Tervehdys foorumin vakikalustolle!
Olen tuore tulokas tällä foorumilla ja aloittaisinkin heti kysymällä hieman neuvoja ongelmaani EGR -venan sopeuttamisen kanssa.
Eli sopeutin kaasuläpän & EGR -venan Vag-com 311.2 ohjelmalla. Näiden sopeutusten jälkeen annoin auton käydä tyhjäkäynnillä reilun 5 minuutin ajan ohjeen mukaan....
Ongelmana on nyt se, että auton tyhjäkäynti on noin 1000-1100rpm, eikä laske lainkaan normaalille 700-800rpm tasolle.
Yritin ratkaista ongelmaa sopeuttamalla kaasuläpän ja EGR:n uudelleen, ensin tyhjensin opetetut arvot (Engine-Adaptation-CH00-Save). Tämän jälkeen yritin sopeuttaa molemmat uudelleen ja kaasuläpän sopeutus onnistui, mutta EGR -kohdassa lukee TEST OFF??? Tyhjäkäynti edelleen 1000-1100rpm luokkaa....
Voisiko joku neuvoa aloittelijaa tämän asian kanssa?
Ongelma EGR sopeuttamisessa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 1.4.2014 12:21
TIlannepäivitystä asiaan!
Sopeutukset on nyt saatu menemään läpi, mutta edelleen vaivana on 1000rpm suuruinen tyhjäkäynti....
Jos jollain olisi vinkkiä mistä lähteä etsimään ratkaisua tyhjäkäynnin pienentämiseen n. 200rpm alaspäin, alkuperäiseen asetukseensa.... Ongelmahan alkoi kaasuläpän sopeuttamisen yhteydessä.
Sopeutukset on nyt saatu menemään läpi, mutta edelleen vaivana on 1000rpm suuruinen tyhjäkäynti....
Jos jollain olisi vinkkiä mistä lähteä etsimään ratkaisua tyhjäkäynnin pienentämiseen n. 200rpm alaspäin, alkuperäiseen asetukseensa.... Ongelmahan alkoi kaasuläpän sopeuttamisen yhteydessä.
Hyvin mahdollista että vag-comissa egr-sopeutuskanava on väärä. Oireet viittaa just siihen että sopeutus ei ole mennyt läpi. Ulkomuistista egr-sopeutus 73 tai 74 kanavalla, kaasuläppä 60.
Näissä pitää AINA tehdä toimenpide niin, että kaasuläppä ja kotelo reunoilta puhtaaksi, opittujen arvojen nollaus ja sitten uudelleensopeutus.
Näissä pitää AINA tehdä toimenpide niin, että kaasuläppä ja kotelo reunoilta puhtaaksi, opittujen arvojen nollaus ja sitten uudelleensopeutus.
Sulla on kaasuläpässä vielä likaa jäljellä ja sopeutus mennyt vituralleen. ota koko kaasuläppäkotelo irti, puhdista huolellisesti aivan kauttaaltaan ja laita takaisin. Yhtään jäämiä ei saa jäädä läppään varsinkaan sinne aivan kiinnitysakselin reunoille, joissa se mömmö tekee isoimman ongelman. Hyviä työkaluja puhdistukseen ovat ns. hammaslääkärin työkalut. Läppää voi liikutella pystyasentoon puhdistettaessa, jolloin saat liat joka välistä pois. Itse puhdistin näillä metodeilla rätin ja bräkleenin kanssa ja hyvin soi. Ottaa aikaa jotain 30minsaa rapsutella ihan kokonaan puhtaaks.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 1.4.2014 12:21
Kiitokset käyttäjille molemmille vastanneille.
Irrottelin kaasuläppäkotelon ja puhdistin sen huolellisesti. Sen jälkeen opittujen arvojen nollaus, sopeutus, vajaa 10min tyhjäkäyntiä jonka jälkeen varovaista ajelua, tyhjäkäynti oli aluksi korkea, mutta laski sitten ajan kanssa kohdalleen.
Kiitokset molemmille!
Irrottelin kaasuläppäkotelon ja puhdistin sen huolellisesti. Sen jälkeen opittujen arvojen nollaus, sopeutus, vajaa 10min tyhjäkäyntiä jonka jälkeen varovaista ajelua, tyhjäkäynti oli aluksi korkea, mutta laski sitten ajan kanssa kohdalleen.
Kiitokset molemmille!
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 1.4.2014 12:21
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa