VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 26.1.2006 12:12

Juu, kyllä se morsettaa. Se sanoo että vasemmassa takapyörässä on jotain vikaa, mut sinne just vaihdettiin uusi anturi kun se oli rikki?!?! btw, kuuluuko absin valon ruveta palamaan kun vauhti menee yli 180 km/h?

skele
-
Viestit: 14
Liittynyt: 26.1.2006 12:18

vr6 ostosta

ViestiKirjoittaja skele » 26.1.2006 12:25

oisko kenelläkään antaa mitään vinkkejä siitä miten voisin todeta saksasta uitetun vr6 golfin(mk3) 92`kilometrien paikkaansapitävyyden(tai ainakin sen et pitääkö yhtään paikkaansa)? olisin menossa lauantaina katsomaan/ostamaan tollasta kampetta.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 26.1.2006 12:36

Cornelius: Jos uudessa anturissa on jotain muoviröpelöä ja se anturin kolo on ahdas, niin ota vielä anturi irti ja auta sopeutumista koloon hiekkapaperilla että etäisyys roottoriin tulee oikeaksi. Jos vielä mahdut mittaamaan sen anturin etäisyyden (0.6mm) roottorista rakotulkilla, niin hyvä.

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 26.1.2006 17:48

Cornelius laita auto käyntiin ja kato uudestaan niin ei speed sensorin vikakoodia pitäisi näkyä

skele
-
Viestit: 14
Liittynyt: 26.1.2006 12:18

ViestiKirjoittaja skele » 30.1.2006 15:47

joo eli tuli toi vr6 hankittua sit lauantaina. vieläki paikat jumissa 1000km ajamisen jälkeen. auto ihan ok kunnossa mitä nyt takalasin lämmitin, pissapoika ja kattoluukku ei toimi(oisko tietoa mistä vois lähteä vikaa etsimään?), moniurahihnankiristin pitää aikaa pahaa ääntä(vaihan laakerin siihen huomenna). ja lohkolämmitin tosta puuttu vaik se autossa piti ollakin--->oisko kellään muuten neuvoja lohkolämmittimen (defa) asennukseen?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 30.1.2006 16:41

Searchilla löytyy tuosta lohkolämppäristä. Ja suosittelen calixia asennus paikka on tosi helppo. <- Vaikka calix tuskin niin hyvä ole?

skele
-
Viestit: 14
Liittynyt: 26.1.2006 12:18

ViestiKirjoittaja skele » 30.1.2006 17:50

joo kiitti joonas k. muistaako muuten kukaan et minkä kokonen laakeri se on siellä sen moniurahihnankiristimen sisässä? vai pitääkö vaan aukasta ja vasta sitten mennä ostaa uus.

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 30.1.2006 20:18

cornelius: kysyit siintä rääkäsy äänestä startatessa. Mulla teki aikoinaan ihan samaa ja epäilin starttia mutta syyllinen ainakin omassa tapauksessani oli se surullisen kuuluisa ylin laahainkisko sieltä jakopäästä...omastani se oli niin kulunut että oli yläpäästä kulunu niitit pois ja se itse liukuosa hakkasi sitä metalli kehikkoa vasten missä se on niillä niiteillä kiinni. Eli suosittelisin sen pikaista vaihtoa ettei mene kokonaan pasaksi.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

laalakuukeri

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 31.1.2006 20:40

Vaihdoin autooni jokin aika sitten tuon hihnankiristimen laakerin ja tilalle laitoin laakerin: 6203DDUC3, eli merkintä tarkoittaa: koko=6203 DDU=kai molemmin puolin suojattu C3='kireys'.

Tuo on tietty hiukan pirullinen vaihtaa, kiristinrulla on kovamuovia ja laakeri on prässätty rullan sisään olakkeiden taakse. Eli irrotin/kiinnitin laakerin puristamalla viilapenkissä, kun en omista hydrauliprässiä. Puristaessa rulla täytyy tukea hyvin, ettei se murru (käytin tukena ja puristamisen välikappaleena isoja hylsyjä). Niin, ja auto on siis Golf VR6, valmistusvuosi 1995. Tuo koko kiristin maksaa jotain 94€ Laakkosella.

skele
-
Viestit: 14
Liittynyt: 26.1.2006 12:18

ViestiKirjoittaja skele » 31.1.2006 22:03

joo eli nyt on kiristimen laakeri vaihettu. ja kävihän siinä niin että se laakeri oli sulanu siihen muovirullaan ja eihän sitä sieltä pois saanu..ei oikeen huvittanu 95e pulittaa siitä koko paskasta, no eiku kauppaan ja alumiinin ostoon ja sit tutulle metallipajalle. nyt on kiristimen rulla alumiinia niin johan on kumma jos ei ala kestämään(toivottavasti hihnakin kestää).

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 1.2.2006 20:11

Sitä pelkkää kiristinrullaa laakerilla on myös myytävänä.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 2.2.2006 20:41

Kone: Auto oli tuossa jonkin aikaa sitten huollossa ja pyysin samalla tarkistamaan jakoketjun kunnon, kaveri sanoi että kaikki ok ja sanoi että ainakin ylempi laahain on hiljattain vaihdettu, tiedä sitten.

Btw, mitä öljyjä muut vr6 omistajat käyttävät? Itsellä castrol 0w40 litkut, on ollut öljyjen kokeilukierros päällä kun tuntuu että nostajat vähän pitäisi ääntä vaikka remppa on just tehty.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 2.2.2006 21:53

Castrolilla jossain luettelossa suosittelivat 0W-40 tai 5W-40. Peruskäytössä tuskin kummempaa väliä kumpaa laittaa, ainakaan näillä etelän normaalimmilla keleillä...
Liemien merkeistä sen sijaan kaipailisin ittekkin kokemukseen perustuvia kommentteja...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 2.2.2006 22:03

5W-50 tuntuisi toimivalta ainakin omassa kipossa. Hyvin pysyy kovemmassakin ajossa lämmöt kurissa ja kovallakin pakkasella kone pyörähtää kivasti. Mobil RF on ollut hyvä, samoin Nesteen joku pro, en ainakaan itse huomannut eroa noiden välillä tässä autossa.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 3.2.2006 0:25

Tää kuullostaa varmaan naurettavalta, mutta omassa veerassa on ollut yhteensä 36 litraa öljyjä viimeisen 1000km aikana. Niin ja lisäaineita 1 l verran. Alkaa huvittaa itseäkin. Mutta selitykseksi tähän sen verran niin öljyt on vaihdettu 1 kerran vortex moottorinpesun jälkeen 2 kerran rempan jälkeen 3 kerran rempan jälkeen jne... öljy merkkeinä on ollut pb, mobil ja castrol. viskositeetit on ollu 0w40 5w40 10w40 ja 15w40. Kokemuksia: castrol rs 0w40 on paras ainakin mun veerassa. Tulos on kyllä siinä mielessä ilmeinen kun on öljy myös hinnakkain. Niin ja lisäaineista sen verran että eipä ne hirveemmin tunnu vaikuttavan öljyn ominaisuuksiin.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 3.2.2006 0:34

ai niin juu, siitä piti vielä kysellä että kuinkakohan vaikeaa olisi saada laillisesti ajoon remmiahdettu vr6?!? Kaveri joka rakentelee noita turboautoja sano olevansa kiinnostunut rakentamaan yhden remmiahdetunkin auton... Niin ja onko mitään tietoa mitä tuo veeran kone kestäisi vakiokilkkeillä, kaveri arvioi kestävän 250-300 hv. Pitääkö testauttaa vtt llä?

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 3.2.2006 7:53

ai niin juu, siitä piti vielä kysellä että kuinkakohan vaikeaa olisi saada laillisesti ajoon remmiahdettu vr6?!? Kaveri joka rakentelee noita turboautoja sano olevansa kiinnostunut rakentamaan yhden remmiahdetunkin auton... Niin ja onko mitään tietoa mitä tuo veeran kone kestäisi vakiokilkkeillä, kaveri arvioi kestävän 250-300 hv. Pitääkö testauttaa vtt llä?

Tuosta remmi vr6sta niin, kyl sun kaverilla on aika hyvät arviot. Vakio tavaroilla niin kyl se melkeen tuonne 300hp kestää. Mitä nyt noita valmiskittejä oon katellu. Itsekkin ajattelin jossain vaiheessa ostaa. Mutta se kuoli siihen VTT testeihin. Ja se siis on pakko tehdä...paitsi. Että jos siinä paketissa tulee mukaan TüV paperit jotka sisältävät päästötestit ja ettei tehot nouse yli tuon 20%. Et silleen. Eli ei taida sellaisia paketteja olla. Kaikki on yli 240hp.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 3.2.2006 9:18

jos siinä paketissa tulee mukaan TüV paperit jotka sisältävät päästötestit ja ettei tehot nouse yli tuon 20%. Et silleen. Eli ei taida sellaisia paketteja olla. Kaikki on yli 240hp.


Niin taitavat kaikki lupailla tosiaan yli tuota 240 hp, mutta siitä ei sitten tiedä mitä niiden TüV lapussa lukee.. Eli jos löytyisi sopiva valmistaja, jolla on tarpeeksi alhaiset lukemat siinä hyväksyntä lapussa ja kyseinen testaus olisi tehty oikealla standardilla että kävisi suomessa suoraan päästötesti tuloksena. Voi olla kyllä todella vaikeaa löytää. Tietysti aina voi yrittää TüV papereitten nojalla hakea poikkeus lupaa mutta ovat kai ottaneet noihin tiukemman kannan ja poikkeusluvan hakeminen maksaa riittävästi meni läpi tai ei.

Tässä on yksi saksalainen remmiahdin firma: http://www.slstuning.de/leistungskitsaetze/kompressor/vr6/index.php

Btw, mitä öljyjä muut vr6 omistajat käyttävät? Itsellä castrol 0w40 litkut, on ollut öljyjen kokeilukierros päällä kun tuntuu että nostajat vähän pitäisi ääntä vaikka remppa on just tehty.


Ittelläni on öljynä nyt Castrol GTX 5w40 ja oli kyllä huomattava ero nostajien ääntelyssä edelliseen öljyyn verrattuna.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 3.2.2006 14:38

Tuota remmihommaa on tullut haaveiltua jo pitemmän aikaa täälläkin. Kun vaan löytäisi satsin, jossa on TüV-papereissa teho 230 hv....

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 4.2.2006 1:48

Tuota tuota... On pieniä epäselvyyksiä vr6 golffin termarista, onko se 80 c vai 87 c. Itselle myytiin ainakin tuo 87 c termari. Jos siiheen kuuluu 80 c termari niin mitä ongelmia tuo 87 c termari voi aiheuttaa? Tuli näet jo pistettyä paikoilleen...

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 4.2.2006 12:51

Cornelius: Ei mitään ongelmaa. Termari vain aukeaa myöhemmin. Ja olen edelleen sitä mieltä, että vr6 on 2 asentoinen termostaatti. Ainakin omaan muistelin sellasen laittavani.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 4.2.2006 14:36

Pitäs omaan vaihtaa vesipumppu ja on muutamia kysymyksiä aiheesta.

onko kuinka vaikea homma, eli kannattaako laittaa itse, vai viedä jonnekin laitettavaksi?
Löytyykö ohjeita mistään?
Kuulemma vesipumppija on kahta eri sorttia? mistä tiedän kumpi omassani on?
Pitääkö konetta nostaa ylöspäin että pumppu mahtuu ulos?

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 4.2.2006 18:29

Mulla on ongelmana tuo tyhjäkäynti. Käy jotain 500 rpm ja ei ole mitään hajua miten sitä saa säädettyy, eli sama homma kun "Wergulla" tuolla aikasemmin.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 4.2.2006 23:32

Tilanne olisi seuraava. Termari on vaihdettu, eikä silti nouse lämmöt mittarin mukaan. Ei puhalla lämmityslaitteesta kuumaa, vain haaleaa. Kuumaa vettä menee kuitenkin kennolle. Millainen homma on ottaa kenno esiin ja tarkistaa sen kunto ja lämmönsäätimen toiminta?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 5.2.2006 12:36

Jos haluat kennon käteen niin irrottaminen 6-10h ja saman verran kasaaminen.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 5.2.2006 13:24

Milläs petkeleellä olete saanu sen propun pois lohkosta ku olette asentanu lämppäriä??? ihan vaan väsyttämällä vai onko jollakin joku hyvä kikka sihen???

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 5.2.2006 21:16

Löysin vian miksi golffi ei puhaltanut lämmintä. Palopellistä siitä kohtaan mistä menee vesiletkut läpi tulee myös alipaine letku joka johtaa johonkin outoon alipainesäätimeen joka oli rikki, tai sitten alipaineletku oli väljä, jompi kumpi. Ohitin koko alipainesäädinhässäkän ja avot, lämmintä tulee. Että jos jolla kulla on vastaavia ongelmia niin tarkastakaa tämä. Pitää käydä laakkoselta tilaamassa uusi osa vielä, vaikka ei sillä tunnu mitään tekevän. Mikä on muuten normaali vesien lämpätila näillä keleillä?

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 5.2.2006 22:23

Itse vaihdoin lämppärin yhteydessä, termostaatin (78asteisen) ja lämmöt oli nyt kokomatkan Kpäästä treelle himpun verran alle 90.
Ennen oli himpun yli 70. Oli ilmeisesti se alhaisempilämpöinen termostaatti.
Kyllä kun noita vag autoja on kattellut oli auto kuin auto niin viisari on aikas usein suoraan ylospäin ->90 astetta

tomi666
-
Viestit: 44
Liittynyt: 5.10.2004 22:48

ViestiKirjoittaja tomi666 » 6.2.2006 18:57

Tuli tuossa yks päivä mieleen, kun kattelin saksasta noita vr6 golf III:sia.
Eli minkälaisia vehkeitä nuo Golf III 2.9 VR6 Syncrot oikein on? Kestääkö tuo neliveto, vai rikkoutuuko helposti? Minkälaisilla varusteilla tuota oikein on saatavilla, löytyykö kaikista syncroista tuo luistonesto? Onko näissä ollut tuota ajonvakautusjärjestelmää vai pelkästään tuo luistonesto-systeemi?
Mikä sen varustus-tason nimi on josta löytyisi nuo kaikki mahdolliset varusteet mitä vaan voi olla.. esim. ilmastointi, sähkölasit/peilit, puolinahka/nahkasisustus, sähköinen lasikattoluukku. Onko tuossa 2.9 moottorissa paljonki eroa tuohon 2.8 litran 170hp versioon? Kellään tietoja paljonko voisi veroja mennä tuommosesta syncrosta kaikilla herkuilla? Jos tuossa vasta armeijan jälkeen alkais enemmän katteleen näitä.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 6.2.2006 20:47

Sakal: Me lyötiin toinen pääsisään niin toinen pää tuli ulos josta sitten helppo repästä pois. Kyllä siinä aikaa saa kulumaan kun mulla oli ainakin tosi tiukassa. Eka porattiin siihen keskelle reikä ja kokeiltiin vetää se pois mutta eihän se mihinkään lähtenyt niin sitten teroitettiin hiltin naula ja sillä toinen kulma sisään. Varovainen kannattaa olla jotta ei mitään mee sinne lohkoon. Meillä katkes poranterä siinä hommassa ja piti koota se takas kuin palapeli jotta tiedettiin että kaikki osat on ulkopuolella.
Oliko muuten iso homma tuo termostaatin vaihto kun itsellekkin pitäs laittaa tuo 87 asteinen. Samalla vuotaa vähän nestettä siitä ylä vesiletkun alta. Kolme kohtaa(termostaatinkotelossa) jossa kahdessa anturit kuskin puoleisemmassa vaan levy jossa "sokka" ja tämä on vuoto kohta. Onkohan tuohon mitään varaosaa muuta kuin uusi kotelo? Nykyisessä kotelossa ei ole murtumia tai halkeemia vuoto kohdassa.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 7.2.2006 0:27

tomi666: Käsittääkseni 2.9 ei eroa 2.8:sta muuten ku iskunpituudeltaan. (korjatkaa jos olen väärässä). Neliveto kuulemmaa kestää jos sillä ajaa järkevästi. Highline on paras varustetaso jota tohon on saanut, johon kuuluu nahat jne. Ja ainakaan omassani ei ole mitää luistonestoja tms.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 7.2.2006 11:42

tomi666: 2,9:ssä on imusarja erilainen, muita eroja ei taida olla tuon pienen tilavuuseron lisäksi. Jos saksasta katselee, niin Vollaustattung on yleensä "kaikilla mausteilla" mallien nimitys. Ajonvakautusta ei 3-korissa ole vielä ollut. Veroja tod.näk. menee 2-4 tonnia.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 7.2.2006 14:03

Mulla on omassa -93:ssa tavan etuveto VR6:ssa mm. luistonesto ja ABSit. Ei kuulemma kauhean yleistä?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 7.2.2006 15:32

^onko se oikeen luistonesto eli rajoittaa konetehoa kun pyörät alkaa sutia?? vai eds mikä on tavallaan sähköinen "tasauspyörästön lukko"??

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 7.2.2006 16:20

Koptex ei tuo termostaatti paha ole vaihtaa. Ja jos joku niistä antureista vuotaa. Niin ei muutakuin uusi o-rengas sinne.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 7.2.2006 20:54

Voisko joku taas sivistää minua. Eli mikä on se alipaineletku mikä menee palopellistä läpi vesiletkujen kanssa? Mitä se säätää/tekee siinä? Kiitos

jönssi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 16.9.2005 14:57

ViestiKirjoittaja jönssi » 8.2.2006 12:12

Ei sattunut silmään onko tästä ollut aikaisemminkin, mutta: golffi tiputtaa öljyä suunnilleen jakopään kohdilta. Eli lienee kampiakselin stefa? Onko isokin homma vaihtaa?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 8.2.2006 12:51

Sanoisin sen öljynlauduttimen O-renkaat vuotavat. Vaihtaa noin. 10minuutissa. Mistä kohin öljy tulee maahan? Onko kansipahvin tietämys kuiva.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 8.2.2006 22:37

Mulla vuotaa just toi lauhdutin ja öljy valuu jotain johtoa pitkin just sinne jakopään tietämille. Eli tsekkaa se eka. O-renkaita on kaks ja varaosanumrot on:

038117070
hinta: 5,8€

038117070A
hinta: 3,85€

jönssi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 16.9.2005 14:57

ViestiKirjoittaja jönssi » 9.2.2006 11:54

Eilen yritin katsella vähän tuonne alle. Näytti vähän siltä että vaihdelaatikko/lohko oli öljyssä ja levinnyt siitä. Taitaa sittenkin olla vaihdelaatikon päädyn stefa joka vuotaa. Tai sitten ei.. Jospa selviää kun saa auton nosturille. Olisiko kenelläkään tietoa onko noiden tiivisteiden vaihto paljonkin aikaa vieviä hommia?

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 16.2.2006 21:34

Mistäs olis verkkuun mahdollista saada kuvat mittariston johdoista? käytännössä siis tarttis tietää, mikä niistä on mikäkin. pitäisi lisäillä elektronista veden- ja öljynlämpömittaria. (tiedän, vakiona on vedenlämpömittari, itselläni tuossa öljynpaine)

elikkäs tieto kehiin :)

edit: kahlasin foorumin läpi enkä löytänyt, vaikka aikoinaan mielestäni se tässä topicissa lukikin.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 18.2.2006 9:51

auto rupesi "röpeltämään" kiihdytyksissä isoilla vaihteilla alle 2000 kierroksilla. yli 2000 ei ongelmaa mutta alaväännöllä ei oikein tahdo mennä??? itsestäänkös se ruisku säätää itseään vai mikä nyt mättää???

Edit: Jaa ei mitään... oli näköjään tulpan johdot päässy kulahtaan pikkasen... otti maihin yhden pytyn kohdalta.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 19.2.2006 22:05

Käsittääkseni 2.9 ei eroa 2.8:sta muuten ku iskunpituudeltaan. (korjatkaa jos olen väärässä).


2.9 (ABV) ja 2.8 (AAA) ero on lohkon osalta porauksessa eli 2.8 = 81mm ja 2.9 = 82mm. Iskunpituus molemmissa 90.3mm.
Loput erot ovat ecun ohjelmassa ja imusarjassa.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 20.2.2006 18:16

Paljonko maksaa VR6:n kansiremppa? Mistä kannattaa hakea tiivisteet yms. ?

Onko homma mitenkä paha noin yleensä? Tehnyt muutamaan 16V kansirempan, mutta VR6:n moottori ei näytä kovin huokuttelevalta aukaista.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.2.2006 18:20

:)
Viimeksi muokannut Arska, 27.2.2006 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.2.2006 18:26

^sakal,mulla oli sama homma. Muistakaa että siinä konepellin kepissä on työkalu millä saa ne tulpan johdot irti:) Menee varmasti rikki jos kiskoo niitä..

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 20.2.2006 18:46

Juuri noin kuin arska sanoo. Ei se minusta ole kauhian vaikea tehdä. Jos vw erehdyt viemään maksaa n. 1000-1500€. Victor Reinzin rojuja omassa käytin vaikutti asiallisilta. Muistakaa vaihtaa kansipultit. Ja jos otat kannen irti kyllä samalla tarkistaisin sen ketjun ja mahdollisesti vaihtaisin.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 20.2.2006 19:26

Niin, en missään nimessä vw:lle ole viemässä. Ihan suosin paikallisia koneistamoja. Ja kannen kokoan itse, koneistamo saisi vain huoltaa kannen.

Mitenkäs toi ketju? Paljon maksaa kaikki hilut?

Entäs saako säädettäviä nokkia mistä tai jyrkempiä nokkia? Samallahan sitä piristäisi :)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.2.2006 19:55

JAKOPÄÄSARJAT/KETJUT/KIRISTIM. VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Ketjuvetoisen jakopään osia
2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427 29.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . . 25-5428 31.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5431 39.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5429 13.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . 25-5432 28.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5433 5.90 ?
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . 25-5426 12.90 ?

eli www.motonet.fi

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 22.2.2006 12:13

onkos niistä "hotwires" tjsp. johdoista jotain muuta hyötyä kuin saada piristetta konehuoneeseen jollain mukavilla neonvirheillä johdoilla? :) vai tyytyäkö ihan motonetin vakkarijohtoihin?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.2.2006 16:55

en tiedä noista "hotwires" johdoista,mutta älä missään nimessä osta tarvike johtoja,monella on ottanut maihin ne ja alannu nykimään:) mitä sellaset "hotwires" johdot maksaa?

skele
-
Viestit: 14
Liittynyt: 26.1.2006 12:18

ViestiKirjoittaja skele » 24.2.2006 8:08

olisin hankkimassa omaan vr6.seen kesäaluja. Oisko kellään kokemusta millaset ois noi borbetin e mallin vanteet 215/40 17" kumeilla kyseisessä autossa. Samalla ajattelin laittaa jotain 40mm pudottavan alustan. Eli tietääkö kukaan mahtuuko pyörimään ilman mitään isompia muutoksia ja miltä kyseiset kiekot näyttäisivät 3-koppasen alla? niin ja noi vanteet ois sit kokoa 8x17 et 35 ja sit toi vanteen huuli ois 35mm. Ja oisko tietoo mikä on kun ikkunat huurtuvat sisäpuolelta auton ollessa sammuksissa(ja tyhjänä)? En usko että kyseessä on lämppärin kenno koska puhaltimen ollessa päällä ongelmaa ei esiinny.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 24.2.2006 21:16

Ja oisko tietoo mikä on kun ikkunat huurtuvat sisäpuolelta auton ollessa sammuksissa(ja tyhjänä)?

Lattiamatto on imenyt liikaa vettä itseensä ja/tai autossa lunta sisällä. Kuivata pirssi ja suuntaa jatkossa osa puhalluksesta jaloille, niin lattia pysyy paremmin kuivana.

vompo
-
Viestit: 46
Liittynyt: 14.9.2003 21:01

ViestiKirjoittaja vompo » 25.2.2006 19:54

Onko nuo veeärrän manuaalivaihteistot kuin heikkoa tekoa? Kaverilla jo toinen laatikko pamahti. Ekassa meni kai tasauspyörästö, nytkin jotain tuli kopan läpi ja laatikko jumissa. Onko mitään keinoa saada laatikot kestämään, vai hajoaako ne aina jos vähän revittelee?

Noh, kaveri teki oikean ratkaisun ja siirtyi ainakin väliaikaisesti kakkoskoppa-kerhoon :)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 25.2.2006 20:44

mun vr:ssä on entinen omistaja vaihtanut kans vaihdelaatikon. Aika tyyppivika kun ei kestä noita tehoja..

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 25.2.2006 21:23

Kyllä ne kestää manuaali askit ihan hyvin. jos -92 autosta menee laatikko ei se ole mikään ihme.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 26.2.2006 14:37

Mulle yks heppu sano että ainakin tohon mun syncroon kannattas laittaa laatikkoon Audin 6-vaihteiseen laatikkoon tarkotettua öljyä. Onko mielipiteitä moisesta?

Ja kyllä ne laatikot kestää, se on kuskista kiinni jos paskaks menee.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 27.2.2006 21:18

omasta verkusta on nyt kansi irti ja katottiin jakopäätä niin asentaja vaan sano että vanhemmissa on parempi tuo jakopää eli siis mulla on se parempi,kun mulla se oli 2-rivinen ketju,Mulla oli ylälaahain kisko poikki,mutta ei oo saanu mitään pahaa aikaiseksi,muoviahan tuo on ja ei ihme jos menee poikki. Muuten oli ketju ja kiristin hyvässä kunnossa. On mielenkiintoisen näkönen toi vr6:sen kone kun se on purettuna:)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 27.2.2006 22:49

Arska :) Höpöjä puhuu asentaja. Tuo 2 rivinen on minun mielestä se huonompi malli. Ja omassakin oli se surullinen ketju.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 27.2.2006 23:06

Joonas:niin se mulle väitti ja luulis 2-rivisen kestävän paremmin ku 1-rivisen:) joka tapaukses mulla oli muuten jakopää hyvässä kunnossa,mutta toi laahain oli vaan poikki. Se on vähä kinkkinen osa jos menee rikki niin sen näkee ja tietää vasta kun on jakopään avannu. Itellä ei kuulunu mitään ylimääräistä ääntä. no kumminkin.. Tietääkö joku että onko toi motonetin ylälaahain tarkoitettu 2-riviselle?

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 28.2.2006 10:52

Kyllä se oli niin että uudempi on kyllä kestävämpi ja paranneltu jakopää kuin tuo vanha. Ja eihän se jakopään kestävyys ole siitä ketjusta kiinni vaan nimenomaan siitä ylemmästä laahaimesta joka menee rikki ja päästä sen jälkeen ketjun löysälle. Ketjut siellä kyllä kestää molemmissa oli se sitten 1 tai 2-rivinen. Se on nimen omaan tuolle 2-riviselle ketjulle se motonetin laahain, se vaihtu siihen uudempaan ja parempaan joskus -97.

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 28.2.2006 13:56

Mikä ois oikea kärkiväli sytytystulpalle? Vr6 92. Ei oo vielä tulppia ostettu mutta kaippa noi kaikki toimii mitä motonet myy?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 28.2.2006 13:57

juu itellä oli menny toi ylempi laahain keskeltä poikki,mutta ei se ollu saanu mitään pahaa aikaiseksi.. Oikeestaan vaan hyvä että oli toi kansi vika nyt niin tuli tarkastettua toi jakopää samalla.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 3.3.2006 14:24

Oon lukenut vr6 osastoa lähes päivittäin ja on ihmetyttänyt, että monella on ongelmia kansipahvin kanssa ja nyt viä toi, että vaihdelaatikotkaan ei kestä. Pakko kysyä, että millai oikein ajatte autoillanne?? Heti kylmänä umpio suoraksi!? No tolla ainakin selittyis noi kansipahvit.. Eli ittelläni ei ole ollut mitään vikaa laatikon kanssa eikä kansipahvissa ollut mitään vuotokohtia kun koneen avasin. Eli joko mulla on sattunut hyvä vr6 tai sitte mulla on vaan erillaiset ajotottumukset. Eli aina, kun lähen ajeleen ja jos tuntuu et vois vähä käyttää koko tehoreserviä niin odotan ainakin sen verran että kone on käyntilämpötilassa. Auto aina tietysti viä talvisin piuhan päässä ettei tuu noita kylmäkäynnistyksiäkään. Kaikillahan toi piuhan päässä olo ei ole mahdollista, mikä on ymmärrettävää.

Sitte viä noista hotwires johdoista, niitä saa suht halvalla (60e) ja on varmasti parempia, kuin alkuperäset. Tuolta tilasin omani http://www.sci.fi/~hestec2/muut/hotwires.htm ja ne käyttää noita itsekkin joten varmasti ihan laadukkaat.

Mikäänhän ei tietenkään ole ikuista mutta säännölliset huollot auttaa huomattavasti asiaan, eikä vaihdelaatikon öljyjen vaihtokaan ole kiellettyä. Ja halppis öljyt kannattaa unohtaa ja enkä henk. kohtasesti Mobilin öljyjä suosittele.
Tarkotus ei ole ketään loukata, joten älkää ottako herneitä nenäänne.
Viimeksi muokannut Wergu, 3.3.2006 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 3.3.2006 14:40

Noita Hotwires sytytys piuhoja on ilmeisesti eri valmistajilta sillä Nology Hotwires piuhat maksaa KaasutinExpertillä 405 € sarja VR6 golffiin.. Ja se ei kyllä kuulosta yhtään edulliselta.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.3.2006 16:31

Wergu: Itellä kans auto piuhan pääs joka aamu noin 2h ja aamulla annan auton käydä tupakan polton verran:) Kun avasit kannet ja vaihdoit kansipultit niin mistä tilasit ne? Ite en saa niitä mistään tarvikkeena joten joutui tilaamaan alkuperäiset ja on vähä pirun kalliit 140€/sarja:(

Niko:Joo on aika hintavat johdot:)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 3.3.2006 17:34

oli jo kuukausi sitten loppu noi tarvike pultit, kaverille tilasin saksasta ku sillä oli corradon kansi irti, toimituskuluineen 70e tuli sarjalle hintaa.

wergu: neljä eri vr6 kantta irrottaneena kolmessa tiiviste oli huonossa kunnossa, yhdessä koneessa hyvä ja se siitä syystä että oli avattu ilmeisesti aikasemmin, merkkejä siitä oli huomattavissa. vaikuttaa siltä että vr6 koneen kannentiivisteelle tuo 200-230tkm/12-13 vuotta on sellanen raja että alkaa melkee kaikissa olemaan vaihto kunnossa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 3.3.2006 17:47

Ainut mikä "ihmetyttää" noissa VR6 kansi asioissa. On se, että miksi auto toimii niin nätisti lämpenee lämmöt ei hettele ym. Ainut mistä huomaa on höyry putkesta ja vettä katoaa. En olisi omastakaan uskonu kannen olevan palanut, mutta 4 ja 6 sylinteriin oli vuotanu oikeen urakalla vettä.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.3.2006 18:02

Kuva

Tuossa mun veeärrän kannentiiviste, Vuoto on tuossa missä on tuo punainen nuoli..

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 3.3.2006 18:30

Eli kutos sylinteri. Sama paikka kun mulla oli. Ellen ihan väärin kattonu.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.3.2006 18:33

toi tiiviste on tos niin ku kattois autoa edestä. Eikös toi oo 1 sylinteri?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 3.3.2006 18:35

Minun mielestä YLEENSÄ ykkös sylkky lähtee jakopäästä eteenpäin. Eli tuo on 6

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.3.2006 18:37

okei,en oo itekkään sata pros varma niin en lähde väittämään. Tosta kohtaa jäi vielä pala kiinni sylinteriin eli eikös se meinaa sitä että on palanut?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 3.3.2006 19:49

Tilasin kaikki yläpään tiivisteet, hyd.nostimet ja pultit Ilmari Mäkiseltä Porista. Muistaakseni koko läjä n.330e. Pultteja saa kans motonetista, joku 30e sarja. Ainakin kaverin Bemarissa ihan hyvin toiminut motonetin pultit.
Niin ja ykkös sylinteri toi on tossa kuvassa, eli ylärivi 1,3,5 ja ala 2,4,6. Ainakin niin katsoin VW huollon koneelta, kun kävin kyseleen kiristys momentteja.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.3.2006 20:11

niin mä ajattelinki että toi on ykkös pytty:) Joo tilasin motonetistä,mutta ne ilmotti että niitä ei ole saatavilla niiden tavaran toimittajalta eikä myöskään toista pakosarjan tiivistettä. Tämä tietenkin nostaa tän rempan hintaa kun pitää osia ostaa vw:ltä
Viimeksi muokannut Arska, 3.3.2006 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 3.3.2006 20:12

noinhan se menee että ylhäällä 1-3-5 ja alhaalla 2-4-6.

motonetin pultit on ihan hyviä mut niitä ei siel joulun jälkee vr6:seen oo ollu.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 3.3.2006 20:17

Tuolta kannattaa kysellä http://www.ilmarimakinenoy.fi/yhteystiedot.php ne myy ihan hyviä tavaroita ja ihan kilpailu kykyseen hintaa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.3.2006 20:47

oon jo tilannu noi kansipultit ku muutenki auto makaa tallissa noitten osien toimittajien takia. Sanon vaan että jos tilaatte motonetistä enemmän tavaraa kerralla niin kannattaa soittamalla tilata. Ihmettelen vieläki ku eilen hain uuden termostaatin niin vw:ltä ei saa muuta kun 80 asteisen,mutta motonetistä olis saanu 87 asteisen,mutta tarvike termaria en autoon laita.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 3.3.2006 22:41

^Mikset? Meinaatkos että se VW:n termari on tehty käsin saksassa :D Eiköhän ne kaikki samaa vinosilmien massatuotantoa ole.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 3.3.2006 23:06

ainakin jotkut tarvike termarit ei oo toiminu noissa niinku pitäs, lämmöt noussu ihan liian korkeelle.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.3.2006 23:09

Kyllä mun uuden termostaatin pahvi laatikossa luki että made in germany ja Alkuperäiset osat:) kaverilla meni kerran autosta kansi halki tarvike termarin takia.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 6.3.2006 15:17

^^ Ite kokeilin kesällä semmosta Motonet 87 termaria ja tosiaan tuntu flektit huutavan ihan jatkuvasti sillä, hain loppukesästä orkkis termarin (80) ja tuntuis pelittävän paremmin. Siitä mun tarvike termarista puuttu semmonen ilmauskuula systeemi mikä siinä orkkiksessa oli. Eli se saatto nostaa paineita järjestelmässä enemmän. Hinta eroakaan noilla termareilla ei niin paljoa ole että tarttis tarvikkeella enää leikkiä. Ja kyllä tolla 80 asteisella tuntuu lämmöt riittävän pakkaskeleillläkin ihan mainiosti eli ei sille 87 asteen mallille musta ole mitään tarvetta.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.3.2006 15:47

^joo tota meinasin. mitä oon tarvike termareita kattellu ja sitte ongelmista kuullu niin toi venttiili on puuttunu niistä... omassa kanss 80 asteinen ja hyvin pelaa.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 6.3.2006 17:14

toimii se tarviketermarikin ihan hyvin....

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.3.2006 17:53

enemmän ongelmia ollu niitten kanssa, alkuperästen kanssa ei yhtään.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 6.3.2006 21:25

kiitos Niko ja Mikko_N tiedosta että se alkuperäinen 80 asteinen käy hyvin. Mitä teillä näyttää lämmöt sillä?

Tumbster
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 28.2.2006 23:10

ViestiKirjoittaja Tumbster » 7.3.2006 23:31

Mistä mahtais kannattaa ruveta etsimään vikaa kun -94 vr6:sen sähköikkunat ei pelaa? Pelkääjän puoleinen ikkuna aukeaa ja sulkeutuu avaimella, mutta ei katkaisimesta. Hanttarin puoleista ikkunaa on sen verran tutkittu että virta tulee kyllä sähkömoottorin liittimelle asti, mutta ei suostu toimimaan napista. Voisiko vika löytyä rajakytkimestä? Missä se siellä ovessa sijaitsee? Kuskin puoleinen ikkuna on täysin pimeä ja sen pahvia en ole edes vielä irrottanut. Johdot näyttäisivät olevan kunnossa ovien haitarista.

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 8.3.2006 9:18

Huomasin tuossa kun vaihdoin ledejä noihin ikkunannostimiin että niissä olevat rasvat oli melko paakkuuntuneita jo, eikä tuon johdosta meinannut ottaa kontaktia. Rapsuttelin rasvat siinä samlla ja lisäsin uudet. (ennen tuota kytkin itsessään toimi vain kun painoi nappia melkoisella voimalla)

kjm
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.10.2005 20:42

ViestiKirjoittaja kjm » 9.3.2006 21:26

Kuukauden päivät sitten oman auton ikkunat putosivat mystisesti ajon aikana. Syyksi paljastui rikkinäinen maajohdon liitin pelkääjän puolelta. Liitin irti ja apurunkoon johto kiinni ja jovain ikkunat taas toimivat.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 9.3.2006 21:48

Vaihdoin juuri termarin motonetin 80 asteiseen. Eikä lämpö nouse paljoo yli 70. Onko sekin hajalla vai mikä sitten on!?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 10.3.2006 0:26

Noh termaria epäilen itellä kävi samalla tavalla tarviketermarin kanssa. Vaihdoin alkuperäsen tilalle ja ongelmat katosivat.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 11.3.2006 12:41

Mulla ei kyllä laakkosen tiskiltä ostettu 80 asteinen termari jaksanu nostaa lämpöjä kun 70 asteeseen, ostin sitten uuden 87 asteisen ja nyt nousee lämmöt normaaliin. Oli joku saksassa tehty termari sekin, en nyt muista vaan merkkiä. Ei nuo 80 asteen termarit jaksa oikein nostaa lämpöjä.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 11.3.2006 16:26

Laakkosen termarit ei taida toimia, kun mulla on jo toinen (80 asteinen) ja ei nouse yli 70.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 11.3.2006 21:52

No niin nyt on veeärrä taas tulilla,mutta muutama ongelma on. Eli abs valo palaa kokoajan eli kun laittaa virrat päällä niin diagnostiikka napsahtaa,mutta valo palaa. Voisko johtua siitä kun on ollu akungenkät kauan irti?

Sitte mulla on kans vaihdettu alkuperäinen termostaatti 80 asteinen ja lämmöt 70astetta,mutta lämpöstä puhaltaa hyvin ja aloin miettimään että voisko lämpötilan anturissa olla jotain vikaa että lämmöt olis oikeesti 90astetta,mutta mittari näyttää 70.
Viimeksi muokannut Arska, 12.3.2006 0:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 11.3.2006 23:36

100% varmuutta ei ole mikä termari mulla ennen oli... epäilen silti alkuperästä. ja lämmöt oli max 80 astetta....mut siinä 70-80 asteen hujakoilla.
Vaihdoin MOTONETIN 87 asteen termarin ja nyt vissari sojottaa lämmetessään tasan 90astetta ja termari pelaa mainiosti!
sammuuko se abs- valo kuitenkin kun käynnistät?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 12.3.2006 0:42

ei sammu valo kun käynnistää. Se tuli tos kansi rempan aikana ja silloin oli ainaki akun kengät irti.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.3.2006 17:01

Mitkäs nokat kannattaisi laittaa, että saisi vähän potkua enemmän?
Paljonkohan toi kansi virtaa vakiona?

Pitäisi varmaan kansi kohta kattoa tosta vr6:sta ja samallahan sitä vähän piristäisi.

Letkut menee varmaan uusiksi, kun vähän vuotaa nesteitä.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 13.3.2006 0:35

Tänään rupes oma auto käymään viidellä. Tulpanjohdot tsekkasin jo, muuta ei ehtinyt tarkistaa. Huomenna pitäs selvittää enemmän... Onko vinkkejä mistä alkaa etsiä vikaa?

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 13.3.2006 18:28

Speedbox 268 nokkia on monet kehuneet vr:ssä. Onko kenelläkään tietoo minkä kokoiset suuttimet ovat vr:ssä vakiona???

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 13.3.2006 18:59

Wille, kannattaa katsoa tarkkaan ne tulpan johdot... mä en ainakaan heti huomannu omasta, mut pienen järkeilyn jälkeen päädyin kattoon ne uudestaan ja siellä se vika oli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa