moottorinvaihto
Valvoja: ffp jäsenet
moottorinvaihto
kakkoskoppaisen golffin moottorin alakerta (1.6) pitäs vaihtaa 1.8:siin, onko mahdollista vaihtaa irroittamatta vaihdelaatikkoa? Kansi ja kaikki apulaitteet on jo irti. ei viitsisi laatikkoa irroittaa.
Kansi ym. apulaitteet tulevat olemaan 1.6 moottorista, tarvitseeko kaasariin vaihtaa suuttimia kun laitetaan 1.8 alakerta?
kiitokset vinkeistä.
Kansi ym. apulaitteet tulevat olemaan 1.6 moottorista, tarvitseeko kaasariin vaihtaa suuttimia kun laitetaan 1.8 alakerta?
kiitokset vinkeistä.
EI ole mahdollista jos meinaat siitä 1.8:n saada! Silloin pitää vaihtaa 1.8:n kampiakseli ja muut hilut.. Kanget ja männät. Viitaten ylempään, miten vaihdat kampuran jos ei kone ole laatikosta irti?Kampuraa vaihtamatta isku ei pitene eli iskutilavuus ei muutu mihinkään.
Helppo se on löysätä koko pakettikin.
Helppo se on löysätä koko pakettikin.
Taisin ymmärtää kysymyksen väärin.
Luin kysymyksen niin että onnistuuko alakerran vaihto niin että vaihteisto jää paikalleen autoon kun moottori otetaan irti... Pitäis vissiin nukkuakin välillä
Eli vielä kertauksen vuoksi: Vaihteisto täytyy tietenkin irrottaa koneesta (paitsi jos siinä 1.8 koneessa on myös laatikko kiinni???), mutta sitä ei ole pakko irrottaa konehuoneesta.
Luin kysymyksen niin että onnistuuko alakerran vaihto niin että vaihteisto jää paikalleen autoon kun moottori otetaan irti... Pitäis vissiin nukkuakin välillä
Eli vielä kertauksen vuoksi: Vaihteisto täytyy tietenkin irrottaa koneesta (paitsi jos siinä 1.8 koneessa on myös laatikko kiinni???), mutta sitä ei ole pakko irrottaa konehuoneesta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt on omakohtaista "faktaa" turha sitä konetta on laatikon kanssa irrottaa. On alakerta pois konehuoneesta, aika kivuttomasti lähti. Laatikko on siis edelleen kiinni konehuoneessa samoin vetarit ym vaihde vivut laatikossa kiinni. kiitoksia vastanneille vaikka toiset sanookin toista ja toiset toista. Mitäs eroa muuten on 1.6 ja 1.8 moottoreilla muuta kuin iskunpituus, tuntuu vaan oudolta että 200ccm tois 15hp lisää.
Mites tässä itekkin ajattelin että joskus kuitenkin tulee haluja lisäämään tehoa, niin jos hommaa vaikka 1.8 GTI 16v niin siinähän on ruisku. Miten sitten on jos ei jaksa ruveta vaihtelemaan ruiskulle sopivia sähköjä. Onko 1.6 kaasari sopiva peli ruokkimaan konetta.
On myös käynyt mielessä pelkästään 16v kannen vaihtaminen 1.6 koneeseen. Sopiiko ilman suurempia operaatioita? kumpi on kannattavampaa?
On myös käynyt mielessä pelkästään 16v kannen vaihtaminen 1.6 koneeseen. Sopiiko ilman suurempia operaatioita? kumpi on kannattavampaa?
Ei varmaankaan riitä 1.6:n kaasari enää 16V:lle. Eikä noita kaasareita nyt nykypäivänä kukaan enää muutenkaan... :)
Jos ruiskun asentaminen arveluttaa, niin siirry suosiolla suoraan Megasquirtiin. Helppo asentaa ja samalla välttää vanhojen, kuluneiden orkkisruiskujen ongelmia.
On sitten MAPit ja muut valmiina jo turbotustakin varten.
1.6:een 16V kannen soveltuvuus kiinnostaa itseänikin. Saako jotenkin sopimaan ?
Jos ruiskun asentaminen arveluttaa, niin siirry suosiolla suoraan Megasquirtiin. Helppo asentaa ja samalla välttää vanhojen, kuluneiden orkkisruiskujen ongelmia.
On sitten MAPit ja muut valmiina jo turbotustakin varten.
1.6:een 16V kannen soveltuvuus kiinnostaa itseänikin. Saako jotenkin sopimaan ?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Taka-akselinkin voi joutua vaihtamaan, sitä kun kahdella erilaisella vakaajalla.
Sitten moottori on tiputtettava tyyppihyväksynnän takia sinne niin isona kokonaisuutena, että oikeastaan vain tuulilasinpesunestesäiliö jää vanhaa, muuten kaikki pois. Sisältä taas vaihtuu kaikki vaihdekeppiin liittyvä, sitten polkimista menee kiertoon ainakin jarrupoljin Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka
Sitten moottori on tiputtettava tyyppihyväksynnän takia sinne niin isona kokonaisuutena, että oikeastaan vain tuulilasinpesunestesäiliö jää vanhaa, muuten kaikki pois. Sisältä taas vaihtuu kaikki vaihdekeppiin liittyvä, sitten polkimista menee kiertoon ainakin jarrupoljin Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka
"Sitten moottori on tiputtettava tyyppihyväksynnän takia sinne niin isona kokonaisuutena, että oikeastaan vain tuulilasinpesunestesäiliö jää vanhaa, muuten kaikki pois" Mistäs tämä? Ainakin nuo amiksen käyneet kaverit sanovat että ei tarvi ku uus kone samaan vaihelaatikkoon ja uus ecu.. plus ne jarrut, vetarit ja tolpat.
Miksi se vaihdelaatikko pitää sinne jättää? Ostaa keulan puolikaan missä kaikki tarvittava, vanhat romut ulos, uudet sisään. Ja uskoisin että menee koko pakettina ettei tarvi alkaa laatikoita vaihtelee.
Edit: tulihan se sieltä.
Edit: tulihan se sieltä.
1.4 laatikkoon ei 1.8T kone sovi...
Viimeksi muokannut Sebastian, 15.1.2009 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä sinne tarvitaan pikkusen muutakin kun kone, loota ja ecu.
Tyyppihyväksytty kokonaisuus kun käsittää, koneen ilmansuodattimesta aina kattiin asti, eli sinne pitää laittaa alkuperäiset saastelaitteet, välijäähdyttimet ahtoletkustot jne. Että kone oikeasti vastaa sitä kokonaisuutta mikä se on tehtaalla ollut.
Tyyppihyväksytty kokonaisuus kun käsittää, koneen ilmansuodattimesta aina kattiin asti, eli sinne pitää laittaa alkuperäiset saastelaitteet, välijäähdyttimet ahtoletkustot jne. Että kone oikeasti vastaa sitä kokonaisuutta mikä se on tehtaalla ollut.
Tekniikan vaihto 1.3-> 1-6
Voiko joku ystävällinen ihminen kertoa selvällä suomenkielellä että mitä kaikkea tulee vaihtaa jos vaihdan 1.3 koneen tilalle 1.6? Molemmat on tietenkin kaasareita. Tarviiko esim sähköjä vaihtaa lainkaan? Laatikko, vetarit, etutolpat ainakin pitää vaihtaa.Ehkä jarrutkin pitää vaihtaa. Onko kenelläkään tietoa tälläisestä tekniikkapäivittämisestä? Kaikki tarvittava on kyllä varaosa-autossa paikallaan mitä siitä nyt ikinä pitääkään vaihtaa. Ja sekin olisi kiva tietää näin kesää varten että mahtuuko golffin alla pyörimään 225/45*17 vanteet ja jos mahtuu niin millä offsetillä? ja mahtuuko myös madallettuna ja millä madalluksella? Kiitos Kaikille jo etukäteen :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa