VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 30.10.2007 15:48

Ok kiitti. tippuuks kone paljonki alas? Pystyyks tekee iha lattialla vai nosturilla?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 30.10.2007 19:26

Pystyy lattialla tekemään, mutta siis tunkki alle ja pistät koneen tunkin varaan ja otat moottorin korvat pois ja tunkkaat varoivasesti ylöspäin niin kauan että vesipumppu mahtuu tulemaan palkin välistä pois!

- Matti

bmw-tuning
-
Viestit: 10
Liittynyt: 1.11.2007 16:44

ViestiKirjoittaja bmw-tuning » 1.11.2007 16:51

eli tuli hommattua vaimolle kauppakassiksi tuollainen vr6 -92
mutta nyt ilmeni sellainen vika että nykii pienillä kierroksilla ja savuttaa tyhjä käynnillä varsinkin pitempään seisoo esim valoissa ja bensa haisee putkessa
nyt kokeiltaessa kun seisyt muutaman viikon niin savuttaa isommilla kierroksilla aika kunnolla,harmaata/sinertävää savua
kansi on kuullemma rempattu reilu vuosi sitten ja lämmöt on ok.
missähän olis mahdollinen vika/viat?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 2.11.2007 19:56

Vikaa vois alkaa metsästään seuraavasti:

Ensin kannattanee tutkia sytkäpuolen nippelit (tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä).
Sitten imuvuodot, -> sininen lämpöanturi, -> lambda -> MAF.

Tietenkin jos mahdollista, koko homma kannattaa aloittaa vikakoodien lukemisella.

Sininen savu viittaa öljyn palamiseen. Testaa avaamalla öljykorkki koneen käydessä, jos puhaltaa aukosta, on kone mahdollisesti väljä.

Vaalea savu taas viittaa kansipahvi vikaan.->nestettä pääsee palotilaan.
Tosin VR6 pukkaa tuota vesihöyryä aikalailla kylmänä ja kylmällä ihan ehyelläkin koneella.

Asso
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2007 20:07

ViestiKirjoittaja Asso » 5.11.2007 19:19

Tere!
Ostin tuossa vähän aikaa sitten tuommosen vr6 ja nyt kun sain kortin takaisin, huomasin että vaihteita ei löydy kuin 4, miten menee vaihde kaavio kun ex omistaja sanoi että 1alhaalla, 2 ylös, 3 kakkosen vieressä? 4 alas ja 5 ylös. Ja tuota 3 vaihdetta en ole vielä kertaakaan löytänyt vaikka kuinka hämmentää askia. :) Pystyisikö olemaan vaijerit sekaisin tai jotain?

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 5.11.2007 22:07

nyt on sit veeärrä laakkosella jakopäärempassa, saas nähdä mitä löytyy

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 5.11.2007 22:21

Kerro sitten paljonko kustanti jakopään uusiminen laakkosella!?

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 5.11.2007 22:23

työn osuus 700€. osat motonetistä 185€

jumbo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.8.2007 14:07

ViestiKirjoittaja jumbo » 5.11.2007 23:49

osaako joku kertoa missä on etummaiset lambdat -00 "vr6" golffissa?

hemuli
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.11.2007 21:28

ViestiKirjoittaja hemuli » 7.11.2007 16:09

Terve

Olen uusi naama täällä ja täydellinen tunari autojen kanssa, joten tyhmiä kysymyksiä saattaa tulla. Joka tapauksessa 2.9 vr6 corrado (käyttöönottovuosi 91) tuli tossa hommattua ja ensimmäiseksi ajattelin teettää siihen jakopäärempan. Konehuoneesta jonkinlaista ääntä kuuluu kierroksista riippuen mutta jossain vaiheessa sen joutuu tekemään kuitenkin niin hoidan sen nopeasti alta pois. Motonetistä ajattelin kysyä osia siihen mutta mitkä kaikki osat olisi hyvä uusia.

JAKOPÄÄSARJAT/KETJUT/KIRISTIM. VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Ketjuvetoisen jakopään osia
2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427 29.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . . 25-5428 31.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5431 39.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5429 13.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . 25-5432 28.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5433 5.90 ?
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . 25-5426 12.90 ?

Riittääkö noi osat ja sopiiko noi nyt sitten corradon koneeseen kun motonetin sivuilta ei edes löydy kyseistä automallia. Lukemani perusteella pitäisi käydä jos 2.9 kone eroaa 2.8:sta ainoastaan imusarjassa ja tilavuudessa? Entäs vuosimallit?
Osat maksoivat volkkarilla 450 ja työ 1200 mutta sinne en kyllä ajatellutkaan viedä,tulipahan kysyttyä vaan. Huollon puolella kaveri vielä uhkaili että lopullinen hinta tulee olemaan huomattavasti suurempi kun avauksen yhteydessä huomataan lisää kuluneita/rikkoontuneita osia. AD:llä ajattelin teettää työn. Vinkit kelpaavat myös muista paikoista pääkaupunkiseudulla.
Muutenkin ilmeisesti esim.öljynsuodattimet ym... sopii 2.8 golffista tohon corradoon?
Autossa on vähän pientä laittoa mutta täytyy vain toivoa että se pysyisi edes jotenkin kasassa kun hyvältä autolta kuitenkin vaikuttaa.
Suuret kiitokset sille kuka jaksaa tähän vastailla!

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 7.11.2007 18:45

Juu oikeilla jäljillä olet, eli osat on samat kuin AAA-motissa.
Tuohon pitää lisätä vielä vauhtipyörän pultit, jotka on kertakäyttökamaa. Kannattaa harkita myös kytkinlevyn uusimista samalla (Jos nyt sattui olemaan manuaalivaihteilla), kun vaihteiston joutuu kuitenkin ottamaan pois.
Myös kampuran stefa kannattaa tarkistaa/uusia vaihdon yhteydessä.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 7.11.2007 21:42

Tuossakin on sellainen panosmallinen öljynputsari joten kannattaa vähän tuijotella sen sisälmyksiä, että tulee oikeanlainen filtteri tilalle. Mulla oli omassa autossa vääränlainen filtteri vaikka viimeisin öljynvaihto oli teetetty merkkiliikkeessä. Siis öljy ei mennyt filtterin läpi vaan virtasi ohi. Nyt olen käyttänyt Fram-suodattimia.

Mulla kun tuli vaihdettua kytkinlevy ja paineasetelma tuon jakopääremontin yhteydessä, ensivaikutelma oli että kytkin tuli huonommaksi. Siis se ravisti melkoisesti tuntumassa, mutta nyt 30tkm myöhemmin ravistus on loppunut kun olen tarkoituksella luistattanut ja kuluttanut kytkintä... Kuitenkin kannattaa kytkinkin rempata kun vaihdelaatikko on irti.

Samalla ehkä kannattaa uusia termostaatti/anturikotelo ja mahdolisesti siitä vesipumpulle menevä kova muoviputki, ne on melko varmasti pökköjä tuon ikäisessä autossa jos niitä ei ole aiemmin vaihdettu. Mulla oli anturikotelossa pieniä halkeamia ja vähäistä vuotoa.

Hei, lisäksi: kyllä ne ketjuhilut löytyvät AD:ltakin, mulle hommattiin sieltä, tosin lähtöhinta on karvan verran motonettiä kalliimpi sillä kaverin pärstäkerroinalennuksilla hilupaketin kokonaishinnaksi tuli suunnilleen sama kuin motonetin hinnastosta laskien yhteen.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 7.11.2007 22:24

Ja menisinpä vielä edellisten hyvien vinkkien lisäksi vakavasti harkitsemaan myös moottorin kaikkien (kolmen?) kumityynyjen vaihtoa uusiin. Kun se kerran kuitenkin enemmän tai vähemmän on irti... Tunkattuna siis tai kenties jopa kokonaan ylhäällä.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 8.11.2007 16:57

Motonetin sivuilla corrado on laitettu sciroccon kaa saman ;) et kyl se motonetti tunee corradonki.

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 9.11.2007 16:19

tulipahan jakopää kuntoon, ja vaihdettujen osien lista oli piiiitkä. mutta tulipahan motti kerralla kuntoon :)

hemuli
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.11.2007 21:28

ViestiKirjoittaja hemuli » 10.11.2007 22:59

Ok, kiitokset vastauksista.
Eli ostoon menee sitten ainakin toi mun edellisessä viestissä ollut lista sekä noi vauhtipyörän pultit. Termari onkin kai vasta vaihdettu. Pitää vielä miettiä noita kytkin levyjä ym... Aika kalliiks vaan menee. No, autohan on hyvä sijoituskohde joten menköön!!
Nyt pitää vaan löytää joku edullinen korjaamo joka ton hoitais mahdollisimman nopeasti.
Volkkarilla sanoivat että viikko menee ihan vähintään!

Paholainen: Kertoisitko mitä kaikkia osia vaihdoit autoon. Olihan toi hinta 500€ halvempi ku Volkswagenilla jos 700€ oli työt. Ei paha kyllä.

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 11.11.2007 14:14

kaikki muut tiivisteet meni vaihtoon paitti kansipahvi. vaihtoon meni myös nuo vauhtipyörän pultit, sekä juuri nuo motonetin jakopään osat.
Olihan toi hinta 500€ halvempi ku Volkswagenilla jos 700€ oli työt. Ei paha kyllä.

mitä tarkotat volkswagenilla. eikös se juur laakkonen ole

hemuli
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.11.2007 21:28

ViestiKirjoittaja hemuli » 12.11.2007 16:36

häh, mä oon aina luullu et eri liike :D. No on kyllä aikamoinen hintaero suunnilleen samasta koneesta ku tosiaan ukko sano et 1200€ :sta lähdetään liikkeelle työn hinnassa. tarkotus olis kyl päästä siihen tonnin pintaan koko roskasta hiluineen ja töineen. Eli ei volkkarille jos ne mun auton jakopäänhuollosta pyytää sen 1650€ alkaen! saavat vaihtaa kyllä öljyt ja muut nesteet samalla ku ton työn tekevät nii säästypähän omilta vaivoilta (ja mokilta) siinäkin.

Rookie
-
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 22:18

Tiivisteet

ViestiKirjoittaja Rookie » 13.11.2007 22:00

Kävi tuossa vr6 golffi huollossa. Olin jo hetken ihmetellyt öljy tahraa pakosarjan päällä ja bensan/öljyn hajua joskus käynnistäessä. Kävi ilmi että tiivisteet alkaa kusta ja tupruttaa öljyä pakosarjan päälle josta syntyy bensamaista hajua. Välillä löytyy myös pieni öljyläikkä maasta. Kuseessa siis.... Neuvoja? edullisia apukeinoja? Varsinas Suomessa mielellään....

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 14.11.2007 13:12

Rookie:

Juuri purettiin meidän tiimiläisen verkku ja kansipahvi sekä vk-tiiviste olivat menneet, mutta siis nuo ovat niin yleisiä tiivistevikoja.

Siis kansipahvi sekä vk-tiiviste ja kyllä tuon vk-tiivisteen vaihtoon voi muutaman tunnin varata!

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 14.11.2007 22:04

Rookie:

Jos tiputtelee öljyä pakosarjan päälle vika löytyy joko rikkinäisestä huohotinputkesta, tai todennäköisemmin venttiilikopan tiivisteestä.
EVAP-venttiilin letku menee myös aika läheltä pakosarjaa. Eli kannattaa tarkistaa onko ehyt.
Venttiilikopan tiiviste maksaa motonetissä n. 14-20 euroa elikkäs ei kovinkaan kallis remontti.

Kansipahvi ei voi tuota edes aiheuttaa, koska kannen sauma on pakosarjan alla...

hemuli
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.11.2007 21:28

ViestiKirjoittaja hemuli » 16.11.2007 16:21

Nyt tarvittais pikaista apua siitä mihin kannattaisi viedä corrado jakopääremppaan volkkarin lisäksi. Kävin AD:n korjaamossa mutta näyttivät tylysti ovea heti kun sanoin auton olevan corrado kutoskoneella, varaosalistat eivät tunteneet kyseistä automallia eivätkä edes golffia samalla koneella, osathan sopivat noista ristiin, eikö vain?
Eli jos joku voisi kertoa hyvän ja edullisemman huoltamon joka tuon rempan tekisi pääkaupunkiseudulla kuin volkkari, noin parin tonnin hinta tuosta hommasta ei liieemmin houkuta. Motonetistä kyselin osia ja golffin vastaavat (2.8 koneella, minun 2.9) maksoivat 185€ ja yllätys yllätys corradosta ei noita löytynyt. En huomannut kysyä oliko ne alkuperäisosia vai mitä.
Aion kyllä kysellä itsekin vielä ja ilmoitella tännepäin tietoja saatuani.
Ja laitetaan vielä että merkiliikkeessä hinta alkaen 1650€ osineen. Työn hinta 1200€.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 16.11.2007 16:49

Vie viroon vw:lle. Mul oli oma siel ja meni maksaa 800e ja samal vaihettii kytkin. Ilman kytkimen vaihtoa ois ollu 600e.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 18.11.2007 22:02

Anteeksi nyt vain, mutta itse kun olen autoja jonkin verran laitellut niin miksei ketään tee tuota hommaa itse?

Laskeltiin juuri kaverin kanssa että laitetaan verkkuun joku 1000€ osiin eikä työ maksa mitään kun laitetaan itse... Samalla tulee vähän viripalikkaa samalla :)

Kaikilla nyt luulisi olevan nyt joku kaveri kenellä olisi edes paikka missä laittaa, mutta en sitten tiedä jos haluaa maksaa tuon verran joka on sika hinta niin siitä vaan!

Mukavaa viikon alkua.

- Matti

hemuli
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.11.2007 21:28

ViestiKirjoittaja hemuli » 18.11.2007 22:44

Hyvä pointti kyllä mutta itseltäni onnistuu ainoastaan öljynvaihdot ym pikkujutut niinkuin ensimmäisessä viestissäni jo kirjoitinkin. Koskaan ei ole ollut ketään kuka olisi tuollaisia opettanut ja on tuotakin vähän hankala ruveta yksin opettelemaan.
Huomenna ajattelin käydä vähän kyselemässä muualta noita hintoja.
Sitten sellainen kysymys että mikäköhän on siinä ratin oikeanpuoleisen vivun (pyyhkimet/pesu) päässä olevat numerot ja niiden tarkoitukset, eli nehän on 0 1 2 0 Mfa.
Ajotietokoneeseenhan ne on mutta mutta mitä eroa sitten on tuolla 1 ja 2, hieman eri toimintoja näyttäisi olevan ja kulutukset on erilaiset, onko toinen sitten hetkellinen ja toinen pidemmän matkan keskikulutus? ja mitkä ne 0 on molemmissa päissä?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 18.11.2007 23:17

Toinen todellakin on hetkellinen ja toinen pidemmän ajan kulutukset, nollat on kyseisten arvojen nollaukset.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 18.11.2007 23:32

Anteeksi nyt vain, mutta itse kun olen autoja jonkin verran laitellut niin miksei ketään tee tuota hommaa itse?

Tuo vr6:sen jakopää on kaikkea muuta kuin helppo. Ensinnäkin ketju on laatikon päässä jolloin pitää loota tiputtaa pois ja se on monelle tekemätön urakka omassa tallissa tai pihalla. Sitten ketjun vaihtoa ei lisäksi juuri käsitellä misään ja sen takia ohjeita ei juuri ole saatavilla. Myös työkalujen puute on monelle este, normaalia hihnaa vaihdettaessa ei tarvitse kun ihan perustyökalut, vr6:sen kanssa pitää olla jo vähän muutakin kuin bilteman räikkäsarja.

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 19.11.2007 4:56

Toinen todellakin on hetkellinen ja toinen pidemmän ajan kulutukset, nollat on kyseisten arvojen nollaukset.

eihän tuo nyt ihan noin mene ?
eikös toinen näytä pitemmällä ajalla ja toinen nollautuu aina kun käynnistää koneen.
tuon hetkellisen kulutuksen saa näyttöön vain ku painaa napin pohjaan ja laittaa virrat päälle, antaa olla muutaman sekunnin ja katkaisee virrat, ja sitten vasta käynnistää moottorin
olipas vaikeesti selitetty :)

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 19.11.2007 9:44

^ Noin se mulle on selitetty, en tosin oo mokomaa kovinkaan montaa kertaa ees kokeillu. Mutta kiitosta oikaisusta, aina oppii uutta. :)

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 19.11.2007 10:24

Jonde:

Ensinnäkin kyllä paljolti pärjää bilteman räikkäsarjalla ja eipä tuohon oikeastaan juurikaan tarvitse erikoistyökaluja ja sen nokkatyökalun pystyy hyvin tekemään kahdesta lattaraudan pätkästä!

Että se siitä ja toiseksi vwfortexin ohjeet ovat kaikkea muuta kuin huonot.

- Matti

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 19.11.2007 18:44

Jakopäänremonttiin liittyen erikoisin työkalu taitaa olla se 10-kulmainen avain jolla irtoaa muoviläimiskät imusarjan päältä ym.

Kaverin kanssa käytimme erikoistyökaluina: Nneliöputken pätkää jonka varassa moottori oli takapäästään hihnalla roikuksissa. Auto oli nosturin varassa. Vaihdelaatikon kanssa käytettiin vaihdelaatikkonostinta, mutta käsinhän se pois otettiin ja laitettiin paikoilleen. Nokka-akselit lukittiin paikoilleen latan pätkillä. Vaihdelaatikkoa takaisin laittaessa moottoria kingettiin sivusuunnassa auton omalla tunkilla.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 19.11.2007 21:30

itellä on kaikissa kolmessa remontissa mitä oon tehny ni auto pukkien päällä etupäästä, kone pukin varassa (laatikkoa irrottaessa ja kiinnittäessä tunkin varassa). laatikon oon ottanu irti ja nostanu paikalleen käsin.

zxn sarjaa tarvii vetareita irrottaessa ja niitä muovilämisköitä koneen päältä...

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 20.11.2007 8:40

Nonniin pojat laittoikin muutaman oman kokemuksen homman "mahdottomuudesta"..

Tosiaan noi zxn-sarjat löytyy hyllystä niin en laittanut niitä "erikoistyökaluihin"..

Mutta jos ei tuommoista omista niin joutuu maksamaan hurjat 7.90€ Biltemasta ja varmasti kestävät ne muutamat aukaisut mitä tarvitse VR6:n elämän aikana.
Alla vielä linkki ettei mene liian hankalaksi.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 8351778704

Joten siinäpä noi tärkeimmät.

- Matti

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 30.11.2007 19:22

Niin vielä siitä ajotietokoneen viiksestä. Elikkä 1on todellakin vain hetkellinen kulutus ja nollautuu itsestään aina kun sammuttaa koneen.
2 on ja pysyy muistissa kunnes itse sen nollaa. Nollaus tapahtuu näin; kumman mittarin haluaa nollata niin sen puoleisen nollaa pidetään muutama sekuntti nolla asennossa.

Eli jos haluat vaikka tietää tankkauksen jälkeen kuin paljon ajat tankilla km ja paljon vie,pidä aina kakkonen päällä,elä nollaa!
ja jos vaikka ajat johonkin toiselle paikkakunnalle ja haluat tietää paljon matkaan kuluu aikaa, bensaa ym,niin silloin laitat sen1 päälle. yksinkertaista ja helppoa.
Ei itelläkään ollu aluksi nuista mitään hajua muttakun vähän räknäs niin kyllä sen tajuaa.
Ja kun audi A3;sessa on mustaakseni samanlainen sydeemi,sitä on tullu joskus käytettyä.
Anteeksi jos on pilkunviilausta.
Mutta ite en ymmärtänyt tuon paholaisen selitystä vaikka tiedän miten se toimii. oli todellakin niin vaikeesti selitetty ;)

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 30.11.2007 22:01

niin siis se 1 asentohan näyttää keskikulutusta ei hetkellistä, samoin 2 asento. se toinen vaan nollaantuu aina kun auton sammuttaa, mutta ei siltikään näytä hetkellistä kulutusta

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 468#384468
tuolla asiasta juttuakin

Rookie
-
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 22:18

viiksen 1 ja 2 asento

ViestiKirjoittaja Rookie » 1.12.2007 15:04

Varmaan havittelen turhaa pätemistä, mutta onko kaikki huomannut että pyyhkijöiden nopeutta voi säätää ajotietokoneen 1 ja 2 nollausnapilla? Alaspäin taittaessa pyyhkijäthän liikkuvat hitaiten, mutta nopeudelle on kaksi vaihtoehtoa Sammuttaessasi pyyhkijät, vaihdat vaikka ykkösestä kakkoseen, taitat takaisin ala-asentoon niin pyyhkijät liikkuvat eri nopeudella(en muista kumpi nro on nopeampi). Ihan mukavaa pikkusäätöä.
Toivottavasti ohjeet riittuvät...
Kai se nopeuden vaihtuminen johtuu siitä?

On jo varmaan vanha juttu, mutta tuli mieleen kun oli tuossa ouhe ajotietokoneesta ja viiksistä..

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 1.12.2007 18:18

Ei tuolla ajotietokoneella ole mitään ton tihkukytkimen kanssa tekemistä. Vähän huonosti selitettynä: tihkuhan toimii siten, että kytketään jaksottainen pyyhintä päälle ja sitten pois. Tämän jälkeen odotellaan sopiva aika ja kytketään pyyhintä uudelleen. Lyhyt odotus, lyhyt väli ; pitkä odotus, pidempi väli pyyhkäsyjen välillä. Eli pyyhintänopeuksia on aika monta vaihtoehtoa, ei vaan kaksi. Ja tuolla 1 ja 2 asennolla ajotietokoneessa ei ole merkitystä tässä kohtaa.

hemuli
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.11.2007 21:28

ViestiKirjoittaja hemuli » 6.12.2007 14:33

Menee ehkä hieman ohi aiheen mutta miten tommonen vapaavirtaussuodatin kuuluu huoltaa, pestäänkö vedessä kraanan alla? Ilmeisesti jonkinlaista liuotinainetta ensin jolla saadaan skeida pois suodattimesta ja sen jälkeen öljyt jotka annetaan imeytyä suodattimeen, sitäkään ei ilmeisesti saa laittaa liikaa? Sitten vaan kovaa ajoa taas?
Mitkä merkit olisi parhaita noista aineista?
Eikös toi ole suht simppeli homma kuitenkin että onnistuu tavalliselta kuolevaiseltakin?
Googlella ei tullut vastaan noita puhdistusohjeita.

Joo nyt selvisi toi tietokone hommakin ja tota pyyhkijöitten nopeuden muutostakin ihmettelin joskus, luulin jo että nyt on nekin menossa rikki ku pyyhkii aina eri tahtiin!

Danny85
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.1.2007 20:40

VR6 ei starttaa/pätkii?

ViestiKirjoittaja Danny85 » 6.12.2007 22:09

Onko muilla ollu ongelmia verkun säköjen kanssa? Itselläni sellainen ongelma että, ku laittaa virrat päälle ja kääntää avainta kaikki näyttää toimivan hyvin...mutta kone ei vaan lähde käyntiin...välillä se tosin starttaa mut sit ku se on käynnissä niin sammuu hetken päästä itsekseen ja jos ehtii lähteä liikenteeseen niin ajon aikana pätkäsee vähän väliä virrat kokonaan pois sekunniksi ja sit jatkaa ku mitään ei ois tapahtunukkaa, samalla ku virrat katkee ni kuuluu joku releen naksahdus! Sen verran oon ehtiny tutkii et virtaa tulee ainaki virranjakajalle asti... Oisko vika polttoaineen syötön sähköissä?? polttoaineen ohjauksessa?
Oisko kellään hieman kokeneemmalla hyviä vinkkejä??

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 6.12.2007 22:12

Virtalukon pohja?

tommim
-
Viestit: 56
Liittynyt: 19.8.2003 14:09

ViestiKirjoittaja tommim » 7.12.2007 19:17

ABS-asiaa. Kun ensimmäisissä verkuissa (1992) toi abs-boxi on tuolla vänkärin jaloissa ja perinteisesti kaukaloon pääsee vettä mutta vesi ei valu pois. Tulos:boxissa kasvaa tuollaista vaaleaa sientä.
Mulla boxin numero on 1HO 907 379 C. Eli onko kukaan kokeillu käykö tuon tilalle boxi numerolla 1HO 907 379 A tai 1HO 907 379 B?

Danny85
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.1.2007 20:40

ViestiKirjoittaja Danny85 » 7.12.2007 19:53

en usko että voi olla virtalukon pohja ku muuten sammuis muutakin kuin pelkkä kone esim. radio... ja toisekseen se just vaihettiin viime kuussa!! ;) myös suuri osa osista koneen puolella vaihdettu jakopäänremontin yhteydessä helmikuussa (tulpat, virranjakaja, pyörijä, sytkän piuhat, startti jne...)
Oisko kellään ideoita, tietoa tai kokemuksia / tietoa hyvästä autosähkö liikkeestä pk-seudulla??

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 10.12.2007 7:57

Danny85:

Puola kannattaa tarkistaa ja varsinkin se pieni moduli puolan yhteydessä.. Joka ohjaa ns "kärkiä"..

Koko paketti oli muistaakseni 180€ VW:ltä ja ainakin aiheutti meidän päässä ongelmia käynnistyvyyksissä ja sammumista ajossa..

Jos siis kipinää ei startatessa tule kun vika on päällä

Danny85
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.1.2007 20:40

ViestiKirjoittaja Danny85 » 14.12.2007 23:53

speedox
Muuten hyvä vinkki mut kipinää tulee ku vika päällä!

Nyt lähti verkku pajalle... saa nähä mitä sieltä löytyy!

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 17.12.2007 9:04

Danny85:

Pistähän viestiä kun tänne tulee... Asentoantureita täällä veikataan seuraavaksi viaksi, jos bensapumppu toimii!

- Matti / BCS

Danny85
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.1.2007 20:40

ViestiKirjoittaja Danny85 » 18.12.2007 1:18

Nonniin sain verkun takas käyttöön... aivan uskomaton vika!
Oli moottorin ohjausboksiin menevistä piuhoista yks ruostunu/hapertunu sisäpuolelta!
Eli päälle päin ei näkyny mitään vikaa mut sit ku piuhasta oltiin nykästy pikkasen, ni katkennu heti (vettä päässy jotenkin eristeen alle), tämä siis autocom testin jälkeen kun havaittu että yksi piuhoista ei reagoi laisinkaan! Kyseinen johto toimii ajotietokoneen muistin virtapiuhana... eli moottorinohjaus täysin sekasin. Kannattaa siis tarkistaa tuulilasin edessä oleva paksu nippu johtoja, että kaikki ehjiä ja hyvin suojattuja kosteudelta!!! (ei kovin hyvin suuniteltu vw:n pulesta, iso nippu johtoja "vesi rännissä" tuulilasin alapuolella!)
Ajotuksen yms. ollessa sekaisin oli hajottanu yhen tulpan...eli käynti vielä huonompaa. ;)

Looppi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.12.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Looppi » 29.12.2007 0:48

Moottoriremontti alkaa olla loppumetreillä ja mieleen tuli pari kysymystä lähinnä noihin ensitoimenpiteisiin liittyen. Moottori on seisonut useita kuukausia ilman käyttöä lähinnä laiskuudesta johtuen ja epäilen, että ne vähäiset asennusöljyt eivät paljoa auta enää tässä vaiheessa.

Saako jonkun anturin irroittamalla katkaistua sytytyksen ja bensansyötön siten, että moottoria voisi pyörittää startilla sen aikaa, että öljyä on varmasti joka paikassa? Ensimmäisenä tuli mieleen käyntinopeusanturi vauhtipyörän vieressä, mutta aivan varma en tämän toiminnasta ole. Vikakoodihan siitä tulee, mutta sen nollaaminen onnistuu, kun on tuo obd-kaapeli.

Toisesta threadista sain sen verran vinkkiä, että tämä startilla pyörittely kannattaisi suorittaa ilman tulppia. Riittääkö, että irroitan virranjakajalle menevän kaapelin puolasta?

Moottori on jakajallinen ja vuodelta -92.

Jormis
-
Viestit: 13
Liittynyt: 16.6.2007 0:16

ViestiKirjoittaja Jormis » 29.12.2007 1:30

Ei se kyl käyntii lähe kun otat puolan johdon irti mut kannattaa ottaa myös bensa pumpun sulake pois nii ei oo bensaa kone täys.

veeärkutonen
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.3.2004 20:03

Hajurako??

ViestiKirjoittaja veeärkutonen » 2.1.2008 12:45

Oisko kellään varmaa tietoa, että kuinka paljon pitää vr:än 2,8 koneessa olla männän ja venttiililautasen välissä tilaa silloin, kun venttiili on kiinniasennossa ja mäntä ylhäällä???

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 4.1.2008 7:28

veeärkutonen:

En tiedä mihin tietoa tarvitset, mutta VR6:n kantta ei saa plaanata koska venttiilit ovat yli dekin..

Saat sen itsekkin mitatuksi:

Muovailuvahaa männän päälle siis periaatteessa palotila "täyteen".. Sitten kokoat kannen kansipahveineen päälle ja pyörität konetta pari kertaa ja kansi pois...

Mittaat sinitarran ja männän välisen eron ja tällöin tiedät tilavuuden

veeärkutonen
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.3.2004 20:03

ViestiKirjoittaja veeärkutonen » 4.1.2008 7:38

juu tiedetään, ettei voi ees suoristaa. on tullu jo plaanattua.... taitaa joutua koneistamaan männät seuraavaksi. sen takia pitäis tietää se vakio välys

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 4.1.2008 7:48

Ai jai... paha moka :(

Siis mutta eihän sun välystä tartte tietää? mutta jos otat saman verran pois männistä mitä kannesta niin silloinhan homma on bueno

veeärkutonen
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.3.2004 20:03

ViestiKirjoittaja veeärkutonen » 4.1.2008 10:51

tuoltahan se tekstit osiosta näytti löytyvän (compression gap height is 1,5mm).

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 4.1.2008 14:38

Höpö höpö! Voi siitä plaanata, kun huomioi, että venttiilien ajoitus muuttuu hieman.
Mulla on plaanattu jo kahdesti (0,1mm) ja hyvin mahtuu venttiilit koneeseen.
Vielä kun koneistaa venttiili-istukat ni putoaa venttiilit vähän syvemmälle.
Sitä paitsi onhan tuohon olemassa ohuempaa metallista kansitiivistettäkin, jolla putoaa ihan tarkoituksella...

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 5.1.2008 6:36

Mitä oikein tarkottaa sen ylimmänkiristäjän ilmaaminen jakopäässä! se joka toimii öljynpaineella! en oikein päässyt perille siitä! autodatan mukaan se täytyy ilmata ennen asentamista!?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 7.1.2008 11:15

-Tonza-:

Niihän siihen myydään, mutta VW:n ohjekirjoissakin lukee ettei saa plaanata.. Tottakai jos tietää mitä tekee niin saa plaanattua, mutta eihän tuommoinen kansi vinoksi helposti mene ja sinulla on ollut sitten jotain vikaa jos on syöpynyt tai vetänyt kieroon..

Koska kannessa ei ole palotilaa..

Venttiilin upottaminen on hieman spesiaalihommaa ja se riippuu miten paljon sitä joudutaan koneistamaan, koska perus läppäys ei tiputa venttiiliä oikeastaan yhtään.

Tuohon on tosiaan myynnissä sitä ohuempaa _kansipahvia_, jolla saadan puristussuhde ylemmäksi.

veeärkutonen
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.3.2004 20:03

ViestiKirjoittaja veeärkutonen » 8.1.2008 13:10

Entäs löytyykö semmosta putiikkia mistä sais paksumpaa kansipahvia kuin normaali??

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 8.1.2008 14:45

veeärkutonen:

Itsellä ei ainakaan ole tiedossa heti, mutta voinen katsella..Oletkos ylipaineistamassa imusarjaa? =)

veeärkutonen
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.3.2004 20:03

ViestiKirjoittaja veeärkutonen » 8.1.2008 15:14

ei kyllä viel näillä tuloilla pysty ruveta simpukkaa harkitsemaan =)

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 8.1.2008 19:04

Seedox:

Tiedossa on manuaalin höpinät plaanauksesta, ja ei siitä oikeasti paljoa kestä ottaakaan,
mutta ei tollanen kymmenyksen "hilpaisu" vaikuta vielä mihinkään.
Mulla kansi oli aavistuksen hapettunut, niin suositteli koneistamossa siivoamaan ton pinnan samalla,
kun koneistettiin venttiili-istukat paremmin virtaaviksi.
Venttiilien "upottamisessa" on myös syytä olla tietoinen venttiilin pään minimi etäisyydestä kannen yläpintaan nähden.
Muuten hydraulinostimet eivät toimi oikein.


Kupee|:

Kiristin ilmataan upottamalla se kokonaan öljyyn kärkiosa ylöspäin ja työntämällä kärjen reiästä esim. suora pianolanka, jolla saa takaiskuventtiilin auki.
Sitten vaan pumpataan mäntää kunnes ilmaa ei enää tule. Lopuksi kannattaa painaa mäntä sisään, niin ei riko jakopäätä jo kasattaessa.



veeärkutonen:

Onkos sulla oikeasti lähtenyt koneistamossa noin iso siivu, että joutuu paksumpia tiivisteitä kattelemaan? O_O

Laserle Oy helsingissä kuulemma tekee kuparista kannentiivisteitä.
Sieltä vois varmaan kysellä jos sais mittatilaustyönä sopivan.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 8.1.2008 19:32

Nyt olis uudet jakopään osat paikallaan ja siinä samalla tuli vaihettua kytkin ja kansipahvi! Sellasta kysyisin että onko normaalia että kun on uudet osat eli laahaimet ja kiristimet siel niin nyt kuuluu selvästi se hankaamis ääni! eli kun kerjuhankaa siihen laahaimeen! eli vinkuu! Kaikki muu toimii ihan loistavasti , mut se ääni! onko normaalia?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 9.1.2008 8:26

Kupee|:

Ei ole kyllä jäänyt täällä päässä mitään ylimääräisiä ääniä pitämään..!

Vaikka moni sanoo, että ketjuhan pitää aina ääntä niin ei se ainakaan saa selvästi kuulua ja oletkos ihan varma että tulee jakopäästä?

Tulee ilmeisesti tyhjäkäynnillä koko ajan, entäs kierroksilla?


-Tonza-:

Juu.. Eipä noissa hytikoiden kanssa parane kauheasti muutella mitään.. Vaikka saahan siihen nyt isompaa venalautasta, jousta yms.. Mutta siis periaate on mielestäni se ettei kukaan asiasta tietämätön ryhdy tekemään tuollaista hommaa, jos ei tosiaan _tiedä_ mitä tekee.. Taidat olla poikkeus ;)

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 9.1.2008 9:22

Tulee ilmeisesti tyhjäkäynnillä koko ajan, entäs kierroksilla?

Tyhkäynnillä ei kuulu mitään , mutta kun nostaa kieroksia nii se ketjun ääni voimistuu tietysti ja se pitää sitä ääntää! Mut sitä ihmettelin että aika tiukalla se ketju tuli sinne kun laitto sen ylä kiristimen paikalleen ja mielestäni ilmasin sen oikein. Eli ajoin nesteen siitä läpi ja siitä tuli sellenan joustava!

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 9.1.2008 17:46

Kupee|:

Kiristäjän ei kuulu olla joustava (ilmaa kiristimessä) ja ketju ei saisi mennä tiukalle heti kiristimen asennusvaiheessa.
Kiristymisen pitäisi tapahtua vasta, kun öljynpaine painaa kiristimen mäntää.
Vaikuttaa siltä ettei kiristimen mäntä olis ollut ihan sisässä, kun olet sen asentanut.
Painoithan kiristimen aivan sisään upotettuna öljyyn?
Kannattaa kyllä kurkkia jakopäähän ennen kuin ennen kun konetta käyttää, ettei liian tiukka ketju ole ehtinyt särkeä mitään.
Hox!
Sen pianolangan kans saa ilmatessa olla tarkkana, ettei takaiskuventtiili pääse menemään kiinni kesken männän alaspainamisen.

Kemisti
-
Viestit: 144
Liittynyt: 23.5.2005 19:04

ViestiKirjoittaja Kemisti » 9.1.2008 18:57

olisi VR6 aiheinen kysymys tietäjille:

minkä kokoiset on VR6:sen 2,8 12V vakiosuuttimet?? (cc/min)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 9.1.2008 19:33

^taitaa olla 205 cc/min

Kemisti
-
Viestit: 144
Liittynyt: 23.5.2005 19:04

ViestiKirjoittaja Kemisti » 9.1.2008 19:41

taitaa olla vai ON?

ihan vaan sillä, kun on toisesta 6-mukisesta jäämässä suuttimet ylimääräseks, ettei vahingossa vaihda pienmpiä.. jännä vaan, että olis noin paljon isommat kun 3,5l bemussa.. :o

edit:
vaan niin se kuitenkin on.. jopas.. ei tarvii enää varmistella.. kiitos nopeasta vastauksesta..

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 9.1.2008 22:19

Kannattaa muistaa että tuo 205cc/min tulee VR6 koneessa 4bar paineella.
Yleisemmin ilmoitetuilla 3bar paineilla tuon suuttimen tuotto tais olla 196cc/min
Bemarin paineet taitaa olla 3bar, eli bemun suuttimen tuotto kasvaisi hieman VR6 vakiopaineilla.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 9.1.2008 22:24

Khyllä! ei ollut ilmaantunut! eli ilmasin ja nyt rokkaa hienosti! Kiitokset -Tonza- vinkeistä!

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 10.1.2008 6:49

^^ilmankos, ku ihmettelin että olen jossain nähny tuoton olevan 196cc/min, tossa taulukossa mistä ton vilkasin ei painetta annettu noille suuttimille...

veeärkutonen
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.3.2004 20:03

ViestiKirjoittaja veeärkutonen » 10.1.2008 15:01

Liekköhän niin tärkee toi hydraulisten nostajien ilmaus, että saattais niitten takia ottaa venttiilit kii mäntiin? ei ne voi paljoo liikaa tulla ulospäin, koska venat on pysyny suorina, vaikka männissä näkyy kohdat mihin on hipassu. siltikin pitäis se 1,5mm olla pienimmillään rakoa männän ja venttiilin välissä (tietty plaanaus pitää vähentää tosta)

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 12.1.2008 14:27

Luulisinpa, että ilma nostajissa ei vie venttiilejä ainakaan lähemmäs mäntää, päinvastoin.
Vaikuttaa ennemmin siltä, että jako on ainakin käväissyt vähintään pari hammasta pielessä.
Olisiko ehtinyt hypätä ennen kuin sai öljynpaineet kiristäjään.

Yleisohjeena konetta kasaaville voisikin sanoa, että kannattaa pyöritellä konetta käsipelillä ennen ensimmäistä starttia.

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 16.1.2008 15:13

terrrve. Ostin tos pari viikkoo sit -95 vuoden automaatti vr6 kolopallon. nyt vein huoltoo et laittaa lohkolämppärin ja vaihtaa öljyt. Vanha omistaja anto jakopäänosat mukaan, kun pitäs varmaan viiä jakopääremppaan, vaik ei pidä mitään ääntä mut ajettu 210tkm. Mitähän siin kannattais vaihtaa samal, kannattasko laatikonöljyt vaihtaa samal? Sit viel et onko normaalia et joutuu vähän polkaseen kaasua kun starttaa et lähtee käyntiin?

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 16.1.2008 21:10

sit viel semmonen homma, et kannattasko siin tehä viel kansiremppa samas, en oo kyl viel ehtiny tarkemmin kattoo löytyykö siit mitään vikaa, mut kuitenkin ajettu se 210tkm ja kun -04 tuotu saksasta ja sen jälkeen ei ainakaan oo tehty kansiremppaa ja tuskin ennen sitäkään, kun ei löydy mitään kuitteja tai muuta

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 16.1.2008 21:48

Minä vaihdoin ainakin kansipahvin samalla kun muut hilut! ja kytkimen siihen samaan niin sitten luulis rokkaavan! :)

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 16.1.2008 22:47

Ja jos on sen verran viitseliäisyyttä että vilaset topicin läpi niin sen jälkeen on huomattavasti viisaampi olo ko. asian suhteen. Jo pelkästään tämän sivun ylälaidassa on Tonzan ja hemulin hyviä ohjeita ja vinkkejä kaikesta siitä mitä kannattaa vaihtaa.

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 17.1.2008 9:37

joo oon lukenukkin, mut ajattelin et tarvisko tos automaatis vaihtaa jotain muuta viel samal esim ne askin öljyt?

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 17.1.2008 13:27

nonii öljynvaihto ja lohkolämmittimen laitto ja pari pikkujuttua makso 327e. 29 päivä olis sit jakopääremppa ja epäili et tulee maksaa semmoset ~1000e, itel oli melki kaikki osat, mut kuulemma jotain joutuu jotain tilaa viel.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 17.1.2008 20:28

Jos lähes pelkät työt lähenee 1000, kannattaa kysyä tarjousta muualtakin.

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 17.1.2008 21:39

no täältä lähialueel tuskin löytyy mitään paljon halvempaa, et annan mennä tolla vaan

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 18.1.2008 11:48

Pikku ropleema tuli esiin! että kun käynistää niin ei pysy käynnissi siis kylmänä ja sitten joskus ajossa rupee rykimään ja nykimään (käy liian rikkaalla)! eli ite veikannut ryyppyä kylmänä ei oikein lähe se ryyppy päälle ja sitten se saatttaa hypätä aina kesken lämpimän koneen mukaan ja sillon käy ihan saakelin rikkaalla!! niin onko multa joku antura mennyt väärin päin mis ryyppy sijaitsee?! vai onko kyse edes ryypystä?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 18.1.2008 14:39

Cupee|:

Sinun autossasi ei ole ryyppy.. Ryyppy poistui kun kaasarit poistui... Asia on hoidettu nyt hieman eri tavalla..

Mutta vw:ssa on mennyt aika paljon lämpötila-antureita joka ei paljon volkkarilta tai motonetistä maksa..

Jotenki vaikuttaisi siltä että tulee väärää lämpötila-arvoa koneelle ja kone luulee että kone on lämmin vaikka se ei sitä ole.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 18.1.2008 14:54

No niin tämä valottaa asiaa kummasti! :D Mis kannattas alottaa!?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 18.1.2008 16:44

^Lukemalla tän topicin läpi, ja vaihtamalla sen sinisen lämpöanturin marmoritiskiltä hankittuun uuteen.
Nuo tarvikeanturit nimittäin harvoin toimii oikein.
Itsekin säästin ostamalla tarvikeanturin ja sitten alkuperäisosan...

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 18.1.2008 18:31

itekkin tuli tuossa hankittua -93 vr6, 203tkm. ajettu, pitäis rueta pikkuhiljaa kasaamaan noita jakopäänosia kun 200tkm. on jonkilainen suositus...vaikkei minkäänlaista roklatusta pidäkkään vielä tyhjäkäynnillä eikä muutenkaan..,jos kesään asti venyttäis niin voisi vaikka itse yrittää asentaa, onko tuo homma mitenkä paha,siis jos vertaa perus hihnanvaihtoon..? en ole vielä paljoa kerennyt selvitelemään tuosta koneesta, mutta kone ja vaihteisto siis pitää puottaa pois..?
lisäksi lähiainkoina pitää kokeilla koneeseen ja vaihteistoon nuita rvs technologyn tuotteita..
paljonkos vr6 on moottorin öljytilavuus?
paljonko vaihteiston öljytilavuus?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 18.1.2008 19:04

Moottoriöljytilavuus 5,5l, vaihteisto en muista.

Ketjujen vaihto on kyllä paljon työläämpi mitä remmin vaihto. Enemmän työtä mitä kytkinrempassa tms. Kone kannatukselle, vetarit irti ja vaihteisto pois.

Kannattaa lukea tämä faqqi läpi.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 19.1.2008 12:17

2 litraa menee laatikkoon!

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 20.1.2008 10:17

Alavääntö hukassa? vai onko moottorin ominaisuudet tälläiset: Ei jaksa lähteä liikkeelle ilman kaasun polkaisua ja mitään ei oikeastaan tapahdu ennen 4000 rpm.?
Vai onko mulla korvien välissä vikaa?
Olen tietysti tottunut ADY:n vääntöön, ja siihen että 5500 rpm jälkeen ei taas tapahdu mitään.
Auto on Passat -95 ja kone ABV.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 20.1.2008 17:42

Mataho:

En tiedä sinusta, mutta ainakin itse pidän VR6 alavääntöä tai siis niin kun ei siinä ole alavääntöä! :)

Eli mielestäni on ihan normaalia jos pidät alavääntöä hukkuneena ;)

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 20.1.2008 22:03

^Mitähän lie tarkoitat...
Kyllä ton "kaks-ysin" pitäs vetää jyrkkäkin mäki ylös isolla vaihteella mukisematta.
Vääntökäyrä on kylläkin tasainen, eli tuntuu tehottomammalta kuin on.
Kiihdyttäessä parhaat lähdöt alkaa siitä 3500 rpm. Ja vetoja pitäs riittää tonne 6000 rpm hujakoille asti.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 21.1.2008 12:41

-Tonza-:

Eli sinulle suomeksi selostettu..

VR6:ssa ei ole alavääntöä vakiona ja piste.

Ja en yhtään ihmettele vaikka tuommoinen ADY -moottorinenkin vääntäisi alhaalta paremmin saatika vanha kunnon ADX :D

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 21.1.2008 20:15

Tuo alavääntö paranee hieman lastulla. Oma lähtee vetämään jostain n.3500rpm ja vetää yli 6000rpm. Tuohon vetoon voi vakuttaa putkistokin, mutta mistä näitä voi varmaksi tietää.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 21.1.2008 21:28

Mikähän omaa veeraani taas kerran vaivaa. Auto saattaa alkaa hyytyä kesken ajon ja lopulta sit sammuu.Tätä ei tapahdu aina. Lähtee kuitenkin melkein heti sammumisen jälkeen onneksi käyntiin. Vika tuli samaanaikaan kun putsasin vv- suodattimen. Olisko suodatin ollu vielä sen verta kostea et olisi menny kosteutta johonkin ja nyt se sitten jäätyy? Huomasin myös sen että käynnistettäessä haisee bensa normaalia enemmän. Nyt paikallaan on alkuperäinen putsari ja luulin jo vian poistuneen, mutta sit auto teki taas temput ja sammui. Onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Huomenna haen uudet tulpat ja ehkä johdotkin kun en tiedä milloin on viimeksi vaihdettu. Vai onko vielä jotain muuta mitä vois samaan aikaan nyt uusia?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 21.1.2008 21:35

Virranjakajan kansi ja pyörijä. Ja jos vielä puolankin vaihdat niin veikkaan että saattaapi mokoma vika valitettavasti poistua... ;)

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 21.1.2008 21:50

Lisäätäänpä nuokin sit huomiselle ostoslistalle :) Mites et pitääkö nuo osat ostaa ihan marmoritiskiltä vai kelpaako veeralle ihan motonetin osat? :D ja mitähän tuo puola mahtaa maksaa?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 21.1.2008 22:11

Niin ja polttoainesuodatin listalle kans, jos et oo jo vaihtanut.

Todennäköisin mikä on voinut ottaa nokkiinsa puhdistuksesta on sitten MAF. Senkin puhdistuksesta taitaa olla juttua topikkissa aiemmin.
Ei nuita osia kannata ihan summassa alkaa vaihtelemaan -ainakaan puolaa ja MAFfia. Tulee meinaan aika kalliiksi...
Vikakoodit vaan lukuun niin ei tarvi välttämättä arpoa vikaa.
VAG-com auttajia löytyy varmaan lähiseudulta kun vähän selaa.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 22.1.2008 9:50

Koko puolapaketti maksaa 180€ muistaakseni marmoritiskillä, mutta itse puola ei hajoa kyllä yleensä mihinkään vaan "pääteaste" eli matalajännitepuoli.

Itse vaihdoin matalajännitepuolen puolapakettiin ja sen saa vaikka motonetistäkin.

Homma ei ole viherpeukaloille ihan helppo nakki koska hieman joutuu kolvaamaan, mutta jos ei ole ylitsepääsemätön..

Moduli/pääteaste on itsessään aika halpaa tavaraa:

VR6-2,8 Bosch/Telefunken (Pääteaste). . . . . . . . . . . . 10-8417 52.90€

Kun taas koko puolapaketti maksaa motonetissä enemmän kuin marmoritiskillä:

VR6-2,8 --97 Puolayksikkö. . . . . . . . . . . . . . . . . 10-1175 229.90€


Mutta tuommoisen pääteasteen nyt voi vaihtaa miltein ilman tuosta vaan jos hiemankin aiheuttaa käyntihäiriötä, koska se on VW arka paikka myös muissa koneissa. Homma tosiaan ei ole paha jos osaa kolvata ja osaa hieman käyttää pikaliimaa komponentin kiinniliimaamiseen.

Ja tuohon vikakoodin lukemiseen ei ole näissä vanhemissa VR6 ainakaan oikeastaan mitään hyötyä.. Koska vikakoodit todennäköisesti herjaavat lambdaa, joka muutenkin on hyvä vaihtaa jo bensankulutuksen takia.

Kannattaa muuten investoida tulpanjohtotyökaluun tai tehdä se itse koska säästätte muutaman rikkoituneen tulpanjohdon.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 22.1.2008 16:39

Tuli sitten tänää vierailtua paikallisella marmoritiskillä. Tilasin uuden virranjakajan +pyöriän, tulpanjohdot ja sit vielä uudet tulpat, aika suolasen hintaiset oli nuo johdot, mutta jos niitä ei tarvitsisi vähään aikaan olla uudestaan uusimassa :D auton käynti on parantunut huomattavasti sen jälkeen kun vaihdoin alkuperäisen putsarin paikoilleen, tänään auto ei ole vielä sammunut ajosta kertaakaan, ei ole edes nykinyt ollenkaan :D Jospa siellä olisi sitten ollut kosteutta jossain missä sitä ei saisi olla? Nooh, tuleepahan nyt samalla vaihdettua noita virtapuolen osia kun ei tunnu kenelläkään olevan tietoa, että milloin on mitäkin vaihdettu. Bensansuodattimen käyn huomenna hakemassa, ja perjantaina pitää askarrella se paikoilleen samalla kun vaihtaa öljyt. Mutta katsotaan miten veeralle nyt käy :)

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 22.1.2008 18:23

Ja tossa jälleen kerran piirustukset sen tulpanjohtojen irrotustyökalun tekoon.
Ja vaikka tossa sanotaankin ulkomitaksi 21 mm niin ei se niin tarkkaa oo, otat vaan 22 millistä putkea millin seinämällä. Pari tuntia menee kun tommosen väkertää.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 23.1.2008 17:06

Kitoksia, tuollanen pitäis sit askerrella tässä ennekun tulppia alan vaihtelemaan :) mut eipä ole vika mihinkään kadonnut, ja vasta perjantaina saa nuo uudet osat kun menivät tilaukseen kaikki. Tänään vaihdan vielä tuon bensansuodattimen kun ei sitäkään varmaan ole aivan lähiaikoina vaihdettu. mut kerrotaanpa taas perjantaina viimeistään et onko mitään edistystä auton kanssa tapahtunut :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa