VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 27.5.2007 22:29

Maffi, lambda, lt-anturi tms. Itselle sattui viimeksi niin, että johtosarja oli hapertunut lambdalle, ja ei mennyt päästöistä läpi. Kannattaa tarkastaa johtojen kunto, ns. markan vika kuitenkin (ja taitaa olla aika yleinen ilmiö). Muuten on sitten kalliimpaa jos joutuu mittailemaan jne.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 28.5.2007 5:56

Soundien kohennusta, toiminee myös vajaavetoisessa:

Tässä taannoin pitkästi pohdittiin jotta kuinka saisi VR6-koneiseen Syncropassattiin mukavat pakoäänet.

Sitten kävi ennalta-arvaamaton juttu, ja pakoputki löi hanskat tiskiin juuri kaksoisvaimentajan lähdön jälkeen, ennen vetoakselin ylitystä ja viimeistä vaimentajaa.

Huvin ja urheilun vuoksi tilalle sovitettiin pelkkää putkea ilman vaimentajaa ja todettiin ratkaisun löytyneen. Tuloksena todella hieno laulu noin 3000rpm jälkeen, ja sisälle auto ei juuri ole sen meluisampi kuin ennenkään.

Kustannukset lähes nollan tienoilla mutta ääni parani monen euron edestä.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 29.5.2007 16:23

tuleeko paljon ylimääräistä hommaa jos jakopään remontissa samalla vaihtaa kytkimen?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 29.5.2007 17:08

Ei tuu ku joutuu muutenki ottaa vaihdelaatikon pois ni se on helppo siin samal vaihtaa

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

Öljy- ja vedenlämpömittarit.

ViestiKirjoittaja TDIT » 31.5.2007 13:33

Ostin tossa muutama päivä sitten pari lisämittaria öljy- ja vedenlämpötilamittarit. Katselin jo alustavasti paikkoja mihin anturit voisi tyrkätä, mutta en oikein sopivaa paikkaa löytänyt. T-haara helpottaisi paljon asiaa mutta onko muita konsteja mihin ja miten saisi asennettua? Laittaisin mittareista kuvat jos vain osaisin.... heh. :) kiitokset!

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 31.5.2007 15:02

vr666: En arvostele, kyseenalaista tai muuta vastaavaa, mutta miksi asennat lisämittarit ku noihan tiedot löytyy mittaristosta. Vedellä on oma mittari ja öljyn saa ajotietokoneelta? Minne meinasit asennella?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 31.5.2007 15:54

Tohon A-pilariin meinasin laittaa...on helppolukuiset siitä sekä sisustaan samalla vähän uutta ilmettä...

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 31.5.2007 16:55

Nyt tarttis apua villeriston ostossa...

eli nettiautossa olis yks myynnissä loimaalla liikkeessä. auto myydään asiakkaan korjattavaksi, soitin liikkeeseen ja kyselin niitä näitä ja korjattavaksi viaksi ilmeni lämpöjen liiallinen nousu?!?!? eli onko vr6:sissa jokin tyyppivika tossa kohden vai mistä moinen vois johtua. kone siis käy ja kukkuu hyvin??? autolla 244tkm ajettu...

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 31.5.2007 17:33

Lämpöanturi, termostaatti, vesipumppu, kansipahvi ja tukkoinen syyläri. Tossa nyt alkuun mitkä vois moista aiheuttaa.
Jos lämmöt hujahtaa heti ylös, veikkaisin anturia, jos taas paisarissa pulputtaa, kansipahvia.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 31.5.2007 22:40

kyselisin onko kova homma vaihtaa ventiilikoppan tiiviste vr6-93 ja näkeekö samalla missä kunnossa on ylä laahain kun ei oikei tiedä onko jakopään remmontia tehty,joutuuko imusarjan irrottamaan kun vaihtaa kopan tiivisteen?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 1.6.2007 8:53

Tiivisteen vaihtoon menee noin tunti. Imusarjan joutuu irrottamaan ja taskulampun kans voi sitä jakopäätä yrittää kurkkia, kunhan löysää sen hydraulikiristimen ensin.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 1.6.2007 15:15

eli eikö muka kukaan ole liittänyt lisämittareita autoon, vesi- ja öljynlämpömittarit olis kyseessä! Onko ilman T-kappaletta mahdollista liittä anturit jonneki?

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 1.6.2007 21:59

vielä tosta jakopäästä tarviiko koneen kannatin tyynyjä irrotaa kun tekee ton remontin ja samalla vaihtaa kytkimen vai lähteekö koneen ollessa paikallaa?vai tarviiko konetta liikutella että saa enemän työ tilaa.olisko jollain tosta remontista kuvia olis kiva nähdä mihin [email protected] tonne vois lähetää

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 1.6.2007 23:29

^Jos en pahasti ole väärässä niin vaihdelaatikkoa irroitettaessa konetta joutuu nostamaan hieman. Ainakin näin mulla lootaa vaihdettaessa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 2.6.2007 8:32

Tuossa jakopääjumpassa auttaa vanha tuttu vortexin diy:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 3.6.2007 12:17

eli eikö muka kukaan ole liittänyt lisämittareita autoon, vesi- ja öljynlämpömittarit olis kyseessä! Onko ilman T-kappaletta mahdollista liittä anturit jonneki?

Taitaapa olla ainut keino laittaa se T-kappale väliin...
VR-kutosessa muistaakseni öljynpaine/lämpöanturan kierteet on 10x1mm, eli se T-Kappale sen mukaan.
Vedenlämpöanturan saa termoskoppaan, jos autossa ei ole ilmastointia -> yksi vapaa paikka kopassa.

Omaani lisäsin ainoan tarpeelliseksi katsomani, eli öljynpainemittarin.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 3.6.2007 14:07

Hajos sitten vr6 corradosta tollanen iso vesiputki, joka kulkee lohkon etupuolella siellä alhaalla, ilmeisesti menee vesipumpulle, kun näyttää päättyvän laturin paikkeille. Siitä repes t-haara irti, josta lähti pienempi vesiputki. Näyttäis olevan jotain muovia toi putki..

Kellää mitään tietoa paljonko maksaa uusi ja onko kuinka iso homma vaihtaa? Joutuu ilmeisesti ainakin jäähdyttimen purkamaan edestä pois ja keulaa muutenkin? Kun on niin ahdas paikka, ettei siellä muuten mitään mahdu tekemään...

Mistä kohdin tuo corradon puskuri muuten on kiinni? Olis hyvä tietää ennen kuin alkaa purkamaan.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 3.6.2007 16:19

Uusi putki maksaa volkkarilla noin 30 euroa, mutta motonetistä saa hintaan 5.90 eli sieltä vaan, halpa osa.

Se on melkoinen homma vaihtaa, jos purkaa koko keulan niinkuin itse tein. Joku sitä silloin väitti jälkeenpäin tällä foorumilla että ei olis tarvinnu koko keulaa purkaa. Mutta siihen tulokseen itse silloin tulin että pakko on purkaa jotta saa vähän tilaa... Siellä ei nimittäin ole ylimääräistä tilaa milliäkään! Eihän sitä tietenkään turhaan kannata purkaa JOS sen mahtuu vaihtamaan. Mutta kerro sitten pitikö purkaa vai eikö pitänyt.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 3.6.2007 16:37

^ite en ottanu kun sen anturikotelon irti laiskana heppuna, saa vaan olla tarkkana että menee se vesipumpunpään tiiviste kunnolla.

^^kannattaa ennen ku motonetissä menee käymää kattoo tarviiko muita muoviosia siihen vaihtaa, lähinnä se anturin kotelo on melko hapero kanssa jos ei aikasemmin sitä kukaan oo vaihtanu.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 4.6.2007 7:24

Ilmeisesti toi vr6 ventoon passaava vesiputki käy kanssa corradoon? Kun ei löytynyt motonetistä corrado nimellä haettuna, mutta jettaan kyllä löytyis. varaosanumero näytti olevan 30-9005, et viittiskö joku tietävä varmistaa onko tuo nyt oikea osa? :)

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 4.6.2007 17:48

jakopää remontissa kun ottaa vaidelaatikon pois tarviiko valutaa vaidelaatikosta öljyt pois?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 4.6.2007 18:11

^^sama putki käy myös corradoon ja golffiin

^ei tarvii valutella öljyjä pois

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 4.6.2007 21:17

^^Ei tarvii valutella öljyjä pois mut siinä ne samalla helposti vaihtaa ja toteaa missä jamassa öljyt on.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 6.6.2007 21:38

No nyt on corradoon vaihdettu toi rikkoutunut vesiputki. Ei joutunu keulaa purkamaan, saatiin vaihdettua se sorminäppäryyttä ja pitkiä hermoja hyväksi käyttäen :)
Samalla vaihdettiin ne pari pienempää lyhyttä vesiletkua, mitkä kulki sen putken läheisyydessä, olivat sen verran happaman näköisessä kunnossa..

jaspa
-
Viestit: 43
Liittynyt: 6.4.2006 8:34

ViestiKirjoittaja jaspa » 11.6.2007 23:14

Mitäs kaikkee tarttee tehä jos vaihtaa automaatin tilalle manuaaliaskin? Käykö esim. vetarit suoraan? -93 golffi kyseessä.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 12.6.2007 10:24

Nyt on toi vr6 corrado tehnyt muutamaan kertaan ihan satunnaisesti sellaista, että kun painaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset tippuu niin alas, että auto sammuu.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Likainen tyhjäkäyntimoottori? Muuten autoo pelaa täysin normaalisti ja tuokin tuntuu tapahtuvan täysin satunnaisesti.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.6.2007 14:47

tuoppi2: niin tyhjäkäyntimoottoria minäkin epäilisin, mutta voihan se olla vaan yksinkertaisesti olla tullut tiensä päähän. Vaeltaako tyhjäkäynti paikallaan?

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 12.6.2007 20:57

speedox: Ei vaella tyhjäkäynti muuten yhtään, ja tuntuu muutenkin auto pelaavan ihan normaalisti tota muutamaan kertaan tapahtunutta sammahtelua lukuunottamatta.
Pitää varmaa koittaa tutkia tota tyhjäkäyntimoottoria, jos tota alkaa ilmenemään useamminkin tai rupeaa muuten oireilemaan tyhjäkäynti..

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.6.2007 21:10

tuoppi2: kannattaa tosiaan tarkistaa se ja eikä sen putsaaminen haittaa.. Käykö auto 850rpm?

Meinaan jos tyhjäkäynti on paikallaan liki 500rpm niin silloin voi kone sammuakkin helposti koska kierrokset ovat niin matalat, ettei tyhjäkäynti moottori kerkeä nostamaan niitä tarpeeksi ylös

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 12.6.2007 21:34

joo tossa ~850rpm paikkeilla se pyörii. Mistäs tota tyhjäkäyntiä muuten voi säätää? Pitää nyt seurailla tota tilannetta, että alkaako tekemään sitä sammahtelua useamminkin, vai jäikö tohon muutamaan kertaan, kun esim. tänää ei sitä ilmennyt.
On toi auto vielä niin uusi tuttavuus, ettei tiedä tosta vielä oikein mitään..

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 13.6.2007 7:31

tuoppi2: ruiskupeleissä ei pahemmin säädetä tyhjäkäynti, koska sinulla askelmoottori tekee sen. Perustyhjäkäynnin säätöö on kyllä olemassa vw:lläkin ohjeet.. Siellähän on se perusruuvi, johon kaasuvaijeri toppaa.

Sitten kaasuläpän asentoanturi voidaan kalibroida

Jöne
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.5.2006 12:35

ViestiKirjoittaja Jöne » 13.6.2007 18:41

Olisiko kellään aavistustakaan mahtaisiko hillitön pätkiminen abs anturin rikkoontumisesta?
eli mahtaakohan pyörintänopeuden tunnistin vaikuttaa kaasuläpän asentoihin tai johonkin..? Ensin syttyi abs- valo ja sitten rupesi kone temppuilemaan. Kiitoksia vastauksista!

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 14.6.2007 7:52

Jöne: ei pitäisi kyllä vaikuttaa.

Meneppäs luetuttamaan vikakoodit. Normihinta on joku 30-40€ luokkaa. Meillä on 35€

Jöne
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.5.2006 12:35

ViestiKirjoittaja Jöne » 14.6.2007 16:09

Luettu on, ei antanut muuta vikakoodia kuin oikeanpuoleisen abs anturin edestä. Mistähän pätkiminen mahtaa muuten johtua? Bensansuodatin on uusi,samoin tulpat ja johdot sekä ilmanpuhdistin vasta vaihdettu. Eikai puola voi kesällä hajota noin vain mitään ilmoittamatta..?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 14.6.2007 16:19

Jöne: kun puhutaan vw:stä niin kaikki on mahdollista ja nimenomaan puola. Onkos sinulla coilpackki (suorasytytyksessä) vai puola (virranjakajallinen)?

Puola: 175€ VW:ltä
Motonetistä: saa 50€:llä matalajännite puolen, mutta joutuu ranettamaan pahasti

Jöne
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.5.2006 12:35

ViestiKirjoittaja Jöne » 14.6.2007 19:59

Taitaapa olla coilpack. Käväisin tuossa varaosamyymälästä kysymässä puolan hintaa niin ilmoittivat 400e tuohon vuosimalliin ('94) joka on suorasytytyksellä !! Ei voi kyllä järjellä käsittää..

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 14.6.2007 21:07

Jep tuo 175€ siis on jakajalliseen..

Tuohon coilpackiin on olemassa korjausohje ja löytynee tätä topicia selailemalla... Eihän se siitä uutta tee, mutta..

ReDevil
-
Viestit: 21
Liittynyt: 25.11.2006 18:24

ViestiKirjoittaja ReDevil » 25.6.2007 18:28

Hmmm... Tossa tuli pieni ongelma eteen!! PRKL tuli kansiremppa eteen... pääse vuotamaan jäähdytinnestettä pihalle ilmanputsarin puolelta! :) Ihan niin kuin olis Niegara kyseessä! :) Onko kenelläkään tietoa, että mistä mahtais löytyy kuvallisia ohjeita tuon tiivisteen vaihtamiseen. Tai ylipäätänsän ohjeita koneen aukaisemiseen. Samalla kyllä vaihtuu kaikki laahaimet ja kiristimet...ja kaikki muukin kuluneet osat. Onko vi**umainen projekti?! Ajattelin kun eipä oo pahemmin tätä 6 konetta aukastu! :/ jos jollain on jotain hyviä pelivinkkejä tähän, niin niitä otetaan ilomielin vastaan, muuten voi olla tällä jätkällä menee sormi hyvin äkkiä suuhun. Tossa olen yrittänyt tiuhaan lueskella noita neuvoja sun muita kommentteja tästä, mutta ei oo oikeen saanu sopivaa kuvaa... Täytyy kai jatkaa lukemista...

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 25.6.2007 19:20

Tuttu ja turvallinen linkki joka löytyy melkee joka sivulta tässä topicissa http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409

ReDevil
-
Viestit: 21
Liittynyt: 25.11.2006 18:24

ViestiKirjoittaja ReDevil » 25.6.2007 20:30

|rahiNa| Kiitos ja kumarrus! Ou jee... Toi on loistava! :DD Eiköhän tolla päästä etiä päin! :) Nyt ei muuta kuin kone pois ja osat uusiksi! :)

gixxeri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.6.2007 20:14

APUVA!

ViestiKirjoittaja gixxeri » 27.6.2007 20:49

Vaihdoin -94 vr6 golfin aj. 207 tkm 3 päivää sitten ja heti alkoi tulemaan koneesta ylimääräinen ääni!
Vaihto hetkellä kuuntelin moottorin tarkasti eikä sieltä kuulunut mitään ylimääräistä (olin tietoinen mallin nokkaketju viasta).
Nyt n. 150 km ajon jälkeen kone rahisee, mielestäni pakosarjan puolelta.
Auto on ns. suomiauto ja siinä on huoltokirja 150 tkm asti muttei merkintää ketjun vaihdosta eli siellä on ilmeisesti alkuperäinen?
Onko myyjä voinut tehdä jotain vippaskonsteja että rahina häviää parin sadan kilometrin ajaksi?
Mihin firmaan pääkaupunkiseudulla kannattaisi viedä kuunneltavaksi jotta vika varmistuisi?
Vaihtokaupan tein yksityisen henkilön kanssa, onko hänellä mitään vastuuta?

KIITOS MAHDOLLISEMMAN PIKAISISTA VASTAUKSISTA!

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 27.6.2007 21:14

Valitettavasti myyjällä ei mitään vastuuta siitä. ellei sit ole asiallinen tyyppi ja peruu kauppoja tms. Eihän se voisi rahista se käyttöhihna siis laturin? Jakopäähän ei oikein mun tietämyksellä mitään vippasjuttuja pysty virittelemään. -94 eteenpäin taisi tulla jotain parannuksia jakopäähän mut tiedä sit niiden kestävyydestä.Mikään ei oo niin varmaa kuin epävarma vr:ien kohdalla.

gixxeri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.6.2007 20:14

ViestiKirjoittaja gixxeri » 27.6.2007 21:38

"Eihän se voisi rahista se käyttöhihna siis laturin?"

Laitoin jo laakereihin rasvaa niinkun täällä neuvottiin mutta ääni pysyi :(

Jormis
-
Viestit: 13
Liittynyt: 16.6.2007 0:16

ViestiKirjoittaja Jormis » 27.6.2007 22:08

Pitääkös se samanlaista ääntä ku antaa kierroksia?

gixxeri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.6.2007 20:14

ViestiKirjoittaja gixxeri » 27.6.2007 22:14

"Pitääkös se samanlaista ääntä ku antaa kierroksia?"

Mun mielestä vain tyhjäkäynnillä mut pitää kuunnellla lisää

Palle85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.11.2006 12:51

ViestiKirjoittaja Palle85 » 28.6.2007 18:28

Jos se rahina kuuluu kuskin puolelta konetta, niin aika varmasti se on jakopää. Eipähän noihin taida pystyä mitään vippaskonsteja tekemään, että rahina loppuis väliaikaisesti juuri myynti hetkellä.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 28.6.2007 18:53

Jos aiot pitää auton pidempään, jakopääremonttiin on syytä ryhtyä piakkoin. Jakopään äänet noilla kilometreillä ei ole ihme, jos ei ole remontoitu.

Millään vippaskonstilla ääntä ei saa hiljaiseksi. Ja yksityiseltä ostaessaan auton ostaa aina myyntihetken kunnossa jolloin jälkikäteen on itse vastuussa vioista. Tuskin myyjälle voi tuosta vierittää mitään kuluja koska eihän tuon ketjujakopään remonttia ole volkkarin huolto-ohjelmassa ollenkaan myöskään.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 28.6.2007 22:00

Vielä varmuudeksi kannattaa napata moniurahihna pois, ettei tosiaan ääni tule siitä.. Voihan se olla vesipumppukin esim. :)

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 1.7.2007 22:13

Kun tekee jakopää remonttia ja vaihtaa kansipahvin niin käytättekö kannen koneistamossa?

jaspa
-
Viestit: 43
Liittynyt: 6.4.2006 8:34

ViestiKirjoittaja jaspa » 2.7.2007 0:51

Meneekö tuo 2.9 heittämällä 2.8 tilalle, oisko kellään käytännön tietoa mahdollisista muista muutoksista?

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 2.7.2007 9:49

^^ Jos sulla on kansi näpissä, niin eikösse sillon sinne koneistamolle sama ole viedä??? Tuossa vaiheessa se sinne kannattaa kiikuttaa niin ei tarvii seuraavan vuoden sisään purkaa uudelleen.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 2.7.2007 15:04

Terve. Mulla pitäs autoon vaihtaa kytkin tässä jakopäänrempan yhteyvessä. Motonetistä kattelin, että löytyskö kytkinpakettia niin ei. Löytyy vaan erikseen painelaakeri ja kytkinlevy. Paineasetelma siis puuttuu. Mistä löytyy tähän pakettiin käypä osa? Vai onko muita hyviä vaihtoehtoja kytkinpaketille? Millaisia olette itsellenne vaihtaneet? Nettisivuja?

kiitos.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 2.7.2007 16:52

Mulle tuli sachsin kytkinpaketti eli levy, painelaakeri, paineasetelma, samat hilut kuten alkuperäisestikin kytkimenä ko. autossa, tarvikkeena kaveri hommasi varmaankin Tampereelta varaosamaailman kautta muistaakseni... Ei mikään ilmanen ollut, mutta halvempi kuin Laakkosella.

Kampiakselin stefa kannattaa vaihtaa, myös vauhtip. pultit on 'always replace'-kamaa. Jos hifistellä haluaa, mun mielestä kannattaisi myös vauhtipyörä pyöräyttää sorvissa, mulla ravistaa vieläkin kytkin hieman tuon homman jäljiltä kun ei ole hioutunut tarpeeksi. Eli kytkin ei kyllä tuossa remontissa aistinvaraisesti mitattuna parantunut. On tosin hieman kevyempi polkea kuin alkuperäinen, vaikka onkin samalla Sachsin numerolla.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 3.7.2007 18:49

Jakopään remontti meneilään mitkä ovat kansi ja vautipyörän kiristys momentit vai onko jossai sivuilla tietoa mistä ne sais?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 3.7.2007 21:53

^onhan kanteen uudet pultit?

momentit kanteen: 1. 40nm 2. 60nm 3. +90 astetta 4. +90 astetta


vauhtipyörään suositellaan kanssa uusia pultteja

momentit siihen: 1. 60nm 2. +90 astetta


kannenpulttien kiristysjärjestystä en nyt justii saanu laitettua mihinkää mutta sen saa tarvittaessa sähköpostitse

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 3.7.2007 21:55

Vaikkapa tekstit -osiosta...
Edit: Vain nopeat jne...

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 5.7.2007 16:04

Moro. Ootteko te lastuttaneet omia vr6:sianne?? Jos olette niin mistä olette lastun ostaneet. Itse löysin nettivaraosan kautta liikkeen, joka myy volkkareihin käypiä lastuja 60 euron hintaan!! Luvataan muka keskimäärin 18 pollea lisää ja kaikkea muuta mikä nyt lastulle on ominaista. Voiko näin halvalla saada oikeasti toimivan lastun? Kannattaako moista edes kokeilla? Onko lastun laittaminen kuinka helppo operaatio? Näin kuvasarjan tälla topikilla ja eihän tuo vaikealta näyttänyt mutta miten on?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 5.7.2007 19:23

Mä ostin ebaystä jonku semmosen ja makso 50e. Helppo se on vaihtaa joku 10-15min siin voi mennä. En tiiä tuliko polleja lisää ku ei oo kerinny dynoo, mut sit ku pääsen sinne ni koitan tolla vakio lastulla eka ja sit sil toisella ni nähää tuleeko mitää vai häviikö vaa :)

Jormis
-
Viestit: 13
Liittynyt: 16.6.2007 0:16

ViestiKirjoittaja Jormis » 5.7.2007 23:42

Eiköhän noi lastujen vaihdot oo vapareihin ihan turhia "virityksiä". Kyllähän myyjät aina kehuu tuotteitaan,sehän on selvää! Varmaa saat saman hyödyn ku tankkaat Shellin kuulua formula bensaa!

Lauuri
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.6.2007 21:55

ViestiKirjoittaja Lauuri » 6.7.2007 8:31

Kyl mun auto piristy huomattavasti lastun vaihdolla! Ja kuluttaa bensaakin jonkun verran vähemmän.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 6.7.2007 9:48

Mulla on nyt reilun vuoden ollut bugrunissa powerchip.se:n asentama lastu. Ero on kyllä aika huomattava alavääntöä tuntuisi olevan enemmän ja jaksaa vetää yläkierroksillakin paremmin. Kulutus tippui myös reilun puoli litraa. Eli on maksanut itsensä jo takaisin.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 6.7.2007 12:11

Mistäs olette lastunne ostaneet? Saisiko joitain nettiosoitteita? Onnistuko ihan helposti toi asennus? Jos itse olette operaation tehneet.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 6.7.2007 12:49

Mä tilasin tuolta http://myworld.ebay.com/powerchips_technology ja siin tulee kyl ohjeet mukaa miten se vaihetaa.

gixxeri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.6.2007 20:14

ViestiKirjoittaja gixxeri » 8.7.2007 19:46

Nyt se naputtava ääni on paikannettu vaihteistoon(automaatti).
Ääni on hävinnyt lähes kokonaan ja tulee enää harvoin.
Täytyy kokeilla jos uudet öljyt ja suodatin auttais kun näyttää öljyt aikas huonolta.
Laatikkohan tohon kuulemma maksaa PALJON.
Mitä öljyä olette käyttäneet VR6 automaateissa? Tuleeko öljypohjan tiivisteeseen silikoonia vai pelkkä uus tiiviste?
Mitä öljyä olette käyttäneet moottorissa?

Tejno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.10.2006 22:11

ilmastoinnin kompura

ViestiKirjoittaja Tejno » 9.7.2007 12:55

saako ilmastoinnin kompuraa testattua mitenkään et toimiiks? nestettä ei oo olleskaa ku kenno puhki. uus tilattu ja pitäs tällä viikol tulla mut jos kompura on rikki ni en tiiä vaihanko vaan pistän perkele koko vehkeen kiertoon.:D paitsi jos joku tietää jostain halvan mestan mistä ostaa? ja onks noi miten herkkii laukeen?
Viimeksi muokannut Tejno, 9.7.2007 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tejno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.10.2006 22:11

lastu

ViestiKirjoittaja Tejno » 9.7.2007 13:01

oiskos kellään tietoo mitään eurooppalaista mestaa mistä sais lastun hommattua. on toi jenkeistä tilaaminen aika hankalaa.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 9.7.2007 14:12

www.ebay.co.uk www.ebay.de vaikeeta? Vähä ku katon ylös päin ni on linkki mist saa halppis lastuja.

gixxeri
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.6.2007 20:14

ÖLJY

ViestiKirjoittaja gixxeri » 10.7.2007 20:24

Köykö VR6 golffiin vm. -94 automaattilaatikkoon ainoastaan vw:n myymä öljy??

Condatus
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.4.2007 16:15

Golf III VR6:n jarruongelmia

ViestiKirjoittaja Condatus » 11.7.2007 10:39

Viimesen puoltoista tuntia oon tässä viettäny selaillessani tätä foorumia. Ja oon löytäny monet jutut koskien Golfin ABS ongelmia, mutta yksikään ei ole kertonut näihin ongelmiin liittyvän ABS:n moottorin pitämää meteliä.
Takajarrut oli sen verran remontissa vähän aikaa sitten että levyt ja palat vaihdettiin.
Aikaisemmin ei ABS kiukutellut ollenkaan, mutta tämän remontin jälkeen alkoi temppuilu. Käynnistäessä valo ei pala mutta hetken ajon jälkeen ABS:n moottorista kuuluu rutinaa. Ääni kuuluu muutamaan otteeseen ja sen jälkeen syttyy ABS:n varotusvalo ja ABS on pois pelistä. Saman äänen saa aikaiseksi myös voimakkaasti jarruttamalla, tässä erona on se että jarrupoljin painelee pehmeäksi kun maatalonemännän tissit...
Muutenkin jarrujen remontoinnin jälkeen jarrut on jotenkin pehmoisen tuntuiset.
Onko kokemuksia? Neuvoja?
Oisko niillä ABS:n antureilla jotain tekemistä tämän kanssa? Jarrujärjestelmässä ilmaa? Vai koko ABS:n moottori *askana? Kun ei tiedä oikeen että mistä tämän ongelman korjaamisen aloittaisi kun ei viittis joka jarrujärjestelmän osaa vaihtaa... kun jarrut on muuten ihan hyväkuntoiset.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 11.7.2007 21:01

Anturivialta toi mun korvaan kuulostaa, ainakin oma Passat käyttäyty samalla tavalla kun oli toinen antureista sökö.

Mulla tuli jarruihin ilmaa pelkästään sillä että irrotin satulat ja kääntelin niitä eri asentoon, letkut kiinni.
Ja vissiin kolmesti tai neljästi sai ilmata koko systeemin että jarrut rupes toimimaan entiseen malliin.
Tosin jos levyt ja palat on molemmat uutta, niin jarrut tuntuu oudoilta aluksi.

Arranger
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.7.2007 11:27

ViestiKirjoittaja Arranger » 13.7.2007 11:38

Voisin sanoa omalta kohdalta että paskaa haukata. Menin vaihtamaan moottoripyörän -92 VR6 Golffiin. Konepuolelta tehty lähes kaikki mahdollinen huolto, ei vikoja, mutta sähköpuoli onkin sitten asia erikseen. Ostohetkellä tuntui toimivan ihan ok, paria poikkeusta lukuunottamatta, joiden myyjä sanoi korjaantuvan 20e hintaisella X-releellä

Esimerkkinä nyt vaikka sitten juuri X-releen ohjastamat pyyhkijät/tuulettimet/jne, jotka eivät saa yleensä virtaa ollenkaan, ellei avainta pidä käynnistysasennossa.
(Käynnistys on ohitettu erilliselle nappulalle, syytä en tiedä. Veikkaisin murtohälytinviritelmää, jonka kautta on tuntunut menevän kaikki ja joka ei nyt ole käytössä).
Tuossa paikallisessa liikkeessä arvelivat viaksi virtalukon pohjaa, jonka nyt ostin mutten ole vielä ehtinyt vaihtaa. Toivottavasti syy olisi siinä, tai eihän tuolla sateella voi ajella. Ei ole kovin kiva räplätä avainta ajon aikana että saisin pyyhkijät/pitkät valot toimimaan.

Sitten kun autossa on virrat päällä, mutta kone ei käy, bensapumpun rele nakuttaa käynnistykseen asti. Mistähän voi johtua onkohan haittaa?

Kummallisin vika on kyllä tämä: joskus auton ovia lukitessa, kun avainta pitää pidemmän aikaa lukitsemisasennossa, saattavat etuikkunat lähteä aukeamaan!? Ei kuulosta tarkoituksella tehdyltä ominaisuudelta ;< Pääsääntöisesti keskuslukitus toimii kuitenkin ok, paitsi pelkääjän puolelta nyt ei saa avaimella edes ovea auki. Huoh. Ja takana sähköikkunat eivät toimi, mutta sen vian luulen tietäväni, korjaus onkin sitten eri asia.

Luulen että syynä moniin edellämainituista on juuri tuo Cargardin varashälytin, joka ei ole nyt edes aktiivisena. Sinne kun tulee suoraan virta akulta, eli mm. starttimoottorin saa pyörähtämään hieman sen johtoja rassaamalla. Autohan ei luonnollisestikaan käynnisty, kun virtoja ei muualle kulje. Tiedä sitten toimisikon paremmin jos hälytin olisi paikallaan, mutta kun sen kiinnitän, huutaa pillit ja torvet enkä saa kuitattua hälytystä pois. Liekö siihen syynä kauko-ohjaimen paristojen jännite (n. 4V, täysinä 6V, eli ei tuo vielä liian alhainen pitäisi olla..)

Sellaista. Hakekaa joku auto pois jos sähköpuolesta ymmärrätte :D ei tuolle muutenkaan käyttöä ole. Muuten toimii mainiosti ja on kaikenmaailman hilavitkutin ja koristusta.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 13.7.2007 12:36

^Tuo ikkunoiden aukeaminen ja kiinni meneminen avaimella on ihan toiminto ei mikään vika. Todella näppärä jättää kaikkia ikkunoita vähän raolleen tai laittaa kaikki kerralla kiinni.

Arranger
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.7.2007 11:27

ViestiKirjoittaja Arranger » 13.7.2007 16:10

Kuulostaapa oudolta ominaisuudelta... No, joka tapauksessa ominaisuus tai ei, häikkää on siinäkin, sillä tuskin ikkunoiden on tarkoitus aueta joka kerta kun koittaa ovia avata.

No, auto menee tuohon paikalliseen Autosähköön katsottavaksi, maksakoon mitä makso. Jos vilkuilevat ainakin tuon virtalukon pohjan ja startin oikein + takaovien sähköikkunat.

Mutta tuo bensapumpun releen naksutus vielä ihmetyttää, siihen jos saisin vielä ratkaisin?
ABS-jarrujen toimintakin pitää selvittää, mutta taidan jättää myöhemmälle ajankohdalle.

Jormis
-
Viestit: 13
Liittynyt: 16.6.2007 0:16

ViestiKirjoittaja Jormis » 13.7.2007 19:25

Se ikkunoiden aukasu juttu on kyllä ihan ominaisuus,ei vika. Kuten aiemmin mainitsit että pitää avainta pidemmän aikaa lukitsemis asennossa ni sen ikkunan pitääkin aueta/sulkeutua. Mikäs Absissa mättää? Paljollakos sen vehkeen saa tulla hakemaan poies?

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 13.7.2007 20:29

Mun VR:ssä kun vääntää lukkoon ovet ja pitää avainta tarpeeksi kauan lukitus asennossa, niin ikkunat sulkeutuu ja kattoluukku. Ja avatessa taas, kun vääntää avainta tarpeeksi kauan auki asennossa niin ikkunat aukeaa. sama toimiii myös käukosäädöllä.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 13.7.2007 21:25

Bensapumpun rele naksuttaa myös täällä (virrat päällä, kone ei käynnissä). Vortexilta luin juttuja aiheesta, muttei mitään selvää aiheuttajaa sielläkään ole keksitty. Vaan eipä tuosta isosti tunnu haittaa olevan, releen ikää vähän varmaan lyhentää.

Jos jollain ratkaisua on, niin kertokaa ihmeessä.

Arranger
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.7.2007 11:27

ViestiKirjoittaja Arranger » 13.7.2007 21:33

Huh. Helpotus kyllä, säikähdin että kaikki sähköt aivan sekaisin.

6000e tuohon käytännössä sijoitin, eli en hirveästi sen alle luovu.
Jos tuo virtalukon pohja korjaa kaikki loput ongelmat, joka hyvinkin mahdollista, niin suurempia vikojahan ei sitten autossa olekaan. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato ja kuoli Uskossa.

Saahan tuosta kysellä tarkemmin tietoja jos oikeasti kiinnostaa, kyllä se pihasta lähtee, koska tarkoitus ei ollut muutenkaan säilyttää. Ajettavuudeltaan hyvä auto, mutta liian kallis itseni pitää ympärivuotisena autona. Joka tapauksessa ensi perjantaina on huoltoaika varattu, toivottavasti ei kovin kalliiksi tulisi.

ABS:stä en osaa sanoa mitään. Siihenkin voi virtalukon pohja vaikuttaa, eli se saattaa toimia moitteetta kun saan sen vaihdettua. Tällä hetkellä ei ainakaan vastaan potki vaikka hiekalla lukkojarrutuksen teenkin. Mutta jos ei toimi tuon pohjan vaihdon jälkeenkään, niin mistähän vikaa kannattaisi lähteä hakemaan?

Tuo jälkeenpäin asennettu varashälytinkin vähän arveluttaa, tai enimmäkseen se käynnistysviritys. Avaimella Ignition ON ja nappulasta käyntiin, toisaalta sillä mitään merkitystä ole, mutta miksei johtoja ole voitu vetää suoraan virtalukolle asti... Huomenna täytyy vähän rassata taas jossei vettä sataisi

Danny85
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.1.2007 20:40

ViestiKirjoittaja Danny85 » 16.7.2007 23:26

Mä tilasin tuolta http://myworld.ebay.com/powerchips_technology ja siin tulee kyl ohjeet mukaa miten se vaihetaa.


[rahiNa] ootko huomannu minkään näköistä eroa tuolla lastulla tai ilman, kulutus jne? Toisin sanoin oliko tuo kannattava ostos??

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 16.7.2007 23:38

Sillee paha sanoo ku oon ajanu sil autol vaa oittaalle ja takas. Kylhän siin tuntu tehoo olevan kivast mut sit ku kakkos autona oli civikki ni toi corrado tuntuu nii tykki vehkeeltä vaik olis 150hp =D Kulutus tais olla sinne oittaalle about 7.2l/100km mitä se ajotietokone ny näytti. Kuha saa ton taas ajokunoo ni vien sen klaukkalaa dynoo ni näkee lastujen erot. Eli joko täs kuus tai ens kuus. Sit voin kertoo miten kävi :)

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 18.7.2007 11:18

Tere. Onko teidän vr6:sissanne lämmöt kuinka korkealla? Mikä on semmonen maksimi mihin ne saisi nousta? Itselläni saattaa nousta tuollaisessa 120km/h nopeudessa tämmösellä lämpimällä ilmalla lämmöt jopa 96 asteeseen!! Ei uskalla kovin isoilla kierroksilla pitkiä matkoja ajaa. Talvella tällaista lämpöjen nousua ei tapahdu. Myöskin kyläajossa lämmöt nousevat yli 90 asteen mutta kun laittaa ILMASTOINNIN päälle niin lämmöt laskevat ja pysyvät alle 90 asteessa. Mikä selitys tälle löytyy?? Huomasin myös että termostaattikoppa tiputtaa nesteitä. Onko tämän vuotaminen mahdollinen tähän lämpöjen nousuongelmaan?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 18.7.2007 14:55

Eipä kai tuo 96 vielä kovin paha ole, oli se sitten veden tahi öljyn lämpö.

Kai sulla kuitenkin flekti lähtee käyntiin (ilman että ilmastointi on päällä). Jos flekti ei toimisi olisi lämmöt vieläkin korkeammalla. Mulla vastaavalla myllyllä vedenlämmöt aina 90C eli viisari pystyssä ja öljy käyntilämpöisellä koneella 90C, kunnon kuormalla 100C tienoilla. Tuo konehan on varustettu vesi/öljy lämmönvaihtimella eli kylmillä öljyillä vesi lämmittää nopeasti öljyt ja kuumalla koneella vesi jäähdyttää öljyä.

Mulla on automaatti-ilmastointi, siis climatronic, ja flekti pyörii mulla aina, kun ilmastointi on päällä, siis yli n. +5C lämpötiloissa. Tämä selittää miksi käy viileämpänä ilmastointi päällä, mulla ei kyllä vaikutusta huomaa.

Kannattaa vaihtaa se termostaattikoppa ja ehkä samalla termostaattikin ja nesteet jos ei niitä ole ikänä vaihdettu. Termostaatti/anturikotelo on yleensä lahohko, jos on vanhempi pirssi kyseessä. Jos vuoto on iso ja päästää paineita pihalle, voi lämpöjen nousua tulla, kun alkaa keittämään.

Juu. ja flektin toiminta ja sulakkeet kannattaa myös tarkastaa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 18.7.2007 23:50

^Jatkona edelliseen tarkistuslistaan: Tarkasta paisuntasäiliön korkki, sen pohjassa on venttiili ja jos se on hajonnu/lohjennu (niinku mulla oli) ei korkki toimi niinku pitäs ja taas on ongelmia tiedossa. Ite kun vaihdoin ton korkin uuteen ni lämpöongelmat katos kertaheitolla.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 19.7.2007 17:41

Niinpä, eipä sitä korkkia kannata kauaa ihmetellä, uusi motonetissä:

JÄÄHDYTTIMEN KORKKI VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Pitää jäähdyttimen paineen oikeana
Golf III. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7469 6.80

Ei maksa paljoa. Vaihdoin, kun paisuntasäiliön ympäristössä oli pakkasnesteen turskeita. Motonetin korkki on aivan identtinen alkuperäisen kanssa, VAG-logot puuttuu.

Arranger
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.7.2007 11:27

ViestiKirjoittaja Arranger » 20.7.2007 17:39

No, nyt on sähköt niinkuin pitääkin, ei turhia varashälytinrävellyksiä välissä.

ABS:t eivät toimi, enkä jaksa edes miettiä mikä vikana. Anturi se kai voisi olla, koska merkkivalo ei ainakaan pala. Ei ole sitä rahaa eikä halua uusia.

Vielä ihmetyttää tuo keskuslukitus. Välillä kuskin ovea suljettaessa keskuslukitus ei heti toimi. Lähden vaikka sisälle ja autolle takaisin tullessa ovet ovat lukkiutuneet?? Älkää nyt taas sanoko kyseessä olevan joku outo ominaisuus?
Toinen melko pieni vika on pelkääjän oven ikkuna, aukeaa nimittäin pienen matkan vain kerrallaan sekä kuskin että pelkääjän oven kytkimestä. Kuuluuko olla niin vai joku häiriö jossain?

MaxMad
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.7.2007 19:28

tommi_nylund

ViestiKirjoittaja MaxMad » 22.7.2007 19:47

itsellä 2 vuotta sitten suomeen tuotu 2.9 Corrado..
pohja ja pellit 10:n arvoiset...Sinun kuvaamasi oireet saa epäilemään kilometrejä ja alkuperämaata

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 22.7.2007 21:36

Kuvatunlaiset ongelmat ovat hyvin yleisiä jos autoon on tehty ns. teinivirityksiä. Kannattaa tarkistaa varsinkin kaikki poppikoneasennuksissa mahdollisesti tärvätyt johdot. Pojan '92 VR6:ssa keskuslukitus toimi miten sattui, kattoluukku ei nostanut muutakuin takareunaansa, sähkölasit toimivat satunnaisesti. Auton johtosarja oli tärvätty ovien sisällä ja osittain kojelaudan sisuksissa poppikone asennuksissa. Poistimme kaikki viritykset ja korjasimme johtosarjat tehdasoriginaaleiksi. Nyt kaikki sähkölaitteet toimivat moitteettomasti. Suosittelen myös sinulle ainakin ovipahvien irroitusta ja johtojen tarkistusta. Tarkista myös keskuslukituksen alipaineletkujen kunto ja se, että kaikki letkut ovat kiinni asianmukaisesti.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 23.7.2007 16:34

Olli: mitenkäs verkun kanssa kävi? Oliko boksissa vika? Kun en huomannut, että olisit jatkanut juttua...

Arranger
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.7.2007 11:27

ViestiKirjoittaja Arranger » 23.7.2007 17:37

Pohja & pellit on omassakin täydellisessä kunnossa, ei niissä mitään.
Sähköpuoli reistailee. Kyllä kilometrit jne pitää luultavasti paikkansa, koska täydelliset huoltohistoriat ja huoltokirjat löytyy :P

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 25.7.2007 9:49

Olli: mitenkäs verkun kanssa kävi? Oliko boksissa vika? Kun en huomannut, että olisit jatkanut juttua


Vika oli loppujenlopuksi Motronic boxin releessä. Tarkoitus kirjoittaa jossain vaiheessa VR6 vian etsintä ohjeet. Systeemi tuli aika tutuksi tätä vikaa jahdatessa.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 25.7.2007 22:19

Olli: hyvä, että pääsi halvemmalla sitten korjauskuluissa!

Meikäläinenkin voinee osallistua talkoisiin kun on pääsy noihin korjausartikkeleihin :) VW, autodata sekä esitronic... ohjearvoissa yms.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 27.7.2007 19:26

Terve onko jollain ollut kokemuksia sellasesta viasta se missä on sähkövesi pumppu vuotaa nestettä,uusi t haara vaihdettu, mutta kun avaa paisunta säiliön korkin niin vuoto loppuu? paisunta säiliön korkki on kans uus,vuotaa vai silloin kun moottori on käynissä.vuoto on ala puolella outo juttu apua kaivataan.

Jormis
-
Viestit: 13
Liittynyt: 16.6.2007 0:16

ViestiKirjoittaja Jormis » 27.7.2007 19:37

Joko pumppu tai korkki rikki. Motonetista uus korkki ja kokeilet mitä tekee,jos vuotaa vielä ni eiköhän se oo uuden pumpun hankinta!

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 27.7.2007 20:46

Mitenkä kovat imuäänet porukalla lähtee kun kiihdytää kunnolla vakio putsarilla? mulla yllätävän kovat mietin onko jossain vikaa.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 28.7.2007 16:09

vr6:ssa yleensäkin kuuluu sisälle suhteellisen hyvin mottori äänet verrattuna muihin V6 koneisiin...myös vakio paneelilla.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 28.7.2007 20:07

Mihin tehoihin asti riittävät vr6:n vakio suuttimet...?

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 28.7.2007 21:06

Terve onko jollain tietoa pystyykö sähkövesi pumpun purkamaan? kun tuppaa vuotaa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 30.7.2007 0:47

Jos tarkotat kiertovesipumppua ni ei pysty. Uutta vaan tilalle, ne tuppaa happanemaan vanhuuttaan ja sit ovat jumissa.

Rookie
-
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 22:18

ViestiKirjoittaja Rookie » 31.7.2007 10:00

Onko jollain kokemusta noista nettivaraosassa olevista siruista? Asentamisen ei pitäisi olla mitenkään ihmeellisempää...

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=467654
Hinta on joku 60e paikkeilla ja tehoja keskimäärin 18hv/25nm mutta sitten taas miten kestää....?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 31.7.2007 11:27

No jos tuon verran tehoa tulee lisää niin varmasti tuon kestää, todellisuudessa jos pari konia irtoo lisää niin on hyvä. Eiköhän tuosta vaparin lastuttamista ole pähkäilty täälläkin aika lailla = turhaa hommaa. Tosin ei tuo nyt pahan hintanen kokeilu ole. Kait ne rahansa voisi huonomminkin tuhlata. :)

Jormis
-
Viestit: 13
Liittynyt: 16.6.2007 0:16

ViestiKirjoittaja Jormis » 31.7.2007 21:00

Mä olen Hannu2 kanssa samaa mieltä noista lastuista vapareihin,vaikka monet kehuukin niitä maasta taivaaseen! Ois kyllä ihan mielenkiintoista tietää mitä oikee dyno sanoo vakion ja lastutetun eroksi. Jos jollaki ois paperit tommosesta kokeilusta tai aikoo mennä testaamaan ni sitte tänne näytille paperit ni tulee kaikille epätietoisille selväks toi lastutus homma!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa