VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 13.3.2006 21:15

joo, tänään vaihdoin tulpat ja johdot. Nyt toimii moitteetta! :)

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 14.3.2006 15:46

ku ei noist tekstesitä oikee selvinny et mitä kaikkee tarvii jos vaihtaa vaa jakopään yläpuolen osat?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 14.3.2006 16:04

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409 tuossa ohjeita

mutta jos, ett ota laatikkoa irti niin voit mun mielestä vaihtaa vaan sen mikä on tulipeltiä päin.

Tuolla löytyy kuva 11 siitä

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 14.3.2006 16:32

no perkele..kai sitä pitää tehä koko jakopää site..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 14.3.2006 18:49

no joo..vaihdetaan kaikki sit kerrallla..mitäs tiivisteitä tai muita juttuja joutuu hankkii ku noi jakopään osat?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 14.3.2006 18:51

Jakopään hilut, kampuran stefa kandee samalla vaihtaa, varata rahaa mahdolliseen kytkin remonttiin ja tiiviste liimaa, imusarjan tiiviste. Noi ainakin tuli mieleen.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 14.3.2006 18:53

joo kiitoksia paljon...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 14.3.2006 19:40

joonas täälä taas liiottelee:) Ei kai siinä nyt kytkintä tarvi remontoida jos jakopään hilut vaihtaa ja ne hilut maksaa noin 160€ motonetistä. Ite tilasin sieltä yläketjun laahaimen niin lähettivät mulle 7 kiristintä:) Voi hyvää päivää.. Sammu tänään toi meikäläisen abs-valo,outo homma ku palo tos viimeset neljä päivää ja nyt taas abs:t toimii enkä oo mitään tehny sen eteen muuta ku kattoin että sen sulakkeet oli ehjät..

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 14.3.2006 20:07

ei sitä pakko ole vaihtaa, mutta helpompi se siinä samalla on tehdä kuin sitten erikseen 30tkm päästä kun kytkin leviää... mulla muistaakseni makso joku 300e kytkimen ja jakopään vaihto.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 14.3.2006 21:59

Elkäätten nyt unohtako niitä vauhtipyörän uusia pultteja. On siis vw:ltä hyvin vahva suositus... Samoin jos jostain syystä otat kannen homman ohessa irti niin uudet kannen pultit kans...
Sinänsä kantta ei ton homman tekemisen takia tarvii ottaa irti, mutta jos...
Muutoin se ei paha homma oo mutta työläs kyllä!

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 14.3.2006 22:50

Arskalla se ei rahasta roiku. Kyllä omaan vaihdoin tuolloin kytkimen ja kaiken kukkuraks vielä kansi tehtiin. Ja sitten 2vk myin auton :) Kyllä tuo homma on sen verran iso, että 180-220€ kytkin kandeis vaihtaa. Noh jokainen tyylillään.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 14.3.2006 22:53

no ite tein just noin 1000€ kansi rempan+muuta pientä. Ite ajattelin kans auton myyntiä,mutta onko mitään järkeä tehdä kallis remontti ja myydä auto heti pois..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 15.3.2006 0:55

eli jos ymmärssin oikeen kun noita vwortexin ohjeita luin vr6 jakopäästä, niin sen ylemmän ohjainkiskon, joka sitä ääntäkin pitää, niin voi vaihtaa laatikkoa irrottamatta...kellään varmistusta..

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 15.3.2006 10:55

^sen ohjainkiskon saa vaihdettua kyllä yläkautta mutta sitä kiristäjäkiskoa ei mikä on yleensä heikossa kunnossa kanssa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 15.3.2006 21:29

Mikä on ku ei vr6 lämpene? vaihdettu uus alkuperäinen 80 asteinen termari,mutta lämmöt 70astetta,mutta kun auto käy tyhjäkäyntiä niin nousee sinne 90asteeseen. Eli ajossa ei vaan millään lämpene..

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 15.3.2006 22:05

Kannattaa tarkastaa/vaihtaa myös noita vesiletkuja, varsinkin jos on kansi ollu huollossa. Ne kun tuppaa olemaan aika heikossa hapessa, ainakin jos ovat ihan alkuperäisiä. Minulla oli merkkivesiletku täynnä ruskeaa mönjää (tukossa) ja lämmöt oli kansirempan jälkeen mitä sattui. Myös alavesiletkun uusin myöhemmin kun siihen oli ilmestynyt pieni reikä. Nyt tuolla viileämmällä termarilla lämmöt mittarin mukaan 70 ja 90 asteen välissä. Oli joskus mielessä, että olisi vaihtanut tuon 87 asteisen tilalle mutta kun toimii tuolla viileämmälläkin hyvin niin jäänyt sitten tekemättä.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 15.3.2006 22:12

luulis että jos on tukossa niin lämmöt olis korkeella. Mutta en ymmärrä että kuinka se sitte tyhjäkäynnillä nosti hyvin lämmöt normaaliin.. Jostaki katoin niin aika kallis on esim ylävesiletku tohon,jotaki 70€.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.3.2006 23:34

mistäs muualta ku stockalta saa vr6 paineasetelman tai vaikka koko kytkinpaketin, ku motonetistä ei näytä löytyvän..toinen kysymus, että mikä se ihme "hökkeli" on konehuoneessa johon tulee muistaakseeni paisuntasäiliöltä letku ja siitä "hökkeliltä" menee letku lämppärin kennolle, siihen tulee myös sähköjohto....eli mikä, mistä saa, ja maksaako kuukiviä..?...toivottavasti ymmärsitte..

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 16.3.2006 23:59

Varmaan kannen oikealla puolella oleva sähköinen vesipumppu. Ja kyllähän kytkimiä saa vaikka mistä. Borc/Beck tjsp. maksaa alle 180€. Sis. Levyn, asetelman ja painelaakerin. Suosittelen kyllä Sach:laista.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 17.3.2006 0:14

tuli kans mieleen et oisko se kiertovesi pumppu, joka kierrättää vettä ku auto on sammutettu..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 17.3.2006 10:36

onks kellää kokemuksii tost vauhtipyörän kevennyksestä...paljon on otettu pois, maksanu ja vaikutukset?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 19.3.2006 13:18

eikö muka kellää..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.3.2006 20:12

Tuli eilen niin kesäfiilikset ku ajeli verkulla:) Hetki sitte teki mieli myidä koko auto ku oli kansipahvi paskana,mutta nyt ku sen korjas niin auto toimii aivan täydellisesti eikä vituta enää yhtään. Mitenkä muuten onnistuu toi muutoskatsastus renkaille ku mulla on kesärenkaat 215/40 17" ja toi tuuma koko ylittyy kahdella niin ne pitää katsastaa. Meneekö helposti läpi ja mitä siinä syynätään? Kuinka paljo maksaa kun ne muutoskatsastaa? Ajattelin vaan katsastaa ne samalla ku haen autoon leiman täs keväällä. Pitääkös silloin ottaa rekisteri otteen ilmoitusosa mukaan kun siitähän tulee yks otetunnus lisää?

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 20.3.2006 8:34

toi 215/40 17" menee heittämällä läpi verkkuun. En muista mitä makso mutta ukko kävi kattomassa vaan ja kysy että pyöriikö ne renkaat. :)

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 20.3.2006 11:00

Tosta sähkvesipumpusta... Kun itsellä se lähtee käyntiin heti virrat päälle laitettua ja sammuu kun katkaisee virrat. Eihän se nyt niin pitäisi käydä? Ilmeisesti joku anturivika? tosin eipä se nyt tuossa haittaakaan tee kun se kierrättää ainakin vettä kokoajan kabiinin puoleltakin.

Entäs tietääkös kukaan mikä on se musta mötti siinä hiukan paisuntasäiliöstä keskemmälle, aivan siinä tulipellin läheisyydessä. Siihen menee jotkut letkut jotka näyttävät joltain paineletkuilta ja sähköt. Kun sain paikannettua "pärinä" äänen tulevan siittä mötistä joka kerta kun pyörät lyö tyhjää. Nosturilla renkaat ilmassa, vaihde päällä anto tuo "mötti" tasasen tappavaan tahtiin "pärinä" äänen. Tyyliin 2sec pärinää, 2sec ei ääntä....
Eihän tuossa pitäisi mitään luistonestoa olla? vai mikä tuon mötin tarkoitus on?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.3.2006 16:41

Nanten: Kiitti hyvä tietää toi etten ota tosta mitään ressiä:)


sakal: Mun verkussa on ainakin tasauspyörästön lukko (EDS) Koitappa jossaki liukkaalla ylämäellä lähteä hissukseen niin että renkaat sutii niin kuuluu sellasta pientä raksutusta. Tuo lukko menee pois päältä kun vauhtia on yli 40km/h

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 20.3.2006 16:57

nii jotain sen tyyppistä aparatinta epäilinkin... mutta kyllä siinä jotain vikaa on, koska se ihan häiritsee, tämä pieni "ruksutus".
Tuskinpa sen ihan noin kovaan ääneen pitäisi "päristä"

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 20.3.2006 17:39

mistähän noita kytkin paketteja muka 180€ hesasta päin saa? halvin oli 280€ ja kallein 380€...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.3.2006 18:12

saisko motonetistä? ei kyllä niiden listassa ollu vr6:seen kytkinsarjaa,mutta kannattaa soittaa sinne ja kysyä että saisko niiden kautta tilattua.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 20.3.2006 18:27

motonetistä ei saa tota asetelmaa...voiks ne muka tilaa ku ei listalta ees sitä löydy...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.3.2006 19:04

No voihan sitä ainaki kysyä, itse ainaki kysyisin koska motonetissä on aika halvat osat.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 20.3.2006 19:26

Helsingin Laakeri tuo tota Borg kytkintä maahan. Ja HL jälleenmyyjiä kyllä riittää.
Sitä en tiedä onko nuo kytkimet loppu.

kjm
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.10.2005 20:42

ViestiKirjoittaja kjm » 20.3.2006 20:21

Mikä mahtaa olla vr6:n vanteiden vakio et ja yleensäkin millä et:llä olevat mahtuu pyörimään koteloissa ilman muotoilua?

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 20.3.2006 23:37

Vanne aiheisia topicceja on boardi pullollaan. Tuolta koripuolelta vaan ettimään.

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 21.3.2006 8:23

vastataan nyt silti. 215/40 17" mahtuu pyörimään helposti melko tontissakin. Makuasia, sano koira kun muniaan nuoli.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.3.2006 15:59

Jatketaan kun olellinen vastauskin jäi pois et vakiono 42.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 21.3.2006 21:11

no ku jengi on puhunu et noi vauhtipyörän pultit pitäs vaihtaa ku ne avaa...ajattelin vaa et mikäköhän se syy on...?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.3.2006 21:14

Aina kun on kiristys momentista kyse niin se pultti mikä siinä on niin venyy kiristäessä eli jos laitat vanhan pultin niin se ei ole enää niin kestävä ja voi mennä poikki. Sama pätee esim kannenpulteissa..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 21.3.2006 21:31

aijaa...emmä tiennykkää et ne on venyvii pultteja....paljos ne maksaa ja mist sais halvimmalla..jos siis on kalliit..

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 22.3.2006 9:41

Ostin tänään tuon laturin hihnan kiristimen (90€) jopo olit laittanu että tuon rullan saa myös erillään mistä ton mahtaa saada. Tiedoksi vaan niille jotka joutuu ostamaan tuon rullan tulevaisuudessa. Ps.Rulla on väärän kätisillä kierteillä nimim. väänsinkö väärään suuntaan.

tuomo
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.4.2005 13:11

ViestiKirjoittaja tuomo » 22.3.2006 10:27

mulla makso kans kiristin 90eetua, eikä sitä rullaa erikseen ainakaan oulusta löytyny.

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 22.3.2006 13:38

Kyselin tänään Oulusta H&J vepsälääiseltä tuota jakopään remonttia Hinta 490€. Aiemmin tällä palstalla mainostettu noin 300€ euron hintaan ei oo koskaan tehty. Lisäksi jos haluaa takuun tarttee vaihtaa kaikki yläpään hammaspyörät jakopään kotelon pultit etc. Vauhtipyörän pultit tietysti kannattaa vaihtaa. Tarttee kysellä myös muualta. Miten oletteko itse vaihtanu kaiken mahdollisen vai oleellisimmat osat?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.3.2006 13:46

Kaikki ne yleensä kannattaa vaihtaa. En kyllä ymmärrä miksi jakopään kopan pultit pitäis vaihtaa? 11 momenttiin kiristettäviä pultteja varmaan tarkoitti. En kyllä nää niitten vaihdossa mitään järkeä. Enkä kyllä rahallista menetystä. Enkä ole kyllä kuullut, että hammaspyöriä ois vaihdettu. Noh jokainen tyylillään.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 22.3.2006 17:50

^^Kuuluko tohon 490€ kaikki osatkin vai pelkkä työ??

Arska: mitä tohon sun tuhannen euron kansi remonttiin kuulu?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.3.2006 22:11

Werku: Kansiremppaan kuuluu kannen osalta: Venttiilien hionta, istukan hionta,istukan venttiilien hionta ja jouset,ohjureiden vaihto,oikaisu,uudet pako-ohjaajat,ohjureiden kumit,kannen tiiviste,venakopan tiiviste,pakosarjantiivisteet,kannen pultit. Muut työt: Termostaatin koppa ja termostaatti, öljynlauhduttimen tiivisteet, jakopään yläketjun laahain,uus lohkolämmitin kun vanha vuoti tiivisteistä ja se oli viallinen malli. Eli noista vain venakopan tiiviste ja lohkis on ostettu tarvike liikkeestä ja muut jouduin ostamaan vw:ltä.

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 23.3.2006 8:21

Pelkkä työ kuuluu 490€ hintaan

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 23.3.2006 11:01

Kerroppas Arska mitä tarkotat venttiilin hionnalla ja istukan venttiilin hionnalla?? Ja sitten mitä eroa on ohjureilla ja pako ohjaajilla? Entä oikasu: kannen vai ohjureiden??

Yleensä venttiileistä hiotaan vain seetit eli tiivistepinta. Jos venttiilin varret on kuluneet niin vaihdetaan paksumpi vartiset venttiilit ja koneistetaan ohjurit ylikokoon tai sitten uusitaan sekä venttiilit ja ohjurit.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 23.3.2006 11:09

Ja sitten vielä kaikille VR6 omistajille, jos olette Satakunnan kieppeiltä. Tai miksei kauempaakin. Jos tuntuu kohtuuttomilta kysymänne jakopään remonttien hinnat niin ottaakaa yhteyttä pm:llä. Teemme myös muita remontteja ammattitaidolla (jarrupalan vaihdosta kannen työstöön). Saatte kilpailukykyisen tarjouksen. Eikä jää kiinni huoltovihkon leimauksesta. :)
Viimeksi muokannut Wergu, 23.3.2006 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 23.3.2006 11:37

Wergu: Ei mitään hajua noista,mutta työ kuitissa lukee näin:) Oikaisu oli kannesta koska ei uusia ohjureita tarvi oikaista:) niin ja oli tuos tietenki kannen puhdistus ja imusarjan lasipuhallus:)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 23.3.2006 11:43

joo noista jakopään huolloista niin huoltakaa se auto ajoissa niin ei tarvi marista että jakopää rallattaa!! Ei se ittestään korjaannu ja osat motonetistä

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 23.3.2006 20:59

jasalo: Multa kyllä löytyy h&j vepsäläiseltä kuitti missä se jakopään remotti oli jotain karvan yli 300 euroa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 23.3.2006 23:06

No ei ollu kallis remppa sulla sitte:) Voi jeesus ku oli vittumainen homma tuo käsijarrun kuntoon laittaminen ku oli pikkuusen jumis satula:)

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 24.3.2006 15:21

jusep: Soittelin sinne tuntihinnat on pompsahtanu n25% ylöspäin ja kuulemma aika missä ajassa se remontti tehdään :(. Taitaa olla viisain ottaa räikkä kouraan ja tehdä itte. jusep: vaihdettiinko sulle kaikki mahdollinen hammaspyöristä pultteihin. Noi pultit on aivan sama, mutta noille pyörille kertyy hintaa 200-300€.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 24.3.2006 15:38

mistä läytyypi veeran sytkäajoitusmerkit.voisin tarkistaa ajoituksen kun ei toimi oikein.vp:stä en löytäny vaik yritin katella.eikös se kampiakselin asentotunnistin ohjaa sytkä kohtaa...?

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 24.3.2006 21:31

jasalo: Kaikki muut vaihdettiin paitsi ne hammaspyörät. Sillähän se täältä parin sadan kilometrin päästä kannatti sinne ouluun viedä remonttiin kun se oli siellä niin halpa. Täällä olis laakkonen velottanu 12 tuntia pelkistä töistä ja tunti hinta taitaa olla jotain 65 euroa.

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 26.3.2006 11:42

jusep:Lupasko ne vielä takuunkin, mulle sanottiin, että ei takuuta jos ei hammaspyöriä vaihdeta? Sulla on käyny tosi hyvä munkki ton remontin kans.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 26.3.2006 14:31

jasalo: Ei ne niistä sanonu muuta kun että jos haluaa viimesen päälle sen remontin tehdä ni voi vaihtaa ne hammaspyörät sinne kans mutta ei niitä ei tartte vaihtaa jos ei välttämättä halua. Takuusta ei ollut sen kummemmin puhetta.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 26.3.2006 22:47


kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 30.3.2006 13:30

Onko kukaan vaihtanut ilmastoituun veeraan laturin hihnaa?? Itseltäni meni kiristin rikki ja se vaurioitti hihnaa sen verran että uusi on hommattava. Paikallisesta vw-liikkeestä tilasin kiristimen 94e, mutta hihna jäi tilaamatta, hintaa hihnalla 88,40e!!! Tiedän että vr:n osat ovat hintavia mutta tuo nyt on jo kaiken huippu!! Hihna nyt kumminkin on tavallinen 6 uranen, 1360 pitkä! Kellään tietoa mistä voisi saada halvemmalla??

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 30.3.2006 13:53

Ostin itse AD-oulu 24€ varmaan muiltakin paikkakunnilta saa samaan hintaan

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 30.3.2006 14:13

^^eihän se ihan tavallinen hihna ole, kun tossa ilmastoidussa on kummallakin puolella hihnaa urat. jos ei ole ilmastointia niin sitten on tavallinen.
Viimeksi muokannut Mikko__, 30.3.2006 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 30.3.2006 14:13

Luulis noita saavan ihan joka autovaraosaliikkeestä. On kyllä kallis hinta täytyy myöntää:) No ei vedä vertoja mun kansipultti sarjalle 20 pulttia ja 140€:)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 30.3.2006 16:01

Ett paljoa tuota halvemmalla saa. Itseltä oli rahat silloin loppu ja laitoin yks puoleisen hihnan. Ja 15tkm kesti hienosti! Mutta älä laita ykspuoleista.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 30.3.2006 17:01

^mitä tarkoittaa yks puoleinen hihna?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 30.3.2006 17:29

Normaalissa moniurahihnassahan urat on yhdellä puolella, eli kai tossa sitä tarkoitetaan.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 30.3.2006 18:14

No mulla on ainakin yhdellä puolella ne urat ja hyvin on kestäny:) Sitäpaitsi eikös se hihna mee jossakin kohtaa "sileellä" pinnalla eli siinä pitää toisen puolen ollakki silee..

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 30.3.2006 21:54

Kävin paikalliselta rämältä kysymässä hihnaa ja samalla tilasin sen. Continentalin hihna, 28e....julma ero volkkarin hintaan verrattuna! Ja ihan valmistajan kirjoista löytyi suoraa eri hihnat ilmastoituun ja ilman.Sitä en tiedä tuleeko sieltä "tavallinen" vai molemmin puolisilla urilla oleva. Ellen väärin muista nii omassani paikallaan ollut hihna oli perinteinen yksipuoleinen, ja kesti siellä ainakin sen 45 tkm jonka minä olen sillä ajanut....

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 30.3.2006 22:32

Ilmastoiduissa pitää olla 2 puoleinen (kummallakin puolella urat). Johtuen siitä jos on "normaali" ykspuoleinen. Se menisi ilmastoinnin kompuran yli ns. väärin päin. Eli sileällä puolella. Tämä tästä kiitos :)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 30.3.2006 22:40

Joo,mulla ei oo tota ilmastointia. No eikö sen sitte tyhmäkin ymmärrä että jos menee väärinpäin niin tottakai ne urat hajottaa sen hihnan.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 31.3.2006 1:00

Itse ostin tuollaisen kaksipuoleisen Continentalin valmistaman hihnan Tikkurilan Auto Varaosasta hintaan 19,80€. Toi hihna löytyy ainakin Koivusen valikoimasta ja sieltä se tilattiinkin.

jaspa
-
Viestit: 43
Liittynyt: 6.4.2006 8:34

ViestiKirjoittaja jaspa » 6.4.2006 11:34

Kaverin -93 golfissa (270tkm) on alkanu automaattiloota temppuilemaan. Eli kun laittaa auton käyntiin ja vaihteen menoasentoon saattaa joskus mennä pitkäki aika ennen kuin pääsee liikkeelle, muuten kyllä toimii täysin. Uudet öljyt vasta vaihdettu. Nyt kuuluu lisäksi ajossa kun löysää kaasun/moottorijarrutuksella rullatessa kolahteleva ääni vasemmalta edestä.. Veto päällä ei kuulu mitään, renkaat on kunnolla kiinni, vetoakselit kunnossa eikä välyksiä missään eli kuuluisko laatikon puolelta? Onkohan kellään kokemuksia vastaavasta?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 6.4.2006 15:53

Mulla kuulu kerran apukuskin puolelta edestä ihan hirvee meteli,just niinku metali olis hangannu johonki. Syynä oli kivi joka oli sielä jarrulevyn suojan välissä:)

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 10.4.2006 11:05

ei kellää mitää tietoa miks ei kaukoohjaus toimi?? siis se millä lukitaa ovet..patterit on uudet...vaihdoin kyl mankan yks päivä...

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 10.4.2006 11:50

jaspa: Keskuslukon sulake palanu?

Minkälaisia lukemia teidän VR6:ssa ajotietokone näyttää öljyille? Omassa pyörii 98-102 välillä normaali ajossa. Polkiessa voi nousta yli 110. Kuullostaako normaalilta? Öljyinä Castrol TWS Motorsport 10W-60.

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 10.4.2006 15:31

Kuulostaa ihan normaalilta. Kyseisestä aiheesta on tällä topicilla muistaakseni jutusteltu joskus ennenkin..? Selailemalla noita vanhoja sivuja löytyy paljon faktaa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.4.2006 16:03

Näköjään tollaset öljynlämpötila mittart saa vaan omistajat huolestumaan:) Mulla on nyt tälläsellä nollakelillä ollu 88 astetta ja kesällä ei oo ikinä menny yli sadan jotain 96 astetta..

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 11.4.2006 20:28

Mulla kans öljynlämmöt näyttää ihan samaa eli 98-102 astetta, öljyt Kendall 5w-30.
Eli ihan normaalit tai ainakin mun aikana (2,5v) mitä mulla toi auto on ollut niin tota se on näyttänyt.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 11.4.2006 22:03

siinä hilkun alle 100 ne mulla on. kenkimällä kyllä varmaan menee yli.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 11.4.2006 22:19

Kiitoksia vastauksista!

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.4.2006 16:37

tein tohon villeristoon jakopää ja kytkin remontin, muuten auto toimii ihan hyvin mutta auto ei käy kylmänä tai siis käy mutta joutuu pitää kierrokisa itse päällä eli ei saa rikastusta..mistä tommoinen voi johtua?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 16.4.2006 17:56

nii osaaks joku sanoo et paljo ne ottaa rahaa volkkarilt jos ne tekis se jakopään?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 16.4.2006 19:13

^Onko pakko viedä kaikista kalleimpaan paikkaan? Voin sanoa että maksaa paljon ja vähän päälle.. Eti joku joka osaa homman tehdä ja säästät puolet rahoistas:)

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 16.4.2006 19:25

no meinasin vaa sillee yleisesti et jos joku on vieny ni paljo ne o ottanu. kyl mä tekisin sen ite mut ku ei oo tallii ei työkaluja.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 16.4.2006 22:10

^Kysyin reilu vuosi sitten ni olis ollu 1200€ ylöspäin, riippuen mitä kaikkea vaihdetaan. Ja itellä toisessa paikassa maksoi 450€ et on siinä eroa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.4.2006 22:11

nii siihen mun kysymykseen..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 16.4.2006 23:29

Olisko lämpötilan anturi rikki eli luulee että kone on lämmin vaikka ei ole..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 17.4.2006 14:10

mut jos se anturi menee rikki, nii eiks se mee sillee et kone käy sit koko ajan rikkaalla..

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 17.4.2006 14:52

Vag-comilla lukemaan vikakoodit. Ei tuosta oikein muuta osaa sanoa. Tai sitten tyhjäkäyntimoottorin putsaus.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.4.2006 16:15

^Eikös tuo kaasuläpän putsaus oo kans yks?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 18.4.2006 0:47

kaasuläpän putsasin kun tein jakopään ja samalla tyhjäkäynti moottorin..itse kans epäilen tota tyhjäkäynti moottoria....oisko ketään halukasta lukemaan nopeasti vikakoodit helsingissä päin?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 18.4.2006 14:09

nii eiks se oo toi sininen lämpötila-anturi tos termarikopassa josta menee tieto ECUlle ja keltaselta mittaristolle,...

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 18.4.2006 15:16

Niin minä olen käsittänyt. Ota sen keltaisen liitin irti ja katso laskeeko lämpötila mittari niin selviää ainakin. Minä vaihdoin itelle tuon keltaisen anturin ja varaosina se oli sinisenä(Fae). Eli jos alkuperäinen niin pitäs olla keltainen.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 18.4.2006 15:20

joo..eli se keltanen anturi joko on vasemmalla puolella edestä katsoen on mittärille menevä ja sininen oikealla puolella on ECUlle menevä...motonestissä näytti toi sininen anturi maksavan vaan 10€...

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 18.4.2006 15:47

Kuinka korkealle teillä nousee mootorinlämpötilan mittari? Minulla huitelee 100-110 astetta, niin mistä tuota "vikaa" kannattas lähtä etsimään. Öljyn lämpötila ei nouse kuin sataan. Mittarille tuleva anturi vaihdettu jo kahdesti ja 200 km sitten tehty kone remmontti liikkeen toimesta ja siinä termostaatiksi laitettiin saksalainen 87 asteinen. Auto käynnistyy normaalisti ja nesteet ei tule pellolle vaikka mittarissa 110 astetta ja putkiin kärsii koskea käsin. Mitä vois tehdä seuraavaaks muuta kuin viedä se sinne korjaamoon takaisin?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 18.4.2006 16:13

Jossain on nuo vesiletkut olleet tukossa en tiedä vaikuttaako asiaan. Melkein testerillä kattelisin pajon ne lämmöt on anturilta luettuna. Enkä luottaisi niinkään siihen mittarin lukemaan.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 18.4.2006 20:14

Jos toi mittari pitää paikkaansa niin käy aivan liian kuumana!! Normaali lämpö on tuo 90astetta. Vaihda se termari ALKUPERÄISEEN 80 asteiseen.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 19.4.2006 22:09

nyt putsasin uudestaan joutokäynnin säätimen , no nyt käy ihan hyvin kylmänä mutta kierrokset on lämpimänäkin 1000rpm..perkele..ja sitten semmonen vika et välillä ku lähtee vaikka valoista niin kauhee nykiminen..siis todella vittumainen..vaikka lyö kytkimen pohjaan ja yrittää painella kaasua niin ei ota oikeen kunnolla jengaa.. ja se nykiminen voi jatkua jopa 60km/h..sit välillä toimii koko päivän normaalisti...ei ymmärrä..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.4.2006 22:25

^Tarkista tulpanjohdot ettei ota maihin..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 19.4.2006 22:31

empä oikeen noita tulpan johtoja ku kun se nykimen on oikeesti semmosta et melkein lyö naamaan tuulilasiin..

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 20.4.2006 9:14

jarppa182: Niinku arska sano, tarkista ne tulpanjohdot, se nykii ihan tuhottomasti kun lyö läpi. Täsmää tuo sinun vikakuvaus minulla myös esiintyneeseen nykimiseen joka korjautu kun vaihdoin alkuperäisen tulpanjohdon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa