VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 31.7.2007 21:12

Mä oon viemäs tota raatoo täs joku päivä dynoo ni koitan eka vakio lastul ja sit tol toisel ni laitan tänne sit inffoo siitä.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 2.8.2007 16:59

Vielä noista koneen lämmöistä. Eli autostani löytyy ilmastointi ja kun se on päällä, auto ei nosta lämpöjä niin nopeasti ja niin korkealle kuin ilman ilmastointia. Myöskään veden lämpötilan viisari ei näytä nousevan juuri ollenkaan ilmastonnin ollessa päällä, vaikka koneen lämmöt olisivat lähempänä 100 astetta. Kuitenkin, kun ilmastoinnin ottaa pois päältä, myös veden lämpötilaviisari nousee lähemmäs 90 astetta ja koneen lämmöt lyhyellä, rauhallisella kaupunkiajolla 100 asteeseen (kuumemmaksi en ole uskaltanut konetta ajaa). Minkälainen vika siis kyseessä? Missä järjestyksessä termostaattikoppaan tulevat johdot pitää olla? Minulla menee vasemmalta päin aloitettuna: Keltainen-sininen-vihreä? Onko näin oikein? Kone nimittäin oli vasta jakopäänremontissa niin nämäkin on saattanut vaihtaa paikkaa..

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 3.8.2007 8:54

Ilmastoinnin ollessa päällä, molemmat flektit pyörivät. Tämä alentaa heti lämpöjä mittarista katsottuna, ja lämmöt eivät myöskään nouse niin nopsaan. Tuo kone käy lämpimänä ja tuo lämpöjen nousu ja lasku on välillä vähintään mielenkiintosta. Itellä meni samalla lailla vaikka suurinpiirtein kaikki vedenkiertoon liittyvä vaihdettiin sinä aikana kun auto minulla oli. Kone pelas ok, joten kait se on ominaisuus tommonen.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 4.8.2007 12:34

Juu mullakin käyttäytyy lämmöt suurinpiirtein noin ja mitään vikaa missään ei tunnu olevan, että kaipa tuo on ominaisuus.

Maantiellä lämmöt on aina 80-90 asteen välillä ja nurkka-ajossa kaupungilla 90-100. Korkeimmillaan on juuri tuohon 100 asteeseen noussut lämmöt, jonka jälkeen ovat alkaneet laskemaan kun flektit on lähteny pyörimään.

Ilmastointi päällä ajellessa lämmöt pysyvät tasaisesti vähän vajaassa 90 asteessa.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 6.8.2007 16:15

Kertokaas viisaammat et mikähän omaa golffia vaivaa kun ei meinaa jaksaa kiertää ajossa yli 5000:nia? Vapaalla kierrättäessä kiertää kyllä niinkuin pitääkin.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

VR6 lastutuksesta

ViestiKirjoittaja Olli » 10.8.2007 9:42

Ihan turha odottaa massiivista tehonlisäystä kun lastutatte VR6:sta. Meillä on ns. halpis lastu asennettuna ja kokemukset ovat myönteisiä. Tehoa tuskin tuli juurikaan lisää, mutta moottorin vääntöominaisuudet paranivat. Auto on vieläkin mukavampi ajaa ja tämä olikin ominaisuus jota ensisijaisesti haimme. Myös polttoaineen kulutus laski jonkin verran. Eli meidän tapuksessa Itävaltalainen halpis lastu, josta maksoimme 27€. Muutaman kopion olen tehnyt muillekin '92 mallisen VR6:den omistajille ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä.

rev600
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.8.2007 8:46

ViestiKirjoittaja rev600 » 10.8.2007 10:28

"Kertokaas viisaammat et mikähän omaa golffia vaivaa kun ei meinaa jaksaa kiertää ajossa yli 5000:nia? Vapaalla kierrättäessä kiertää kyllä niinkuin pitääkin."

mulla on kans samoja ongelmia tuon rouskun kans.. ja sit ei taho vetää. kylmänä löytyy vetoja mut ku vähän lämpiää ni puutuu het

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 10.8.2007 13:44

Vaihtakaas sininen lämpötila-anturi. Saattas auttaa.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 10.8.2007 16:14

Mullaki vetää kylmänä paljo paremmin mitä lämpimänä. Pitää kokeilla tuota anturin vaihtoa jos se auttaisi. Mitähän se anturi maksaa?

rev600
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.8.2007 8:46

ViestiKirjoittaja rev600 » 10.8.2007 17:10

mistäs tän anturin löytää??

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 10.8.2007 18:04

Termostaattikopassa koneen etupuolella oikealla. Muistaakseni kolme anturia löytyy tosta samasta paikasta, ruskea, keltainen ja sininen. Johdot irti ja nypätään vanha pois ja uusi tilalle. Mukana tulee myös jäähdytysnestettä joten uusi paikoilleen nopsaan. Ja kylmällä koneella tietysti paras tehdä niin ei tee poppaa sormille. :)

Ja hinta oli volkkarilla joku parikymppiä.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 10.8.2007 21:26

Mikä tuon anturin tehtävä on?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 11.8.2007 9:53

Viisaammat selittäkööt toiminnan tarkemmin mutta tuon anturin vaihdolla on aika monta kertaa ollut positiivinen vaikutus juuri tommosiin vikoihin. Ja ei ole niin kallis kokeilu.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 12.8.2007 21:32

Missähän mahtaa VR:ssä löytyy alipainepumppu? Kyseinen rele rupesi nakuttamaan viimeviikolla valtoimenaan. Rele löytyy sulakepesän oikeasta yläreunasta, releessä lukee 53. Mihinhän kyseinen rele vaikuttaa? Auto toimii aivan normaalisti vaikka releen ottaa kokonaan pois.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 12.8.2007 21:48

Eihän vr:ssä ole alipainepumppua kuten diisseleissä.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 12.8.2007 22:29

^^^^ Oisko moottorin lämpötila-anturi...
^ Ooooon VR:ssä alipainepumppu; mm. ovien avaamiseen ja sulkemiseen oleva boksi takakontissa. Tosin, ei ton 53:sen poisto kyllä sen toimintaan millään tavalla vaikuta. Soitappas VW:lle varaosapuolelle ja kysy sieltä, kiinnostas itteekin...

Edit; typoja...
Viimeksi muokannut tpv, 13.8.2007 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 13.8.2007 16:46

Kun alipainepumpun rele rupesi naputtamaan, auto kävi todella huonosti tyhjäkäyntiä. Ajoin sitten moottoritietä pintakaasulla ja rele nakutti valtoimenaan ja auton kulku oli melkoista nykimistä. Kovemmilla kierroksilla rele ei nakuttanut, ja kulku oli aivan normaalia. Aina kun lisäsin kaasua rele naksahti. Kotiin päästyä auto sammui kotipihaan ja ei meinannut lähteä millään käyntiin. Sain auton käyntiin kun startasin kaasupohjassa. Nyt auto toimii taas normaalisti paitsi että tyhjäkäynti jää korkealle, välillä jopa 1800 rpm. Liekköhän tolla releellä mitään tekemistä tyhjäkäyntimoottorin kanssa???

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 13.8.2007 22:45

Mikä tuon anturin tehtävä on?

Moottorinohjauksen lämpötila-anturi.

Huomasin itsellä, kun tuskailin soutavan tyhjäkäynnin kanssa, että se johtui viallisesta kaasuläpänasento-potikasta. Ilmeni myös vedättäessä nykimisenä ja hengettömyytenä. Uusi maksaa n.120€, joten tyydyin kontaktisprayhoitoon. Auttoi ratkaisevasti, ja toimii "toistaiseksi".

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.8.2007 1:22

olen kuullut semmosta että se 2.8 ei nyt mikään maailman kestävin kone olisi. mutta sit 2.9 on kehuttu. pitääkö paikkaansa?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 14.8.2007 10:52

^Peruskonstruktio ihan sama molemmissa koneissa, jakopään vikoineen kaikkineen. Jakopää huollettuna ja perushuolloilla toimii kun junan vessa. Onhan noita reilut 300 tuhatta ajettuinakin liikkeellä, minusta huonommin kestäviäkin on olemassa.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 14.8.2007 12:47

No, kestävyyteen liittyviä kuulopuheita ja essonbaarihuhuja riittää varmaan joka lähtöön. Mitä psykologisiin seikkoihin tulee, ihminen kun kuulee jonkin asian kolme kertaa niin sen jälkeen asia muuttuu todeksi.

Käsitys 2.9:n paremmuudesta voi perustua siihen, että kyseisiä myllyjä on perus 2.8:a vähemmän liikenteessä.

2.8 VR6 kestää varmasti siinä missä muutkin 1.8 ja isommat VAG-koneet, jos käyttö on suunnilleen normaalia katukäyttöä viritys ja kisakäyttö poislukien. Itse ajattelin omallani ajaa 300tkm asti jos se ei ennemmin leviä totaalisesti käsiin ja jos leviää, raportoin siitä tänne...

Jakopääongelmaakaan ei olisi jos valmistaja määrittelisi ketjuhiluille jonkin järjellisen vaihtovälin.

Jos todella haluaa lyödä rukkasensa paskaan, kannattaa siirtyä Opeliin ;)

rubber
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.8.2007 19:53

ViestiKirjoittaja rubber » 14.8.2007 20:07

Olisiko rele, virtalukon pohja vai flektin ohjausyksikkö rikki kun flekti ei pysähdy muuten kun akun maajohdon irrottamalla?! Jos tää ois lada niin kuuluis asiaan, mutta kun on VR6 niin eihän tälläinen pelleily käy laatuun!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.8.2007 20:11

Ilmeisesti tarkoitat kun sammutat auton? Pitäs kai sen sammua viimeistää ku nesteen lämpö laskee alle käynnistysrajan.

rubber
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.8.2007 19:53

ViestiKirjoittaja rubber » 14.8.2007 20:23

Niimpä tarkoitan hyvinkin, ei tuo pirun flekti sammu ennenkun on akku tyhjä. Siinähän taitaa olla anturi syylärin kulmassakin. Liekkö pyöriminen lakkais/vika löytyis jos siitä ottaisi piuhan irti.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.8.2007 21:00

^ Ooooon VR:ssä alipainepumppu; mm. ovien avaamiseen ja sulkemiseen oleva boksi takakontissa
No hui, en ole ennen tiennyt että keskuslukon kompura voisi vaikuttaa moottoriin.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 14.8.2007 21:33

Ei varmaan voikaan, mutta kun siellä ihan selvästi kysyttiin että
Missähän mahtaa VR:ssä löytyy alipainepumppu

Arranger
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.7.2007 11:27

ViestiKirjoittaja Arranger » 14.8.2007 22:26

Saanko tuosta -92 VR6 Golffista läppärillä+piuhalla vikalistaa irti? Kaverin luokse olisi huomenna tarkoitus ajella, häneltä kun vermeet löytyvät, mutta kävin miettimään että sattuuko edes koko autoon. Uudemmissahan kyllä onnistuu, kuten hänen 4-koppasestaan.
Jos saa, niin minnehän sitä piuhaa saa ronkkia? Jotain boksejahan on siinä pelkääjänpaikan puolella kojelaudan alla/sisällä

Arranger
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.7.2007 11:27

ViestiKirjoittaja Arranger » 14.8.2007 22:36

Edit: Ohhoh. Tuli sama kahdesti
Viimeksi muokannut Arranger, 15.8.2007 0:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 14.8.2007 23:44

Jos on Vag-Com niin onnistuu. Sulla on ilmeisesti odb 1 -liittimet, ne löytyy (ainakin mulla -92:ssa) kojelaudasta lämppärin säätimien alla olevien peitelevyjen alta.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 15.8.2007 12:35

Jopo mä veikkaisin et bensapumppu kandee vaihtaa. Meil on täs töis yks mitsu mis on sama ongelma et ku ajelee sil ni yhtä-äkkii alkaa joku rele napsuu ja auto alkaa sammuu. Ja lähtee huonosti käyntiin. Sit tekee niin ni painaa kaasun pohjaan ni vauhti hidastuu melkee nollaa ja sit se taas ampasee menee. Mut kato nyt se bensapumppu et ei se oo paskana.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 15.8.2007 20:16

Niimpä tarkoitan hyvinkin, ei tuo pirun flekti sammu ennenkun on akku tyhjä. Siinähän taitaa olla anturi syylärin kulmassakin. Liekkö pyöriminen lakkais/vika löytyis jos siitä ottaisi piuhan irti.

Mittaa kylmänä se katkaisin syylärissä, jos se yhdistää kylmänä niin se on kaputt. Sinne luultavasti (mallista riippuen) tulee kolme johtoa, joista kaksi menee flektille ja yhteen tulee virta. Liittimestä vaan katsoo mihin tulee 12v, ja sitten tietääkin miten se katkaisija testataan. Eikä maksa hirveitä, taitaa löytyä tarvikkeenakin, eli ei kannata tehdä viritelmiä.

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 15.8.2007 21:31

Tulipa otettua vihdoinkin vr6:n seisonnasta ajoon ja katsastuksessakin käytin. Vasen etu alapallonivel kuulemma väljä. Motonet tarjoaa seuraavaa:

III GTi-16V/VR6 Alapallonivel V/O (M12 Kierre). . . . . . . 17-1301 18.80 ?

Kokemuksia kellään? Ja kun nivel vaihdettu niin tarvetta säädättää kulmat?

Toinen hankinta olisi vapaavirtaussuodatin (kartio). Nykyinen aivan hanurista ja lentäs jo mäkeen mut ensin uus tilalle saatava. Suosituksia suht laadukkaasta, järkihintaisesta ja vielä mesta josta hankkia se. Saisi kestää useamman vuoden vaikka. Jos Joensuun seudulla joku paikka mistä saisi niin aina parempi.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 16.8.2007 17:11

VWnut: Kyllä minun ainakin piti käyttää suuntauksessa, kun vaihdoin alapallon ja pyörän laakerin. Silmälläkin näki, että suuntaus oli ihan perseellään ja muistaakseni sanoivat myös liikkeessä, että pitäisi käyttää suuntauksessa alapallon vaihdon jälkeen. Viisaammat korjatkoon jos olen ihan väärässä.

928 GTS
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.8.2007 14:07

ViestiKirjoittaja 928 GTS » 17.8.2007 0:39

Kovasti on tullut tätä viestiketjua ja nettiä yleensäkin tavattua mutta ei vaan tunnu löytyvän tietoa mistään. Siis mikä on VR6 koneen venttiileiden pituus?

Lautasen koot on ainakin yhden löytyneen tiedon mukaan jossain versiossa 39,0mm imu ja 34,3mm pako sekä varren paksuus 7mm. Tarkkaa tietoa varsien pituudesta ja lukkopalojen urien mitoista ei vaan tunnu löytyvän mistään. Venoja on kai olemassa kannen rakenteen omituisuudesta johtuen kahta eri pituutta?

Etenkin pakovenan strategiset mitat kiinnostaa sekä onko niitä saatavissa erityisesti ahtokäyttöön tarkoitettuna versiona?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

Jarrut

ViestiKirjoittaja TDIT » 19.8.2007 11:25

Niin yksinkertaisesta asiasta kuin jarrupalojen vaihdosta olisi pienimuotoinen kysymys.. olin vaihtamassa taakse jarrupaloja, mutta en saanut mäntää painumaan sisään. Mäntä kummiskin liikkuu normaalisti jarrua painaessa ja palautuu. Mutta vinkan kanssa painaessa ei liiku minnekkään...! Onko siinä jokin lukitus..? Kiitos.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 19.8.2007 11:27

Pyörität sitä niin menee paremmin :)

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 19.8.2007 12:04

eli kun männässä on urat niin niillä onkin jokin merkitys...? ihmettelin kun edessä männät liikkui sormin painaen. Mutta takana ei edes vinkalla... :) eli pyörittämälläkö se mäntä pohjaan menee?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 19.8.2007 12:13

Joo pyörittämällä. Biltemasta saa semmosen työkalun kans mil se on helpompaa. Ja sit noista halppis lastuista, eli käytiin eilen alastarossa kiihdyttelemässä ni ainaki aika parani puolel sekunnilla :O Ja keskikulutusta näytti 6.6L ku ajettii sinne ja takas tullessa ku oli tavaroida kyydissä ni näytti 6.9L. Et kai siit ny joku hyöty on!

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 19.8.2007 13:23

Nii mikäs lastu sulla nyt siel on? Mistä hommattu ja paljon maksoi? Nyt rupes kiinnostamaan hommata omaankin vr6 corroon semmoinen jos ton verran kerta saa hyötyä irti :)

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 19.8.2007 13:29

6,6 keskikulutus? WTF? Paljo sulla sitten oli ennen lastutusta? Ittellä huitelee jossain 7,5 tienoilla matka-ajos ja yhdistetty on 10 luokkaa.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 19.8.2007 15:17

Ebaystä ostin ton ja meni maksaa postikulujen kaa about 50e( http://search.ebay.com/_W0QQsassZpowerchips_technology ). Vanhalla lastulla näytti just jotain 7.4-7.8 motaril.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 19.8.2007 19:19

onko millanen homma ton lastun asennuksessa..?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 19.8.2007 19:50

Max. 10min tulee kaikki ohjeet mukaa ei oo mitenkää vaikeeta.

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 21.8.2007 8:18

Löytyköhän tuota lastua vm95 VR6 boxiin numero on 021 906 258 CL. Vai käykö nuo lastut ristiin. Ainakin ebay.de:ssä näkyy olevan eri lastut eri bokseille

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 21.8.2007 11:59

Saanko tuosta -92 VR6 Golffista läppärillä+piuhalla vikalistaa irti? Kaverin luokse olisi huomenna tarkoitus ajella, häneltä kun vermeet löytyvät, mutta kävin miettimään että sattuuko edes koko autoon. Uudemmissahan kyllä onnistuu, kuten hänen 4-koppasestaan


vaatii yleensä adapterin, jolla vanha kaksinapainen OBD I tyyppinen liitin saadaan kiinni uudempaan OBD liittimeen. Me ostimme moisen adapterin piuhoineen, ei ollut kallis.


Löytyköhän tuota lastua vm95 VR6 boxiin numero on 021 906 258 CL. Vai käykö nuo lastut ristiin. Ainakin ebay.de:ssä näkyy olevan eri lastut eri bokseille



Jakajallisessa mallissa on eri lastu kuin uudemmissa "coilpack" versioissa.lastun vaihto on helppo homma, menee siinä ensikertalaiselta enemmän kuin 10 minuuttia. Meillä on Itävaltalainen halpislastu, josta olemme polttaneet kopioita muutamiin muihinkin '92 mallisiin autoihin.




Uusi havainto VR6 ongelmiin. Jos autoa tarvitsee sahata kauan ennenkuin käynnistyy ja jos polttoaineen kulutus on rauhallisessakin maantieajossa tietokoneen mukaan suuri (10-13L/100km) on katalysaattori suurella todennäköisyydellä tukossa. Pojan autossa olemme pähkäilleet näiden erinäisten ongelmien kanssa todella paljon. Autoon on edellisen omistajan toimesta tehty merkkiliikkeessä vuosi sitten keväällä täysi koneremontti. Kone käykin todella kauniisti. Kuitenkin meillä on ollut suuria ongelmia auton kanssa. Auto onkin ollut ns. monivammapotilas, eli siinä on ollut sattuman oikusta useita vikoja yhtäaikaa. Nyt autoon on vaihdettu kaikki mahdolliset anturit, sensorit , releet jne. Silti käynnistettävyys on ollut heikko. Lopulta poistimme katalysaattorin ja koko putkiston. Auto käynnistyy helpommin, toisin puhtaassa ilmassa piuhan päässä roikkuva Lambda antanee Motronicille eksoottisia arvoja. Katalysaattori oli aivan tukossa, kenno oli 90% sulannut tukkoon pakosarjan puoleisesta päästä. Veimme auton aamulla tutun kaverin pakoputkipajalle, jossa siihen tehdään uusi 2½" rosteriputkisto rosteri suoraan läpivirtaavilla vaimentimilla. Hommasimme itse uuden tarvike katalysaattorin joka maksoi 90€. koko putkiston hinnaksi tulee reilu 400€. Mielenkiintoista nähdä miten auto lastulla, putkella ja paremmalla suodattimella kulkee. Auton todellisia tehoja meillä ei ole suurella todennäköisyydellä ole ollut koskaan käytössämme. Autoon asennettiin myös uusi Weitec alustasarja vuoden ikäisen Lowtech sarjan tilalle. Lowtech on nimensä veroinen, takapumput olivat jo finaalissa, toisesta jopa nesteet pihalla. Autossa on myös kaikki jarrut uusittu, satulat puhallettu ja pintakäsitelty siniseksi. Myös uudet levyt tuli ruuvattua joka kulmaan. Samalla vaivalla vaihdoimme kaikki pyörien laakerit. Projekti on ollut pojalleni mielenkiintoinen, on päässyt tutustumaan autotekniikan saloihin. Ihan hauska peli enimmäiseksi autoksi. Kiitoksia kaikille, jotka ovat meitä auttaneet projketin eri vaiheissa, varsinkin MikkoN.


EDIT:
Auto saatu pakoputkipajalta ja katsastettu viereisessä konttorissa. Nyt kaikki toimii ja pelittää, paitsi lambda-anturi lienee saanut hiukan kipeetä katalysaattorin täystuhon yhteydessä. Uudella putkella äänet erittäin asialliset, ei liian kovat, sopivan matalat murinat. Katalysaattorin jälkeinen vaimennin jätettiin kokonaan pois. Weitec alusta toimii paljon paremmin kuin aikaisempi väsynyt Lowtec. Autolla todella mukava ajaa kun alusta ja jarrut on OK kunnossa. Seuraavaksi asennamme uudet puslat sekä päivitämme jarruja (Porsche jarrut eteen.)

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 28.8.2007 15:44

Millä tavoin noi halvimmat lastut poikkeaa kalliimmista lastuista, vai onko oikeestaan juurikaan eroja? Entä mitään riskiä halppis lastuissa..? Ajatellut ostaa jonkin halvemman ohjelman, mutta en ole uskaltanut koska arveluttaa se hinta!? Toimiiko jne...

Osmo84
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.8.2007 22:52

ViestiKirjoittaja Osmo84 » 28.8.2007 23:11

Tietääsköhän kukaan onko noissa alfamerin korjausoppaissa ohjeita tuohon vr6 jakopää remppaan. Osat tilasin juuri motonetistä :)

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 29.8.2007 8:56

No Alfamerin kirjasta mitn tietoa, sen sijaan tuosta hyvät ja halvat ohjeet homman hoitamiseen...

rev600
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.8.2007 8:46

ViestiKirjoittaja rev600 » 29.8.2007 16:53

oisko kellään tietoo mistä sais vr:ään jakajaa??

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.8.2007 20:28

Ei varmaan muualta kuin romikselta, ebaysta tai merkkiliikkeen tiskiltä.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

jakajaa vr:ään

ViestiKirjoittaja jtmattila » 29.8.2007 20:54

motonetistä löysin aikanani jakajan kannen omaan VR6seen.
KYSYMYS:Termarikotelossa olevat kolme anturia...Mikä ohjaa kannen
kiertovesipumppua?
Varaosanumero/anturin väri auttaisi.

rev600
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.8.2007 8:46

ViestiKirjoittaja rev600 » 1.9.2007 13:35

onkos kellään ollut semmosta vikaa että auto ei keirrä yli viittä tonnia rupee vaan paukuttaa putkessa

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 1.9.2007 18:13

Mulla on just tuommone samanlainen vika.. koneen lämpötila-anturi vaihettu eikä auttanu mitään. Mistähän muualta vikaa kannattas ettiä?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 2.9.2007 16:20

Jos VAG-com tai muu vikadiagnoosi ei kerro mitään, seuraavana etsisin vikaa joko moottorin tai jakajan Hall-anturista.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 3.9.2007 16:22

Hall anturi ongelmat ovat näissä koneissa hyvinkin yleisiä. Jos mikään ei tunnu auttavan (ja osia vaihdettu paljon), niin potentiaalinen vika kohde on tukossa oleva katalysaattori. Näin oli meillä.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 3.9.2007 18:59

Omaan on katti vasta vaihdettu nii sieltä en ainakaan vielä vikaa etsi. Onkos tuon hall anturin vaihto miten työläs homma?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 4.9.2007 7:40

Mitenkäs polttoaineen paineensäädin on kiinni ruiskukiskossa?
Yritin irrottaa sitä poistamalla sen sokan siitä päältä. Ja nyt se holvaa bensaa konehuoneen täyteen, vaikka sokka on takaisin.
Taisin hajottaa jonku tiivisteen liikutellessani sitä :(

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 4.9.2007 10:51

Onkos tuon hall anturin vaihto miten työläs homma?


Toinen on virranjakajassa (olettaen että sinulla on jakajallinen versio). Vaihtuu vaihtamalla virranjakaja. Pelkkää hall anturia ei ole saatavilla. Toinen löytyy lohkosta heti jäähdyttäjän takaa. Vaihtuu helposti joko ylä tai ala kautta. Molemmat anturit vaihtaa muutamassa minuutissa.

Taisin hajottaa jonku tiivisteen liikutellessani sitä :(


O-rengas rikki.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 4.9.2007 20:42

Pystyykö vr6-93 kiristää takarenkaan laakerin?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 5.9.2007 0:47

^^
Pelkkää hall anturia ei ole saatavilla.

Oooon sentään. Oon ite moisen ostanutkin, ihan varaosaputkasta löysin. Merkkiä Bosch ja hintaa muistaakseni 50 €:n tietämillä.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 5.9.2007 9:25

Kerro minullekkin mistä ostit. Viime vuonna ei löytynyt ainakaan Helsingistä Alppilan Autohuollosta. Soittivat vielä Boschille ja sieltä sanottiin, että anuria ei ole enää saatavilla erikseen. Tsekkasin vielä aika monta varaosaliikettä pääkaupunki seudulta, joista kaikista annettiin sama vastaus. Myöskään VW:ltä sitä ei saa erikseen, vaan pitää ostaa koko jakaja.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 5.9.2007 10:49

Lahden Varaosaexpert, sieltä hain.

manu67
-
Viestit: 131
Liittynyt: 29.11.2005 23:15

ViestiKirjoittaja manu67 » 7.9.2007 18:23

Post vr6-93 Posted: 4.9.2007 19:42
Pystyykö vr6-93 kiristää takarenkaan laakerin?


En menisi kiristelemään itse (mulla piti ääntä) tein sen virheen että kiristin, tulos, laakerit meni viikossa. Vaihto maksoi 100e+laakerit 32e (molemmat puolet). Eli ei hirmu kallista jos laakerit pitää ääntä ni vaihtoon vaan.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 8.9.2007 18:31

Kyllä sata euroa laakereiden vaihdosta on todella kallista. Prässillä vanhat pois ja uudet tilalle. Viiden minuutin homma. Itse teimme vastaavan homman justiinsa. Laakerit (SKF) ja stefat paikallisesta laakerifirmasta 25€. Siinä kaikki kustannukset. Maksamaasi hintaan kannattaa melkein jo hakea Bilteman tai vastaavan kaupan halpis prässi omaan talliin.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 12.9.2007 21:12

Joo eli taas olis ongelmia kolohvin kanssa.. Vesipumppu on alkanu vuotamaan ja se pitäs nyt vaihtaa. Onko miten työläs homma? Searchilla löysin kyllä jotakin, mut onko jotain kikkoja miten homman sais hoidettua suht helposti?

Jormis
-
Viestit: 13
Liittynyt: 16.6.2007 0:16

ViestiKirjoittaja Jormis » 13.9.2007 20:57

Koneen korvakkeet irti ja nostat konetta sen verran että vesipumppu ohittaa sen sivupalkin! Pumppu irti ja uus tilalle,nopee ja helppo homma!

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 15.9.2007 19:48

Millanen lukija obd-porttiin sopii ja mistä löytää? Ylipäätänsä vikakoodien lukuun, ym. mittaukseen. Ei ilmeistesti ole obd2 portti?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 15.9.2007 21:24

Searchilla löytää, ja on ainakin 96 vuosimallissa todennäköisesti OBD2 ;)

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 16.9.2007 16:44

Tota Ollin postausta takapyörän laakeroinnista kommentoisin...

Eli en ole ko. hommassa tarvinnut prässiä. Jarrulevyjen laakeripesän kun siivoaa kohtalaisesti vaseliinit pois, näkyy lävitse katsottuna laakerien ulkoheloille kolot, joista helat saa ulos naputeltua vasaran ja sopivan tuurnan avulla. Vastaavasti uusien laakerien helat tahi liukupinnat, miksi niitä kutsuisi, saa edelleen lyötyä vanhoja heloja apuna käyttäen vasaralla paikoilleen. Loppumatkan voi naputella esim. isoa hylsyä käyttäen. Toki prässi on ko. hommaan hyvä käyttää jos sellainen on saamatteissa. Kokonaisten laakerien asennusta hakkaamalla tulee välttää.

Olen myös laittanut sellaiset kuppihelat jotka saa VW:ltä akselitappiin stefaa suojaamaan, jos autossa ennen laakeriremonttia sellaiset on olleet, ne on tod. näk. lahonneet pois..

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 16.9.2007 22:16

Onko mitään kikkaa millä sais tiedon nokkaketjun kunnosta?! saksan tuonti kyseessä ja mittarissa 198tuhatta! Paljon kustannukset jos uusii!? ja sellasta että akkutuuppas ja kerran annettiin lisävirtaa toisesta siihen , mutta sitten vaihdoin uuden akun siihen niin sen jälkeen pätkinyt eli omasta mielestä pyörii vajailla pytyillä!?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 17.9.2007 11:00

Eipä taida kikkaa olla. Jos jakopäästä kuuluu rallatusta, on varmasti vaihtokunnossa. Ja se jakopää on vauhtipyörän puolella, ei apulaitepäässä moottoria...

Ja AIVAN 100% VARMASTI ON uusimiskunnossa noilla kilometreillä, jos ei ole siihen mennessä jakopäälle mitään tehty.

Hintoja ja linkkejä korjausohjeisiin löydät lukemalla tämän viestiketjun huolella.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 17.9.2007 12:48

Itsekkin tuota jakopään löysyyttä mietin.. Eihän siis 190tkm pitäisi olla loppu normaalisti ketjukoneissa.

Mutta siis kun ainakin Saabeissa on jakopäänkistimissä maksimitta jonka ylitse ei kiristin saa mennä, joka siis osoittaa että ketju on vaihtokunnossa. Luulisi että VW on tehnyt samanlaiset ratkaisun. Tietysti joku ystävällinen henkilö ketä on lähiaikoina omansa vaihtanut voisi mitata kiristimen mitan kun on laittanut uudet jakopään hilut paikkaansa?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 17.9.2007 13:34

Itselleni vastaten...

Elikkä ei ole olemassa mitään mittaa kiristimessä jonka yli se ei saa ylittyä.. Vaan jakopää pitää ottaa auki ja katsoa onko se syönyt alumiiniä jo.. Taitaa olla vissiin tiukka sovitus..

Ai niin... Nyt sain alkuperäiset kytkentäkaaviot ruikusta, että saa jotain selkoa ongelmiin..

1) Nopeusmittari ei toimi
2) Flekti ei toimi
3) Vedenlämpötila ei toimi

Flektivika on helppo korjata.. Tai korjasin sen jo tilapäisesti ja tänään mennään koittamaan uudella anturilla.. Samoin nopeusmittarin anturi kilkeineen maksaa 27€ jotenka eipä ole tyyristä, mutta ensin vähän mittailee ennenkuin hutkitaan..

Lämpötila-anturin vaihdoin jo eikä homma siitä tullut kuntoon.. Ruiskuboksiki on kysymysmerkin alla, mutta sitä epäilen viimeisenä.

Mittaristo on tällä hetkellä ammattilaisen tutkittavana, koska noissa 3-korisissa on ollut harmittavan paljon mittariongelmia..

- Matti / Bosch Car Service

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 17.9.2007 16:28

Niin, tarkemminhan sanottuna ketjujen laahaimet kuluvat loppuun ja aiheuttavat hajoamisriskin. Itse ketjussa ei välttämättä ole mitään kulumisesta tai venymisestä johtuvaa vaihtotarvetta tuossa 200tkm korvilla, mutta kuten sanoin laahaimet...

Sitäpaitsi ketjuja on kaksi, alempaa ketjua et pysty vaihdelaatikkoa irrottamatta tutkailemaan.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 18.9.2007 7:25

Niin no siis... Kyllähän toi ääni on semmoinen josta pitäisi kyllä tietää, jos hiemankin tietää mikä on rallatusta ja mikä ei..

Sitä paitsi jos yläpään ketju rallattaa en usko etteikö muka alapään ketju olisi vaihtokunnossa..

Uusi vika... vettä menee 10km matkalla 1.5litraa elikkäs vika viittaisi kansipahviin koska tulee paisarista ulos

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 18.9.2007 11:13

Tutkisin tuossa internetistä erillaisia settejä ja löysin aika halvan setin usasta..

Name: VR6 TIMING CHAIN KIT
Part Number: dualupperchainkit
Price: $155
Full Description: Kit includes Upgraded Tensioner Rail, Later Style Tensioner W/Sealing Ring, Upper Plastic Guide, Middle Plastic Guide, Lower Chain Tensioner, Upper Dual Chain and Lower Chain

Eli sisältää kaikki jakopään hilut ja on mukamas päivitetty malli..

Motonetistä jakopään osat maksavat 184€ (-10% korjaamoalennus) eli samoihin menee toisaalta, tuo jenkkisarja voisi olla parempi jos kerran on päivitetty malli.

Yläpäänsarjaa tosiaan motonetistä ei saa, mutta örumi myy täydellisen yläpäänsarjan sekä kansipulttisarjan, mitä tosin saa motonetistäkin.

Örum Yläpäänsarja 125€ (-32& alennus)
Örum Kansipulttisarja 28.42€ (-32% alennus)

Vastaavasti jenkeistä löytynee taasen apua:

Name: Cylinder Head Gasket Set (INCLUDES MKIV HEADGASKET AS SHOWN)
Part Number: VR6GASKETKIWMKIVHGE
Price: $110
Full Description: FITS ALL VW VR6 CORRADO, PASSAT TO 1-95,FITS VR6 GOLF,JETTA, TO 3-95 (W/ ALLOY VALVE COVER)

Name: ELRING VR6 HEADBOLT SET
Part Number: 021198384
Price: $45.99
Full Description: COMPLETE 20 BOLT SET

Toisaalta nuo tiivisteet/pultit olisivat alkuperäisiä, mutta samaa Elringiä myy kyllä esim. motonettikin..

Ei taida maksaa vaivaa tilata jenkeistä, ellei tilaa samalla viripalikkaa

figel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.10.2006 13:34

Puslista

ViestiKirjoittaja figel » 26.9.2007 18:24

Mistäs porukka on tilaillu/ostanu pu-puslasarjoja? Suomessa nuo hinnat näyttää aika hurjilta verrattuna esim. BahnBrennerin setteihin ($109.95) mutta toisaalta ei viitsis lähtee jenkeistä tilaamaan ku luulis Saksastakin löytyvän vastaavia settejä samoihin hintoihin. Mitään linkkejä en oo vielä löytänyt.

jaspa
-
Viestit: 43
Liittynyt: 6.4.2006 8:34

ViestiKirjoittaja jaspa » 27.9.2007 22:02

On tuossa jakopäänremppa menossa, osat motonetistä. Ketjuista ei löytyny mitään pyörimis suunnan merkkiä eli ei ilmeisesti väliä miten päin tulevat? Ylemmässä tuplaketjussa oli yksi tumma ketjulenkki toisessa laidassa, merkkaako mitään?

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 29.9.2007 18:38

oon kuullu et noissa VR6 menee kansi kuulma aika helposti tai siis vääntyy ku on hattu niin pieneen tilaan pitääkö paikkansa tietääkö kukaan ja onko toi jakopään remontti sit iso homma jos se menee siin niin useesti rikki?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 30.9.2007 10:48

oon kuullu et noissa VR6 menee kansi kuulma aika helposti tai siis vääntyy ku on hattu niin pieneen tilaan pitääkö paikkansa tietääkö kukaan ja onko toi jakopään remontti sit iso homma jos se menee siin niin useesti rikki?


Kannen vääntymisestä en oo kuullutkaan, mutta alkupään malleissa (91-94?) on mennyt kansipahveja jonkin verran.
Tarina kertoo, että pahvi/kansi hapertuu, kun käyttää vääriä (vihreitä) jäähdytinnesteitä.

Jakopää menee huonolla pidolla jopa 150 tkm välein...
Eli jos ajat vaikka 15 tkm vuodessa, saat olla jatkuvasti kymmenen vuoden välein vaihtamassa osia...
Toisaalta, jos vaivautuu vaihtamaan tai puhdistamaan jakoketjun hydraulisen kiristimen säänöllisesti. Jakopää on lähes ikuinen.

Remontti itsessään on isohko. Menee ensikertalaisena äkkiä koko viikonloppu.
Asiaa puitu tässäkin topikissa aika runsaasti, kun vaan vaivautuu lukemaan.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 15.10.2007 12:27

Usasta kun joutuu tulli maksuja maksamaan yms..

Niin saako jostain VR6:n viripalikkaa esim. Ruotsista tai Saksasta?

Ei linkkiä olis laittaa?

Paholainen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 29.9.2005 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paholainen » 17.10.2007 20:50

tuommoinen tuli vastaan netin syövereistä
http://www.geocities.com/MotorCity/1108/faq.vr6.html

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 17.10.2007 21:20

Millä nimellä kulkee! kapistus joka on ilmanputsarin jälkeen!? Ihmettelin ykspäivä tässä kun rupes pyörimään vähä matalilla kieroksilla ja tuuppas muutaman kerran ,kun kytkimen veti pohjaan! eli koko ajan piti antaa kieroksia! niin sitten rupesin paikantamaan vikaa niin siinä mustassa mötikässä on liitin kun sitä liitintä heilutteli niin tyhjäkäynti lainehti tai tuuppas samantien.! eli siin vika! Voisko joku vähä valottaa tästä mötikästä! ja onko muilla oirreillut samalla lailla!`?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 17.10.2007 21:37

^Ilmamäärämittari aka maffi. Kylähän noita on hajoillu.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 17.10.2007 21:41

okeij! eli meinaa uutta tilalle!? vai kuinka on!?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.10.2007 17:44

No jos kerran liikutat liitintä ja sit toimii paremmin ni voi olla myös kosketus häiriö siinä? Koita eka putsaa se liitin ja jos ei auta ni uutta suoleen.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 18.10.2007 17:49

Se naputtaa , kun kone on käynnissä! eli sökö?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 18.10.2007 18:26

Hei seis nyt justiinsa!
Nyt vissiin puhutaan siinä putsarikotelon vieressä olevasta pikku "mötikästä", eikä imuputkessa olevasta liittimestä.
Kyseessä ei ole ilmamäärämittari, vaan EVAP-venttiili.
Kyseinen venttiili päästää bensahöyryt liikkumaan ja sen kuuluukin naputtaa toimiessaan.
Mutta jos vaikuttaa käyntiin kun sitä liikuttelee, niin kyseessä on kosketushäiriö aika varmasti. Tietenkin kannattaa myös tarkistaa ettei venttiilille tuleva putki ole halki/poikki.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.10.2007 19:34

Jaa puhutaa siitä. Mä ku ymmärsin et ois ollu maffi mitä meinasit. Mä otin ite sen kokonaa pois ja tukin letkut. Hyvin auto käy.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.10.2007 21:14

Siis otit koko maffin pois? :o

No toimiihan se ilman sitäkin, mutta voi olla että aika monta pollea on laitumella.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.10.2007 21:46

Ei maffi vaa toi EVAP-venttiili vai mikä ny onkaa.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 18.10.2007 22:09

Ei ei! ei siihen tule mitään muita putkiloita vaan yksi sähkönen liitin kylkeen! Siis se on just siin imupuolenputkessa! boch lukee kyljessä! purin sen ja pällistelin niin sihit kummasakin päässä ja sisälle sellanen ihme systeemi! vikakin löyty siin samalla! siin liittimessä oli yks piuha viturallaan ,niin otti häiriötä!

_MIGGO_
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 21.10.2007 16:42

Mylly.

ViestiKirjoittaja _MIGGO_ » 21.10.2007 16:53

Eli suunitelmissa olis toi golfin III vr6 osto. Ajattelin kysyä tuosta pari kysymystä.

1.Kuinkahan paljon mylly kestää kilometrejä suunilleen, että alkaa paukkumaan ?
2.Minkälainen mielipide on tuosta koneesta?

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 21.10.2007 18:42

1. Asiallisesti pidettynä kestää siinä missä mikä tahansa muukin kone, eli ainakin varmaan sen ~300tkm. Muistaa vaan pitää huolta jakopään kunnosta, niin tuskin on isompia ongelmia.

2. Mielestäni kone käytännön ajossa erittäin mukava, vääntöä kivasti ja kulkeekin tarvittaessa riittävästi liikenteen vauhdin mukana pysymiseen ;) Eikä tuo kulutuskaan ole iskutilavuuteen nähden kovin pahoissa lukemissa, mulla vie kulutusmittarin mukaan matka-ajossa sellasta 7.5-8l/ 100km ja kaupungissa ~10l. Kenkiessä tietenkin rupee viemään..

Itselläni siis vr6 corrado, eli pieniä eroja golffiin nähden, mutta pitäisi kyllä päteä ihan samat jutut..

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 23.10.2007 14:28

Mites tost verkust sais helpoiten ton vesipumpun irti?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 27.10.2007 18:35

Rahina:

Se vesipumpun viereinen eli oikean puoleinen moottorin tukikumi irti.. Lähtee irroittamalla se anturin "teline" irti ja sitten otat muistaakseni 16mm hylsyn ja aukaiset sen mutterin pois ja sen jälkeen tunkkaat autoa ylöspäis että vesipumppu mahtuu tulemaan pois sieltä..

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 28.10.2007 18:20

Siis moottorin edestä vai takaa tukikumi pois? Kävin viime viikolla ostamassa motonetistä vr6:sen vesipumpun ja se on kyl iha erilainen ku mulla eli marmoritiskille huomen hakee oikee vesipumppu.

Miksu1983
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2005 22:18

1 ja pakki sekoilee!

ViestiKirjoittaja Miksu1983 » 28.10.2007 23:16

Elikkäs joskus kun laittaa pakin päälle ja nostaa kytkintä niin kappas vain auto lähteekin eteenpäin?? Missä vika? Kokemuksia kellään?

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 29.10.2007 17:23

Miksu1983: Minulla teki samaa, että kun laitoin pakin päälle niin silti meni ykkönen. Syyksi löytyi vaihdekepistä irronnut sokka. Sokka löytyy sieltä vaihdekepin suojapussin alta.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 30.10.2007 15:19

Rahina: sieltä takaa mutta muistaakseni itse irroitin myös edestä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa