Pienenä vinkkinä vaan öljynvaihto hommiin aikovalle:
Kaverin kanssa saatiin lisättyä uudet lootaöljyt peruutusvaloa ohjaavan anturin kautta, koska todettiin nopeusmittarin vaijerin irrotus kohtuu kenkkumaiseksi (jossain thredissä siis aiemmin neuvottiin näin tekemään). Eli töpseli pois siitä anturin päästä ja pitkällä 22mm hylsyllä anturi irti ja uudet öljyt sisään.
Hieno yllätys oli vaan ettei omassa laatikossa ollut yhtään öljyä ja ainakin 5000km ajettu ilman ja "hyvin" on toiminut...
Laatikko öljynvaihto mkII Jettaan
Valvoja: ffp jäsenet
Miksi laittaa öljyt jostain anturin kolosta kun omakin täyttöreikä on siinä kyljessä? :D
Lokakuussa '87 ja sen jälkeen tehdyissä 020 5-vaihteisissa laatikoissa öljyn tarkistysreikä on 7mm korkeammalla kuin sitä vanhemmissa, missä reikä on liian matalalla. Kaada nopeusmittarin vaijerin reiästä tasan kaksi litraa öljyä laatikkoon. Jos laatikkosi on vanhempaa mallia missä reikä on 7mm liian matalalla, et voi tarkistaa öljynpintaa tarkistusreiästä. Jos öljyä laitetaan vanhemmissa laatikoissa vain tarkistusreiän tasolle (noin 1.5 litraa), hajoaa vitos vaihde aikanaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa