VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 20.4.2006 10:17

joo alkuperäset mullaki on..no kai ne pakko sit ostaa..aika kalliit vaa on noi..

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 20.4.2006 11:07

Löytyykö VR6 passat 94-96 pakoputkia tarvikkeena motonetin luettelossa ei ollut ainakaan. Mitähän tuo originaali mahtaa maksaa.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 20.4.2006 12:26

Itse metsästin vuoden vaihtoehtoa sikakalliille alkuperäiselle keskipöntölle. Lopulta löysin saksasta pajan, josta noita saa. Etupönttö ja keskipönttö tulivat yhteensä maksamaan 150 €. Toki tuli rahtia satku päälle, mutta silti jäi vielä monta kertaa orkkista halvemmaksi. Ja mukana oli ihan kaikki kiinnitysosat rungossa olevia korvakoita myöten. Istui paikalleen ihan heittämällä ja toimii hyvin. Cardepartment oli paikan nimi josta nuo ostin. Aika hämmentävä paikka kaiken kaikkiaan, parasta palvelua ennen kaupan klousausta mitä olen ikinä nettiostoksien yhteydessä saanut ja tavarat tulivat kolmessa päivässä kotiinkannettuna. Ei voi kuin suositella.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.4.2006 16:17

Niin noista tulpanjohdoista vielä että koita vaikka pimeellä laittaa auto käyntiin ja nosta pelti ylös ja annat käsin vähä kaasua koneelle ja kato että lyökö mistään maihin:) Itellä näki ihan selvästi ku otti ihan sieltä tulpan hatun juuresta maihin:)

Tarvike tulpanjohdot on aika paskaa tavaraa eli kannattaa ostaa tosiaan alkuperäiset.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 20.4.2006 21:17

Ei ollut mulla termarissa vika vaan tarvikeosa antureissa. Laiton orkkis anturin ja rupes pelittään ja flektikään ei enää huuda turhaan. En kyllä suosittele ostamaan tarvikkeena kun hinta erokaan ei ole hirveä. Nyt on taas auto osina kun vetarin laakeri paskana(vänkärin puolen renkaasta). Huomenna uusi prässäykseen ja paikalleen. Koko kevät ollut auto joka toinen viikko osina mutta jos toi kesä toi paremman tuurin mukanaan.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 20.4.2006 21:21

joo pitää ostaa ne tulpan johdot ku kerkii..kokeilen kaverilta huomenna tota joutokäynninsäädintä et mitäs se vaikuttaa..mites toi ilmanmäärä mittari muuten oireilee jos se on rikki??

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 20.4.2006 21:40

jarppa182: kannattaa varautua että ne johdot maksaa aika paljon, tais laakkosella olla melkein 30€ kappale.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 20.4.2006 21:49

joo tiedän et ne maksaa, mut ei kyl noin paljon..kaveri osti alkuperäset öö..jossain 100€ tienoilla ne oli...riippuu vähän mistä tilaa..

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 25.4.2006 11:18

onks kukaa vaihtanu ristoon laturin hiiliä?? näyttäs olevan melko veemäinen irrottaa...tai siis vähä ahtaalta näyttäs...

-makke-
-
Viestit: 113
Liittynyt: 8.12.2005 23:16

ViestiKirjoittaja -makke- » 28.4.2006 9:48

Onkos ihmisillä kokemuksia Ford Galaxy 2.8 VR6 osista? Tosiaan Galaxyssä on samankaltainen moottori kuin VW:n VR6 kone ja saamani tiedon mukaan ainakin jotkut Fordin osat käyvät VW:n koneeseen. Asia tuli itselleni ajankohtaiseksi kun tämänmoinen (kuva2) "venttiili" halkesi itseltäni kahtia. Volkkarin osana tuota ei saa erikseen tilattua vaan mukaan tulee ensimmäisessä kuvassa näkyvä setti ja hintaa kertyy reilusti yli 100€! Mutta erästä ulkomaalaista Corrado foorumia lueskellessa kävi ilmi että Fordilta tätä vastaavaa osaa saa tilattua erikseen n.20$ hintaan. Forumilta sain jopa Fordin osanumeron jonka avulla tilasin Rauman Auto Iirosta kyseisen osan, hintaa oli 36€!

Että mahtaakohan jotkut muutkin Fordin VR6 osat käydä VW:n VR6 koneeseen?

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 28.4.2006 10:47

Mulla on toi sama osa särki ja kysyin sitä volkkarilta ja hinta oli tosiaan se 130€.
Ite meinasin mennä muovihitsaamoon kysymään jos ne sais sen kuntoon, kun liima ei tietenkää pitänyt.

Olisiko mahdollista saada tota osanumeroa, jotta voisin tilata samalla tavalla?

Onko toi Auto Iiro ihan foordin merkkipulju vai joku erikois pulju?
Eli saako sen ihan merkkiliikkeestä tiskiltä tohon hintaan??

-makke-
-
Viestit: 113
Liittynyt: 8.12.2005 23:16

ViestiKirjoittaja -makke- » 28.4.2006 12:53

Tässä nää Voortin numerot:

"The ford part itself is stamped 7mo 128 101 mho
The Ford part number is 7364573"


Eli noilla pitäis löytyä..

Ja se Auto Iiro on ihan Fordin merkkipulju :)
Mut Auto Iirolla ei sitä hyllyssä suoran ollut joten joutuivat tilaamaan ja hinta on tosiaan se 36€!


Sit kun itellä on kans toi laturin remmin kiristinrulla paskana, et mahtaiskohan sekin löytyy voortilta halvempaan hintaan :P
Täytyypi selvitellä..

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 28.4.2006 13:05

Kiitos todella paljon, ja jos sen verran viittiit vielä valaista et ilmotanko noi molemmat numerosarjat sinne, vai vaan toinen?

Vai mikä ero noilla koodeilla on?

-makke-
-
Viestit: 113
Liittynyt: 8.12.2005 23:16

ViestiKirjoittaja -makke- » 28.4.2006 13:52

No siis ite ku otin maililla yhteyttä ni pistin sillee et se on joko tämä tai sitten tämä numero. Sit kaveri vaan vastas että osa löytyy, ni en tiä kummal numerol :)

Ja katos, sattumalta ku kattelin motonetin osia ni VR6 Galaxyn ja Golf VR6:sen moniurahihnan kiristinlaitetta myydään samalla tuotenumerolla ja hinnalla ;) Eli siis kiristin on sama molemmissa :) Täytyy kysyä voortilta et josko sais sitä pelkkää rullaa sieltä erikseen, vois saada halvemmalti ku VW:n osana..!

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 28.4.2006 16:17

Onko kellään oikeasti tietoa, että mikä tuo osa oikein on? Mulla hajosi se haitariletku siitä vierestä, niin tuota 130 pakettia tarjottiin tilalle. Eli siis mikä osa ja mitä se tekee???

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 28.4.2006 16:29

onkohan tolla härpäkkeellä mitään seksuaalista merkitystä..multa se on ainaki poistettu...

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 29.4.2006 20:38

Minkälaisia oireita teille tuli kun kyseinen osa meni paskaks?

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 30.4.2006 10:50

Mulla jakopäärempan tehnyt äijä sen huomas, ja oli laittanut normaalin letkun siihen väliin ja sen pikkuletkun tukkinut ruuvilla.

Toi patentti ollut joku 2kk enkä mitään erikoista oo huomannu, sitä entiedä kuinka kauan ollut rikki ennen kun se huomattiin, eli ite en oo huomannu mitään eroa.

tuomo
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.4.2005 13:11

ViestiKirjoittaja tuomo » 30.4.2006 11:01

Ei mitään oireita

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 2.5.2006 22:24

nonii luettiin kaverin duunissa tänää noi vikakoodit villeristosta..ensi anto vähän kaikkee vikaa mut nollattiin vikakoodit ja yllätyksenä auto sammu..no auto uudestaa käyntiin..eka ei vähän aikaa mitään vikaa, sitten anto yhen viak..jotain joutokäynnin raja alitettu..pointtina tässä jutusa on se että nyt auto pelas ainaki 2 tuntii ihan normaalisti eli ei nykiny ja kierroksetkin oli kohallaa...ja keskikulutus tippu 13 litrasta 8 litraan...ei voi ymmärtää mitä tapahtu..

kalle_2002fi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.2.2005 10:09

ViestiKirjoittaja kalle_2002fi » 3.5.2006 11:37

jarppa182:
ja sitten semmonen vika et välillä ku lähtee vaikka valoista niin kauhee nykiminen..siis todella vittumainen..vaikka lyö kytkimen pohjaan ja yrittää painella kaasua niin ei ota oikeen kunnolla jengaa.. ja se nykiminen voi jatkua jopa 60km/h..sit välillä toimii koko päivän normaalisti...ei ymmärrä..


Mulla on vastaavaa vikaa ollut tässä about vuoden päivät... välillä toimii ja välillä nykii niin pirusti. Olen yrittänyt keksiä syytä, ja nyt tuntuisi siltä, että MAF:in liitin on hieman huono kontaktiltaan??? Sen verran harvoin se oirehtii, että en ole aivan varma auttoiko tuon kyseisen liittimen putsaaminen, mutta ei ole nyt sen putsaamisen jälkeen kuukauteen nykinyt. Tietysti tänään aloittaa taas kun pääsin sanomaan :)
Voithan tuota ainakin koittaa kun on niin helpossa paikassa tuo liitin.

tuomo
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.4.2005 13:11

ViestiKirjoittaja tuomo » 3.5.2006 13:38

Onkohan tohon farkku vr6 syncroon kellään valmistajalla putkistoa? On mainaa melko hankalan mallinen jos mielii tehä itse.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 3.5.2006 23:13

tänää toimi jo kolmatta päivää ihan moitteetta...hm..pitäskö äkkiä myydä..no ai kai....)

elsahoo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 11.1.2006 11:11

vr6 golffi nykii kiihdyttäessä

ViestiKirjoittaja elsahoo » 9.5.2006 17:44

missä vika. kaikkee tehty, tulpat johtoineen vaihdettu muunmuassa. Help! ollaan pulassa.

elisa [email protected]

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 9.5.2006 18:31

Ei allekirjoituksia, kiitos.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 11.5.2006 10:38

Onko muuten mitään mahdollisuutta että bensa ja moottoriöljy menevät sekaisin?? Tuntuisi että öljyissä tuoksuisi bensa...

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 15.5.2006 18:01

Pistetääs tähän ihan huvikseen tällänen höperö kysymys. Eli oletteko omilla verguillanne kisoitelleet muita "suurinpiirtein" saman tehoisia autoja ja miten olette menestyneet? =) Tietäs vähä jotta minkä auton kansa ilkejää ruveta kisaamaan =)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 15.5.2006 18:14

Ei kenenkään. Noh 3.0 V6 406 tasoihin vartilla. Mutta, mutta, ei tartte olla kovin ihmeellinen auto niin ohi tullaan golffista.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 16.5.2006 11:42

No varmasti ohi tullaan.. Eihän tuo nyt vakiona mikään tykki kyllä ole. Itse olen kokeillut bmw e36 325 kanssa ja ei mitään eroa. Aina 220km/h asti mentiin samalla välimatkalla. Muita vastaan ei oo kokeiltu. Nuo kylän poijat ku tahtoo nuilla bemareillasa vuohottaa ;)

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.5.2006 17:02

no yhen keltasen s3 kaa oon ajanu pari kertaa kilpaa ja yhet viivat...eipä se karannu ku yhen auton mitan...onkohan se kenenkää klubilaisen..helsingissä siis...

Nacno
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.5.2006 19:32

ViestiKirjoittaja Nacno » 16.5.2006 19:39

Olen hankkimassa VR6 2.9 syncro mutta nyt kun olen lukenut tämän topicin läpi niin näyttäisi siltä että näissä on aika paljon vikoja joka saa minut miettimään hankintaani uudestaan että kannattaako ostaa vai ei? joudunko varautumaan heti isompaan remppaan?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.5.2006 20:04

no kyllähän se jakopää kannattaa ainaki tehä jos sitä ei ole tehty...mulla on auto ollu ny about 7-8kk...pari tiivistettä ja jakopää on tullu vaihdettua..eli oon kyl aika tyytyväinen...ja se jakopääki makso about 200e ku teki ite..

VR6PASSAT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 24.11.2005 2:04

ViestiKirjoittaja VR6PASSAT » 16.5.2006 22:01

No veeärrän kesto riippuu paljon siittä miten ajat. Kylmänä kone ei kestä revitystä, palaa kansipahvi(vaihto treen seudulla 1000-2000€). Mulle tuli edullisemmaks vaihtaa kone kokonaan. 2.9l tulee 1.6. kiinni(nykyään viä 2.8l).

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 16.5.2006 23:20

Eipä Syncroissa sen enempää ole vikoja kun etuvetoisissakaan... Omassa tehty edellisen omistajan aikana jakopää ja kansiremontti, eikä mun aikana ole ollut muuta vikaa kuin pakkasilla hajonneet vesipumppu ja öljynlauhdutimen tiiviste.

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 18.5.2006 8:47

Minkalainen homma tuo lastun vaihto on. Onko siinä erityistä huomioitavaa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 18.5.2006 12:11

Helppo homma. Boksi pois, avaat sen, nyppäset aiemman lastun pois ja tyrkkäät uuden tilalle. Ajallisesti 10 min homma.
Toki tarviit orkkis boksin numeron, orkkis lastun numeron, ja moottorin koodit ennen kun voit alkaa hakee uutta tilalle. Ja boksin avaamiseen tarvii muistaakseni torxeja... Korjatkee jos muistan väärin...

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 18.5.2006 14:19

Ootteko akun löysänny irti lastua vaihtaessanne? Ebay:ssä näkyy olevan edullisia lastuja onko tietoo löytyykö suomesta saman hintaisä myyjiä?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 18.5.2006 17:08

No en mä ainakaan oo akkua irrottanu. Boksi vaan irti ja homma hoitoon. Mä oon välillä vaihdellu tota lastua mielin-määrin pois-ja-paikalleen... ...ikinä ton takia akkuja irrotellu...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 18.5.2006 21:14

Tietääkö joku että mitä Vr6:set on maksanu uutena?

Ktm^Exc
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.2.2006 13:20

ViestiKirjoittaja Ktm^Exc » 18.5.2006 23:24

Onko kellään muilla mennyt vetarit remonttiin ja paljon maksoi huolto/osat? Itse saan huomenna tietää laakkosen tappohinnat.
Jos osat on saman hintaisia kuin valokytkin jonka kävin hakemassa kuukausi sitten laakkoselta (153€), niin voi olla että tulee ihan hinnakas vetariremppa. (kuskin puolelta hajosi jotain, ei ihan varmaa tietoa mitä, mutta näyttäisi että laatikon päästä.)

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 19.5.2006 9:31

Arska:
Ainaski autotallin mukaan ne on maksanu:
3 ovinen = 32881€
5 ovinen = 34092€
3 ovinen A = 35067€
5 ovinen A =36278€

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 19.5.2006 12:21


Pietuvr6
-
Viestit: 4
Liittynyt: 24.4.2006 11:59

ViestiKirjoittaja Pietuvr6 » 19.5.2006 12:26

ktm exc
itellä kävi semmottii jakopää rempan jälkeen, oli tietysti vetarit irti, laitoin mielestäni ne kunnolla kiinni. muutaman sadan kilometrin jälkeen rupes kuuluu ihme kolkatus kelasin et nyt hajoo koko paska, sit loppu veto kokonaan ja eiku kattomaan ni laatikon puolelta vetari kokonaan irti.ei ainakaan itellä hajonnu mitään, pultit oli vaan yksinkertaisesti löystyneet. ja eiku pajalle pulttilukitetta pulteihin ja menoks, sen jälkeen ei mitää

Ktm^Exc
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.2.2006 13:20

ViestiKirjoittaja Ktm^Exc » 19.5.2006 12:41

Juu voi olla, että multa on mennyt pultit kokonaan poikki tai jotain vastaavaa, kun ei varotellut yhtään ennenkuin kuului pamaus ja veto loppui kokonaan. Tänäänhän sen saan tietää, että mitä oli hajalla ja paljon maksoi, kun käyn laakkoselta hakemassa auton takaisin.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Ville-risto5

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 21.5.2006 14:57

Eli auto vm 97/98 golf 4 ajettu noin 150.000.
Auton moottori on mulle aivan uusi tuttavuus...

1 mistä näen onko moottori tyyppiä AGZ vai AQN
lähinnä kiinnostaa tuo jakopään kilkkeet..koska toinen on 2 rivisellä ketjulla ja toinen 1 rivisellä ja kumpi kestävämpi vaihtoehto??

Eli mitä toi jakopään vaihto merkitsee siis osina...Eli mitä vaihtuu jos kaikki asiaan kuuluvat osat vaihdetaan?

Koneen käydessä en mitään rohinaa kuule jakopäältä.

Täällä kävin kysyyn hintaa operaatiolle ja sanottiin että 750 euroo työt ja osat
(tarvinnee käydä ottaan tarjouskirjallisena) ja sanottiin et homaaan menee heillä 2 työpäivää.

Otan vastaan mielelläni kaikki kokemukset sekä v6/vr5 koneista koska ovat aika lähellä kuitenkin toisiaan.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.5.2006 15:41

Eikös tuo koodi lkue jossaki konetilassa.. Ainakin vw:ltä saat sen varmaan tietää ku ne kattoo tiedot rungon numeron perusteella.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 21.5.2006 17:29

Mulla moottorikoodi on ainakin venttiilikopassa olevassa tarrassa, siis siellä apulaitepäässä. Siis kyse on 2.8 VR6:sta, valmistusvuosi 1995 ja moottorikoodi siis AAA ja tämän perässä valmistusnumero.

Tehtiin tosiaan kaverin kanssa jakopääremppa reilu kuukausi takaperin kun ketjut alkoivat pitää ääntä, kilometrejä oli silloin n. 197tkm. Työaikaa laskettiin menneen jotakin noin 17h, ottaen huomioon, ettei meistä kumpikaan ole kys. hommaa aiemmin tehnyt, kaveri tekee kyllä autoremonttia ammatikseen, minä en.

Kaikestaan osakustannusta oli luokkaa 700€, varuiksi vaihdoimme kytkinlevyn ja paineasetelman (Sachs), kytkin, ketjut ja laahaimet hommattiin Osaset-liikkeen kautta, jolloin niille tuli hinnaksi sama alennuksin kuin Motonetin lähtöhinta. Motonetistä en osia halunnut hommata, kun palveluhalukkuus siellä on vähän ala-arvoista. Lisäksi vaihdoin kampiakselin stefan ja venttiilikopan tiivisteen joka on näillä kilometreillä jo ihan kovettunut, samoin termostaatti/anturikotelo oli myöskin sökö ja oli pikkusen vuotanutkin, meni vaihtoon.

Eli yhteenvetona voisi todeta, että jos 200tkm lähenevän VR6:n ostaa, on aihetta varautua kettinkien vaihtoon. Mulla oli yläketju jo pompannut yhden pykälän, eli venttiilit oli karvan verran myöhäsellä.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 21.5.2006 21:43

mites muuten ku siel o kaks ketjuu ni mikä se alempi sit on? ite ostin nyt virost vw:ltä ton ketjun,kiristimen ja jotain muutaki kamaa ja hinnaks tuli 145e! ja herttoniemen vw sano osien hinnaks 500e. ja mitä kaikkee kandee sit vaihtaa sielt jakopääst?

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

vr5 jakopää hinnat

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 22.5.2006 23:08

Eli soitin tänään Tampereelle laakkoselle ja kysyin että mitä tämmöiseen vr5 (moottori tyyppi AGZ ) tulis osat/työt maksamaan...Ja vastaus oli Osat/350 (hieman alle) ja osat piti sisällään laahaimet kiristimet ketjut. Työ oli sitten sen 616 Euroa (8h työtä)

Sanoivat vielä että he eivät ole aiemmin avaneet tuommoista vr5 konetta mutta kun on niin paljon sukua tuolle vr6 koneelle niiin työn osuus on jotakuinkin sama.

Nyt kaipailisinkin tietoa missä muualla voi työn teettää kun tuolla em paikassa ja MITÄ MAKSAA!! kiitos jo etukäteen..

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 23.5.2006 6:51

Tietääköhän kukaan mitä antureita löytyy vr6 koneen lohkon etupuolelta (siltä missä on lauhduttimet jne...) Huomasin tuossa että siellä oli yksi anturi mistä lähti 3 piuhaa ja yksi oli poikki. Pitäis selvittää mikä anturi se on. Niin ja onko kellään tietoa mitä tekee knock sensor, siitä on ollut täällä juttua, muttta ei mitään tarkempaa sen toiminnasta. Kiitos.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 23.5.2006 16:17

^Tarkoitatko nyt sitä öljynsuodattimen jalan antureita? Niihin ainakin menee kolme johtoa. Eli se mittaa öljyn määrän ja lämmön ainakin.

Ville-Risto 5: Etkö tunne ketään pätevää asentajaa joka sen sulle tekis?

tim@ntti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.7.2005 10:50

Vr6 laatikon öljyt?

ViestiKirjoittaja tim@ntti » 23.5.2006 20:04

Kertokaas onko väliä minkälaista vaihteisto öljyä käyttää VR kuutosessa..?
Kuulin jostain sellasta huhua et sinne ei kelpais kaikki jostain syystä, mikä taas on?
Kun menin sellasen tuossa hommaamaan viikonlopun alla..

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 24.5.2006 10:36

Arska: ne ne varmaan on. Tässä on vianetsintä päällä kun kone rupeaa kolkottamaan kun se lämpeää. Ja sitten kun antaa käydä jonkin aikaa tyhjäkäynnillä ja painaa kaasua niin kuluu kolahdus koneesta. Ota nyt selvää.

-makke-
-
Viestit: 113
Liittynyt: 8.12.2005 23:16

ViestiKirjoittaja -makke- » 24.5.2006 13:56

Pakosarjasta lähtevä "haitariputki" joka tulee ihan tuohon syylärin taakse asti ja ilmeisesti siitä lähtee alas!?!
Niin mikä on hänen tarkoituksensa? :)

Lainatakseen eskimon autoa, tässä kuvassa näkyy kyseinen putki melkoisen hyvin.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 24.5.2006 16:18

^Jep itellä on kans tollanen. Sen tarkoitus on jäähdyttää pakosarjaa. Mutta monella se on otettu kokonaan pois:)

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Jakopää/sekopää:)

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 24.5.2006 17:25

Jep enpä tunne ketään pätevää henkilöä joka osaisi/viitsisi alkaa tekemään moista hommaa..Jakopään osien hinnat on nyt selvä MUTTA tarviiko/onko suositeltavaa mitä muuta vaihtaa kuten esim se kampiakselin päässä oleva stefa?? Mites oletteko vaihtaneet samalla nokka akseleitten stefat tms..Kaikki mitä suotavaa vaihtaa kun tuo avataan ettei tar sitten alkaa myöhemmässä vaiheessa repiin auki jonkn 1 tiivisteen takia??

Ai niin mites ton kytkimen tilanne onko kellään tieto/tai edes mutu tietoa kyseisen paketin hinnasta siis noin arvio kun aattelin et jos senkin nyt pistäisi uusiksi jos siltä näyttää???....

Olisi kiva tietää mitä jengi on vaihtanut kun ton jakopään on avannut ja MITÄ noin on kustannukset ollut??

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 25.5.2006 23:48

-makke-: Kyseinen putki on pakosarjan jäähdytykseen tarkoitettu, eli viileä ilma kuljetetaan nokalta pakosarjalle ja sitäkautta pakoputkeapitkin pihalle.

Osasta on joo otettu pois, mutta suurimmalla osalla ei edes ole alun alkaenkaan ollut kyseistä putkea autossaan. Oma autoni vuosimallia 1994 ja mielestäni tuo putki ilmestyi tuonne konehuoneeseen 93 loppupuolella(?). No anyway suht turha putki on siltikin kyseessä.[/list]

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 27.5.2006 0:45

Jos joku VR6:sen omistaja ei vielä tiedä tätä ominaisuutta ajotietokoneesta,eli saa näkyviin myös hetkellisen kulutuksen http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=384468#384468

Niin ja nyt kun muistan niin kysyn että mitä sulakkeita VR6:sen paisunta säiliön alla on? Eli siinä läpinäkyvän muovin alla 2kpl.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 28.5.2006 16:42

Tuosta vesipumpusta on muutama ihminen tässä topicissa kysellyt ja ei ole tullut vastauksia, ihme kyllä..

Konetta ei vissiin joudu nostamaan pois, varmaan kannattaa purkaa syylärit ja muut edestä pois. Mutta kannattaako ostaa motonetin pumppu vai orkkis? Hinnoista\kestävyydestä tietoa?
Kannattaako tuohon muuta vaihtaa samalla, kuin tietty tiiviste.

Vielä tosta kansipahvista, kun jostain vuotaa öljyä. Paisuntasäiliö ei kyllä kupli, mutta jossain on öljyvuoto. Mistä kansipahvi yleensä alkaa vuotamaan öljyä?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 28.5.2006 16:57

Katso sivu num 7 Siellä on mun kansipahvista kuva. Sieltä se öljyä ruikki 1 pytyn kohdalta.

pirikka
-
Viestit: 31
Liittynyt: 8.9.2004 13:44

ViestiKirjoittaja pirikka » 28.5.2006 23:29

Mistähän löytäisin etullisesti vr:ään peltipakosarjan??
On meinaan aikaste tyyriitä noi marteliuksen satsit

Tuli eilen varttimailia kiihäyteltyä eikä oikein vissiin tykänny hyvää

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 30.5.2006 0:43

Speedox: Ei auta syylarin poistot jne, vaan konetta pitää nostaa noin 15cm. Ja VW:n oma vesipumppu maksaa muistakseni 67€, joten aika edullinen on.

Jöne
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.5.2006 12:35

ViestiKirjoittaja Jöne » 30.5.2006 12:45

tietääkö joku että onko vr6:sen vakio pakosarja hyvin virtaava, että jos laittais vaikka marteliuksen peltisatsin niin olisiko suurempaa hyötyä? jos on niin minkähänlaista..?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 30.5.2006 14:39

Speedox: Vesipumpusta tuolla kutossivulla oli tää tämmönen postaus:
Vesipumppu tuli kesällä vaihdettua. Oli aika vi#umainen homma. Hihna irti, hihnapyörä irti ja sen alla muistaakseni kolme pulttia avattavissa. Pulttien avaamisen jälkeen lyömään pumppua irti, se sit on yleensä j-u-l-m-e-t-u-n tiukassa. Alumiini kun pureutuu alumiiniin kunnolla kiinni... Taottiin sitä pumppua kun heikkopäiset niuvanniemessä... Usko meinas mennä ton kanssa, oli se sen verran jymähtäny kiinni. Mut tarpeex ku takoo ja välillä jollain kättä pitemmällä kampee ni kyllä se sieltä irtoo. Sit vaan uutta paikalleen ja uudet tuoreet nesteet lohkoon.
Ajallisesti kaiken kaikkiaan "ei ehkä ihan pikkuhomma..." Ainakin mulla se oli varsinainen "mein kampf"...
ja Volkkarin orkkis kandee pumpuksi laittaa, tarvikkeet on välillä-mitä-sattuu...

Continental
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 11.5.2006 20:13

ViestiKirjoittaja Continental » 30.5.2006 17:47

Mikähän muu kuin jakopään ketjut/laahaimet/startti voisi aiheuttaa rääkäisyn konehuoneessa, kun auton starttaa kylmänä? Vaimon Passattiin tehtiin jakopään remppa viime viikolla ja starttikin on uusittu äskettäin, mutta edelleen kuuluu sellainen kova rääkäisy???

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 30.5.2006 21:21

Mulla ainakin taannoin johtui rääkäsy startatessa siitä että startin laatikon puoleinen holkki oli kulunu huut hemmettiin. On kuulemma ihan kuluvaa käyttökamaa ja löytyy Volkkarin varaosatiskiltä kysymällä startin lootan puoleista helaa. Maksokohan se jotain 5 €eroo...
Antaa startatessa sen äänen sen takia että startin hammaspyörä jää "matoilemaan" hetkeksi vauhtipyörän hammaskehälle jolloin se päästää sen äänen. Sit ku holkki on vaihdettu ni tällöin ylimääräset "välykset" on pois eikä ainakaan mulla ei moista rääkäsyä oo enää ilmenny.

z0nss0n
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 1.6.2006 20:20

Vag-Comi

ViestiKirjoittaja z0nss0n » 5.6.2006 17:02

mikä vag- com piuha sopii 92-vuosimallin vr6 golffiin?

ja sit viel mite suuri homma on vaihtaa syylari uutee??

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 10.6.2006 16:01

Nyt on semmonen homma että tämän minun ILMASTOIDUN vr6:sen laturinhihna alkaa kaivata vaihtoa. Hihna ei vingu eikä muutakaan, mutta on jo senverran pykinyt että alkaisi vaihto uuteen olla aiheellista. Kysyin paikallisesta varaosaliikkeestä ja hintaa tuolle KAKSIPUOLEISELLE moniurahinalla näytti olevan vajaa 90 euroa!! Eli aika tyyris mielestäni. Luin tuossa näitä aiemipia topikkeja ja huomasin että joku continentalin kaksipuolinen moniurahihna oli vaan ~28euroa?? Nyt kysymys onkin, että mistä tällaisen hihnan voi ostaa tai mielellään tilata?? Asun täällä pohjoisessa ja moiset liikkeet kun tahtovat olla aika kaukana täältä. Kuten esim. Tikkurilan Auto Varaosa..

kts.

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 10.6.2006 19:35

Itse ostin Oulusta AD varaosa limingantulli 24 euroo

-Eke-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.1.2004 20:13

pusla

ViestiKirjoittaja -Eke- » 11.6.2006 18:58

powerflex takempi alatukivarrenpusla kumpi passaa corraadoon vr6

PFF85-203
PFF85-204

Linea
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.6.2006 12:22

ViestiKirjoittaja Linea » 22.6.2006 12:30

Kuinkas paljon tuollaisen vr6 golffin vm-93 pitäisi syödä öljyä kun ei ole ohjekirjaa? ja mistäkähän johtuu kun kierrokset soutaa ja heijaa tyhjäkäynnillä?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.6.2006 14:54

Öljyn normaali kulutus on 0DL = öljyn vaihto. Mutta autosta riippuen puol litraa öljyn vaihtovälillä on täysin normaalia. Ja jälkimmäiseen kysymykseen. Vikana on tyhjäkäynti moottori putsaus on monella auttanu. "search"

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 22.6.2006 18:09

Onko vr:ään tehty muita ilmamäärämittareita kuin bosch:in ja missähän hinta luokassa ne pyörii?

Ilmeisesti on Ilmamäärämittari p*skana kun tällaista vagcom ilmottaa:
3 DTCs Found:
00537 - Oxygen Sensor Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
29-00 - Short to Ground
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-00 - No Signal

Paripäivää sitten ei näyttäny kun tuon 00525, mutta nyt lista jatkui.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.6.2006 20:44

AMI: miten oireilee?

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 22.6.2006 23:22

Oireet on että tyhjäkäynti heiluu, nykii, tehon puute ja polttaa putkessa. Kokeilin toista lambdaa mutta ei auttanu.

Linea
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.6.2006 12:22

ViestiKirjoittaja Linea » 24.6.2006 17:26

pääsin katsomaan jotain ohjekirjaa ja siellä luki öljynkulutuksesta 1l/1000km ajotavasta riippuen? mulla meinaan menee sen verran... mutta kun on uusi minulle niin on tullut ajettua raskaalla jalalla.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 25.6.2006 14:43

Linea: Se on ihan miten itse ajattelee. Ei 1L/1000km ole normaalia omallani ajoin vuoden ja en lisännyt kertaakaan.

Venttiilin ohjurien kumit varmaan vähän päässyt vaan kovaks ja syö sen takia öljyä.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 26.6.2006 9:51

Kyllä tuo 1l/1000km kuulostaa aika hurjalta määrältä oljyä, ite vaihdoin aina öljyt 10000 välein eikä kertaakaan sillä välillä tarvinnu lisätä öljyä ja tikustakaan ei sitä huomannu että olis hävinny.

ketsa
-
Viestit: 91
Liittynyt: 11.10.2004 23:34

ViestiKirjoittaja ketsa » 29.6.2006 21:43

Mitä eroa on varhaisen mk3 Golfin 2.8 ja 2.9 imusarjoissa?

Minkä kokoinen kaasuläppä on Golfin 2.8 AAA-moottorissa?

Onko Golfin 2.8 AAA moottoreissa mitää eroavaisuuksia vuosien 92-95 aikana?

Onko VR6 MK3 Golfissa oma vaihdelaatikkonsa, vai onko samaa laatikkoa muilla moottoreilla olevissa MK3 Golffeissa?

Löytyykö tiheämpi perävälityksiä AAA- moottoriseen MK3 Golfiin?

kesämies
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.6.2006 12:44

ViestiKirjoittaja kesämies » 30.6.2006 12:49

Oon kattellu tommosta 1994 VR6 Golffia ajettu 145000km ja haluaisin tietää onko mitään järkeä ostaa VR6 Golffia?

Onko legendat totta eli hajoileeko VR6 jatkuvasti ja autoa saa rassailla koko ajan?

Mitä huonoja puolia / vikoja autossa? Paljon auto kuluttaa bensaa ja onko ne varaosat niin kuuluisan kalliita?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 30.6.2006 14:00

Topicci on täynnä juttua mutta muutamia juttuja mitä on tullut vastaan. Minulla on tuommoinen ollut reilut kaksi vuotta ja rahaa on palanut noin 3500 euroa. Tosin olen siinä välissä ajanutkin autolla melkein 40 000 km. Keskikulutus ollut 8,5 litran hujakoilla.

Jos on hyvin pidetty ja huollettu peli niin voi olla että ei tarvitse tehdä mitään suurempia jakopään remontin ja mahdollisesti kansipaffin lisäksi. Jakopään remontin joudut varmasti tekemään, se on varma.

Sitten jos joutuu kaikenlaisia nippeleitä vaihtelemaan, esimerkiksi jäähdytintä, starttia jne. niin varaosa hinnat on luokkaa "kun on vähän harvinaisempi niin maksaa". Tosin varaosa hinnat on mielestäni tippuneet muutaman vuoden aikana reilusti. Ja AD:lta ja Motonetistä saa osia, kaikkea ei tarvitse ostaa volkkarilta. Volkkarin hinnat kun on mitä on.

Jakopäätä lukuunottamatta kestävä kone ja muutenhan tuo auto onkin suht perus volkkaritekniikkaa = kestävää jos on huollettu ajallaan.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

VR6 moottorin pyörintänopeusanturi

ViestiKirjoittaja Olli » 3.7.2006 12:34

Poikani osti vm. -92 VR6 Golffin. Autosta on VW:n testerin mukaan mennyt rikki moottorinpyörintänopeusanturi (hall). Koska olemme molemmat aika noviiseja VR6 Golffin kanssa, niin kysytäänpä tyhmä kysymys; missä ihmeessä ko. anturi VR6:ssa sijaitsee? Uusi anturi on hommattu, mutta sen tarkemmin emme ole vielä konehuoneesta sitä etsineet.
Toinen kysymys liittyy kattoluukuun. Luukku nostaa takareunaansa, mutta sitä ei saa avattua kokonaan.Mistä kannattaisi etsiä vikaa?
Autossa on myös ABS jarrut, mutta ne eivät toimi. Testerin mukaan kaksi pyörintänopeus sensoria on rikki. Otimme ABS merkkivalon käsittelyyn, mutta joku aiemmista omistajista on poistanut valon johtoineen. Nyt kiinnostaisi tietää minkä väriset johdot sinne valolle tulee ja suunnilleen mistä kohtaa johtosarjaa kannattaisi etsiä.Ilmeisesti johto on poikkaistu, vai onko johdon molemmissa päissä sitten liittimet?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.7.2006 20:56

Tosta ABS valosta niin itellä on samassa paneelissa tuo airbaginvalo. Tässä pari kuvaa:

Kuva

Kuva

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 3.7.2006 20:58

Tuo moottorin pyörintänopeusanturi tulee vikakoodiksi aina, jos testeriä ei nollata, kun auto on jo käynnissä ja katsotaan koodeja vielä kun auto on sammutettu. Eli siis se tulee viaksi vaikka olisi kunnossakin, jos testeri on kiinni autossa, joka ei ole käynnissä. Kannattaa varmistaa, että se on oikeasti rikki, ennen kuin alkaa vaihtaa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 3.7.2006 23:23

Ja Hall on virranjakajan yhteydessä.
Kattoluukussa on todennäköisimmin toinen metalliklipseistä hajonnut sieltä vaijerin päästä kattoverhoilun sisästä. Volkkarilta uus sarja ja kattoverhoilu irti, luukku kaikkine hilppeineen ulos kontin kautta vetämällä, kilkkeiden purku, uudet tilalle ja hieman säätöä. Ja toimii.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 4.7.2006 9:44

Kiitos asiantuntevista neuvoista. Meillä ei ole autossa airbagejä, joten merkkivalojakaan ei ole kuin tuo ABS:än. Voisiko joku tsekata minkä väriset johdot tulevat ABS valolle, jotta voisimme tsekata mistä kohtaan ne on poikkaistu johtosarjasta.

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

ilmastointi moottori sökö?

ViestiKirjoittaja 1203 » 4.7.2006 16:44

moi
nyt on sit huomattu että kesällä autossa voi tulla kuuma jos ei ilmastointi toimikkaan.l
vikana on se puhallin joka on edessä syylärin flektin vieressä, tuli mieleeen että onko siihen kukaan vaihtanut hiiliä ja jos on niin minkälaiset ne on.ja oliko kallista puuhaa, uutta moottoria en viitsi ostaa kun oli niin kallis 246-306 mallista riippuen, ja kun kyse on vain hiilien loppumisesta.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 4.7.2006 19:36

Olli: Puna-keltanen (liittimen 1-napaan) ja musta-keltanen (2-napaan).

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 4.7.2006 20:13

Ilmamäärämittarin vaihto auttoi melkein kaikkiin vaivoihin, mutta kylmänä tyhjäkäynti vielä heiluu edestakaisin, muutaman kilsan kun ajaa niin käy tosi tasaseen. Mikähän mahtaisi olla vikana?

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 5.7.2006 6:43

On tossa koneremontti käynnissä, voiskos joku vinkata käteviä tapoja öljypumpun kunnon tarkistamiseen?? Eli jos oletetaan että öljypumppu on kädessä niin miten sen kuluneisuuden voi tarkistaa? Niin ja onko normaalia vr6:ssa että kone käy niin kuumana että polttaa kätensä kun koittaa antaa kaasua konehuoneen puolelta? (vedenlämmöt ja öljynlämmöt normaalit mittarien mukaan)

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 5.7.2006 8:36

Ongelmat tuntuvat vain jatkuvan. Autoon (VR6 -92) on nyt vaihdettu uudet pyörintänopeus (hall) ja lambda anturit.Näistä paikallinen VW huolto löysi testerillä vikakoodit.Lampda anturin vaihto olikin todella "mukava" homma, oli suhteellisen kovaa kiinni.Onko koneessa alun perin tehtaan jäljiltä jotain maadoituspiuhoja? Meidän kotterossa en ainakaan silmämääräisesti huomannut.Laitoin itse koe mielessä maadoituspiuhan koneesta runkoon, ja mielestäni auto kävi paremmin; ainakin se lähti käyntiin helpommin. Autoa joutuu starttaamaan todella pitkään ennen kuin se suostuu käynnistymään, varsinkin kuumana.Käynnistyttyään rundimittari ei ole heti mukana, vaan neula ampaisee hetken päästä oikeille kierroksille.Kun autolla lähtee ajamaan se yleensä sammuu hetken päästä ja lähtee todella heikosti käyntiin.
Kaikki neuvot ovat nyt tervetulleita, juniorilla olisi kovat ajohalut, mutta autolla ei uskalla lähteä mihinkään.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 5.7.2006 8:59

Lämpötila-anturi, ihan vakiovikoja... Ne kaksi anturia siinä termostaattikopassa... Volkkarilta uudet, eikä vie perikatoon noi anturien kustannukset...
Ai niin; huomioippas noita vaihtaessa että termarin koppa on ehjä, sillä on taipumus ~10 vuoden välein toisinaan haljeta... Mitä lie bakeliittiseosta...

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 5.7.2006 9:47

Anturit kannattaa tosiaan hankkia VW:ltä. Itse jouduin vaihtamaan parikin kertaa tarvike anturan ennen kuin uskoin(näytti väärä lämpötilaa ja alkuperäisosan koodilla katsottiin luettelosta oikea). Sitten meni hermot ja ostin alkuperäisen. Nyt näyttää oikeita lämpöjä.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 6.7.2006 16:34

Lämpötila-anturi, ihan vakiovikoja... Ne kaksi anturia siinä termostaattikopassa...


Anturit vaihdettu uusiin VW:ltä ostettuihin. Ongelma ei ratkennut. Tähän asti vaihdettu seuraavat osat:

Lambda anturi
Hall anturi (kampiakseli)
2 kpl lämpötilaantureita
uudet tulpat

Tulee turhan kalliiksi arpoa rikinäistä osaa. Nyt Auto ei enää edes käynnisty....

Alunperin VW testerillä tuli seuraavat vikakoodit:

00513 P0321 003
Moottorin käyntinopeusanturi -G28
Ei signaalia

00524 031
Nakutustunnistin 1 -G61
Katkos tai oikosulku maadoitukseen

(Nakutustunnistus anturi on uusi, juuri edellisen omistajan vaihtama)

00525 019
Lambda-anturi -G39

00533 010
Joutokäynninsäätö
Sopeutusraja alittunut
Ajoittainen vika



Kaikki sulakkeet on tsekattu, releistä ei tietoa, koska emme pysty päättelemään mikä on mihinkin, koska "sulakelokeron" kannessa on ainoastaan sulakkeiden selitykset.

Startatessa tulee voimakas polttoaineen tuoksu, joten pumppu pyörinee

Virranjakajassa olevaa toista Hall anturia ei ole vielä vaihdettu.

Hyvät neuvot ovat nyt paikallaan, ei oikein huvittaisi viedä autoa VW:lle vian etsintään.
Viimeksi muokannut Olli, 6.7.2006 21:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 6.7.2006 21:11

Piruuttani kokeilin startata autoa. Käyntiinhän se lähti, otti kierroksia normaalisti. Annoin käydä hetken tyhjäkäyntiä, mutta sitten auto sammui kuin olisi avaimesta sammuttanut. Auto ei suostunut enää käynnistymään uudestaan. Polttoaineen tuoksu on selvästi havaittavissa, ikäänkuin auto saisi kakkua todella runsaasti. Ilmesisesti ECUssa on jokinlainen safty mode, joka katkaisee sytytysvirran jos seos on liian rikas tai laiha??? Ilmamäärämittari rentoutunut?? Onko kenelläkään keskisellä uudellamaalla lainata toimivaa tämän vian toteamiseksi? Tietokone näyttää järkyttäviä kulutuslukemia autolla ajaessa; 35-37L/100km

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 7.7.2006 10:48

Olisiko tuolla tuosta linkistä mitään apua ongelmiin:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=passat
Voit olla kyllä jo lukenut kyseisen kirjoittelun.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 8.7.2006 13:18

Kävin tuos kokeilemas koeajaa automaattilaatikolla olevaa VR6.sta. Minkälaisia nää laatikot on kestämään? Niin ja siinä autossa oli kolme lämpötilananturia termostaatinkopassa. Eli vakiot on sininen ja keltainen,mutta siinä oli vielä valkoinen,mikä anturi se on? Kyseinen auto epäilytti kun oli aika halpa vm -93 ajettu 189tkm,automaatti,automaattinen ilmastointi,5 ovinen ja vähän laitettu hinta 6900€

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 8.7.2006 13:33

ilmastointilaitteellisissa autoissa on 3 lämpötila-anturia

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 9.7.2006 13:29

Voisko kukaan antaa vinkkiä mikä on helpoin tapa saada männät paikoilleen vr6:ssa, tuottaa suuria vaikeuksia kun sylinteriputki on vino .

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 9.7.2006 23:19

Meni tänään tosta golffista pakosarjan ja katin välistä putki poikki. Eli nyt tarttis vinkkiä mistä tän "down pipen" sais mahdollisimman nopeesti ja edullisesti uuden. Ehjää käytettyäkin saa tarjota jos on jäänyt nurkkiin pyöriin tai peltisatsia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa