G60 ja voimaa tarvittais! d...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 14.10.2005 16:38

dopin lastu. on mennyt monia kertoja rajoittimeen.
yritän ottaa tässä videon missä näkyy ahdot ja kierrokset

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 14.10.2005 17:42

Eikös tää dopin lastu stoppaa 6500 rpm kohtaan


mulla on ainakin 6800-6900 hujakoilla sillä dopin lastulla...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.10.2005 17:57

AIjaa. Mä en ole koskaan kierrättänyt edes 6500 rpm asti. Luulin vaan että siinä se olis se rajoitin.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 14.10.2005 18:03

rajoitin taitaa olla 6900rpm.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 14.10.2005 19:49

mulla on kanssa dopin lastu ja rajoitin tulee 6500...

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 14.10.2005 20:31

onkos corradossa eri kierroksilla rajoitin? Yleensä se rajoitin on 1.8 8v koneessa 6900rpm.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 14.10.2005 21:14

normaalisti noissa taitaa olla rajoitin 6200 rpm seutuvilla mutta tuolla lastulla 6500 rpm

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 14.10.2005 21:43

^no perskeles ku ilman lastua oli just ton 6200-6300 ja just kotiuduin ja noin 6900 oli ku pärähti rajottajaan 3 vaihteella.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 14.10.2005 22:30

kyllä tuo kiertää mun mittarin mukaan ~6900rpm. jos se sitten valehtelee noin paljon..

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 14.10.2005 22:36

paljon Miko sulla kiertää rallye? mulla menee rajoittimeen viisarin verran ennen 7000rpm..

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 15.10.2005 11:15

Vakio pg itsellä ja rajoitin tulee vastaan 6500rpm. Mahtaa olla niin, että huipputeho saavutetaan vakiossa 6200rpm:n kohdalla. rajoittajan kohdan huomaa kyllä helposti ajettaessa 4.vaihteella (6500 rpm ~190 km/h).

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 15.10.2005 11:26

täytyy oikein ittekin mennä koittamaan missä se rajoitin oikein tulee...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.10.2005 11:35

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... age001.gif
Kai tosta voi päätellä itseasiassa oman rajoittimen paikan. 6700 rpm näyttäs olevan. Piru vaan kun meni ihan pilalle koko dynotus muuten.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.10.2005 12:04

Omassa pg koneessa norsuruutalla paukkui 6000rpm rajoitin aika tasan. saattaa tietty sen 200 kierrosta heittää.

hanes80
-
Viestit: 39
Liittynyt: 22.9.2005 21:58

ViestiKirjoittaja hanes80 » 18.10.2005 20:41

MR19 mitäs teit et sait ahdot nousemaan ku sulla ahtoi silloin 0.5 bar

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 18.10.2005 20:49

korjasin ahtovuodon ja laittoin ahtimeen rosterisen imukäyrän+filsun ja takavaimentimen:) ahdot vuoti ahtimen painepuolelta ennen 170 ast. käyrää.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 18.10.2005 22:27

Yllytätte niin pitää vielä itsekin koittaa se paikka, vaikka ei ole sille vielä koskaan lyönyt. Olen kait sitten kevytkenkäinen ;uD

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 21.10.2005 21:59

Jokos helakammo kokeilit miten kiertää G60? Hyvin tuntu tänään kiertävän ku kävin oulussa härnää ferraria.. :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.10.2005 13:11

Mitkäs venttilinjouset olisi hyvät?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.10.2005 13:41

Riippuu täysin siitä mikä on koneen käyttöalue.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 22.10.2005 15:33

Saisko tuohon rallyeen erillaista vaihdelaatikkoa mistään nelivetoisesta? miten diisselin loota vaikuttaa kiihtymiseen ja kulkuun? onko siinä tiheämpi vai harvempi välitys bensakoneen lootaan verrattuna?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.10.2005 20:46

Max 7500 rpm, 1.5 bar ahtoa. mietin vaan pärjääkö vakioilla vai pitääkö hommata jotkut hipo osat

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 22.10.2005 22:40


MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 23.10.2005 0:05

^on vähän turhan tyyris opiskelijan budjetille.. :( mut eikö pelkkä laatikko riitä tai vaikka sisuskalut esim. S3 laatikosta?

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 23.10.2005 14:34

Kyllä mä tosta voi pelkän laatikonkin myydä ;)
S3 laatikosta ei sisuskalut uppoa noihin 5-vaihteisiin, sen verran erilainen paketti on tuo 6-vaihteinen aski.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 23.10.2005 15:32

^no passaako tuo laatikko suoraan?

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 24.10.2005 12:07

Harrastamaan joutuu ton 6-vaihteisen kanssa.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 24.10.2005 12:14

Millaista siihen joutuu tekemään? vissiin kardaanin joutuu vaihtaa, mites perä? olishan se helpoin varmaan jos sais ostettua koko paketin..
Myytkö osamaksulla? ;)

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 24.10.2005 20:30

Tuolta mun laittaman linkin takaa selviää sekin, että s3-laatikko ja syncro taka-akseli yhdistelmä ei toimi, välitys eroista johtuen. Ja taitaa ne osat jäädä pätkällä mun hyllyyn...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.2.2006 10:12

Mitenkäs mahtaa mennä homma, kun virittäessä autoa pitäisi sitten alustaakin aina päivitellä vastaamaan mallisarjan tehokkainta. Eli tässä tapauksessa VR6 Corroa. Se taas vastaavasti painaa reilusti enempi edestä, niin eikös G60:stä tulisi melko kehno ajettava VR6 osilla? Raideleveyskin pitäisi varmaan sitten muuttaa suuremmaksi ja jarrut myös. Missasinko jotain?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 10.2.2006 10:34

VR6:ssa on saman kokoset jarrut, eli minkä takia niitä pitäisi vaihtaa? Pulttijaon ja raideleveyden? Samalla menee vaihtoon jo hankitut pyörät yms. G60:ssä on periaatteessa jarrulaitteet käsittääkseni jo mallisarjan tehokkainta vastaavat.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.2.2006 10:56

Kyllä,G60 jarrut ovat mallisarjan tehokkaimmat. Yksikään konttori ei multa vaatinut mitään raidevälin levennystä taikka ylinmääräistä pulttia renkaaseen.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 10.2.2006 11:12

Suurin ongelma näissä onkin se, että muutoksia ei voi suomessa muutoskatsastaa, vaikka haluaisikin (ainakaan järkevästi).

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.2.2006 12:31

Eikös VR6:ssa ole etulevy karvan verran suurempi halkaisijaltaan eli 288 mm. Vai tulikos tuo vasta vimeisimpiin malleihin vai jäikö tuo levykoko pois kokonaan Corradoista? Golffeistahan tuota taitaa löytyä uudemmista malleista.

Edit: eli G60 ja Vr6 Corradoissa on näköjään 280 mm levyt edessä kummassakin mallissa. Enpä tajunnut tuota Etkaa aiemmin hyödyntää. Golffissa oli jo 95 vuonna 288 mm levyä VR6 mallissa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.2.2006 23:20

Mikä ongelma on muutoskatsatuksessa, itselläni ei ainakaan ollut mitään? Vertailutehoina VR6:sen tehot +20% kun G60:sen tehoista mentiin yli. Jos on vähäpäästöinen lintta, niin ei sekään mikään ongelma ole, yksi päästömitaus vain lisää.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.2.2006 1:55

Tuli vaan tuollainen asia mieleen, että pitäskö G60:ppiä verrata VR6:seen, ei mitään sen ihmeempää. Myös se, että onkos noissa jotain eroja keskenään.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 11.2.2006 16:35

Siis eikö tämä vähäpäästöisyys edellytä jo sitten sen VTT:n mittauksen, joka ei ole ihan "yksi päästömittaus lisää".

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 13.2.2006 21:41

Niin lisätäkseni tähänkin ketjuun, niin ohessa ake:n tekstiä asiasta:

7 § Vähäpäästöisen auton moottorin vaihto ja muuttaminen
Moottorin vaihdon tai muutoksen (esim. ahtimen tai välijäähdyttimen asennus, ns. lastuviritykset) jälkeen vähäpäästöisen auton (myös ns. vapaaehtoisesti vä-häpäästöisen autoverohelpotusta saaneen auton) tulee täyttää autoa alun perin koskeneet tai myöhemmät vähäpäästöisyysvaatimukset.
Käyttövoiman muuttuessa vähäpäästöisen auton tulee täyttää autoa alun perin koskeneet tai myöhemmät vähäpäästöisyysvaatimukset (aina vähintään en-simmäiset voimaan tulleet vähäpäästöisuusvaatimukset).
Vähäpäästöisen auton moottorin iskutilavuutta voi suurentaa 6 §:n 3 momentis-sa tarkoitetuilla tavoilla (sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla)
4
korkeintaan 10 % ilman osoitusta autoa alun perin koskeneiden tai myöhem-pien vähäpäästöisyysvaatimusten täyttymisestä.
Selvitykseksi vähäpäästöisyysvaatimusten täyttymisestä ei riitä käytönaikainen päästömittaus eikä katalysaattorin olemassaolo tai asentaminen.


Eli miten MikaJ olit saanut muutoskatsastukseen todistukset ja teit sen?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.2.2006 9:16

Tyhmät ostaa vähäpäästöisen Corradon kun ei-vähäpäästöisiäkin on markkinoilla ;) Eli mulla ei ollut vähäpäästöinen rakkine.

Erona jos olisi ollut vähäpäästöinen, niin olisi vain tarvinnut käyttää päästötesteissä. En keksi miksi ei tuollainen miedosti viritetty peli menisi noista testeistä läpi, nuo EU:n testit kun ei ole sieltä hankalimmasta päästä.

Mikäli G60:stä virittelee ja sen jälkeen muutoskatsastaa, niin vertailukohde on VR6:nen koska se on mallisarjan tehokkain. Mutta tosiaan autot ovat tämän asian suhteen 1:1 tekniikaltaan joten ei aiheuta muuta toimenpidettä kuin mahdollinen lappu merkkiliikkeestä missä todetaan että autot omaa samat jarrut yms. Tosin tollaisten laitteiden muutoskatsastaminen on vähän niin ja näin onko järkevää (vähäpäästöisten), pitää turpansa kiinni mitä on pellin alla niin ei ketään kiinnosta.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.3.2006 7:28

Mites tuon (toivottavasti kuva toimii):

Kuva

jakopään irrotus, onko siinä mitään kikka-kolmosia, eli miten pitää hihnapyöriä kiinni avatessa ja sulkiessa, mikä on momentti ja mistäs tuolta löytyikään ajoitusmerkit? Pitäis tuo leveä jakopää laittaa kiinni, kun on melko halpa henkivakuutus ahtimelle...

Ulkomaankielisillä foorumeilla törmäsin pariin kommenttin jossa tosin tuon leveän hihnan merkitys teilattiin, väitettiin, että G-ahdin hajoaa yleisimmin laakerien kiinnileikkaamiseen ja tuo vain lisäisi riskiä lisäämällä laakerine rasitusta. Minun järkeeni ei kyä miten tuolla laakereihin kohdistuva paine lisääntyisi, ja minusta on täysin loogista, että leveämpi hihna on joka tapauksessa turvallisempi hyppäysten tai katkeamisen suhteen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.3.2006 7:34

Itse myöskin järkeilin että värinät saattaa hieman vähentyä kovilla kierroksilla, tiedä sitten että oliko tekosyy vain parempiin yöuniin kun laitettiin 'laittoman' kokoinen hihnapyörä. Ainakin Dopin toimittamissa leveissä jakopäissä oli pyörissä merkit mitkä pistettiin vastakkain, eli helppo homma.

Tuota ahtimen kannaketta ei tarvitse kokonaan katkaista tuostakohtaa, riittää kun vinguttaa koloa isommaksi.

http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/ahdin.html

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.3.2006 7:42

Mites tuo pulttien kireys ja avaaminen?

MikaJ, koitin Dopia saada tilaamaan noita G:n pakosarjoja, muistelen, että sinulla oli joskus aikeissa tilata XXXXXXXXL sarja Marteliukselta. Jos saattaisi Dopi jälleenmyyjäksi, niin saattaisi hitakin ruuvaantua kohdilleen. Taitaapi vaan olla kiireinen mies nykyisin, mutta odotellaan josko kerkeisi vastailla. Kimppatilaukset kun tuntuu olevan aika mahdottomia järjestää ja yksittäisen hinta on varmasti huimasti isompi.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.3.2006 8:36

Sen normaalia XXL-pakosarjaa isommalla kollektorilla martelius lupasi toimittaa muistaakseni samaan hintaan kuin normisarjan, eli 325euroa. Tuon kokoinen sarja riittää kyllä yli 200hp G60koneeseen. Vielä isompia primääri ja sekundaariputkia sitten vaaditaan vasta kun lähestytään 300heppaa, omasta mielestäni.

Mutta tosiaan jos haluaa ison sarjan joustolla (sitä tuossa XXL sarjassa ei ole) ja kattimahdollisuudella (tuossa joutuu siirtämään kattia taaksepäin, ja varmaan vaihtamaan sen pienempään), niin silloin jonkunnäköinen kimppatilaus on ainut järkevä. Ensimmäinen kappale kumminkin aina maksaa tuhottomasti enemmän kuin seuraavat.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.3.2006 10:14

Tuo Marteliushan toimii vieläpä samalla kylällä Dopin kanssa, eli eipä tarvis kaukaa hakea, jos yhteistyölle on mahdollisuuksia... Tuo länsirannikko on täynnä Corradoja, joten josko joku sieltä sitten ottaa asiaan kantaa ja antaa malliauton Marteliukselle. Itse tilaan saletisti yhden sarjan jos hinta ei nouse järjettömiin, sama se onko mustaa vai rosteria, kun se kuitenkin peittyy termotekkiin. Musta ilmeisesti on pakosarjoissa kestävämpää kamaa ja helpompaa käsitellä, joten sitä minun puolestani. Itse haluaisin sellaisen sarjan johon saa sen orggis katin kiinni ilman suurta työtä, ehkä 10-15 cm varaa lyhtentää putkea ja siirtää kattia taaksepäin.

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

g60 vääntö

ViestiKirjoittaja VekeV » 23.3.2006 12:19

Levis .... johonkin nettisivustolle laitoit g60 moottorin arvoja ja tuosta väännöstä haluaisin paivittää tietoa.

225Nm/3800 rpm ...ei 4000 rpm ...pieni ero mutta suuri kuitenkin , sillä väätöähän tuosta g60:stä kuitenkin irtoaa "paljon" pienillä kierroksilla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.3.2006 13:51

^En kyllä muista laittaneeni noita tietoja mihinkään, ei kuulosta edes tutulta tuo kierrosaluekaan jonka mainitsit... Hmmm. En siis tiedä millä alueella suurin vääntö tulisi vakio G60:ssä, olisin kyllä veikannut max kierroslukua ennen rajottajaa!

Tuohon leveään ahtimen hihnaan liittyen: Jos niiden laakerien ajatellaan väsyvän sen takia, kun noiden hihnapyörien akselin pituus kasvaa ja värinä lisääntyneen massan myötä kasvaa tjsp? Vähän niinku auton raideleveyden kasvamisen myötä?

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 23.3.2006 18:28

Mä olen kyllä sitä mieltä että se ei vaikuta olenkaan laakereihinon se remmi 11 mm tai 22 mm leveä. Siinä ei kuitenkaan ole mitään kiristystä, eikä tuota remmiäkään "venytetä" tuohon päälle...

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 23.3.2006 18:51

En siis tiedä millä alueella suurin vääntö tulisi vakio G60:ssä, olisin kyllä veikannut max kierroslukua ennen rajottajaa!


Kyl se taitaa olla siinä 3800rpm, mulla oli 120km/h vauhdissa 3500rpm ja sitte ku painoi kaasun pohjaan niin paineet "hyppäs" -0.5 bar +0.5 bariin ~heti, että kyllä minä uskon että max väännöt on siinä 3800rpm.
Ja Autohan oli Rallye Golf

Harmi vaan ku ei oo enää sitä autoa:( ei muutes pärjännyt 325(E36) bmw 1/4 maililla, mulla oli jotain 15s, sillä vähän enemmän. Meni vähän OT:ksi

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.3.2006 18:59

No en minä tiedä miten totuus on tuon hihnan leveyden suhteen ja isompien pyörien vaikutuksista, kuhan vaan mietin syytä miksi joku voisi sen ajatella olevan rasittavampi laakereille. Ja kyllähän se massa ja pidempi akseli varmasti jotain tekevät, muutakin kuin paremman hihnapidon ja katu-uskottavuutta :), mutta onko se missään määrin merkityksellistä on asia erikseen.

Kerros VekeV mihin olen kirjottanut tosta väännöstä jotain? En kyllä muista, mutta jos olen jotain kirjottanut, on se lainattu autowikistä.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 23.3.2006 19:03

lienee aika minimaalista tuo rasituksenlisääntyminen jos ollenkaan... sanoisin.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 23.3.2006 20:21

http://medias.ina.de/medias/en%21hp.ec. ... 2A6003_FAG
http://medias.ina.de/medias/en%21hp.ec. ... 2A6002_FAG

Tuossa on ne laakerit mitä sinne apuakselille tulee eikä se levempi hihna niitä ainakaan liikaa kuormita.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 23.3.2006 23:09

lisäkuormitus laakereillw lienee mitättömän ja olemattoman välimaastossa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 24.3.2006 9:54

Ihan uteliaisuuttani, onko kellään G:ssä vielä hammashihnavetoa, sehän päin vastoin vähentäisi hihnapyörien ja G:n laakerien rasitusta varmasti merkittävästi, kun hammashihna ei tarvitse niin suurta voimaa kiristykseen. Brittilässä näkyvät kaikki "vakavammin" virittävät ostavan hihnapyöräsettejä.

Tuon G:n oman jakohinnan vaikutus saattaa olla enemmän psyykkistä, eli onhan ainakin hyvä mieli ja turvallinen olo, kun hihna on isompi. Kukaan tuskin on tilastoinut ja analysoinut näitä vaihtoja.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 24.3.2006 12:15

Se kyllä pitää paikkansa että tuollainen leveämpi hammashihna pitää paremmin mitä tuollainen kapea... siinä ei liene mitään epäselvää...

Tuollainen alumiininen hammaspyöräsarja G60:een maksaa jotain alta 400e eli ei se nyt ihan halpakaan ole

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

levis

ViestiKirjoittaja VekeV » 26.3.2006 22:16

Posted: 22.8.2005 22:31.........
Edit: Kirjottelin tossa joku aika sitten Wikiin tietoa PG:stä, noin puolet sivun sisällöstä. Jos joku viittis tarkistaa kirjoitinko omiani! http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_PG-moottori

Muistuuko mieleen?, vai kuuluiko se (vääntö) tuohon toiseen puolikkaaseen.
Anteeksi, joka tapauksessa Levis syyttelyni ; )

Tosiaan tuon pg arvoja lueskelin Moottori lehdestä (VW golf Gti:n tarina), jossa tosiaan oli tuo 225Nm/3800rpm.
Yleensä kai mekaanisen ahtimen etu (oli) suurempi vääntö pienemmillä kierroksilla, pakokaasuahtimeen verrattuna.
Hyvä saavutus vw:ltä tuohon aikaan esim. 2.6 audin v6 (150hv) väännöt samat 225Nm lähes samalla kierrosluvulla.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 26.3.2006 22:21

vuoden 88 TM sanoo seuraavaa: 118/5600 hv/r/min ja 225/4000 Nm/r/min.
g60 corradolle.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 26.3.2006 22:49

Tuo huippuväännön kohta ei kerrokoko totuutta, koska yli 200 nm on 2000-kierroksesta ylöspäin. Vieläkö muistetaan, että vuosi oli 1988 milloin tuo moottori ensiesiteltiin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.3.2006 0:29

Ei ollut tuo vääntö minun tekstiä, lähinnä tuosta virittelystä ja huolloista kirjoittelin.

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

ViestiKirjoittaja VekeV » 28.3.2006 0:34

katselin tuollaista esitettä corradosta vuodelta 1988 ja tuossa oli vääntö 225Nm/4000rpm , joten väärää tietoa moottorilehdessä tai sitten tuossa G60 rallyessä oli eri arvot.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 28.3.2006 7:13

Rallyessa on eri poraus, eli vääntö saattaa olla eri. Lisäksi mm. välijäähy yms. eroaa. Kokonaisuus voipi oll hiukan eri lukemissa kun Corradon, mutta lähellä.

mss
-
Viestit: 53
Liittynyt: 4.6.2004 9:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja mss » 28.3.2006 13:05

Tuossa hetki sitten olleessa keskustelussa oli linkki rallyen esitteeseen:
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet//Esitteet/Volkswagen/Volkswagen-Golf-Rallye-1989-DE.pdf

Tiedoissa lukee väännöksi tuo 225Nm 3800-4000r/min

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 29.3.2006 16:42

Aivan pakko ot

Otsikossa sanotaan "G60 ja voimaa tarvittais!" ukot on nyt yhdeksän sivun verran jauhatelleet asiaa, kysymys kuuluukin: alkaako sitä voimaa läytymään?? :D

Se siitä, jatkakaa, hemmetin hyvä topic ;)

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 30.3.2006 14:14

taijettu tulla siihen tulokseen että kyllä se tästä g60 on aivan turha alkaa sitä voimaa etsimään =)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.3.2006 15:03

Tuolla omalla raadolla sentään oli ilo ajaa, harmittaa että tuli vaihdettua 1.8t:hen... No onneksi emäntä sentään tykkää kun on vähän uudempi rakkine, vaikka voimanpuute vaivaakin kyseistä rakkinetta. Corrado oli kuulemma viimeisessä vaiheessa 'riittävä eikä enempää tarvita', Aakkosesta täytyy varmaan repiä sitten vähän enemmän kun on turboviivepaska ja painavempi.

Tuo oma noin 220hp/300Nm Raato kyllä meni pirun nätisti, vaikkei siinä nyt sitä tehoa ollutkaan. Kevennetyillä pyörivillä hiluilla, talvella rivakka kiidytys ilman sutimista oli todella hankalaa ekoilla vaihteilla.

Aiheesta: Muistaakseni tuossa Rallyessa on vielä erikokoinen hihnapyöräkin kampuralla, eli ahdin pyörii eri nopeudella kuin muissa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.3.2006 15:18

Löytyykös jostain ihan faktaa Rallyen eroista muihin G60 koneisiin autoihin? Itsellä olisi muistissa sellainenkin kuultu asia, että Rallyen vauhtipyörä olisi keveämpi, mutta mun muistiin ei kannata luottaa yhtään. Saatanhan muistaa toki oiken, mutta onko tieto edes oikeaa, onkin jo ihan eri asia!

Keväällä olisi tarkoitus irroittaa omasta autosta puskuri ja siinä samalla ihmetellä mahtuisiko keulille eräs hieman isompi kenno joka autotallin nurkissa pyörii.

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... %20012.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6 ... %20013.jpg

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 30.3.2006 15:35

1H ja PG koneissa on samat vauhtipyörät mitä löytyy kaikenmaailman TDI koneistakin. Hihnapyöriä kampuralle löytyy iästä riippuen paria erilaista, muttei riipu siitä kumpi kone on kyseessä. ainaskin perhealbumin mukaan...

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 30.3.2006 15:57

Minä vielä jaksan ettiä sitä kadoksissa olevaa voimaa... Yritän kovasti vapuksi saada tuon raadon nippuun ja penkkiin. Vielä on vaiheessa ja paljon parannettavaa on vielä muuallakin kuin koneessa. Polttoainepuoli ja pakosarja ovat vielä vakiot ja niille vielä jotain tarvis tehdä. Edelleen sitä voimaa tarvis lisää...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.3.2006 16:21

Bensapuolle on pakko tehdä jotain, itsellä oli korotetut pa-paineet että sai jotenkuten tuonne 220hp:n tietämille. Mega/Vems orginaaliboksin tilalle ja samaan syssyyn kannattaa laittaa suorasytkä, mielestäni halvin/järkevin muutos. Itse laittaisin Vemssin, suorasytkällä, laajakaistalambdalla ja egt:llä.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 30.3.2006 22:47

Koetan väkertää seosmittarin jos pääsis vähän jyvälle missä vaiheessa menee laihalle ja riittääkö kovemmat bensanpaineet. Jos edellinen penkitys pitää yhtään paikkaansa, ei nuo suuttimet vähän korotetulla paineella riitä. Ainakaan laskukaavojen mukaan...

Talven aikana on osia kerenny tekemään ja yritys ois kova saada ne ennen ajokauden alkua paikalleen. Ens kesälle ei riitä aika/raha ohjelmoitavaan ruuttaan mutta ehkä sitten ensi talvena... Hyvähän sellainen olisi, muutoksia on jo senverran ettei tuo nykyinen lastu tarjoa ihan parasta hyötyä.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 31.3.2006 7:07

Eikös sekin alkuun auttais kun laittaa harmaat suuttimet vihreitten tilalle? Niitäkin taitaa löytyä hyllystä...

Jeo_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 11.5.2004 22:12

ViestiKirjoittaja Jeo_ » 2.4.2006 23:51

nyt olis kesäksi tulossa corrado g60 avarretulla kannella, 68 ap, dopin lastu, bpaineensäädin, 268/276nokalla(+sääd nokkapyörä), peltipakosarja,2.5"putki cat-back ja "special" by-pass valvella (voip olla että katti lentää katsastuksen jälkeen nurkkaan). Ajattelin lisätä öljylauharin josko sillä sais lämpöjä alas. voin pistää tietoja lisää kunhan kevät saapuu, lumet sulaa ja saan penkitettyä laitteen. Vähän vaan mietittyttää että missä kohtaa loppu bensa ja lastu mutta toivotaan parasta.
edit: niin ja rs-lähtö on ei kaikkee voi muistaa enää
Viimeksi muokannut Jeo_, 3.4.2006 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.4.2006 8:48

Katti on ihan turha heittää pois, virtaa kyllä noilla tehoilla. Bensa on ehkä loppumisen rajoilla, riippuu suuresti ahtimen kunnosta/ahtopaineesta. Öljynjäähdytin on ehdoton kapistus kuumina kesäpäivinä, mutta ainoastaan jos haluaa rällästää radalla täysillä enemmän kuin kaksi/kolme kierrosta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.4.2006 12:33

Mä aattelin seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kokeilla Castrolia jos saisi öljyn lämmöt vaikka sillä hieman alemmaksi? Talvellakin 110 astetta ja kesäisin 118 astetta. Öljynlauhdutinta ei tarvita, öljy ei höyrysty tuossa vehkeessä, mutta öljynjäähdytin voisi olla kyllä ihan hyödyllinen.

Jeo_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 11.5.2004 22:12

ViestiKirjoittaja Jeo_ » 3.4.2006 19:11

niin no itse ennemin ajelen "huippuja" ku alan kiihdyttelee. Ahdin on rempattu viime kesänä ja 68ap, rs-lähtö, catback ja lastu kiinni ahdot on 1.3bar@~6300rpm (mittarin mukaan). jos jaksais sen ahtimen repii vielä auki ni vois ne kanavat aukasta ja sitä ulostuloo vielä viilailla. mutta saas nähä. nää säät vetää mielen aika matalalle.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.4.2006 1:36

^Nuo 1,3 Barin ahdot 6300 rpm kohdalla ovat selkeästi paremmat kuin omassa. Mulla taitaa olla tollaset lukemat vasta 6700 rpm kohdalla. 68 ap, RS lähtö, vap.virt suodin, ahtimen ulostulosta poistettu tavaraa, 2,5" rööri yhdellä vaimentajalla. Huoltokin tehty ahtimeen loppukesästä. Tosin mittareissa on eroja että mikä nyt sitten kertookaan toden.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 11.4.2006 8:19

^Tarkkuuspainemittari...

Mulla ei nouse ahdot enää edes yhteen...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 23.4.2006 17:54

Kuva

Kannetaan kortta kekoon omalla setillä. Tommosia tuli Dopilta tossa haettua. Katotaan mihin niillä pääsee, jos ens viikonloppuna sais hyvällä tuurilla nippuun.

http://obimeister.mine.nu/kuvia/glader/glader-painepuoli.jpg

Tossa vielä tosta meitsin hankkiman ahtimen lähtöpuolesta kuva, itse en kyllä näe kovin suurta hyötyä viilata tosta tavaraa pois...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.4.2006 18:38

Sitten ei kannata viilata jos et näe hyötyä. Mutta todellisuudessa noista modauksista kyllä on hyötyä, ainakin näin käytännössä itselläni oli, olisihan se järjetöntä tehdä niitä turhaan.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 23.4.2006 20:56

Se sisällä vispaava kierukka on kanssa paikka josta hivenen kannattaa suurentaa aukkoja.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 23.4.2006 21:40

Katsoin vielä toisen kerran noita modattujen laderien kuvia niin siis otetaanko se kama pois http://obimeister.mine.nu/kuvia/glader/glader-painepuoli-sotkettu.jpg noista punasilla merkityistä kohdista? Tota laakeria piteleviä kannakkeita en itse ainakaan uskaltaisi ohentaa yhtään, korkeintaan hioa sileäksi...

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 23.4.2006 21:44

Juu. Ja voi ottaa sisältä kanssa. Maailmalla myydään portattu ahtimia mistä on poistettu kolme noista laakeria pitävistä kannakkeista. Kyllä niitäkin kärsii ohentaa ja muotoilla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.4.2006 22:12

Kuva

Tuolta näyttää oma ulostulo. JOku gynther ottanut rankemmalla kädelle ylimäärästä pois. Ei mikään kaunein, mutta kuitenki kestänyt jo mullakin 2,5 vuotta. Viimesyksynä ahdin oli auki ja mitään murtumiaakaan ei ollut.

Tuota yhtä kannaketta EI kannata poistaa tai ohentaa kovin. Tai sitten tulee öljynkierto ongelmia...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 23.4.2006 23:14

Kuva

Tää on jo aika extremen näköinen.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 24.4.2006 22:55

Onkos kukaan penkittänyt tehon tai ahtojen nousua modauksella? Tiiä vaikka itekkin innostuisi kun pitää kai tuo ahdin muutenkin aukaista.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 31.5.2006 14:26

hmm. Tuolla on -92, joka ilmoituksen mukaan on leimaan valmis vain pikku jutuilla, liekö tuossa oikeasti paprut myös ahtimen vaihdosta? -92 vaatisi sen VTT:n kuuluisan testinkin.

http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=60055

Ihan kiinnostaisi tietää tuosta kyseisestä autosta enemmänkin, mutta ei jaksa myyjää vaivata, josko vastaisi tänne?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 31.5.2006 20:04

Kysy vaan rohkeasti, minä kyselin ylimäääräisistä renkaista (ei kuulemma ollut) vaikka en ollut ostamassa koko autoa. Itse laittanut kosahtaneen Laderin tilalle..en tosin kysynyt miten ja tarviiko mitään VTTtä..
ps. tän saa poistaa jos turhanpäiten jutustelen..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.5.2006 21:29

^Laittakaa mulle privaa miten on saanut tehtyäton homman jos niin paljon meinaatte kaverilta udella. Täällä kun tuntuu tämä katsastusaiheinen keskustelu olevan erittäin suuri synti.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.6.2006 8:18

Nythän keskustellaankin aiheesta onko laillinen, eikä kerrota onko jotain viritetty tai rikottu lakia, jos kaveri kerran myy laillista autoa, niin eiköhän se voida selvitellä. Löytyyhän vastaavia nettiautosta pilvin pimein, ja paljon pahempiakin.

Voihan olla että tuossa on jokin TÜV-lapillinen kitti. Menee vaikeaksi jos mistään ei uskalleta kirjoittaa.

heikki_vag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 30.5.2006 14:42

Eaton ruuvi-ahdin

ViestiKirjoittaja heikki_vag » 1.6.2006 20:18

Tätä eatonia on käytetty mersedes merkkisessä autossa. hyvät ihmiset: teillähän on jo remmi-ahtimet autoissanne ( jos G-60) on aivan laillista korvata alkuperäinen ahdin toiseen. Ei eatonista tule repivää tehoa mutta mukavaa ala-vääntöä eikä sitä kukaan ihmettele leimalla siis aivan laillinen. ahdin menee G-60 tilalle kunhan ensin tekee laipan johon ahtimen kiinnittää, helppoa! mutta olkaa tarkkana, että ahdin pyörän linja pysyy tasoissa muiden pyörien kanssa, eli ahdin pyörä ei saa jäädä liian ulos tai vastaavasti liian sisään, muuten pyörä kuluttaa urahihnan loppuun todella nopeasti.
Viimeksi muokannut heikki_vag, 1.6.2006 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.6.2006 20:29

^Ei se ihan noin helppoa taida kuules olla. Sama kuin välijäähyn vaihtokin. Pitää tehdä se "VTT-testi". TAi sitten tuo on taas jotain ihan uutta tietoa.

heikki_vag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 30.5.2006 14:42

ViestiKirjoittaja heikki_vag » 1.6.2006 20:40

ei multa ainakaan konttorilla paljon kyselty. sanottiin että saa ahtimen saa korvata toisella.... tiedän pari muutakin corradoa jossa aivan sama homma. mutta voithan sinä ottaa katsastus konttoriin yhteyttä ja kysästä. mulla tuo ahdin on ollu jo pari vuotta eikä kertaakaan ole konttorilla intetty vastaan.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.6.2006 20:57

Ei aleta tässä nyt sitä katsastusjeesustelua enempää. Lain mukaan vähäpäästöiseksi merkittyä moottoria ei saa muuttaa, ahtimen vaihto erilaiseksi kuin alkuperäinen on myös muuttamista. Eri asia on sitten milloin katsarit jaksaa niihin puuttua. Paskalla säkällä puuttuu ja sitten se on voivoi.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.6.2006 21:02

Pistetään nyt loppu katsastusjeesustelulle. Vähäpäästöiseen autoon ei saa vaihtaa osia, ei softaa eikä mitään muutakaan ilman että on todistettavasti päästöt kunnossa sen jälkeen. Mikäli joku jotain muuta väittää niin voi linkittää http://www.finlex.org osoitteesta sen lakipätkän. Yllättäen ahtimen vaihto luetaan myös näihin asioihin että joutuu muutoskatsastamaan jos kumartaa lakia.

Imho: Tämä on Topikki G60 virittämisestä, ja mielestäni erittäin hyvä antinen kun kahlaa läpi. Muissa topikeissa vouhotetaan ihan tarpeeksi vähäpäästöisten katsastuksista, ja ne pätevät 100% myös G60 Corradoihin jotka ovat vähäpäästöisiä (kaikkihan ei ole). Pidetään tekniikkatopik tekniikkatopikkina, eikä ruveta miettimään lain seuraamuksia. Kaikkihan täällä rakententelee autoja mitä käytetään yleiseltä liikenteeltä suljetuilla alueilla.

Sitten asiaan... Tuon Eatonin ahtimen sovittaminen on todella helppoa, Saksasta saa jopa valmiita muutoskittejä asiaan. Ainoa ongelma on että imu on päädyssä = keskellä konetilaa, mutta painepuoli on sopivasti alapuolella. Imuputkesta Corradossa siis tulee usein vähän omituinen, ja vaatii aika paljon kikkailua että siitä saa hyvän, mikäli sen ilmanputsarin haluaa alkuperäiselle paikalle. Melkein järkevin tempaus on mielestäni siirtää akku hanttarin puolelle, ja ilmanputsari akun paikalle. Eaton M45 on vaan vähän pieni jos tehoja meinaa hakea, mikäli tarpeena on vain korvata kallis G60, sopii hyvin.

heikki_vag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 30.5.2006 14:42

ViestiKirjoittaja heikki_vag » 1.6.2006 21:05

kovinkaan paljon isompaa ahdinta ei helposti corraadoon voi asentaa... minulla imupuoli on apu-kuljettajan puolella eli alkuperäisen putsarikotelon kiinnittäminen ei todellakaan ole mikään ongelma. ei siinä mitään akkuja tarvitse irroitella. paine puoli on lohkoon päin ja paineputki coolerille kulkee ahtimen ja lohkon välissä virranjakajan yli. ahdasta ja vaatii pientä sovittelua mutta onnistuu. ilmanputsari (kartiosuodatin) on minulla jäähdyttäjän takana eli ottaa maskin läpi ilmaa... tarvitsee vain pitkän silikoniputken jonka ujuttaa ahtimen yli maskin luokse.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 4.6.2006 21:52

Mites toi kannen madaltaminen eli puristusten nostaminen? Onko järkeä nostaa puristukset johonkin 9:1?

heikki_vag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 30.5.2006 14:42

ViestiKirjoittaja heikki_vag » 7.6.2006 15:59

käyppä avarruttamassa kansi ja laita iompaa suutinta niin rupee tapahtumaan eritavalla:o)

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 7.6.2006 16:11

vähän aiheesta poiketen mut kertokaas fiksummat et kun g60 koneessa menee lähes joka anturille toi ruskea/valkea piuha,niin pitääkö sen maadottua silloin kun laitetaan virrat päälle?itelä ei maadotu ilman virtaa mut virran kaa jollain lailla yhteydessä maihin tosin vastus jotain 80-150ohmia et ei kovin hyvin ainakaan maadota.boxi rikki??

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.6.2006 23:58

Noiden kuuluisi olla suoraan maissa tai boksin kautta maadoitettuna. Oletko mitannut että boksi on maissa? Boksin maadoitus pin19 ja antureiden pin6

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

ViestiKirjoittaja VekeV » 8.6.2006 16:57

tässäkö g60:sen korvaaja .....

http://www.motoring.co.za/index.php?fArticleId=3253753

... vaikuttaa mielenkiintoiselta

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 8.6.2006 20:27

käväsin tossa taas vähän mittailemassa (yleismittarista loppuu varmaan kohta patteri).elikäs boksi on tiukasti maissa kun paikallinen boschhuolto veti aikoinaan vielä ylimääräiset piuhat maihin johdoista ruskea ja ruskea/musta.mut mut kun ottaa vaikka joltain anturilta ton ruskea/valkeen ni ilman virtoja maadottuu minimaalisilla vastuksilla mut virrat kun laittaa pääle,niin vastus jotain 35öömiä..eli ei ilmeisesti ole normaalia.koklasin tossa et vejin ton ruskea/valkeen piuhan hyppylangalla maihin ni tuntu et auto toimi hiukkasen paremmin..
eli siis meni nyt ihan päin vastoin kun aikasemmin selitin mut ota nyt näistä selvää


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa