aktiivihiilisuodatin tms ja sen venttiili.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

aktiivihiilisuodatin tms ja sen venttiili.

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.12.2008 9:48

Omassa 03 variant golfissa kyseinen osa ollut "rikki" jo pidemmän aikaa.
Laiskuuttani en ole jaksanut korjata tuota vikaa koska auto toimii normaalisti.
Toki ärsyttävää katella sitä vikavaloa aina ajaessa ja kuunnella piippausta virheestä kun starttaa.
Nyt kuitenkin leima alkaa tulemaan vastaan, niin pitäisi korjata tuo vika.
Se nyt on selvinnyt että se venttiili ei naputa ollenkaan. Eli on aivan mykkä.
Piuhan kun nyppäsee irti ja pistää takaisin niin saattaa alle sekunnin toimia ja taas vaimenee.
Nyt on vain sitten ongelmana että joutuuko ostamaan venttiilin lisäksi sen säiliön?
Meneekö sen säiliön suodatin systeemit helposti rikki?
Eli riittäisikö pelkkä venttiilin vaihto vai onko tuo säiliö tusina kamaa rikkinäisissä osissa?
Volkkarin hinta venttiilille oli 161e ja säiliö oli jotain 130e luokkaa.
Ei huvittaisi ostaa molempia jos vain toisessa vika.
Mutta jos tuo säiliö on tusina tavaraa niin sama kai sekin sitten vaihtaa.

Eli nyt kaivataan kommentteja ihmisiltä kenellä ollut samaa vikaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 21.12.2008 11:14

Jos se hajoo niinku nissaneista ni jää vaan auki-> imuvuoto-> vikavalo?
Tuki se letku ja testaa, kanisterin sisältö on johonkin pakattua aktiivihiiltä eli tuskin hajoo muutakuin kirveellä..

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.12.2008 13:44

Eli venttiiliin tuleva letku pitäs tukkia?
Täytyy testaa.
On muuten nyt vittumaista ajaa ku käytin irti sitä venttiiliä ja vähä putsasin.
Seuraus: Auto ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä. Kylmänä pysyy jotenkin, mutta lämpimänä sammuu laakista ku päästää kaasun.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 21.12.2008 14:44

Noinhan se tekee kun ecu vähentää suihkutusaikaa samalla kun se ohjaa aktiivihiilipöntön venttiiliä auki. Sitä kautta pitäisi tulla bensahöyryjä imusarjaan mutta jos systeemi ei toimi niin silloin alkaa käydä huonosti/sammuilla.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.12.2008 17:48

Auttoi toimintaan tuo letkun tulppaus. Auto toimii ihan normaalisti nyt.
Tosin tuo vikavalo syttyy kuitenkin aina, kun ei tuo venttiili toimi.
Alkuun siis täytyy tilata tuo venttiili.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 22.12.2008 13:50

Jos olisi omasta autostani kyse, heittäsin pöntön ja venttiilin v..uun ja tinaisin venttiilin liittimeen sopivan kokoisen vastuksen jotta vikakoodia ei tulisi. Tai näin olen jo tehnytkin. Mutta jos haluaa noudattaa saastepykäliä niin sitten ei..

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.12.2008 13:56

Tuo olisi tietty hyvä vaihtoehto =)
Mutta antaa nyt olla kun osakin on jo tilattu.
Toki voit kertoa minkälainen vastus sinne käy.. myöhäisempää käyttöä ajatellen.
Ja onko merkitystä, kun eri moottoreihin on eri venttiili. Eli tarviiko eri venttiilin tilalle erilainen vastus?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 22.12.2008 13:59

Ei taida toi vastushomma toimia näin uudessa autossa. Tässä kun taitaa olla niin "fiksu" järjestelmä joka hokaa lambdan kautta että nyt ei olekkaan oikeasti venttiili auki -> vikavalo.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 22.12.2008 14:26

Luulisi sen pitävän seokset samana oli venttiili auki tai ei, ruiskutusta säätämällä. En nyt osaa sanoa, ehjästä venttiilistä kun mittaa ohmit niin sen suuruinen. Voi olla ihan eri vastusarvo kuin tuossa -95 vr6:ssa.

Tuo lambada-homma on helppo testata kun tökkää liittimeen pelkän venttiilin laittamatta letkuja kiinni ja kokeilee syttyykö valoja tauluun.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.12.2008 18:35

No nyt ei ota erkkikää selvää mikä siinä on vialla.
Luettiin vikakoodit niin kertoi kyllä sen venttiilin, mutta lisäksi lambdan lämmityksessä olevan joku ongelma.
Nollauksen jälkeen lambda antoi vaan koodia ja venttiili toimi normaalisti.
Parin tunnin jälkeen kun auto oli kylmennyt, niin lähdin ajamaan kotia kohti.
Matkaa taittui ehkä minuutin ajan ja taas valo tauluun.
En jaksanut enää kääntyä lukemaan koodia, että missä vika.
Ajo kuitenkin sujui normaalisti, joskaan venttiili ei naputtanut ainakaan kotipihassa kun kuuntelin/kokeilin.
Joten oletan sen lambdan olevan nyt se vian syy. Onkos tuossa yksi vai kaksi lambdaa?
Täytyy ottaa auto ylös ja putsata lambdan liittimet ja nollata taas koodit.

Saas nähdä koska näihin "uusiin" autoihin saisi jotain tolkkua noiden helvetin anturoiden ja sähkö juttujen kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa