Määräjakaaja k-jetronic Golf Gti Mk2
Valvoja: ffp jäsenet
Määräjakaaja k-jetronic Golf Gti Mk2
Moro!
Vaihdettiin äskettäin golffiin uusi pakosarja. Vaihdon jälkeen golffi ei suostunut käymään.
Golffi lähtee nimittäin käyntiin mutta sammuu muutaman sekunnin jälkeen.
Lähdettiin siitä sitten purkaamaan bensaletkuja ja tarkistamaan paineita jne.
Huomattiin kumminkin että bensaa tulee niin perkeleesti määräjakaajan asti.
Siihen se sitten jää.
Painetta ei tule tarkottaen että bensaa ei mene määräjakajasta bensa letkuihin ja siitä sitten pyttyihin. Sieltä tulee jotain pientä mutta niin vähän kumminkin ettei se jaksa imeä sitä pyttyihin.
Olen tarkistanut/vaihtanut lähes kaikki auton letkut eikä ne vuoda.
Uskoisin että kone käy pelkästään kylmäkäynnillä eikä vain jostain syystä jaksa työntää pyttyihin bensaa.
Bensaa menee tosin aivan perkeleesti jakajan mutta työntää lähes kaikki takaisn bensa paluu letkuun.
Mielestäni nämä oireet viittaavat jonkinlaiseen painevuotoon tai tukokseen, mutta missä?
Vaihdettiin äskettäin golffiin uusi pakosarja. Vaihdon jälkeen golffi ei suostunut käymään.
Golffi lähtee nimittäin käyntiin mutta sammuu muutaman sekunnin jälkeen.
Lähdettiin siitä sitten purkaamaan bensaletkuja ja tarkistamaan paineita jne.
Huomattiin kumminkin että bensaa tulee niin perkeleesti määräjakaajan asti.
Siihen se sitten jää.
Painetta ei tule tarkottaen että bensaa ei mene määräjakajasta bensa letkuihin ja siitä sitten pyttyihin. Sieltä tulee jotain pientä mutta niin vähän kumminkin ettei se jaksa imeä sitä pyttyihin.
Olen tarkistanut/vaihtanut lähes kaikki auton letkut eikä ne vuoda.
Uskoisin että kone käy pelkästään kylmäkäynnillä eikä vain jostain syystä jaksa työntää pyttyihin bensaa.
Bensaa menee tosin aivan perkeleesti jakajan mutta työntää lähes kaikki takaisn bensa paluu letkuun.
Mielestäni nämä oireet viittaavat jonkinlaiseen painevuotoon tai tukokseen, mutta missä?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jos niistä suuttimista ei tule bensaa niin kannattaa myös kattoa ,ettei "bensanpaineensäädin" ole jumissa! löytyy siitä määränjakajan edestä iso pultti/mutteri oliskohan ollu 16mm kannalla! jos se jumittaa auki niin suuttimista ei tule todennäköisesti mitään vaan bensa kiertää tankkiin takaisin ,koska k-jetin suuttimien avautumispaine tais olla luokkaa 3,5bar ei polttoaineenpaine riitä!
edit. kannattaa avata varovasti se pultti/mutteri ettei mee osat hukkaan! sisältää jousen, muutaman pikku rikan ja "männän/holkin"
edit. kannattaa avata varovasti se pultti/mutteri ettei mee osat hukkaan! sisältää jousen, muutaman pikku rikan ja "männän/holkin"
Selvennetään nyt vielä että MAP tulee sanoista Manifold Absolute Pressure, eli imusarjan absoluuttinen paine (1 bar ahtopaineella mitataan siis 2 bar, koska toinen mokoma tulee ilmakehän paineesta). Tätä kakkakopassa ei siis ole, vaan se lautanen hoitaa ihan yksinkertaisesti ilmamäärämittarin tehtävää. Oikea nimitys olisi kai VAF (Volume Air Flow).
Morjesta taas.
Tänään irrotin määränjakajan ja pistin sen aivan atomeiks.
Puhdistin sen aivan viimeisen päälle ja vielä paineilmalla kanavat puhtaiksi.
Siitähän se golffi sitten samantien käyntiin lähti mutta ilmeni heti toinen ongelma, juu väännöt on kadonnut! :(
Se käy todella hyvin tyhjäkäynnillä mutta boooaaa aivan älyttömästi kaasusta eikä yksinkertaisesti vaan jaksa.
Kone ottaa toki kierroksia mutta hitaasti.
Oli tosin seosruuvit auki mutta pistin ne takaisin samaan asentoon.
Tänään irrotin määränjakajan ja pistin sen aivan atomeiks.
Puhdistin sen aivan viimeisen päälle ja vielä paineilmalla kanavat puhtaiksi.
Siitähän se golffi sitten samantien käyntiin lähti mutta ilmeni heti toinen ongelma, juu väännöt on kadonnut! :(
Se käy todella hyvin tyhjäkäynnillä mutta boooaaa aivan älyttömästi kaasusta eikä yksinkertaisesti vaan jaksa.
Kone ottaa toki kierroksia mutta hitaasti.
Oli tosin seosruuvit auki mutta pistin ne takaisin samaan asentoon.
Tervetuloa K-jetronikin maailmaan! itsekkin tuon kans tullu aikoinaan tapeltua aikalailla ,mutta tarkastappa tuo ohjauspaineen säädin! löytyy koneen etupuolelta lohkosta! jossain siinä laturin alapuolella! siitä määränjakajalta menee kaksi letkua siihen! pura ja puhdista se! ja myös tämä osa kannattaa purkaa varovasti ,ettei osia karkaa!
Ettei vaan olisi mennyt puurot ja vellit sekaisin kun pakosarjan vaihdon jälkeen puretaan määränjakajaa. Yleisin syy k-jetin toimimattomuuteen on määränjakajan ja imusarjan välinen putkihässäkkä joka vuotaa, klemmari ilmamäärämittarilla kiristetty liian tiukkaan ja aiheuttaa vuodon ja mittalautanen ei liiku eikä bensa virtaa suuttimille. Yleensä tätä vikaa ei huomata vaan se korjaantuu kun purettu ilmamäärämittari kootaan ja asennetaan uudelleen.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Ota ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välinen kumi pois ja auo sitä läppää kädellä samalla kuin kaasutat kaasuläpällä. Saatat tarvita kaverin, koska tuppaa moottori sammumaan tuossa leikissä. Tolla voit testata ottaako moottori kierroksia. Jos saat sen tolla ottaan jenkaa, niin syy on ilmavuoto tai lautasen jumittuminen.
Morjesta taas.
Ei siinä sitten ollut muuta kuin se määräjakaja joka oli aika tukossa.
Nyt golffi käy ja hyvin mutta ilmeni heti muita ongelmia (yllätys..).
Nyt meni nimittäin kaikki sähköt aivan sekasin.
-Mittariston valo toimii pelkästään kun kone ei ole käynnissä.
-Ajotietokone näyttää aivan outoja lukuja ja sammuu heti ku lyö valot päälle.
-Kierrosmittari sammuu myös heti kuin lyö valot päälle.
-Pitkien valojen valo palaa kun on lyhyet päällä ja toisinpäin.
Tämä nyt ei nyt sinänsä ajoa haittaa, mutta kuin jostain hemmetin syystä kyylärin tuuletin ei lyö päälle ja kone käy tosi kuumana.
Ei siinä sitten ollut muuta kuin se määräjakaja joka oli aika tukossa.
Nyt golffi käy ja hyvin mutta ilmeni heti muita ongelmia (yllätys..).
Nyt meni nimittäin kaikki sähköt aivan sekasin.
-Mittariston valo toimii pelkästään kun kone ei ole käynnissä.
-Ajotietokone näyttää aivan outoja lukuja ja sammuu heti ku lyö valot päälle.
-Kierrosmittari sammuu myös heti kuin lyö valot päälle.
-Pitkien valojen valo palaa kun on lyhyet päällä ja toisinpäin.
Tämä nyt ei nyt sinänsä ajoa haittaa, mutta kuin jostain hemmetin syystä kyylärin tuuletin ei lyö päälle ja kone käy tosi kuumana.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa