VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Vielä noista koneen lämmöistä. Eli autostani löytyy ilmastointi ja kun se on päällä, auto ei nosta lämpöjä niin nopeasti ja niin korkealle kuin ilman ilmastointia. Myöskään veden lämpötilan viisari ei näytä nousevan juuri ollenkaan ilmastonnin ollessa päällä, vaikka koneen lämmöt olisivat lähempänä 100 astetta. Kuitenkin, kun ilmastoinnin ottaa pois päältä, myös veden lämpötilaviisari nousee lähemmäs 90 astetta ja koneen lämmöt lyhyellä, rauhallisella kaupunkiajolla 100 asteeseen (kuumemmaksi en ole uskaltanut konetta ajaa). Minkälainen vika siis kyseessä? Missä järjestyksessä termostaattikoppaan tulevat johdot pitää olla? Minulla menee vasemmalta päin aloitettuna: Keltainen-sininen-vihreä? Onko näin oikein? Kone nimittäin oli vasta jakopäänremontissa niin nämäkin on saattanut vaihtaa paikkaa..
Ilmastoinnin ollessa päällä, molemmat flektit pyörivät. Tämä alentaa heti lämpöjä mittarista katsottuna, ja lämmöt eivät myöskään nouse niin nopsaan. Tuo kone käy lämpimänä ja tuo lämpöjen nousu ja lasku on välillä vähintään mielenkiintosta. Itellä meni samalla lailla vaikka suurinpiirtein kaikki vedenkiertoon liittyvä vaihdettiin sinä aikana kun auto minulla oli. Kone pelas ok, joten kait se on ominaisuus tommonen.
Juu mullakin käyttäytyy lämmöt suurinpiirtein noin ja mitään vikaa missään ei tunnu olevan, että kaipa tuo on ominaisuus.
Maantiellä lämmöt on aina 80-90 asteen välillä ja nurkka-ajossa kaupungilla 90-100. Korkeimmillaan on juuri tuohon 100 asteeseen noussut lämmöt, jonka jälkeen ovat alkaneet laskemaan kun flektit on lähteny pyörimään.
Ilmastointi päällä ajellessa lämmöt pysyvät tasaisesti vähän vajaassa 90 asteessa.
Maantiellä lämmöt on aina 80-90 asteen välillä ja nurkka-ajossa kaupungilla 90-100. Korkeimmillaan on juuri tuohon 100 asteeseen noussut lämmöt, jonka jälkeen ovat alkaneet laskemaan kun flektit on lähteny pyörimään.
Ilmastointi päällä ajellessa lämmöt pysyvät tasaisesti vähän vajaassa 90 asteessa.
VR6 lastutuksesta
Ihan turha odottaa massiivista tehonlisäystä kun lastutatte VR6:sta. Meillä on ns. halpis lastu asennettuna ja kokemukset ovat myönteisiä. Tehoa tuskin tuli juurikaan lisää, mutta moottorin vääntöominaisuudet paranivat. Auto on vieläkin mukavampi ajaa ja tämä olikin ominaisuus jota ensisijaisesti haimme. Myös polttoaineen kulutus laski jonkin verran. Eli meidän tapuksessa Itävaltalainen halpis lastu, josta maksoimme 27€. Muutaman kopion olen tehnyt muillekin '92 mallisen VR6:den omistajille ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä.
Termostaattikopassa koneen etupuolella oikealla. Muistaakseni kolme anturia löytyy tosta samasta paikasta, ruskea, keltainen ja sininen. Johdot irti ja nypätään vanha pois ja uusi tilalle. Mukana tulee myös jäähdytysnestettä joten uusi paikoilleen nopsaan. Ja kylmällä koneella tietysti paras tehdä niin ei tee poppaa sormille. :)
Ja hinta oli volkkarilla joku parikymppiä.
Ja hinta oli volkkarilla joku parikymppiä.
^^^^ Oisko moottorin lämpötila-anturi...
^ Ooooon VR:ssä alipainepumppu; mm. ovien avaamiseen ja sulkemiseen oleva boksi takakontissa. Tosin, ei ton 53:sen poisto kyllä sen toimintaan millään tavalla vaikuta. Soitappas VW:lle varaosapuolelle ja kysy sieltä, kiinnostas itteekin...
Edit; typoja...
^ Ooooon VR:ssä alipainepumppu; mm. ovien avaamiseen ja sulkemiseen oleva boksi takakontissa. Tosin, ei ton 53:sen poisto kyllä sen toimintaan millään tavalla vaikuta. Soitappas VW:lle varaosapuolelle ja kysy sieltä, kiinnostas itteekin...
Edit; typoja...
Viimeksi muokannut tpv, 13.8.2007 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun alipainepumpun rele rupesi naputtamaan, auto kävi todella huonosti tyhjäkäyntiä. Ajoin sitten moottoritietä pintakaasulla ja rele nakutti valtoimenaan ja auton kulku oli melkoista nykimistä. Kovemmilla kierroksilla rele ei nakuttanut, ja kulku oli aivan normaalia. Aina kun lisäsin kaasua rele naksahti. Kotiin päästyä auto sammui kotipihaan ja ei meinannut lähteä millään käyntiin. Sain auton käyntiin kun startasin kaasupohjassa. Nyt auto toimii taas normaalisti paitsi että tyhjäkäynti jää korkealle, välillä jopa 1800 rpm. Liekköhän tolla releellä mitään tekemistä tyhjäkäyntimoottorin kanssa???
Mikä tuon anturin tehtävä on?
Moottorinohjauksen lämpötila-anturi.
Huomasin itsellä, kun tuskailin soutavan tyhjäkäynnin kanssa, että se johtui viallisesta kaasuläpänasento-potikasta. Ilmeni myös vedättäessä nykimisenä ja hengettömyytenä. Uusi maksaa n.120€, joten tyydyin kontaktisprayhoitoon. Auttoi ratkaisevasti, ja toimii "toistaiseksi".
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
No, kestävyyteen liittyviä kuulopuheita ja essonbaarihuhuja riittää varmaan joka lähtöön. Mitä psykologisiin seikkoihin tulee, ihminen kun kuulee jonkin asian kolme kertaa niin sen jälkeen asia muuttuu todeksi.
Käsitys 2.9:n paremmuudesta voi perustua siihen, että kyseisiä myllyjä on perus 2.8:a vähemmän liikenteessä.
2.8 VR6 kestää varmasti siinä missä muutkin 1.8 ja isommat VAG-koneet, jos käyttö on suunnilleen normaalia katukäyttöä viritys ja kisakäyttö poislukien. Itse ajattelin omallani ajaa 300tkm asti jos se ei ennemmin leviä totaalisesti käsiin ja jos leviää, raportoin siitä tänne...
Jakopääongelmaakaan ei olisi jos valmistaja määrittelisi ketjuhiluille jonkin järjellisen vaihtovälin.
Jos todella haluaa lyödä rukkasensa paskaan, kannattaa siirtyä Opeliin ;)
Käsitys 2.9:n paremmuudesta voi perustua siihen, että kyseisiä myllyjä on perus 2.8:a vähemmän liikenteessä.
2.8 VR6 kestää varmasti siinä missä muutkin 1.8 ja isommat VAG-koneet, jos käyttö on suunnilleen normaalia katukäyttöä viritys ja kisakäyttö poislukien. Itse ajattelin omallani ajaa 300tkm asti jos se ei ennemmin leviä totaalisesti käsiin ja jos leviää, raportoin siitä tänne...
Jakopääongelmaakaan ei olisi jos valmistaja määrittelisi ketjuhiluille jonkin järjellisen vaihtovälin.
Jos todella haluaa lyödä rukkasensa paskaan, kannattaa siirtyä Opeliin ;)
Saanko tuosta -92 VR6 Golffista läppärillä+piuhalla vikalistaa irti? Kaverin luokse olisi huomenna tarkoitus ajella, häneltä kun vermeet löytyvät, mutta kävin miettimään että sattuuko edes koko autoon. Uudemmissahan kyllä onnistuu, kuten hänen 4-koppasestaan.
Jos saa, niin minnehän sitä piuhaa saa ronkkia? Jotain boksejahan on siinä pelkääjänpaikan puolella kojelaudan alla/sisällä
Jos saa, niin minnehän sitä piuhaa saa ronkkia? Jotain boksejahan on siinä pelkääjänpaikan puolella kojelaudan alla/sisällä
Jopo mä veikkaisin et bensapumppu kandee vaihtaa. Meil on täs töis yks mitsu mis on sama ongelma et ku ajelee sil ni yhtä-äkkii alkaa joku rele napsuu ja auto alkaa sammuu. Ja lähtee huonosti käyntiin. Sit tekee niin ni painaa kaasun pohjaan ni vauhti hidastuu melkee nollaa ja sit se taas ampasee menee. Mut kato nyt se bensapumppu et ei se oo paskana.
Niimpä tarkoitan hyvinkin, ei tuo pirun flekti sammu ennenkun on akku tyhjä. Siinähän taitaa olla anturi syylärin kulmassakin. Liekkö pyöriminen lakkais/vika löytyis jos siitä ottaisi piuhan irti.
Mittaa kylmänä se katkaisin syylärissä, jos se yhdistää kylmänä niin se on kaputt. Sinne luultavasti (mallista riippuen) tulee kolme johtoa, joista kaksi menee flektille ja yhteen tulee virta. Liittimestä vaan katsoo mihin tulee 12v, ja sitten tietääkin miten se katkaisija testataan. Eikä maksa hirveitä, taitaa löytyä tarvikkeenakin, eli ei kannata tehdä viritelmiä.
Tulipa otettua vihdoinkin vr6:n seisonnasta ajoon ja katsastuksessakin käytin. Vasen etu alapallonivel kuulemma väljä. Motonet tarjoaa seuraavaa:
III GTi-16V/VR6 Alapallonivel V/O (M12 Kierre). . . . . . . 17-1301 18.80 ?
Kokemuksia kellään? Ja kun nivel vaihdettu niin tarvetta säädättää kulmat?
Toinen hankinta olisi vapaavirtaussuodatin (kartio). Nykyinen aivan hanurista ja lentäs jo mäkeen mut ensin uus tilalle saatava. Suosituksia suht laadukkaasta, järkihintaisesta ja vielä mesta josta hankkia se. Saisi kestää useamman vuoden vaikka. Jos Joensuun seudulla joku paikka mistä saisi niin aina parempi.
III GTi-16V/VR6 Alapallonivel V/O (M12 Kierre). . . . . . . 17-1301 18.80 ?
Kokemuksia kellään? Ja kun nivel vaihdettu niin tarvetta säädättää kulmat?
Toinen hankinta olisi vapaavirtaussuodatin (kartio). Nykyinen aivan hanurista ja lentäs jo mäkeen mut ensin uus tilalle saatava. Suosituksia suht laadukkaasta, järkihintaisesta ja vielä mesta josta hankkia se. Saisi kestää useamman vuoden vaikka. Jos Joensuun seudulla joku paikka mistä saisi niin aina parempi.
VWnut: Kyllä minun ainakin piti käyttää suuntauksessa, kun vaihdoin alapallon ja pyörän laakerin. Silmälläkin näki, että suuntaus oli ihan perseellään ja muistaakseni sanoivat myös liikkeessä, että pitäisi käyttää suuntauksessa alapallon vaihdon jälkeen. Viisaammat korjatkoon jos olen ihan väärässä.
Kovasti on tullut tätä viestiketjua ja nettiä yleensäkin tavattua mutta ei vaan tunnu löytyvän tietoa mistään. Siis mikä on VR6 koneen venttiileiden pituus?
Lautasen koot on ainakin yhden löytyneen tiedon mukaan jossain versiossa 39,0mm imu ja 34,3mm pako sekä varren paksuus 7mm. Tarkkaa tietoa varsien pituudesta ja lukkopalojen urien mitoista ei vaan tunnu löytyvän mistään. Venoja on kai olemassa kannen rakenteen omituisuudesta johtuen kahta eri pituutta?
Etenkin pakovenan strategiset mitat kiinnostaa sekä onko niitä saatavissa erityisesti ahtokäyttöön tarkoitettuna versiona?
Lautasen koot on ainakin yhden löytyneen tiedon mukaan jossain versiossa 39,0mm imu ja 34,3mm pako sekä varren paksuus 7mm. Tarkkaa tietoa varsien pituudesta ja lukkopalojen urien mitoista ei vaan tunnu löytyvän mistään. Venoja on kai olemassa kannen rakenteen omituisuudesta johtuen kahta eri pituutta?
Etenkin pakovenan strategiset mitat kiinnostaa sekä onko niitä saatavissa erityisesti ahtokäyttöön tarkoitettuna versiona?
Jarrut
Niin yksinkertaisesta asiasta kuin jarrupalojen vaihdosta olisi pienimuotoinen kysymys.. olin vaihtamassa taakse jarrupaloja, mutta en saanut mäntää painumaan sisään. Mäntä kummiskin liikkuu normaalisti jarrua painaessa ja palautuu. Mutta vinkan kanssa painaessa ei liiku minnekkään...! Onko siinä jokin lukitus..? Kiitos.
Joo pyörittämällä. Biltemasta saa semmosen työkalun kans mil se on helpompaa. Ja sit noista halppis lastuista, eli käytiin eilen alastarossa kiihdyttelemässä ni ainaki aika parani puolel sekunnilla :O Ja keskikulutusta näytti 6.6L ku ajettii sinne ja takas tullessa ku oli tavaroida kyydissä ni näytti 6.9L. Et kai siit ny joku hyöty on!
Ebaystä ostin ton ja meni maksaa postikulujen kaa about 50e( http://search.ebay.com/_W0QQsassZpowerchips_technology ). Vanhalla lastulla näytti just jotain 7.4-7.8 motaril.
Saanko tuosta -92 VR6 Golffista läppärillä+piuhalla vikalistaa irti? Kaverin luokse olisi huomenna tarkoitus ajella, häneltä kun vermeet löytyvät, mutta kävin miettimään että sattuuko edes koko autoon. Uudemmissahan kyllä onnistuu, kuten hänen 4-koppasestaan
vaatii yleensä adapterin, jolla vanha kaksinapainen OBD I tyyppinen liitin saadaan kiinni uudempaan OBD liittimeen. Me ostimme moisen adapterin piuhoineen, ei ollut kallis.
Löytyköhän tuota lastua vm95 VR6 boxiin numero on 021 906 258 CL. Vai käykö nuo lastut ristiin. Ainakin ebay.de:ssä näkyy olevan eri lastut eri bokseille
Jakajallisessa mallissa on eri lastu kuin uudemmissa "coilpack" versioissa.lastun vaihto on helppo homma, menee siinä ensikertalaiselta enemmän kuin 10 minuuttia. Meillä on Itävaltalainen halpislastu, josta olemme polttaneet kopioita muutamiin muihinkin '92 mallisiin autoihin.
Uusi havainto VR6 ongelmiin. Jos autoa tarvitsee sahata kauan ennenkuin käynnistyy ja jos polttoaineen kulutus on rauhallisessakin maantieajossa tietokoneen mukaan suuri (10-13L/100km) on katalysaattori suurella todennäköisyydellä tukossa. Pojan autossa olemme pähkäilleet näiden erinäisten ongelmien kanssa todella paljon. Autoon on edellisen omistajan toimesta tehty merkkiliikkeessä vuosi sitten keväällä täysi koneremontti. Kone käykin todella kauniisti. Kuitenkin meillä on ollut suuria ongelmia auton kanssa. Auto onkin ollut ns. monivammapotilas, eli siinä on ollut sattuman oikusta useita vikoja yhtäaikaa. Nyt autoon on vaihdettu kaikki mahdolliset anturit, sensorit , releet jne. Silti käynnistettävyys on ollut heikko. Lopulta poistimme katalysaattorin ja koko putkiston. Auto käynnistyy helpommin, toisin puhtaassa ilmassa piuhan päässä roikkuva Lambda antanee Motronicille eksoottisia arvoja. Katalysaattori oli aivan tukossa, kenno oli 90% sulannut tukkoon pakosarjan puoleisesta päästä. Veimme auton aamulla tutun kaverin pakoputkipajalle, jossa siihen tehdään uusi 2½" rosteriputkisto rosteri suoraan läpivirtaavilla vaimentimilla. Hommasimme itse uuden tarvike katalysaattorin joka maksoi 90€. koko putkiston hinnaksi tulee reilu 400€. Mielenkiintoista nähdä miten auto lastulla, putkella ja paremmalla suodattimella kulkee. Auton todellisia tehoja meillä ei ole suurella todennäköisyydellä ole ollut koskaan käytössämme. Autoon asennettiin myös uusi Weitec alustasarja vuoden ikäisen Lowtech sarjan tilalle. Lowtech on nimensä veroinen, takapumput olivat jo finaalissa, toisesta jopa nesteet pihalla. Autossa on myös kaikki jarrut uusittu, satulat puhallettu ja pintakäsitelty siniseksi. Myös uudet levyt tuli ruuvattua joka kulmaan. Samalla vaivalla vaihdoimme kaikki pyörien laakerit. Projekti on ollut pojalleni mielenkiintoinen, on päässyt tutustumaan autotekniikan saloihin. Ihan hauska peli enimmäiseksi autoksi. Kiitoksia kaikille, jotka ovat meitä auttaneet projketin eri vaiheissa, varsinkin MikkoN.
EDIT:
Auto saatu pakoputkipajalta ja katsastettu viereisessä konttorissa. Nyt kaikki toimii ja pelittää, paitsi lambda-anturi lienee saanut hiukan kipeetä katalysaattorin täystuhon yhteydessä. Uudella putkella äänet erittäin asialliset, ei liian kovat, sopivan matalat murinat. Katalysaattorin jälkeinen vaimennin jätettiin kokonaan pois. Weitec alusta toimii paljon paremmin kuin aikaisempi väsynyt Lowtec. Autolla todella mukava ajaa kun alusta ja jarrut on OK kunnossa. Seuraavaksi asennamme uudet puslat sekä päivitämme jarruja (Porsche jarrut eteen.)
jakajaa vr:ään
motonetistä löysin aikanani jakajan kannen omaan VR6seen.
KYSYMYS:Termarikotelossa olevat kolme anturia...Mikä ohjaa kannen
kiertovesipumppua?
Varaosanumero/anturin väri auttaisi.
KYSYMYS:Termarikotelossa olevat kolme anturia...Mikä ohjaa kannen
kiertovesipumppua?
Varaosanumero/anturin väri auttaisi.
Onkos tuon hall anturin vaihto miten työläs homma?
Toinen on virranjakajassa (olettaen että sinulla on jakajallinen versio). Vaihtuu vaihtamalla virranjakaja. Pelkkää hall anturia ei ole saatavilla. Toinen löytyy lohkosta heti jäähdyttäjän takaa. Vaihtuu helposti joko ylä tai ala kautta. Molemmat anturit vaihtaa muutamassa minuutissa.
Taisin hajottaa jonku tiivisteen liikutellessani sitä :(
O-rengas rikki.
Kerro minullekkin mistä ostit. Viime vuonna ei löytynyt ainakaan Helsingistä Alppilan Autohuollosta. Soittivat vielä Boschille ja sieltä sanottiin, että anuria ei ole enää saatavilla erikseen. Tsekkasin vielä aika monta varaosaliikettä pääkaupunki seudulta, joista kaikista annettiin sama vastaus. Myöskään VW:ltä sitä ei saa erikseen, vaan pitää ostaa koko jakaja.
Post vr6-93 Posted: 4.9.2007 19:42
Pystyykö vr6-93 kiristää takarenkaan laakerin?
En menisi kiristelemään itse (mulla piti ääntä) tein sen virheen että kiristin, tulos, laakerit meni viikossa. Vaihto maksoi 100e+laakerit 32e (molemmat puolet). Eli ei hirmu kallista jos laakerit pitää ääntä ni vaihtoon vaan.
Kyllä sata euroa laakereiden vaihdosta on todella kallista. Prässillä vanhat pois ja uudet tilalle. Viiden minuutin homma. Itse teimme vastaavan homman justiinsa. Laakerit (SKF) ja stefat paikallisesta laakerifirmasta 25€. Siinä kaikki kustannukset. Maksamaasi hintaan kannattaa melkein jo hakea Bilteman tai vastaavan kaupan halpis prässi omaan talliin.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Tota Ollin postausta takapyörän laakeroinnista kommentoisin...
Eli en ole ko. hommassa tarvinnut prässiä. Jarrulevyjen laakeripesän kun siivoaa kohtalaisesti vaseliinit pois, näkyy lävitse katsottuna laakerien ulkoheloille kolot, joista helat saa ulos naputeltua vasaran ja sopivan tuurnan avulla. Vastaavasti uusien laakerien helat tahi liukupinnat, miksi niitä kutsuisi, saa edelleen lyötyä vanhoja heloja apuna käyttäen vasaralla paikoilleen. Loppumatkan voi naputella esim. isoa hylsyä käyttäen. Toki prässi on ko. hommaan hyvä käyttää jos sellainen on saamatteissa. Kokonaisten laakerien asennusta hakkaamalla tulee välttää.
Olen myös laittanut sellaiset kuppihelat jotka saa VW:ltä akselitappiin stefaa suojaamaan, jos autossa ennen laakeriremonttia sellaiset on olleet, ne on tod. näk. lahonneet pois..
Eli en ole ko. hommassa tarvinnut prässiä. Jarrulevyjen laakeripesän kun siivoaa kohtalaisesti vaseliinit pois, näkyy lävitse katsottuna laakerien ulkoheloille kolot, joista helat saa ulos naputeltua vasaran ja sopivan tuurnan avulla. Vastaavasti uusien laakerien helat tahi liukupinnat, miksi niitä kutsuisi, saa edelleen lyötyä vanhoja heloja apuna käyttäen vasaralla paikoilleen. Loppumatkan voi naputella esim. isoa hylsyä käyttäen. Toki prässi on ko. hommaan hyvä käyttää jos sellainen on saamatteissa. Kokonaisten laakerien asennusta hakkaamalla tulee välttää.
Olen myös laittanut sellaiset kuppihelat jotka saa VW:ltä akselitappiin stefaa suojaamaan, jos autossa ennen laakeriremonttia sellaiset on olleet, ne on tod. näk. lahonneet pois..
Onko mitään kikkaa millä sais tiedon nokkaketjun kunnosta?! saksan tuonti kyseessä ja mittarissa 198tuhatta! Paljon kustannukset jos uusii!? ja sellasta että akkutuuppas ja kerran annettiin lisävirtaa toisesta siihen , mutta sitten vaihdoin uuden akun siihen niin sen jälkeen pätkinyt eli omasta mielestä pyörii vajailla pytyillä!?
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Eipä taida kikkaa olla. Jos jakopäästä kuuluu rallatusta, on varmasti vaihtokunnossa. Ja se jakopää on vauhtipyörän puolella, ei apulaitepäässä moottoria...
Ja AIVAN 100% VARMASTI ON uusimiskunnossa noilla kilometreillä, jos ei ole siihen mennessä jakopäälle mitään tehty.
Hintoja ja linkkejä korjausohjeisiin löydät lukemalla tämän viestiketjun huolella.
Ja AIVAN 100% VARMASTI ON uusimiskunnossa noilla kilometreillä, jos ei ole siihen mennessä jakopäälle mitään tehty.
Hintoja ja linkkejä korjausohjeisiin löydät lukemalla tämän viestiketjun huolella.
Itsekkin tuota jakopään löysyyttä mietin.. Eihän siis 190tkm pitäisi olla loppu normaalisti ketjukoneissa.
Mutta siis kun ainakin Saabeissa on jakopäänkistimissä maksimitta jonka ylitse ei kiristin saa mennä, joka siis osoittaa että ketju on vaihtokunnossa. Luulisi että VW on tehnyt samanlaiset ratkaisun. Tietysti joku ystävällinen henkilö ketä on lähiaikoina omansa vaihtanut voisi mitata kiristimen mitan kun on laittanut uudet jakopään hilut paikkaansa?
Mutta siis kun ainakin Saabeissa on jakopäänkistimissä maksimitta jonka ylitse ei kiristin saa mennä, joka siis osoittaa että ketju on vaihtokunnossa. Luulisi että VW on tehnyt samanlaiset ratkaisun. Tietysti joku ystävällinen henkilö ketä on lähiaikoina omansa vaihtanut voisi mitata kiristimen mitan kun on laittanut uudet jakopään hilut paikkaansa?
Itselleni vastaten...
Elikkä ei ole olemassa mitään mittaa kiristimessä jonka yli se ei saa ylittyä.. Vaan jakopää pitää ottaa auki ja katsoa onko se syönyt alumiiniä jo.. Taitaa olla vissiin tiukka sovitus..
Ai niin... Nyt sain alkuperäiset kytkentäkaaviot ruikusta, että saa jotain selkoa ongelmiin..
1) Nopeusmittari ei toimi
2) Flekti ei toimi
3) Vedenlämpötila ei toimi
Flektivika on helppo korjata.. Tai korjasin sen jo tilapäisesti ja tänään mennään koittamaan uudella anturilla.. Samoin nopeusmittarin anturi kilkeineen maksaa 27€ jotenka eipä ole tyyristä, mutta ensin vähän mittailee ennenkuin hutkitaan..
Lämpötila-anturin vaihdoin jo eikä homma siitä tullut kuntoon.. Ruiskuboksiki on kysymysmerkin alla, mutta sitä epäilen viimeisenä.
Mittaristo on tällä hetkellä ammattilaisen tutkittavana, koska noissa 3-korisissa on ollut harmittavan paljon mittariongelmia..
- Matti / Bosch Car Service
Elikkä ei ole olemassa mitään mittaa kiristimessä jonka yli se ei saa ylittyä.. Vaan jakopää pitää ottaa auki ja katsoa onko se syönyt alumiiniä jo.. Taitaa olla vissiin tiukka sovitus..
Ai niin... Nyt sain alkuperäiset kytkentäkaaviot ruikusta, että saa jotain selkoa ongelmiin..
1) Nopeusmittari ei toimi
2) Flekti ei toimi
3) Vedenlämpötila ei toimi
Flektivika on helppo korjata.. Tai korjasin sen jo tilapäisesti ja tänään mennään koittamaan uudella anturilla.. Samoin nopeusmittarin anturi kilkeineen maksaa 27€ jotenka eipä ole tyyristä, mutta ensin vähän mittailee ennenkuin hutkitaan..
Lämpötila-anturin vaihdoin jo eikä homma siitä tullut kuntoon.. Ruiskuboksiki on kysymysmerkin alla, mutta sitä epäilen viimeisenä.
Mittaristo on tällä hetkellä ammattilaisen tutkittavana, koska noissa 3-korisissa on ollut harmittavan paljon mittariongelmia..
- Matti / Bosch Car Service
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Niin, tarkemminhan sanottuna ketjujen laahaimet kuluvat loppuun ja aiheuttavat hajoamisriskin. Itse ketjussa ei välttämättä ole mitään kulumisesta tai venymisestä johtuvaa vaihtotarvetta tuossa 200tkm korvilla, mutta kuten sanoin laahaimet...
Sitäpaitsi ketjuja on kaksi, alempaa ketjua et pysty vaihdelaatikkoa irrottamatta tutkailemaan.
Sitäpaitsi ketjuja on kaksi, alempaa ketjua et pysty vaihdelaatikkoa irrottamatta tutkailemaan.
Niin no siis... Kyllähän toi ääni on semmoinen josta pitäisi kyllä tietää, jos hiemankin tietää mikä on rallatusta ja mikä ei..
Sitä paitsi jos yläpään ketju rallattaa en usko etteikö muka alapään ketju olisi vaihtokunnossa..
Uusi vika... vettä menee 10km matkalla 1.5litraa elikkäs vika viittaisi kansipahviin koska tulee paisarista ulos
Sitä paitsi jos yläpään ketju rallattaa en usko etteikö muka alapään ketju olisi vaihtokunnossa..
Uusi vika... vettä menee 10km matkalla 1.5litraa elikkäs vika viittaisi kansipahviin koska tulee paisarista ulos
Tutkisin tuossa internetistä erillaisia settejä ja löysin aika halvan setin usasta..
Name: VR6 TIMING CHAIN KIT
Part Number: dualupperchainkit
Price: $155
Full Description: Kit includes Upgraded Tensioner Rail, Later Style Tensioner W/Sealing Ring, Upper Plastic Guide, Middle Plastic Guide, Lower Chain Tensioner, Upper Dual Chain and Lower Chain
Eli sisältää kaikki jakopään hilut ja on mukamas päivitetty malli..
Motonetistä jakopään osat maksavat 184€ (-10% korjaamoalennus) eli samoihin menee toisaalta, tuo jenkkisarja voisi olla parempi jos kerran on päivitetty malli.
Yläpäänsarjaa tosiaan motonetistä ei saa, mutta örumi myy täydellisen yläpäänsarjan sekä kansipulttisarjan, mitä tosin saa motonetistäkin.
Örum Yläpäänsarja 125€ (-32& alennus)
Örum Kansipulttisarja 28.42€ (-32% alennus)
Vastaavasti jenkeistä löytynee taasen apua:
Name: Cylinder Head Gasket Set (INCLUDES MKIV HEADGASKET AS SHOWN)
Part Number: VR6GASKETKIWMKIVHGE
Price: $110
Full Description: FITS ALL VW VR6 CORRADO, PASSAT TO 1-95,FITS VR6 GOLF,JETTA, TO 3-95 (W/ ALLOY VALVE COVER)
Name: ELRING VR6 HEADBOLT SET
Part Number: 021198384
Price: $45.99
Full Description: COMPLETE 20 BOLT SET
Toisaalta nuo tiivisteet/pultit olisivat alkuperäisiä, mutta samaa Elringiä myy kyllä esim. motonettikin..
Ei taida maksaa vaivaa tilata jenkeistä, ellei tilaa samalla viripalikkaa
Name: VR6 TIMING CHAIN KIT
Part Number: dualupperchainkit
Price: $155
Full Description: Kit includes Upgraded Tensioner Rail, Later Style Tensioner W/Sealing Ring, Upper Plastic Guide, Middle Plastic Guide, Lower Chain Tensioner, Upper Dual Chain and Lower Chain
Eli sisältää kaikki jakopään hilut ja on mukamas päivitetty malli..
Motonetistä jakopään osat maksavat 184€ (-10% korjaamoalennus) eli samoihin menee toisaalta, tuo jenkkisarja voisi olla parempi jos kerran on päivitetty malli.
Yläpäänsarjaa tosiaan motonetistä ei saa, mutta örumi myy täydellisen yläpäänsarjan sekä kansipulttisarjan, mitä tosin saa motonetistäkin.
Örum Yläpäänsarja 125€ (-32& alennus)
Örum Kansipulttisarja 28.42€ (-32% alennus)
Vastaavasti jenkeistä löytynee taasen apua:
Name: Cylinder Head Gasket Set (INCLUDES MKIV HEADGASKET AS SHOWN)
Part Number: VR6GASKETKIWMKIVHGE
Price: $110
Full Description: FITS ALL VW VR6 CORRADO, PASSAT TO 1-95,FITS VR6 GOLF,JETTA, TO 3-95 (W/ ALLOY VALVE COVER)
Name: ELRING VR6 HEADBOLT SET
Part Number: 021198384
Price: $45.99
Full Description: COMPLETE 20 BOLT SET
Toisaalta nuo tiivisteet/pultit olisivat alkuperäisiä, mutta samaa Elringiä myy kyllä esim. motonettikin..
Ei taida maksaa vaivaa tilata jenkeistä, ellei tilaa samalla viripalikkaa
Puslista
Mistäs porukka on tilaillu/ostanu pu-puslasarjoja? Suomessa nuo hinnat näyttää aika hurjilta verrattuna esim. BahnBrennerin setteihin ($109.95) mutta toisaalta ei viitsis lähtee jenkeistä tilaamaan ku luulis Saksastakin löytyvän vastaavia settejä samoihin hintoihin. Mitään linkkejä en oo vielä löytänyt.
oon kuullu et noissa VR6 menee kansi kuulma aika helposti tai siis vääntyy ku on hattu niin pieneen tilaan pitääkö paikkansa tietääkö kukaan ja onko toi jakopään remontti sit iso homma jos se menee siin niin useesti rikki?
Kannen vääntymisestä en oo kuullutkaan, mutta alkupään malleissa (91-94?) on mennyt kansipahveja jonkin verran.
Tarina kertoo, että pahvi/kansi hapertuu, kun käyttää vääriä (vihreitä) jäähdytinnesteitä.
Jakopää menee huonolla pidolla jopa 150 tkm välein...
Eli jos ajat vaikka 15 tkm vuodessa, saat olla jatkuvasti kymmenen vuoden välein vaihtamassa osia...
Toisaalta, jos vaivautuu vaihtamaan tai puhdistamaan jakoketjun hydraulisen kiristimen säänöllisesti. Jakopää on lähes ikuinen.
Remontti itsessään on isohko. Menee ensikertalaisena äkkiä koko viikonloppu.
Asiaa puitu tässäkin topikissa aika runsaasti, kun vaan vaivautuu lukemaan.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
tuommoinen tuli vastaan netin syövereistä
http://www.geocities.com/MotorCity/1108/faq.vr6.html
http://www.geocities.com/MotorCity/1108/faq.vr6.html
Millä nimellä kulkee! kapistus joka on ilmanputsarin jälkeen!? Ihmettelin ykspäivä tässä kun rupes pyörimään vähä matalilla kieroksilla ja tuuppas muutaman kerran ,kun kytkimen veti pohjaan! eli koko ajan piti antaa kieroksia! niin sitten rupesin paikantamaan vikaa niin siinä mustassa mötikässä on liitin kun sitä liitintä heilutteli niin tyhjäkäynti lainehti tai tuuppas samantien.! eli siin vika! Voisko joku vähä valottaa tästä mötikästä! ja onko muilla oirreillut samalla lailla!`?
Hei seis nyt justiinsa!
Nyt vissiin puhutaan siinä putsarikotelon vieressä olevasta pikku "mötikästä", eikä imuputkessa olevasta liittimestä.
Kyseessä ei ole ilmamäärämittari, vaan EVAP-venttiili.
Kyseinen venttiili päästää bensahöyryt liikkumaan ja sen kuuluukin naputtaa toimiessaan.
Mutta jos vaikuttaa käyntiin kun sitä liikuttelee, niin kyseessä on kosketushäiriö aika varmasti. Tietenkin kannattaa myös tarkistaa ettei venttiilille tuleva putki ole halki/poikki.
Nyt vissiin puhutaan siinä putsarikotelon vieressä olevasta pikku "mötikästä", eikä imuputkessa olevasta liittimestä.
Kyseessä ei ole ilmamäärämittari, vaan EVAP-venttiili.
Kyseinen venttiili päästää bensahöyryt liikkumaan ja sen kuuluukin naputtaa toimiessaan.
Mutta jos vaikuttaa käyntiin kun sitä liikuttelee, niin kyseessä on kosketushäiriö aika varmasti. Tietenkin kannattaa myös tarkistaa ettei venttiilille tuleva putki ole halki/poikki.
Ei ei! ei siihen tule mitään muita putkiloita vaan yksi sähkönen liitin kylkeen! Siis se on just siin imupuolenputkessa! boch lukee kyljessä! purin sen ja pällistelin niin sihit kummasakin päässä ja sisälle sellanen ihme systeemi! vikakin löyty siin samalla! siin liittimessä oli yks piuha viturallaan ,niin otti häiriötä!
1. Asiallisesti pidettynä kestää siinä missä mikä tahansa muukin kone, eli ainakin varmaan sen ~300tkm. Muistaa vaan pitää huolta jakopään kunnosta, niin tuskin on isompia ongelmia.
2. Mielestäni kone käytännön ajossa erittäin mukava, vääntöä kivasti ja kulkeekin tarvittaessa riittävästi liikenteen vauhdin mukana pysymiseen ;) Eikä tuo kulutuskaan ole iskutilavuuteen nähden kovin pahoissa lukemissa, mulla vie kulutusmittarin mukaan matka-ajossa sellasta 7.5-8l/ 100km ja kaupungissa ~10l. Kenkiessä tietenkin rupee viemään..
Itselläni siis vr6 corrado, eli pieniä eroja golffiin nähden, mutta pitäisi kyllä päteä ihan samat jutut..
2. Mielestäni kone käytännön ajossa erittäin mukava, vääntöä kivasti ja kulkeekin tarvittaessa riittävästi liikenteen vauhdin mukana pysymiseen ;) Eikä tuo kulutuskaan ole iskutilavuuteen nähden kovin pahoissa lukemissa, mulla vie kulutusmittarin mukaan matka-ajossa sellasta 7.5-8l/ 100km ja kaupungissa ~10l. Kenkiessä tietenkin rupee viemään..
Itselläni siis vr6 corrado, eli pieniä eroja golffiin nähden, mutta pitäisi kyllä päteä ihan samat jutut..
1 ja pakki sekoilee!
Elikkäs joskus kun laittaa pakin päälle ja nostaa kytkintä niin kappas vain auto lähteekin eteenpäin?? Missä vika? Kokemuksia kellään?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa