VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
vr6 ostosta
oisko kenelläkään antaa mitään vinkkejä siitä miten voisin todeta saksasta uitetun vr6 golfin(mk3) 92`kilometrien paikkaansapitävyyden(tai ainakin sen et pitääkö yhtään paikkaansa)? olisin menossa lauantaina katsomaan/ostamaan tollasta kampetta.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
joo eli tuli toi vr6 hankittua sit lauantaina. vieläki paikat jumissa 1000km ajamisen jälkeen. auto ihan ok kunnossa mitä nyt takalasin lämmitin, pissapoika ja kattoluukku ei toimi(oisko tietoa mistä vois lähteä vikaa etsimään?), moniurahihnankiristin pitää aikaa pahaa ääntä(vaihan laakerin siihen huomenna). ja lohkolämmitin tosta puuttu vaik se autossa piti ollakin--->oisko kellään muuten neuvoja lohkolämmittimen (defa) asennukseen?
cornelius: kysyit siintä rääkäsy äänestä startatessa. Mulla teki aikoinaan ihan samaa ja epäilin starttia mutta syyllinen ainakin omassa tapauksessani oli se surullisen kuuluisa ylin laahainkisko sieltä jakopäästä...omastani se oli niin kulunut että oli yläpäästä kulunu niitit pois ja se itse liukuosa hakkasi sitä metalli kehikkoa vasten missä se on niillä niiteillä kiinni. Eli suosittelisin sen pikaista vaihtoa ettei mene kokonaan pasaksi.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
laalakuukeri
Vaihdoin autooni jokin aika sitten tuon hihnankiristimen laakerin ja tilalle laitoin laakerin: 6203DDUC3, eli merkintä tarkoittaa: koko=6203 DDU=kai molemmin puolin suojattu C3='kireys'.
Tuo on tietty hiukan pirullinen vaihtaa, kiristinrulla on kovamuovia ja laakeri on prässätty rullan sisään olakkeiden taakse. Eli irrotin/kiinnitin laakerin puristamalla viilapenkissä, kun en omista hydrauliprässiä. Puristaessa rulla täytyy tukea hyvin, ettei se murru (käytin tukena ja puristamisen välikappaleena isoja hylsyjä). Niin, ja auto on siis Golf VR6, valmistusvuosi 1995. Tuo koko kiristin maksaa jotain 94€ Laakkosella.
Tuo on tietty hiukan pirullinen vaihtaa, kiristinrulla on kovamuovia ja laakeri on prässätty rullan sisään olakkeiden taakse. Eli irrotin/kiinnitin laakerin puristamalla viilapenkissä, kun en omista hydrauliprässiä. Puristaessa rulla täytyy tukea hyvin, ettei se murru (käytin tukena ja puristamisen välikappaleena isoja hylsyjä). Niin, ja auto on siis Golf VR6, valmistusvuosi 1995. Tuo koko kiristin maksaa jotain 94€ Laakkosella.
joo eli nyt on kiristimen laakeri vaihettu. ja kävihän siinä niin että se laakeri oli sulanu siihen muovirullaan ja eihän sitä sieltä pois saanu..ei oikeen huvittanu 95e pulittaa siitä koko paskasta, no eiku kauppaan ja alumiinin ostoon ja sit tutulle metallipajalle. nyt on kiristimen rulla alumiinia niin johan on kumma jos ei ala kestämään(toivottavasti hihnakin kestää).
Kone: Auto oli tuossa jonkin aikaa sitten huollossa ja pyysin samalla tarkistamaan jakoketjun kunnon, kaveri sanoi että kaikki ok ja sanoi että ainakin ylempi laahain on hiljattain vaihdettu, tiedä sitten.
Btw, mitä öljyjä muut vr6 omistajat käyttävät? Itsellä castrol 0w40 litkut, on ollut öljyjen kokeilukierros päällä kun tuntuu että nostajat vähän pitäisi ääntä vaikka remppa on just tehty.
Btw, mitä öljyjä muut vr6 omistajat käyttävät? Itsellä castrol 0w40 litkut, on ollut öljyjen kokeilukierros päällä kun tuntuu että nostajat vähän pitäisi ääntä vaikka remppa on just tehty.
Tää kuullostaa varmaan naurettavalta, mutta omassa veerassa on ollut yhteensä 36 litraa öljyjä viimeisen 1000km aikana. Niin ja lisäaineita 1 l verran. Alkaa huvittaa itseäkin. Mutta selitykseksi tähän sen verran niin öljyt on vaihdettu 1 kerran vortex moottorinpesun jälkeen 2 kerran rempan jälkeen 3 kerran rempan jälkeen jne... öljy merkkeinä on ollut pb, mobil ja castrol. viskositeetit on ollu 0w40 5w40 10w40 ja 15w40. Kokemuksia: castrol rs 0w40 on paras ainakin mun veerassa. Tulos on kyllä siinä mielessä ilmeinen kun on öljy myös hinnakkain. Niin ja lisäaineista sen verran että eipä ne hirveemmin tunnu vaikuttavan öljyn ominaisuuksiin.
ai niin juu, siitä piti vielä kysellä että kuinkakohan vaikeaa olisi saada laillisesti ajoon remmiahdettu vr6?!? Kaveri joka rakentelee noita turboautoja sano olevansa kiinnostunut rakentamaan yhden remmiahdetunkin auton... Niin ja onko mitään tietoa mitä tuo veeran kone kestäisi vakiokilkkeillä, kaveri arvioi kestävän 250-300 hv. Pitääkö testauttaa vtt llä?
ai niin juu, siitä piti vielä kysellä että kuinkakohan vaikeaa olisi saada laillisesti ajoon remmiahdettu vr6?!? Kaveri joka rakentelee noita turboautoja sano olevansa kiinnostunut rakentamaan yhden remmiahdetunkin auton... Niin ja onko mitään tietoa mitä tuo veeran kone kestäisi vakiokilkkeillä, kaveri arvioi kestävän 250-300 hv. Pitääkö testauttaa vtt llä?
Tuosta remmi vr6sta niin, kyl sun kaverilla on aika hyvät arviot. Vakio tavaroilla niin kyl se melkeen tuonne 300hp kestää. Mitä nyt noita valmiskittejä oon katellu. Itsekkin ajattelin jossain vaiheessa ostaa. Mutta se kuoli siihen VTT testeihin. Ja se siis on pakko tehdä...paitsi. Että jos siinä paketissa tulee mukaan TüV paperit jotka sisältävät päästötestit ja ettei tehot nouse yli tuon 20%. Et silleen. Eli ei taida sellaisia paketteja olla. Kaikki on yli 240hp.
jos siinä paketissa tulee mukaan TüV paperit jotka sisältävät päästötestit ja ettei tehot nouse yli tuon 20%. Et silleen. Eli ei taida sellaisia paketteja olla. Kaikki on yli 240hp.
Niin taitavat kaikki lupailla tosiaan yli tuota 240 hp, mutta siitä ei sitten tiedä mitä niiden TüV lapussa lukee.. Eli jos löytyisi sopiva valmistaja, jolla on tarpeeksi alhaiset lukemat siinä hyväksyntä lapussa ja kyseinen testaus olisi tehty oikealla standardilla että kävisi suomessa suoraan päästötesti tuloksena. Voi olla kyllä todella vaikeaa löytää. Tietysti aina voi yrittää TüV papereitten nojalla hakea poikkeus lupaa mutta ovat kai ottaneet noihin tiukemman kannan ja poikkeusluvan hakeminen maksaa riittävästi meni läpi tai ei.
Tässä on yksi saksalainen remmiahdin firma: http://www.slstuning.de/leistungskitsaetze/kompressor/vr6/index.php
Btw, mitä öljyjä muut vr6 omistajat käyttävät? Itsellä castrol 0w40 litkut, on ollut öljyjen kokeilukierros päällä kun tuntuu että nostajat vähän pitäisi ääntä vaikka remppa on just tehty.
Ittelläni on öljynä nyt Castrol GTX 5w40 ja oli kyllä huomattava ero nostajien ääntelyssä edelliseen öljyyn verrattuna.
Pitäs omaan vaihtaa vesipumppu ja on muutamia kysymyksiä aiheesta.
onko kuinka vaikea homma, eli kannattaako laittaa itse, vai viedä jonnekin laitettavaksi?
Löytyykö ohjeita mistään?
Kuulemma vesipumppija on kahta eri sorttia? mistä tiedän kumpi omassani on?
Pitääkö konetta nostaa ylöspäin että pumppu mahtuu ulos?
onko kuinka vaikea homma, eli kannattaako laittaa itse, vai viedä jonnekin laitettavaksi?
Löytyykö ohjeita mistään?
Kuulemma vesipumppija on kahta eri sorttia? mistä tiedän kumpi omassani on?
Pitääkö konetta nostaa ylöspäin että pumppu mahtuu ulos?
Löysin vian miksi golffi ei puhaltanut lämmintä. Palopellistä siitä kohtaan mistä menee vesiletkut läpi tulee myös alipaine letku joka johtaa johonkin outoon alipainesäätimeen joka oli rikki, tai sitten alipaineletku oli väljä, jompi kumpi. Ohitin koko alipainesäädinhässäkän ja avot, lämmintä tulee. Että jos jolla kulla on vastaavia ongelmia niin tarkastakaa tämä. Pitää käydä laakkoselta tilaamassa uusi osa vielä, vaikka ei sillä tunnu mitään tekevän. Mikä on muuten normaali vesien lämpätila näillä keleillä?
Itse vaihdoin lämppärin yhteydessä, termostaatin (78asteisen) ja lämmöt oli nyt kokomatkan Kpäästä treelle himpun verran alle 90.
Ennen oli himpun yli 70. Oli ilmeisesti se alhaisempilämpöinen termostaatti.
Kyllä kun noita vag autoja on kattellut oli auto kuin auto niin viisari on aikas usein suoraan ylospäin ->90 astetta
Ennen oli himpun yli 70. Oli ilmeisesti se alhaisempilämpöinen termostaatti.
Kyllä kun noita vag autoja on kattellut oli auto kuin auto niin viisari on aikas usein suoraan ylospäin ->90 astetta
Tuli tuossa yks päivä mieleen, kun kattelin saksasta noita vr6 golf III:sia.
Eli minkälaisia vehkeitä nuo Golf III 2.9 VR6 Syncrot oikein on? Kestääkö tuo neliveto, vai rikkoutuuko helposti? Minkälaisilla varusteilla tuota oikein on saatavilla, löytyykö kaikista syncroista tuo luistonesto? Onko näissä ollut tuota ajonvakautusjärjestelmää vai pelkästään tuo luistonesto-systeemi?
Mikä sen varustus-tason nimi on josta löytyisi nuo kaikki mahdolliset varusteet mitä vaan voi olla.. esim. ilmastointi, sähkölasit/peilit, puolinahka/nahkasisustus, sähköinen lasikattoluukku. Onko tuossa 2.9 moottorissa paljonki eroa tuohon 2.8 litran 170hp versioon? Kellään tietoja paljonko voisi veroja mennä tuommosesta syncrosta kaikilla herkuilla? Jos tuossa vasta armeijan jälkeen alkais enemmän katteleen näitä.
Eli minkälaisia vehkeitä nuo Golf III 2.9 VR6 Syncrot oikein on? Kestääkö tuo neliveto, vai rikkoutuuko helposti? Minkälaisilla varusteilla tuota oikein on saatavilla, löytyykö kaikista syncroista tuo luistonesto? Onko näissä ollut tuota ajonvakautusjärjestelmää vai pelkästään tuo luistonesto-systeemi?
Mikä sen varustus-tason nimi on josta löytyisi nuo kaikki mahdolliset varusteet mitä vaan voi olla.. esim. ilmastointi, sähkölasit/peilit, puolinahka/nahkasisustus, sähköinen lasikattoluukku. Onko tuossa 2.9 moottorissa paljonki eroa tuohon 2.8 litran 170hp versioon? Kellään tietoja paljonko voisi veroja mennä tuommosesta syncrosta kaikilla herkuilla? Jos tuossa vasta armeijan jälkeen alkais enemmän katteleen näitä.
Sakal: Me lyötiin toinen pääsisään niin toinen pää tuli ulos josta sitten helppo repästä pois. Kyllä siinä aikaa saa kulumaan kun mulla oli ainakin tosi tiukassa. Eka porattiin siihen keskelle reikä ja kokeiltiin vetää se pois mutta eihän se mihinkään lähtenyt niin sitten teroitettiin hiltin naula ja sillä toinen kulma sisään. Varovainen kannattaa olla jotta ei mitään mee sinne lohkoon. Meillä katkes poranterä siinä hommassa ja piti koota se takas kuin palapeli jotta tiedettiin että kaikki osat on ulkopuolella.
Oliko muuten iso homma tuo termostaatin vaihto kun itsellekkin pitäs laittaa tuo 87 asteinen. Samalla vuotaa vähän nestettä siitä ylä vesiletkun alta. Kolme kohtaa(termostaatinkotelossa) jossa kahdessa anturit kuskin puoleisemmassa vaan levy jossa "sokka" ja tämä on vuoto kohta. Onkohan tuohon mitään varaosaa muuta kuin uusi kotelo? Nykyisessä kotelossa ei ole murtumia tai halkeemia vuoto kohdassa.
Oliko muuten iso homma tuo termostaatin vaihto kun itsellekkin pitäs laittaa tuo 87 asteinen. Samalla vuotaa vähän nestettä siitä ylä vesiletkun alta. Kolme kohtaa(termostaatinkotelossa) jossa kahdessa anturit kuskin puoleisemmassa vaan levy jossa "sokka" ja tämä on vuoto kohta. Onkohan tuohon mitään varaosaa muuta kuin uusi kotelo? Nykyisessä kotelossa ei ole murtumia tai halkeemia vuoto kohdassa.
Eilen yritin katsella vähän tuonne alle. Näytti vähän siltä että vaihdelaatikko/lohko oli öljyssä ja levinnyt siitä. Taitaa sittenkin olla vaihdelaatikon päädyn stefa joka vuotaa. Tai sitten ei.. Jospa selviää kun saa auton nosturille. Olisiko kenelläkään tietoa onko noiden tiivisteiden vaihto paljonkin aikaa vieviä hommia?
Mistäs olis verkkuun mahdollista saada kuvat mittariston johdoista? käytännössä siis tarttis tietää, mikä niistä on mikäkin. pitäisi lisäillä elektronista veden- ja öljynlämpömittaria. (tiedän, vakiona on vedenlämpömittari, itselläni tuossa öljynpaine)
elikkäs tieto kehiin :)
edit: kahlasin foorumin läpi enkä löytänyt, vaikka aikoinaan mielestäni se tässä topicissa lukikin.
elikkäs tieto kehiin :)
edit: kahlasin foorumin läpi enkä löytänyt, vaikka aikoinaan mielestäni se tässä topicissa lukikin.
auto rupesi "röpeltämään" kiihdytyksissä isoilla vaihteilla alle 2000 kierroksilla. yli 2000 ei ongelmaa mutta alaväännöllä ei oikein tahdo mennä??? itsestäänkös se ruisku säätää itseään vai mikä nyt mättää???
Edit: Jaa ei mitään... oli näköjään tulpan johdot päässy kulahtaan pikkasen... otti maihin yhden pytyn kohdalta.
Edit: Jaa ei mitään... oli näköjään tulpan johdot päässy kulahtaan pikkasen... otti maihin yhden pytyn kohdalta.
JAKOPÄÄSARJAT/KETJUT/KIRISTIM. VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Ketjuvetoisen jakopään osia
2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427 29.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . . 25-5428 31.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5431 39.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5429 13.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . 25-5432 28.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5433 5.90 ?
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . 25-5426 12.90 ?
eli www.motonet.fi
Ketjuvetoisen jakopään osia
2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427 29.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . . 25-5428 31.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5431 39.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5429 13.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . 25-5432 28.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5433 5.90 ?
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . 25-5426 12.90 ?
eli www.motonet.fi
olisin hankkimassa omaan vr6.seen kesäaluja. Oisko kellään kokemusta millaset ois noi borbetin e mallin vanteet 215/40 17" kumeilla kyseisessä autossa. Samalla ajattelin laittaa jotain 40mm pudottavan alustan. Eli tietääkö kukaan mahtuuko pyörimään ilman mitään isompia muutoksia ja miltä kyseiset kiekot näyttäisivät 3-koppasen alla? niin ja noi vanteet ois sit kokoa 8x17 et 35 ja sit toi vanteen huuli ois 35mm. Ja oisko tietoo mikä on kun ikkunat huurtuvat sisäpuolelta auton ollessa sammuksissa(ja tyhjänä)? En usko että kyseessä on lämppärin kenno koska puhaltimen ollessa päällä ongelmaa ei esiinny.
Onko nuo veeärrän manuaalivaihteistot kuin heikkoa tekoa? Kaverilla jo toinen laatikko pamahti. Ekassa meni kai tasauspyörästö, nytkin jotain tuli kopan läpi ja laatikko jumissa. Onko mitään keinoa saada laatikot kestämään, vai hajoaako ne aina jos vähän revittelee?
Noh, kaveri teki oikean ratkaisun ja siirtyi ainakin väliaikaisesti kakkoskoppa-kerhoon :)
Noh, kaveri teki oikean ratkaisun ja siirtyi ainakin väliaikaisesti kakkoskoppa-kerhoon :)
omasta verkusta on nyt kansi irti ja katottiin jakopäätä niin asentaja vaan sano että vanhemmissa on parempi tuo jakopää eli siis mulla on se parempi,kun mulla se oli 2-rivinen ketju,Mulla oli ylälaahain kisko poikki,mutta ei oo saanu mitään pahaa aikaiseksi,muoviahan tuo on ja ei ihme jos menee poikki. Muuten oli ketju ja kiristin hyvässä kunnossa. On mielenkiintoisen näkönen toi vr6:sen kone kun se on purettuna:)
Joonas:niin se mulle väitti ja luulis 2-rivisen kestävän paremmin ku 1-rivisen:) joka tapaukses mulla oli muuten jakopää hyvässä kunnossa,mutta toi laahain oli vaan poikki. Se on vähä kinkkinen osa jos menee rikki niin sen näkee ja tietää vasta kun on jakopään avannu. Itellä ei kuulunu mitään ylimääräistä ääntä. no kumminkin.. Tietääkö joku että onko toi motonetin ylälaahain tarkoitettu 2-riviselle?
Kyllä se oli niin että uudempi on kyllä kestävämpi ja paranneltu jakopää kuin tuo vanha. Ja eihän se jakopään kestävyys ole siitä ketjusta kiinni vaan nimenomaan siitä ylemmästä laahaimesta joka menee rikki ja päästä sen jälkeen ketjun löysälle. Ketjut siellä kyllä kestää molemmissa oli se sitten 1 tai 2-rivinen. Se on nimen omaan tuolle 2-riviselle ketjulle se motonetin laahain, se vaihtu siihen uudempaan ja parempaan joskus -97.
Oon lukenut vr6 osastoa lähes päivittäin ja on ihmetyttänyt, että monella on ongelmia kansipahvin kanssa ja nyt viä toi, että vaihdelaatikotkaan ei kestä. Pakko kysyä, että millai oikein ajatte autoillanne?? Heti kylmänä umpio suoraksi!? No tolla ainakin selittyis noi kansipahvit.. Eli ittelläni ei ole ollut mitään vikaa laatikon kanssa eikä kansipahvissa ollut mitään vuotokohtia kun koneen avasin. Eli joko mulla on sattunut hyvä vr6 tai sitte mulla on vaan erillaiset ajotottumukset. Eli aina, kun lähen ajeleen ja jos tuntuu et vois vähä käyttää koko tehoreserviä niin odotan ainakin sen verran että kone on käyntilämpötilassa. Auto aina tietysti viä talvisin piuhan päässä ettei tuu noita kylmäkäynnistyksiäkään. Kaikillahan toi piuhan päässä olo ei ole mahdollista, mikä on ymmärrettävää.
Sitte viä noista hotwires johdoista, niitä saa suht halvalla (60e) ja on varmasti parempia, kuin alkuperäset. Tuolta tilasin omani http://www.sci.fi/~hestec2/muut/hotwires.htm ja ne käyttää noita itsekkin joten varmasti ihan laadukkaat.
Mikäänhän ei tietenkään ole ikuista mutta säännölliset huollot auttaa huomattavasti asiaan, eikä vaihdelaatikon öljyjen vaihtokaan ole kiellettyä. Ja halppis öljyt kannattaa unohtaa ja enkä henk. kohtasesti Mobilin öljyjä suosittele.
Tarkotus ei ole ketään loukata, joten älkää ottako herneitä nenäänne.
Sitte viä noista hotwires johdoista, niitä saa suht halvalla (60e) ja on varmasti parempia, kuin alkuperäset. Tuolta tilasin omani http://www.sci.fi/~hestec2/muut/hotwires.htm ja ne käyttää noita itsekkin joten varmasti ihan laadukkaat.
Mikäänhän ei tietenkään ole ikuista mutta säännölliset huollot auttaa huomattavasti asiaan, eikä vaihdelaatikon öljyjen vaihtokaan ole kiellettyä. Ja halppis öljyt kannattaa unohtaa ja enkä henk. kohtasesti Mobilin öljyjä suosittele.
Tarkotus ei ole ketään loukata, joten älkää ottako herneitä nenäänne.
Viimeksi muokannut Wergu, 3.3.2006 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noita Hotwires sytytys piuhoja on ilmeisesti eri valmistajilta sillä Nology Hotwires piuhat maksaa KaasutinExpertillä 405 € sarja VR6 golffiin.. Ja se ei kyllä kuulosta yhtään edulliselta.
Wergu: Itellä kans auto piuhan pääs joka aamu noin 2h ja aamulla annan auton käydä tupakan polton verran:) Kun avasit kannet ja vaihdoit kansipultit niin mistä tilasit ne? Ite en saa niitä mistään tarvikkeena joten joutui tilaamaan alkuperäiset ja on vähä pirun kalliit 140€/sarja:(
Niko:Joo on aika hintavat johdot:)
Niko:Joo on aika hintavat johdot:)
oli jo kuukausi sitten loppu noi tarvike pultit, kaverille tilasin saksasta ku sillä oli corradon kansi irti, toimituskuluineen 70e tuli sarjalle hintaa.
wergu: neljä eri vr6 kantta irrottaneena kolmessa tiiviste oli huonossa kunnossa, yhdessä koneessa hyvä ja se siitä syystä että oli avattu ilmeisesti aikasemmin, merkkejä siitä oli huomattavissa. vaikuttaa siltä että vr6 koneen kannentiivisteelle tuo 200-230tkm/12-13 vuotta on sellanen raja että alkaa melkee kaikissa olemaan vaihto kunnossa.
wergu: neljä eri vr6 kantta irrottaneena kolmessa tiiviste oli huonossa kunnossa, yhdessä koneessa hyvä ja se siitä syystä että oli avattu ilmeisesti aikasemmin, merkkejä siitä oli huomattavissa. vaikuttaa siltä että vr6 koneen kannentiivisteelle tuo 200-230tkm/12-13 vuotta on sellanen raja että alkaa melkee kaikissa olemaan vaihto kunnossa.
Tilasin kaikki yläpään tiivisteet, hyd.nostimet ja pultit Ilmari Mäkiseltä Porista. Muistaakseni koko läjä n.330e. Pultteja saa kans motonetista, joku 30e sarja. Ainakin kaverin Bemarissa ihan hyvin toiminut motonetin pultit.
Niin ja ykkös sylinteri toi on tossa kuvassa, eli ylärivi 1,3,5 ja ala 2,4,6. Ainakin niin katsoin VW huollon koneelta, kun kävin kyseleen kiristys momentteja.
Niin ja ykkös sylinteri toi on tossa kuvassa, eli ylärivi 1,3,5 ja ala 2,4,6. Ainakin niin katsoin VW huollon koneelta, kun kävin kyseleen kiristys momentteja.
niin mä ajattelinki että toi on ykkös pytty:) Joo tilasin motonetistä,mutta ne ilmotti että niitä ei ole saatavilla niiden tavaran toimittajalta eikä myöskään toista pakosarjan tiivistettä. Tämä tietenkin nostaa tän rempan hintaa kun pitää osia ostaa vw:ltä
Viimeksi muokannut Arska, 3.3.2006 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuolta kannattaa kysellä http://www.ilmarimakinenoy.fi/yhteystiedot.php ne myy ihan hyviä tavaroita ja ihan kilpailu kykyseen hintaa.
oon jo tilannu noi kansipultit ku muutenki auto makaa tallissa noitten osien toimittajien takia. Sanon vaan että jos tilaatte motonetistä enemmän tavaraa kerralla niin kannattaa soittamalla tilata. Ihmettelen vieläki ku eilen hain uuden termostaatin niin vw:ltä ei saa muuta kun 80 asteisen,mutta motonetistä olis saanu 87 asteisen,mutta tarvike termaria en autoon laita.
^^ Ite kokeilin kesällä semmosta Motonet 87 termaria ja tosiaan tuntu flektit huutavan ihan jatkuvasti sillä, hain loppukesästä orkkis termarin (80) ja tuntuis pelittävän paremmin. Siitä mun tarvike termarista puuttu semmonen ilmauskuula systeemi mikä siinä orkkiksessa oli. Eli se saatto nostaa paineita järjestelmässä enemmän. Hinta eroakaan noilla termareilla ei niin paljoa ole että tarttis tarvikkeella enää leikkiä. Ja kyllä tolla 80 asteisella tuntuu lämmöt riittävän pakkaskeleillläkin ihan mainiosti eli ei sille 87 asteen mallille musta ole mitään tarvetta.
Mistä mahtais kannattaa ruveta etsimään vikaa kun -94 vr6:sen sähköikkunat ei pelaa? Pelkääjän puoleinen ikkuna aukeaa ja sulkeutuu avaimella, mutta ei katkaisimesta. Hanttarin puoleista ikkunaa on sen verran tutkittu että virta tulee kyllä sähkömoottorin liittimelle asti, mutta ei suostu toimimaan napista. Voisiko vika löytyä rajakytkimestä? Missä se siellä ovessa sijaitsee? Kuskin puoleinen ikkuna on täysin pimeä ja sen pahvia en ole edes vielä irrottanut. Johdot näyttäisivät olevan kunnossa ovien haitarista.
No niin nyt on veeärrä taas tulilla,mutta muutama ongelma on. Eli abs valo palaa kokoajan eli kun laittaa virrat päällä niin diagnostiikka napsahtaa,mutta valo palaa. Voisko johtua siitä kun on ollu akungenkät kauan irti?
Sitte mulla on kans vaihdettu alkuperäinen termostaatti 80 asteinen ja lämmöt 70astetta,mutta lämpöstä puhaltaa hyvin ja aloin miettimään että voisko lämpötilan anturissa olla jotain vikaa että lämmöt olis oikeesti 90astetta,mutta mittari näyttää 70.
Sitte mulla on kans vaihdettu alkuperäinen termostaatti 80 asteinen ja lämmöt 70astetta,mutta lämpöstä puhaltaa hyvin ja aloin miettimään että voisko lämpötilan anturissa olla jotain vikaa että lämmöt olis oikeesti 90astetta,mutta mittari näyttää 70.
Viimeksi muokannut Arska, 12.3.2006 0:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
100% varmuutta ei ole mikä termari mulla ennen oli... epäilen silti alkuperästä. ja lämmöt oli max 80 astetta....mut siinä 70-80 asteen hujakoilla.
Vaihdoin MOTONETIN 87 asteen termarin ja nyt vissari sojottaa lämmetessään tasan 90astetta ja termari pelaa mainiosti!
sammuuko se abs- valo kuitenkin kun käynnistät?
Vaihdoin MOTONETIN 87 asteen termarin ja nyt vissari sojottaa lämmetessään tasan 90astetta ja termari pelaa mainiosti!
sammuuko se abs- valo kuitenkin kun käynnistät?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa