Vag 1.8 T 20v kytkin ongelma....

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juizma
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.11.2008 12:36

Vag 1.8 T 20v kytkin ongelma....

ViestiKirjoittaja juizma » 25.1.2012 21:22

Elikkäs kyseessä on -98 1.8 turbo golffi, alku kesästä laitettiin digituningin lastu ja loppu syksystä alkoi kytkin luistaa esim 5 vaihteella kiihdyttäessä ja ongelma vaan paheni koko ajan mutta pikkuhiljaa ja nyt se sitten on niiin sippi ettei kannate enää ajaa, luistaa aikas paljon ja painelaakeri huutaa hoosi annaa :D tehot on nyt n: 196hv / 300nm

Elikkäs kuka osais antaa neuvoa mistä ja minkälaisen kytkin paketin laittaisin??

Oisko järkevää laittaa G60 vauhtipyörä ja 150hv TDI:n kytkin ??


mielellään en laittais esim abt:n pakettia koska se on aika hintava...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.1.2012 0:13

G60/TDI vauhtis ja Sasch power plus asetelma (vai mikä se nyt oli nimeltään) ja joko sen kanssa tuleva levy tai sitten ihan vaan tavallinen levy. Juuri vähän aikaa sitten kaverin 1.8T golffiin tuollainen paketti laitettiin ja on ollut hyvä.

Tähän autoon se tuli ja omistajalta voi kysyä privalla lisätietoja.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=149870

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 26.1.2012 1:16

Elikkäs kyseessä on -98 1.8 turbo golffi, alku kesästä laitettiin digituningin lastu ja loppu syksystä alkoi kytkin luistaa esim 5 vaihteella kiihdyttäessä ja ongelma vaan paheni koko ajan mutta pikkuhiljaa ja nyt se sitten on niiin sippi ettei kannate enää ajaa, luistaa aikas paljon ja painelaakeri huutaa hoosi annaa :D tehot on nyt n: 196hv / 300nm

Elikkäs kuka osais antaa neuvoa mistä ja minkälaisen kytkin paketin laittaisin??

Oisko järkevää laittaa G60 vauhtipyörä ja 150hv TDI:n kytkin ??


mielellään en laittais esim abt:n pakettia koska se on aika hintava...


Itellä on g60 kevenetty vauhtis, sachsin sre asetelma, vr6 levy ja painelaakeri. Semmosen 500e kun upottaa, niin pitäisi olla kyllä kestävä kytkin.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.1.2012 6:07

G60 vauhtipyörään ei käy 150hv tdi kytkin.

Eli G60 vauhtipyörä ja Sachs power kytkinpaketti on se oikea setti. Kestää vajaa 400nm vääntöö. Power paketti sisältää siis paineasetelman, kytkinlevyn ja painelaakerin. Poweria saa ihan normaali varaosaliikkeistä, osanumerot kannattaa kattoo vaikka katalogin kohdasta Golf III TDI.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 26.1.2012 9:50

Paljonko tuosta G60/kiinteästä VP:stä kannattaa ottaa lastua pois?
Laittakaas joku osanumerot ja astelman+levyn hinnat, jos on hakkinut lähiaikoina. Kukaan sovitellus G60 vp:tä ja SRE Race asetelmaa esim. Audi 2.2 20vt käypäisiä?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 26.1.2012 10:26

Pulttimäärä eri.

juizma
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.11.2008 12:36

ViestiKirjoittaja juizma » 27.1.2012 18:56

Kiitoksia kovasti hyvistä neuvoista! : ) Tänään tilasin golffiin sachsin power kytkinpaketin eikä ollu kalliskaan. ainakaan minun mielestä. mutta tuota g60 vauhtipyörää en ole saanu hommattua, yhdestä liikkeestä kyselin ja sielläkään ei enää ollu varastossa.

Mistähän niitä vois mahdollisesti löytyä ??

liikkeitten nimiä yms tai oisko täällä ketään semmoista joilla ois tallin nurkkaan jääny ?? : )


Kiitos jo etu käteen!

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.1.2012 19:08

G60 vauhtista löytää kyllä kun tietää mitä kysyy. Se löytyy mm. TDI mallin pappa passateista ja oikeastaan kaikista vanhakorisista TDI Seat Toledo/Ibiza/Cordoba vehkeistä tuonne -00 vuoteen asti. Romuttamolta noita autoja löytyy vaikka kuinka.

juizma
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.11.2008 12:36

ViestiKirjoittaja juizma » 27.1.2012 19:25

No perrhana.. eipä oo ollu hirveämmin hajua nuista voimansiirto puolen jutuista niin ei voi kaikkia tietää mutta on prkl hyvä kun joku tietää : )

tarkoitatko pappa passatilla 35i korimallia ??

Jos purkaamolta haen semmosen niin sehän vissiin kannattaa käyttää sorvaamolla että ajavat pinnat suoraksi varmuuden vuoksi, vai ??

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.1.2012 20:04

Ei sitä ehjää vauhtista tarvii sorvata jos ei sitten halua keventää. Toki ei sen kytkinpinnan puhdistus oo pahasta kunhan vaan tietää mitä tekee.

Tarkoitin "35i facelift" mallia eli oikeammin taitaa olla Passat B4.

juizma
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.11.2008 12:36

ViestiKirjoittaja juizma » 27.1.2012 20:44

Jeps. lähinnä vaan sen kytkinpinnan puhdistusta tarkoitinki, en sen enempää.
ja toisekseen on se keventäminenki käyny mielessä.

paljonkohan sitä kannattis keventää jos keventää niin että ois normaali ajoonki hyvä, onko tietoa?

juups. minäpä alan kattelee ja kyselee purkaamoilta tuota vauhtista.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 29.1.2012 11:11

Kiitoksia kovasti hyvistä neuvoista! : ) Tänään tilasin golffiin sachsin power kytkinpaketin eikä ollu kalliskaan. ainakaan minun mielestä.


Neuvot olisi vielä parempia, kun kertoisit mistä tilasit ja hinta kiinnostaa toki enemmän.

Pulttimäärä eri.

VP on 8 pultilla kiinni 2.2 20vt:ssä, 1.8t 6:lla? Asetelmakin taitaa olla erimäärällä ja "eripaikoista" eipä tämä jälkinmäinen tuota kyllä harmaita hiuksia...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 29.1.2012 11:44

mulla voi olla viä yks vauhtipyörä.... ja kytkinpaketteja ainaki saan =)

juizma
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.11.2008 12:36

ViestiKirjoittaja juizma » 29.1.2012 12:07

Kytkimen tilasin Kuusamon autosähkö ja raskasosa oy:ltä. Lähtöhinta sachsin power kytkinpaketilla ( sis: paineasetelman, kytkinlevyn ja painelaakerin) 295e ja siitä pikku tinkaus pois. ei mun mielestä ollu kallis. tommoisella osanumerolla löytyy ----> 3000 960 801

Mistä vehkeestä sulla on se vauhtis??

yhen oon jo hommannu ja ens viikolla tulee mutta ei se haittaa vaikka on useampiki ;-)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.1.2012 13:28

Terziltä jos tilaa G60 vauhtiksen niin ei oo pelkoo että se vääränlainen ;)

juizma
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.11.2008 12:36

ViestiKirjoittaja juizma » 29.1.2012 14:53

Jeps ;)

TerZi1982: Minkälaista hintaa pyydät siitä vauhtiksesta ?? Voisin ostaa poies sen jos sulta vielä semmoinen löytynee :-)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 31.1.2012 19:27

Vakio vauhtista kannattaa keventää sinne 6kg nurkille. Silloin vielä kestää vääntymättä. Jusmux vois laittaa kuvan siitä mun vanhasta kevennetystä vauhtiksesta.
Vakio asetelma 3-lapaisen sintterin kanssa kesti ainakin 470nm. Sasch race asetelmalla 650nm luistamatta. Ojennukselta 3-lapainen kytkinlevy 135e. Molemmilla seteillä täysin ajettava auto muutaman tunnin harjottelun jälkeen.
Nämä siis halvimmat vaihtoehdot. Käytetystä vauhtiksesta maksaisin 40-60e väliin ja kevennetystä ja tasapainotetusta tuplan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 31.1.2012 19:54

Mie voin ostaa kasan G60 vauhtiksia hyllyyn jos joku tuohon Donan mainitsemaan 40-60€ hintaa luopuu.

juizma
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.11.2008 12:36

ViestiKirjoittaja juizma » 31.1.2012 20:12

mulla on jo kytkinpaketti tulossa niin en minä toista enää tarvi.

tänään tuli G60 vauhtis matkahuollossa..

Minä voisin kans tuohon hintaan ostaa nuita G60 vauhtiksia läjä päin.

eeepi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 8.1.2012 19:51

ViestiKirjoittaja eeepi » 25.3.2012 23:32

Itse huomasin tänään että alkoi tuo kytkin luistamaan ainakin kolmosella ja nelosella, eli osaako joku kertoa mikä kytkin kannattais ostaa? Ja onko kellään kokemusta tuosta motonetin kytkinpaketista onko siitä mihinkään?

Kyseessä siis vakio golf iv gti -99

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 26.3.2012 6:05

Itse huomasin tänään että alkoi tuo kytkin luistamaan ainakin kolmosella ja nelosella, eli osaako joku kertoa mikä kytkin kannattais ostaa?


Onko viritykset mielessä, jos EI vakiolla pärjäilee mallikkaasti, mutta lähes samalla investoinnilla toki sinne saisi vähän pitävämpääkin mallia. Olethan lukenut tämän topicin läpi?

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 24.6.2012 16:08

Terppa.
Alkoi itselläkin juhannusreissulla kytkin näyttämään luistamisen merkkejä.
Auto on AGU koneinen mk4 GTI 148kW/312Nm.

Olenko ymmärtänyt oikein, että kyseessä olisi juuri tämä sachsin kytkin: http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _3186.html

Käykö tuo suoraan vakion tilalle? Ajatuksena olisi vaihtaa pelkkä kytkinlevy jos se vain on mahdollista, vai onko se hölmöläisen hommaa? En olisi vaihtamassa vakiovauhtipyörää ellei ole pakko.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

Re: Vag 1.8 T 20v kytkin ongelma....

ViestiKirjoittaja Tekno » 18.7.2022 23:38

Samaa kyselen, eli siis liittyen Tohon Sachs SRE asetelmaan (malli M228 ja numero 883082 999778), sopivuutta väitetään monessa paikkaa, myös sachsin sivuillakin että menisi ilman muutoksia, mutta tämähän ei pidä paikkaansa, nimittäin ainakin itsellä 1.8T koneiden (AUM ja AJQ) kaksoismassavauhtipyörissä on tilaa vain tasan 225mm levylle. 228mm ei sovi enää, ja kovalla vauhtipyörillä 1.8T:tä ei ole ikinä tainnut tehtaalta tulla.

Käykö tuo nyt sitten sen G60/TDI vauhtiksen kanssa (037105273A, 037105273C, 028105269B jne), ja TDI (esim AGR) tai VR6 (esim AAA) levyn kanssa?

TDI-koneen kytkinlevyllä on vähemmän hintaa kuin VR6:n levyllä. Eikös nuo ole käytännössä sama asia? Jousien pehmeydessä voi toki olla eroa, mutta luulis kitkaa olevan saman verran?

Vai pitääkö olla myös sachsin oma performance levy tai tuo n. 500 euron sre DMF vauhtipyörä?


Huom!
esimerkiksi VW Bora (ja rinnakkaismalleissa) 1.9 TDI ALH:ssa on varaosakuvien mukaan kaksoismassavauhtis johon kävisi 228MM levyt. Onko jokin este laittaa tätä 1.8T:hen?
, osanumero on 038105266AQ



Saa suositella hyviä upgrade kytkimiä 1.8T:lle. Stage1 softattu (AUM, K03S) rupesi luistamaan kolmosvaihteella, vaikka levy, kaksoismassa ja asetelma näytti olevan ihan hyvässä kunnossa vielä.

EDIT2:
Tilaukseen lähti Sachsin "hiljainen" asetelma 1878 043 141, Sachs SRE 645 asetelma ja G60 vauhtipyörä 037105273C (Ovoko -sivustolta, 50 eurolla, jostain Galaxy 1.9 TDI:stä.)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa