corrado g60 anturi kysely!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

corrado g60 anturi kysely!

ViestiKirjoittaja ka-bu » 30.10.2008 17:55

mikäs anturi se oikein on mikä on ennen imusarjaa? ahtoputkessa siinä sivussa? 3 napanen liitin!


PÄÄSTÖ ONGELMA SAMASSA AIHEESSA!!
Viimeksi muokannut ka-bu, 4.11.2008 16:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 30.10.2008 18:36

Ilmanmäärämittari...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.10.2008 19:36

Eipäs, vaa ko. anturi on CO-potentiometri/imuilman lämpötilatunnistin.

Vinkki: Jos auto toimii hyvin ja päästöt on kohdallan, älä koske anturissa olevaan ruuviin. :)

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 30.10.2008 20:20

päästöt on pielessä! ja ruuviasäätämällä ei tapahdu mitään.. mistä noita antureita voipi kysellä??

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.10.2008 21:56

Millä tavalla päästöt on pielessä? Arvoja esiin, niin ruvetaan arpomaan, että mistä vika löytyy... Harvemmin noissa CO-potikoissa on niin suuria vikoja, että päästöt menee ihan keturalleen.
Viimeksi muokannut Markku M., 2.11.2008 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 31.10.2008 8:48

mistä noita antureita voipi kysellä??


Valtuutetuista Volkswagen varaosamyymälöistä.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 1.11.2008 19:06

Pistetään taas ne päästöarvot esille niin helpompi kattoo kristallipallosta missä vika.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 2.11.2008 13:15

CO 1.20
HC 120-150
nämä siis tyhjäkäynnillä, kierroksilla enemmän..
lambda arvot pysyy kohillaan..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.11.2008 13:36

Mittaappa huviksesi päästöarvot vielä siitä imusarjan vieressä olevasta "pillistä". Se kertoo todelliset päästöarvot ennen katalysaattoria.

Niin ja se lambda-arvohan on vain laskennallinen suure, happiarvo. Jos se oli sun mielestä ok, niin mikähän se arvo sitten oli näin ihan numeroina?

Jos lambda on kohdallaan (about tasan 1), on silloin seos OK. Eli en sinuna menisi CO-potikkaa ruuvaamaan. Menee vaan vituiksi koko homma. :)

Veikkaukseni osuu tosiaan tuonne katalysaattorin suunnalle, kun palamattomia kerta tuuppaa, muttei kuitenkaan tuon enempää. Nouseeko HC myös kierrosten mukaan? Pitäisi nimittäin laskea... Voi olla lambda-anturikin tulossa tiensä päähän.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 3.11.2008 18:01

noniiin tässä näitä päästö arvoja!

tyhjäkäynnillä:
CO 1.20
CO cor 1.29
CO2 12.73
ppm vol HC 193
vol O2 2.1
lambda 1.054


kierroksilla:
CO 1.81
CO cor 1.92
CO2 12.37
ppm vol HC 246
O2 1.9
lambda 1.024


mitäs noista nyt sit voi päätellä? mitä ruvetaan vaihtaan?

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 3.11.2008 20:06

uusi lambda eikä vaikutusta päästöihin! alipaine letku imusarjasta moottorinohjausboksille uusittu ja muut alipaine letkut katottu ei vuotoja! pitäisikö sit ruveta vaihteleen jäähdytysnesteen lämpötila anturia (sininen)?? katalysaattori tuntuis olevan ehjä. voisko olla että CO-potentiometri/imuilman lämpötilatunnistin olis rikki? johdun kun ottaa irti ni ei vaikutusta käyntiin.. vai voiko olla muuta vikaa? kumminkin auto tuntus toimivan muuten hyvin mutta bensaa syö pirusti!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa