Elikkä oisko kellään tietoa tai henkilökohtaista kokemusta audi 100 2.0i 5-pyttysen turbottamisesta oma autoni on -88 vuosimallia?
Käykö pakosarja 2.0td 5-pyttysestä audi 100:sta kyseiseen malliin ja onko asennuksessa mitään isompia muutoksia mitä tarvis tehdä ja mikä on tehoraja maksimissaan että saa vielä muutoskatsastettua auton turbolliseksi ja täytyykö taakse tai eteen vaihtaa jarruja ym.. osia..?
kiitos jo etukäteen tiedoista.
audi 100 2.0i 5-syl turbottaminen
Valvoja: ffp jäsenet
audi 100 2.0i 5-syl turbottaminen
Viimeksi muokannut kimmo86, 17.10.2008 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Halvinta, helpointa ja järkevintä on vaihtaa autoa.
Toisiks helpointa ja halvinta on vaihtaa sinne valmis audin turbokiuas ikäänkuin plug&play, noitahan nyt pyörii vähä joka nurkalla.
Mutta jos välttämättä haluaa protoilla vaikeimman kautta, niin voihan sen nykysenkin ahistella. Harrastelu on kuitenkin ihan mukavaa ajanvietettä toisinaan. Asennuksessa ei mitään ihmeellistä, ihan normirojekti: hankit ahtimen ja hankit tai teet sille pakosarjan, keksit jostain öljyt ja vedet ahtimelle, laippoja ja putkia dp:n kolvausta varten, imu- ja ahtopuolen putkitus, perkeleellinen kasa klemmareita ja muuta pikku nippeliä, vaihdat ruiskun, kenties bensapumpunkin ja kaikkee muuta tommosta pikkupuuhastelua. Kun se jossain vaiheessa käy, niin sitten vaan odottelet että kansipahvi korkkaa tai muuta vastaavaa, ja teet koneremontin ja koko homman uudestaan, vähän paremmin kuin ekalla kerralla. Ja sitten vaan sama kaava uudestaan niin monta kertaa että a) kyllästyt, tai b) koneeseen on mennyt ainakin kymppitonni ja se alkaa suunnilleen pysyä nipussa. Jos b), niin sitten voimansiirron kanssa sama jumppa...
:)
Toisiks helpointa ja halvinta on vaihtaa sinne valmis audin turbokiuas ikäänkuin plug&play, noitahan nyt pyörii vähä joka nurkalla.
Mutta jos välttämättä haluaa protoilla vaikeimman kautta, niin voihan sen nykysenkin ahistella. Harrastelu on kuitenkin ihan mukavaa ajanvietettä toisinaan. Asennuksessa ei mitään ihmeellistä, ihan normirojekti: hankit ahtimen ja hankit tai teet sille pakosarjan, keksit jostain öljyt ja vedet ahtimelle, laippoja ja putkia dp:n kolvausta varten, imu- ja ahtopuolen putkitus, perkeleellinen kasa klemmareita ja muuta pikku nippeliä, vaihdat ruiskun, kenties bensapumpunkin ja kaikkee muuta tommosta pikkupuuhastelua. Kun se jossain vaiheessa käy, niin sitten vaan odottelet että kansipahvi korkkaa tai muuta vastaavaa, ja teet koneremontin ja koko homman uudestaan, vähän paremmin kuin ekalla kerralla. Ja sitten vaan sama kaava uudestaan niin monta kertaa että a) kyllästyt, tai b) koneeseen on mennyt ainakin kymppitonni ja se alkaa suunnilleen pysyä nipussa. Jos b), niin sitten voimansiirron kanssa sama jumppa...
:)
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Jos kuitenkin pelottelusta huolimatta aiot pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa niin TD:n pakosarja käy, samoin öljypohja, öljynsuodattimen/lauhduttimen tarvikkeet. Laturi vaihtaa paikkaa ja pakosarja on hieman ahdas mutta toimii ja pysyy nipussa kun ei kurkottele tähtiin.
Mutta käyköhän normi ruiskun imusarja enään tuon pakosarjan jälkeen paikoilleen. Ainakaan noissa neloskoneissa ei käy. TD:n imusarja on vähän erilainen malliltaan.
Mutta käyköhän normi ruiskun imusarja enään tuon pakosarjan jälkeen paikoilleen. Ainakaan noissa neloskoneissa ei käy. TD:n imusarja on vähän erilainen malliltaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa