Omassa 03 variant golfissa kyseinen osa ollut "rikki" jo pidemmän aikaa.
Laiskuuttani en ole jaksanut korjata tuota vikaa koska auto toimii normaalisti.
Toki ärsyttävää katella sitä vikavaloa aina ajaessa ja kuunnella piippausta virheestä kun starttaa.
Nyt kuitenkin leima alkaa tulemaan vastaan, niin pitäisi korjata tuo vika.
Se nyt on selvinnyt että se venttiili ei naputa ollenkaan. Eli on aivan mykkä.
Piuhan kun nyppäsee irti ja pistää takaisin niin saattaa alle sekunnin toimia ja taas vaimenee.
Nyt on vain sitten ongelmana että joutuuko ostamaan venttiilin lisäksi sen säiliön?
Meneekö sen säiliön suodatin systeemit helposti rikki?
Eli riittäisikö pelkkä venttiilin vaihto vai onko tuo säiliö tusina kamaa rikkinäisissä osissa?
Volkkarin hinta venttiilille oli 161e ja säiliö oli jotain 130e luokkaa.
Ei huvittaisi ostaa molempia jos vain toisessa vika.
Mutta jos tuo säiliö on tusina tavaraa niin sama kai sekin sitten vaihtaa.
Eli nyt kaivataan kommentteja ihmisiltä kenellä ollut samaa vikaa.
aktiivihiilisuodatin tms ja sen venttiili.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Luulisi sen pitävän seokset samana oli venttiili auki tai ei, ruiskutusta säätämällä. En nyt osaa sanoa, ehjästä venttiilistä kun mittaa ohmit niin sen suuruinen. Voi olla ihan eri vastusarvo kuin tuossa -95 vr6:ssa.
Tuo lambada-homma on helppo testata kun tökkää liittimeen pelkän venttiilin laittamatta letkuja kiinni ja kokeilee syttyykö valoja tauluun.
Tuo lambada-homma on helppo testata kun tökkää liittimeen pelkän venttiilin laittamatta letkuja kiinni ja kokeilee syttyykö valoja tauluun.
No nyt ei ota erkkikää selvää mikä siinä on vialla.
Luettiin vikakoodit niin kertoi kyllä sen venttiilin, mutta lisäksi lambdan lämmityksessä olevan joku ongelma.
Nollauksen jälkeen lambda antoi vaan koodia ja venttiili toimi normaalisti.
Parin tunnin jälkeen kun auto oli kylmennyt, niin lähdin ajamaan kotia kohti.
Matkaa taittui ehkä minuutin ajan ja taas valo tauluun.
En jaksanut enää kääntyä lukemaan koodia, että missä vika.
Ajo kuitenkin sujui normaalisti, joskaan venttiili ei naputtanut ainakaan kotipihassa kun kuuntelin/kokeilin.
Joten oletan sen lambdan olevan nyt se vian syy. Onkos tuossa yksi vai kaksi lambdaa?
Täytyy ottaa auto ylös ja putsata lambdan liittimet ja nollata taas koodit.
Saas nähdä koska näihin "uusiin" autoihin saisi jotain tolkkua noiden helvetin anturoiden ja sähkö juttujen kanssa.
Luettiin vikakoodit niin kertoi kyllä sen venttiilin, mutta lisäksi lambdan lämmityksessä olevan joku ongelma.
Nollauksen jälkeen lambda antoi vaan koodia ja venttiili toimi normaalisti.
Parin tunnin jälkeen kun auto oli kylmennyt, niin lähdin ajamaan kotia kohti.
Matkaa taittui ehkä minuutin ajan ja taas valo tauluun.
En jaksanut enää kääntyä lukemaan koodia, että missä vika.
Ajo kuitenkin sujui normaalisti, joskaan venttiili ei naputtanut ainakaan kotipihassa kun kuuntelin/kokeilin.
Joten oletan sen lambdan olevan nyt se vian syy. Onkos tuossa yksi vai kaksi lambdaa?
Täytyy ottaa auto ylös ja putsata lambdan liittimet ja nollata taas koodit.
Saas nähdä koska näihin "uusiin" autoihin saisi jotain tolkkua noiden helvetin anturoiden ja sähkö juttujen kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa