moottorinvaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pahapepa
-
Viestit: 32
Liittynyt: 22.7.2008 19:59

moottorinvaihto

ViestiKirjoittaja Pahapepa » 27.12.2008 18:37

kakkoskoppaisen golffin moottorin alakerta (1.6) pitäs vaihtaa 1.8:siin, onko mahdollista vaihtaa irroittamatta vaihdelaatikkoa? Kansi ja kaikki apulaitteet on jo irti. ei viitsisi laatikkoa irroittaa.

Kansi ym. apulaitteet tulevat olemaan 1.6 moottorista, tarvitseeko kaasariin vaihtaa suuttimia kun laitetaan 1.8 alakerta?

kiitokset vinkeistä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 27.12.2008 20:00

On mahdollista, tosin taitaisi olla helpompaa irrottaa koko paketti vaan kerralla pois.
Ei se ole iso työ, ja siinä alakerran kimppuun pääseminen helpottuu kummasti.

16v ABF
-
Viestit: 19
Liittynyt: 15.1.2008 21:27

ViestiKirjoittaja 16v ABF » 27.12.2008 23:43

EI ole mahdollista jos meinaat siitä 1.8:n saada! Silloin pitää vaihtaa 1.8:n kampiakseli ja muut hilut.. Kanget ja männät. Viitaten ylempään, miten vaihdat kampuran jos ei kone ole laatikosta irti?Kampuraa vaihtamatta isku ei pitene eli iskutilavuus ei muutu mihinkään.
Helppo se on löysätä koko pakettikin.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 27.12.2008 23:54

Pahapepa kirjoitti:laitetaan 1.8 alakerta

Eikös "alakertaan" kuulu männät, kammet ja kampiakselitkin..? ;^)

Jos kannelle ei tehdä mitään, ei tarvi kaasaristakaan olla huolissaan. Kakkua riittää tuolle kokoonpanolle.[/quote]

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.12.2008 0:23

Taisin ymmärtää kysymyksen väärin.
Luin kysymyksen niin että onnistuuko alakerran vaihto niin että vaihteisto jää paikalleen autoon kun moottori otetaan irti... Pitäis vissiin nukkuakin välillä

Eli vielä kertauksen vuoksi: Vaihteisto täytyy tietenkin irrottaa koneesta (paitsi jos siinä 1.8 koneessa on myös laatikko kiinni???), mutta sitä ei ole pakko irrottaa konehuoneesta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.12.2008 0:46

Mitenkähän sen stefan käy mikä on tossa kampiakselin ympärillä siinä vauhtipyörän nurkilla...

Pahapepa
-
Viestit: 32
Liittynyt: 22.7.2008 19:59

ViestiKirjoittaja Pahapepa » 28.12.2008 10:07

Siis tarkoitus on ottaa 1.6 moottori irti kaikkine romuineen, kansi ym laitteet on jo irroteltu. Takasi laitetaan 1.8 moottorin alakerta (lohko, kampura, männät). Kysymys kuuluu sopiiko irrottamatta vaihteistoa?iitse tuumailtiin niin että, ainakin kokeillaan. Oottako tästä kukaan selvää???

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.12.2008 10:13

Kysymys kuuluu sopiiko irrottamatta vaihteistoa?


Jos ymmärsin oikein että sopiiko laatikko+moottori tulemaan yhtenä pakettina niin sopii kun vaikka keulan purkaa. Menee ehkä 5 minuuttia.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.12.2008 12:34

voipi olla vähän vaikea kun vauhtipyörä on kiinni kampurassa jollet lootaa ollenkaan aatellu irrottaa. vaikeata tulee olemaan vaikka irrottasit sen vaan koneesta.

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 28.12.2008 13:35

Mahtuu pelkkän moottorin vaihtamaan laatikkoa irrottamatta, eikä keulaakaan tartte purkaa.

Pahapepa
-
Viestit: 32
Liittynyt: 22.7.2008 19:59

ViestiKirjoittaja Pahapepa » 28.12.2008 18:38

Nyt on omakohtaista "faktaa" turha sitä konetta on laatikon kanssa irrottaa. On alakerta pois konehuoneesta, aika kivuttomasti lähti. Laatikko on siis edelleen kiinni konehuoneessa samoin vetarit ym vaihde vivut laatikossa kiinni. kiitoksia vastanneille vaikka toiset sanookin toista ja toiset toista. Mitäs eroa muuten on 1.6 ja 1.8 moottoreilla muuta kuin iskunpituus, tuntuu vaan oudolta että 200ccm tois 15hp lisää.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.12.2008 18:53

Ahaa, olin siis sittenkin ymmärtänyt kysymyksen oikein :)
Eli olihan täällä vastaus annettuna jo ihan heti ekan kysymyksen jälkeen.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 28.12.2008 19:12

^^ oisko nokka-akseli eri?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 28.12.2008 21:03

Kaasuttimen suuttimet eri kokoiset ja sitten se 2dl tilavuusero.
(onhan 200cc yksipyttyisissäkin >15hp)
Viimeksi muokannut evinrude, 31.12.2008 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.12.2008 21:22

Nokat on erit. 1.6 nokassa merkintä 026 M, 1.8:ssa 026 Q.

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 12.1.2009 16:10

Mites tässä itekkin ajattelin että joskus kuitenkin tulee haluja lisäämään tehoa, niin jos hommaa vaikka 1.8 GTI 16v niin siinähän on ruisku. Miten sitten on jos ei jaksa ruveta vaihtelemaan ruiskulle sopivia sähköjä. Onko 1.6 kaasari sopiva peli ruokkimaan konetta.

On myös käynyt mielessä pelkästään 16v kannen vaihtaminen 1.6 koneeseen. Sopiiko ilman suurempia operaatioita? kumpi on kannattavampaa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.1.2009 16:54

Ei ja ei.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 12.1.2009 16:54

Ei varmaankaan riitä 1.6:n kaasari enää 16V:lle. Eikä noita kaasareita nyt nykypäivänä kukaan enää muutenkaan... :)
Jos ruiskun asentaminen arveluttaa, niin siirry suosiolla suoraan Megasquirtiin. Helppo asentaa ja samalla välttää vanhojen, kuluneiden orkkisruiskujen ongelmia.
On sitten MAPit ja muut valmiina jo turbotustakin varten.

1.6:een 16V kannen soveltuvuus kiinnostaa itseänikin. Saako jotenkin sopimaan ?

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 12.1.2009 18:01

Tota kaasarihommaa vähän epäilin itekkin. Ja kyl tässä eka kannattaisi vaihtaa auto siihen GTI malliin ennen suurempia virittelyjä.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 14.1.2009 17:14

Miten tämmönen olis jos vaihtasin tuohon mun 1.4 boraan 1.8 turbo koneen. Mistä saisin listat muista osista jotka pitää vaihtaa että saa kilpiin tuon sitten. Tuo 1.8 turbo koneen pitäs vissiin mennä suoraan tohon vaihelaatikkoon ja mitään suuria muutoksia ei varmaan pidä tehdä?

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 14.1.2009 20:14

Pääset kyllä n. tsiljoona kertaa helpommalla kun vaihdat sen koko Boran....

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 14.1.2009 23:34

Arvattava vastaus mutta tätä en kysynyt. Eli mistä saisin listan osista jotka pitää vaihtaa jos vaihtaa koneen 1.4->1.8t?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.1.2009 23:41

öö,olisko marmoritiski?

mayra
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.1.2008 0:59

ViestiKirjoittaja mayra » 14.1.2009 23:47

eikös maahantuojalta saa noita eroavaisuus todistuksia

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 15.1.2009 0:20

Mistähän löytys maahantuojan yhteystiedot? Sivulta ei löydy muutakuin yhteydenottopyyntö jälleenmyyjälle.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.1.2009 0:29

Menet sinne marmoritiskille, kerrot asiasi ja annat vähän rahaa niin kyllä ne hommaa.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 15.1.2009 0:31

Marmoritiskit o kaukana korvesta, ois mukavempi hoitaa se asia (alustavasti) tästä koneelta ku sieltä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.1.2009 0:33

itse omistan ainakin puhelimen jos ulkona liikkuminen pelottaa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 15.1.2009 0:51

Raa'asti sanottuna kaikki mikä alustasta ja konehuoneesta irti lähtee menee vaihtoon ja sitten vielä kaikki mikä kojelaudan ja tulipellin välissä on.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 15.1.2009 9:13

Meinaakko et kaikki ripustukset takaakin? Onhan nuita muutkin vaihdellu ja niiltä olen saanut käsityksen että uusiksi meni oikeastaan vain kone, jarrut, vetarit, jousitus, putkisto, jotai sähköhommii ja uus mittari.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 15.1.2009 10:16

Mistähän löytys maahantuojan yhteystiedot? Sivulta ei löydy muutakuin yhteydenottopyyntö jälleenmyyjälle.


Inttervebistä löytyy Google.

itse omistan ainakin puhelimen jos ulkona liikkuminen pelottaa.

^Tuo on hyvä ;)

Off Topic

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 15.1.2009 10:56

Taka-akselinkin voi joutua vaihtamaan, sitä kun kahdella erilaisella vakaajalla.
Sitten moottori on tiputtettava tyyppihyväksynnän takia sinne niin isona kokonaisuutena, että oikeastaan vain tuulilasinpesunestesäiliö jää vanhaa, muuten kaikki pois. Sisältä taas vaihtuu kaikki vaihdekeppiin liittyvä, sitten polkimista menee kiertoon ainakin jarrupoljin Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 15.1.2009 11:19

"Sitten moottori on tiputtettava tyyppihyväksynnän takia sinne niin isona kokonaisuutena, että oikeastaan vain tuulilasinpesunestesäiliö jää vanhaa, muuten kaikki pois" Mistäs tämä? Ainakin nuo amiksen käyneet kaverit sanovat että ei tarvi ku uus kone samaan vaihelaatikkoon ja uus ecu.. plus ne jarrut, vetarit ja tolpat.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.1.2009 12:01

Miksi se vaihdelaatikko pitää sinne jättää? Ostaa keulan puolikaan missä kaikki tarvittava, vanhat romut ulos, uudet sisään. Ja uskoisin että menee koko pakettina ettei tarvi alkaa laatikoita vaihtelee.

Edit: tulihan se sieltä.
1.4 laatikkoon ei 1.8T kone sovi...
Viimeksi muokannut Sebastian, 15.1.2009 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 15.1.2009 12:06

Kyllä sinne tarvitaan pikkusen muutakin kun kone, loota ja ecu.
Tyyppihyväksytty kokonaisuus kun käsittää, koneen ilmansuodattimesta aina kattiin asti, eli sinne pitää laittaa alkuperäiset saastelaitteet, välijäähdyttimet ahtoletkustot jne. Että kone oikeasti vastaa sitä kokonaisuutta mikä se on tehtaalla ollut.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.1.2009 12:27

Se vaihteisto täytyy vaihtaa jo myös siksi että 1.4 laatikkoon ei 1.8T kone sovi... Ja uuden tekniikan pitää olla vähintään samanikäisestä autosta tai uudemmasta jottei päästönormit mene pyllylleen.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 15.1.2009 16:16

Minkälaine homma toi ois jos ostas perästä rutatun vastaavan neloskoppa golffin?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.1.2009 17:22

No siinähän niitä sitten iltapuhteina osia vaihtelee päikseen, eikai siinä sen ihmeempää. Riippuu ihan tekijän kyvyistä, että kauanko hommaan menee.

Lisäksi sitten päästönormitodistus maahantuojalta ja muutoskatsastus.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.1.2009 17:55

Ja sitten sitä tekniikanvaihto"pommia" ei saa koskaan myytyä. Ainakaan järkevällä hintaa, ite en nää kyllä järkee tuossa.

singo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 15.1.2009 18:54

Tekniikan vaihto 1.3-> 1-6

ViestiKirjoittaja singo » 15.1.2009 19:19

Voiko joku ystävällinen ihminen kertoa selvällä suomenkielellä että mitä kaikkea tulee vaihtaa jos vaihdan 1.3 koneen tilalle 1.6? Molemmat on tietenkin kaasareita. Tarviiko esim sähköjä vaihtaa lainkaan? Laatikko, vetarit, etutolpat ainakin pitää vaihtaa.Ehkä jarrutkin pitää vaihtaa. Onko kenelläkään tietoa tälläisestä tekniikkapäivittämisestä? Kaikki tarvittava on kyllä varaosa-autossa paikallaan mitä siitä nyt ikinä pitääkään vaihtaa. Ja sekin olisi kiva tietää näin kesää varten että mahtuuko golffin alla pyörimään 225/45*17 vanteet ja jos mahtuu niin millä offsetillä? ja mahtuuko myös madallettuna ja millä madalluksella? Kiitos Kaikille jo etukäteen :D

themazgu
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.1.2009 18:36

ViestiKirjoittaja themazgu » 22.1.2009 19:16

eihän kaasari koneessa mitään sähköjä ole :D johdot vain väri väriin ja sillä selvä. jos kerta vielä varaosa auto niin katot sieltä kykennät.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa