VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
No tuota jos sais hintaa hilattua alaspäin, niin voisihan sitä harkita.. Jos se leviää ni ei ainakaa tarvi maksaa itse, tavallaan. Tekeekö kuin hallaa jos katkeaa ajossa?? Mut golffi on pakko saada!!!
Suunnittelin jos supersprintin pakosarjaa ja simon/marteliuksen röörejä + ilmanotto.. Mut ei niistä enempää, koska asiaa on puitu täällä varmaan loputtomiin.. :)
Suunnittelin jos supersprintin pakosarjaa ja simon/marteliuksen röörejä + ilmanotto.. Mut ei niistä enempää, koska asiaa on puitu täällä varmaan loputtomiin.. :)
Ketjulle ei oo mitään eksaktia VW:n ilmoittamaa vaihtoväliä, etenkään suomen VW ei tiä noista just yhtään mitään kun niillä ei tota mallia oo ollu aikoinaan maahantuontiohjelmassa. Sit ku rupee rallattamaan, ni sit on jo kohtuullisen kiirus tilanne ruveta harkitsemaan jakopään osien vaihtoa. Toisaalta; jotkut on ajellu tuhansia kilometrejäkin rallattavalla koneella...
Jotkut on vaihtanu jo 130 000 ajettuja ketjuja & laahaimia, itellä oli 200 000 täynnä kun vaihdoin. Ei rallattanu sit tippaakaan, vaan kun avasin ni huokasin että hyvä että tuli ruvettua remppaan: Se ylin laahain oli jo niin kulunu että niitin päät oli lähteny kiitämään ja pinnoite oli enää öljykalvon ja jäljelle jääneiden niitinpäiden jäänteiden varassa paikallaan!...
Jos/kun ton rempan tekee niin mitään järkee ei oo olla uusimatta samalla kerralla sekä ketjuja että laahaimia, jos jakopää kerran on auki. Ainakin mulle VW:n asentaja sano "vaihda suosiolla vaan kaikki kerralla jos kerran remppaan rupeet..." Ketjukaan ei oo ikuinen, siinä vaiheessa kun kiristin saa öljynpaineet ni tällöin ketju jonkin verran jokaisessa käynnistystilanteessa venyy.
Ja jos se katkeaa ajossa ni ei siinä muuta käy kun että ketju pääsee löystymään, jako hyppää paikaltaan, ja yläkerta tuhoutuu. -Ja eteenpäin meno vaikeutuu, jollei suorastaan lopu siihen paikkaan. Ei siin muuta ropleemia käy...
Jotkut on vaihtanu jo 130 000 ajettuja ketjuja & laahaimia, itellä oli 200 000 täynnä kun vaihdoin. Ei rallattanu sit tippaakaan, vaan kun avasin ni huokasin että hyvä että tuli ruvettua remppaan: Se ylin laahain oli jo niin kulunu että niitin päät oli lähteny kiitämään ja pinnoite oli enää öljykalvon ja jäljelle jääneiden niitinpäiden jäänteiden varassa paikallaan!...
Jos/kun ton rempan tekee niin mitään järkee ei oo olla uusimatta samalla kerralla sekä ketjuja että laahaimia, jos jakopää kerran on auki. Ainakin mulle VW:n asentaja sano "vaihda suosiolla vaan kaikki kerralla jos kerran remppaan rupeet..." Ketjukaan ei oo ikuinen, siinä vaiheessa kun kiristin saa öljynpaineet ni tällöin ketju jonkin verran jokaisessa käynnistystilanteessa venyy.
Ja jos se katkeaa ajossa ni ei siinä muuta käy kun että ketju pääsee löystymään, jako hyppää paikaltaan, ja yläkerta tuhoutuu. -Ja eteenpäin meno vaikeutuu, jollei suorastaan lopu siihen paikkaan. Ei siin muuta ropleemia käy...
Viimeksi muokannut tpv, 23.3.2005 0:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaah,,, miten niin ei ole ollut maahantuontiohjelmassa. Mulla on ihan suomi peli -95 mallinen, Stockmann auton myymä, ja jakopää rallattaaaaaa, 180 tonnia ajettu.
VV autolta kysyin että miten maahantuoja suhtautuu tuollaiseen asiaan että jakopäässä on suunnitteluvirhe, vastasivat että ei siinä ole mitään vikaa, eli ilmeisesti on aivan normaalia että ketjujakopää hajoo ennen 200 tonnii, mun mielestä aivan bullshittiä.
Vortexia kun lukee ni joillakin on katkennu ketju heti sadan tonnin jälkeen, mut joillakin sitten kestäny melkeen 300 tonnii. Se muutos ilmeisesti sitten tuli joskus -97 ja siinä on kaikki laahaimet ja ketjut pistetty uuteen uskoon. Ylempi ketju on muutettu kaksirivisestä yksiriviseksi, eli samat osat ei käy ollenkaan. Mutta mun käsittääkseni vaikka tuo uudempi on parempi, ei ongelmat kuitenkaan poistunu täysin, eli niitäkin on katkennu. Konehan menee aivan paskaksi jos vauhdissa katkee, jos hyvä tsägä käy niin menee vaan kansi.
VV autolta kysyin että miten maahantuoja suhtautuu tuollaiseen asiaan että jakopäässä on suunnitteluvirhe, vastasivat että ei siinä ole mitään vikaa, eli ilmeisesti on aivan normaalia että ketjujakopää hajoo ennen 200 tonnii, mun mielestä aivan bullshittiä.
Vortexia kun lukee ni joillakin on katkennu ketju heti sadan tonnin jälkeen, mut joillakin sitten kestäny melkeen 300 tonnii. Se muutos ilmeisesti sitten tuli joskus -97 ja siinä on kaikki laahaimet ja ketjut pistetty uuteen uskoon. Ylempi ketju on muutettu kaksirivisestä yksiriviseksi, eli samat osat ei käy ollenkaan. Mutta mun käsittääkseni vaikka tuo uudempi on parempi, ei ongelmat kuitenkaan poistunu täysin, eli niitäkin on katkennu. Konehan menee aivan paskaksi jos vauhdissa katkee, jos hyvä tsägä käy niin menee vaan kansi.
Sellainen asia tuli mieleeni kun täällä näistä jakopää hommista keskustellaan että onko tuo motonetissä myytävä painelaakeri vr:ään myös alkuperäisosa niin kuin nuo jakopään osat?? kun itsellänikin on tuo remppa käsillä ja täältä olen saanut sen käsityksen että se painelaakerikin sinne kannattaa vaihtaa samassa konkurssissa vaikkei ääntä pidäkkään. ja tuohon ketju hommaan, minulla pitänyt n. 15 000km lähes aina käynnistäessä rankan "rohauksen",mutta ei se mihinkään ole hajonnut.nyt autolla ajettu 201 tkm ja viimeisen n.2000 km aikana pitänyt sellaista vaimeaa rahinaa joka häipyy kierroksia nostaessa->ketju ilmeisen valmis. ja tuo "rohaus" luultavammin johtuu karstaantuneesta hydr. kiristimestä? tuo nesteiden raju lämpötila vaihtelu ( 75-95) on ilmeisesti yleinen "ongelma" meillä vr:n omistajilla,ainakin joillain...itseni mukaan lukien:)
Juu, on niitä tuotu (oma on myös "aito Suomi-auto" :D), mutta osa on tullut muuttoautoina. Jollain tiskillä (olikohan Stocka) kaveri katsoi ilmeisesti AKElta, että kuinka paljon noita on Suomessa ja siinä vaiheessa löytyi 50kpl. Tämä siis ennen kuin uustuonti alkoi, nythän noita on varmaan jonkin verran enemmän.
VR6 ei ole ns. vapaastipyörivä, eli jos jako menee sekaisin, niin venttiili(t) tapaa männän ja huonostihan siinä käy. Foorumilta löytyy kokemuksia kyseisestä tapahtumasta, eli kannattaa käyttää searchia.
Jos joku on kiinnostunut tosta passatista, niin saa laittaa vaikka privaviestin niin keskustellaan lisää.
VR6 ei ole ns. vapaastipyörivä, eli jos jako menee sekaisin, niin venttiili(t) tapaa männän ja huonostihan siinä käy. Foorumilta löytyy kokemuksia kyseisestä tapahtumasta, eli kannattaa käyttää searchia.
Jos joku on kiinnostunut tosta passatista, niin saa laittaa vaikka privaviestin niin keskustellaan lisää.
kone: Painelaakerin uusimisesta ei oo muuta tietoo paitsi kun ite tein niin VW:n asentaja sanoi, että jos se pitää meteliä/tuntuu rohisevan/olevan lopussa niin vaihtaa sit. Joten en vaihtanu, oli hyväkuntonen vehke vielä. Ja stefan vaihdoin vauhtipyörän pulttien ohella itsekkin. Ja kytkinlevyn varmuudex vaikka edellinen oli vielä ihan kuntonen... Eipähän tarvii heti ainakaan sen takia repii taas jakopäätä auki. Nii, ja laitoin kevennetyn vauhtipyörän. Ja jos teette remppaa niin hommatkaa osat nahkahousulta, pääsette hommassa paljon halvemmalla... Nahkiksella ~250 €/koko satsi, sis. kaikki jakopään kalikat, vauhtipyörän pultit, kansipahvi, kannen pultit. (Kanttahan sinänsä ei tarvii irrottaa ton rempan takia eli se jäi ylimääräsex...)
Wink wink: Mulla ois nyt yksi ylimääräinen kevennetty ja tasapainotettu vauhtipyörä, pistääpi privaa jos jotakuta kiinnostaa...
Wink wink: Mulla ois nyt yksi ylimääräinen kevennetty ja tasapainotettu vauhtipyörä, pistääpi privaa jos jotakuta kiinnostaa...
Vaihdoin omaan rassiini kaikki kiristimet ja laahaimet
120.000 kohdalla mutta silloin jäi ketjut vaihtamatta
erinäisistä syistä.
Nyt ajettu 128.000 ja rapinaa kuuluu.. Nyt olisi vauhtipyörän
vaihto kevennettyyn malliin edessä ja samalla vaihdan myös
ketjut.
kannattaako noita motonetin ketjuja laittaa vaiko ostaa aluperäiset?
Mitähän maksaa?
edit. ylimmäinen laahain\kiristin oli kulunut niiteille..
120.000 kohdalla mutta silloin jäi ketjut vaihtamatta
erinäisistä syistä.
Nyt ajettu 128.000 ja rapinaa kuuluu.. Nyt olisi vauhtipyörän
vaihto kevennettyyn malliin edessä ja samalla vaihdan myös
ketjut.
kannattaako noita motonetin ketjuja laittaa vaiko ostaa aluperäiset?
Mitähän maksaa?
edit. ylimmäinen laahain\kiristin oli kulunut niiteille..
Itsellä tuolla vr:llä on nyt ajettu 148tkm (mittarissa) ja tuolta ilmanputsarin kohdilta kuuluu outoa nakutusta. Tarkkaa paikkaa en ole saanut vielä paikannettua mut olisiko vinkkejä mistä toi kuulus? Itse epäilin jakopäätä mutta kaverit meinas et jos olisi jakopää niin pitäisi kovempaa ääntä ja rohisis. Voiko se olla se ilmamassamittari joka tuolla lailla nakuttaa?
Jusep: Missä päin Oulua käytit autoa jakopään vaihdossa? Ostitko osat motonetistä?
Jusep: Kiitos
Jusep: Missä päin Oulua käytit autoa jakopään vaihdossa? Ostitko osat motonetistä?
Jusep: Kiitos
Viimeksi muokannut Koptex, 24.3.2005 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cronos & Koptex: hyvä keino selvittää että onko se meluaja sen moniurahinan kiristin, pistin auton sammuksiin ja laitoin sormella pari pisaraa aseöljyä siihen kiristimen keskiössä olevalle laakerille. Auto käyntiin ja rohina hävisi. Hain samantien uuden kiristimen (TDI:hin maksoi 46 eur).
Viimeksi muokannut jmr, 28.3.2005 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmr: kieltämättä hyvä keino. Toivottavasti ei tartte enää pelleillä tuon osan kanssa. Omassa se (siis alkuperäinen) kesti sen n. 200000km ajoa, eli ei tarvitse ihan joka vuosi vaihtaa.
Siinä loppuvaiheessa kiristin rallatti niin kovaa, että ei voinut erehtyä mistä kohtaa ääni tulee. Mutta on tosiaan parempi paikallistaa vika ennen kuin on se selviää kantapään kautta. Jonkin verran jänskätti ajaa työreissulta kotiin, kun kello on puolen yön tienoilla, kotia matkaa melkein 300km ja kiristin pitää lähestulkoon yhtä pahaa ääntä kuin kiviä täynnä oleva betonimylly ;)
Siinä loppuvaiheessa kiristin rallatti niin kovaa, että ei voinut erehtyä mistä kohtaa ääni tulee. Mutta on tosiaan parempi paikallistaa vika ennen kuin on se selviää kantapään kautta. Jonkin verran jänskätti ajaa työreissulta kotiin, kun kello on puolen yön tienoilla, kotia matkaa melkein 300km ja kiristin pitää lähestulkoon yhtä pahaa ääntä kuin kiviä täynnä oleva betonimylly ;)
Onko kenelläkään tietoo kyseisestä yläketjun laahainkiskosta? Motonet myi ei oota ja sanoi ettei saa tilattua. Kävin tänään varaosaliikkeessä kysymässä ja ilmoitti että kyseistä varaosaa on muovisena ja metallisena. metallinen maksoi 75€ ja muovinen n. 30€. Onko tää metallinen joku paranneltu versio ja onko kukaan laittanu kyseistä autoonsa.
Motonetissä 2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . 25-5428/ 28.90€ ja Laakkosella alkuperäisnumero 021109509a 51€. Samaa osaa on myös e loppuisena netistä. Onkohan toi Laakkosen osa muovinen vai metallinen?
Metallinen
http://www.germanautoparts.com/image/A1 ... 0612132005
"muovinen"
http://www.germanautoparts.com/image/E0 ... 0414192800
Motonetissä 2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . 25-5428/ 28.90€ ja Laakkosella alkuperäisnumero 021109509a 51€. Samaa osaa on myös e loppuisena netistä. Onkohan toi Laakkosen osa muovinen vai metallinen?
Metallinen
http://www.germanautoparts.com/image/A1 ... 0612132005
"muovinen"
http://www.germanautoparts.com/image/E0 ... 0414192800
Missä kannattaa Turun suunnalla laitattaa toi jakopää? (myös Rauma ja Eura suunta käy kun "sukulaisia" siellä) Meinaan vaan et ei taida vw-auto ja lms olla halvimmasta päästä, mut varmaan luotettavii paikkkoi kyllä. Esim. autohuolto Huttu ei tee kyseistä remonttia. Ja mitäs on täällä suunnalla remontti maksanut?
Mun mielestä, siis olen nähnyt, että toi muovinen yläketjun kiristimen laahain on sen uudemman, eli parannetun vr6 version laahain, missä yläketju on yksirivinen. Toi metallinen laahain on sen vanhemman moottorin joka on nimenomaan se mikä kärsii lähes poikkeuksetta jakopääongelmista. Nimenomaan tuo liukupinta kuluu puhki ja ketju alkaa ottaa laahaimen metallirunkoon kiinni.
Silloin kun ostin tuon niin soitin alkuperäiselle omistajalle ja kysyin asiaa niin se sano et en mää sille oo mittee tehny :D
Kerran oli käyttäny huollossa ku luuli et jakopää rohisee mut ei siellä ollut mitään ollu.
Kuittikin löytyy multa siitä reissusta =)
Varmaan miks kestäny ku toi on tomaatti ja ollu pitkälti matka-ajossa vanhemmalla herras henkilöllä.
Kerran oli käyttäny huollossa ku luuli et jakopää rohisee mut ei siellä ollut mitään ollu.
Kuittikin löytyy multa siitä reissusta =)
Varmaan miks kestäny ku toi on tomaatti ja ollu pitkälti matka-ajossa vanhemmalla herras henkilöllä.
Sainpa viimeinkin ostettua tuon termarin. Tuossa aikaisemmin oli jo puhetta mut mitä tiivisteitä siihen menee muita kuin se lohkontiiviste? Pitää ostaa kaikki valmiiksi ettei tarvi enää purkaa. Termari on se 87 asteinen joka käy myös Transport:iin. Oletteko huomanneet mitään eroa entiseen verrattuna muuta kuin et käy lämpimämpänä? Miten tuolla pärjää kesän läpi kuumeneeko liikaa? Uudet kesätassut ja vanteet pitäs hakea ulkomailta niin minkäläisella ET:llä tulisi tuommoinen 17"+205/40-17 paketti olla. Auto on maasto korkeudessa eli vakio alusta? Näin sitä kysymällä oppii, toivottavasti.
Koptex: Tiivisteet otin samalla paikalliselta vw:ltä kun vaihdoin koko kopan. ei ollut mitkään hirveän hintaiset. Siihen satsiin kuului 3x anturin tiivisteet, termostaatin tiiviste, tulo ja meno putken tiiviste, sekä lohkon ja kopan välinen tiiviste. Tuo termostaatin tiiviste oli mulla ainakin jotain erikos kumia (vitonista kenties tehty? ). Mitä lämpöihin tulee ne on pysyneet siinä ~100+ asteen hujakoilla. Flekti on kyllä pyörinyt aina silloin tällöin (siis kun jossain seisoskelee). Itse en tiedä mitä kesä kuuma tuo tullessaan. Ehkä flekti pyörii silloin vaan kovemmin ja useammin mene ja tiedä.
Ite vaihdoin viime viikolla termarin siihen 87 asteiseen myöskin. Mulla oli uusia vaan se termarin tiiviste ja termostaatti kopan ja lohkon välinen tiiviste. Aikasemmin mun autossa ei lämmöt noussut ollenkaan mittarin puolelle ollenkaan. Vaihdoin termarin irrottamatta yhtään letkua. Ainut tiiviste jonka ois voinnu vielä vaihtaa ois ollut se moottorin etupuolen putkessa, joka menee termarikoteloon sisään. Nyt on lämmöt ollu siinä suunnilleen 85-95 asteen paikkeilla. (Eipä tarkkaa lukemaa oikeen vakiomittarista pysty lukemaan)
Ittellä noi kesärenkaat on 215/40 17 ja vanteet 17x7.5 et 35. Alusta on myöskin vakio eli älyttömän korkea. Takaata ottaa kiinni kaariin jos on yli kaks henkeä takapenkillä. Laskee tolla lastilla melkeen 4cm? Luultavasti ei olisi mitään ongelmia 205/40 17 renkailla. Parempaa alustaa siis kaipais.
Tossa autossa kun on kiinni pipercrossin kartio filtteri niin onko muilla havaintoja kulutuksen kasvusta kaupungissa kartio suodattimella, kun nykynen auto syö n.15 litraa kaupungissa ja edellinen auto vakiofiltterillä söi 12 litraa? Maantiellä kulutukset on sitten samoissa.
Ittellä noi kesärenkaat on 215/40 17 ja vanteet 17x7.5 et 35. Alusta on myöskin vakio eli älyttömän korkea. Takaata ottaa kiinni kaariin jos on yli kaks henkeä takapenkillä. Laskee tolla lastilla melkeen 4cm? Luultavasti ei olisi mitään ongelmia 205/40 17 renkailla. Parempaa alustaa siis kaipais.
Tossa autossa kun on kiinni pipercrossin kartio filtteri niin onko muilla havaintoja kulutuksen kasvusta kaupungissa kartio suodattimella, kun nykynen auto syö n.15 litraa kaupungissa ja edellinen auto vakiofiltterillä söi 12 litraa? Maantiellä kulutukset on sitten samoissa.
^ Saako se filtteri hyvin kylmää ilmaa? Voisiko johtua siitä, että maantiellä saa paremmin virtaavaa ilmaa, mutta kaupunkiajossa imee sitten lämmintä ilmaa ja kulutus nousisi? Mene ja tiedä.
Viimeksi muokannut moppe, 10.4.2005 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Devo: Ei siinä mitään koteloa ole, että lämmintä ilmaa varmasti saa. Se vakio filtterikotelon pohja on paikallaan sen filtterin alla. Tää on edellisen omistajan asentama viritys. Oon miettiny että jos vaihtais vakio kotelon paikalleen ostais sinne vaan jonkun K&N filtteri elementin tilalle tai sitten pitäis lähteä väsäämään jotain kotelointia tolle kartiofiltterille. Tuskin se vakio filtterikotelo kuitenkaan pahin ahistaja on.
Terve.
Olen lukenut noita vanhoja threadeja ja VR6-faq:inkin, mutta olisi silti kysyttävää.
Olisi yksi vm. 92 146tkm (noh, ainakin mittarissa :) ajettu yksilö näytillä, automaagilla. Kestävätkö nuo automaatit? onko paljonkin ongelmia? entäpä jakopään ongelmat, miten kuulen/näen onko remonttia tulossa/onko kalliskin remppa?
Paljonko tuollainen automaatti syö kaupunki/sekalainen/maantie? näin kevyellä tai raskaalla kaasujalalla..? viekö talvella aivan sairaita määriä?
Onko antaa tuon automaatin 0-100 arvoja yms. , ei näytä olevan autotalli.com:issa mitään.
Mitä muuta pitää ottaa huomioon tuollaista ostettaessa?
Kiitän.
EDIT: niin ja pyyntihän tuossa oli n. 6500e. Miltä kuulostaa, voiko tuolla saada muutakin kuin romun?
EDIT2: ja milläköhän ilveellä sen automaatin mahdollisen tulevan rempan huomaisi? nykäiseekö jatkuvasti tjsp.?
Olen lukenut noita vanhoja threadeja ja VR6-faq:inkin, mutta olisi silti kysyttävää.
Olisi yksi vm. 92 146tkm (noh, ainakin mittarissa :) ajettu yksilö näytillä, automaagilla. Kestävätkö nuo automaatit? onko paljonkin ongelmia? entäpä jakopään ongelmat, miten kuulen/näen onko remonttia tulossa/onko kalliskin remppa?
Paljonko tuollainen automaatti syö kaupunki/sekalainen/maantie? näin kevyellä tai raskaalla kaasujalalla..? viekö talvella aivan sairaita määriä?
Onko antaa tuon automaatin 0-100 arvoja yms. , ei näytä olevan autotalli.com:issa mitään.
Mitä muuta pitää ottaa huomioon tuollaista ostettaessa?
Kiitän.
EDIT: niin ja pyyntihän tuossa oli n. 6500e. Miltä kuulostaa, voiko tuolla saada muutakin kuin romun?
EDIT2: ja milläköhän ilveellä sen automaatin mahdollisen tulevan rempan huomaisi? nykäiseekö jatkuvasti tjsp.?
niin ja pyyntihän tuossa oli n. 6500e. Miltä kuulostaa, voiko tuolla saada muutakin kuin romun?
Hyvässä lykyssä, lue melko suurella todennäkösyydellä, saat laittaa yhden 3000 euroa korjauksiin. Hyvä jos riittää... Ja jos tomaatti menee niin ri riitä millään.
Jos ite oisin veeärrää nyt ostamassa niin ostasin sellasen jossa nuo kaikki lapsentaudit on jo korjattu kertaalleen. Säästyy monelta hampaiden kiristelyltä ja rahan menetykseltä.
^ Tosi homma. Itellä jakopään kaikki kalikat muistaakseni 270 €, (mukana myös kansipahvi ja kannenpultit, sinänsä kyllä kantta ei ton homman takia tarvii irrottaa) ja remppa tehtiin ite. Säästy aika pitkä penni... (=siis centti) Toinen kuvio mikä kannattaa kattella on sen mahdollisen kattoluukun toimivuus, taitaapi olla G3:n vakiovikaa että sieltä vaijerikoneistosta hajoaa jotain... Tosta tomaatista nyt sit on montaa mieltä, ite tykkään kyllä perinteisestä. Tääl saitilla on semmonen nicki ku ACAB, sillä oli joku aika sit tomaattiVR. Siltä varmaan saisit hyvii vinkkejä...
No niin nyt on sitten uudet kesäkumit alla ja kaikki ei mennyt niin kuin piti. En tiedä onko muilla vastustanut yhtä paljon meinaan ei meinannut löytyä vannetta joka olisi mennyt heittämällä paikalle. Ensimmäiset vanteet hain tietenkin farkulla ja Golf jäi omaan pihaan. Liikkeessä Ruotsin puolella sanoivat et pitäs passata. No kotiin kun tulin ja aloin laittaa paikoilleen niin puola otti kiinni jarrusatulaan(alkoi jo lämpö nousta). No soitto Ruotsiin ja uudet vanteet tilaukseen. Viikon odotin niitä ja nyt menin sitten VR:llä paikalle. Nyt jäi peräti milli tilaa mut se riitti(melkein uudet jarrupalat alla). Paketti oli kooltaan 205/40*17 ja 7*17.
vr 6 jakopään rahinat
Eli Golffin jakopää ei pidä raksutusta kylmänä mutta lämmin kone raksuttaa niin voimakkaasti tyhjäkäynnillä että sen kuulee vaikka kone pelti on kiinni.
Syitä moiseen?
Jakopään remontti ois tarkoitus tehä pikin miten mutta uskaltaako autolla ajella??? Mistä löytyisi pulttien kiristysmomentit Nm:minä mielellään ja jos joku on tehnyt ite niin paljonko meni aikaa??
Syitä moiseen?
Jakopään remontti ois tarkoitus tehä pikin miten mutta uskaltaako autolla ajella??? Mistä löytyisi pulttien kiristysmomentit Nm:minä mielellään ja jos joku on tehnyt ite niin paljonko meni aikaa??
Jotkut on sanonu vaihtaneensa 130 000 kohdalla jotkut sanoo työntäneensä yli 250 000... Ite vaihdoin 200 000:ssa ja se ylin laahain oli jo aika huonos hapes...
Ja tuolla jotain säätöarvoja... Aikaa ainakin mulla mokomaan meni kolmisen iltaa (taivas-alla)... Vermeitä kandee varata jos jonkinlaisia... Ja muistathan että kytkimen (ja kansi irrotettaessa sen) pultit pitää vaihtaa uusiin, vanhoja ei saa käyttää.
Ja tuolla jotain säätöarvoja... Aikaa ainakin mulla mokomaan meni kolmisen iltaa (taivas-alla)... Vermeitä kandee varata jos jonkinlaisia... Ja muistathan että kytkimen (ja kansi irrotettaessa sen) pultit pitää vaihtaa uusiin, vanhoja ei saa käyttää.
vr 6jakopään rahinat
Kiitti ois meiniki yrittää tehä toi operaatio yhessä päivässä (max 20h)
Ja vauhtipyörän pultit oon tilannut muitten kilkkeiden kanssa uudet.
Ja vauhtipyörän pultit oon tilannut muitten kilkkeiden kanssa uudet.
jakopään rahinat
Ostettaessa omassa golffissa jakopää rahisi koneen ollessa lämmin. No tänään sitten vaihdoin hydrauli kiristimen uuteen mutta en vaihtanut jakopäähän muuta niin rahina lakkasi tai ainakin vaimeni koneessa niin paljon että en erota sitä. Onko yleistäkin??
minäkö tyhmä??
minäkö tyhmä??
Jaahas, nyt sitten taitaa olla jakopään vaihdon paikka. Pitää jo sellaista meteliä että pelottaa jo ajella sillä. No, nyt kun en itse ole kovin paljon moottoreiden kaa duunaillu eikä oo välttämättä ole kaikkia tarvittavat työkalut jne. Eli mitä kaikkia osia tarviin? Luin jostain että kun ottaa pois vauhtipyörän niin pitäis vaihtaa jotkut tiivisteet sielt kanssa. Kattelin että saksasta sais hyvän satsin aika halvalla http://www.corrado-teile.de/index.htm?g ... itemid=297 mut onko siinä kaikki tarvittavat osat. Tai onko muita ehdotuksia mistä saisi osat? No sielt löytyy ainakin uuden kannen tiivisteen ja pultit myös. Niin voi samalla vaihtaa sen. Mut nyt kysymys. Mihin voisin viedä auton duunattavaksi ettei maksais maltaita(pääkaupunki seudulla,tai lähettyvillä). Hitto kun en tunne ketään kuka ois sen tehnyt aikaisemmin ja ne jotka on hieman duunaillu autojen kaa ei haluu ottaa sitä hommaksi. Itse en yksin viitti moiseen lähteä... Riittääkö 500-600 EUR osiin ja homaan!? Toivottavasti joku voi auttaa mua. Kun autoa tarviin joka päivä niin ois kiva saada korjattua ja se ei haittaa jos auto on poissa käytöstä pari kolme päivää.
Niin ja auto on golf vr6 -92, niin onkohan nuo oikeat osat siihen vuosimalliin. Eikö jossain vuosimallissa ole hieman erillaiset osat!?
Niin ja auto on golf vr6 -92, niin onkohan nuo oikeat osat siihen vuosimalliin. Eikö jossain vuosimallissa ole hieman erillaiset osat!?
Näyttäisi kuvan persuteella oikealta. Febin kiristäjät ja ketjut näyttää olevan. Niitä toimittaa suomessa koivunen.
250€ osat. Ja jos meinaat vielä kansipahvin vaihtaa niin tuskin selviit 500€. Eli 250€ työt ei riitä. Aikas halpa tuo setti mikä tuossa tulee. Ja se on kampiakselin tiiviste joka maksaa VW noin 45€. Se kannattaa vaihtaa.
Käyt kyselee tarjouksia. Harva paikka rupee tekee jotka ei tunne autoa.
250€ osat. Ja jos meinaat vielä kansipahvin vaihtaa niin tuskin selviit 500€. Eli 250€ työt ei riitä. Aikas halpa tuo setti mikä tuossa tulee. Ja se on kampiakselin tiiviste joka maksaa VW noin 45€. Se kannattaa vaihtaa.
Käyt kyselee tarjouksia. Harva paikka rupee tekee jotka ei tunne autoa.
Näyttää nyt kumminkin siltä että ostan osat motonetistä kaikki tarvittavat paitsi nuo kansipahvit ja pultit. Kun en usko että niitä tarvii vaihtaa...Hinta tulee noin 190 Eur (mukaan lukien kampiakselin takatiiviste). Nyt pitäis vaan löytää jonkun joka hoitais homman tai auttais mua tekemään vaihdon! Oon kun tietäis nyt jotain firmoja mitkä duunaile Folkkaria muuta kun stockka ja ois tehny tuollaisia hommia aikaisemmin niin varmasti menis hieman vähemmän aikaa myös duuniin. Tulis ehkä halvemmaksi. Joten mun budjetti antaa nyt periksi duunille 400 eur asti.
Ite maksoin tutulle kaverille 300 euroa töistä viime kesänä kun jakopään ja kannen tiivisteen vaihtoi. Tosin auto oli levällään melkein kolme kuukautta kun rajallisella vapaa-ajallaan tota teki. Ite olisin tehnyt jos ois tilat ollu. Kyllähän siinä tunteja menee = kallista.
Ja sitten asiaan: Mikähän hemmetti tuossa kikkareessa on kun ei kylmänä lähde käyntiin niin millään? Räkii ja päkeltää melkein 10 sekuntia ennenkun tasaantuu ja käy kunnolla. Tosin sitten lämpimänä kierrokset tippuu aina välillä. Vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi ja pyörijä. Ja LT-anturi. Johtuuko huono käyntiin lähtö tuosta likasesta tyhjäkäyntimoottorista ja läppärungosta, josta ilmeisesti taas johtuu tuo kierrosten hummaus?
Apparin puolelta myös kuuluu ovelaa "räpätystä". Aluksi luulin sen olevan moniurahihnan kiristin, mutta on pitänyt ääntä kohta vuoden eli olis varmaan jo rikkoutunut jos se siitä lähtis. Ja ääni ei kuulu kun on ilmastointi päällä.
Kone naputtaa hiukan kylmänä. Ja kuuluu jakopään puolelta. Joskus enemmän joskus vähemmän. Nostajat? Oisko öljyn saanti kylmänä huono? Öljyinä olen pitänyt volkkarin täyssynteettisiä. Mitäs öljyjä ootte käyttäny/hyviksi todennu? Lämpimänä ei naputa tai rohise. Paitti laturi joka pitää ihan omaa elämäänsä.
Ja nestettähän tuo vähän vie. Pitää nyt termari vaihtaa ja kotelo niin jospa se loppus.
Eli siinäpä niitä. Melkein vois jo pitää avautumisena... :)
Ja sitten asiaan: Mikähän hemmetti tuossa kikkareessa on kun ei kylmänä lähde käyntiin niin millään? Räkii ja päkeltää melkein 10 sekuntia ennenkun tasaantuu ja käy kunnolla. Tosin sitten lämpimänä kierrokset tippuu aina välillä. Vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi ja pyörijä. Ja LT-anturi. Johtuuko huono käyntiin lähtö tuosta likasesta tyhjäkäyntimoottorista ja läppärungosta, josta ilmeisesti taas johtuu tuo kierrosten hummaus?
Apparin puolelta myös kuuluu ovelaa "räpätystä". Aluksi luulin sen olevan moniurahihnan kiristin, mutta on pitänyt ääntä kohta vuoden eli olis varmaan jo rikkoutunut jos se siitä lähtis. Ja ääni ei kuulu kun on ilmastointi päällä.
Kone naputtaa hiukan kylmänä. Ja kuuluu jakopään puolelta. Joskus enemmän joskus vähemmän. Nostajat? Oisko öljyn saanti kylmänä huono? Öljyinä olen pitänyt volkkarin täyssynteettisiä. Mitäs öljyjä ootte käyttäny/hyviksi todennu? Lämpimänä ei naputa tai rohise. Paitti laturi joka pitää ihan omaa elämäänsä.
Ja nestettähän tuo vähän vie. Pitää nyt termari vaihtaa ja kotelo niin jospa se loppus.
Eli siinäpä niitä. Melkein vois jo pitää avautumisena... :)
Jepp jepp. Mietin vaan että mitenköhän kauan pystyy ajaa kun tuo "jakopää" on alkanu pitää meteliä!? Kun nytten kuulee sen ihan kunnolla. Huomasin sen noin viikko sitten ja omasta mielestä ääni vaan on vahvistunut. Vaikka luultavasti se kyl taitaa kaikua omassa päässä :) Mut kumminkin kyl hieman pelottaa ajaminen tuolla. Kun ei oikeen mielellään haluu että se räpsähtää poikki jossain kivassa paikassa. Ja kallista siitä tulee. Melkeen sama hinta uus(vanha) moottori, kun viedä jonnekin stockkalle duunattaksi ;)
Viimeksi muokannut MaDe, 27.4.2005 8:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hydr kiristimen ilmaus
Kaikessa yksinkertaisuudessaan se kiristin ilmataan upottamalla öljy astiaan kärki ylöspäin pystyyn ja pitää siellä niin kauan että kiristimen päässä olevasta pienestä reiästä ei tule ilmakuplia. Öljynä tietenkin moottoriöljy.
Nyt olisi sitten auton vaihto edessä ja olen VR6 Passattia ajatellut ja tässä olisi sitten yksi vaihtoehto.
Ajattelin sitten viisaammilta kysäistä millaset on mahdollisuudet etten tyrkkää käsiäni paskakasaan, vaan ostan itselleni auton vähäksi aikaa.
Huomenna, tai siis tänään olis tarkotus soittaa myyjälle ja kysyä autosta tarkemmin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=278917&PN
[edit]
Nyt soitettuani tiedän sen, että se ei ole alkuperäinen vaan VR6 tekniikka vaihdettu jälkeenpäin. Lisää kuvia ja tietoa autosta odottelen myyjältä.
Ajattelin sitten viisaammilta kysäistä millaset on mahdollisuudet etten tyrkkää käsiäni paskakasaan, vaan ostan itselleni auton vähäksi aikaa.
Huomenna, tai siis tänään olis tarkotus soittaa myyjälle ja kysyä autosta tarkemmin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=278917&PN
[edit]
Nyt soitettuani tiedän sen, että se ei ole alkuperäinen vaan VR6 tekniikka vaihdettu jälkeenpäin. Lisää kuvia ja tietoa autosta odottelen myyjältä.
Viimeksi muokannut Jannel, 3.5.2005 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Umpikeulasta ei ole kokemusta, mutta Facelift VR6:lla on nyt tovi ajeltu. Kiva ajettava ainakin meikäläisen mielestä. Kannattaa kuunnella se jakopää, tietysti paras jos olisi dokumentit vaihdosta. Minimissään menee noin 700 euroa remppaan, jos ei itse vaihda. Jos tuossa on katti, niin päästöt olisi hyvä katsoa, on kallis osa vaihtaa. Pikkuhäröt sähköissä on aika tavallisia johtuen noista ovihaitarien rakenteesta, helppo kyllä fiksata. Kokeile ilmastoinnin toiminta, kylmää pitää tulla ihan kunnolla LO asennossa. Ei nyt äkkiä tule muuta mieleen, tietävämmät lisätköön. Ihan kaikkea peruskamaa ei varmaan tarvitse kirjoittaa.
Onkos muilla kokemuksia noiden VR6 sähkösten vesipumppujen hajoamisesta. Mulla kun tässä molemmissa VR6 golffeissa on haljennut se sähköpumpun muovirunko.
Vuotoa tuli toisessa vähän vähemmän mutta nykysestä autosta tuli aika reippaasti vedet pellolle. Edelliseen golffin vaihdoin mersun pumpun kun siinä on metallinen koppa vaihdettavalla tiivisteellä. Onko halvempia vaihtoehtoja, kun toi maksoi n. 140€. Ilmeisesti halvempi kun volkkarin muovimalli oli kai jotain 180€ ja mersun malli kestää ilmeisesti paljon paremmin. Voiko pelkkää koteloa vaihtaa, kun on olemassa rikkinäinen tallessa?
Edit: Ei ollutkaan pummpu hajonnut vaan ylävesiletku haljennut.
Vuotoa tuli toisessa vähän vähemmän mutta nykysestä autosta tuli aika reippaasti vedet pellolle. Edelliseen golffin vaihdoin mersun pumpun kun siinä on metallinen koppa vaihdettavalla tiivisteellä. Onko halvempia vaihtoehtoja, kun toi maksoi n. 140€. Ilmeisesti halvempi kun volkkarin muovimalli oli kai jotain 180€ ja mersun malli kestää ilmeisesti paljon paremmin. Voiko pelkkää koteloa vaihtaa, kun on olemassa rikkinäinen tallessa?
Edit: Ei ollutkaan pummpu hajonnut vaan ylävesiletku haljennut.
Viimeksi muokannut Nik0, 23.5.2005 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt muutama tiukka kysymys:
1. Millasia vv-suodattimia ootte autoihinne laittanu ja millasia kokemuksia niistä on ollu?
2. Ootteko lastuttanu autojanne ja millasia kokemuksia niistä? (plussat ja miinukset)
3. Onko totta, ettei kahden viimeisen äänenvaimentimen välissä ole minkäännäköistä liitoskohtaa?
Tollasia mietiskellyt. ;)
edit. typo
1. Millasia vv-suodattimia ootte autoihinne laittanu ja millasia kokemuksia niistä on ollu?
2. Ootteko lastuttanu autojanne ja millasia kokemuksia niistä? (plussat ja miinukset)
3. Onko totta, ettei kahden viimeisen äänenvaimentimen välissä ole minkäännäköistä liitoskohtaa?
Tollasia mietiskellyt. ;)
edit. typo
Viimeksi muokannut albanzo, 12.5.2005 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jakopään remppa täälläkin ohi. Teetin Laakkosella, ei oikein innostanut laatikon pois otto. Oli jo aikakin, ylimmän laahaimen pinnat olivat hävinneet pientä jämäpalaa lukuunottamatta jonnekin kaukaisuuteen. Niittejäkään ei ollut kuin toisessa päässä ja ketju oli jo jyystänyt noin 1½-2 mm syvät urat metalliinkin.... Samalla laitettiin vaihdelaatikon öljyt uusiksi ihan muuntimen tyhjennystä myöten.
Kaikenlaista pientä hinkattavaa/putsattavaa/säädettävää/fiksattava on ollut kyllä Passatissa ihan hillittömästi. ainoa ison rahan ongelma tuo jakopää, mutta parissa kuukaudessa on tullut työtunteja jo ihan älyttömästi auton kimpussa.
Kaupunkikulutus on 15-25 litraa kun ajaa noin 5 km pätkän töihin, maaantietäkin pitkin menee 20 litraa. Pitemmällä reissulla maantiellä kulutus on 9-> litraa. Mistähän tuota voisi alkaa ihmettelemään. Ihan NOIN paljoa ei viitsisi maksaa alle 200 heppasella autolla ajamisesta....
Kaikenlaista pientä hinkattavaa/putsattavaa/säädettävää/fiksattava on ollut kyllä Passatissa ihan hillittömästi. ainoa ison rahan ongelma tuo jakopää, mutta parissa kuukaudessa on tullut työtunteja jo ihan älyttömästi auton kimpussa.
Kaupunkikulutus on 15-25 litraa kun ajaa noin 5 km pätkän töihin, maaantietäkin pitkin menee 20 litraa. Pitemmällä reissulla maantiellä kulutus on 9-> litraa. Mistähän tuota voisi alkaa ihmettelemään. Ihan NOIN paljoa ei viitsisi maksaa alle 200 heppasella autolla ajamisesta....
albanzo:
1. Mulla ainakin vapaavirtaus-semmonen, hyvin on toiminu. Ja imuäänistä saa nauttia!
2. Lastu on, kokemukset pelkästään positiivisia. Polttoaineen kulutus tipahti. Vääntöä tuli lisää alakierroksille, nyt lähtee jo kolmesta tonnista kun aiemmin neljä tonnia oli rajana. Kiertääkin korkeemmalle.
3. Mulla ainakaan ei putki mitään kiittele... ;)
Tommosia havainnu... ;)
itkonen: Mulla kulutukset maantiellä toissatalvena nastoilla noin ~7-8 ltr, kaupungissa kulutukset pyörii ~9-10 tietämillä riippuen siitä miten raskaat buutsit on jalassa... :) Toki toiselle kymmenellekin saa kulutukset menemään jos haluu... :)
1. Mulla ainakin vapaavirtaus-semmonen, hyvin on toiminu. Ja imuäänistä saa nauttia!
2. Lastu on, kokemukset pelkästään positiivisia. Polttoaineen kulutus tipahti. Vääntöä tuli lisää alakierroksille, nyt lähtee jo kolmesta tonnista kun aiemmin neljä tonnia oli rajana. Kiertääkin korkeemmalle.
3. Onko totta, ettei kahden viimeisen äänenvaimentimen välissä ole minkäännäköistä kiitoskohtaa?
3. Mulla ainakaan ei putki mitään kiittele... ;)
Tommosia havainnu... ;)
itkonen: Mulla kulutukset maantiellä toissatalvena nastoilla noin ~7-8 ltr, kaupungissa kulutukset pyörii ~9-10 tietämillä riippuen siitä miten raskaat buutsit on jalassa... :) Toki toiselle kymmenellekin saa kulutukset menemään jos haluu... :)
Tietääkö koku mitä tarkoittaa mittaristossa semmonen valo, misä on moottorin kuva ja joku salama?? Kaverin vr6:ssa oli syttyny semmonen valo ja se on ihan paniikissa. Se on jenkkituonti jos sillä nyt jotain merkitystä on. Ite katoin ohjekirjasta ja siinä oli vaan se hehkutus valo ja se on ilmeisesti sen paikalla.
Mulle saa myös laittaa privaa tosta lastu asiasta jos intoa riittää, lähinnä hinta ja mistä hommattu kiinnostais.
Mulle saa myös laittaa privaa tosta lastu asiasta jos intoa riittää, lähinnä hinta ja mistä hommattu kiinnostais.
Sori oli hiukan epäselvä, siis mulla on suomenkielinen ohjekirja (sillä ei) ja siinä ohjekirjassa mikä käsittää kaikki mallit, oli se hehkutus valo siinä paikalla mikä sillä palaa, eikä ohjekirjasta löytynyt muita merkkivaloja siihen kohtaan. Olikohan taas tarpeeksi sekava.
edit
se ei pala kokoajan vaan sammuu välillä ja auto käyttäytyy normaalisti
edit
se ei pala kokoajan vaan sammuu välillä ja auto käyttäytyy normaalisti
Albanzo: Eikös se sun vehje ole highline? Muistan vaan lukeneeni jostain vanhasta Performance VW:stä missä oli joku VR6 dynopäivä että highline malleissa ois eri moottorin ohjaus eli että ne ois ikäänkun tehdas chipattu. Ainakin siinä kaikki highlinet anto 10 heppaa enempi kun normaali vr6set.. Voisin skannaa sen jutun kun löydän sen jostain..
vr6TonZa: Taitaa olla engine fault valo (ainakin opelissa se on tommonen) Ei taida sitä valoa muissa kun jenkkivehkeissä.
vr6TonZa: Taitaa olla engine fault valo (ainakin opelissa se on tommonen) Ei taida sitä valoa muissa kun jenkkivehkeissä.
Tuossa olikin joku aika sitten puhetta siitä kun jotkut säädettävät alustasarjat eivät käy ilmastoituun villeristoon. Ainakin myyntiteksteissä on mainittu noin useamman valmistajan kohdalla. Onko kenellekään selvinny tuo juttu/kokemusta asian tiimoilta?
Ajattelin tilata saksan maalta sarjan mutta vähän mietityttää tuo juttu... Eihän tuossa kaiken järjen mukaan pitäisi olla mitään estettä onko autossa ilmastointi vai ei?!
Ajattelin tilata saksan maalta sarjan mutta vähän mietityttää tuo juttu... Eihän tuossa kaiken järjen mukaan pitäisi olla mitään estettä onko autossa ilmastointi vai ei?!
Hannu2 : Ihan hatusta veikkaisin,kun tuohon samaan törmäsin ite silloin kun alustasarjaa hommasin.Luulen että ei sillä ilmastoinnilla oo mitään merkitystä mutta kun akselipaino on silloin maksimi ja jos sarjan tekijä ei ole jaksanut/ saanut sovellettua sitä minkään muun sarjan kanssa yhteen. Mulla kylmäkoneellisen vr:rän etuakseli massaksi on ilmoitettu 980kg ja taka 800kg. Ilman kylmäkonetta en osaa sanoa. Jos jotku alusta valmistajat käyttävät samaa sarjaa vr:rässä ja 16 v:ssä niin painoero on aika reipas. jos vrt. gti16v ilman mitään lisä herkkuja ja vr:rää kaikilla herkuilla. Mulla ittellä on 40 madaltava KV:n sarja ja etupäähän tuli sarja joka oli pelkästään vr:rälle. Takimmaiset sopikin sitten aikast monen Golffi malliin (siis iskarit ja jouset). Tämä on ihan mun omaa pähkäilyä, voi olla ettei asialla oo todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa