Corradon päästöt, hylsy tuli

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Huvis
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.7.2008 15:41

Corradon päästöt, hylsy tuli

ViestiKirjoittaja Huvis » 12.10.2008 20:35

Eli asiaan. Corrado ei mennyt leimasta läpi, viaksi osottauti päästöt. Nyt tarvis vähän jeesiä niin saa auton takaisin ajokuntoon, katti hieman särisee, eli mahtaakohan viellä toimia? lambda-anturi, miten voin testata että se toimii oikein? onko viellä jotain mikä voisi vaikuttaa, tai on siis paljonkin, mutta oleellisesti.

Tässä arvoja jota testeri antoi:
Joutokäynti yli 2000 1/min
mitattu sallittu mitattu sallittu yks.
CO-pitoisuus 0,95 0,50 1,32 0,30 %
HC-pitoisuus 501 100 126 100 ppm
lambda arvo 1,02 0,97-1,03
CO2-pitoisuus 11,20 13,40 %
O2-pitoisuus 4,68 5,00 1,39 5,00 %

Ja nyt hjelppiä kiitos.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.10.2008 20:40

Putki vuotaa ja se haittaa ainakin jossain määrin päästömittausta.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 13.10.2008 7:45

Sanoisin että vuotaa vieläpä ennen katalysaattoria ja estää sen tehokkaan toiminnan.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 13.10.2008 17:38

Mitenkäs tyhjäkäynti on noin korkea? Sekin vaikuttaa ainakin kaasarivehkeissä.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 13.10.2008 18:51

Eihän tuossa tyhjäkäyntikierroksia ole mainittu vaan päästöt tyhjäkäynnillä sekä yli 2000 kierroksella kuten ne päästötestissä mitataan.

Tainnut taulukkomuotoinen data vaan taipua vähän kankeasti foorumitekstiksi.

Huvis
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.7.2008 15:41

ViestiKirjoittaja Huvis » 22.10.2008 15:09

Nyt on lambda anturi kädessä, sekä katti irti. katti näyttää ehjältä, ei helise ja valokin tulee juuri ja juuri läpi. lambdan mittausohjeita kyselisin, liittimessä on lejä johtoa ja anturille tulee kolme johtoa. Liittimestä suoraan yksi menee maihin. anturille tulevat värit on musta ja kaksi valkoista, Mittausohjeita kiitos. Vuotoja en havainnut.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 22.10.2008 18:33

Etpä siitä pysty mittaamaan kuin valkoisten johtojen väliltä lämmitysvastuksen resistanssin ja se ei yksin kerro anturin toimintakelpoisuudesta paljoakaan. Joitakin ohmeja valkoisten johtojen välillä kuitenkin tulisi olla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.10.2008 18:38

Voihan sitä toholla poltella ja mittailla signaalijännitettä.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 22.10.2008 18:42

Niinpä voikin, mutta ei ehkä kannata pitää anturia kädessä sillon ;) Vajaa Voltti pitäis tulla ulos runkoa vasten mitaten mustasta johdosta kun on kärki kunnolla liekin ympäröimä.

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 23.10.2008 14:12

Samaan topicciin. Minkälainen katalysaattori käy corradon alle? Jotain tiettyä vaatimusta minkä pitää täyttyä, että toimii ja sopii oikein?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.10.2008 14:52

Suoraan "bolt-on" asennuksena ei käy muu, kuin alkuperäinen (tai mallikohtainen tarvike) katalysaattori.

Jos omaa luovaa ajattelukykyä ja sähköliimauslaite pysyy kädessä, niin kyllähän sinne käy mikä vaan katalysaattori. Tosin itse en ainakaan alle 2,5" tarvikekattia laittaisi, onhan kyseessä kuitenkin ahdettu moottori ja pakokaasun määrä on sen mukainen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa