G60 ja voimaa tarvittais! d...
Valvoja: ffp jäsenet
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... age001.gif
Kai tosta voi päätellä itseasiassa oman rajoittimen paikan. 6700 rpm näyttäs olevan. Piru vaan kun meni ihan pilalle koko dynotus muuten.
Kai tosta voi päätellä itseasiassa oman rajoittimen paikan. 6700 rpm näyttäs olevan. Piru vaan kun meni ihan pilalle koko dynotus muuten.
Mitenkäs mahtaa mennä homma, kun virittäessä autoa pitäisi sitten alustaakin aina päivitellä vastaamaan mallisarjan tehokkainta. Eli tässä tapauksessa VR6 Corroa. Se taas vastaavasti painaa reilusti enempi edestä, niin eikös G60:stä tulisi melko kehno ajettava VR6 osilla? Raideleveyskin pitäisi varmaan sitten muuttaa suuremmaksi ja jarrut myös. Missasinko jotain?
Eikös VR6:ssa ole etulevy karvan verran suurempi halkaisijaltaan eli 288 mm. Vai tulikos tuo vasta vimeisimpiin malleihin vai jäikö tuo levykoko pois kokonaan Corradoista? Golffeistahan tuota taitaa löytyä uudemmista malleista.
Edit: eli G60 ja Vr6 Corradoissa on näköjään 280 mm levyt edessä kummassakin mallissa. Enpä tajunnut tuota Etkaa aiemmin hyödyntää. Golffissa oli jo 95 vuonna 288 mm levyä VR6 mallissa.
Edit: eli G60 ja Vr6 Corradoissa on näköjään 280 mm levyt edessä kummassakin mallissa. Enpä tajunnut tuota Etkaa aiemmin hyödyntää. Golffissa oli jo 95 vuonna 288 mm levyä VR6 mallissa.
Niin lisätäkseni tähänkin ketjuun, niin ohessa ake:n tekstiä asiasta:
Eli miten MikaJ olit saanut muutoskatsastukseen todistukset ja teit sen?
7 § Vähäpäästöisen auton moottorin vaihto ja muuttaminen
Moottorin vaihdon tai muutoksen (esim. ahtimen tai välijäähdyttimen asennus, ns. lastuviritykset) jälkeen vähäpäästöisen auton (myös ns. vapaaehtoisesti vä-häpäästöisen autoverohelpotusta saaneen auton) tulee täyttää autoa alun perin koskeneet tai myöhemmät vähäpäästöisyysvaatimukset.
Käyttövoiman muuttuessa vähäpäästöisen auton tulee täyttää autoa alun perin koskeneet tai myöhemmät vähäpäästöisyysvaatimukset (aina vähintään en-simmäiset voimaan tulleet vähäpäästöisuusvaatimukset).
Vähäpäästöisen auton moottorin iskutilavuutta voi suurentaa 6 §:n 3 momentis-sa tarkoitetuilla tavoilla (sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla)
4
korkeintaan 10 % ilman osoitusta autoa alun perin koskeneiden tai myöhem-pien vähäpäästöisyysvaatimusten täyttymisestä.
Selvitykseksi vähäpäästöisyysvaatimusten täyttymisestä ei riitä käytönaikainen päästömittaus eikä katalysaattorin olemassaolo tai asentaminen.
Eli miten MikaJ olit saanut muutoskatsastukseen todistukset ja teit sen?
Tyhmät ostaa vähäpäästöisen Corradon kun ei-vähäpäästöisiäkin on markkinoilla ;) Eli mulla ei ollut vähäpäästöinen rakkine.
Erona jos olisi ollut vähäpäästöinen, niin olisi vain tarvinnut käyttää päästötesteissä. En keksi miksi ei tuollainen miedosti viritetty peli menisi noista testeistä läpi, nuo EU:n testit kun ei ole sieltä hankalimmasta päästä.
Mikäli G60:stä virittelee ja sen jälkeen muutoskatsastaa, niin vertailukohde on VR6:nen koska se on mallisarjan tehokkain. Mutta tosiaan autot ovat tämän asian suhteen 1:1 tekniikaltaan joten ei aiheuta muuta toimenpidettä kuin mahdollinen lappu merkkiliikkeestä missä todetaan että autot omaa samat jarrut yms. Tosin tollaisten laitteiden muutoskatsastaminen on vähän niin ja näin onko järkevää (vähäpäästöisten), pitää turpansa kiinni mitä on pellin alla niin ei ketään kiinnosta.
Erona jos olisi ollut vähäpäästöinen, niin olisi vain tarvinnut käyttää päästötesteissä. En keksi miksi ei tuollainen miedosti viritetty peli menisi noista testeistä läpi, nuo EU:n testit kun ei ole sieltä hankalimmasta päästä.
Mikäli G60:stä virittelee ja sen jälkeen muutoskatsastaa, niin vertailukohde on VR6:nen koska se on mallisarjan tehokkain. Mutta tosiaan autot ovat tämän asian suhteen 1:1 tekniikaltaan joten ei aiheuta muuta toimenpidettä kuin mahdollinen lappu merkkiliikkeestä missä todetaan että autot omaa samat jarrut yms. Tosin tollaisten laitteiden muutoskatsastaminen on vähän niin ja näin onko järkevää (vähäpäästöisten), pitää turpansa kiinni mitä on pellin alla niin ei ketään kiinnosta.
Mites tuon (toivottavasti kuva toimii):
jakopään irrotus, onko siinä mitään kikka-kolmosia, eli miten pitää hihnapyöriä kiinni avatessa ja sulkiessa, mikä on momentti ja mistäs tuolta löytyikään ajoitusmerkit? Pitäis tuo leveä jakopää laittaa kiinni, kun on melko halpa henkivakuutus ahtimelle...
Ulkomaankielisillä foorumeilla törmäsin pariin kommenttin jossa tosin tuon leveän hihnan merkitys teilattiin, väitettiin, että G-ahdin hajoaa yleisimmin laakerien kiinnileikkaamiseen ja tuo vain lisäisi riskiä lisäämällä laakerine rasitusta. Minun järkeeni ei kyä miten tuolla laakereihin kohdistuva paine lisääntyisi, ja minusta on täysin loogista, että leveämpi hihna on joka tapauksessa turvallisempi hyppäysten tai katkeamisen suhteen.

jakopään irrotus, onko siinä mitään kikka-kolmosia, eli miten pitää hihnapyöriä kiinni avatessa ja sulkiessa, mikä on momentti ja mistäs tuolta löytyikään ajoitusmerkit? Pitäis tuo leveä jakopää laittaa kiinni, kun on melko halpa henkivakuutus ahtimelle...
Ulkomaankielisillä foorumeilla törmäsin pariin kommenttin jossa tosin tuon leveän hihnan merkitys teilattiin, väitettiin, että G-ahdin hajoaa yleisimmin laakerien kiinnileikkaamiseen ja tuo vain lisäisi riskiä lisäämällä laakerine rasitusta. Minun järkeeni ei kyä miten tuolla laakereihin kohdistuva paine lisääntyisi, ja minusta on täysin loogista, että leveämpi hihna on joka tapauksessa turvallisempi hyppäysten tai katkeamisen suhteen.
Itse myöskin järkeilin että värinät saattaa hieman vähentyä kovilla kierroksilla, tiedä sitten että oliko tekosyy vain parempiin yöuniin kun laitettiin 'laittoman' kokoinen hihnapyörä. Ainakin Dopin toimittamissa leveissä jakopäissä oli pyörissä merkit mitkä pistettiin vastakkain, eli helppo homma.
Tuota ahtimen kannaketta ei tarvitse kokonaan katkaista tuostakohtaa, riittää kun vinguttaa koloa isommaksi.
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/ahdin.html
Tuota ahtimen kannaketta ei tarvitse kokonaan katkaista tuostakohtaa, riittää kun vinguttaa koloa isommaksi.
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/ahdin.html
Mites tuo pulttien kireys ja avaaminen?
MikaJ, koitin Dopia saada tilaamaan noita G:n pakosarjoja, muistelen, että sinulla oli joskus aikeissa tilata XXXXXXXXL sarja Marteliukselta. Jos saattaisi Dopi jälleenmyyjäksi, niin saattaisi hitakin ruuvaantua kohdilleen. Taitaapi vaan olla kiireinen mies nykyisin, mutta odotellaan josko kerkeisi vastailla. Kimppatilaukset kun tuntuu olevan aika mahdottomia järjestää ja yksittäisen hinta on varmasti huimasti isompi.
MikaJ, koitin Dopia saada tilaamaan noita G:n pakosarjoja, muistelen, että sinulla oli joskus aikeissa tilata XXXXXXXXL sarja Marteliukselta. Jos saattaisi Dopi jälleenmyyjäksi, niin saattaisi hitakin ruuvaantua kohdilleen. Taitaapi vaan olla kiireinen mies nykyisin, mutta odotellaan josko kerkeisi vastailla. Kimppatilaukset kun tuntuu olevan aika mahdottomia järjestää ja yksittäisen hinta on varmasti huimasti isompi.
Sen normaalia XXL-pakosarjaa isommalla kollektorilla martelius lupasi toimittaa muistaakseni samaan hintaan kuin normisarjan, eli 325euroa. Tuon kokoinen sarja riittää kyllä yli 200hp G60koneeseen. Vielä isompia primääri ja sekundaariputkia sitten vaaditaan vasta kun lähestytään 300heppaa, omasta mielestäni.
Mutta tosiaan jos haluaa ison sarjan joustolla (sitä tuossa XXL sarjassa ei ole) ja kattimahdollisuudella (tuossa joutuu siirtämään kattia taaksepäin, ja varmaan vaihtamaan sen pienempään), niin silloin jonkunnäköinen kimppatilaus on ainut järkevä. Ensimmäinen kappale kumminkin aina maksaa tuhottomasti enemmän kuin seuraavat.
Mutta tosiaan jos haluaa ison sarjan joustolla (sitä tuossa XXL sarjassa ei ole) ja kattimahdollisuudella (tuossa joutuu siirtämään kattia taaksepäin, ja varmaan vaihtamaan sen pienempään), niin silloin jonkunnäköinen kimppatilaus on ainut järkevä. Ensimmäinen kappale kumminkin aina maksaa tuhottomasti enemmän kuin seuraavat.
Tuo Marteliushan toimii vieläpä samalla kylällä Dopin kanssa, eli eipä tarvis kaukaa hakea, jos yhteistyölle on mahdollisuuksia... Tuo länsirannikko on täynnä Corradoja, joten josko joku sieltä sitten ottaa asiaan kantaa ja antaa malliauton Marteliukselle. Itse tilaan saletisti yhden sarjan jos hinta ei nouse järjettömiin, sama se onko mustaa vai rosteria, kun se kuitenkin peittyy termotekkiin. Musta ilmeisesti on pakosarjoissa kestävämpää kamaa ja helpompaa käsitellä, joten sitä minun puolestani. Itse haluaisin sellaisen sarjan johon saa sen orggis katin kiinni ilman suurta työtä, ehkä 10-15 cm varaa lyhtentää putkea ja siirtää kattia taaksepäin.
g60 vääntö
Levis .... johonkin nettisivustolle laitoit g60 moottorin arvoja ja tuosta väännöstä haluaisin paivittää tietoa.
225Nm/3800 rpm ...ei 4000 rpm ...pieni ero mutta suuri kuitenkin , sillä väätöähän tuosta g60:stä kuitenkin irtoaa "paljon" pienillä kierroksilla.
225Nm/3800 rpm ...ei 4000 rpm ...pieni ero mutta suuri kuitenkin , sillä väätöähän tuosta g60:stä kuitenkin irtoaa "paljon" pienillä kierroksilla.
^En kyllä muista laittaneeni noita tietoja mihinkään, ei kuulosta edes tutulta tuo kierrosaluekaan jonka mainitsit... Hmmm. En siis tiedä millä alueella suurin vääntö tulisi vakio G60:ssä, olisin kyllä veikannut max kierroslukua ennen rajottajaa!
Tuohon leveään ahtimen hihnaan liittyen: Jos niiden laakerien ajatellaan väsyvän sen takia, kun noiden hihnapyörien akselin pituus kasvaa ja värinä lisääntyneen massan myötä kasvaa tjsp? Vähän niinku auton raideleveyden kasvamisen myötä?
Tuohon leveään ahtimen hihnaan liittyen: Jos niiden laakerien ajatellaan väsyvän sen takia, kun noiden hihnapyörien akselin pituus kasvaa ja värinä lisääntyneen massan myötä kasvaa tjsp? Vähän niinku auton raideleveyden kasvamisen myötä?
En siis tiedä millä alueella suurin vääntö tulisi vakio G60:ssä, olisin kyllä veikannut max kierroslukua ennen rajottajaa!
Kyl se taitaa olla siinä 3800rpm, mulla oli 120km/h vauhdissa 3500rpm ja sitte ku painoi kaasun pohjaan niin paineet "hyppäs" -0.5 bar +0.5 bariin ~heti, että kyllä minä uskon että max väännöt on siinä 3800rpm.
Ja Autohan oli Rallye Golf
Harmi vaan ku ei oo enää sitä autoa:( ei muutes pärjännyt 325(E36) bmw 1/4 maililla, mulla oli jotain 15s, sillä vähän enemmän. Meni vähän OT:ksi
No en minä tiedä miten totuus on tuon hihnan leveyden suhteen ja isompien pyörien vaikutuksista, kuhan vaan mietin syytä miksi joku voisi sen ajatella olevan rasittavampi laakereille. Ja kyllähän se massa ja pidempi akseli varmasti jotain tekevät, muutakin kuin paremman hihnapidon ja katu-uskottavuutta :), mutta onko se missään määrin merkityksellistä on asia erikseen.
Kerros VekeV mihin olen kirjottanut tosta väännöstä jotain? En kyllä muista, mutta jos olen jotain kirjottanut, on se lainattu autowikistä.
Kerros VekeV mihin olen kirjottanut tosta väännöstä jotain? En kyllä muista, mutta jos olen jotain kirjottanut, on se lainattu autowikistä.
http://medias.ina.de/medias/en%21hp.ec. ... 2A6003_FAG
http://medias.ina.de/medias/en%21hp.ec. ... 2A6002_FAG
Tuossa on ne laakerit mitä sinne apuakselille tulee eikä se levempi hihna niitä ainakaan liikaa kuormita.
http://medias.ina.de/medias/en%21hp.ec. ... 2A6002_FAG
Tuossa on ne laakerit mitä sinne apuakselille tulee eikä se levempi hihna niitä ainakaan liikaa kuormita.
Ihan uteliaisuuttani, onko kellään G:ssä vielä hammashihnavetoa, sehän päin vastoin vähentäisi hihnapyörien ja G:n laakerien rasitusta varmasti merkittävästi, kun hammashihna ei tarvitse niin suurta voimaa kiristykseen. Brittilässä näkyvät kaikki "vakavammin" virittävät ostavan hihnapyöräsettejä.
Tuon G:n oman jakohinnan vaikutus saattaa olla enemmän psyykkistä, eli onhan ainakin hyvä mieli ja turvallinen olo, kun hihna on isompi. Kukaan tuskin on tilastoinut ja analysoinut näitä vaihtoja.
Tuon G:n oman jakohinnan vaikutus saattaa olla enemmän psyykkistä, eli onhan ainakin hyvä mieli ja turvallinen olo, kun hihna on isompi. Kukaan tuskin on tilastoinut ja analysoinut näitä vaihtoja.
levis
Posted: 22.8.2005 22:31.........
Edit: Kirjottelin tossa joku aika sitten Wikiin tietoa PG:stä, noin puolet sivun sisällöstä. Jos joku viittis tarkistaa kirjoitinko omiani! http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_PG-moottori
Muistuuko mieleen?, vai kuuluiko se (vääntö) tuohon toiseen puolikkaaseen.
Anteeksi, joka tapauksessa Levis syyttelyni ; )
Tosiaan tuon pg arvoja lueskelin Moottori lehdestä (VW golf Gti:n tarina), jossa tosiaan oli tuo 225Nm/3800rpm.
Yleensä kai mekaanisen ahtimen etu (oli) suurempi vääntö pienemmillä kierroksilla, pakokaasuahtimeen verrattuna.
Hyvä saavutus vw:ltä tuohon aikaan esim. 2.6 audin v6 (150hv) väännöt samat 225Nm lähes samalla kierrosluvulla.
Edit: Kirjottelin tossa joku aika sitten Wikiin tietoa PG:stä, noin puolet sivun sisällöstä. Jos joku viittis tarkistaa kirjoitinko omiani! http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_PG-moottori
Muistuuko mieleen?, vai kuuluiko se (vääntö) tuohon toiseen puolikkaaseen.
Anteeksi, joka tapauksessa Levis syyttelyni ; )
Tosiaan tuon pg arvoja lueskelin Moottori lehdestä (VW golf Gti:n tarina), jossa tosiaan oli tuo 225Nm/3800rpm.
Yleensä kai mekaanisen ahtimen etu (oli) suurempi vääntö pienemmillä kierroksilla, pakokaasuahtimeen verrattuna.
Hyvä saavutus vw:ltä tuohon aikaan esim. 2.6 audin v6 (150hv) väännöt samat 225Nm lähes samalla kierrosluvulla.
Tuossa hetki sitten olleessa keskustelussa oli linkki rallyen esitteeseen:
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet//Esitteet/Volkswagen/Volkswagen-Golf-Rallye-1989-DE.pdf
Tiedoissa lukee väännöksi tuo 225Nm 3800-4000r/min
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet//Esitteet/Volkswagen/Volkswagen-Golf-Rallye-1989-DE.pdf
Tiedoissa lukee väännöksi tuo 225Nm 3800-4000r/min
Tuolla omalla raadolla sentään oli ilo ajaa, harmittaa että tuli vaihdettua 1.8t:hen... No onneksi emäntä sentään tykkää kun on vähän uudempi rakkine, vaikka voimanpuute vaivaakin kyseistä rakkinetta. Corrado oli kuulemma viimeisessä vaiheessa 'riittävä eikä enempää tarvita', Aakkosesta täytyy varmaan repiä sitten vähän enemmän kun on turboviivepaska ja painavempi.
Tuo oma noin 220hp/300Nm Raato kyllä meni pirun nätisti, vaikkei siinä nyt sitä tehoa ollutkaan. Kevennetyillä pyörivillä hiluilla, talvella rivakka kiidytys ilman sutimista oli todella hankalaa ekoilla vaihteilla.
Aiheesta: Muistaakseni tuossa Rallyessa on vielä erikokoinen hihnapyöräkin kampuralla, eli ahdin pyörii eri nopeudella kuin muissa.
Tuo oma noin 220hp/300Nm Raato kyllä meni pirun nätisti, vaikkei siinä nyt sitä tehoa ollutkaan. Kevennetyillä pyörivillä hiluilla, talvella rivakka kiidytys ilman sutimista oli todella hankalaa ekoilla vaihteilla.
Aiheesta: Muistaakseni tuossa Rallyessa on vielä erikokoinen hihnapyöräkin kampuralla, eli ahdin pyörii eri nopeudella kuin muissa.
Löytyykös jostain ihan faktaa Rallyen eroista muihin G60 koneisiin autoihin? Itsellä olisi muistissa sellainenkin kuultu asia, että Rallyen vauhtipyörä olisi keveämpi, mutta mun muistiin ei kannata luottaa yhtään. Saatanhan muistaa toki oiken, mutta onko tieto edes oikeaa, onkin jo ihan eri asia!
Keväällä olisi tarkoitus irroittaa omasta autosta puskuri ja siinä samalla ihmetellä mahtuisiko keulille eräs hieman isompi kenno joka autotallin nurkissa pyörii.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... %20012.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... %20013.jpg
Keväällä olisi tarkoitus irroittaa omasta autosta puskuri ja siinä samalla ihmetellä mahtuisiko keulille eräs hieman isompi kenno joka autotallin nurkissa pyörii.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... %20012.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... %20013.jpg
Minä vielä jaksan ettiä sitä kadoksissa olevaa voimaa... Yritän kovasti vapuksi saada tuon raadon nippuun ja penkkiin. Vielä on vaiheessa ja paljon parannettavaa on vielä muuallakin kuin koneessa. Polttoainepuoli ja pakosarja ovat vielä vakiot ja niille vielä jotain tarvis tehdä. Edelleen sitä voimaa tarvis lisää...
Bensapuolle on pakko tehdä jotain, itsellä oli korotetut pa-paineet että sai jotenkuten tuonne 220hp:n tietämille. Mega/Vems orginaaliboksin tilalle ja samaan syssyyn kannattaa laittaa suorasytkä, mielestäni halvin/järkevin muutos. Itse laittaisin Vemssin, suorasytkällä, laajakaistalambdalla ja egt:llä.
Koetan väkertää seosmittarin jos pääsis vähän jyvälle missä vaiheessa menee laihalle ja riittääkö kovemmat bensanpaineet. Jos edellinen penkitys pitää yhtään paikkaansa, ei nuo suuttimet vähän korotetulla paineella riitä. Ainakaan laskukaavojen mukaan...
Talven aikana on osia kerenny tekemään ja yritys ois kova saada ne ennen ajokauden alkua paikalleen. Ens kesälle ei riitä aika/raha ohjelmoitavaan ruuttaan mutta ehkä sitten ensi talvena... Hyvähän sellainen olisi, muutoksia on jo senverran ettei tuo nykyinen lastu tarjoa ihan parasta hyötyä.
Talven aikana on osia kerenny tekemään ja yritys ois kova saada ne ennen ajokauden alkua paikalleen. Ens kesälle ei riitä aika/raha ohjelmoitavaan ruuttaan mutta ehkä sitten ensi talvena... Hyvähän sellainen olisi, muutoksia on jo senverran ettei tuo nykyinen lastu tarjoa ihan parasta hyötyä.
nyt olis kesäksi tulossa corrado g60 avarretulla kannella, 68 ap, dopin lastu, bpaineensäädin, 268/276nokalla(+sääd nokkapyörä), peltipakosarja,2.5"putki cat-back ja "special" by-pass valvella (voip olla että katti lentää katsastuksen jälkeen nurkkaan). Ajattelin lisätä öljylauharin josko sillä sais lämpöjä alas. voin pistää tietoja lisää kunhan kevät saapuu, lumet sulaa ja saan penkitettyä laitteen. Vähän vaan mietittyttää että missä kohtaa loppu bensa ja lastu mutta toivotaan parasta.
edit: niin ja rs-lähtö on ei kaikkee voi muistaa enää
edit: niin ja rs-lähtö on ei kaikkee voi muistaa enää
Viimeksi muokannut Jeo_, 3.4.2006 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niin no itse ennemin ajelen "huippuja" ku alan kiihdyttelee. Ahdin on rempattu viime kesänä ja 68ap, rs-lähtö, catback ja lastu kiinni ahdot on 1.3bar@~6300rpm (mittarin mukaan). jos jaksais sen ahtimen repii vielä auki ni vois ne kanavat aukasta ja sitä ulostuloo vielä viilailla. mutta saas nähä. nää säät vetää mielen aika matalalle.
^Nuo 1,3 Barin ahdot 6300 rpm kohdalla ovat selkeästi paremmat kuin omassa. Mulla taitaa olla tollaset lukemat vasta 6700 rpm kohdalla. 68 ap, RS lähtö, vap.virt suodin, ahtimen ulostulosta poistettu tavaraa, 2,5" rööri yhdellä vaimentajalla. Huoltokin tehty ahtimeen loppukesästä. Tosin mittareissa on eroja että mikä nyt sitten kertookaan toden.

Kannetaan kortta kekoon omalla setillä. Tommosia tuli Dopilta tossa haettua. Katotaan mihin niillä pääsee, jos ens viikonloppuna sais hyvällä tuurilla nippuun.
http://obimeister.mine.nu/kuvia/glader/glader-painepuoli.jpg
Tossa vielä tosta meitsin hankkiman ahtimen lähtöpuolesta kuva, itse en kyllä näe kovin suurta hyötyä viilata tosta tavaraa pois...
Katsoin vielä toisen kerran noita modattujen laderien kuvia niin siis otetaanko se kama pois http://obimeister.mine.nu/kuvia/glader/glader-painepuoli-sotkettu.jpg noista punasilla merkityistä kohdista? Tota laakeria piteleviä kannakkeita en itse ainakaan uskaltaisi ohentaa yhtään, korkeintaan hioa sileäksi...

Tuolta näyttää oma ulostulo. JOku gynther ottanut rankemmalla kädelle ylimäärästä pois. Ei mikään kaunein, mutta kuitenki kestänyt jo mullakin 2,5 vuotta. Viimesyksynä ahdin oli auki ja mitään murtumiaakaan ei ollut.
Tuota yhtä kannaketta EI kannata poistaa tai ohentaa kovin. Tai sitten tulee öljynkierto ongelmia...
hmm. Tuolla on -92, joka ilmoituksen mukaan on leimaan valmis vain pikku jutuilla, liekö tuossa oikeasti paprut myös ahtimen vaihdosta? -92 vaatisi sen VTT:n kuuluisan testinkin.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=60055
Ihan kiinnostaisi tietää tuosta kyseisestä autosta enemmänkin, mutta ei jaksa myyjää vaivata, josko vastaisi tänne?
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=60055
Ihan kiinnostaisi tietää tuosta kyseisestä autosta enemmänkin, mutta ei jaksa myyjää vaivata, josko vastaisi tänne?
Nythän keskustellaankin aiheesta onko laillinen, eikä kerrota onko jotain viritetty tai rikottu lakia, jos kaveri kerran myy laillista autoa, niin eiköhän se voida selvitellä. Löytyyhän vastaavia nettiautosta pilvin pimein, ja paljon pahempiakin.
Voihan olla että tuossa on jokin TÜV-lapillinen kitti. Menee vaikeaksi jos mistään ei uskalleta kirjoittaa.
Voihan olla että tuossa on jokin TÜV-lapillinen kitti. Menee vaikeaksi jos mistään ei uskalleta kirjoittaa.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30.5.2006 14:42
Eaton ruuvi-ahdin
Tätä eatonia on käytetty mersedes merkkisessä autossa. hyvät ihmiset: teillähän on jo remmi-ahtimet autoissanne ( jos G-60) on aivan laillista korvata alkuperäinen ahdin toiseen. Ei eatonista tule repivää tehoa mutta mukavaa ala-vääntöä eikä sitä kukaan ihmettele leimalla siis aivan laillinen. ahdin menee G-60 tilalle kunhan ensin tekee laipan johon ahtimen kiinnittää, helppoa! mutta olkaa tarkkana, että ahdin pyörän linja pysyy tasoissa muiden pyörien kanssa, eli ahdin pyörä ei saa jäädä liian ulos tai vastaavasti liian sisään, muuten pyörä kuluttaa urahihnan loppuun todella nopeasti.
Viimeksi muokannut heikki_vag, 1.6.2006 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30.5.2006 14:42
ei multa ainakaan konttorilla paljon kyselty. sanottiin että saa ahtimen saa korvata toisella.... tiedän pari muutakin corradoa jossa aivan sama homma. mutta voithan sinä ottaa katsastus konttoriin yhteyttä ja kysästä. mulla tuo ahdin on ollu jo pari vuotta eikä kertaakaan ole konttorilla intetty vastaan.
Pistetään nyt loppu katsastusjeesustelulle. Vähäpäästöiseen autoon ei saa vaihtaa osia, ei softaa eikä mitään muutakaan ilman että on todistettavasti päästöt kunnossa sen jälkeen. Mikäli joku jotain muuta väittää niin voi linkittää http://www.finlex.org osoitteesta sen lakipätkän. Yllättäen ahtimen vaihto luetaan myös näihin asioihin että joutuu muutoskatsastamaan jos kumartaa lakia.
Imho: Tämä on Topikki G60 virittämisestä, ja mielestäni erittäin hyvä antinen kun kahlaa läpi. Muissa topikeissa vouhotetaan ihan tarpeeksi vähäpäästöisten katsastuksista, ja ne pätevät 100% myös G60 Corradoihin jotka ovat vähäpäästöisiä (kaikkihan ei ole). Pidetään tekniikkatopik tekniikkatopikkina, eikä ruveta miettimään lain seuraamuksia. Kaikkihan täällä rakententelee autoja mitä käytetään yleiseltä liikenteeltä suljetuilla alueilla.
Sitten asiaan... Tuon Eatonin ahtimen sovittaminen on todella helppoa, Saksasta saa jopa valmiita muutoskittejä asiaan. Ainoa ongelma on että imu on päädyssä = keskellä konetilaa, mutta painepuoli on sopivasti alapuolella. Imuputkesta Corradossa siis tulee usein vähän omituinen, ja vaatii aika paljon kikkailua että siitä saa hyvän, mikäli sen ilmanputsarin haluaa alkuperäiselle paikalle. Melkein järkevin tempaus on mielestäni siirtää akku hanttarin puolelle, ja ilmanputsari akun paikalle. Eaton M45 on vaan vähän pieni jos tehoja meinaa hakea, mikäli tarpeena on vain korvata kallis G60, sopii hyvin.
Imho: Tämä on Topikki G60 virittämisestä, ja mielestäni erittäin hyvä antinen kun kahlaa läpi. Muissa topikeissa vouhotetaan ihan tarpeeksi vähäpäästöisten katsastuksista, ja ne pätevät 100% myös G60 Corradoihin jotka ovat vähäpäästöisiä (kaikkihan ei ole). Pidetään tekniikkatopik tekniikkatopikkina, eikä ruveta miettimään lain seuraamuksia. Kaikkihan täällä rakententelee autoja mitä käytetään yleiseltä liikenteeltä suljetuilla alueilla.
Sitten asiaan... Tuon Eatonin ahtimen sovittaminen on todella helppoa, Saksasta saa jopa valmiita muutoskittejä asiaan. Ainoa ongelma on että imu on päädyssä = keskellä konetilaa, mutta painepuoli on sopivasti alapuolella. Imuputkesta Corradossa siis tulee usein vähän omituinen, ja vaatii aika paljon kikkailua että siitä saa hyvän, mikäli sen ilmanputsarin haluaa alkuperäiselle paikalle. Melkein järkevin tempaus on mielestäni siirtää akku hanttarin puolelle, ja ilmanputsari akun paikalle. Eaton M45 on vaan vähän pieni jos tehoja meinaa hakea, mikäli tarpeena on vain korvata kallis G60, sopii hyvin.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30.5.2006 14:42
kovinkaan paljon isompaa ahdinta ei helposti corraadoon voi asentaa... minulla imupuoli on apu-kuljettajan puolella eli alkuperäisen putsarikotelon kiinnittäminen ei todellakaan ole mikään ongelma. ei siinä mitään akkuja tarvitse irroitella. paine puoli on lohkoon päin ja paineputki coolerille kulkee ahtimen ja lohkon välissä virranjakajan yli. ahdasta ja vaatii pientä sovittelua mutta onnistuu. ilmanputsari (kartiosuodatin) on minulla jäähdyttäjän takana eli ottaa maskin läpi ilmaa... tarvitsee vain pitkän silikoniputken jonka ujuttaa ahtimen yli maskin luokse.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30.5.2006 14:42
vähän aiheesta poiketen mut kertokaas fiksummat et kun g60 koneessa menee lähes joka anturille toi ruskea/valkea piuha,niin pitääkö sen maadottua silloin kun laitetaan virrat päälle?itelä ei maadotu ilman virtaa mut virran kaa jollain lailla yhteydessä maihin tosin vastus jotain 80-150ohmia et ei kovin hyvin ainakaan maadota.boxi rikki??
tässäkö g60:sen korvaaja .....
http://www.motoring.co.za/index.php?fArticleId=3253753
... vaikuttaa mielenkiintoiselta
http://www.motoring.co.za/index.php?fArticleId=3253753
... vaikuttaa mielenkiintoiselta
käväsin tossa taas vähän mittailemassa (yleismittarista loppuu varmaan kohta patteri).elikäs boksi on tiukasti maissa kun paikallinen boschhuolto veti aikoinaan vielä ylimääräiset piuhat maihin johdoista ruskea ja ruskea/musta.mut mut kun ottaa vaikka joltain anturilta ton ruskea/valkeen ni ilman virtoja maadottuu minimaalisilla vastuksilla mut virrat kun laittaa pääle,niin vastus jotain 35öömiä..eli ei ilmeisesti ole normaalia.koklasin tossa et vejin ton ruskea/valkeen piuhan hyppylangalla maihin ni tuntu et auto toimi hiukkasen paremmin..
eli siis meni nyt ihan päin vastoin kun aikasemmin selitin mut ota nyt näistä selvää
eli siis meni nyt ihan päin vastoin kun aikasemmin selitin mut ota nyt näistä selvää
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa