VW golf mk2 1990 1.3i päästöongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jettisti
-
Viestit: 49
Liittynyt: 4.6.2007 0:06

VW golf mk2 1990 1.3i päästöongelma

ViestiKirjoittaja Jettisti » 27.11.2008 16:28

Ei tykänny katsastussetä kaverin kolopallosta, ku sitä leimata yritettiin. Auto kaikinpuolin kunnossa, mutta CO-arvot oli aivan liian korkeat. Autoon vaihdettu kaikki sytytysosat (tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi yms.) uusiin, lambda ja ruiskun rikkautta pienennetty, mutta ei vaan mene CO-arvo kohilleen.

Mikä voi olla vikana?

alkaa usko loppumaan tuon kolopallon kanssa.... =(

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 27.11.2008 20:21

Venttiili vaurio tai sytkä päin lepikkoa, olettaisin...

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 3.12.2008 18:50

Venttiilivaurio/vuoto tai väärä sytytysennakko aiheuttaa kohonneen HC-pitoisuuden. Korkea CO taas viittaa säätövirheeseen esim. lambda viallinen. Ilmamäärämittarissa plommin alla voi olla seosruuvi, kyllä vaikka onkin kat-auto. Joskus säätö on "ryöminyt" hiukan ja sitä voi koittaa korjata mutta viallista lambdaa säätökään ei korjaa.
Viimeksi muokannut evinrude, 11.12.2008 6:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

janne.p
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.9.2004 13:27
Viesti:

juuh

ViestiKirjoittaja janne.p » 10.12.2008 16:20

mulla samaa vikaa,saa alle ohjearvon mutta hetkeksi vain,vaikka säädettiin kuinka seosta
eli co-arvo heittelee pirusti tasakaasullakin
kone näytti että lampda ym ois ok,kaikki muu menee vihreelle,paitsi co

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 11.12.2008 6:47

Mikä kone näytti että lambda olisi OK ? Pakokaasumittari ei sitä tee, vaan mittaa ainoastaan putkesta tulevia kaasuja. Lambda anturi täytyy testata muilla konsteilla.
Anturi saattaa olla "hengissä" mutta säätöalue on kaventunut niin paljon ettei se enään riitä ja silloin uuden vaihto on ainoa lääke.

janne.p
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.9.2004 13:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja janne.p » 11.12.2008 8:31

tosiaan,olet oikessa...
enpä tuota hoksannutkaan,täytyy mitata ja ostaa uus,jos näin on

janne.p
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.9.2004 13:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja janne.p » 11.12.2008 19:27

nyyh
ei saatu edes perus säätöä kohilleen,siis ennen lambdaa mitataessa
on nyt uusi lämpötila anturikin,se sininen
meinasivat että 90 vuonna on 1.3 ruutaan tullut vikamuisti joka pitää lukea,mut ei löydy liitintä mistään,mahtaako edes olla??

hienoa ku golff ivie yhtä paljo bensaa ku passatti,heh,vaik on yli puolta pienempi kone iskutilavuudeltaan

janne.p
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.9.2004 13:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja janne.p » 12.12.2008 14:56

todella nolo sanoa.....
sytkä päin peetä,kritus ku oli helppo vika=)

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 12.12.2008 18:05

itellä on nyt kans samallainen -90vm 1.3 ruisku golffi. ja tankillisen tuossa ajelin ( 567km) ja kulutus vähän reilu 8.5litraa. vissiin mullakin sytytys perseellään? ite en ole koskaan tuota säätäny. voisko joku vähän neuvoa? muutenkin pitäis varmaan huoltaa tuo sytytys puoli. Mitä kannattaa vaihtaa? tulpat ja tulpan johdot ainakin? muuta?

janne.p
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.9.2004 13:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja janne.p » 12.12.2008 19:29

liikkeessä kun käyt säädättään,lampulla kohilleen,oikeeseen arvoon,tai jos jollain tutulla onnistuu,ei se hankala homma oo


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 92 vierailijaa