Hei,
Joissakin 3.2 malleissa nokkien välinen ketju venyy. Kyseinen vika on ainakin Audi A3, TT, VW Golf IV + V R32, Phaeton, Passat, Seat Leon malleissa. Moottoreissa BDB ja BMJ
Oletteko törmänneet kyseiseen ongelmaan?
Ottiko maahantuoja vastuuta vai maksoitteko itse koko lystin?
Ohessa linkki muutamaan keskusteluun, jossa ongelmaa on puitu:
Saksan foorumi: http://www.a3quattro.de/include.php?...&threadid=4299
vortex: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3696541
Kirjoittelen tänne mitä maahantuoja kommentoi, kun kyselen asiasta.
Omassa A3 3.2:ssa -05vm 120tkm ajettuna alkoi tulla pientä ääntä. Pelkään että se on juurikin tästä ketjusta.
3.2 moottoreiden ketjun venyminen
Valvoja: ffp jäsenet
Siis seuraako tuosta jotain vakavamaakin vai pelkkää ylimääräistä ääntä?
Vissiin ei ainakaan mitään konevauriota ole luvassa, tuskin se niin paljoa venyy että toisen nokan venttiilit pääsisivät mäntään osumaan?
Esim noita 1.6 16v BCB-koneen mäntien kolinoita ei vissiin ainakaan ole korjailtu maahantuojan laskuun?
Vissiin ei ainakaan mitään konevauriota ole luvassa, tuskin se niin paljoa venyy että toisen nokan venttiilit pääsisivät mäntään osumaan?
Esim noita 1.6 16v BCB-koneen mäntien kolinoita ei vissiin ainakaan ole korjailtu maahantuojan laskuun?
Omassa profiilin 2.8 motissa (vm. 2000) ketju rallatti juuri niin kuin noissa netin video- ja ääniklipeissä. Kilsoja oli tällöin noin 134 000. Ei antanut vielä mitään vikakoodeja akselien asentoeroista, mutta ei sillä oikein ajaa uskaltanut. Jälkeenpäin ajatellen ja vanhoja osia tutkiskellessa jakopää olisi nätillä ajolla varmaan kestänyt vielä useamman kymppitonnin, mutta eihän sitä varmaksi voi tietää.
Laakkosen hinta-arvio rempalle oli päälle 3 tonnia! :)
Tein kesälomalla remontin isäukon kanssa itse noin viikossa (+ osien odottelussa pari päivää, tilasin uudet osat vasta kun vanhat osat oli purettu) Viikko olis menny Laakkosellakin.
Konetta en ottanut edes pois paikaltaan. Olihan se melkoisen ahdas paikka saada se kulmavaihde ja vaihdelaatikko pois ja takaisin, mutta eipä siinä muuten mitään ihmeempää. Tietysti jaon kanssa pitää olla tarkkana.
vwvortexilla on hyvät ohjeet (http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409) 12V VR6:n jakopäärempasta, sitä vaan sovelsi hieman. Samalla tuli vaihdettua joitain muitakin kulutusosia, jotka ovat ikävässä paikassa.
Nyt menis toinen kerta jo paljon helpommin.
(Kuvassa vanhat osat vielä paikoillaan.)
Laakkosen hinta-arvio rempalle oli päälle 3 tonnia! :)
Tein kesälomalla remontin isäukon kanssa itse noin viikossa (+ osien odottelussa pari päivää, tilasin uudet osat vasta kun vanhat osat oli purettu) Viikko olis menny Laakkosellakin.
Konetta en ottanut edes pois paikaltaan. Olihan se melkoisen ahdas paikka saada se kulmavaihde ja vaihdelaatikko pois ja takaisin, mutta eipä siinä muuten mitään ihmeempää. Tietysti jaon kanssa pitää olla tarkkana.
vwvortexilla on hyvät ohjeet (http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409) 12V VR6:n jakopäärempasta, sitä vaan sovelsi hieman. Samalla tuli vaihdettua joitain muitakin kulutusosia, jotka ovat ikävässä paikassa.
Nyt menis toinen kerta jo paljon helpommin.

(Kuvassa vanhat osat vielä paikoillaan.)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa