Ei aina mutta useimmiten, varsinkin lämpöisenä.
Mikähän siinä mahtaa olla, vuoto jossain alipaineletkussa?
Golf IV 1.6 tyhjäkäynti punppaa edestakaisin
Valvoja: ffp jäsenet
Itselle tuli eilen sama ongelma 1.6 16v BCB-koneiseen seattiini jatkuvalla syötöllä. Tätä aiemmin on satunnaisesti tehnyt tuota yleensä liikennevaloissa. Yritin sopeuttaa kaasuläpän ja EGR:n ni rupes vaan vikavalot viliseen taulussa eikä tyhjäkäynti laske reilua tonnia alemmas.. EGR:n hätäpäissäni vaihdoinkin jo tuloksetta, mutta tänään lienee edessä kaasuläppäkotelon irroitus ja puhdistus sekä uudelleensopeutus vaan miten onnistuu opittujen arvojen nollaus? linkkiä rostechin sivuille?
Muita vihjeitä? Jossain sanoivat että vanhalla venttiilienpuhdistuskikalla sumuttais vesipullosta ~2000-3000rpm kierroksilla vettä kaasuläpän kautta, niin puhdistuis imuventtiilit. Tiedä häntä pelittääkö.
Muita vihjeitä? Jossain sanoivat että vanhalla venttiilienpuhdistuskikalla sumuttais vesipullosta ~2000-3000rpm kierroksilla vettä kaasuläpän kautta, niin puhdistuis imuventtiilit. Tiedä häntä pelittääkö.
Tää tuli korjattua. EGR tosiaan vaihdettu, mutta en tiedä oliko se alkuunkaan syypää tuohon kaasun humppaukseen. Uuden kun asensin niin huomasin sopeutuksessa, että volttimäärät olivat ainakin ihan erilaiset tuossa vanhassa vs. uusi. Tämä ei tosiaan poistanut eilen vielä varsinaista ongelmaa.
Tänään irrotin kaasuläppähässäkän ja puhdistin sen crc:n bräkleenin, rätin ja semmosen pienen terävän puhdistuspiikin kanssa kaikesta skeidasta, jota oli parhaimmillaan ~2mm. Täydellisen puhdistuksen jälkeen lämäsin takaisin paikoilleen ja yritin säätää ja näytti erroria. No käytin auton kerran käyntiin ja sammutin (kierrokset vikatilassa ~1050rpm). Sain vikakoodin kaasuläpän perussäädöstä, koska sehän oli reisillään. No nyt yritin uudelleen säätää ja toimi. Tämän jälkeen vikakoodien nollaus ja auton tyhjäkäynti on tasaisempi kuin oikeastaan ikinä mun omistuksessa -> 725rpm. Olihan se noin pieni ennenkin, mutta nyt käy jotenkin nätimmin.
Hirmusen määrän erilaisia vikakoodeja sain muuten pihalle autosta prosessin aikana eri vaiheissa kuten 17961,17912,17989 ja kait oli joku neljäskin.
Autohan toimi käytössä eiliseen asti täysin normaalisti paitsi satunnaisesti humppasi tuon tyhjäkäynnin kanssa. Eilen alkoi vain tekemään tota humppausta koko ajan. Kun tein siihen kaasuläpän sopeutuksen, niin säädöt menivät ihan reisilleen ja korjaustoimenpiteenä täydellinen puhdistus ainakin sekä uudelleensäätö vag-comilla tai käsilukulaitteella, kuten itse homman hoidin.
huom. mikään ei edelleenkään poista mahdollista ongelmaa myös EGR-venttiilin toiminnassa. Tuo on vaan niin pirun kallis osa uusia (324€ tarvikkeineen vw:llä), että kannattaa ensin kokeilla kaasuläpän puhdistusta. Puhdistus pitää tehdä läppään kauttaaltaan eikä vain ylä ja alapuolelle. Reunat ovat oikeastaan tärkeimmät läpän toiminnan kannalta ja niitä on vaikeata puhdistaa aivan sieltä juurista ilman jotain rapsutuspiikkiä.
Tänään irrotin kaasuläppähässäkän ja puhdistin sen crc:n bräkleenin, rätin ja semmosen pienen terävän puhdistuspiikin kanssa kaikesta skeidasta, jota oli parhaimmillaan ~2mm. Täydellisen puhdistuksen jälkeen lämäsin takaisin paikoilleen ja yritin säätää ja näytti erroria. No käytin auton kerran käyntiin ja sammutin (kierrokset vikatilassa ~1050rpm). Sain vikakoodin kaasuläpän perussäädöstä, koska sehän oli reisillään. No nyt yritin uudelleen säätää ja toimi. Tämän jälkeen vikakoodien nollaus ja auton tyhjäkäynti on tasaisempi kuin oikeastaan ikinä mun omistuksessa -> 725rpm. Olihan se noin pieni ennenkin, mutta nyt käy jotenkin nätimmin.
Hirmusen määrän erilaisia vikakoodeja sain muuten pihalle autosta prosessin aikana eri vaiheissa kuten 17961,17912,17989 ja kait oli joku neljäskin.
Autohan toimi käytössä eiliseen asti täysin normaalisti paitsi satunnaisesti humppasi tuon tyhjäkäynnin kanssa. Eilen alkoi vain tekemään tota humppausta koko ajan. Kun tein siihen kaasuläpän sopeutuksen, niin säädöt menivät ihan reisilleen ja korjaustoimenpiteenä täydellinen puhdistus ainakin sekä uudelleensäätö vag-comilla tai käsilukulaitteella, kuten itse homman hoidin.
huom. mikään ei edelleenkään poista mahdollista ongelmaa myös EGR-venttiilin toiminnassa. Tuo on vaan niin pirun kallis osa uusia (324€ tarvikkeineen vw:llä), että kannattaa ensin kokeilla kaasuläpän puhdistusta. Puhdistus pitää tehdä läppään kauttaaltaan eikä vain ylä ja alapuolelle. Reunat ovat oikeastaan tärkeimmät läpän toiminnan kannalta ja niitä on vaikeata puhdistaa aivan sieltä juurista ilman jotain rapsutuspiikkiä.
Re: Golf IV 1.6 tyhjäkäynti punppaa edestakaisin
Kaasuläppäkotelo puhdistuu ihan rapsuttamatta Asetonilla. Rätti aivan märäksi asetonia työntää tiiviisti irrotettuun koteloon ja antaa muhia siellä esim. Yli 10min ja sama uudestaan lähtee aivan kirkkaaksi. Eikä vaurioita mitenkään. Tiivisteitä varo kasatessa momentiin kiinni eikä liian tiukkaan olikos se 10nm. Sama pesu Asetonilla map-anturille imupuolen päässä. Pakokaasut tunnistaa ECU lampdan anturista joka on katalysaattori jälkeen ja Map-anturista. Ei ERG-stä eikä Kaasuläppäkotelosta. Map-anturiksi Hella tai orgis merkki jos pitää uusia sama lampdaksi esim Valeo on päät valmiiksi liittimessä. PS usein ostetaan turhaa kaasuläppäkotelo ja EGR. Huoltohan laittaa aina uuden nehän eivät tiskaa. Googlesta kannattaa etsiä aina ongelman ratkaisua olihan siellä yli 200.000 postausta. Kaasuläppäkotelosta poista opitut arvot ja sopeuta uudestaan. Koodaillaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa