Golf 1.6 vm. -87. Kun laitan kylmänä käyntiin, se käynnistyy hyvin. Käy ryypyllä kierroksilla hyvin, kunnes lämpiää ja pudottaa kierrokset normaaliin.
Käy tasaseen lämpimällä koneella.....
Kun lähden lämpimällä koneella liikenteeseen, niin jonkun ajomatkan päästä huomaan tyhjäkäynnin huutavan kovaa, olisko noin 3000 rpm. Pysähdyttyä, parkissa ollessa, noin kahden minuutin käynnin jälkeen tyhjäkäynti tipahtaakin normaaliin.
Sama "huuto" toistuu aina ajossa..... ja hetken paikallaan olon jälkeen käy taas normaalisti tasaiseen.
Mikä vikana, mitä korjauksia teen...
Kaasutin näyttäisi tuolta Pierburg, http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html
Golf huutaa lämpimänä....?
Valvoja: ffp jäsenet
Tutkin vahaelementtiä ja sillä ei ollu vaikutusta.
Vika näköjään jättää kaasuvivustoa "päälle", eli joku alipainekohan?
Toi 25 varmaankin työntää sitä vivustoa....ja sit se itsestään "irtoaa"?
Olisiko tuolla thermo numatic time valvella:lla (38) jotain osuutta asiaan, vai mihin se vaikuttaa?
Vai mikä muu voisi häiritä vivuston viiveellistä toimintaa....?
Vivustohan kuitenkin avaa 2 läppiä....
Vika näköjään jättää kaasuvivustoa "päälle", eli joku alipainekohan?
Toi 25 varmaankin työntää sitä vivustoa....ja sit se itsestään "irtoaa"?
Olisiko tuolla thermo numatic time valvella:lla (38) jotain osuutta asiaan, vai mihin se vaikuttaa?
Vai mikä muu voisi häiritä vivuston viiveellistä toimintaa....?
Vivustohan kuitenkin avaa 2 läppiä....
Tämä varmaan tuli jo opiskeltua..?
Nuo ainakin olisivat lähellä kuvaamasi vikaa.
Osan 38 Haynes opastaa testaamaan seuraavasti:
Häiriö: Korkea joutokäyntinopeus (noin 3000 RPM)
Mahdollinen vika: Lämpö-aika venttili viallinen tai ei saa virtaa
Toimenpide: Tarkasta sähköliitännät, tarvittaessa vaihda venttiili (osa 38)
Häiriö: Moottorin käyntinopeus pysyy korkeana käynnistyksen jälkeen
Mahdollinen vika: Paisuntaelementti toimii vaillinaisesti
Toimenpide: Vaihda paisuntaelementti (osa 41)
Nuo ainakin olisivat lähellä kuvaamasi vikaa.
Osan 38 Haynes opastaa testaamaan seuraavasti:
- Remove the valve from the carburettor. Cool the valve to 0 (32 F) or below.
- Connect a hose to the valve and blow or suck through it: the valve must be open.
- Connect 12 volt power supplyto the valve terminals. Continue to blow or suck: the valve must close within one to six seconds. If not, renew it.
Tästä löytyy teksteistä ja haulla paljon juttua. Entisessä omassa autossani ei auttanut muu kuin napata koko kaasarin vasemmalla puolella oleva pyöreänmuotoinen alipaineyksikkö pois, josta työntyvä mäntä piti kaasua liian korkealla välillä ajossa. Ei varmaankaan virallinen tapa korjata, mutta tämä "lopullinen ratkaisu" toimi silloin ja kuulemma toimii edelleen moitteetta. Samanlainen viimeinen viritys on se, että jos ryyppy alkaa temppuilemaan eikä halua hifistellä, pull-down-rasian yhteyden ryyppyyn voi katkaista jolloin ryyppy toimii varsin ok pelkän jousen varassa päälle ja pois silloin kun on aihetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 69 vierailijaa