Laatikko öljynvaihto mkII Jettaan

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jov8630
-
Viestit: 32
Liittynyt: 29.5.2008 21:38

Laatikko öljynvaihto mkII Jettaan

ViestiKirjoittaja jov8630 » 3.11.2008 15:51

Pienenä vinkkinä vaan öljynvaihto hommiin aikovalle:

Kaverin kanssa saatiin lisättyä uudet lootaöljyt peruutusvaloa ohjaavan anturin kautta, koska todettiin nopeusmittarin vaijerin irrotus kohtuu kenkkumaiseksi (jossain thredissä siis aiemmin neuvottiin näin tekemään). Eli töpseli pois siitä anturin päästä ja pitkällä 22mm hylsyllä anturi irti ja uudet öljyt sisään.

Hieno yllätys oli vaan ettei omassa laatikossa ollut yhtään öljyä ja ainakin 5000km ajettu ilman ja "hyvin" on toiminut...

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 3.11.2008 18:36

No kattelepa puhaltaako laatikko öljyt vetarin stefasta vai kytkinakselin stefasta pihalle? Kytkinakseli on kiusallisempi.

jov8630
-
Viestit: 32
Liittynyt: 29.5.2008 21:38

ViestiKirjoittaja jov8630 » 4.11.2008 17:19

Kiitoksia vinkistä, mitään ongelmaahan tässä ei varsinaisesti ollut, halusin vain tuoda ilmi tuon öljyn vaihto vinkin.

Seuraillaan mistä se lähtee vuotamaan..

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 4.11.2008 18:22

mitään ongelmaahan tässä ei varsinaisesti ollut


Kiitos, ymmärsin vinkin ja minun vinkkini sinulle oli se, että johonkin on öljy lootasta mennyt : ) Kyllä se aikansa toimii kuivanakin.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.11.2008 18:55

Miksi laittaa öljyt jostain anturin kolosta kun omakin täyttöreikä on siinä kyljessä? :D

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 4.11.2008 19:49

Miksi laittaa öljyt jostain anturin kolosta kun omakin täyttöreikä on siinä kyljessä? :D

Lokakuussa '87 ja sen jälkeen tehdyissä 020 5-vaihteisissa laatikoissa öljyn tarkistysreikä on 7mm korkeammalla kuin sitä vanhemmissa, missä reikä on liian matalalla. Kaada nopeusmittarin vaijerin reiästä tasan kaksi litraa öljyä laatikkoon. Jos laatikkosi on vanhempaa mallia missä reikä on 7mm liian matalalla, et voi tarkistaa öljynpintaa tarkistusreiästä. Jos öljyä laitetaan vanhemmissa laatikoissa vain tarkistusreiän tasolle (noin 1.5 litraa), hajoaa vitos vaihde aikanaan.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.11.2008 20:40

Ainiin, aivan :) Totta..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.11.2008 22:08

Ihan saman asian ajaa kun tunkkaa sen kuskin nurkan ilmaan ja tarkastaa/kaataa ne öljyt sitten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa