VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä siinä mitään tarvi tehä.
Ite kylläkin heitin kartiosuodattimen nurkkaan ja laitoin takas normaalin kotelon ja suodattimen.
Ilmamassamittari kun on kuumalanka toiminen, niin se ei oikeen tykkää ylimääräisestä pölystä/liasta. Kartiosuodatinta sai olla pesemässä 1kk välein jotta se pysyi jotenkuten puhtaana.
Ite kylläkin heitin kartiosuodattimen nurkkaan ja laitoin takas normaalin kotelon ja suodattimen.
Ilmamassamittari kun on kuumalanka toiminen, niin se ei oikeen tykkää ylimääräisestä pölystä/liasta. Kartiosuodatinta sai olla pesemässä 1kk välein jotta se pysyi jotenkuten puhtaana.
En huomannu enkä myöskään löytänyt vieläkään hintaa niistä. Onko tietoo onko se koni ruostumattomasta tehty? Ku eix tosa KW:ssäkin oo just vast tullu ne ruostumattomat? Autovaruste.net:issä oli myös aika halpa se JOM:in säädettävä alusta et onko siit mitään tietoo mimmonen se on ja onko ruostumatonta?
mulla on kw säädettävä alusta. on juu ruostumatonta. säätämisessä menee n.20min jos on pulttipyssy vanteita avatessa. säätövara oli muistaakseni -45mm->85mm(voi olla et 100mm), mut aika suuri vara on ainakin.. variante 2. Ainakin mun auton alle ne sopii kuin nappi silmään. kavereiden alustasarjoihin verrattuna pintapehmeämmät ja progressiivisuuden huomaa eli kovenee syvemmälle mentäessä. Mulla on takana sellaiset kaksiosaiset jouset ja edessä yhdet.
Pitääkö siin sädössä ottaa muuta kuin pyörä pois? Tai ei ilmeisesti tarvii jos aikaa kuluu noin vähän?
Kun totta puhutaan niin vuoden päästä jos meinaat säätää alustaa niin saat ottaa iskarit ruuvipenkkiin ja hommata kunnollisen avaimen siihen ruuvattavaan aluslautaseen. Ja sitten suosittelen varaamaan kyseiseen projektiin vähintään yhden päivän kiireetöntä aikaa. Kokemusta löytyy KW:n alustan säädöstä. Ei tunnu paljon auttavan vaikka ois kuinka rosteriset putket, ne vaan tarttuu kiinni. Suosittelen jos ostat KW:n setin niin jätät lukitus kuusiokolopultit laittamatta. Ne ei aukee muulla kuin poraamalla huis helvettiin. Muista kans se että aina kun korkeutta muutat niin auto pitää viedä sen jälkeen aurauksien säätöön.
Itse ostin säädettävän alustan (KWVar2) sen takia, että sillä sai auton juuri sille korkeudelle mille halusi. Alustaa ostaessa kun on vaikea tietää haluaako madallusta 30mm, 50mm vai ihan jotain muuta.. Säädin alustan niin että autolla voi ajaa kesät/talvet samalla korkeudella, eikä suunnitelmissa ole vaihtaa korkeutta todennäköisesti ikinä.
Airbag-ratti irti: http://ffp-motorsport.com/tuning/rattirti.php
VR6 vaihteistoöljystä jotain: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... sto+%F6ljy
VR6 vaihteistoöljystä jotain: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... sto+%F6ljy
Toi on kyllä totta et tuskinpa sitä tulee kauheesti kokoajan säädettyy, mut se siinä sit just on et sen saa just siihen korkeuteen ku haluaa eikä tarvii miettii mimmoset jouset ostaa.Kuinkas paljon ootte pudottanu 17" vanteilla?Eli mimmosissa madalluksissa ne mahtuu viel pyörimään tekemättä mitään (kuormankin kanssa)?
noniin nyt on lämppärinkenno vaihdettu.hommahan on todella yksinkertainen, kunhan purkaa ensin koko kojelaudan pois eestä periaatteessa runkoineen.pienellä väkivallalla ja varovaisuudella sain otettua kennon asetelman pois paikoiltaan ilman, että olis pitänyt rattiputkea irroittaa.
airbagillisen ratin otin irti sillain, että ekaks vaan akulta maapiuha irti ja sit ratin "takaa" 2 kpl kuusiokoloruuveja irti bagi käteen ja 24 mm hylsyllä ratti irti.
airbagillisen ratin otin irti sillain, että ekaks vaan akulta maapiuha irti ja sit ratin "takaa" 2 kpl kuusiokoloruuveja irti bagi käteen ja 24 mm hylsyllä ratti irti.
vielä kooweistä. mulla on sellainen kysymysmerkin muotoinen avain niitä lautasmuttereita varten. niitä saa varmaan jopa motonetistä. Mulla ei oo koskaan ollut vaikeusia irroittaa niitä muttereita. vaikka auto on ollut talvikäytössä ja säädän alustan 2krt vuodessa, kesäksi ja talveksi. aina on eka laittanut irroitusöljyä(tietty eka ois hyvä puhdistaa paineputsarilla/paineilmalla kierteet) ja sit kumivasaralla esijännitys pois. sit oon pari kierrosta veivannut sillä avaimella ja sit lähteekin jo käsin pyörimään! ei oo siis koskaan mennyt enempää kuin 20min! siinä ei tarvi ottaa muuta irti ku vanne. mitään kuusiomuttereita en oo nähnykkään...?
mulla on sillee et talvella vanteina 15 poliisivanteet ja 195/60-15 renkaat ja maavaraksi "etulirpakkeeseen" on n.14cm. sit kesällä mulla on vanteina 17" 8" leveet ja renkaina 215/40-17. maavarana "lirpakkeeseen" on 6-8cm. mihinkään ei ota kii vaik on kuormaa. mulla tosin puuttuu etusisälokari(koko ajan oon hakenut moista), mitä nyt ei tarvi kesäisin. sit kaaret on duunattu. mulla on jokunen kuva autosta kesältä tuolla galleriassa jos joku haluu nähä korkeuden. vähän turhan matala ehkä mut siisti on ;D. pistin sen kuvan kauan aikaa sit jotenka se on pitkällä. musta golf 3 vr6 "jusa":n nimmarilla.
EDIT: se mun auton kuva on hävinnyt jo..
mulla on sillee et talvella vanteina 15 poliisivanteet ja 195/60-15 renkaat ja maavaraksi "etulirpakkeeseen" on n.14cm. sit kesällä mulla on vanteina 17" 8" leveet ja renkaina 215/40-17. maavarana "lirpakkeeseen" on 6-8cm. mihinkään ei ota kii vaik on kuormaa. mulla tosin puuttuu etusisälokari(koko ajan oon hakenut moista), mitä nyt ei tarvi kesäisin. sit kaaret on duunattu. mulla on jokunen kuva autosta kesältä tuolla galleriassa jos joku haluu nähä korkeuden. vähän turhan matala ehkä mut siisti on ;D. pistin sen kuvan kauan aikaa sit jotenka se on pitkällä. musta golf 3 vr6 "jusa":n nimmarilla.
EDIT: se mun auton kuva on hävinnyt jo..
Passat VR6 93 Vaasa tietääkö joku???
Onko joku tsekannu passattia, joka on myynnissä vaasassa????Mitä tulisi ottaa huomioon kun ostelemassa tollaista peliä. Ajattelin mennä kokeilemaa kyseistä autoa viikonloppuna. Thanks!
Ajettu n 170tkm
Ajettu n 170tkm
Viimeksi muokannut Paxi, 25.1.2005 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passat VR6 1992/93 variant
Minkä hintaisia kyseiset mööpelit nykyisin on? Saako palikoilla nostettua etuiskareita ( turhan matala ) Miten noissa vuosimalleissa MFA mittaa bensankulutuksen? Koska koeajossa oli taulussa 10.9-11.3 tosin hieman koneen kokeiliua oli kyseessä. Ajettu n.175tkm
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... puhutaanpa kurkkaappas tuolta.
Käynti ongelma?
Nyt on mielenkiintoinen ongelma autossa ei tule 3 ja 4 sylinterii kipinää ollenkaa onko ideoita, miksi? Tulpat ja puola on jo vaihdettu ja ei auta. Auto on paikallisessa volkkarimurskaamossa ja hekin tuntuvat olevan ihmeissään.
hätähätä!!! onko muilla mennyt miten noita askeja vaihtoon? tasauspyörästö vissiin paskana mulla, ihan kauhea välys voimansiirrossa,moottorin kannatinkumit ja alatukivarren puslat on tarkastettu, ei johdu niistä. paikallinen huoltsikan guru epäili vahvasti että ois tasauspyörästö paskana elikkäs uusi vaihdelaatikko hakusessa nyt, onko niitä miten paljon yleensä käytettynä tarjolla ja mihin hintaan noin? ja saa tarjota jos jollain on.....
Schrickit ja päästöt
Mahtaakohan saada päästöistä enää VR6:sta läpi jos innostuu investoimaan schrickin 268 nokat ja imusarjan GIACin chipin kanssa. Ei hirveästi ole vaparin virittelystä ( ei kyllä ahtamisestakaan... ) kokemusta. Kaverin KR:ää aikoinaan ei tahtonut kireämpien nokkien kanssa saada enää leimasta läpi, niin tuli vaan tuo pointti mieleen.
Taitaa olla termostaatin vaihto edessä kun alkanut vuotamaan. Tarkkaa paikkaa en osaa sanoa mut veikkaisin että tiiviste on pettänyt. Minäkin olen ihmetellyt noita moottorin lämpöjä kun ei nouse paljoa yli 70 asteen. Oletteko laittaneet ihan orkkis termarit vai varaosa? Ei taida olla kovin iso homma toi vaihto vai onko?
Koptex: Mä vaihdoin termarin juuri eilen ja voin sanoa ettei se nyt ihan pa..a homma ollut. (aika lähellä kuitenkin). Ainoa juttu siinä on se että joutuu ottamaan sen koko termari kotelo hässäkän pois. (virranjakajan alla oleva nylon klimppi jossa on 3lämpöanturia). En tiiä perinteisellä virranjakajalla olevalla mallilla olevasta, joutuuko jakajan ottamaan pois? Syy miksi ei lämmöt ehkä nouse on se mikä mullakin eli tuonti-autossa on ns. kesätermari eli 80 asteinen,ja nyt kun pistin 88 asteisen termarin niin avot lämmöt nousi sinne 90-100 asteen väliin. Sama termari on 2.5 tdi koneissa tai ainakin transportterin termarina se mulle myytiin. Kannatta myös vaihtaa sen nylonhässäkän kaikki kumitiivisteet samalla niin luulisin että loppuu vuoto.
Tosta moniurahihnan kiristimestä... Mulla se laakeri piti ihan vaimeeta kahinaa pitemmän aikaa, kunnes hajos keskellä yötä keskellä ei mitään, eli hinurilla pois. Se hihnapyörä on muovia ja kun laakeri alkaa kuumentua, muovi sulaa ja pyörä hajoo kappaleiksi, eli matka katkee siihen. Sulaa muovia oli lentäny ympäriinsä, mutta sen näki vasta siitä kun laturin valo sytty ja hihnapyörä kolisi auton alla. Kannattaa siis vaihtaa heti jos pitää mitään ääntä.
Varaosa oli VV-autolla 92e, Motonetistakin saa mutta makso euron enemmän, eli ilmeisesti ostaavat samalta toimittajalta?? Hihnoissa oli isompi haarukka, Motonetista 20e Vv-auto 40e.
Varaosa oli VV-autolla 92e, Motonetistakin saa mutta makso euron enemmän, eli ilmeisesti ostaavat samalta toimittajalta?? Hihnoissa oli isompi haarukka, Motonetista 20e Vv-auto 40e.
Nuorelle miehelle ei koskaan riitä vauhti tai voima
Miten vr6 -93 sais helposti tehoa lisää ja ihmismäisellä laitolla/maksulla?? Turboa en ole ajatellut vielä laittaa. Ja mistä löytäis hinnastoja esim:jyrkemmät nokat ja jne jne....
Tuossa linkissä on jotain tietoa ja lisää löytyy search:llä
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=vr6.
P.S. Sori toi muoto mut en ole tähän ikään vielä oppinut "linkittään".
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=vr6.
P.S. Sori toi muoto mut en ole tähän ikään vielä oppinut "linkittään".
Itkonen: En mä usko et sitä joutuu kesäisin vaihtamaan. Tuota 88 termaria on (ainakin näin luulisin) autoissa jotka on tuotu tänne pohjoseen jo uutena. Kesällähän lämmöt on mulla ainakin ihan normaalisti (90-110 välillä) ja termarihan aukeaa jo täysillä 88 asteen paikkeilla. Saattaa kuitenkin olla että flekti huutaa hieman tiuhemmin. (kenellä olis orkkis "suomiauto" saattais tietää paremmin). Ps. Toivottavasti tästä sai joku selkoa ;-)
Moni tappinen tuo vr6 2.8l kone on? En oo mistään noin pientä tietoa saanu ongittua vaikka olen yrittänyt, taitaa olla vaan huonot haku taidot :)
Ja eikös yli 94 vuotisissa vr6:sissa oo korjattu toi surullisen kuuluisa jakopään ongelma, ettei se enää pääse hajoamaan ja siten tuhoamaan koko moottoria? Kesällä pitäisi pistää nykyinen golffi vaihtoon ja vaihtoehtoina on vr6 94-> ja volvo s/v40 t4, todennäkösesti kuitenkin vr6 tulee olemaan, sen verran rakastunut golffiin ;) Nyt olenkin jo kolmatta viikkoa kaivanut kaikkea mahdollista tietoa vr6:sesta.
Ja eikös yli 94 vuotisissa vr6:sissa oo korjattu toi surullisen kuuluisa jakopään ongelma, ettei se enää pääse hajoamaan ja siten tuhoamaan koko moottoria? Kesällä pitäisi pistää nykyinen golffi vaihtoon ja vaihtoehtoina on vr6 94-> ja volvo s/v40 t4, todennäkösesti kuitenkin vr6 tulee olemaan, sen verran rakastunut golffiin ;) Nyt olenkin jo kolmatta viikkoa kaivanut kaikkea mahdollista tietoa vr6:sesta.
kuhan et säikähä sitä jakopäätä.
kyllä sen kuulee jos se on menossa paskaks ja ei se mikään kallis remppa ole, motonetistä ostin ite osat ja sit yks wag korjaamo teki likaset työt ja jäi maksamaan 650€
ja muuta "isompaa" vikaa ei mun kokemuksella noissa vr6:ssa ole, en ainakaan ole kuullut...kone on ainakin mulla kestänyt 60.000km aivan mahotonta rääkkiä...hyvä ostos mun mielestä ja nykysi noita on todella edullisesti myytävänä
kyllä sen kuulee jos se on menossa paskaks ja ei se mikään kallis remppa ole, motonetistä ostin ite osat ja sit yks wag korjaamo teki likaset työt ja jäi maksamaan 650€
ja muuta "isompaa" vikaa ei mun kokemuksella noissa vr6:ssa ole, en ainakaan ole kuullut...kone on ainakin mulla kestänyt 60.000km aivan mahotonta rääkkiä...hyvä ostos mun mielestä ja nykysi noita on todella edullisesti myytävänä
Minkälaista ääntä toi jakopää pitää kun on vaihto kunnossa. Mulla "nakuttaa" tuosta jakopään puolelta. Kun nosta kierroksia niin ääni hukkuu tai sitten moottorin ääni ylittää tuon "nakutuksen". Moottorin lämpötilalla ei ole väliä nakutukseen. Jokahan pitää huolestua. Mistähän muusta kannattas "nakutuksen" lähdettä katella. Autolla ajettu mittarin mukaan vajaat 150tkm.
Mulla ei ketju ropissu mihinkään ja muutenkaan ei ylimääräisiä ääniä pitäny ja silti laahaimet ja kiristimet oli ihan loppu - ketjut myös venyny selvästi.
Jos aikoo veeärrää pitää kauemminkin niin jakopää remppaan vaan ja ei tarvii ajatella ja jossitella sitä sen jälkeen. Ei se nyt lopulta niin kallis operaatio ole.
Motonetin osissa VW-Audi stanssit, eli eiköhän nuo ihan vastaavia ole kun volkkarilla.
Jos aikoo veeärrää pitää kauemminkin niin jakopää remppaan vaan ja ei tarvii ajatella ja jossitella sitä sen jälkeen. Ei se nyt lopulta niin kallis operaatio ole.
Motonetin osissa VW-Audi stanssit, eli eiköhän nuo ihan vastaavia ole kun volkkarilla.
Motonetin kotisivulta löytyy kaikki.
2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427/ 29.90€
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . 25-5428/ 28.90€
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . .25-5431/ 39.90€
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . .....25-5429/ 13.90€
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . .....25-5432/ 28.90€
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . .....25-5433/ 5.90€
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . .......25-5426/ 12.90€
2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427/ 29.90€
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . 25-5428/ 28.90€
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . .25-5431/ 39.90€
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . .....25-5429/ 13.90€
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . .....25-5432/ 28.90€
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . .....25-5433/ 5.90€
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . .......25-5426/ 12.90€
Lämppäri?...
Jo tossa ketjussa aiemmin kyselin että kuis teillä, jotka ootte nyt noita lämppärin kennoja vaihtaneet? Onko kärry lämmennyt pakkasilla paremmin? Itellä ei VR6 mikään maailman lämpimin oo joten mielessä kävi että jos vaihtais kesällä kennon, vaan mahtaako asian tilaan olla mitään muutosta moisella rojektilla odotettavissa?
Tai jos jollain on ideoita mikä muu kenno sinne menis, jotta lämpöö sais, niin saapi kertoo...
Tai jos jollain on ideoita mikä muu kenno sinne menis, jotta lämpöö sais, niin saapi kertoo...
Karvinen: EIP Tuningin sivujen kautta ainaskin oli jotain kiihdytys ja suttailu pätkiä. http://www.eiptuning.com/
Joo olihan siellä jotain :D
http://www.fastdrive.org
löytyy vaikka mitä, vaatii tosin rekisteröitymisen.. Mutta on jees..
http://www.fastdrive.org
löytyy vaikka mitä, vaatii tosin rekisteröitymisen.. Mutta on jees..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”