VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 1.11.2007 16:44
eli tuli hommattua vaimolle kauppakassiksi tuollainen vr6 -92
mutta nyt ilmeni sellainen vika että nykii pienillä kierroksilla ja savuttaa tyhjä käynnillä varsinkin pitempään seisoo esim valoissa ja bensa haisee putkessa
nyt kokeiltaessa kun seisyt muutaman viikon niin savuttaa isommilla kierroksilla aika kunnolla,harmaata/sinertävää savua
kansi on kuullemma rempattu reilu vuosi sitten ja lämmöt on ok.
missähän olis mahdollinen vika/viat?
mutta nyt ilmeni sellainen vika että nykii pienillä kierroksilla ja savuttaa tyhjä käynnillä varsinkin pitempään seisoo esim valoissa ja bensa haisee putkessa
nyt kokeiltaessa kun seisyt muutaman viikon niin savuttaa isommilla kierroksilla aika kunnolla,harmaata/sinertävää savua
kansi on kuullemma rempattu reilu vuosi sitten ja lämmöt on ok.
missähän olis mahdollinen vika/viat?
Vikaa vois alkaa metsästään seuraavasti:
Ensin kannattanee tutkia sytkäpuolen nippelit (tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä).
Sitten imuvuodot, -> sininen lämpöanturi, -> lambda -> MAF.
Tietenkin jos mahdollista, koko homma kannattaa aloittaa vikakoodien lukemisella.
Sininen savu viittaa öljyn palamiseen. Testaa avaamalla öljykorkki koneen käydessä, jos puhaltaa aukosta, on kone mahdollisesti väljä.
Vaalea savu taas viittaa kansipahvi vikaan.->nestettä pääsee palotilaan.
Tosin VR6 pukkaa tuota vesihöyryä aikalailla kylmänä ja kylmällä ihan ehyelläkin koneella.
Ensin kannattanee tutkia sytkäpuolen nippelit (tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä).
Sitten imuvuodot, -> sininen lämpöanturi, -> lambda -> MAF.
Tietenkin jos mahdollista, koko homma kannattaa aloittaa vikakoodien lukemisella.
Sininen savu viittaa öljyn palamiseen. Testaa avaamalla öljykorkki koneen käydessä, jos puhaltaa aukosta, on kone mahdollisesti väljä.
Vaalea savu taas viittaa kansipahvi vikaan.->nestettä pääsee palotilaan.
Tosin VR6 pukkaa tuota vesihöyryä aikalailla kylmänä ja kylmällä ihan ehyelläkin koneella.
Tere!
Ostin tuossa vähän aikaa sitten tuommosen vr6 ja nyt kun sain kortin takaisin, huomasin että vaihteita ei löydy kuin 4, miten menee vaihde kaavio kun ex omistaja sanoi että 1alhaalla, 2 ylös, 3 kakkosen vieressä? 4 alas ja 5 ylös. Ja tuota 3 vaihdetta en ole vielä kertaakaan löytänyt vaikka kuinka hämmentää askia. :) Pystyisikö olemaan vaijerit sekaisin tai jotain?
Ostin tuossa vähän aikaa sitten tuommosen vr6 ja nyt kun sain kortin takaisin, huomasin että vaihteita ei löydy kuin 4, miten menee vaihde kaavio kun ex omistaja sanoi että 1alhaalla, 2 ylös, 3 kakkosen vieressä? 4 alas ja 5 ylös. Ja tuota 3 vaihdetta en ole vielä kertaakaan löytänyt vaikka kuinka hämmentää askia. :) Pystyisikö olemaan vaijerit sekaisin tai jotain?
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
Terve
Olen uusi naama täällä ja täydellinen tunari autojen kanssa, joten tyhmiä kysymyksiä saattaa tulla. Joka tapauksessa 2.9 vr6 corrado (käyttöönottovuosi 91) tuli tossa hommattua ja ensimmäiseksi ajattelin teettää siihen jakopäärempan. Konehuoneesta jonkinlaista ääntä kuuluu kierroksista riippuen mutta jossain vaiheessa sen joutuu tekemään kuitenkin niin hoidan sen nopeasti alta pois. Motonetistä ajattelin kysyä osia siihen mutta mitkä kaikki osat olisi hyvä uusia.
JAKOPÄÄSARJAT/KETJUT/KIRISTIM. VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Ketjuvetoisen jakopään osia
2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427 29.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . . 25-5428 31.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5431 39.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5429 13.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . 25-5432 28.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5433 5.90 ?
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . 25-5426 12.90 ?
Riittääkö noi osat ja sopiiko noi nyt sitten corradon koneeseen kun motonetin sivuilta ei edes löydy kyseistä automallia. Lukemani perusteella pitäisi käydä jos 2.9 kone eroaa 2.8:sta ainoastaan imusarjassa ja tilavuudessa? Entäs vuosimallit?
Osat maksoivat volkkarilla 450 ja työ 1200 mutta sinne en kyllä ajatellutkaan viedä,tulipahan kysyttyä vaan. Huollon puolella kaveri vielä uhkaili että lopullinen hinta tulee olemaan huomattavasti suurempi kun avauksen yhteydessä huomataan lisää kuluneita/rikkoontuneita osia. AD:llä ajattelin teettää työn. Vinkit kelpaavat myös muista paikoista pääkaupunkiseudulla.
Muutenkin ilmeisesti esim.öljynsuodattimet ym... sopii 2.8 golffista tohon corradoon?
Autossa on vähän pientä laittoa mutta täytyy vain toivoa että se pysyisi edes jotenkin kasassa kun hyvältä autolta kuitenkin vaikuttaa.
Suuret kiitokset sille kuka jaksaa tähän vastailla!
Olen uusi naama täällä ja täydellinen tunari autojen kanssa, joten tyhmiä kysymyksiä saattaa tulla. Joka tapauksessa 2.9 vr6 corrado (käyttöönottovuosi 91) tuli tossa hommattua ja ensimmäiseksi ajattelin teettää siihen jakopäärempan. Konehuoneesta jonkinlaista ääntä kuuluu kierroksista riippuen mutta jossain vaiheessa sen joutuu tekemään kuitenkin niin hoidan sen nopeasti alta pois. Motonetistä ajattelin kysyä osia siihen mutta mitkä kaikki osat olisi hyvä uusia.
JAKOPÄÄSARJAT/KETJUT/KIRISTIM. VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Ketjuvetoisen jakopään osia
2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427 29.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . . 25-5428 31.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5431 39.90 ?
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5429 13.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . 25-5432 28.90 ?
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5433 5.90 ?
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . 25-5426 12.90 ?
Riittääkö noi osat ja sopiiko noi nyt sitten corradon koneeseen kun motonetin sivuilta ei edes löydy kyseistä automallia. Lukemani perusteella pitäisi käydä jos 2.9 kone eroaa 2.8:sta ainoastaan imusarjassa ja tilavuudessa? Entäs vuosimallit?
Osat maksoivat volkkarilla 450 ja työ 1200 mutta sinne en kyllä ajatellutkaan viedä,tulipahan kysyttyä vaan. Huollon puolella kaveri vielä uhkaili että lopullinen hinta tulee olemaan huomattavasti suurempi kun avauksen yhteydessä huomataan lisää kuluneita/rikkoontuneita osia. AD:llä ajattelin teettää työn. Vinkit kelpaavat myös muista paikoista pääkaupunkiseudulla.
Muutenkin ilmeisesti esim.öljynsuodattimet ym... sopii 2.8 golffista tohon corradoon?
Autossa on vähän pientä laittoa mutta täytyy vain toivoa että se pysyisi edes jotenkin kasassa kun hyvältä autolta kuitenkin vaikuttaa.
Suuret kiitokset sille kuka jaksaa tähän vastailla!
Juu oikeilla jäljillä olet, eli osat on samat kuin AAA-motissa.
Tuohon pitää lisätä vielä vauhtipyörän pultit, jotka on kertakäyttökamaa. Kannattaa harkita myös kytkinlevyn uusimista samalla (Jos nyt sattui olemaan manuaalivaihteilla), kun vaihteiston joutuu kuitenkin ottamaan pois.
Myös kampuran stefa kannattaa tarkistaa/uusia vaihdon yhteydessä.
Tuohon pitää lisätä vielä vauhtipyörän pultit, jotka on kertakäyttökamaa. Kannattaa harkita myös kytkinlevyn uusimista samalla (Jos nyt sattui olemaan manuaalivaihteilla), kun vaihteiston joutuu kuitenkin ottamaan pois.
Myös kampuran stefa kannattaa tarkistaa/uusia vaihdon yhteydessä.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Tuossakin on sellainen panosmallinen öljynputsari joten kannattaa vähän tuijotella sen sisälmyksiä, että tulee oikeanlainen filtteri tilalle. Mulla oli omassa autossa vääränlainen filtteri vaikka viimeisin öljynvaihto oli teetetty merkkiliikkeessä. Siis öljy ei mennyt filtterin läpi vaan virtasi ohi. Nyt olen käyttänyt Fram-suodattimia.
Mulla kun tuli vaihdettua kytkinlevy ja paineasetelma tuon jakopääremontin yhteydessä, ensivaikutelma oli että kytkin tuli huonommaksi. Siis se ravisti melkoisesti tuntumassa, mutta nyt 30tkm myöhemmin ravistus on loppunut kun olen tarkoituksella luistattanut ja kuluttanut kytkintä... Kuitenkin kannattaa kytkinkin rempata kun vaihdelaatikko on irti.
Samalla ehkä kannattaa uusia termostaatti/anturikotelo ja mahdolisesti siitä vesipumpulle menevä kova muoviputki, ne on melko varmasti pökköjä tuon ikäisessä autossa jos niitä ei ole aiemmin vaihdettu. Mulla oli anturikotelossa pieniä halkeamia ja vähäistä vuotoa.
Hei, lisäksi: kyllä ne ketjuhilut löytyvät AD:ltakin, mulle hommattiin sieltä, tosin lähtöhinta on karvan verran motonettiä kalliimpi sillä kaverin pärstäkerroinalennuksilla hilupaketin kokonaishinnaksi tuli suunnilleen sama kuin motonetin hinnastosta laskien yhteen.
Mulla kun tuli vaihdettua kytkinlevy ja paineasetelma tuon jakopääremontin yhteydessä, ensivaikutelma oli että kytkin tuli huonommaksi. Siis se ravisti melkoisesti tuntumassa, mutta nyt 30tkm myöhemmin ravistus on loppunut kun olen tarkoituksella luistattanut ja kuluttanut kytkintä... Kuitenkin kannattaa kytkinkin rempata kun vaihdelaatikko on irti.
Samalla ehkä kannattaa uusia termostaatti/anturikotelo ja mahdolisesti siitä vesipumpulle menevä kova muoviputki, ne on melko varmasti pökköjä tuon ikäisessä autossa jos niitä ei ole aiemmin vaihdettu. Mulla oli anturikotelossa pieniä halkeamia ja vähäistä vuotoa.
Hei, lisäksi: kyllä ne ketjuhilut löytyvät AD:ltakin, mulle hommattiin sieltä, tosin lähtöhinta on karvan verran motonettiä kalliimpi sillä kaverin pärstäkerroinalennuksilla hilupaketin kokonaishinnaksi tuli suunnilleen sama kuin motonetin hinnastosta laskien yhteen.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
Ok, kiitokset vastauksista.
Eli ostoon menee sitten ainakin toi mun edellisessä viestissä ollut lista sekä noi vauhtipyörän pultit. Termari onkin kai vasta vaihdettu. Pitää vielä miettiä noita kytkin levyjä ym... Aika kalliiks vaan menee. No, autohan on hyvä sijoituskohde joten menköön!!
Nyt pitää vaan löytää joku edullinen korjaamo joka ton hoitais mahdollisimman nopeasti.
Volkkarilla sanoivat että viikko menee ihan vähintään!
Paholainen: Kertoisitko mitä kaikkia osia vaihdoit autoon. Olihan toi hinta 500€ halvempi ku Volkswagenilla jos 700€ oli työt. Ei paha kyllä.
Eli ostoon menee sitten ainakin toi mun edellisessä viestissä ollut lista sekä noi vauhtipyörän pultit. Termari onkin kai vasta vaihdettu. Pitää vielä miettiä noita kytkin levyjä ym... Aika kalliiks vaan menee. No, autohan on hyvä sijoituskohde joten menköön!!
Nyt pitää vaan löytää joku edullinen korjaamo joka ton hoitais mahdollisimman nopeasti.
Volkkarilla sanoivat että viikko menee ihan vähintään!
Paholainen: Kertoisitko mitä kaikkia osia vaihdoit autoon. Olihan toi hinta 500€ halvempi ku Volkswagenilla jos 700€ oli työt. Ei paha kyllä.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
häh, mä oon aina luullu et eri liike :D. No on kyllä aikamoinen hintaero suunnilleen samasta koneesta ku tosiaan ukko sano et 1200€ :sta lähdetään liikkeelle työn hinnassa. tarkotus olis kyl päästä siihen tonnin pintaan koko roskasta hiluineen ja töineen. Eli ei volkkarille jos ne mun auton jakopäänhuollosta pyytää sen 1650€ alkaen! saavat vaihtaa kyllä öljyt ja muut nesteet samalla ku ton työn tekevät nii säästypähän omilta vaivoilta (ja mokilta) siinäkin.
Tiivisteet
Kävi tuossa vr6 golffi huollossa. Olin jo hetken ihmetellyt öljy tahraa pakosarjan päällä ja bensan/öljyn hajua joskus käynnistäessä. Kävi ilmi että tiivisteet alkaa kusta ja tupruttaa öljyä pakosarjan päälle josta syntyy bensamaista hajua. Välillä löytyy myös pieni öljyläikkä maasta. Kuseessa siis.... Neuvoja? edullisia apukeinoja? Varsinas Suomessa mielellään....
Rookie:
Jos tiputtelee öljyä pakosarjan päälle vika löytyy joko rikkinäisestä huohotinputkesta, tai todennäköisemmin venttiilikopan tiivisteestä.
EVAP-venttiilin letku menee myös aika läheltä pakosarjaa. Eli kannattaa tarkistaa onko ehyt.
Venttiilikopan tiiviste maksaa motonetissä n. 14-20 euroa elikkäs ei kovinkaan kallis remontti.
Kansipahvi ei voi tuota edes aiheuttaa, koska kannen sauma on pakosarjan alla...
Jos tiputtelee öljyä pakosarjan päälle vika löytyy joko rikkinäisestä huohotinputkesta, tai todennäköisemmin venttiilikopan tiivisteestä.
EVAP-venttiilin letku menee myös aika läheltä pakosarjaa. Eli kannattaa tarkistaa onko ehyt.
Venttiilikopan tiiviste maksaa motonetissä n. 14-20 euroa elikkäs ei kovinkaan kallis remontti.
Kansipahvi ei voi tuota edes aiheuttaa, koska kannen sauma on pakosarjan alla...
Nyt tarvittais pikaista apua siitä mihin kannattaisi viedä corrado jakopääremppaan volkkarin lisäksi. Kävin AD:n korjaamossa mutta näyttivät tylysti ovea heti kun sanoin auton olevan corrado kutoskoneella, varaosalistat eivät tunteneet kyseistä automallia eivätkä edes golffia samalla koneella, osathan sopivat noista ristiin, eikö vain?
Eli jos joku voisi kertoa hyvän ja edullisemman huoltamon joka tuon rempan tekisi pääkaupunkiseudulla kuin volkkari, noin parin tonnin hinta tuosta hommasta ei liieemmin houkuta. Motonetistä kyselin osia ja golffin vastaavat (2.8 koneella, minun 2.9) maksoivat 185€ ja yllätys yllätys corradosta ei noita löytynyt. En huomannut kysyä oliko ne alkuperäisosia vai mitä.
Aion kyllä kysellä itsekin vielä ja ilmoitella tännepäin tietoja saatuani.
Ja laitetaan vielä että merkiliikkeessä hinta alkaen 1650€ osineen. Työn hinta 1200€.
Eli jos joku voisi kertoa hyvän ja edullisemman huoltamon joka tuon rempan tekisi pääkaupunkiseudulla kuin volkkari, noin parin tonnin hinta tuosta hommasta ei liieemmin houkuta. Motonetistä kyselin osia ja golffin vastaavat (2.8 koneella, minun 2.9) maksoivat 185€ ja yllätys yllätys corradosta ei noita löytynyt. En huomannut kysyä oliko ne alkuperäisosia vai mitä.
Aion kyllä kysellä itsekin vielä ja ilmoitella tännepäin tietoja saatuani.
Ja laitetaan vielä että merkiliikkeessä hinta alkaen 1650€ osineen. Työn hinta 1200€.
Anteeksi nyt vain, mutta itse kun olen autoja jonkin verran laitellut niin miksei ketään tee tuota hommaa itse?
Laskeltiin juuri kaverin kanssa että laitetaan verkkuun joku 1000€ osiin eikä työ maksa mitään kun laitetaan itse... Samalla tulee vähän viripalikkaa samalla :)
Kaikilla nyt luulisi olevan nyt joku kaveri kenellä olisi edes paikka missä laittaa, mutta en sitten tiedä jos haluaa maksaa tuon verran joka on sika hinta niin siitä vaan!
Mukavaa viikon alkua.
- Matti
Laskeltiin juuri kaverin kanssa että laitetaan verkkuun joku 1000€ osiin eikä työ maksa mitään kun laitetaan itse... Samalla tulee vähän viripalikkaa samalla :)
Kaikilla nyt luulisi olevan nyt joku kaveri kenellä olisi edes paikka missä laittaa, mutta en sitten tiedä jos haluaa maksaa tuon verran joka on sika hinta niin siitä vaan!
Mukavaa viikon alkua.
- Matti
Hyvä pointti kyllä mutta itseltäni onnistuu ainoastaan öljynvaihdot ym pikkujutut niinkuin ensimmäisessä viestissäni jo kirjoitinkin. Koskaan ei ole ollut ketään kuka olisi tuollaisia opettanut ja on tuotakin vähän hankala ruveta yksin opettelemaan.
Huomenna ajattelin käydä vähän kyselemässä muualta noita hintoja.
Sitten sellainen kysymys että mikäköhän on siinä ratin oikeanpuoleisen vivun (pyyhkimet/pesu) päässä olevat numerot ja niiden tarkoitukset, eli nehän on 0 1 2 0 Mfa.
Ajotietokoneeseenhan ne on mutta mutta mitä eroa sitten on tuolla 1 ja 2, hieman eri toimintoja näyttäisi olevan ja kulutukset on erilaiset, onko toinen sitten hetkellinen ja toinen pidemmän matkan keskikulutus? ja mitkä ne 0 on molemmissa päissä?
Huomenna ajattelin käydä vähän kyselemässä muualta noita hintoja.
Sitten sellainen kysymys että mikäköhän on siinä ratin oikeanpuoleisen vivun (pyyhkimet/pesu) päässä olevat numerot ja niiden tarkoitukset, eli nehän on 0 1 2 0 Mfa.
Ajotietokoneeseenhan ne on mutta mutta mitä eroa sitten on tuolla 1 ja 2, hieman eri toimintoja näyttäisi olevan ja kulutukset on erilaiset, onko toinen sitten hetkellinen ja toinen pidemmän matkan keskikulutus? ja mitkä ne 0 on molemmissa päissä?
Anteeksi nyt vain, mutta itse kun olen autoja jonkin verran laitellut niin miksei ketään tee tuota hommaa itse?
Tuo vr6:sen jakopää on kaikkea muuta kuin helppo. Ensinnäkin ketju on laatikon päässä jolloin pitää loota tiputtaa pois ja se on monelle tekemätön urakka omassa tallissa tai pihalla. Sitten ketjun vaihtoa ei lisäksi juuri käsitellä misään ja sen takia ohjeita ei juuri ole saatavilla. Myös työkalujen puute on monelle este, normaalia hihnaa vaihdettaessa ei tarvitse kun ihan perustyökalut, vr6:sen kanssa pitää olla jo vähän muutakin kuin bilteman räikkäsarja.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
Toinen todellakin on hetkellinen ja toinen pidemmän ajan kulutukset, nollat on kyseisten arvojen nollaukset.
eihän tuo nyt ihan noin mene ?
eikös toinen näytä pitemmällä ajalla ja toinen nollautuu aina kun käynnistää koneen.
tuon hetkellisen kulutuksen saa näyttöön vain ku painaa napin pohjaan ja laittaa virrat päälle, antaa olla muutaman sekunnin ja katkaisee virrat, ja sitten vasta käynnistää moottorin
olipas vaikeesti selitetty :)
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Jakopäänremonttiin liittyen erikoisin työkalu taitaa olla se 10-kulmainen avain jolla irtoaa muoviläimiskät imusarjan päältä ym.
Kaverin kanssa käytimme erikoistyökaluina: Nneliöputken pätkää jonka varassa moottori oli takapäästään hihnalla roikuksissa. Auto oli nosturin varassa. Vaihdelaatikon kanssa käytettiin vaihdelaatikkonostinta, mutta käsinhän se pois otettiin ja laitettiin paikoilleen. Nokka-akselit lukittiin paikoilleen latan pätkillä. Vaihdelaatikkoa takaisin laittaessa moottoria kingettiin sivusuunnassa auton omalla tunkilla.
Kaverin kanssa käytimme erikoistyökaluina: Nneliöputken pätkää jonka varassa moottori oli takapäästään hihnalla roikuksissa. Auto oli nosturin varassa. Vaihdelaatikon kanssa käytettiin vaihdelaatikkonostinta, mutta käsinhän se pois otettiin ja laitettiin paikoilleen. Nokka-akselit lukittiin paikoilleen latan pätkillä. Vaihdelaatikkoa takaisin laittaessa moottoria kingettiin sivusuunnassa auton omalla tunkilla.
Nonniin pojat laittoikin muutaman oman kokemuksen homman "mahdottomuudesta"..
Tosiaan noi zxn-sarjat löytyy hyllystä niin en laittanut niitä "erikoistyökaluihin"..
Mutta jos ei tuommoista omista niin joutuu maksamaan hurjat 7.90€ Biltemasta ja varmasti kestävät ne muutamat aukaisut mitä tarvitse VR6:n elämän aikana.
Alla vielä linkki ettei mene liian hankalaksi.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 8351778704
Joten siinäpä noi tärkeimmät.
- Matti
Tosiaan noi zxn-sarjat löytyy hyllystä niin en laittanut niitä "erikoistyökaluihin"..
Mutta jos ei tuommoista omista niin joutuu maksamaan hurjat 7.90€ Biltemasta ja varmasti kestävät ne muutamat aukaisut mitä tarvitse VR6:n elämän aikana.
Alla vielä linkki ettei mene liian hankalaksi.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 8351778704
Joten siinäpä noi tärkeimmät.
- Matti
Niin vielä siitä ajotietokoneen viiksestä. Elikkä 1on todellakin vain hetkellinen kulutus ja nollautuu itsestään aina kun sammuttaa koneen.
2 on ja pysyy muistissa kunnes itse sen nollaa. Nollaus tapahtuu näin; kumman mittarin haluaa nollata niin sen puoleisen nollaa pidetään muutama sekuntti nolla asennossa.
Eli jos haluat vaikka tietää tankkauksen jälkeen kuin paljon ajat tankilla km ja paljon vie,pidä aina kakkonen päällä,elä nollaa!
ja jos vaikka ajat johonkin toiselle paikkakunnalle ja haluat tietää paljon matkaan kuluu aikaa, bensaa ym,niin silloin laitat sen1 päälle. yksinkertaista ja helppoa.
Ei itelläkään ollu aluksi nuista mitään hajua muttakun vähän räknäs niin kyllä sen tajuaa.
Ja kun audi A3;sessa on mustaakseni samanlainen sydeemi,sitä on tullu joskus käytettyä.
Anteeksi jos on pilkunviilausta.
Mutta ite en ymmärtänyt tuon paholaisen selitystä vaikka tiedän miten se toimii. oli todellakin niin vaikeesti selitetty ;)
2 on ja pysyy muistissa kunnes itse sen nollaa. Nollaus tapahtuu näin; kumman mittarin haluaa nollata niin sen puoleisen nollaa pidetään muutama sekuntti nolla asennossa.
Eli jos haluat vaikka tietää tankkauksen jälkeen kuin paljon ajat tankilla km ja paljon vie,pidä aina kakkonen päällä,elä nollaa!
ja jos vaikka ajat johonkin toiselle paikkakunnalle ja haluat tietää paljon matkaan kuluu aikaa, bensaa ym,niin silloin laitat sen1 päälle. yksinkertaista ja helppoa.
Ei itelläkään ollu aluksi nuista mitään hajua muttakun vähän räknäs niin kyllä sen tajuaa.
Ja kun audi A3;sessa on mustaakseni samanlainen sydeemi,sitä on tullu joskus käytettyä.
Anteeksi jos on pilkunviilausta.
Mutta ite en ymmärtänyt tuon paholaisen selitystä vaikka tiedän miten se toimii. oli todellakin niin vaikeesti selitetty ;)
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
niin siis se 1 asentohan näyttää keskikulutusta ei hetkellistä, samoin 2 asento. se toinen vaan nollaantuu aina kun auton sammuttaa, mutta ei siltikään näytä hetkellistä kulutusta
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 468#384468
tuolla asiasta juttuakin
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 468#384468
tuolla asiasta juttuakin
viiksen 1 ja 2 asento
Varmaan havittelen turhaa pätemistä, mutta onko kaikki huomannut että pyyhkijöiden nopeutta voi säätää ajotietokoneen 1 ja 2 nollausnapilla? Alaspäin taittaessa pyyhkijäthän liikkuvat hitaiten, mutta nopeudelle on kaksi vaihtoehtoa Sammuttaessasi pyyhkijät, vaihdat vaikka ykkösestä kakkoseen, taitat takaisin ala-asentoon niin pyyhkijät liikkuvat eri nopeudella(en muista kumpi nro on nopeampi). Ihan mukavaa pikkusäätöä.
Toivottavasti ohjeet riittuvät...
Kai se nopeuden vaihtuminen johtuu siitä?
On jo varmaan vanha juttu, mutta tuli mieleen kun oli tuossa ouhe ajotietokoneesta ja viiksistä..
Toivottavasti ohjeet riittuvät...
Kai se nopeuden vaihtuminen johtuu siitä?
On jo varmaan vanha juttu, mutta tuli mieleen kun oli tuossa ouhe ajotietokoneesta ja viiksistä..
Ei tuolla ajotietokoneella ole mitään ton tihkukytkimen kanssa tekemistä. Vähän huonosti selitettynä: tihkuhan toimii siten, että kytketään jaksottainen pyyhintä päälle ja sitten pois. Tämän jälkeen odotellaan sopiva aika ja kytketään pyyhintä uudelleen. Lyhyt odotus, lyhyt väli ; pitkä odotus, pidempi väli pyyhkäsyjen välillä. Eli pyyhintänopeuksia on aika monta vaihtoehtoa, ei vaan kaksi. Ja tuolla 1 ja 2 asennolla ajotietokoneessa ei ole merkitystä tässä kohtaa.
Menee ehkä hieman ohi aiheen mutta miten tommonen vapaavirtaussuodatin kuuluu huoltaa, pestäänkö vedessä kraanan alla? Ilmeisesti jonkinlaista liuotinainetta ensin jolla saadaan skeida pois suodattimesta ja sen jälkeen öljyt jotka annetaan imeytyä suodattimeen, sitäkään ei ilmeisesti saa laittaa liikaa? Sitten vaan kovaa ajoa taas?
Mitkä merkit olisi parhaita noista aineista?
Eikös toi ole suht simppeli homma kuitenkin että onnistuu tavalliselta kuolevaiseltakin?
Googlella ei tullut vastaan noita puhdistusohjeita.
Joo nyt selvisi toi tietokone hommakin ja tota pyyhkijöitten nopeuden muutostakin ihmettelin joskus, luulin jo että nyt on nekin menossa rikki ku pyyhkii aina eri tahtiin!
Mitkä merkit olisi parhaita noista aineista?
Eikös toi ole suht simppeli homma kuitenkin että onnistuu tavalliselta kuolevaiseltakin?
Googlella ei tullut vastaan noita puhdistusohjeita.
Joo nyt selvisi toi tietokone hommakin ja tota pyyhkijöitten nopeuden muutostakin ihmettelin joskus, luulin jo että nyt on nekin menossa rikki ku pyyhkii aina eri tahtiin!
VR6 ei starttaa/pätkii?
Onko muilla ollu ongelmia verkun säköjen kanssa? Itselläni sellainen ongelma että, ku laittaa virrat päälle ja kääntää avainta kaikki näyttää toimivan hyvin...mutta kone ei vaan lähde käyntiin...välillä se tosin starttaa mut sit ku se on käynnissä niin sammuu hetken päästä itsekseen ja jos ehtii lähteä liikenteeseen niin ajon aikana pätkäsee vähän väliä virrat kokonaan pois sekunniksi ja sit jatkaa ku mitään ei ois tapahtunukkaa, samalla ku virrat katkee ni kuuluu joku releen naksahdus! Sen verran oon ehtiny tutkii et virtaa tulee ainaki virranjakajalle asti... Oisko vika polttoaineen syötön sähköissä?? polttoaineen ohjauksessa?
Oisko kellään hieman kokeneemmalla hyviä vinkkejä??
Oisko kellään hieman kokeneemmalla hyviä vinkkejä??
ABS-asiaa. Kun ensimmäisissä verkuissa (1992) toi abs-boxi on tuolla vänkärin jaloissa ja perinteisesti kaukaloon pääsee vettä mutta vesi ei valu pois. Tulos:boxissa kasvaa tuollaista vaaleaa sientä.
Mulla boxin numero on 1HO 907 379 C. Eli onko kukaan kokeillu käykö tuon tilalle boxi numerolla 1HO 907 379 A tai 1HO 907 379 B?
Mulla boxin numero on 1HO 907 379 C. Eli onko kukaan kokeillu käykö tuon tilalle boxi numerolla 1HO 907 379 A tai 1HO 907 379 B?
en usko että voi olla virtalukon pohja ku muuten sammuis muutakin kuin pelkkä kone esim. radio... ja toisekseen se just vaihettiin viime kuussa!! ;) myös suuri osa osista koneen puolella vaihdettu jakopäänremontin yhteydessä helmikuussa (tulpat, virranjakaja, pyörijä, sytkän piuhat, startti jne...)
Oisko kellään ideoita, tietoa tai kokemuksia / tietoa hyvästä autosähkö liikkeestä pk-seudulla??
Oisko kellään ideoita, tietoa tai kokemuksia / tietoa hyvästä autosähkö liikkeestä pk-seudulla??
Nonniin sain verkun takas käyttöön... aivan uskomaton vika!
Oli moottorin ohjausboksiin menevistä piuhoista yks ruostunu/hapertunu sisäpuolelta!
Eli päälle päin ei näkyny mitään vikaa mut sit ku piuhasta oltiin nykästy pikkasen, ni katkennu heti (vettä päässy jotenkin eristeen alle), tämä siis autocom testin jälkeen kun havaittu että yksi piuhoista ei reagoi laisinkaan! Kyseinen johto toimii ajotietokoneen muistin virtapiuhana... eli moottorinohjaus täysin sekasin. Kannattaa siis tarkistaa tuulilasin edessä oleva paksu nippu johtoja, että kaikki ehjiä ja hyvin suojattuja kosteudelta!!! (ei kovin hyvin suuniteltu vw:n pulesta, iso nippu johtoja "vesi rännissä" tuulilasin alapuolella!)
Ajotuksen yms. ollessa sekaisin oli hajottanu yhen tulpan...eli käynti vielä huonompaa. ;)
Oli moottorin ohjausboksiin menevistä piuhoista yks ruostunu/hapertunu sisäpuolelta!
Eli päälle päin ei näkyny mitään vikaa mut sit ku piuhasta oltiin nykästy pikkasen, ni katkennu heti (vettä päässy jotenkin eristeen alle), tämä siis autocom testin jälkeen kun havaittu että yksi piuhoista ei reagoi laisinkaan! Kyseinen johto toimii ajotietokoneen muistin virtapiuhana... eli moottorinohjaus täysin sekasin. Kannattaa siis tarkistaa tuulilasin edessä oleva paksu nippu johtoja, että kaikki ehjiä ja hyvin suojattuja kosteudelta!!! (ei kovin hyvin suuniteltu vw:n pulesta, iso nippu johtoja "vesi rännissä" tuulilasin alapuolella!)
Ajotuksen yms. ollessa sekaisin oli hajottanu yhen tulpan...eli käynti vielä huonompaa. ;)
Moottoriremontti alkaa olla loppumetreillä ja mieleen tuli pari kysymystä lähinnä noihin ensitoimenpiteisiin liittyen. Moottori on seisonut useita kuukausia ilman käyttöä lähinnä laiskuudesta johtuen ja epäilen, että ne vähäiset asennusöljyt eivät paljoa auta enää tässä vaiheessa.
Saako jonkun anturin irroittamalla katkaistua sytytyksen ja bensansyötön siten, että moottoria voisi pyörittää startilla sen aikaa, että öljyä on varmasti joka paikassa? Ensimmäisenä tuli mieleen käyntinopeusanturi vauhtipyörän vieressä, mutta aivan varma en tämän toiminnasta ole. Vikakoodihan siitä tulee, mutta sen nollaaminen onnistuu, kun on tuo obd-kaapeli.
Toisesta threadista sain sen verran vinkkiä, että tämä startilla pyörittely kannattaisi suorittaa ilman tulppia. Riittääkö, että irroitan virranjakajalle menevän kaapelin puolasta?
Moottori on jakajallinen ja vuodelta -92.
Saako jonkun anturin irroittamalla katkaistua sytytyksen ja bensansyötön siten, että moottoria voisi pyörittää startilla sen aikaa, että öljyä on varmasti joka paikassa? Ensimmäisenä tuli mieleen käyntinopeusanturi vauhtipyörän vieressä, mutta aivan varma en tämän toiminnasta ole. Vikakoodihan siitä tulee, mutta sen nollaaminen onnistuu, kun on tuo obd-kaapeli.
Toisesta threadista sain sen verran vinkkiä, että tämä startilla pyörittely kannattaisi suorittaa ilman tulppia. Riittääkö, että irroitan virranjakajalle menevän kaapelin puolasta?
Moottori on jakajallinen ja vuodelta -92.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
Hajurako??
Oisko kellään varmaa tietoa, että kuinka paljon pitää vr:än 2,8 koneessa olla männän ja venttiililautasen välissä tilaa silloin, kun venttiili on kiinniasennossa ja mäntä ylhäällä???
veeärkutonen:
En tiedä mihin tietoa tarvitset, mutta VR6:n kantta ei saa plaanata koska venttiilit ovat yli dekin..
Saat sen itsekkin mitatuksi:
Muovailuvahaa männän päälle siis periaatteessa palotila "täyteen".. Sitten kokoat kannen kansipahveineen päälle ja pyörität konetta pari kertaa ja kansi pois...
Mittaat sinitarran ja männän välisen eron ja tällöin tiedät tilavuuden
En tiedä mihin tietoa tarvitset, mutta VR6:n kantta ei saa plaanata koska venttiilit ovat yli dekin..
Saat sen itsekkin mitatuksi:
Muovailuvahaa männän päälle siis periaatteessa palotila "täyteen".. Sitten kokoat kannen kansipahveineen päälle ja pyörität konetta pari kertaa ja kansi pois...
Mittaat sinitarran ja männän välisen eron ja tällöin tiedät tilavuuden
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
Höpö höpö! Voi siitä plaanata, kun huomioi, että venttiilien ajoitus muuttuu hieman.
Mulla on plaanattu jo kahdesti (0,1mm) ja hyvin mahtuu venttiilit koneeseen.
Vielä kun koneistaa venttiili-istukat ni putoaa venttiilit vähän syvemmälle.
Sitä paitsi onhan tuohon olemassa ohuempaa metallista kansitiivistettäkin, jolla putoaa ihan tarkoituksella...
Mulla on plaanattu jo kahdesti (0,1mm) ja hyvin mahtuu venttiilit koneeseen.
Vielä kun koneistaa venttiili-istukat ni putoaa venttiilit vähän syvemmälle.
Sitä paitsi onhan tuohon olemassa ohuempaa metallista kansitiivistettäkin, jolla putoaa ihan tarkoituksella...
-Tonza-:
Niihän siihen myydään, mutta VW:n ohjekirjoissakin lukee ettei saa plaanata.. Tottakai jos tietää mitä tekee niin saa plaanattua, mutta eihän tuommoinen kansi vinoksi helposti mene ja sinulla on ollut sitten jotain vikaa jos on syöpynyt tai vetänyt kieroon..
Koska kannessa ei ole palotilaa..
Venttiilin upottaminen on hieman spesiaalihommaa ja se riippuu miten paljon sitä joudutaan koneistamaan, koska perus läppäys ei tiputa venttiiliä oikeastaan yhtään.
Tuohon on tosiaan myynnissä sitä ohuempaa _kansipahvia_, jolla saadan puristussuhde ylemmäksi.
Niihän siihen myydään, mutta VW:n ohjekirjoissakin lukee ettei saa plaanata.. Tottakai jos tietää mitä tekee niin saa plaanattua, mutta eihän tuommoinen kansi vinoksi helposti mene ja sinulla on ollut sitten jotain vikaa jos on syöpynyt tai vetänyt kieroon..
Koska kannessa ei ole palotilaa..
Venttiilin upottaminen on hieman spesiaalihommaa ja se riippuu miten paljon sitä joudutaan koneistamaan, koska perus läppäys ei tiputa venttiiliä oikeastaan yhtään.
Tuohon on tosiaan myynnissä sitä ohuempaa _kansipahvia_, jolla saadan puristussuhde ylemmäksi.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
Seedox:
Tiedossa on manuaalin höpinät plaanauksesta, ja ei siitä oikeasti paljoa kestä ottaakaan,
mutta ei tollanen kymmenyksen "hilpaisu" vaikuta vielä mihinkään.
Mulla kansi oli aavistuksen hapettunut, niin suositteli koneistamossa siivoamaan ton pinnan samalla,
kun koneistettiin venttiili-istukat paremmin virtaaviksi.
Venttiilien "upottamisessa" on myös syytä olla tietoinen venttiilin pään minimi etäisyydestä kannen yläpintaan nähden.
Muuten hydraulinostimet eivät toimi oikein.
Kupee|:
Kiristin ilmataan upottamalla se kokonaan öljyyn kärkiosa ylöspäin ja työntämällä kärjen reiästä esim. suora pianolanka, jolla saa takaiskuventtiilin auki.
Sitten vaan pumpataan mäntää kunnes ilmaa ei enää tule. Lopuksi kannattaa painaa mäntä sisään, niin ei riko jakopäätä jo kasattaessa.
veeärkutonen:
Onkos sulla oikeasti lähtenyt koneistamossa noin iso siivu, että joutuu paksumpia tiivisteitä kattelemaan? O_O
Laserle Oy helsingissä kuulemma tekee kuparista kannentiivisteitä.
Sieltä vois varmaan kysellä jos sais mittatilaustyönä sopivan.
Tiedossa on manuaalin höpinät plaanauksesta, ja ei siitä oikeasti paljoa kestä ottaakaan,
mutta ei tollanen kymmenyksen "hilpaisu" vaikuta vielä mihinkään.
Mulla kansi oli aavistuksen hapettunut, niin suositteli koneistamossa siivoamaan ton pinnan samalla,
kun koneistettiin venttiili-istukat paremmin virtaaviksi.
Venttiilien "upottamisessa" on myös syytä olla tietoinen venttiilin pään minimi etäisyydestä kannen yläpintaan nähden.
Muuten hydraulinostimet eivät toimi oikein.
Kupee|:
Kiristin ilmataan upottamalla se kokonaan öljyyn kärkiosa ylöspäin ja työntämällä kärjen reiästä esim. suora pianolanka, jolla saa takaiskuventtiilin auki.
Sitten vaan pumpataan mäntää kunnes ilmaa ei enää tule. Lopuksi kannattaa painaa mäntä sisään, niin ei riko jakopäätä jo kasattaessa.
veeärkutonen:
Onkos sulla oikeasti lähtenyt koneistamossa noin iso siivu, että joutuu paksumpia tiivisteitä kattelemaan? O_O
Laserle Oy helsingissä kuulemma tekee kuparista kannentiivisteitä.
Sieltä vois varmaan kysellä jos sais mittatilaustyönä sopivan.
Nyt olis uudet jakopään osat paikallaan ja siinä samalla tuli vaihettua kytkin ja kansipahvi! Sellasta kysyisin että onko normaalia että kun on uudet osat eli laahaimet ja kiristimet siel niin nyt kuuluu selvästi se hankaamis ääni! eli kun kerjuhankaa siihen laahaimeen! eli vinkuu! Kaikki muu toimii ihan loistavasti , mut se ääni! onko normaalia?
Kupee|:
Ei ole kyllä jäänyt täällä päässä mitään ylimääräisiä ääniä pitämään..!
Vaikka moni sanoo, että ketjuhan pitää aina ääntä niin ei se ainakaan saa selvästi kuulua ja oletkos ihan varma että tulee jakopäästä?
Tulee ilmeisesti tyhjäkäynnillä koko ajan, entäs kierroksilla?
-Tonza-:
Juu.. Eipä noissa hytikoiden kanssa parane kauheasti muutella mitään.. Vaikka saahan siihen nyt isompaa venalautasta, jousta yms.. Mutta siis periaate on mielestäni se ettei kukaan asiasta tietämätön ryhdy tekemään tuollaista hommaa, jos ei tosiaan _tiedä_ mitä tekee.. Taidat olla poikkeus ;)
Ei ole kyllä jäänyt täällä päässä mitään ylimääräisiä ääniä pitämään..!
Vaikka moni sanoo, että ketjuhan pitää aina ääntä niin ei se ainakaan saa selvästi kuulua ja oletkos ihan varma että tulee jakopäästä?
Tulee ilmeisesti tyhjäkäynnillä koko ajan, entäs kierroksilla?
-Tonza-:
Juu.. Eipä noissa hytikoiden kanssa parane kauheasti muutella mitään.. Vaikka saahan siihen nyt isompaa venalautasta, jousta yms.. Mutta siis periaate on mielestäni se ettei kukaan asiasta tietämätön ryhdy tekemään tuollaista hommaa, jos ei tosiaan _tiedä_ mitä tekee.. Taidat olla poikkeus ;)
Tulee ilmeisesti tyhjäkäynnillä koko ajan, entäs kierroksilla?
Tyhkäynnillä ei kuulu mitään , mutta kun nostaa kieroksia nii se ketjun ääni voimistuu tietysti ja se pitää sitä ääntää! Mut sitä ihmettelin että aika tiukalla se ketju tuli sinne kun laitto sen ylä kiristimen paikalleen ja mielestäni ilmasin sen oikein. Eli ajoin nesteen siitä läpi ja siitä tuli sellenan joustava!
Tyhkäynnillä ei kuulu mitään , mutta kun nostaa kieroksia nii se ketjun ääni voimistuu tietysti ja se pitää sitä ääntää! Mut sitä ihmettelin että aika tiukalla se ketju tuli sinne kun laitto sen ylä kiristimen paikalleen ja mielestäni ilmasin sen oikein. Eli ajoin nesteen siitä läpi ja siitä tuli sellenan joustava!
Kupee|:
Kiristäjän ei kuulu olla joustava (ilmaa kiristimessä) ja ketju ei saisi mennä tiukalle heti kiristimen asennusvaiheessa.
Kiristymisen pitäisi tapahtua vasta, kun öljynpaine painaa kiristimen mäntää.
Vaikuttaa siltä ettei kiristimen mäntä olis ollut ihan sisässä, kun olet sen asentanut.
Painoithan kiristimen aivan sisään upotettuna öljyyn?
Kannattaa kyllä kurkkia jakopäähän ennen kuin ennen kun konetta käyttää, ettei liian tiukka ketju ole ehtinyt särkeä mitään.
Hox!
Sen pianolangan kans saa ilmatessa olla tarkkana, ettei takaiskuventtiili pääse menemään kiinni kesken männän alaspainamisen.
Kiristäjän ei kuulu olla joustava (ilmaa kiristimessä) ja ketju ei saisi mennä tiukalle heti kiristimen asennusvaiheessa.
Kiristymisen pitäisi tapahtua vasta, kun öljynpaine painaa kiristimen mäntää.
Vaikuttaa siltä ettei kiristimen mäntä olis ollut ihan sisässä, kun olet sen asentanut.
Painoithan kiristimen aivan sisään upotettuna öljyyn?
Kannattaa kyllä kurkkia jakopäähän ennen kuin ennen kun konetta käyttää, ettei liian tiukka ketju ole ehtinyt särkeä mitään.
Hox!
Sen pianolangan kans saa ilmatessa olla tarkkana, ettei takaiskuventtiili pääse menemään kiinni kesken männän alaspainamisen.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
Liekköhän niin tärkee toi hydraulisten nostajien ilmaus, että saattais niitten takia ottaa venttiilit kii mäntiin? ei ne voi paljoo liikaa tulla ulospäin, koska venat on pysyny suorina, vaikka männissä näkyy kohdat mihin on hipassu. siltikin pitäis se 1,5mm olla pienimmillään rakoa männän ja venttiilin välissä (tietty plaanaus pitää vähentää tosta)
Luulisinpa, että ilma nostajissa ei vie venttiilejä ainakaan lähemmäs mäntää, päinvastoin.
Vaikuttaa ennemmin siltä, että jako on ainakin käväissyt vähintään pari hammasta pielessä.
Olisiko ehtinyt hypätä ennen kuin sai öljynpaineet kiristäjään.
Yleisohjeena konetta kasaaville voisikin sanoa, että kannattaa pyöritellä konetta käsipelillä ennen ensimmäistä starttia.
Vaikuttaa ennemmin siltä, että jako on ainakin käväissyt vähintään pari hammasta pielessä.
Olisiko ehtinyt hypätä ennen kuin sai öljynpaineet kiristäjään.
Yleisohjeena konetta kasaaville voisikin sanoa, että kannattaa pyöritellä konetta käsipelillä ennen ensimmäistä starttia.
terrrve. Ostin tos pari viikkoo sit -95 vuoden automaatti vr6 kolopallon. nyt vein huoltoo et laittaa lohkolämppärin ja vaihtaa öljyt. Vanha omistaja anto jakopäänosat mukaan, kun pitäs varmaan viiä jakopääremppaan, vaik ei pidä mitään ääntä mut ajettu 210tkm. Mitähän siin kannattais vaihtaa samal, kannattasko laatikonöljyt vaihtaa samal? Sit viel et onko normaalia et joutuu vähän polkaseen kaasua kun starttaa et lähtee käyntiin?
sit viel semmonen homma, et kannattasko siin tehä viel kansiremppa samas, en oo kyl viel ehtiny tarkemmin kattoo löytyykö siit mitään vikaa, mut kuitenkin ajettu se 210tkm ja kun -04 tuotu saksasta ja sen jälkeen ei ainakaan oo tehty kansiremppaa ja tuskin ennen sitäkään, kun ei löydy mitään kuitteja tai muuta
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Pikku ropleema tuli esiin! että kun käynistää niin ei pysy käynnissi siis kylmänä ja sitten joskus ajossa rupee rykimään ja nykimään (käy liian rikkaalla)! eli ite veikannut ryyppyä kylmänä ei oikein lähe se ryyppy päälle ja sitten se saatttaa hypätä aina kesken lämpimän koneen mukaan ja sillon käy ihan saakelin rikkaalla!! niin onko multa joku antura mennyt väärin päin mis ryyppy sijaitsee?! vai onko kyse edes ryypystä?
Cupee|:
Sinun autossasi ei ole ryyppy.. Ryyppy poistui kun kaasarit poistui... Asia on hoidettu nyt hieman eri tavalla..
Mutta vw:ssa on mennyt aika paljon lämpötila-antureita joka ei paljon volkkarilta tai motonetistä maksa..
Jotenki vaikuttaisi siltä että tulee väärää lämpötila-arvoa koneelle ja kone luulee että kone on lämmin vaikka se ei sitä ole.
Sinun autossasi ei ole ryyppy.. Ryyppy poistui kun kaasarit poistui... Asia on hoidettu nyt hieman eri tavalla..
Mutta vw:ssa on mennyt aika paljon lämpötila-antureita joka ei paljon volkkarilta tai motonetistä maksa..
Jotenki vaikuttaisi siltä että tulee väärää lämpötila-arvoa koneelle ja kone luulee että kone on lämmin vaikka se ei sitä ole.
itekkin tuli tuossa hankittua -93 vr6, 203tkm. ajettu, pitäis rueta pikkuhiljaa kasaamaan noita jakopäänosia kun 200tkm. on jonkilainen suositus...vaikkei minkäänlaista roklatusta pidäkkään vielä tyhjäkäynnillä eikä muutenkaan..,jos kesään asti venyttäis niin voisi vaikka itse yrittää asentaa, onko tuo homma mitenkä paha,siis jos vertaa perus hihnanvaihtoon..? en ole vielä paljoa kerennyt selvitelemään tuosta koneesta, mutta kone ja vaihteisto siis pitää puottaa pois..?
lisäksi lähiainkoina pitää kokeilla koneeseen ja vaihteistoon nuita rvs technologyn tuotteita..
paljonkos vr6 on moottorin öljytilavuus?
paljonko vaihteiston öljytilavuus?
lisäksi lähiainkoina pitää kokeilla koneeseen ja vaihteistoon nuita rvs technologyn tuotteita..
paljonkos vr6 on moottorin öljytilavuus?
paljonko vaihteiston öljytilavuus?
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Alavääntö hukassa? vai onko moottorin ominaisuudet tälläiset: Ei jaksa lähteä liikkeelle ilman kaasun polkaisua ja mitään ei oikeastaan tapahdu ennen 4000 rpm.?
Vai onko mulla korvien välissä vikaa?
Olen tietysti tottunut ADY:n vääntöön, ja siihen että 5500 rpm jälkeen ei taas tapahdu mitään.
Auto on Passat -95 ja kone ABV.
Vai onko mulla korvien välissä vikaa?
Olen tietysti tottunut ADY:n vääntöön, ja siihen että 5500 rpm jälkeen ei taas tapahdu mitään.
Auto on Passat -95 ja kone ABV.
Mikähän omaa veeraani taas kerran vaivaa. Auto saattaa alkaa hyytyä kesken ajon ja lopulta sit sammuu.Tätä ei tapahdu aina. Lähtee kuitenkin melkein heti sammumisen jälkeen onneksi käyntiin. Vika tuli samaanaikaan kun putsasin vv- suodattimen. Olisko suodatin ollu vielä sen verta kostea et olisi menny kosteutta johonkin ja nyt se sitten jäätyy? Huomasin myös sen että käynnistettäessä haisee bensa normaalia enemmän. Nyt paikallaan on alkuperäinen putsari ja luulin jo vian poistuneen, mutta sit auto teki taas temput ja sammui. Onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Huomenna haen uudet tulpat ja ehkä johdotkin kun en tiedä milloin on viimeksi vaihdettu. Vai onko vielä jotain muuta mitä vois samaan aikaan nyt uusia?
Niin ja polttoainesuodatin listalle kans, jos et oo jo vaihtanut.
Todennäköisin mikä on voinut ottaa nokkiinsa puhdistuksesta on sitten MAF. Senkin puhdistuksesta taitaa olla juttua topikkissa aiemmin.
Ei nuita osia kannata ihan summassa alkaa vaihtelemaan -ainakaan puolaa ja MAFfia. Tulee meinaan aika kalliiksi...
Vikakoodit vaan lukuun niin ei tarvi välttämättä arpoa vikaa.
VAG-com auttajia löytyy varmaan lähiseudulta kun vähän selaa.
Todennäköisin mikä on voinut ottaa nokkiinsa puhdistuksesta on sitten MAF. Senkin puhdistuksesta taitaa olla juttua topikkissa aiemmin.
Ei nuita osia kannata ihan summassa alkaa vaihtelemaan -ainakaan puolaa ja MAFfia. Tulee meinaan aika kalliiksi...
Vikakoodit vaan lukuun niin ei tarvi välttämättä arpoa vikaa.
VAG-com auttajia löytyy varmaan lähiseudulta kun vähän selaa.
Koko puolapaketti maksaa 180€ muistaakseni marmoritiskillä, mutta itse puola ei hajoa kyllä yleensä mihinkään vaan "pääteaste" eli matalajännitepuoli.
Itse vaihdoin matalajännitepuolen puolapakettiin ja sen saa vaikka motonetistäkin.
Homma ei ole viherpeukaloille ihan helppo nakki koska hieman joutuu kolvaamaan, mutta jos ei ole ylitsepääsemätön..
Moduli/pääteaste on itsessään aika halpaa tavaraa:
VR6-2,8 Bosch/Telefunken (Pääteaste). . . . . . . . . . . . 10-8417 52.90€
Kun taas koko puolapaketti maksaa motonetissä enemmän kuin marmoritiskillä:
VR6-2,8 --97 Puolayksikkö. . . . . . . . . . . . . . . . . 10-1175 229.90€
Mutta tuommoisen pääteasteen nyt voi vaihtaa miltein ilman tuosta vaan jos hiemankin aiheuttaa käyntihäiriötä, koska se on VW arka paikka myös muissa koneissa. Homma tosiaan ei ole paha jos osaa kolvata ja osaa hieman käyttää pikaliimaa komponentin kiinniliimaamiseen.
Ja tuohon vikakoodin lukemiseen ei ole näissä vanhemissa VR6 ainakaan oikeastaan mitään hyötyä.. Koska vikakoodit todennäköisesti herjaavat lambdaa, joka muutenkin on hyvä vaihtaa jo bensankulutuksen takia.
Kannattaa muuten investoida tulpanjohtotyökaluun tai tehdä se itse koska säästätte muutaman rikkoituneen tulpanjohdon.
Itse vaihdoin matalajännitepuolen puolapakettiin ja sen saa vaikka motonetistäkin.
Homma ei ole viherpeukaloille ihan helppo nakki koska hieman joutuu kolvaamaan, mutta jos ei ole ylitsepääsemätön..
Moduli/pääteaste on itsessään aika halpaa tavaraa:
VR6-2,8 Bosch/Telefunken (Pääteaste). . . . . . . . . . . . 10-8417 52.90€
Kun taas koko puolapaketti maksaa motonetissä enemmän kuin marmoritiskillä:
VR6-2,8 --97 Puolayksikkö. . . . . . . . . . . . . . . . . 10-1175 229.90€
Mutta tuommoisen pääteasteen nyt voi vaihtaa miltein ilman tuosta vaan jos hiemankin aiheuttaa käyntihäiriötä, koska se on VW arka paikka myös muissa koneissa. Homma tosiaan ei ole paha jos osaa kolvata ja osaa hieman käyttää pikaliimaa komponentin kiinniliimaamiseen.
Ja tuohon vikakoodin lukemiseen ei ole näissä vanhemissa VR6 ainakaan oikeastaan mitään hyötyä.. Koska vikakoodit todennäköisesti herjaavat lambdaa, joka muutenkin on hyvä vaihtaa jo bensankulutuksen takia.
Kannattaa muuten investoida tulpanjohtotyökaluun tai tehdä se itse koska säästätte muutaman rikkoituneen tulpanjohdon.
Tuli sitten tänää vierailtua paikallisella marmoritiskillä. Tilasin uuden virranjakajan +pyöriän, tulpanjohdot ja sit vielä uudet tulpat, aika suolasen hintaiset oli nuo johdot, mutta jos niitä ei tarvitsisi vähään aikaan olla uudestaan uusimassa :D auton käynti on parantunut huomattavasti sen jälkeen kun vaihdoin alkuperäisen putsarin paikoilleen, tänään auto ei ole vielä sammunut ajosta kertaakaan, ei ole edes nykinyt ollenkaan :D Jospa siellä olisi sitten ollut kosteutta jossain missä sitä ei saisi olla? Nooh, tuleepahan nyt samalla vaihdettua noita virtapuolen osia kun ei tunnu kenelläkään olevan tietoa, että milloin on mitäkin vaihdettu. Bensansuodattimen käyn huomenna hakemassa, ja perjantaina pitää askarrella se paikoilleen samalla kun vaihtaa öljyt. Mutta katsotaan miten veeralle nyt käy :)
Kitoksia, tuollanen pitäis sit askerrella tässä ennekun tulppia alan vaihtelemaan :) mut eipä ole vika mihinkään kadonnut, ja vasta perjantaina saa nuo uudet osat kun menivät tilaukseen kaikki. Tänään vaihdan vielä tuon bensansuodattimen kun ei sitäkään varmaan ole aivan lähiaikoina vaihdettu. mut kerrotaanpa taas perjantaina viimeistään et onko mitään edistystä auton kanssa tapahtunut :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa