Passat 2003 2.0 tehot katos...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

toeknee
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.1.2009 18:41
Viesti:

Passat 2003 2.0 tehot katos...

ViestiKirjoittaja toeknee » 31.1.2009 18:48

Hello...

Oli pakko rekisteröityy ja laittaa kysymys tänne...

Ajelin tossa kotia päin autolla ja pari päivää oli jo palanut moottorin merkkivalo, mutta huomasin sen luultavasti johtuvan pienestä reijästä yhdessä imupuolen letkuista ja en pitänyt sitä hirveen pahana (aikomus oli tosin hakea uusi letku asap :). Nyt sit tänään merkkivalo rupes vilkkumaan ja tehos hävis ( vähän niinku kone kävis kolmella pytyllä). En onneks joutunut enää ajaa sitä muuten kun valutella kotiin alamäkeä.

Onko teillä kellään mitään hajua mikä siellä kiikastaa. Volkkarillehan se on vietävä anyway, mut ois ihan nasta kuulla jos jollain ois vaikka tietoa moisesta...

Toni

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.1.2009 19:13

Koititko miten kävi uudelleenkäynnistyksen jälkeen?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 31.1.2009 19:15

Jos passattisi on 20venttiilisellä 2.0 litraisella koneella (eli 96kW) voisin kuvitella jonkin puolan kärvähtäneen, noissahan on sylinterikohtaiset puolat ja tuon ikäisissä puoliahan on vaihdettu pilvin pimein. Kustannuksetkin pitäisi jäädä muutamaan kymppiin + vaihtotyö.

Toinen vaihtoehto voisi olla hajonnut ilmamassamittari, tuokaan ei ole pahan kallis uusittava, n.110e vaihto-osana. Mutta ei kuulu vian tunnusmerkkeihin että muuttuisi 3-pyttyiseksi.

8v koneessa (85kW) vian arvaileminen on vaikeampaa, tuossa on 2 kaksoispuolaa joten puolavika on melkeinpä poissuljettu.

Imuvuoto voi aiheuttaa kuvatunlaisen ongelman molemmissa moottorityypeissä, mutta vaatii aika pahan vuodon että tehot hukkuu.

toeknee
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.1.2009 18:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja toeknee » 31.1.2009 19:22

aivan sama meininki vaikka käynnistää uudelleen

joo ja auto on 96kw 20 venttiilinen.

kone tärisee enemmän ja ihan ku ei kävis kaikilla pytyillä... Rundiakaan ei ota normaalisti. muuten on kyl tasainen tyhjäkäynti

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 31.1.2009 19:42

pari päivää oli jo palanut moottorin merkkivalo


Ei ne merkkivaot yleensä itekseen syty, joku syy siihen aina liittyy. Eikö tullu mieleen heti mennä huoltoon? Se tehojen katoaminen johtuu siitä että moottorinohjain menee vikasietotilaan.

toeknee
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.1.2009 18:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja toeknee » 31.1.2009 20:13

no tulihan se tottakai heti mieleen, mut ku on koko ajan niin pirun kiire ja sit aatteli et ei toi pieni reikä letkussa voi niin vaarallista olla. Ja se tehojen katoaminen on siis sellasta osastoa että tollaset 50 prossaa polleista päätti alkaa lakkoon...

mut kantapään kautta taas...

Vai että vikasietotila. enpä oo ennen kuullu.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 31.1.2009 21:02

Moottorinohjauksen "varaohjelma" joka aktivoituu jos johonkin komponenttiin tulee vika. Pitäisi estää muiden vaurioiden syntyminen.

Tsekkiferrarin manuskassa sanotaan näin; "Jos moottorin merkkivalo ei sammu käynnistämisen jälkeen tai palaa tai vilkkuu ajon aikana, on moottorinohjausjärjestelmässä vika. Moottorinohjauksen käyttöön ottaman varaohjelman avulla voidaan ajaa varovaisella ajotavalla lähimpään huoltoon".

toeknee
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.1.2009 18:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja toeknee » 31.1.2009 21:13

Ok!

Ei tolla kyllä viitsi mihkään lähtee ajelee ku meno on niin saatanan hidasta:)

Alan kallistuu siihen sytytyspuolaan.

Kiitos vastauksista.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 7.2.2009 19:27

Olisko kuitenkin ihan eka juttu lukea vikakoodit? Mun mielestä on perin hölmöä mennä summamutikassa vaihtamaan osia jos moottorinohjaus osaa kertoa mikä on vikana. Ja jos se tosiaan on imuvuodosta kyse jossain muoviletkussa niin kietaise vaikka jesseteippiä pari kierrosta ympärille ja katso paraneeko käynti.

Tästä ketjusta löytyy vapaaehtoisten kaverien yhteystietoja jotka lukee vikakoodeja

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.2.2009 0:26

aika varma puolavika jos kerran kuullostaakin että kolmella kävis, joissain malleissa pysty paikoillaan nyppimään puolanjohtoja irti, se puola on rikki minkä johdon irti nyppääminen ei vaikuttanu ... jos ei pääse koodeja kattomaan

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 10.2.2009 23:30

Ei kannata ajella, jos puola rikki. Mättää palamatonta bensaa kattiin. Lambada-anturi ja kissa voi mennä jo lyhyellä ajolla, jos vika on koko ajan päällä.
Just vaihdoin yhteen tollaseen passattiin 3. pytyn sytytyspuolan. Itellä on kanssa Leonista mennyt sytytyspuola. Jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen katti oli niin kuuma, että alko ruosteenestoaineet ujosti savuamaan.
Onko auton moottoritilaa pesty kuukauden sisällä?

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

ViestiKirjoittaja golf20 » 11.2.2009 0:29

Jos se vilkkuu ja tuntuu tukkoselle, niin putkistossa on todennäköisesti ongelma, omassa 2.0:ssa (85kw) oli katti paskana. Oireili ihan samalla tavalla kun sulla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa