1.8t jättää kierrokset päälle
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
1.8t jättää kierrokset päälle
Helou! Olisin tarvinnut hiukan apua käyntivian kanssa. Eli kaasuläppä ja ilmamäärämittari on putsattu. vikakoodit luettu (ei ollut), kaasuläppä perussäädetty mutta jättää kierrokset n.1700rpm ja vasta kun auto on täysin seis, lähtee kierrokset laskemaan tosi vaivalloisesti! kiihdytyksen alussa tuntuu myös ihan selkee nykäsy ja kun nostaa jalan kaasulta tuntuu ns.töksähdys! kyseessä on muuten vuoden -99 gti 1.8t (vaijerikaasu)! Mikä siis avuksi, kiitos jo etukäteen!
Ostat motonetista tjsp. kasan erilaisia letkuja ja klemmareita ja uusit kaikki alipaineletkut. Eiköhän tuo jollainen imuilmavuoto ole. Lisäksi uusisin sinuna tai ainakin tarkistaisin noi aktiivihiilisäiliön letkuissa olevat takaiskuventtiilit, jos niitä on.
Mulla tuli sama oire kaasuläpän putsauksen jälkeen ja vaihtelin ties mitä osia. Vika kuitenkin loppujen lopuksi näyttäisi korjaantuneen kun letkut uusin ja takaiskuventtiilit myös. MAF:n ja kaasuläppäyksikönkin ostin, mutta ne ei korjannu mitään.
Eli ihan perus ilmavuoto taitaa tuon aiheuttaa. Mulla rupes jossain vaiheessa tulemaan koodia kaasuläpästä ja seoksen säädön ylittymisestä tyhjäkäynnillä, eli siis kone kävi laihalla. Sen kyllä pystyi vag-com:llakin toteamaan.
Mulla tuli sama oire kaasuläpän putsauksen jälkeen ja vaihtelin ties mitä osia. Vika kuitenkin loppujen lopuksi näyttäisi korjaantuneen kun letkut uusin ja takaiskuventtiilit myös. MAF:n ja kaasuläppäyksikönkin ostin, mutta ne ei korjannu mitään.
Eli ihan perus ilmavuoto taitaa tuon aiheuttaa. Mulla rupes jossain vaiheessa tulemaan koodia kaasuläpästä ja seoksen säädön ylittymisestä tyhjäkäynnillä, eli siis kone kävi laihalla. Sen kyllä pystyi vag-com:llakin toteamaan.
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
No perskules täytyypä kävästä motonetissä ostoksilla ja toivoa parasta, meinaan rupes yskittää kun kysäisin mitä mitä kaasuläppäyksikkö maksaa ja kun ei ole varmaa et onko vika siinä!!! Olisko muita juttuja mitä kannaisi huomioida tai mitä mahdollisesti kannattaa vaihtaa samalla kun käy noiden letkujen ja sen taka iskuventtiilin kimppuun? Kiitos vinkistä!
Klemmareita riittävästi ja oikean kokoisia.
Mulla on myynnissä yksi kaasuläppäyksikkö, jonka pitäisi olla kunnossa johtuen siitä, että vaihdoin uuden tuohon omaani.
Letkujen ja takaiskuventtiilien lisäksi vaihdoin huohotinventtiilin ja toiseen päähän huohotinletkuja sen tatin näköisen paineensäätöventtiilin. Ei vaikutusta mihinkään niilläkään. Ehkä suurin vaikutus oli by-passin letkun uusinnalla, varma en ole kun uusin samalla pari muutakin letkua. 50 euroa suunnilleen meni letkuihin ja klemmareihin. Takaiskuventtiilit on sellasen 30€/kpl suomessa ja mulla niitä oli kaksi autossa(saksasta sai puolella tuosta). Jos on alipainepumppu tjsp. kannattaa testata vaikka noi venttiilit ennen vaihtoa, ettei turhaan vaihtele. Voi kai niitä myös elvyttää paineilmalla ja liuottimilla.
Tuo töksähdys kyllä vois tulla juurikin tuosta by-passin ohjausletkun vuotamisesta. Uusisin sen ehkä ensin. Samalla tsekkaisin toimiiko by-passikään, tuonhan testaa alipainepumpulla helposti.
Mulla on myynnissä yksi kaasuläppäyksikkö, jonka pitäisi olla kunnossa johtuen siitä, että vaihdoin uuden tuohon omaani.
Letkujen ja takaiskuventtiilien lisäksi vaihdoin huohotinventtiilin ja toiseen päähän huohotinletkuja sen tatin näköisen paineensäätöventtiilin. Ei vaikutusta mihinkään niilläkään. Ehkä suurin vaikutus oli by-passin letkun uusinnalla, varma en ole kun uusin samalla pari muutakin letkua. 50 euroa suunnilleen meni letkuihin ja klemmareihin. Takaiskuventtiilit on sellasen 30€/kpl suomessa ja mulla niitä oli kaksi autossa(saksasta sai puolella tuosta). Jos on alipainepumppu tjsp. kannattaa testata vaikka noi venttiilit ennen vaihtoa, ettei turhaan vaihtele. Voi kai niitä myös elvyttää paineilmalla ja liuottimilla.
Tuo töksähdys kyllä vois tulla juurikin tuosta by-passin ohjausletkun vuotamisesta. Uusisin sen ehkä ensin. Samalla tsekkaisin toimiiko by-passikään, tuonhan testaa alipainepumpulla helposti.
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
Voisikos härskillä olla ohjaustehostimen painetunnistin jumissa. Mikäli se antaa koko ajan moottorille sen tyyppistä signaalia, että tarvitaan täysi tehostuspaine, niin kierrokset ei laske nopeasti.
Ongelman pystyy tiedostamaan moottorin ohjainlaitteen ohjearvokentistä vaikkapa vag comilla.
Voi kai sitä kokeilla ottaa tunnistimelta johdonkin irti ja testata käytöstä siten.
Ongelman pystyy tiedostamaan moottorin ohjainlaitteen ohjearvokentistä vaikkapa vag comilla.
Voi kai sitä kokeilla ottaa tunnistimelta johdonkin irti ja testata käytöstä siten.
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
okei... nyt meni yli hilseen!!! kumma kyllä jostain syystä auto rupes taas toimimaan, kierrokset laskee taas normisti ja nykäykset on pienentynyt ja tietyissä tilanteissa poistunut kokonaan! Mitään en kerenny asian eteen tekemään mutta uskoisin että siellä se vika viel on ja aion käydä läpi kaikki vinkit joita olen täält saanu, kiitos niistä! tietääkö muuten kukaan et mikä on 1.8t:n normaali tyhjäkäyntinopeus, meinaan mulla on noin 900rpm. onko se turhan paljon??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa