Tänään yritin käynnistellä ihan normaalisti autoa. Kun "starttasin" niin startti ei pyörähtänytkään? Siitä kuului
sellainen melko terävä kloksahdus vaan. Akun jännite näytti 12V pintaa. Annoin apuvirtaa ja akkukin kerkes siinä
latautua noin vartin verran ja kokeilin uudestaan samaa juttua, silloin oli akun jännite startatessa noin 13.5-14V
tietämillä. (eli olisi pitänyt kyllä sillä jo startata).
Sitten kokeilin porukalla työntää käyntiin sitä. No kokeilin kaksi kertaa ensin ykkösellä käyntiin ja sitten
kakkosella käyntiin. Samaa teki kummallakin kerralla. Ei edes antanyt pyörähtää ollenkaan. Minusta saman tyylinen
klonksahdus kuului tälläkin kertaa. Mielestäni vauhti oli riittävä ja pito hyvä kun oli hiekka pohja aja auton on
neliveto.
Se klonksahdus on sellainen kun startin rattaiden väliin olisi laitettu jokin kapula esimerkiksi. Eli se ei
pyörähdä ollenkaan. Ulkona on tällähetkellä -10 astetta pakkasta ja autolla on viimeksi ajettu viime sunnuntaina.
Auto on silloin jätetty parkkiin ihan toimivana? Mikä ihme siinä voisi olla? Mielestäni viimeistään sillä
työntämisellä olisi edes pitänyt kone pyörähtää?
Viimeaikaiset remontit mitä oon tehnyt mitkä ei kyllä pitäisi vaikuttaa niin kaikken apulaitteiden hihnat ja
kiristimet olen vaihtanut. Vaihdon takia myös pakkasnesteet. ( kokeilin paisuntasäiliöstä että ei ole jäässä)
Auto on Audi A4 -96 1.8tQ
1.8tQ kone ei edes pyörähdä?
Valvoja: ffp jäsenet
Asia selvisi kun olin aikaisemmin päivällä saanut koneen pyörimään vitosen kanssa nii ajattelin että ei siitä suurempaa vahinkoa tule jos sen vetäisi käyntiin.. no vedettiin ja hörähti nitinan ja natinan jälkeen käyntiin.. kauheen kuminkatkun jälkeen konehuoneeseen ihmettelemään ja laturin hihna poikki.. Larturin rulla ei pyöri ollenkaan ja laturin alla pienoinen jää "lammikko" eli laturi on täynnä jäätä ja sen takia ei pyöri ollenkaan.. eli auto lämpimään ja uus hihna paikalleen ja toivotaan että tämä jumi ei ole rikkonut laturia tai mitään muutakaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”