VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409 tuossa ohjeita
mutta jos, ett ota laatikkoa irti niin voit mun mielestä vaihtaa vaan sen mikä on tulipeltiä päin.
Tuolla löytyy kuva 11 siitä
mutta jos, ett ota laatikkoa irti niin voit mun mielestä vaihtaa vaan sen mikä on tulipeltiä päin.
Tuolla löytyy kuva 11 siitä
joonas täälä taas liiottelee:) Ei kai siinä nyt kytkintä tarvi remontoida jos jakopään hilut vaihtaa ja ne hilut maksaa noin 160€ motonetistä. Ite tilasin sieltä yläketjun laahaimen niin lähettivät mulle 7 kiristintä:) Voi hyvää päivää.. Sammu tänään toi meikäläisen abs-valo,outo homma ku palo tos viimeset neljä päivää ja nyt taas abs:t toimii enkä oo mitään tehny sen eteen muuta ku kattoin että sen sulakkeet oli ehjät..
Elkäätten nyt unohtako niitä vauhtipyörän uusia pultteja. On siis vw:ltä hyvin vahva suositus... Samoin jos jostain syystä otat kannen homman ohessa irti niin uudet kannen pultit kans...
Sinänsä kantta ei ton homman tekemisen takia tarvii ottaa irti, mutta jos...
Muutoin se ei paha homma oo mutta työläs kyllä!
Sinänsä kantta ei ton homman tekemisen takia tarvii ottaa irti, mutta jos...
Muutoin se ei paha homma oo mutta työläs kyllä!
Kannattaa tarkastaa/vaihtaa myös noita vesiletkuja, varsinkin jos on kansi ollu huollossa. Ne kun tuppaa olemaan aika heikossa hapessa, ainakin jos ovat ihan alkuperäisiä. Minulla oli merkkivesiletku täynnä ruskeaa mönjää (tukossa) ja lämmöt oli kansirempan jälkeen mitä sattui. Myös alavesiletkun uusin myöhemmin kun siihen oli ilmestynyt pieni reikä. Nyt tuolla viileämmällä termarilla lämmöt mittarin mukaan 70 ja 90 asteen välissä. Oli joskus mielessä, että olisi vaihtanut tuon 87 asteisen tilalle mutta kun toimii tuolla viileämmälläkin hyvin niin jäänyt sitten tekemättä.
mistäs muualta ku stockalta saa vr6 paineasetelman tai vaikka koko kytkinpaketin, ku motonetistä ei näytä löytyvän..toinen kysymus, että mikä se ihme "hökkeli" on konehuoneessa johon tulee muistaakseeni paisuntasäiliöltä letku ja siitä "hökkeliltä" menee letku lämppärin kennolle, siihen tulee myös sähköjohto....eli mikä, mistä saa, ja maksaako kuukiviä..?...toivottavasti ymmärsitte..
Tuli eilen niin kesäfiilikset ku ajeli verkulla:) Hetki sitte teki mieli myidä koko auto ku oli kansipahvi paskana,mutta nyt ku sen korjas niin auto toimii aivan täydellisesti eikä vituta enää yhtään. Mitenkä muuten onnistuu toi muutoskatsastus renkaille ku mulla on kesärenkaat 215/40 17" ja toi tuuma koko ylittyy kahdella niin ne pitää katsastaa. Meneekö helposti läpi ja mitä siinä syynätään? Kuinka paljo maksaa kun ne muutoskatsastaa? Ajattelin vaan katsastaa ne samalla ku haen autoon leiman täs keväällä. Pitääkös silloin ottaa rekisteri otteen ilmoitusosa mukaan kun siitähän tulee yks otetunnus lisää?
Tosta sähkvesipumpusta... Kun itsellä se lähtee käyntiin heti virrat päälle laitettua ja sammuu kun katkaisee virrat. Eihän se nyt niin pitäisi käydä? Ilmeisesti joku anturivika? tosin eipä se nyt tuossa haittaakaan tee kun se kierrättää ainakin vettä kokoajan kabiinin puoleltakin.
Entäs tietääkös kukaan mikä on se musta mötti siinä hiukan paisuntasäiliöstä keskemmälle, aivan siinä tulipellin läheisyydessä. Siihen menee jotkut letkut jotka näyttävät joltain paineletkuilta ja sähköt. Kun sain paikannettua "pärinä" äänen tulevan siittä mötistä joka kerta kun pyörät lyö tyhjää. Nosturilla renkaat ilmassa, vaihde päällä anto tuo "mötti" tasasen tappavaan tahtiin "pärinä" äänen. Tyyliin 2sec pärinää, 2sec ei ääntä....
Eihän tuossa pitäisi mitään luistonestoa olla? vai mikä tuon mötin tarkoitus on?
Entäs tietääkös kukaan mikä on se musta mötti siinä hiukan paisuntasäiliöstä keskemmälle, aivan siinä tulipellin läheisyydessä. Siihen menee jotkut letkut jotka näyttävät joltain paineletkuilta ja sähköt. Kun sain paikannettua "pärinä" äänen tulevan siittä mötistä joka kerta kun pyörät lyö tyhjää. Nosturilla renkaat ilmassa, vaihde päällä anto tuo "mötti" tasasen tappavaan tahtiin "pärinä" äänen. Tyyliin 2sec pärinää, 2sec ei ääntä....
Eihän tuossa pitäisi mitään luistonestoa olla? vai mikä tuon mötin tarkoitus on?
Kyselin tänään Oulusta H&J vepsälääiseltä tuota jakopään remonttia Hinta 490€. Aiemmin tällä palstalla mainostettu noin 300€ euron hintaan ei oo koskaan tehty. Lisäksi jos haluaa takuun tarttee vaihtaa kaikki yläpään hammaspyörät jakopään kotelon pultit etc. Vauhtipyörän pultit tietysti kannattaa vaihtaa. Tarttee kysellä myös muualta. Miten oletteko itse vaihtanu kaiken mahdollisen vai oleellisimmat osat?
Kaikki ne yleensä kannattaa vaihtaa. En kyllä ymmärrä miksi jakopään kopan pultit pitäis vaihtaa? 11 momenttiin kiristettäviä pultteja varmaan tarkoitti. En kyllä nää niitten vaihdossa mitään järkeä. Enkä kyllä rahallista menetystä. Enkä ole kyllä kuullut, että hammaspyöriä ois vaihdettu. Noh jokainen tyylillään.
Werku: Kansiremppaan kuuluu kannen osalta: Venttiilien hionta, istukan hionta,istukan venttiilien hionta ja jouset,ohjureiden vaihto,oikaisu,uudet pako-ohjaajat,ohjureiden kumit,kannen tiiviste,venakopan tiiviste,pakosarjantiivisteet,kannen pultit. Muut työt: Termostaatin koppa ja termostaatti, öljynlauhduttimen tiivisteet, jakopään yläketjun laahain,uus lohkolämmitin kun vanha vuoti tiivisteistä ja se oli viallinen malli. Eli noista vain venakopan tiiviste ja lohkis on ostettu tarvike liikkeestä ja muut jouduin ostamaan vw:ltä.
Kerroppas Arska mitä tarkotat venttiilin hionnalla ja istukan venttiilin hionnalla?? Ja sitten mitä eroa on ohjureilla ja pako ohjaajilla? Entä oikasu: kannen vai ohjureiden??
Yleensä venttiileistä hiotaan vain seetit eli tiivistepinta. Jos venttiilin varret on kuluneet niin vaihdetaan paksumpi vartiset venttiilit ja koneistetaan ohjurit ylikokoon tai sitten uusitaan sekä venttiilit ja ohjurit.
Yleensä venttiileistä hiotaan vain seetit eli tiivistepinta. Jos venttiilin varret on kuluneet niin vaihdetaan paksumpi vartiset venttiilit ja koneistetaan ohjurit ylikokoon tai sitten uusitaan sekä venttiilit ja ohjurit.
Ja sitten vielä kaikille VR6 omistajille, jos olette Satakunnan kieppeiltä. Tai miksei kauempaakin. Jos tuntuu kohtuuttomilta kysymänne jakopään remonttien hinnat niin ottaakaa yhteyttä pm:llä. Teemme myös muita remontteja ammattitaidolla (jarrupalan vaihdosta kannen työstöön). Saatte kilpailukykyisen tarjouksen. Eikä jää kiinni huoltovihkon leimauksesta. :)
Viimeksi muokannut Wergu, 23.3.2006 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jusep: Soittelin sinne tuntihinnat on pompsahtanu n25% ylöspäin ja kuulemma aika missä ajassa se remontti tehdään :(. Taitaa olla viisain ottaa räikkä kouraan ja tehdä itte. jusep: vaihdettiinko sulle kaikki mahdollinen hammaspyöristä pultteihin. Noi pultit on aivan sama, mutta noille pyörille kertyy hintaa 200-300€.
Onko kukaan vaihtanut ilmastoituun veeraan laturin hihnaa?? Itseltäni meni kiristin rikki ja se vaurioitti hihnaa sen verran että uusi on hommattava. Paikallisesta vw-liikkeestä tilasin kiristimen 94e, mutta hihna jäi tilaamatta, hintaa hihnalla 88,40e!!! Tiedän että vr:n osat ovat hintavia mutta tuo nyt on jo kaiken huippu!! Hihna nyt kumminkin on tavallinen 6 uranen, 1360 pitkä! Kellään tietoa mistä voisi saada halvemmalla??
Kävin paikalliselta rämältä kysymässä hihnaa ja samalla tilasin sen. Continentalin hihna, 28e....julma ero volkkarin hintaan verrattuna! Ja ihan valmistajan kirjoista löytyi suoraa eri hihnat ilmastoituun ja ilman.Sitä en tiedä tuleeko sieltä "tavallinen" vai molemmin puolisilla urilla oleva. Ellen väärin muista nii omassani paikallaan ollut hihna oli perinteinen yksipuoleinen, ja kesti siellä ainakin sen 45 tkm jonka minä olen sillä ajanut....
Kaverin -93 golfissa (270tkm) on alkanu automaattiloota temppuilemaan. Eli kun laittaa auton käyntiin ja vaihteen menoasentoon saattaa joskus mennä pitkäki aika ennen kuin pääsee liikkeelle, muuten kyllä toimii täysin. Uudet öljyt vasta vaihdettu. Nyt kuuluu lisäksi ajossa kun löysää kaasun/moottorijarrutuksella rullatessa kolahteleva ääni vasemmalta edestä.. Veto päällä ei kuulu mitään, renkaat on kunnolla kiinni, vetoakselit kunnossa eikä välyksiä missään eli kuuluisko laatikon puolelta? Onkohan kellään kokemuksia vastaavasta?
Kuinka korkealle teillä nousee mootorinlämpötilan mittari? Minulla huitelee 100-110 astetta, niin mistä tuota "vikaa" kannattas lähtä etsimään. Öljyn lämpötila ei nouse kuin sataan. Mittarille tuleva anturi vaihdettu jo kahdesti ja 200 km sitten tehty kone remmontti liikkeen toimesta ja siinä termostaatiksi laitettiin saksalainen 87 asteinen. Auto käynnistyy normaalisti ja nesteet ei tule pellolle vaikka mittarissa 110 astetta ja putkiin kärsii koskea käsin. Mitä vois tehdä seuraavaaks muuta kuin viedä se sinne korjaamoon takaisin?
nyt putsasin uudestaan joutokäynnin säätimen , no nyt käy ihan hyvin kylmänä mutta kierrokset on lämpimänäkin 1000rpm..perkele..ja sitten semmonen vika et välillä ku lähtee vaikka valoista niin kauhee nykiminen..siis todella vittumainen..vaikka lyö kytkimen pohjaan ja yrittää painella kaasua niin ei ota oikeen kunnolla jengaa.. ja se nykiminen voi jatkua jopa 60km/h..sit välillä toimii koko päivän normaalisti...ei ymmärrä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa