VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Itse metsästin vuoden vaihtoehtoa sikakalliille alkuperäiselle keskipöntölle. Lopulta löysin saksasta pajan, josta noita saa. Etupönttö ja keskipönttö tulivat yhteensä maksamaan 150 €. Toki tuli rahtia satku päälle, mutta silti jäi vielä monta kertaa orkkista halvemmaksi. Ja mukana oli ihan kaikki kiinnitysosat rungossa olevia korvakoita myöten. Istui paikalleen ihan heittämällä ja toimii hyvin. Cardepartment oli paikan nimi josta nuo ostin. Aika hämmentävä paikka kaiken kaikkiaan, parasta palvelua ennen kaupan klousausta mitä olen ikinä nettiostoksien yhteydessä saanut ja tavarat tulivat kolmessa päivässä kotiinkannettuna. Ei voi kuin suositella.
Niin noista tulpanjohdoista vielä että koita vaikka pimeellä laittaa auto käyntiin ja nosta pelti ylös ja annat käsin vähä kaasua koneelle ja kato että lyökö mistään maihin:) Itellä näki ihan selvästi ku otti ihan sieltä tulpan hatun juuresta maihin:)
Tarvike tulpanjohdot on aika paskaa tavaraa eli kannattaa ostaa tosiaan alkuperäiset.
Tarvike tulpanjohdot on aika paskaa tavaraa eli kannattaa ostaa tosiaan alkuperäiset.
Ei ollut mulla termarissa vika vaan tarvikeosa antureissa. Laiton orkkis anturin ja rupes pelittään ja flektikään ei enää huuda turhaan. En kyllä suosittele ostamaan tarvikkeena kun hinta erokaan ei ole hirveä. Nyt on taas auto osina kun vetarin laakeri paskana(vänkärin puolen renkaasta). Huomenna uusi prässäykseen ja paikalleen. Koko kevät ollut auto joka toinen viikko osina mutta jos toi kesä toi paremman tuurin mukanaan.
Onkos ihmisillä kokemuksia Ford Galaxy 2.8 VR6 osista? Tosiaan Galaxyssä on samankaltainen moottori kuin VW:n VR6 kone ja saamani tiedon mukaan ainakin jotkut Fordin osat käyvät VW:n koneeseen. Asia tuli itselleni ajankohtaiseksi kun tämänmoinen (kuva2) "venttiili" halkesi itseltäni kahtia. Volkkarin osana tuota ei saa erikseen tilattua vaan mukaan tulee ensimmäisessä kuvassa näkyvä setti ja hintaa kertyy reilusti yli 100€! Mutta erästä ulkomaalaista Corrado foorumia lueskellessa kävi ilmi että Fordilta tätä vastaavaa osaa saa tilattua erikseen n.20$ hintaan. Forumilta sain jopa Fordin osanumeron jonka avulla tilasin Rauman Auto Iirosta kyseisen osan, hintaa oli 36€!
Että mahtaakohan jotkut muutkin Fordin VR6 osat käydä VW:n VR6 koneeseen?
Että mahtaakohan jotkut muutkin Fordin VR6 osat käydä VW:n VR6 koneeseen?
Mulla on toi sama osa särki ja kysyin sitä volkkarilta ja hinta oli tosiaan se 130€.
Ite meinasin mennä muovihitsaamoon kysymään jos ne sais sen kuntoon, kun liima ei tietenkää pitänyt.
Olisiko mahdollista saada tota osanumeroa, jotta voisin tilata samalla tavalla?
Onko toi Auto Iiro ihan foordin merkkipulju vai joku erikois pulju?
Eli saako sen ihan merkkiliikkeestä tiskiltä tohon hintaan??
Ite meinasin mennä muovihitsaamoon kysymään jos ne sais sen kuntoon, kun liima ei tietenkää pitänyt.
Olisiko mahdollista saada tota osanumeroa, jotta voisin tilata samalla tavalla?
Onko toi Auto Iiro ihan foordin merkkipulju vai joku erikois pulju?
Eli saako sen ihan merkkiliikkeestä tiskiltä tohon hintaan??
Tässä nää Voortin numerot:
"The ford part itself is stamped 7mo 128 101 mho
The Ford part number is 7364573"
Eli noilla pitäis löytyä..
Ja se Auto Iiro on ihan Fordin merkkipulju :)
Mut Auto Iirolla ei sitä hyllyssä suoran ollut joten joutuivat tilaamaan ja hinta on tosiaan se 36€!
Sit kun itellä on kans toi laturin remmin kiristinrulla paskana, et mahtaiskohan sekin löytyy voortilta halvempaan hintaan :P
Täytyypi selvitellä..
"The ford part itself is stamped 7mo 128 101 mho
The Ford part number is 7364573"
Eli noilla pitäis löytyä..
Ja se Auto Iiro on ihan Fordin merkkipulju :)
Mut Auto Iirolla ei sitä hyllyssä suoran ollut joten joutuivat tilaamaan ja hinta on tosiaan se 36€!
Sit kun itellä on kans toi laturin remmin kiristinrulla paskana, et mahtaiskohan sekin löytyy voortilta halvempaan hintaan :P
Täytyypi selvitellä..
No siis ite ku otin maililla yhteyttä ni pistin sillee et se on joko tämä tai sitten tämä numero. Sit kaveri vaan vastas että osa löytyy, ni en tiä kummal numerol :)
Ja katos, sattumalta ku kattelin motonetin osia ni VR6 Galaxyn ja Golf VR6:sen moniurahihnan kiristinlaitetta myydään samalla tuotenumerolla ja hinnalla ;) Eli siis kiristin on sama molemmissa :) Täytyy kysyä voortilta et josko sais sitä pelkkää rullaa sieltä erikseen, vois saada halvemmalti ku VW:n osana..!
Ja katos, sattumalta ku kattelin motonetin osia ni VR6 Galaxyn ja Golf VR6:sen moniurahihnan kiristinlaitetta myydään samalla tuotenumerolla ja hinnalla ;) Eli siis kiristin on sama molemmissa :) Täytyy kysyä voortilta et josko sais sitä pelkkää rullaa sieltä erikseen, vois saada halvemmalti ku VW:n osana..!
nonii luettiin kaverin duunissa tänää noi vikakoodit villeristosta..ensi anto vähän kaikkee vikaa mut nollattiin vikakoodit ja yllätyksenä auto sammu..no auto uudestaa käyntiin..eka ei vähän aikaa mitään vikaa, sitten anto yhen viak..jotain joutokäynnin raja alitettu..pointtina tässä jutusa on se että nyt auto pelas ainaki 2 tuntii ihan normaalisti eli ei nykiny ja kierroksetkin oli kohallaa...ja keskikulutus tippu 13 litrasta 8 litraan...ei voi ymmärtää mitä tapahtu..
-
- -
- Viestit: 32
- Liittynyt: 10.2.2005 10:09
jarppa182:
Mulla on vastaavaa vikaa ollut tässä about vuoden päivät... välillä toimii ja välillä nykii niin pirusti. Olen yrittänyt keksiä syytä, ja nyt tuntuisi siltä, että MAF:in liitin on hieman huono kontaktiltaan??? Sen verran harvoin se oirehtii, että en ole aivan varma auttoiko tuon kyseisen liittimen putsaaminen, mutta ei ole nyt sen putsaamisen jälkeen kuukauteen nykinyt. Tietysti tänään aloittaa taas kun pääsin sanomaan :)
Voithan tuota ainakin koittaa kun on niin helpossa paikassa tuo liitin.
ja sitten semmonen vika et välillä ku lähtee vaikka valoista niin kauhee nykiminen..siis todella vittumainen..vaikka lyö kytkimen pohjaan ja yrittää painella kaasua niin ei ota oikeen kunnolla jengaa.. ja se nykiminen voi jatkua jopa 60km/h..sit välillä toimii koko päivän normaalisti...ei ymmärrä..
Mulla on vastaavaa vikaa ollut tässä about vuoden päivät... välillä toimii ja välillä nykii niin pirusti. Olen yrittänyt keksiä syytä, ja nyt tuntuisi siltä, että MAF:in liitin on hieman huono kontaktiltaan??? Sen verran harvoin se oirehtii, että en ole aivan varma auttoiko tuon kyseisen liittimen putsaaminen, mutta ei ole nyt sen putsaamisen jälkeen kuukauteen nykinyt. Tietysti tänään aloittaa taas kun pääsin sanomaan :)
Voithan tuota ainakin koittaa kun on niin helpossa paikassa tuo liitin.
vr6 golffi nykii kiihdyttäessä
missä vika. kaikkee tehty, tulpat johtoineen vaihdettu muunmuassa. Help! ollaan pulassa.
elisa [email protected]
elisa [email protected]
Helppo homma. Boksi pois, avaat sen, nyppäset aiemman lastun pois ja tyrkkäät uuden tilalle. Ajallisesti 10 min homma.
Toki tarviit orkkis boksin numeron, orkkis lastun numeron, ja moottorin koodit ennen kun voit alkaa hakee uutta tilalle. Ja boksin avaamiseen tarvii muistaakseni torxeja... Korjatkee jos muistan väärin...
Toki tarviit orkkis boksin numeron, orkkis lastun numeron, ja moottorin koodit ennen kun voit alkaa hakee uutta tilalle. Ja boksin avaamiseen tarvii muistaakseni torxeja... Korjatkee jos muistan väärin...
Onko kellään muilla mennyt vetarit remonttiin ja paljon maksoi huolto/osat? Itse saan huomenna tietää laakkosen tappohinnat.
Jos osat on saman hintaisia kuin valokytkin jonka kävin hakemassa kuukausi sitten laakkoselta (153€), niin voi olla että tulee ihan hinnakas vetariremppa. (kuskin puolelta hajosi jotain, ei ihan varmaa tietoa mitä, mutta näyttäisi että laatikon päästä.)
Jos osat on saman hintaisia kuin valokytkin jonka kävin hakemassa kuukausi sitten laakkoselta (153€), niin voi olla että tulee ihan hinnakas vetariremppa. (kuskin puolelta hajosi jotain, ei ihan varmaa tietoa mitä, mutta näyttäisi että laatikon päästä.)
ktm exc
itellä kävi semmottii jakopää rempan jälkeen, oli tietysti vetarit irti, laitoin mielestäni ne kunnolla kiinni. muutaman sadan kilometrin jälkeen rupes kuuluu ihme kolkatus kelasin et nyt hajoo koko paska, sit loppu veto kokonaan ja eiku kattomaan ni laatikon puolelta vetari kokonaan irti.ei ainakaan itellä hajonnu mitään, pultit oli vaan yksinkertaisesti löystyneet. ja eiku pajalle pulttilukitetta pulteihin ja menoks, sen jälkeen ei mitää
itellä kävi semmottii jakopää rempan jälkeen, oli tietysti vetarit irti, laitoin mielestäni ne kunnolla kiinni. muutaman sadan kilometrin jälkeen rupes kuuluu ihme kolkatus kelasin et nyt hajoo koko paska, sit loppu veto kokonaan ja eiku kattomaan ni laatikon puolelta vetari kokonaan irti.ei ainakaan itellä hajonnu mitään, pultit oli vaan yksinkertaisesti löystyneet. ja eiku pajalle pulttilukitetta pulteihin ja menoks, sen jälkeen ei mitää
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Ville-risto5
Eli auto vm 97/98 golf 4 ajettu noin 150.000.
Auton moottori on mulle aivan uusi tuttavuus...
1 mistä näen onko moottori tyyppiä AGZ vai AQN
lähinnä kiinnostaa tuo jakopään kilkkeet..koska toinen on 2 rivisellä ketjulla ja toinen 1 rivisellä ja kumpi kestävämpi vaihtoehto??
Eli mitä toi jakopään vaihto merkitsee siis osina...Eli mitä vaihtuu jos kaikki asiaan kuuluvat osat vaihdetaan?
Koneen käydessä en mitään rohinaa kuule jakopäältä.
Täällä kävin kysyyn hintaa operaatiolle ja sanottiin että 750 euroo työt ja osat
(tarvinnee käydä ottaan tarjouskirjallisena) ja sanottiin et homaaan menee heillä 2 työpäivää.
Otan vastaan mielelläni kaikki kokemukset sekä v6/vr5 koneista koska ovat aika lähellä kuitenkin toisiaan.
Auton moottori on mulle aivan uusi tuttavuus...
1 mistä näen onko moottori tyyppiä AGZ vai AQN
lähinnä kiinnostaa tuo jakopään kilkkeet..koska toinen on 2 rivisellä ketjulla ja toinen 1 rivisellä ja kumpi kestävämpi vaihtoehto??
Eli mitä toi jakopään vaihto merkitsee siis osina...Eli mitä vaihtuu jos kaikki asiaan kuuluvat osat vaihdetaan?
Koneen käydessä en mitään rohinaa kuule jakopäältä.
Täällä kävin kysyyn hintaa operaatiolle ja sanottiin että 750 euroo työt ja osat
(tarvinnee käydä ottaan tarjouskirjallisena) ja sanottiin et homaaan menee heillä 2 työpäivää.
Otan vastaan mielelläni kaikki kokemukset sekä v6/vr5 koneista koska ovat aika lähellä kuitenkin toisiaan.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Mulla moottorikoodi on ainakin venttiilikopassa olevassa tarrassa, siis siellä apulaitepäässä. Siis kyse on 2.8 VR6:sta, valmistusvuosi 1995 ja moottorikoodi siis AAA ja tämän perässä valmistusnumero.
Tehtiin tosiaan kaverin kanssa jakopääremppa reilu kuukausi takaperin kun ketjut alkoivat pitää ääntä, kilometrejä oli silloin n. 197tkm. Työaikaa laskettiin menneen jotakin noin 17h, ottaen huomioon, ettei meistä kumpikaan ole kys. hommaa aiemmin tehnyt, kaveri tekee kyllä autoremonttia ammatikseen, minä en.
Kaikestaan osakustannusta oli luokkaa 700€, varuiksi vaihdoimme kytkinlevyn ja paineasetelman (Sachs), kytkin, ketjut ja laahaimet hommattiin Osaset-liikkeen kautta, jolloin niille tuli hinnaksi sama alennuksin kuin Motonetin lähtöhinta. Motonetistä en osia halunnut hommata, kun palveluhalukkuus siellä on vähän ala-arvoista. Lisäksi vaihdoin kampiakselin stefan ja venttiilikopan tiivisteen joka on näillä kilometreillä jo ihan kovettunut, samoin termostaatti/anturikotelo oli myöskin sökö ja oli pikkusen vuotanutkin, meni vaihtoon.
Eli yhteenvetona voisi todeta, että jos 200tkm lähenevän VR6:n ostaa, on aihetta varautua kettinkien vaihtoon. Mulla oli yläketju jo pompannut yhden pykälän, eli venttiilit oli karvan verran myöhäsellä.
Tehtiin tosiaan kaverin kanssa jakopääremppa reilu kuukausi takaperin kun ketjut alkoivat pitää ääntä, kilometrejä oli silloin n. 197tkm. Työaikaa laskettiin menneen jotakin noin 17h, ottaen huomioon, ettei meistä kumpikaan ole kys. hommaa aiemmin tehnyt, kaveri tekee kyllä autoremonttia ammatikseen, minä en.
Kaikestaan osakustannusta oli luokkaa 700€, varuiksi vaihdoimme kytkinlevyn ja paineasetelman (Sachs), kytkin, ketjut ja laahaimet hommattiin Osaset-liikkeen kautta, jolloin niille tuli hinnaksi sama alennuksin kuin Motonetin lähtöhinta. Motonetistä en osia halunnut hommata, kun palveluhalukkuus siellä on vähän ala-arvoista. Lisäksi vaihdoin kampiakselin stefan ja venttiilikopan tiivisteen joka on näillä kilometreillä jo ihan kovettunut, samoin termostaatti/anturikotelo oli myöskin sökö ja oli pikkusen vuotanutkin, meni vaihtoon.
Eli yhteenvetona voisi todeta, että jos 200tkm lähenevän VR6:n ostaa, on aihetta varautua kettinkien vaihtoon. Mulla oli yläketju jo pompannut yhden pykälän, eli venttiilit oli karvan verran myöhäsellä.
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
vr5 jakopää hinnat
Eli soitin tänään Tampereelle laakkoselle ja kysyin että mitä tämmöiseen vr5 (moottori tyyppi AGZ ) tulis osat/työt maksamaan...Ja vastaus oli Osat/350 (hieman alle) ja osat piti sisällään laahaimet kiristimet ketjut. Työ oli sitten sen 616 Euroa (8h työtä)
Sanoivat vielä että he eivät ole aiemmin avaneet tuommoista vr5 konetta mutta kun on niin paljon sukua tuolle vr6 koneelle niiin työn osuus on jotakuinkin sama.
Nyt kaipailisinkin tietoa missä muualla voi työn teettää kun tuolla em paikassa ja MITÄ MAKSAA!! kiitos jo etukäteen..
Sanoivat vielä että he eivät ole aiemmin avaneet tuommoista vr5 konetta mutta kun on niin paljon sukua tuolle vr6 koneelle niiin työn osuus on jotakuinkin sama.
Nyt kaipailisinkin tietoa missä muualla voi työn teettää kun tuolla em paikassa ja MITÄ MAKSAA!! kiitos jo etukäteen..
Tietääköhän kukaan mitä antureita löytyy vr6 koneen lohkon etupuolelta (siltä missä on lauhduttimet jne...) Huomasin tuossa että siellä oli yksi anturi mistä lähti 3 piuhaa ja yksi oli poikki. Pitäis selvittää mikä anturi se on. Niin ja onko kellään tietoa mitä tekee knock sensor, siitä on ollut täällä juttua, muttta ei mitään tarkempaa sen toiminnasta. Kiitos.
Vr6 laatikon öljyt?
Kertokaas onko väliä minkälaista vaihteisto öljyä käyttää VR kuutosessa..?
Kuulin jostain sellasta huhua et sinne ei kelpais kaikki jostain syystä, mikä taas on?
Kun menin sellasen tuossa hommaamaan viikonlopun alla..
Kuulin jostain sellasta huhua et sinne ei kelpais kaikki jostain syystä, mikä taas on?
Kun menin sellasen tuossa hommaamaan viikonlopun alla..
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Jakopää/sekopää:)
Jep enpä tunne ketään pätevää henkilöä joka osaisi/viitsisi alkaa tekemään moista hommaa..Jakopään osien hinnat on nyt selvä MUTTA tarviiko/onko suositeltavaa mitä muuta vaihtaa kuten esim se kampiakselin päässä oleva stefa?? Mites oletteko vaihtaneet samalla nokka akseleitten stefat tms..Kaikki mitä suotavaa vaihtaa kun tuo avataan ettei tar sitten alkaa myöhemmässä vaiheessa repiin auki jonkn 1 tiivisteen takia??
Ai niin mites ton kytkimen tilanne onko kellään tieto/tai edes mutu tietoa kyseisen paketin hinnasta siis noin arvio kun aattelin et jos senkin nyt pistäisi uusiksi jos siltä näyttää???....
Olisi kiva tietää mitä jengi on vaihtanut kun ton jakopään on avannut ja MITÄ noin on kustannukset ollut??
Ai niin mites ton kytkimen tilanne onko kellään tieto/tai edes mutu tietoa kyseisen paketin hinnasta siis noin arvio kun aattelin et jos senkin nyt pistäisi uusiksi jos siltä näyttää???....
Olisi kiva tietää mitä jengi on vaihtanut kun ton jakopään on avannut ja MITÄ noin on kustannukset ollut??
-makke-: Kyseinen putki on pakosarjan jäähdytykseen tarkoitettu, eli viileä ilma kuljetetaan nokalta pakosarjalle ja sitäkautta pakoputkeapitkin pihalle.
Osasta on joo otettu pois, mutta suurimmalla osalla ei edes ole alun alkaenkaan ollut kyseistä putkea autossaan. Oma autoni vuosimallia 1994 ja mielestäni tuo putki ilmestyi tuonne konehuoneeseen 93 loppupuolella(?). No anyway suht turha putki on siltikin kyseessä.[/list]
Osasta on joo otettu pois, mutta suurimmalla osalla ei edes ole alun alkaenkaan ollut kyseistä putkea autossaan. Oma autoni vuosimallia 1994 ja mielestäni tuo putki ilmestyi tuonne konehuoneeseen 93 loppupuolella(?). No anyway suht turha putki on siltikin kyseessä.[/list]
Jos joku VR6:sen omistaja ei vielä tiedä tätä ominaisuutta ajotietokoneesta,eli saa näkyviin myös hetkellisen kulutuksen http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=384468#384468
Niin ja nyt kun muistan niin kysyn että mitä sulakkeita VR6:sen paisunta säiliön alla on? Eli siinä läpinäkyvän muovin alla 2kpl.
Niin ja nyt kun muistan niin kysyn että mitä sulakkeita VR6:sen paisunta säiliön alla on? Eli siinä läpinäkyvän muovin alla 2kpl.
Tuosta vesipumpusta on muutama ihminen tässä topicissa kysellyt ja ei ole tullut vastauksia, ihme kyllä..
Konetta ei vissiin joudu nostamaan pois, varmaan kannattaa purkaa syylärit ja muut edestä pois. Mutta kannattaako ostaa motonetin pumppu vai orkkis? Hinnoista\kestävyydestä tietoa?
Kannattaako tuohon muuta vaihtaa samalla, kuin tietty tiiviste.
Vielä tosta kansipahvista, kun jostain vuotaa öljyä. Paisuntasäiliö ei kyllä kupli, mutta jossain on öljyvuoto. Mistä kansipahvi yleensä alkaa vuotamaan öljyä?
Konetta ei vissiin joudu nostamaan pois, varmaan kannattaa purkaa syylärit ja muut edestä pois. Mutta kannattaako ostaa motonetin pumppu vai orkkis? Hinnoista\kestävyydestä tietoa?
Kannattaako tuohon muuta vaihtaa samalla, kuin tietty tiiviste.
Vielä tosta kansipahvista, kun jostain vuotaa öljyä. Paisuntasäiliö ei kyllä kupli, mutta jossain on öljyvuoto. Mistä kansipahvi yleensä alkaa vuotamaan öljyä?
Speedox: Vesipumpusta tuolla kutossivulla oli tää tämmönen postaus:
Vesipumppu tuli kesällä vaihdettua. Oli aika vi#umainen homma. Hihna irti, hihnapyörä irti ja sen alla muistaakseni kolme pulttia avattavissa. Pulttien avaamisen jälkeen lyömään pumppua irti, se sit on yleensä j-u-l-m-e-t-u-n tiukassa. Alumiini kun pureutuu alumiiniin kunnolla kiinni... Taottiin sitä pumppua kun heikkopäiset niuvanniemessä... Usko meinas mennä ton kanssa, oli se sen verran jymähtäny kiinni. Mut tarpeex ku takoo ja välillä jollain kättä pitemmällä kampee ni kyllä se sieltä irtoo. Sit vaan uutta paikalleen ja uudet tuoreet nesteet lohkoon.
Ajallisesti kaiken kaikkiaan "ei ehkä ihan pikkuhomma..." Ainakin mulla se oli varsinainen "mein kampf"...
ja Volkkarin orkkis kandee pumpuksi laittaa, tarvikkeet on välillä-mitä-sattuu...
Vesipumppu tuli kesällä vaihdettua. Oli aika vi#umainen homma. Hihna irti, hihnapyörä irti ja sen alla muistaakseni kolme pulttia avattavissa. Pulttien avaamisen jälkeen lyömään pumppua irti, se sit on yleensä j-u-l-m-e-t-u-n tiukassa. Alumiini kun pureutuu alumiiniin kunnolla kiinni... Taottiin sitä pumppua kun heikkopäiset niuvanniemessä... Usko meinas mennä ton kanssa, oli se sen verran jymähtäny kiinni. Mut tarpeex ku takoo ja välillä jollain kättä pitemmällä kampee ni kyllä se sieltä irtoo. Sit vaan uutta paikalleen ja uudet tuoreet nesteet lohkoon.
Ajallisesti kaiken kaikkiaan "ei ehkä ihan pikkuhomma..." Ainakin mulla se oli varsinainen "mein kampf"...
ja Volkkarin orkkis kandee pumpuksi laittaa, tarvikkeet on välillä-mitä-sattuu...
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 11.5.2006 20:13
Mulla ainakin taannoin johtui rääkäsy startatessa siitä että startin laatikon puoleinen holkki oli kulunu huut hemmettiin. On kuulemma ihan kuluvaa käyttökamaa ja löytyy Volkkarin varaosatiskiltä kysymällä startin lootan puoleista helaa. Maksokohan se jotain 5 €eroo...
Antaa startatessa sen äänen sen takia että startin hammaspyörä jää "matoilemaan" hetkeksi vauhtipyörän hammaskehälle jolloin se päästää sen äänen. Sit ku holkki on vaihdettu ni tällöin ylimääräset "välykset" on pois eikä ainakaan mulla ei moista rääkäsyä oo enää ilmenny.
Antaa startatessa sen äänen sen takia että startin hammaspyörä jää "matoilemaan" hetkeksi vauhtipyörän hammaskehälle jolloin se päästää sen äänen. Sit ku holkki on vaihdettu ni tällöin ylimääräset "välykset" on pois eikä ainakaan mulla ei moista rääkäsyä oo enää ilmenny.
Nyt on semmonen homma että tämän minun ILMASTOIDUN vr6:sen laturinhihna alkaa kaivata vaihtoa. Hihna ei vingu eikä muutakaan, mutta on jo senverran pykinyt että alkaisi vaihto uuteen olla aiheellista. Kysyin paikallisesta varaosaliikkeestä ja hintaa tuolle KAKSIPUOLEISELLE moniurahinalla näytti olevan vajaa 90 euroa!! Eli aika tyyris mielestäni. Luin tuossa näitä aiemipia topikkeja ja huomasin että joku continentalin kaksipuolinen moniurahihna oli vaan ~28euroa?? Nyt kysymys onkin, että mistä tällaisen hihnan voi ostaa tai mielellään tilata?? Asun täällä pohjoisessa ja moiset liikkeet kun tahtovat olla aika kaukana täältä. Kuten esim. Tikkurilan Auto Varaosa..
kts.
kts.
Onko vr:ään tehty muita ilmamäärämittareita kuin bosch:in ja missähän hinta luokassa ne pyörii?
Ilmeisesti on Ilmamäärämittari p*skana kun tällaista vagcom ilmottaa:
3 DTCs Found:
00537 - Oxygen Sensor Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
29-00 - Short to Ground
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-00 - No Signal
Paripäivää sitten ei näyttäny kun tuon 00525, mutta nyt lista jatkui.
Ilmeisesti on Ilmamäärämittari p*skana kun tällaista vagcom ilmottaa:
3 DTCs Found:
00537 - Oxygen Sensor Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
29-00 - Short to Ground
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-00 - No Signal
Paripäivää sitten ei näyttäny kun tuon 00525, mutta nyt lista jatkui.
Mitä eroa on varhaisen mk3 Golfin 2.8 ja 2.9 imusarjoissa?
Minkä kokoinen kaasuläppä on Golfin 2.8 AAA-moottorissa?
Onko Golfin 2.8 AAA moottoreissa mitää eroavaisuuksia vuosien 92-95 aikana?
Onko VR6 MK3 Golfissa oma vaihdelaatikkonsa, vai onko samaa laatikkoa muilla moottoreilla olevissa MK3 Golffeissa?
Löytyykö tiheämpi perävälityksiä AAA- moottoriseen MK3 Golfiin?
Minkä kokoinen kaasuläppä on Golfin 2.8 AAA-moottorissa?
Onko Golfin 2.8 AAA moottoreissa mitää eroavaisuuksia vuosien 92-95 aikana?
Onko VR6 MK3 Golfissa oma vaihdelaatikkonsa, vai onko samaa laatikkoa muilla moottoreilla olevissa MK3 Golffeissa?
Löytyykö tiheämpi perävälityksiä AAA- moottoriseen MK3 Golfiin?
Oon kattellu tommosta 1994 VR6 Golffia ajettu 145000km ja haluaisin tietää onko mitään järkeä ostaa VR6 Golffia?
Onko legendat totta eli hajoileeko VR6 jatkuvasti ja autoa saa rassailla koko ajan?
Mitä huonoja puolia / vikoja autossa? Paljon auto kuluttaa bensaa ja onko ne varaosat niin kuuluisan kalliita?
Onko legendat totta eli hajoileeko VR6 jatkuvasti ja autoa saa rassailla koko ajan?
Mitä huonoja puolia / vikoja autossa? Paljon auto kuluttaa bensaa ja onko ne varaosat niin kuuluisan kalliita?
Topicci on täynnä juttua mutta muutamia juttuja mitä on tullut vastaan. Minulla on tuommoinen ollut reilut kaksi vuotta ja rahaa on palanut noin 3500 euroa. Tosin olen siinä välissä ajanutkin autolla melkein 40 000 km. Keskikulutus ollut 8,5 litran hujakoilla.
Jos on hyvin pidetty ja huollettu peli niin voi olla että ei tarvitse tehdä mitään suurempia jakopään remontin ja mahdollisesti kansipaffin lisäksi. Jakopään remontin joudut varmasti tekemään, se on varma.
Sitten jos joutuu kaikenlaisia nippeleitä vaihtelemaan, esimerkiksi jäähdytintä, starttia jne. niin varaosa hinnat on luokkaa "kun on vähän harvinaisempi niin maksaa". Tosin varaosa hinnat on mielestäni tippuneet muutaman vuoden aikana reilusti. Ja AD:lta ja Motonetistä saa osia, kaikkea ei tarvitse ostaa volkkarilta. Volkkarin hinnat kun on mitä on.
Jakopäätä lukuunottamatta kestävä kone ja muutenhan tuo auto onkin suht perus volkkaritekniikkaa = kestävää jos on huollettu ajallaan.
Jos on hyvin pidetty ja huollettu peli niin voi olla että ei tarvitse tehdä mitään suurempia jakopään remontin ja mahdollisesti kansipaffin lisäksi. Jakopään remontin joudut varmasti tekemään, se on varma.
Sitten jos joutuu kaikenlaisia nippeleitä vaihtelemaan, esimerkiksi jäähdytintä, starttia jne. niin varaosa hinnat on luokkaa "kun on vähän harvinaisempi niin maksaa". Tosin varaosa hinnat on mielestäni tippuneet muutaman vuoden aikana reilusti. Ja AD:lta ja Motonetistä saa osia, kaikkea ei tarvitse ostaa volkkarilta. Volkkarin hinnat kun on mitä on.
Jakopäätä lukuunottamatta kestävä kone ja muutenhan tuo auto onkin suht perus volkkaritekniikkaa = kestävää jos on huollettu ajallaan.
VR6 moottorin pyörintänopeusanturi
Poikani osti vm. -92 VR6 Golffin. Autosta on VW:n testerin mukaan mennyt rikki moottorinpyörintänopeusanturi (hall). Koska olemme molemmat aika noviiseja VR6 Golffin kanssa, niin kysytäänpä tyhmä kysymys; missä ihmeessä ko. anturi VR6:ssa sijaitsee? Uusi anturi on hommattu, mutta sen tarkemmin emme ole vielä konehuoneesta sitä etsineet.
Toinen kysymys liittyy kattoluukuun. Luukku nostaa takareunaansa, mutta sitä ei saa avattua kokonaan.Mistä kannattaisi etsiä vikaa?
Autossa on myös ABS jarrut, mutta ne eivät toimi. Testerin mukaan kaksi pyörintänopeus sensoria on rikki. Otimme ABS merkkivalon käsittelyyn, mutta joku aiemmista omistajista on poistanut valon johtoineen. Nyt kiinnostaisi tietää minkä väriset johdot sinne valolle tulee ja suunnilleen mistä kohtaa johtosarjaa kannattaisi etsiä.Ilmeisesti johto on poikkaistu, vai onko johdon molemmissa päissä sitten liittimet?
Toinen kysymys liittyy kattoluukuun. Luukku nostaa takareunaansa, mutta sitä ei saa avattua kokonaan.Mistä kannattaisi etsiä vikaa?
Autossa on myös ABS jarrut, mutta ne eivät toimi. Testerin mukaan kaksi pyörintänopeus sensoria on rikki. Otimme ABS merkkivalon käsittelyyn, mutta joku aiemmista omistajista on poistanut valon johtoineen. Nyt kiinnostaisi tietää minkä väriset johdot sinne valolle tulee ja suunnilleen mistä kohtaa johtosarjaa kannattaisi etsiä.Ilmeisesti johto on poikkaistu, vai onko johdon molemmissa päissä sitten liittimet?
Tuo moottorin pyörintänopeusanturi tulee vikakoodiksi aina, jos testeriä ei nollata, kun auto on jo käynnissä ja katsotaan koodeja vielä kun auto on sammutettu. Eli siis se tulee viaksi vaikka olisi kunnossakin, jos testeri on kiinni autossa, joka ei ole käynnissä. Kannattaa varmistaa, että se on oikeasti rikki, ennen kuin alkaa vaihtaa.
Ja Hall on virranjakajan yhteydessä.
Kattoluukussa on todennäköisimmin toinen metalliklipseistä hajonnut sieltä vaijerin päästä kattoverhoilun sisästä. Volkkarilta uus sarja ja kattoverhoilu irti, luukku kaikkine hilppeineen ulos kontin kautta vetämällä, kilkkeiden purku, uudet tilalle ja hieman säätöä. Ja toimii.
Kattoluukussa on todennäköisimmin toinen metalliklipseistä hajonnut sieltä vaijerin päästä kattoverhoilun sisästä. Volkkarilta uus sarja ja kattoverhoilu irti, luukku kaikkine hilppeineen ulos kontin kautta vetämällä, kilkkeiden purku, uudet tilalle ja hieman säätöä. Ja toimii.
ilmastointi moottori sökö?
moi
nyt on sit huomattu että kesällä autossa voi tulla kuuma jos ei ilmastointi toimikkaan.l
vikana on se puhallin joka on edessä syylärin flektin vieressä, tuli mieleeen että onko siihen kukaan vaihtanut hiiliä ja jos on niin minkälaiset ne on.ja oliko kallista puuhaa, uutta moottoria en viitsi ostaa kun oli niin kallis 246-306 mallista riippuen, ja kun kyse on vain hiilien loppumisesta.
nyt on sit huomattu että kesällä autossa voi tulla kuuma jos ei ilmastointi toimikkaan.l
vikana on se puhallin joka on edessä syylärin flektin vieressä, tuli mieleeen että onko siihen kukaan vaihtanut hiiliä ja jos on niin minkälaiset ne on.ja oliko kallista puuhaa, uutta moottoria en viitsi ostaa kun oli niin kallis 246-306 mallista riippuen, ja kun kyse on vain hiilien loppumisesta.
On tossa koneremontti käynnissä, voiskos joku vinkata käteviä tapoja öljypumpun kunnon tarkistamiseen?? Eli jos oletetaan että öljypumppu on kädessä niin miten sen kuluneisuuden voi tarkistaa? Niin ja onko normaalia vr6:ssa että kone käy niin kuumana että polttaa kätensä kun koittaa antaa kaasua konehuoneen puolelta? (vedenlämmöt ja öljynlämmöt normaalit mittarien mukaan)
Ongelmat tuntuvat vain jatkuvan. Autoon (VR6 -92) on nyt vaihdettu uudet pyörintänopeus (hall) ja lambda anturit.Näistä paikallinen VW huolto löysi testerillä vikakoodit.Lampda anturin vaihto olikin todella "mukava" homma, oli suhteellisen kovaa kiinni.Onko koneessa alun perin tehtaan jäljiltä jotain maadoituspiuhoja? Meidän kotterossa en ainakaan silmämääräisesti huomannut.Laitoin itse koe mielessä maadoituspiuhan koneesta runkoon, ja mielestäni auto kävi paremmin; ainakin se lähti käyntiin helpommin. Autoa joutuu starttaamaan todella pitkään ennen kuin se suostuu käynnistymään, varsinkin kuumana.Käynnistyttyään rundimittari ei ole heti mukana, vaan neula ampaisee hetken päästä oikeille kierroksille.Kun autolla lähtee ajamaan se yleensä sammuu hetken päästä ja lähtee todella heikosti käyntiin.
Kaikki neuvot ovat nyt tervetulleita, juniorilla olisi kovat ajohalut, mutta autolla ei uskalla lähteä mihinkään.
Kaikki neuvot ovat nyt tervetulleita, juniorilla olisi kovat ajohalut, mutta autolla ei uskalla lähteä mihinkään.
Lämpötila-anturi, ihan vakiovikoja... Ne kaksi anturia siinä termostaattikopassa... Volkkarilta uudet, eikä vie perikatoon noi anturien kustannukset...
Ai niin; huomioippas noita vaihtaessa että termarin koppa on ehjä, sillä on taipumus ~10 vuoden välein toisinaan haljeta... Mitä lie bakeliittiseosta...
Ai niin; huomioippas noita vaihtaessa että termarin koppa on ehjä, sillä on taipumus ~10 vuoden välein toisinaan haljeta... Mitä lie bakeliittiseosta...
Lämpötila-anturi, ihan vakiovikoja... Ne kaksi anturia siinä termostaattikopassa...
Anturit vaihdettu uusiin VW:ltä ostettuihin. Ongelma ei ratkennut. Tähän asti vaihdettu seuraavat osat:
Lambda anturi
Hall anturi (kampiakseli)
2 kpl lämpötilaantureita
uudet tulpat
Tulee turhan kalliiksi arpoa rikinäistä osaa. Nyt Auto ei enää edes käynnisty....
Alunperin VW testerillä tuli seuraavat vikakoodit:
00513 P0321 003
Moottorin käyntinopeusanturi -G28
Ei signaalia
00524 031
Nakutustunnistin 1 -G61
Katkos tai oikosulku maadoitukseen
(Nakutustunnistus anturi on uusi, juuri edellisen omistajan vaihtama)
00525 019
Lambda-anturi -G39
00533 010
Joutokäynninsäätö
Sopeutusraja alittunut
Ajoittainen vika
Kaikki sulakkeet on tsekattu, releistä ei tietoa, koska emme pysty päättelemään mikä on mihinkin, koska "sulakelokeron" kannessa on ainoastaan sulakkeiden selitykset.
Startatessa tulee voimakas polttoaineen tuoksu, joten pumppu pyörinee
Virranjakajassa olevaa toista Hall anturia ei ole vielä vaihdettu.
Hyvät neuvot ovat nyt paikallaan, ei oikein huvittaisi viedä autoa VW:lle vian etsintään.
Viimeksi muokannut Olli, 6.7.2006 21:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Piruuttani kokeilin startata autoa. Käyntiinhän se lähti, otti kierroksia normaalisti. Annoin käydä hetken tyhjäkäyntiä, mutta sitten auto sammui kuin olisi avaimesta sammuttanut. Auto ei suostunut enää käynnistymään uudestaan. Polttoaineen tuoksu on selvästi havaittavissa, ikäänkuin auto saisi kakkua todella runsaasti. Ilmesisesti ECUssa on jokinlainen safty mode, joka katkaisee sytytysvirran jos seos on liian rikas tai laiha??? Ilmamäärämittari rentoutunut?? Onko kenelläkään keskisellä uudellamaalla lainata toimivaa tämän vian toteamiseksi? Tietokone näyttää järkyttäviä kulutuslukemia autolla ajaessa; 35-37L/100km
Olisiko tuolla tuosta linkistä mitään apua ongelmiin:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=passat
Voit olla kyllä jo lukenut kyseisen kirjoittelun.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=passat
Voit olla kyllä jo lukenut kyseisen kirjoittelun.
Kävin tuos kokeilemas koeajaa automaattilaatikolla olevaa VR6.sta. Minkälaisia nää laatikot on kestämään? Niin ja siinä autossa oli kolme lämpötilananturia termostaatinkopassa. Eli vakiot on sininen ja keltainen,mutta siinä oli vielä valkoinen,mikä anturi se on? Kyseinen auto epäilytti kun oli aika halpa vm -93 ajettu 189tkm,automaatti,automaattinen ilmastointi,5 ovinen ja vähän laitettu hinta 6900€
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa