Eli asiaan. Corrado ei mennyt leimasta läpi, viaksi osottauti päästöt. Nyt tarvis vähän jeesiä niin saa auton takaisin ajokuntoon, katti hieman särisee, eli mahtaakohan viellä toimia? lambda-anturi, miten voin testata että se toimii oikein? onko viellä jotain mikä voisi vaikuttaa, tai on siis paljonkin, mutta oleellisesti.
Tässä arvoja jota testeri antoi:
Joutokäynti yli 2000 1/min
mitattu sallittu mitattu sallittu yks.
CO-pitoisuus 0,95 0,50 1,32 0,30 %
HC-pitoisuus 501 100 126 100 ppm
lambda arvo 1,02 0,97-1,03
CO2-pitoisuus 11,20 13,40 %
O2-pitoisuus 4,68 5,00 1,39 5,00 %
Ja nyt hjelppiä kiitos.
Corradon päästöt, hylsy tuli
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt on lambda anturi kädessä, sekä katti irti. katti näyttää ehjältä, ei helise ja valokin tulee juuri ja juuri läpi. lambdan mittausohjeita kyselisin, liittimessä on lejä johtoa ja anturille tulee kolme johtoa. Liittimestä suoraan yksi menee maihin. anturille tulevat värit on musta ja kaksi valkoista, Mittausohjeita kiitos. Vuotoja en havainnut.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Suoraan "bolt-on" asennuksena ei käy muu, kuin alkuperäinen (tai mallikohtainen tarvike) katalysaattori.
Jos omaa luovaa ajattelukykyä ja sähköliimauslaite pysyy kädessä, niin kyllähän sinne käy mikä vaan katalysaattori. Tosin itse en ainakaan alle 2,5" tarvikekattia laittaisi, onhan kyseessä kuitenkin ahdettu moottori ja pakokaasun määrä on sen mukainen.
Jos omaa luovaa ajattelukykyä ja sähköliimauslaite pysyy kädessä, niin kyllähän sinne käy mikä vaan katalysaattori. Tosin itse en ainakaan alle 2,5" tarvikekattia laittaisi, onhan kyseessä kuitenkin ahdettu moottori ja pakokaasun määrä on sen mukainen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa