A4 1.8t isompi turbo ja paineiden käyttäytyminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rik
-
Viestit: 49
Liittynyt: 10.3.2008 11:15

A4 1.8t isompi turbo ja paineiden käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja rik » 24.10.2008 11:13

Pystyykö tuollaisen -98 A4:n lastu säätämään eri ahtopaineet eri kierroksille vai asetetaanko ohjelmaan vain max ahtopaine minkä yli paine ei sitten nouse?

Itselläni on nyt suurempi turbo vaihdettu, mutta ahdot käyttäytyy samalla tavalla kuin vakio turbolla. Ensin kohoaa jonnekkin 1barin ja sitte kierrosten myötä tippuvat 0.5barin tuntumaan. Mutta esim kun moottoritiellä ajaa ja suurilla kierroksilla polkasee kaasun pohjaan paineet hyppää eka yli barin ja sitte tippuvat tuonne 0.5 välittömästi. Rajoittaako ohjelma painetta kun suuttimet eivät riitä tms? Vai onko jossain jotain vialla? Turbon tuotto pitäisi kyllä riittää.
Ihmettelen vain ku olen lukenut että näihin kun on vaihettu k04 ilman muita muutoksia paineet ei tippuisi alle yhden barin.

Millaiset suuttimet tuohon autoon käyvät ja minkä kokosia noihin on laiteltu? Tarkoitus kun olisi etsiä käytettyjä.

rik
-
Viestit: 49
Liittynyt: 10.3.2008 11:15

ViestiKirjoittaja rik » 24.10.2008 11:13

Tarkoitus on kyllä viedä auto säädettäväksi heti vain kun saan coolerin asennettua ja löydän jotkut suuttimet. Ennen sitä olisi vain kiva saada varmistusta ettei jokin ole vialla

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 24.10.2008 11:40

No eihän ne nouse jos vakio ohjelma on. Ecu niitä ahtoja säätää, joten säätöön vaan jos mielit lisää.

rik
-
Viestit: 49
Liittynyt: 10.3.2008 11:15

ViestiKirjoittaja rik » 24.10.2008 12:24

Upsoluten ohjelma on. Mietin vaan sitä kun puhutaan että ahdot tippuvat vakio turbolla kun turbon tuotto loppuu kesken, mutta vieläkin tippuu samalla tavalla. mutta sain jo privaan viestiä että kyllä sen noin kuuluu käyttäytyä.

Suuttimia pitäis käydä metsästämään. Minkäköhän kokoista tohon sitten osaisi ostaa? turbona on joku hybridi. Vakio pakopuoli isommilla sisuskaluilla ja suurempi kompurapuoli.
KLICK jos tuosta nyt joku osaa jotain sanoa.

MikaS
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.8.2007 11:53

ViestiKirjoittaja MikaS » 26.10.2008 5:20

Ja pakosarja halki :/

rik
-
Viestit: 49
Liittynyt: 10.3.2008 11:15

ViestiKirjoittaja rik » 26.10.2008 9:50

jep :\ ei kylläkään vuoda

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 26.10.2008 13:39

Entäs tuo n75:sen letku hukkaportin kellolle, joka näyttää siltä että letku on poikki/murtunut ja lemmari on irti?

rik
-
Viestit: 49
Liittynyt: 10.3.2008 11:15

ViestiKirjoittaja rik » 26.10.2008 15:15

Hyvä kun huomasit. Vähä liian lyhyt se letku kyl ni en sitä paljo paremmin saanut. Pitää vaihella koko letku viikolla. Olipas mukava rassailla autoo tuol ulkona. tuuli vissii heitteli ruuvareitakii.

Mikäs tuo pyöreä venttiili muuten on missä lukee vihreällä 29|04 98
http://www2.kyamk.fi/~ati7rioi/kuvat/turbo/004.JPG

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 26.10.2008 23:27

Mikäs huohotin olikaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa