Golf IV 1,4 -> 1,6

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

salmo
-
Viestit: 14
Liittynyt: 3.12.2008 18:52

Golf IV 1,4 -> 1,6

ViestiKirjoittaja salmo » 16.12.2008 22:20

Tere

Millaisilla muutoksilla 1,4 neloskoppanen golffi muuttuisi 1,6. Vanha 1,4 jumissa (ahw) ja nuita 1,6 (akl) löytyy aikalailla, kun taas 1,4 (ahw) meinaa olla kattelussa.
Mitähän muutoksia joutuisi tekee alustaan, jarruihin, vaihdelaatikko... yms?

ryygeri
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.11.2008 20:36

ViestiKirjoittaja ryygeri » 16.12.2008 23:50

Motonetin varaosaluotteloa selaamalla olen tullut siihen tulokseen että,
Alusta ja jarrut ovat samat ainakin kaikissa neloskoppasissa... Diiseleissä painon takia iskarit on jäykemmät samoin gti (tosin tehon takia) ... jarruttkin tosiaan ovat samoja gti:ssäkin on vain isommat etulevyt...
Motista en sitten osaa sanoa mitään, houltomieheltä sain tosin sellaisen käsityksen että 1.6 ja 1.4 ovat hyvin samanlaisia.

Mielestäni joudut joka tapauksessa joudut katsastusmiestä varten hakemaan vw:ltä listan eroavaisuuksista joten siitähän sen sitten lopulta näkee..


Paljon mutu tuntumaa.. toivottavasti oli jotain apua...

Piponen
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.12.2008 19:03

ViestiKirjoittaja Piponen » 17.12.2008 19:28

"Alusta ja jarrut ovat samat ainakin kaikissa neloskoppasissa..."

Eikös samaan pohjalevyyn oo rakennettu kanssa Toledo, Leon, Bora, A3 ja TT? Mikä tarkoittas sitä että alusta on melkeenpä jokasta nippeliä myöten sama?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 92 vierailijaa