-92 passat vr6 ecun vikatila

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

-92 passat vr6 ecun vikatila

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 12.10.2008 18:55

elikkä tuli hommattua tälläinen passat vr6 wolfsburg edition hollannista ku halvalla sai mutta nyt on todistettu että halvalla et saa hyvää :) aluksi auto vaikutti oikein hyvältä ruosteeton ja muutenki toimi moitteettomasti. sitten aloin ihmetteleen missä tehot ovat ja huomasin että eku on vikatilassa kokoajan. ruvettiin ettimään vikaa ja vikakoodiksi antoi nakutustunnistimen. no tunnistin vaihettiin mutta vaikutusta ei ollut silti herjas samaa koodia vieläkin. johtosarjat mitautin kaikki pitäs olla kunnossa. akunkenkää käyttää irti nii nollaa vikamuistin ja toimii oikein taas noin 30min ja pärähtää takas päälle ja tehot katoavat 100kilowattiin kun toimivana on 137.5kw penkin mukaan. nyt kaipais jotaki pientä vinkkiä että mikä voisi olla vikana kun aina herjaa sitä samaa koodia vaikka kaikki sillä suunnalla pitäisi olla kunnossa. ja nyt vähän aikaa sitten alko yhtäkkiä nykimään ja sammuilemaan. avaimesta lähtee taas suoraa takas käyntii ja alkaa sitten taas sammuilemaan ja nykimään. annat seisoa yön yli nii toimii taas satunnaisesti oikein ja taas alkaa sammuilemaan? ja onko tuo sitten kuin harvinainen kun kerta joku wolfsburg edition yrittää olla :) haulla olen koittanut ettiä mutta tuohon ekuhommaan ei kyllä löydy omasta mielestäni mitään mutta tuohon nykimiseen voisiko olla bensapumppu? nyt kaipaisi kyllä apua itseltä taito on jo loppunut :)

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 12.10.2008 20:13

Villi veikkaus et bensapumppu vetää viimesii.

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 13.10.2008 15:55

sehän se voisi kyllä olla. passaako näihin jotku tarvike pumput vai pitääkö se olla juuri se alkuperänen marmoritiskiltä?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 13.10.2008 19:47

Motonetistä löytyy tarvike pumppu golffiin ja kyl mä sen sain pienellä modilla myös corradoon kiinni ja hyvin on ainaki nyt pari kolme kk toiminu.

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 13.10.2008 20:09

minkäs hintanen oli? en löytäny vaikka kuin koitti hakia sieltä varaosista =)

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 14.10.2008 4:54

III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1440 49.50 ?
III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1483 79.50 ?
28-1483 on mittarin anturilla

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 16.10.2008 15:44

Jees pittääpä laittaa tuommonen tilaukseen kokeilla josko se auttais :) mutta mikä ihme tuo ecun homma voi olla?

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 18.10.2008 16:32

Oletko katsonut maadotukset että ovat kunnossa?

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 18.10.2008 18:13

eiköhän se ukko katsonut neki samalla ku etti sitä vikaa ja mittas muutki johdot :)

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 23.10.2008 13:01

Mikähän prkl siihen nyt tuli! eilen ajelin väkisillä kaupungista kotiapäin ja alko nykimään ja sammuilemaan nii väkisiten pidin käynnissä mutta sitten yhtäkkiä kuuluu kauhea pamahus imuäänet kasvoi ja tehot hävisivät. nyt kävin pihalla tiiraileen mikä siinä on nii käytin käynnissä ja käytin kierroksia yli 5000 nii sammu välittömästi :) ilmanputsari letkussa en huomannu halkeamia tai reikiä mistä ois voinu imuäänet kasvaa. nyt alkaa vitutuskerroin olla jo jotakin ihan tähtitieteellisiä lukemia tämän kamppeen kans!

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 23.10.2008 16:42

jees vika taas korjaantu ku nollasin vikatilan ei mitään tietoa enään vioista :) nyt alkaa jo pikkuhiljaa mietityttää että oisko tuo ihan eku vain suht sekasin..

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 23.10.2008 17:08

Vaihoiks sä sen bensapumpun jo? Mulla teki kans sillee et tehot vaa hävis ja sammu. Otin sit pumpun releen irti ja laitoin takas kii ni sit lähti taas käyntii. Ja ku ajeli iha rauhassa ja löi kaasun pohjaa ni kuulu semmonen ääni et meinaa tukehtuu ja sit ku kierrokset oli päälle 3000 ni sit jotenki viel lähti mut kauheet imuäänet.

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 23.10.2008 17:32

en oo vielä raaskinu vaihtaa nyt on nii peeaa :) joo tuota pitää itelläkin kokeilla käyttää relettä irti sitten ku alkaa nykimään ja sammuu. yskii kummiski samalla joskus sillä tavalla että ei polta kaikkia pensoja että jättää polttamatta? oon miettiny myös sitä virta ongelmaa. eikö se silleen selviäis ku seuraavan kerran sammuu nii kokeilee puolan joholla vaikka runkoon että antaako kipinää?

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 30.1.2009 15:41

noniin eli vika paikantui puolalle. ei anna kipinää. mutta kun käyttää puolalle tulevaa liitintä irti nii samantien hörähtää käyntiin ja toimii niin pitkästi kuin haluaa mutta heti kun vaikka 2h seisoo nii uudestaan täytyy käyttää liitin irti. eli voisiko vika olla nyt siinä puolan ohjausyksikössä ja se on puolan kans samassa että ei voi vaihtaa pelkästään ohjausyksikköä vaan täytyy vaihtaa kokopuola stydeemi? ja jos jollaki on tietoa passaako golf 3 vr6 sähköosat nuihin nii olisin kiitollinen ja jos sattuu passaan ja jollaki lojuu nurkissa ylimääränen puola joka sopii tähän nii privaa vaa ostan pois :)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 30.1.2009 15:48

jos jollaki on tietoa passaako golf 3 vr6 sähköosat nuihin

Passaa.

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 30.1.2009 15:56

noniin kiitoksia tiedosta alan heti metsästää sitä puolaa :) ja olin jo lähes varma itsekkin tuosta että passaa koska sama kone kyseessä mutta joskus oli pörhöllä jotaki puhetta että nuissa tekniikka vaihtui v.92 ja mietittiin onko minulla uudempi vai vanhempi tekniikka. en tiedä onko sitten sähköosilla mitään eroa niissä.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 30.1.2009 16:00

Uudempi malli 94> puolaboksilla, eli jos et halua vaihtaa "kaikkea" mukaanlukien ecu, pysyttele vanhemmissa.

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 30.1.2009 17:42

jep näin teen :)

passatvr6
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2008 21:14

ViestiKirjoittaja passatvr6 » 11.2.2009 14:27

Noniin vika oli sytytyksen ohjausyksikössä tarvikkeena löytyi 60e ja hyvin on nyt toiminu :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa