VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 4.9.2005 18:32

öljyn vaihto vinkkejä kaivatas teenkö näin öljy pohja pois öljyt pihalle suodatin vaihtoon uudet öljyt sisälle?

Avaa mielummin se ruuvi sieltä öljypohjasta, ni saat ne öljyt ulos. muuten aika pitkälti noin...

s.pajukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.7.2005 11:03

vr6 kolffi3

ViestiKirjoittaja s.pajukko » 5.9.2005 9:27

ääni on sellanen vähän kuin rallatus mutta ei kuitenkaa kuullu ehkä sekunnin kun käynnistää Oisko nostimet tai jotai en itse muuta ole keksinyt?

terokki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 15.8.2005 23:24

ViestiKirjoittaja terokki » 5.9.2005 9:34

Nostajat ne rapisee... Omassa rallattaa hetken kylmänä, mutta koneen lämmetessä loppuu.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 5.9.2005 11:21

Mullakin rallattaa kylmänä jonkun aikaa, lämpimänä ei, edes käynnistyksen jälkeen. Voikos tuolle tehdä jotain? Jos ei muuta niin kyllähän tuo vähän häiritsee.

Sitten toinen asia niin mikähän on kun virrat laittaa päälle niin (ilmeisesti) tuuletinlaitteisto korisee niinkuin olisi päällä vaikkei olekaan?

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 5.9.2005 20:35

s pajukko: mulla piti sellasta samanlaista ääntä, vähän niin kun startti jättäis päälle ihan hetkeks kun starttaa? itelläni oli se kuuluisa ylempi laahain sieltä jakopäästä jo ylemmistä niiteistään irti ja se pääsi heilumaan siellä ja ilmeisesti,ei kumminkaan aina, startatessa päästi sellaisen terävän rääkäisyn. Kannattanee tarkistaa.

s.pajukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.7.2005 11:03

vr6 kolffi3

ViestiKirjoittaja s.pajukko » 6.9.2005 14:00

joo sellasen rääkäsyn se pitää. Onko millanen remontti edes onko vaikee homma ja paljo kustantaa?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 9.9.2005 18:59

Sitten toinen asia niin mikähän on kun virrat laittaa päälle niin (ilmeisesti) tuuletinlaitteisto korisee niinkuin olisi päällä vaikkei olekaan?


Se on sähköinen vesipumppu se mikä pyörii virran ollessa päällä.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 5.10.2005 21:09

^ Minkähän takia se sitten korisee koko ajan? Kuuluuko korista vai onko kyseessä joku vika?

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 6.10.2005 8:51

ei mulla ainakaan korise.. ääni kyl kuuluu, mut se muistuttaa enenpi niinku flektin huminaa

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 11.10.2005 16:56

heissan heiluville tero kaikille.

Pitääkö paikkansa, että (joissain) vanhemmissa VR6:sissa lukee sivulistassa GT, eikä VR6. Kuulemma tyyppimerkintä ois VR6 GT ja tämän vuoksi GT listat. Vai viedäänkö mut nyt kun litranmittaa?

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 12.10.2005 8:00

olGErr: Kyllä kaikissa VR6 sissa mitä mä oon nähnyt ja lukee VR6.. Ittellä on 92/93 tyyppimerkinnältään VR6 GTI ja listoissa lukee VR6. Voihan siinä olla joku sleepperöinti takana..

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 12.10.2005 19:32

Jeps, näin ajettelinkin. Olen tossan vain hieronut kauppoja yhdestä VR6:sesta golffista. Myyjä vannoo että kyseessä on VR6 GT, joten GT listat. Sanoo, että tulee päivittäin vastaan GT listaisia VR6:sia.. HMMM...

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 12.10.2005 20:11

oon kyllä nähny noita missä vr6:sia missä on gt merkit listoissa, en tosiaan sitte tiedä onko ne ite vaihdettu, vaikuttas kyllä että ei...

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 12.10.2005 21:05

No hyvä.. turha siitä on huolestua. Ja saahan sen selville, että onko tekniikan vaihto. Saa nähdä tuleeko minusta VR6:sen omistaja...

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 13.10.2005 18:59

pasuunoissa olen kyllä gt merkintää nähnyt vr6:ssa mutta en kyllä golffissa ainoassakaan..

olgerr tarkista sitten mylly huolella....

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 16.10.2005 8:33

qnarkill: Kerroppa mitä kaikkea kannattaa katsoa tarkemmin kuin normaalisti? Jakopäähän noissa nyt on ainakin se kriittisin.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 16.10.2005 13:15

Ei siinä mitäään sen kummallisemmin kannata kattoa. Kaikki mita autoa ostaessa on normaalia. Ja yksi asia toki se jakopää. Että se on hiljanen. Ps: Se ketju pyörii sitten vaihdelaatikon puolella.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 16.10.2005 15:20

Olgerr: tuo jakopää lähinnä, samoin kannentiivisteen ehjyys ettei vuoda ulospäin niin kuin itellä teki alunperin ennen ku vaihdettiin.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 17.10.2005 21:06

Mulla ainakin lukee kylkilistassa, takaovissa VR6. Auto Golf 3 VR6, valmistusvuosi '95. Kannattais varmaan sen valmistusnumeron yms. kautta selvitellä mikä koslan alkuperäiskattaus on jos epäilyttää tekniikan mahdolliset mulkkaukset.

Ja tuo rallattava jakopää taitaa olla VR6:ssa enemmän sääntö kuin poikkeus, kun 200tkm lähenee. Mun Golfissa ylempi ketju on rallatellut silloin tällöin, ei aina. Sekin ääntely tosin loppui, kun vaihdoin sen hydraulisen yläketjun kiristäjän. Vanhassa kiristäjässä oli öljyn tuomaa töhnää sisällä, eli se oli ilmeisesti hieman jumissa. Tarkoitus olisi vaihtaa nuo jakopään kuluvat osat lähiaikoina.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

Käynnistys- / käyntihäriöitä vr6:ssa..

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 18.10.2005 18:58

Mulla ois tässä ilmastoidussa -92 vr6 golf III sellanen ongelma, että tyhjäkäynnillä kierrokset nakkelevat aika ihmeellisesti. Välillä kierrokset pysyvät siinä tonnissa tasasesti, mutta välillä taas nakkelee miten sattuu ja välillä käy niinkin alhaalla että koko moottori sammuu. Luin tuossa nuita juttuja ja samanlaisia ongelmia näkyy olevan aika paljon muillakin, mutta kysyn silti vielä kerran ku vähä kiire on :)

Muutenkin autoni lähtee aika vaivalloisesti käyntiin vaikka auto olisi sammutettu vasta minuutti sitten. Eikä moottori vastaa heti kaasuun vaan sille jänskästi "säpsähtää" niinkuin sähköisku. Tulpat, tulpanjohdot, suodattimet ja v-jakajan kansi on vasta vaihettu. Missä vois vika olla?
kiitti! meinaan vaan että ku nuin huonosti lähtee jo näin syksyllä käyntiin ni mitä oottaa talvella... Sitte vielä kaiken lisäksi tuo mun vr6 syö iha hirveesti bensaa. Ei oikein millään taho päästä alle 10l/100km ton ajotietokoneen mukaan. Tietysti voi olla että toim ilmastointiki syö osasa mutta nii.


kts!

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 18.10.2005 19:56

Tyhäkäynti moottorin puhdistus on monella auttanut. Ja riippuen ajotavasta tuo kulutus on aikas normaali. Siihen käyntiin lähtöön voi olla monta syytä. Ensimmäisenä tarkistaisin virtalukonpohjan. Eli kun starttaat niin mittaristosta. ei saa sammua mitään valoa. Jos samuu jotain niin vika on virtalukon pohjassa.

jönssi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 16.9.2005 14:57

ViestiKirjoittaja jönssi » 20.10.2005 20:38

Itsekin pitää kysyä omaa ongelmaa, josko helppiä löytyisi. Eli autohan on´92 Vr6 Golf, ja ongelmana se että auto ei jaksa startata.
Lähtee kyllä käyntiin kun antaa apukaapeleilla virtaa, mutta ei omalla akulla. Akku on uusi ja kunnossa, auton laturi toimii ja maadoituksetkin pitäisi olla kunnossa. Voiko jossain olla oikonen joka hävittää virrat tms?

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 20.10.2005 22:46

jönssi: itselläni kävi sama homma kun hommasin uuden akun(akkuna exiden maxxima syväpurkuakku) toimi hyvin viikon jonka jälkeen jouduin tekemään samaa kuin sinä nyt, siinnä tuli kirottua koko auto ja etsittyä vikaa vaikka mistä,mutta yksinkertaisesti akku oli sunnuntai kappale! sain sumplittua uuden tilalle ja pelannut moitteetta sen jälkeen. joten kokeile nyt ainakin jotain toista akkua jos olisi samanlaista "tuuria"

jönssi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 16.9.2005 14:57

ViestiKirjoittaja jönssi » 22.10.2005 19:03

^kiitokset vain koneelle.. Näinhän se oli että tämä "uusi" akku oli se vian aiheuttaja.

Verski
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.10.2005 18:56

Käynnistys Ongelma Vr6:ssa

ViestiKirjoittaja Verski » 22.10.2005 19:11

Elikkä meikällä toi vr6 ei aina lämpimällä koneella käynnisty kerta laakista vaatii toisen käynnitysyrityksen ainakin... kellään muilla tämäntyyppistä ongelmaa? kylmällä koneella käynnistyy aina ekalla yrityksellä. Vaihdoin lämpötilan anturin joka ei auttanut asiaa päin vastoin nyt ei toimi enään ilmastointi ja molemmat flektit alkavat jauhaa täysillä kun lämmöt saavuttaa noin 80 astetta....

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 23.10.2005 12:33

katohan ettet laittanu johonki niistä kolmesta lämpötila-anturiin väärää piuhaa. Tuosta käynnistämisestä on ollut juttua "search" tai lue kaikki nämä viestit.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 23.10.2005 15:02

Oon alkanu tässä epäillä että mullon menny kansipahvi ku lähtee huonosti käyntiin, syö bensaa iha sikana, kone nakkelee kierroksia ja tuntuu että kaikki tehot ei oo kohillaan.. Mistä minä nään että kansipahvi on menny ilman että jouvun kannen irrottamaan..??

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 23.10.2005 16:10

huuh... Vuotaako öljyä ulospäin??? Jos ei niin. Katoaako vettä? Onko veden seassa öljyä? Keittääkö ym....

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 23.10.2005 17:15

Ei tiputa öljyä maahan mutta vähän näytästää öljyä olevan kannen "juuressa" ku konehuoneeseen kattoo.. Se on kyllä tosi vähästä mutta kuitennii. Mistä sen veden pitäs kaota ja missä vedessä sitä öljyä pitäs näkyy??

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 23.10.2005 19:38

Paisuntasäiliöstähän tuo vesi yleensä häviää... Ja sieltä sitä voi myös kurkkia josko öljyä on seassa. Öljy yleensä vuotaa apparin puolelta, ykköspytyn kohdalta. Auton alta tuon havaitsee parhaiten.

Näistä ihan perusjutuista vois kasata melkein yhden kohdan tuonne alkuun, vaikka ekaan viestiin. Siitä sitten näkis heti. Nää asiat taitaa löytyä tästä ketjusta noin 10 kertaa...

EDIT: No niin, väsäsin jonkinlaisen pikku tietopaketin perusasioista. Voiskos modet siirtää hyvään paikkaan jos tuntuu tarpeelliselta?

Tämä toimikoon sellaisena ”aloita tästä –viestinä. Ettei tarvitse koko topikkia kahlata läpi (ja kuitenkin kysyä aina samoja asioita) :) , niin pähkinänkuoressa yleisimmät asiat, olkaa hyvä:

Aluksi muutamia linkkejä englanniksi joista on ollut hyötyä sinä aikana kun itse olen VR6:sen omistanut. Mukana myös paljo ”kiva tietää” –juttuja. Aika perusenglannillakin noita tavailee kummasti.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=736260 VWvortexin VR6 FAQ

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1138563 Päälista VR6 jne. tee-se-itse- jutuista.

http://www.agthompsonfamily.com/vw/TimingChainNoise.wma Ääniklippi jakopään rallatuksesta.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409 Jakopään osien vaihto (VWvortex).

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=184041 Lastuista VR6 koneeseen.


Sitten tästä FFp:n topikista kerättyä tietoa.

Jakopään osat vaihtoon kun ääntä alkavat pitämään/vaihtaa varmuuden vuoksi. Rahina ei välttämättä kuulu vaikka osat olisivat ihan loppu. Mitään tiettyä kilometrirajaa niille ei ole. Jotkut kestää 200 tuhatta, toiset 120 tuhatta. Jakopään osia vaihtaessa pitää vaihteisto irrottaa. Ei välttämättä koko konetta.

Motonet:

2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427/29.90€
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . 25-5428/28.90€
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . .25-5431/ 39.90€
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . .....25-5429/13.90€
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . .....25-5432/ 28.90€
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . .....25-5433/ 5.90€
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . .......25-5426/ 12.90€

Samalla tulee vaihtaa vauhtipyörän pultit. Kampiakselin tiiviste on hyvä vaihtaa. Kannentiivisteen kunto kannattaa tarkistaa samalla. Myös kytkinlevyn kunto on hyvä tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa. Venttiilinvarren kumeja ovat ihmiset myös vaihtaneet remontin yhteydessä. Remontin hinta tuntuu riippuvan paljon paikkakunnasta ja missä työn teettää. Hintahaarukka n. 500 – 1600 euroa.

Kannentiiviste saattaa pettää ainakin alkupään koneissa. Yleensä vuotaa ykkössylinterin kohdalta öljyä ulospäin. Vuoto on pientä tihkumista aluksi ja kun pahvi on selvä niin alta päin kone apparin puolelta ihan märkä. Paisuntasäiliössä veden seassa näkyy yleensä myös hieman öljyä. Kannentiiviste vaihdettaessa tulee uusia kaikki kansipultit. Yleisesti puhutaan, että koneessa kannattaisi käyttää punaista jäähdytysnestettä. Vihreän nesteen sanotaan syövyttävän kantta.

Huonoon tyhjäkäyntiin ja seilaaviin kierroksiin auttaa läppärungon ja tyhjäkäyntimoottorin putsaaminen. Sinisen LT-anturin vaihtoa voi myös kokeilla. Lisäksi tulppien vaihto, tulpanjohtojen vaihto ja virranjakajan kannen ja pyörijän uusiminen saattaa tuoda helpotusta. Käynnistyshäiriöihin yllämainitut ensiavut myös.

Jos kone hävittää vettä, syynä voi olla termostaattikotelon kansi ja sen tiiviste, vesipumppu/kuori tai huonot vesiletkut ja kiristimet. Myös lämppärin kenno saattaa vuotaa.

Apparin puolelta kuuluva rallatus tulee yleensä moniurahihnan kiristäjästä.

Koneen hydrauliset venttiilinostimet alkavat pitää naputusta jossakin vaiheessa, yleensä kylmänä. Eri öljyjä voi kokeilla ensi hätään (saattaa olla apua) mutta jossakin vaiheessa viimein ne tulee vaihtaa uusiin.

Bensaa VR6 syö täysin ajotyylin mukaan. Karkeasti voidaan sanoa, että maantiellä 8 – 8,5 litraa / 100 km, kaupungissa 10,5 – 11 litraa / 100 km. Seitsemän litran puolellekin pääsee maantiellä, mutta tosiaan se on kuljettajasta paljolti kiinni. Ajotietokoneen antamat kulutuslukemat eivät ihan pidä paikkaansa. Jos bensaa kuluu maantielläkin 12 ja yli, on jossakin häikkää. Kulutusta nostaa mm. viallinen Lambda, rikkoutunut Maffi ja vuotava kannen tiiviste.

Lisäilen asioita tähän tarpeen mukaan. Jos jotain on väärin/puuttuu/kommentoitavaa niin heittäkää privaa tai sähköpostia: [email protected] Ei tämän jatkoksi, kun menee sitten vähän tarkoitus pilalle.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 24.10.2005 21:50

Noniin näytästäs siltä että tuosta mun vr6:sta on mennyt kansipahvi.. Eli onko se iso homma vaihtaa. Mitä kaikkee pitää irrottaa? Mistä se kannattas ostaa ja paljo suurinpiirtein maksaa niiden uusien kannenpulttien kanssa..?

Ja sitte olen vielä huomannut tai no oikeestaan kuullut että jokin nakuttaa ilmanpuhdistajan alla.. Luin tuossa että kyseessä vois olla "moniurahihnakiristin".. Millanen osa se on ja onko vaikeeki homma vaihtaa??

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 25.10.2005 9:45

Ja sitte olen vielä huomannut tai no oikeestaan kuullut että jokin nakuttaa ilmanpuhdistajan alla.. Luin tuossa että kyseessä vois olla "moniurahihnakiristin".. Millanen osa se on ja onko vaikeeki homma vaihtaa??


Tuolta Vortexin DIY threadista löytyy tämmöset hyvät ohjeet kiristäjän irrottamiseen:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1138497

Kyseinen auto on 4 koppanen golffi mutta moottori on sama muovisuojasta huolimatta. Jokuhan täällä olikin vaihtanut pelkän laakerin. Ite vaihdoin koko kiristäjän. Hommaan ei montaa minuuttia mene. Multa löytyy muuten ylimääränen uus laturin hihna, jos autossas ei oo ilmastointia. (Volkkarimies: Tietenkään en voi tietää mikä auto sulla on ja missä majailet että kannattako mun tarjota hihnaani. Profiilisi on nimittäin varsin vajaa. Mutta pistä privaa jos kiinnostaa)

Mitäs öljyä muuten suosittelette talvikäyttöön VR6seen?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 26.10.2005 9:21

Suosittelevat muistaakseni 0W-40 tai 5W-40... Noistahan oli täällä jossain topiccikin josta linkki Mobilin sivuille johonkin merkin mukaan valittavaan öljytaulukkoon... En nyt enää sitä topiccia kiireessä löytäny...

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 26.10.2005 19:09

Mikäköhä neste tästä autosta vuotaa kö tyhjäkäynnillä oli tuossa aamulla 5 minsaa nii jotain kirkasta nestettä oli valunu maahan moottorin kohilta..?? Muuten se ei valuta mitään ku sammuttaa auton vaikka pitkänkin matkan jälkee. Mullon tässä ilmastointi ni eihän se ois mitään ilmastoinnin nesteitä..??
Aluksi epäilin että sehän kansi vuotaa vaan eipä ollu neste mustaa/tummaa..

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 27.10.2005 13:05

oletteko ennen törmänneet vastaavaan väitteeseen, että kuutoskoneisessä olisi palanut kansipahvia sen takia, että autossa olisi ollut ns "väärän" mallinen lohkolämppäri?

soittelin tuossa paikalliseen autokorjaamoon ja kyselin lohkolämppärin asennusta ford galaxiini, siinähän on sama kone kuin sharanissa eli vr6 175hp. niin se ukko siel huollos kehu, että tarttis varmistaa täytyykä käyttää öljynlämmitintä vaiko kahta lohkolämppäriä siten, että molemmis lohkois olis omansa? on kuulemma joistakin palanut kannentiivisteitä sen takii että niis olis ollu keskinäistä lämpötila eroo??

entäs oletteko noita asentaneet itse vai oletteko teettäneet huollossa? merkkihuolto olis tuosta hommasta ottanut 500€ sisältäen sisähaaran, se mulle ei selvinnyt, että olisko merkkihuollossa laitettu molempiin lohkoihin omansa, kun en sitä viel tiennyt..

mites tuon automaattilaatikon öljynvaihdon kanssa? onko siinä jotain omaa jippoa? kun siitäkin rokottaisivat 200€ merkkiliikkeessä.

kaippa tuo kone ja laatikkokin on vlkkarista, kun kerta pöyrän navat ja kaikki jarrukilkkeetkin oli vw:n leimoilla

pki

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 27.10.2005 13:19

Eikös VR pata ole yhtä lohkoa koko sonta?

Minulla laitettiin lohkolämppäri samalla kun kansi rempattiin. Calix merkiltään ja vastus on apparin puolella kannessa kiinni. En muista mitä makso Motonetissä tuo sarja, mutta asennus ei nyt kauheen vaikeeta ollu. 500 on kyllä suolanen hinta...

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 28.10.2005 14:25

Eikös VR pata ole yhtä lohkoa koko sonta?


On, eli yksi lohko vaan. Ja en kyllä ikinä maksais 500e lohkolämppärin asennuksesta. Ja se automaatin öljyjen ja suotimen vaihtokin kuulosti turhan suolaiselta, ja kyllä sekin ihan kotioloissa onnistuu. Kannattaa kysyä jostain vähän pienemmästä nyrkkipajasta, jos ei itsellä ole tilaa/taitoa. Niissä on yleensä ammattitaitosta väkeä ja halvemmat hinnat ja taitaa niissä yleensä olla lyhyempi jonokin.
Ja olihan mulla kysymyskin eli onko joku säätänyt vr6:sesta tyhjäkäyntiä? Tarvis saada vähän isommalle! Kiitos jo etukäteen! =)

jönssi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 16.9.2005 14:57

ViestiKirjoittaja jönssi » 28.10.2005 15:04

Mikäköhä neste tästä autosta vuotaa kö tyhjäkäynnillä oli tuossa aamulla 5 minsaa nii jotain kirkasta nestettä oli valunu maahan moottorin kohilta..?? Muuten se ei valuta mitään ku sammuttaa auton vaikka pitkänkin matkan jälkee. Mullon tässä ilmastointi ni eihän se ois mitään ilmastoinnin nesteitä..??
Aluksi epäilin että sehän kansi vuotaa vaan eipä ollu neste mustaa/tummaa..

uskoisin että on juurikin ilmastoinnin kondensiovettä..

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 28.10.2005 17:51

Tuota kysysin jotta millonka kannattaa tarkastaa öljyt.. Siis sillon kone on kylmänä vai kun kone on ajon jälkeen lämmin??

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 28.10.2005 19:08

Se on aivan sama :) Katsot vaan että auto on noin suorassa.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 29.10.2005 20:51

Miten ootte tarkistanu autonne ilmamäärämittarin toimivuuden? vag-com ei näytä kyseisiä arvoja mun autosta. Oon mitannu vastusmittarilla, mut muistelen kuulleeni juttuu että sillä ei voi varmax päätellä onko maf kunnossa. Entäs lambdan toimivuus. Meinaa toi kärry syödä liikaa keittoo niin arvelin rueta vikaa paikantamaan. Osaako joku selostaa suomex coil-packin tarkistus ohjeen? http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=793322

Jalmari
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.5.2005 2:47

Autom. VR6:sen jakopää

ViestiKirjoittaja Jalmari » 1.11.2005 0:22

Eli onko kukaan vaihtanu tomaatti VR6:sen jakopään hilppeitä itse? Eroaako suuresti noista manuaalin ohjeista (ku tuntuu olevan melko kattavat ohjeet täällä) vai eroaako yhtään? Samalla pitäis vaihtaa tuo moniurahihnan kiristin, onko suuri töinen ja jotain hintaluokkaa, pitää meinaan ihan hirveätä ääntä. Kuuluko siinä moniurahihnan kiristimessä olla pultti siinä päällä koko ajan, koska itselläni se puuttuu. 4:ssä kuvassa näkyy se pultin paikka mitä meinaan. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1138497
Että tämmöstä....

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 1.11.2005 17:19

moniurahihnan kiristin taitaa olla sellaset 90e volkkarilla ja siinä ei kuulu olla sitä pulttia muuta kuin silloin kun sitä ottaa irti tai laittaa paikalleen, sillä pultilla löystytetään se hihna jotta saadaan se kiristin vaihdettua.

ei kai siinä automaattilaatikon ja manuaalilaatikon jakopääremontissa taida mitään eroa olla...

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 1.11.2005 21:30

Muutakuin että automaatti on varmasti suurempitöinen irroittaa?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 2.11.2005 22:45

Osaako kukaan kertoa kuinka säädetään tyhjäkäyntiä wergusta?? Vai onko pakko mennä VW huoltoon??? On vähän turhan alhaalla (n.500rpm)

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 3.11.2005 18:38

volkkarimies: kattoitko ettei ollu se valunu neste vaan jäähkäriä.. ainakin mun golffissa valu ne ulos eikä öljyt..

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 7.11.2005 20:51

Nyt kun tarkemmin alko kattelemaan tonne konehuoneeseen ni huomasi että taitaapi meikä pojan autossa vähä tuo kansi vuotaa öljyä. Koneen alaosa on iihan ölyssä ja siihen tarttuneessa paskassa. Nytkin kun ajoin auton talliin siitä 10 metrin päästä nii jo tiputti pikku öljypisaroita lattialle. Nyt tässä kysyisinkin, että onko tollanen kansipahvin vaihtaminen kallis homma jos vie johonkin merkkiliikkeeseen ja on jo kansipahvi valmiina ostettuna? Mitä kaikkea muita kulutusosia sieltä olisi sama vaihtaa siinä samalla kannen avauksella?

teeris01
-
Viestit: 51
Liittynyt: 18.10.2004 15:51

ViestiKirjoittaja teeris01 » 9.11.2005 11:09

Onkos kukaan kymenlaaksossa teetättäny jakopään remontin? Jos on nii missä ja mihkä hintaan. Omassa pitäs teetättää ku ei oo sellasta paikkaa missä pystys tekee ja talven aikaan se pitäs vaihtaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 11.11.2005 18:21

Kuinkahan toi bensapumppu vaihdetaan tonne tankin sisälle? Millä se pumppu on kiinni tankin pohjassa?? Mitä kaikkee pitää purkaa?? Perkule ku pumppu hajos just ku sain auton kuntoon :( Auttakee!!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 11.11.2005 19:48

Mitä kaikkea muita kulutusosia sieltä olisi sama vaihtaa siinä samalla kannen avauksella?


Osta koko yläpään tiivistesarja ja kannen pultit (n.180e). Sitte samalla voit vaihtaa ton laturin hihnan, jos näytää rispaantuneelta. Ja tietys tulpat, öljyt ja öljynsuodatin kannattaa vaihtaa. Katto samalla miltä venttiilit näyttää, ei olis pahitteeksi ostaa venttiilin hiomatahnaa ja pyöräyttä kaikki venttiilit. Kun kumminikin sinne vaihdetaan noi venttiiliivarren kumit. Merkkiliikkeessä hinta voi toisin olla aika kova, joten kannattaa ostaa noi kaikki osat jostain varaosaliikkeestä, niin säästät varmasti, jonkun satasen. Ja viä lisää säästä, jos teetät vaihtotyöt, jossain pienemmässä paikkassa. Paras olis, jos kaveri piiristä löydät osaavan remppamiehen. Säästät varmasti ainakin 500e. Porin volkkari liike ottaa 63e/h...

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 13.11.2005 23:10

Nyt pitää kyllä ihan kysyä että onko kaikissa vr6:sissa sellanen mukavuustoiminto että ikkunat avautuu ku kääntää avainta oven lukossa?? Meinaan vaan että aluksi luulin että perkele tässähän on sähkövika mutta sitten tajusin että toihan on toiminto..:) Entä onko metalliväri kuinka yleinen werguissa?? Onkos muuten kaikissa vr6:sissa sähkölasit myös takapenkin pojille??

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 14.11.2005 12:47

Ei kait ole kaikissa takapenkille sähkölaseja. Ja tuo on jooh kaikissa VR6 mitä olen nähnyt tuo lasinaukeeminen. Se on kesällä hyväkun siitä saa vielä kattoluukun kiinni. Muttei toisinpäin. Kauko-ohjauksella saadaan paras etu irti tuosta "toiminnosta".

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 14.11.2005 14:28

Entäs oletteko metallivärejä nähneet..? Meinaan vaan että itelle ei oo sattunu silmään muuta ku toi oman auton metallimusta väri..

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 14.11.2005 15:01

Oli omakin metalliväri.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 14.11.2005 21:09

Noniin...Nyt olis mahdollisuus ruveta rassaan autoa ihan lämpimässä tallissa. Eli kyselin tuossa jo tuosta nakutuksesta tuolta mun konetilasta. Se EI ole moniurahihnakiristin vaan se kuuluu sellaisesta "vehkeestä" johon menee muutamia läpinäkyviä putkia. Minulla itselläni se "vehe" on kiinni nippusiteellä ilmanputsarin koukassa. Se siis menee ilmanputsarin takana edestäpäin katsottuna.. Tämän "vehkeen" nimeä ja tarkoitusta en tiedä joten kaipailisin apuva?

tuossa vielä kuva siitä nakuttajasta:

http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... id=2383175

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 15.11.2005 16:46

Tuota.. eikö kukaan tiijä..??

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 15.11.2005 18:14

bensahöyryjen kierrätys systeemeitä sanoisin, tossa kohtaa puskurin sisällä on se aktiivihiilisäiliö...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 15.11.2005 21:57

katohan ettet laittanu johonki niistä kolmesta lämpötila-anturiin väärää piuhaa. Tuosta käynnistämisestä on ollut juttua "search" tai lue kaikki nämä viestit.


Olisiko kellään varmaa tietoa siitä, missä järjestyksessä noiden kuuluu olla? Kun mulla ilmastointi lopetti toimimisen suurin piirtein jakopään rempan aikoihin ja siinähän noita on käytetty irti....? Muuta vikaa en ole vielä löytänyt etsimälläkään, seuraavaksi täytyy varmaan vaihtaa kompura jos tuosta ei ole apua.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 16.11.2005 14:52

itkonen tuskin oot väärin laittanu. Kolme pistokettahan siinä on? Ja jokaiselle omaväri. Eihän freonit ois vahingossa karannu kun irrotitte vahdelaatikon ym...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 17.11.2005 10:25

Freonit täytetiin tuon homman jälkeen, ei auttanut... Jakopään remppa tehtiin merkkiliikkeessä, ei itsellä uskallus riittänyt.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

VR6 ilmastointi

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 17.11.2005 13:57

En noista kaikista ilmastoinnin malleista tiedä, mulla on Climatronic automaattinen omassa. Mutta luulisin, että anturit kannattaa tutkia ennenkö alkaa kompuraa ym. vaihtamaan. Mulla ainakin kompura ei kytkeydy, jos ulkolämpötila on nollan tuntumassa tai alle. Muistaakseni tuo ulkolämpöanturi on sarjassa kylmäaineen paineanturinkin kanssa, eli kompressori ei kytkeydy päälle jos kylmäaineen paine ei ole oikea eli suojaa kompuraa jos freonit on karanneet. Tuon kompreesorin päällelähdön mun autossa ainakin kuulee hyvin, kompurasta kuuluu sellainen 'tynks'-ääni. Myös moottorin vedenlämpöanturi voi olla kytköksissä ilmastoinnin toimintaan.

Ja yks kyssäri: Eilen laukes golffista bensapumppu, ajettu n. 190tkm. Kuinkahan yleistä tuo hajoaminen 200tkm korvilla on. Pumppu on merkiltään VDO.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

nakuttaja

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 17.11.2005 14:02

http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... id=2383175

Veikkaisin, että se on magneettiventtiili, joka päästää bensahöyryjä imusarjaan sieltä aktiivihiilipöntöstä (engl. EVAP canister). Ja tuon kuuluu muistaakseni toimia silloin, kun kone on käyntilämpöinen.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 22.11.2005 8:38

Kuinkahan toi bensapumppu vaihdetaan tonne tankin sisälle? Millä se pumppu on kiinni tankin pohjassa?? Mitä kaikkee pitää purkaa!! Eli osaako täällä kukaan auttaa tai ylipäätänsä tietääkö täällä kukaan mitään pumpusta. Huolestuttavalta vähän näyttää!!

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 22.11.2005 10:13

Eikös pumppu vaihdeta peräkontin kautta, eli sieltä suojalevy pois ja pumppu ylös?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.11.2005 15:48

^ Ainakin pienemmissä koneissa on näin. Sen enempää en VR6 tiedä.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 22.11.2005 15:53

Ainakin omassa VR6 passatissa on samanlainen luukku kuin oli entisessä 2G:ssäkin. Tuskinpa tuo Golffissakaan on sen ihmeellisemmin.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

Bensapumppu

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 23.11.2005 18:13

Joo, tuosta vaihdosta on tuoreita kokemuksia. Viime keskiviikkona katkesi työmatka kuin seinään, eikä auto lähtenyt enää käymään. Hinaus kotiin ja auto pajoitukseen.

Eli bensapumppu löytyy VR6 golffissa, (oma G3, valmistusvuosi 95), sieltä tavaratilassa olevan luukun alta. Kannessa 3 ristipääruuvia. Tankissa on luukun alla sellainen liitäntä, johon tulee pumpun virrat, bensamittarin karvat samaan liitäntään sekä bensan meno ja paluuputket. Bensaputket on kertakäyttöklemmareilla kiinni, eli kokoomista varten tarvitaan uudet. Liitäntäosa on mustalla kierrejutskalla kiinni tankissa, aukeaa tietty vastapaivään kiertämällä. Kun liitäntäosan noukkii tankista pois, huomaa että pumppu onkin tankin pohjaan kiinnitetty. Pumppu irtoaa tankin pohjasta kiertämällä vastapäivään. Pumppu on siis tankin sisällä letkuilla ja johdoilla liitetty siihen tankin päällä olevaan liitäntäosaan. Pumpun johdot abikoilla kiinni ja letkut edeleen kertakäyttöklemmareilla.

Tietty kannattaa tyhjentää bensat tankista ennenkö alkaa operaatioon. Itse en sitä viitsinyt tehdä, kun tankissa oli vain jotain 1/4 bensaa jäljellä.

Sain tosiaan oman autoni kokoon perjantaina, kaveri sai hankittua tarvikepumpun torstaille. Soitin keskiviikkona kyllä Tampereen Laakkoselle ja tilasin pumpun, mutta mokomat saivat sen vasta maanantaille. No on jonkun onni sitten, kun niillä on joskus jotakin varastossakin, yksi VR6:n pumppu. Toi tarvikepumppu on merkiltään Sidat muistaakseni, made in Italy, tuli maksaan 210€ rahteineen ja alkuperäinen muistaakseni olis ollut 245€.

Mun autossa ollut pumppu oli merkiltään VDO. Hajoamisen syy oli moottorin hiilien kuluminen loppuun, purin pumpun atomeiksi viikonloppuna... Autossa on jotain 190tkm nyt.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 24.11.2005 7:59

^Kiitoksia!! Kerrankin vastaus mitä tarvitsin. Itse purin kaikki muut pois mutta jäi ihemetyttään, että millä se pumppu on sielä tankin pohjassa kiinni. Mutta nythän sekin selvisi! Kiitos vielä!

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 24.11.2005 15:00

Vielä tästä Ville-Riston kysymästä nakutuksen aiheuttajasta eli mikä sen virallinen nimi on? Kun en löytänyt nuilla nimillä netistä sille hintaa. Kyllähän toi nakutus on vuoden päivät kuulunut niin alkaa jo risomaan. Pörhöllö varmaan kultaakin arvokkaampi. Ajattelin et vois vaihtaa jos ei ole kovin kallis.

kone
-
Viestit: 35
Liittynyt: 19.2.2005 22:21

ViestiKirjoittaja kone » 24.11.2005 15:42

Ei lähde enää oma veera avaimesta käyntiin, rele vaan napsahtaa eli taitaapi olla hiilet finaalissa. tai lähteehän se jos jaksaa aina käydä starttia vähän moukaroimassa....joten kysynkin onko kellään kokemusta että tuleeko helpommaksi hommata uusi startti vai onko nuo hiilet helppo vaihtaa tuohon hel***** vehkeeseen??

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 24.11.2005 19:41

Onkos muilla ollut ongelmia motonetin tulpanjohtojen kanssa. Yhellä johto sarjalla ei tunnu pääsevän kun 3000-100000 km ja avot johan lyö jo läpi.
Volkkarilla ton johtosarjan hinta oli vaatimattomat 450€. Kiinnostas tietää jos jostain sais alle 200€ johtosarjan joka kestäs. Alkaa meinaan kyrsiä kun tänä kesänä on mennyt 3 sarjaa johtoja.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 24.11.2005 20:03

tais tulla tohon toiseen lukuun yks nolla liikaa, mut joo itellä 40 000km motonetin johdoilla ilman ongelmia.[/u]

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 24.11.2005 20:51

pega: Onkos noi sun piuhat hiilisemmoset? Jos on, ni hommaa kuparijohdot. Semmoset mä tilasin, hintaa enkä valmistajaa nyt vaan muista mut ei ne 200 € kustantanu. Ovat varmemmat eikä ainakaan mulla oo läpilyöntejä ollu... toista vuotta ovat konehuoneessa majailleet... Tilatessa kesti jonnii aikaa, en tiä rupesko ne vasta tilatessa niitä kupareita puristamaan mut kuukauden odottelun jälkeen ne kuitenkin vihdoin ja viimein sain...

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 24.11.2005 22:15

Joo en valittas jos oisin päässyt 100000km noilla johoilla.
Eikä oo hiilijohdot eikä kupari. Teräsjohdoilta noi näytto kun katkasin yhen ja purin eristeen pois. Tarttee käydä varaosa putkassa kyseleen kuparijohtoja josko semmoset sais tilattua.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 13.12.2005 8:49

Saako Suomesta jostain ostettua VR6-merkkejä (maskiin, sivulistoihin ja taakse?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 13.12.2005 12:24

VW:ltä tai Eurocullenilta... Jälkimmäisessä töissä muistaakseni jopa heebo joka selvää suomea ymmärtää...

Jalmari
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.5.2005 2:47

VR6:sen päästöt

ViestiKirjoittaja Jalmari » 18.12.2005 22:43

Eli mistä kannattais aloittaa tuo vr6:sen päästöjen kohilleen saaminen? Onko kukaan vaihtanut täällä vesipumppua kyseiseen autoon, olis ihan hyvä saada jotain neuvoja siitä. Kiitos

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 19.12.2005 21:03

Vesipumppu tuli kesällä vaihdettua. Oli aika vi##umainen homma. Hihna irti, hihnapyörä irti ja sen alla muistaakseni kolme pulttia avattavissa. Pulttien avaamisen jälkeen lyömään pumppua irti, se sit on yleensä j-u-l-m-e-t-u-n tiukassa. Alumiini kun pureutuu alumiiniin kunnolla kiinni... Taottiin sitä pumppua kun heikkopäiset niuvanniemessä... Usko meinas mennä ton kanssa, oli se sen verran jymähtäny kiinni. Mut tarpeex ku takoo ja välillä jollain kättä pitemmällä kampee ni kyllä se sieltä irtoo. Sit vaan uutta paikalleen ja uudet tuoreet nesteet lohkoon.
Ajallisesti kaiken kaikkiaan "ei ehkä ihan pikkuhomma..." Ainakin mulla se oli varsinainen "mein kampf"...

Tohon toiseen kyssäriin on sit jo niin monta vaihtoehtoo että viisaammat valaiskoot asiasta enemmän kun tietänevätkin niistä jotain...

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 20.12.2005 22:09

Omien kokemusten perusteella vr6 on melko herkkä likaiselle ilmanputsarille ja huonoille tulpille/johdoille. Vaihoin tässä omaani pariviikkoa sitten ilmanputsarin niin kulutus tippu matkassa jopa alle 8l ja pakoputken pää vaaleni mikä viittais seoksen laihenemiseen.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.12.2005 23:30

Tietäskö kukaan kuinka lämmityslaitteen puhaltimeen pääsis käsiksi?
Sulake on ehjä ja sinne tulee virta. Mutta, kun namiskaa vääntää niin puhaltimessa ei tapahdu mitään.. Eli missä vois olla vika ja mistä kannattaa lähteä tutkimaan?? On aika kylmä ajella näillä pakkasilla ja näkyvyyskin on aika heikko! =)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 22.12.2005 0:53

se lämmityslaitteen puhallin on apparin jalkotilassa ja lähtee irti kun sitä pyöräyttää hieman ja sitten se onkin jo siinä lattialla. muistaakseni ei tarvii purkaa juuri mitään.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 28.12.2005 13:25

Eli mitä tarkalleen ottaen pitää purkaa, jotta pääsen puhaltimeen käsiksi? On pihalla sen verran pakkasta ettei viitti mennä turhaan ihmettelemään. Kiitos jo etukäteen.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 28.12.2005 15:31

^se alin muovilokero mikä on muistaakseni viidellä ruuvilla kiinni.

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 4.1.2006 17:58

Mikähän liitin on konehuoneessa lambda anturin liittimen vieressä oleva valkoinen 3napainen liitin?? Kyseisen liittimen johdot on poikki niin kiinnostas mikä on sen tehtävä

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 4.1.2006 18:22

Ettei olisi engine speed sensor? Onko se siinä startin vieressä se liitin?

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 4.1.2006 19:52

Liittimestä lähtee johto pakosarjan alle kanteen/lohkoon aapparin puolelle.
Ainakin kone rupes kiskoon yli 3000 kierroksilla pirun paljon paremmin kun koskaan mun aikana ja kulutus putos entisestään.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 21.1.2006 14:15

Onko lohkolämmittimen vastus vaikeaa vaihtaa tähän mun vr6:seen. Kysyin eräältä huoltamolta ja sanoivat sen olevan 4-5 tunnin homma. Puskuri ja koko keulu pitää muka purkaa?? Onko näin?? Laittoivat ekan kerran tähän letkulämmittimen, mutta eihän sellaista saa tähän autoon laittaa, joten sehän meni heti rikki. Onko ton vastuksen vaihtaminen noin kovan homman takana??

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 21.1.2006 15:54

ei oo iso homma. keulan joutuu ottaa pois mut siin ei mee kun vartti. koko hommaan menee sellanen 1.5-2 tuntia jos ei kiirettä pidä.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

VR6 ja letkulämmitin

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 21.1.2006 22:03

Ostin aivan muihin VW-malleihin tarkoitetun letkulämppärin (Defa ~500W), tarkoituksena laittaa se mun vr6-kolmosgolffiin. Eli kysymys kuuluu, mihin väliin se kannattaisi laittaa. Olen suunnitellut laittavani sen öljynjäädyttimen jomman kumman letkun väliin.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 23.1.2006 9:33

Mulla on lohkolämppäri kiinni kannen päässä apparin puolella ilmanputsari kotelon takana olevassa vesipropussa. Asennukseen menee ehkä 15 minuuttia jos on propunulosvetäjä käytössä. Calixilta ei taideta edes muualle tarjota. Mulla on Defan lämppäri siellä. Sille ei suoraan lue soveltuvuutta mutta mittaamalla löytyy kyllä oikea vastus. Ihan kohtuullisesti se lämmittää. Huhujen mukaan VW autolla eivät ole muualle niitä asentaneetkaan kun tohon kannen päähän. Paremmin kyllä varmasti lämpeis sillä defan omalla elementillä, joka tulee öljyn lauhduttajan alle, kun lämmittäis alempaa. Mutta ainakin ilmastoinnillisessa vehkeessä sen asennus vaikutti vähän turhan vaikealta saatavaan hyötyyn nähden.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 23.1.2006 12:01

no juu, ilmastointi vähä hidastaa hommaa kun keulaa ei saa yhtenä palana pois, mut ei se sitä hommaa tavallaan vaikeuta. ja calix tosiaan tarjoo paikaksi tota kantta.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

Sekalaisia ongelmia veeran kanssa

ViestiKirjoittaja Cornelius » 24.1.2006 20:10

Eli tälläisiä ääniä pitäisi selvitellä että pääsis korjaamaan. Normaalisti ajettaessa kuuluu korisevaa/laahaavaa ääntä, mutta kytkin pohjassa se häviää. Oma veikkaus olisi vaihdelaatikko tai painelaakeri, onko parempaa tietoa? Sitten on sellainen ääni joka kuullostaa vähän kun releen napsautuksilta ja se kuuluu ilman putsarin luona olevasta pienestä "osasta", olisko ilmanmääränmittari?? keskikulutus on viimeisen 1500 km aikana ollut 13.6 litraa, jos se on ilmamäärämittari niin kuuluuko sen naputtaa? Sitten löytyy vielä se rääkäisy ääni startatessa (kuullostaa kun käynnistäisi jo käynnissä olevaa autoa), onko tuon äänen alkuperästä uutta tietoa(jollain ollut samaa ongelmaa täällä)

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 24.1.2006 21:17

Jos siinä moottorissa on kuumafilmityyppinen ilmamäärämittari, kuten mulla '95 VR6:ssa, siinä ei ole mitään liikkuvia osia mitkä napsuisi. Voiko VR6:ssa olla mekaaninen ilmamäärämittari?

Tällä foorumilla tuon ilmanputsarin tienoon napsumisiin on ehdoteltu jotakin evap-venttiiliä, mikä päästää sellaisesta bensahöyryjä keräävästä aktiivihiilipöntöstä vähin erin käryjä moottoriin poltettavaksi. Muistaakseni tämä toiminto aktivoituu vasta, kun moottori on normaalissa käyntilämpötilassa.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 25.1.2006 19:52

Kävin tuossa ottamassa vikakoodit veerasta ja vikaa löytyy ajonopeudentunnistimesta, mitä virkaa tuolla on ja missäköhän kyseinen aparaatti sijaitsee?? Onko muilla ollut ongelmia tuon kanssa?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 25.1.2006 22:19

Engine speed sensor? Jos on tuo niin antoi omakin siitä vikakoodia. Jolla ei ollu mitään merkitystä. Löytyy autosta lohkone etupuolelta. Aikas lähellä starttia. Edestä katottuna aika keskellä alhaalla <- Vaikeesti selitetty. Täällä on ohjeet miten mitataan onko ehjä.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 26.1.2006 7:03

Aika hassua sinäänsä, tavallaan harmittaa kun ei löytynyt enempää vikaa. Odotin että olis löytynyt jotain vikaa mikä olis selvittänyt kovan bensiininkulutuksen. Keskikulutus on siinä 14 l /100km ja kylmänä vetää eka sen 99.9 l /100 km ja tipahtaa siitä aika nopeasti sinne 26 l/100 km. Kun luin muiden veeran omistajien kulutuksia niin noi mun tuntuu aika korkealta(ellei muut sit vähättele kulutuksiaan :+) ) En kuitenkaan usko että omat ajotottumukset eroaa kovin radikaalisti muiden ajotavoista jne. Aika muikeat bensankatkut on kun kylmänä starttaa.

Rynnäkköpäärynä: Juu sama aparaatti se näköjään mullakin on se nakuttaja.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 26.1.2006 9:05

Kävin tuossa ottamassa vikakoodit veerasta ja vikaa löytyy ajonopeudentunnistimesta, mitä virkaa tuolla on ja missäköhän kyseinen aparaatti sijaitsee?? Onko muilla ollut ongelmia tuon kanssa?


Jos kyseessä on Vehicle speed sensor se sijaitsee vaihdelaatikon päällä. Mulla antoi ainakin vielä keväällä siitä vikailmotuksen eikä toiminutkaan kun vag com näyttää nopeutena nollaa ajossa, mutta en ole sitä vaihtanut kun auto toimii muuten normaalisti. Mittaristolle nopeus titeto tulee kuitenkin ABS kautta. Se maksaa volkkarilla n. 50€ pitäis kyllä varmaan itekkin vaihtaa se jossain vaiheessa. Ja mun kulutukset on ollut nyt talvella 9.5-10 l/100km eli jos se anturi ei ole ittestään alkanut toimia niin ei vaikuta kulutukseen juurikaan.

Ittellä oli kanssa kulutukset keväällä noin korkeet. Vikana oli viallinen lambda anturi, mutta sen kyllä näki vag comilla..

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 26.1.2006 9:33

Pitää varmaan kuitenkin kattoa sitä lambda anturia. Toikin mietityttää kun kylmänä käynnistäessä bensa suorastaan haisee. Ymmärrän kyllä että pieni bensan tuoksu melkeinpä kuuluu asiaan mutta ei kuitenkaan siinä määrissä että autoon melkeinpä tukehtuu :+) Lämpimänä bensa ei tuoksu juuri ollenkaan. Voisko olla että se jostain syystä tunkee niin jumalattomia määriä kakkua kylmänä koneeseen että keskikulutus nousee sen takia. Kun kuitenkin matka-ajossa 80 km/h 2000 rpm viitosvaihteella kulutuksen ajotietokoneen mukaan saa tiputettua parhaimmillaan 6,4 l /100 km normaalin kuitenkin ollessa n 8-10 l /100 km

Mitens muuten saa abs valon vikavilkutuksen pois kun abs vika on korjattu?

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 26.1.2006 10:55

Jos kulkee noin vähällä niin ei varmaan ole lambda pimeä. Mulla oli kyllä rikkinäisellä lambdalla ihan jatkuvasti kulutus yli 12 litraa.

Millaista ajoa toi 14 litran keskikulutus sitten on? Jos kylmäkäynnistys ja lyhyt ajomatka varsinkin ruuhkassa niin toi kulutus voi kyllä hyvinkin pitää paikkaansa.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 26.1.2006 11:02

Mitens muuten saa abs valon vikavilkutuksen pois kun abs vika on korjattu?

Jos ABS-valo jäi palamaan käynnistyksessä ja viat on korjattu, niin valo sammuu muutamien kymmenien metrien ajon jälkeen. Jos se sun valo morsettaa jotain vikakoodia, niin se on sitten eri asia, siihen en sano mitään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa