VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Soundien kohennusta, toiminee myös vajaavetoisessa:
Tässä taannoin pitkästi pohdittiin jotta kuinka saisi VR6-koneiseen Syncropassattiin mukavat pakoäänet.
Sitten kävi ennalta-arvaamaton juttu, ja pakoputki löi hanskat tiskiin juuri kaksoisvaimentajan lähdön jälkeen, ennen vetoakselin ylitystä ja viimeistä vaimentajaa.
Huvin ja urheilun vuoksi tilalle sovitettiin pelkkää putkea ilman vaimentajaa ja todettiin ratkaisun löytyneen. Tuloksena todella hieno laulu noin 3000rpm jälkeen, ja sisälle auto ei juuri ole sen meluisampi kuin ennenkään.
Kustannukset lähes nollan tienoilla mutta ääni parani monen euron edestä.
Tässä taannoin pitkästi pohdittiin jotta kuinka saisi VR6-koneiseen Syncropassattiin mukavat pakoäänet.
Sitten kävi ennalta-arvaamaton juttu, ja pakoputki löi hanskat tiskiin juuri kaksoisvaimentajan lähdön jälkeen, ennen vetoakselin ylitystä ja viimeistä vaimentajaa.
Huvin ja urheilun vuoksi tilalle sovitettiin pelkkää putkea ilman vaimentajaa ja todettiin ratkaisun löytyneen. Tuloksena todella hieno laulu noin 3000rpm jälkeen, ja sisälle auto ei juuri ole sen meluisampi kuin ennenkään.
Kustannukset lähes nollan tienoilla mutta ääni parani monen euron edestä.
Öljy- ja vedenlämpömittarit.
Ostin tossa muutama päivä sitten pari lisämittaria öljy- ja vedenlämpötilamittarit. Katselin jo alustavasti paikkoja mihin anturit voisi tyrkätä, mutta en oikein sopivaa paikkaa löytänyt. T-haara helpottaisi paljon asiaa mutta onko muita konsteja mihin ja miten saisi asennettua? Laittaisin mittareista kuvat jos vain osaisin.... heh. :) kiitokset!
Nyt tarttis apua villeriston ostossa...
eli nettiautossa olis yks myynnissä loimaalla liikkeessä. auto myydään asiakkaan korjattavaksi, soitin liikkeeseen ja kyselin niitä näitä ja korjattavaksi viaksi ilmeni lämpöjen liiallinen nousu?!?!? eli onko vr6:sissa jokin tyyppivika tossa kohden vai mistä moinen vois johtua. kone siis käy ja kukkuu hyvin??? autolla 244tkm ajettu...
eli nettiautossa olis yks myynnissä loimaalla liikkeessä. auto myydään asiakkaan korjattavaksi, soitin liikkeeseen ja kyselin niitä näitä ja korjattavaksi viaksi ilmeni lämpöjen liiallinen nousu?!?!? eli onko vr6:sissa jokin tyyppivika tossa kohden vai mistä moinen vois johtua. kone siis käy ja kukkuu hyvin??? autolla 244tkm ajettu...
vr6-93
vielä tosta jakopäästä tarviiko koneen kannatin tyynyjä irrotaa kun tekee ton remontin ja samalla vaihtaa kytkimen vai lähteekö koneen ollessa paikallaa?vai tarviiko konetta liikutella että saa enemän työ tilaa.olisko jollain tosta remontista kuvia olis kiva nähdä mihin [email protected] tonne vois lähetää
Tuossa jakopääjumpassa auttaa vanha tuttu vortexin diy:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409
eli eikö muka kukaan ole liittänyt lisämittareita autoon, vesi- ja öljynlämpömittarit olis kyseessä! Onko ilman T-kappaletta mahdollista liittä anturit jonneki?
Taitaapa olla ainut keino laittaa se T-kappale väliin...
VR-kutosessa muistaakseni öljynpaine/lämpöanturan kierteet on 10x1mm, eli se T-Kappale sen mukaan.
Vedenlämpöanturan saa termoskoppaan, jos autossa ei ole ilmastointia -> yksi vapaa paikka kopassa.
Omaani lisäsin ainoan tarpeelliseksi katsomani, eli öljynpainemittarin.
Hajos sitten vr6 corradosta tollanen iso vesiputki, joka kulkee lohkon etupuolella siellä alhaalla, ilmeisesti menee vesipumpulle, kun näyttää päättyvän laturin paikkeille. Siitä repes t-haara irti, josta lähti pienempi vesiputki. Näyttäis olevan jotain muovia toi putki..
Kellää mitään tietoa paljonko maksaa uusi ja onko kuinka iso homma vaihtaa? Joutuu ilmeisesti ainakin jäähdyttimen purkamaan edestä pois ja keulaa muutenkin? Kun on niin ahdas paikka, ettei siellä muuten mitään mahdu tekemään...
Mistä kohdin tuo corradon puskuri muuten on kiinni? Olis hyvä tietää ennen kuin alkaa purkamaan.
Kellää mitään tietoa paljonko maksaa uusi ja onko kuinka iso homma vaihtaa? Joutuu ilmeisesti ainakin jäähdyttimen purkamaan edestä pois ja keulaa muutenkin? Kun on niin ahdas paikka, ettei siellä muuten mitään mahdu tekemään...
Mistä kohdin tuo corradon puskuri muuten on kiinni? Olis hyvä tietää ennen kuin alkaa purkamaan.
Uusi putki maksaa volkkarilla noin 30 euroa, mutta motonetistä saa hintaan 5.90 eli sieltä vaan, halpa osa.
Se on melkoinen homma vaihtaa, jos purkaa koko keulan niinkuin itse tein. Joku sitä silloin väitti jälkeenpäin tällä foorumilla että ei olis tarvinnu koko keulaa purkaa. Mutta siihen tulokseen itse silloin tulin että pakko on purkaa jotta saa vähän tilaa... Siellä ei nimittäin ole ylimääräistä tilaa milliäkään! Eihän sitä tietenkään turhaan kannata purkaa JOS sen mahtuu vaihtamaan. Mutta kerro sitten pitikö purkaa vai eikö pitänyt.
Se on melkoinen homma vaihtaa, jos purkaa koko keulan niinkuin itse tein. Joku sitä silloin väitti jälkeenpäin tällä foorumilla että ei olis tarvinnu koko keulaa purkaa. Mutta siihen tulokseen itse silloin tulin että pakko on purkaa jotta saa vähän tilaa... Siellä ei nimittäin ole ylimääräistä tilaa milliäkään! Eihän sitä tietenkään turhaan kannata purkaa JOS sen mahtuu vaihtamaan. Mutta kerro sitten pitikö purkaa vai eikö pitänyt.
^ite en ottanu kun sen anturikotelon irti laiskana heppuna, saa vaan olla tarkkana että menee se vesipumpunpään tiiviste kunnolla.
^^kannattaa ennen ku motonetissä menee käymää kattoo tarviiko muita muoviosia siihen vaihtaa, lähinnä se anturin kotelo on melko hapero kanssa jos ei aikasemmin sitä kukaan oo vaihtanu.
^^kannattaa ennen ku motonetissä menee käymää kattoo tarviiko muita muoviosia siihen vaihtaa, lähinnä se anturin kotelo on melko hapero kanssa jos ei aikasemmin sitä kukaan oo vaihtanu.
No nyt on corradoon vaihdettu toi rikkoutunut vesiputki. Ei joutunu keulaa purkamaan, saatiin vaihdettua se sorminäppäryyttä ja pitkiä hermoja hyväksi käyttäen :)
Samalla vaihdettiin ne pari pienempää lyhyttä vesiletkua, mitkä kulki sen putken läheisyydessä, olivat sen verran happaman näköisessä kunnossa..
Samalla vaihdettiin ne pari pienempää lyhyttä vesiletkua, mitkä kulki sen putken läheisyydessä, olivat sen verran happaman näköisessä kunnossa..
Nyt on toi vr6 corrado tehnyt muutamaan kertaan ihan satunnaisesti sellaista, että kun painaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset tippuu niin alas, että auto sammuu.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Likainen tyhjäkäyntimoottori? Muuten autoo pelaa täysin normaalisti ja tuokin tuntuu tapahtuvan täysin satunnaisesti.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Likainen tyhjäkäyntimoottori? Muuten autoo pelaa täysin normaalisti ja tuokin tuntuu tapahtuvan täysin satunnaisesti.
joo tossa ~850rpm paikkeilla se pyörii. Mistäs tota tyhjäkäyntiä muuten voi säätää? Pitää nyt seurailla tota tilannetta, että alkaako tekemään sitä sammahtelua useamminkin, vai jäikö tohon muutamaan kertaan, kun esim. tänää ei sitä ilmennyt.
On toi auto vielä niin uusi tuttavuus, ettei tiedä tosta vielä oikein mitään..
On toi auto vielä niin uusi tuttavuus, ettei tiedä tosta vielä oikein mitään..
Hmmm... Tossa tuli pieni ongelma eteen!! PRKL tuli kansiremppa eteen... pääse vuotamaan jäähdytinnestettä pihalle ilmanputsarin puolelta! :) Ihan niin kuin olis Niegara kyseessä! :) Onko kenelläkään tietoa, että mistä mahtais löytyy kuvallisia ohjeita tuon tiivisteen vaihtamiseen. Tai ylipäätänsän ohjeita koneen aukaisemiseen. Samalla kyllä vaihtuu kaikki laahaimet ja kiristimet...ja kaikki muukin kuluneet osat. Onko vi**umainen projekti?! Ajattelin kun eipä oo pahemmin tätä 6 konetta aukastu! :/ jos jollain on jotain hyviä pelivinkkejä tähän, niin niitä otetaan ilomielin vastaan, muuten voi olla tällä jätkällä menee sormi hyvin äkkiä suuhun. Tossa olen yrittänyt tiuhaan lueskella noita neuvoja sun muita kommentteja tästä, mutta ei oo oikeen saanu sopivaa kuvaa... Täytyy kai jatkaa lukemista...
Tuttu ja turvallinen linkki joka löytyy melkee joka sivulta tässä topicissa http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409
APUVA!
Vaihdoin -94 vr6 golfin aj. 207 tkm 3 päivää sitten ja heti alkoi tulemaan koneesta ylimääräinen ääni!
Vaihto hetkellä kuuntelin moottorin tarkasti eikä sieltä kuulunut mitään ylimääräistä (olin tietoinen mallin nokkaketju viasta).
Nyt n. 150 km ajon jälkeen kone rahisee, mielestäni pakosarjan puolelta.
Auto on ns. suomiauto ja siinä on huoltokirja 150 tkm asti muttei merkintää ketjun vaihdosta eli siellä on ilmeisesti alkuperäinen?
Onko myyjä voinut tehdä jotain vippaskonsteja että rahina häviää parin sadan kilometrin ajaksi?
Mihin firmaan pääkaupunkiseudulla kannattaisi viedä kuunneltavaksi jotta vika varmistuisi?
Vaihtokaupan tein yksityisen henkilön kanssa, onko hänellä mitään vastuuta?
KIITOS MAHDOLLISEMMAN PIKAISISTA VASTAUKSISTA!
Vaihto hetkellä kuuntelin moottorin tarkasti eikä sieltä kuulunut mitään ylimääräistä (olin tietoinen mallin nokkaketju viasta).
Nyt n. 150 km ajon jälkeen kone rahisee, mielestäni pakosarjan puolelta.
Auto on ns. suomiauto ja siinä on huoltokirja 150 tkm asti muttei merkintää ketjun vaihdosta eli siellä on ilmeisesti alkuperäinen?
Onko myyjä voinut tehdä jotain vippaskonsteja että rahina häviää parin sadan kilometrin ajaksi?
Mihin firmaan pääkaupunkiseudulla kannattaisi viedä kuunneltavaksi jotta vika varmistuisi?
Vaihtokaupan tein yksityisen henkilön kanssa, onko hänellä mitään vastuuta?
KIITOS MAHDOLLISEMMAN PIKAISISTA VASTAUKSISTA!
Valitettavasti myyjällä ei mitään vastuuta siitä. ellei sit ole asiallinen tyyppi ja peruu kauppoja tms. Eihän se voisi rahista se käyttöhihna siis laturin? Jakopäähän ei oikein mun tietämyksellä mitään vippasjuttuja pysty virittelemään. -94 eteenpäin taisi tulla jotain parannuksia jakopäähän mut tiedä sit niiden kestävyydestä.Mikään ei oo niin varmaa kuin epävarma vr:ien kohdalla.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Jos aiot pitää auton pidempään, jakopääremonttiin on syytä ryhtyä piakkoin. Jakopään äänet noilla kilometreillä ei ole ihme, jos ei ole remontoitu.
Millään vippaskonstilla ääntä ei saa hiljaiseksi. Ja yksityiseltä ostaessaan auton ostaa aina myyntihetken kunnossa jolloin jälkikäteen on itse vastuussa vioista. Tuskin myyjälle voi tuosta vierittää mitään kuluja koska eihän tuon ketjujakopään remonttia ole volkkarin huolto-ohjelmassa ollenkaan myöskään.
Millään vippaskonstilla ääntä ei saa hiljaiseksi. Ja yksityiseltä ostaessaan auton ostaa aina myyntihetken kunnossa jolloin jälkikäteen on itse vastuussa vioista. Tuskin myyjälle voi tuosta vierittää mitään kuluja koska eihän tuon ketjujakopään remonttia ole volkkarin huolto-ohjelmassa ollenkaan myöskään.
Terve. Mulla pitäs autoon vaihtaa kytkin tässä jakopäänrempan yhteyvessä. Motonetistä kattelin, että löytyskö kytkinpakettia niin ei. Löytyy vaan erikseen painelaakeri ja kytkinlevy. Paineasetelma siis puuttuu. Mistä löytyy tähän pakettiin käypä osa? Vai onko muita hyviä vaihtoehtoja kytkinpaketille? Millaisia olette itsellenne vaihtaneet? Nettisivuja?
kiitos.
kiitos.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Mulle tuli sachsin kytkinpaketti eli levy, painelaakeri, paineasetelma, samat hilut kuten alkuperäisestikin kytkimenä ko. autossa, tarvikkeena kaveri hommasi varmaankin Tampereelta varaosamaailman kautta muistaakseni... Ei mikään ilmanen ollut, mutta halvempi kuin Laakkosella.
Kampiakselin stefa kannattaa vaihtaa, myös vauhtip. pultit on 'always replace'-kamaa. Jos hifistellä haluaa, mun mielestä kannattaisi myös vauhtipyörä pyöräyttää sorvissa, mulla ravistaa vieläkin kytkin hieman tuon homman jäljiltä kun ei ole hioutunut tarpeeksi. Eli kytkin ei kyllä tuossa remontissa aistinvaraisesti mitattuna parantunut. On tosin hieman kevyempi polkea kuin alkuperäinen, vaikka onkin samalla Sachsin numerolla.
Kampiakselin stefa kannattaa vaihtaa, myös vauhtip. pultit on 'always replace'-kamaa. Jos hifistellä haluaa, mun mielestä kannattaisi myös vauhtipyörä pyöräyttää sorvissa, mulla ravistaa vieläkin kytkin hieman tuon homman jäljiltä kun ei ole hioutunut tarpeeksi. Eli kytkin ei kyllä tuossa remontissa aistinvaraisesti mitattuna parantunut. On tosin hieman kevyempi polkea kuin alkuperäinen, vaikka onkin samalla Sachsin numerolla.
Vaikkapa tekstit -osiosta...
Edit: Vain nopeat jne...
Edit: Vain nopeat jne...
Moro. Ootteko te lastuttaneet omia vr6:sianne?? Jos olette niin mistä olette lastun ostaneet. Itse löysin nettivaraosan kautta liikkeen, joka myy volkkareihin käypiä lastuja 60 euron hintaan!! Luvataan muka keskimäärin 18 pollea lisää ja kaikkea muuta mikä nyt lastulle on ominaista. Voiko näin halvalla saada oikeasti toimivan lastun? Kannattaako moista edes kokeilla? Onko lastun laittaminen kuinka helppo operaatio? Näin kuvasarjan tälla topikilla ja eihän tuo vaikealta näyttänyt mutta miten on?
Mä tilasin tuolta http://myworld.ebay.com/powerchips_technology ja siin tulee kyl ohjeet mukaa miten se vaihetaa.
Nyt se naputtava ääni on paikannettu vaihteistoon(automaatti).
Ääni on hävinnyt lähes kokonaan ja tulee enää harvoin.
Täytyy kokeilla jos uudet öljyt ja suodatin auttais kun näyttää öljyt aikas huonolta.
Laatikkohan tohon kuulemma maksaa PALJON.
Mitä öljyä olette käyttäneet VR6 automaateissa? Tuleeko öljypohjan tiivisteeseen silikoonia vai pelkkä uus tiiviste?
Mitä öljyä olette käyttäneet moottorissa?
Ääni on hävinnyt lähes kokonaan ja tulee enää harvoin.
Täytyy kokeilla jos uudet öljyt ja suodatin auttais kun näyttää öljyt aikas huonolta.
Laatikkohan tohon kuulemma maksaa PALJON.
Mitä öljyä olette käyttäneet VR6 automaateissa? Tuleeko öljypohjan tiivisteeseen silikoonia vai pelkkä uus tiiviste?
Mitä öljyä olette käyttäneet moottorissa?
ilmastoinnin kompura
saako ilmastoinnin kompuraa testattua mitenkään et toimiiks? nestettä ei oo olleskaa ku kenno puhki. uus tilattu ja pitäs tällä viikol tulla mut jos kompura on rikki ni en tiiä vaihanko vaan pistän perkele koko vehkeen kiertoon.:D paitsi jos joku tietää jostain halvan mestan mistä ostaa? ja onks noi miten herkkii laukeen?
Viimeksi muokannut Tejno, 9.7.2007 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.ebay.co.uk www.ebay.de vaikeeta? Vähä ku katon ylös päin ni on linkki mist saa halppis lastuja.
Golf III VR6:n jarruongelmia
Viimesen puoltoista tuntia oon tässä viettäny selaillessani tätä foorumia. Ja oon löytäny monet jutut koskien Golfin ABS ongelmia, mutta yksikään ei ole kertonut näihin ongelmiin liittyvän ABS:n moottorin pitämää meteliä.
Takajarrut oli sen verran remontissa vähän aikaa sitten että levyt ja palat vaihdettiin.
Aikaisemmin ei ABS kiukutellut ollenkaan, mutta tämän remontin jälkeen alkoi temppuilu. Käynnistäessä valo ei pala mutta hetken ajon jälkeen ABS:n moottorista kuuluu rutinaa. Ääni kuuluu muutamaan otteeseen ja sen jälkeen syttyy ABS:n varotusvalo ja ABS on pois pelistä. Saman äänen saa aikaiseksi myös voimakkaasti jarruttamalla, tässä erona on se että jarrupoljin painelee pehmeäksi kun maatalonemännän tissit...
Muutenkin jarrujen remontoinnin jälkeen jarrut on jotenkin pehmoisen tuntuiset.
Onko kokemuksia? Neuvoja?
Oisko niillä ABS:n antureilla jotain tekemistä tämän kanssa? Jarrujärjestelmässä ilmaa? Vai koko ABS:n moottori *askana? Kun ei tiedä oikeen että mistä tämän ongelman korjaamisen aloittaisi kun ei viittis joka jarrujärjestelmän osaa vaihtaa... kun jarrut on muuten ihan hyväkuntoiset.
Takajarrut oli sen verran remontissa vähän aikaa sitten että levyt ja palat vaihdettiin.
Aikaisemmin ei ABS kiukutellut ollenkaan, mutta tämän remontin jälkeen alkoi temppuilu. Käynnistäessä valo ei pala mutta hetken ajon jälkeen ABS:n moottorista kuuluu rutinaa. Ääni kuuluu muutamaan otteeseen ja sen jälkeen syttyy ABS:n varotusvalo ja ABS on pois pelistä. Saman äänen saa aikaiseksi myös voimakkaasti jarruttamalla, tässä erona on se että jarrupoljin painelee pehmeäksi kun maatalonemännän tissit...
Muutenkin jarrujen remontoinnin jälkeen jarrut on jotenkin pehmoisen tuntuiset.
Onko kokemuksia? Neuvoja?
Oisko niillä ABS:n antureilla jotain tekemistä tämän kanssa? Jarrujärjestelmässä ilmaa? Vai koko ABS:n moottori *askana? Kun ei tiedä oikeen että mistä tämän ongelman korjaamisen aloittaisi kun ei viittis joka jarrujärjestelmän osaa vaihtaa... kun jarrut on muuten ihan hyväkuntoiset.
Anturivialta toi mun korvaan kuulostaa, ainakin oma Passat käyttäyty samalla tavalla kun oli toinen antureista sökö.
Mulla tuli jarruihin ilmaa pelkästään sillä että irrotin satulat ja kääntelin niitä eri asentoon, letkut kiinni.
Ja vissiin kolmesti tai neljästi sai ilmata koko systeemin että jarrut rupes toimimaan entiseen malliin.
Tosin jos levyt ja palat on molemmat uutta, niin jarrut tuntuu oudoilta aluksi.
Mulla tuli jarruihin ilmaa pelkästään sillä että irrotin satulat ja kääntelin niitä eri asentoon, letkut kiinni.
Ja vissiin kolmesti tai neljästi sai ilmata koko systeemin että jarrut rupes toimimaan entiseen malliin.
Tosin jos levyt ja palat on molemmat uutta, niin jarrut tuntuu oudoilta aluksi.
Voisin sanoa omalta kohdalta että paskaa haukata. Menin vaihtamaan moottoripyörän -92 VR6 Golffiin. Konepuolelta tehty lähes kaikki mahdollinen huolto, ei vikoja, mutta sähköpuoli onkin sitten asia erikseen. Ostohetkellä tuntui toimivan ihan ok, paria poikkeusta lukuunottamatta, joiden myyjä sanoi korjaantuvan 20e hintaisella X-releellä
Esimerkkinä nyt vaikka sitten juuri X-releen ohjastamat pyyhkijät/tuulettimet/jne, jotka eivät saa yleensä virtaa ollenkaan, ellei avainta pidä käynnistysasennossa.
(Käynnistys on ohitettu erilliselle nappulalle, syytä en tiedä. Veikkaisin murtohälytinviritelmää, jonka kautta on tuntunut menevän kaikki ja joka ei nyt ole käytössä).
Tuossa paikallisessa liikkeessä arvelivat viaksi virtalukon pohjaa, jonka nyt ostin mutten ole vielä ehtinyt vaihtaa. Toivottavasti syy olisi siinä, tai eihän tuolla sateella voi ajella. Ei ole kovin kiva räplätä avainta ajon aikana että saisin pyyhkijät/pitkät valot toimimaan.
Sitten kun autossa on virrat päällä, mutta kone ei käy, bensapumpun rele nakuttaa käynnistykseen asti. Mistähän voi johtua onkohan haittaa?
Kummallisin vika on kyllä tämä: joskus auton ovia lukitessa, kun avainta pitää pidemmän aikaa lukitsemisasennossa, saattavat etuikkunat lähteä aukeamaan!? Ei kuulosta tarkoituksella tehdyltä ominaisuudelta ;< Pääsääntöisesti keskuslukitus toimii kuitenkin ok, paitsi pelkääjän puolelta nyt ei saa avaimella edes ovea auki. Huoh. Ja takana sähköikkunat eivät toimi, mutta sen vian luulen tietäväni, korjaus onkin sitten eri asia.
Luulen että syynä moniin edellämainituista on juuri tuo Cargardin varashälytin, joka ei ole nyt edes aktiivisena. Sinne kun tulee suoraan virta akulta, eli mm. starttimoottorin saa pyörähtämään hieman sen johtoja rassaamalla. Autohan ei luonnollisestikaan käynnisty, kun virtoja ei muualle kulje. Tiedä sitten toimisikon paremmin jos hälytin olisi paikallaan, mutta kun sen kiinnitän, huutaa pillit ja torvet enkä saa kuitattua hälytystä pois. Liekö siihen syynä kauko-ohjaimen paristojen jännite (n. 4V, täysinä 6V, eli ei tuo vielä liian alhainen pitäisi olla..)
Sellaista. Hakekaa joku auto pois jos sähköpuolesta ymmärrätte :D ei tuolle muutenkaan käyttöä ole. Muuten toimii mainiosti ja on kaikenmaailman hilavitkutin ja koristusta.
Esimerkkinä nyt vaikka sitten juuri X-releen ohjastamat pyyhkijät/tuulettimet/jne, jotka eivät saa yleensä virtaa ollenkaan, ellei avainta pidä käynnistysasennossa.
(Käynnistys on ohitettu erilliselle nappulalle, syytä en tiedä. Veikkaisin murtohälytinviritelmää, jonka kautta on tuntunut menevän kaikki ja joka ei nyt ole käytössä).
Tuossa paikallisessa liikkeessä arvelivat viaksi virtalukon pohjaa, jonka nyt ostin mutten ole vielä ehtinyt vaihtaa. Toivottavasti syy olisi siinä, tai eihän tuolla sateella voi ajella. Ei ole kovin kiva räplätä avainta ajon aikana että saisin pyyhkijät/pitkät valot toimimaan.
Sitten kun autossa on virrat päällä, mutta kone ei käy, bensapumpun rele nakuttaa käynnistykseen asti. Mistähän voi johtua onkohan haittaa?
Kummallisin vika on kyllä tämä: joskus auton ovia lukitessa, kun avainta pitää pidemmän aikaa lukitsemisasennossa, saattavat etuikkunat lähteä aukeamaan!? Ei kuulosta tarkoituksella tehdyltä ominaisuudelta ;< Pääsääntöisesti keskuslukitus toimii kuitenkin ok, paitsi pelkääjän puolelta nyt ei saa avaimella edes ovea auki. Huoh. Ja takana sähköikkunat eivät toimi, mutta sen vian luulen tietäväni, korjaus onkin sitten eri asia.
Luulen että syynä moniin edellämainituista on juuri tuo Cargardin varashälytin, joka ei ole nyt edes aktiivisena. Sinne kun tulee suoraan virta akulta, eli mm. starttimoottorin saa pyörähtämään hieman sen johtoja rassaamalla. Autohan ei luonnollisestikaan käynnisty, kun virtoja ei muualle kulje. Tiedä sitten toimisikon paremmin jos hälytin olisi paikallaan, mutta kun sen kiinnitän, huutaa pillit ja torvet enkä saa kuitattua hälytystä pois. Liekö siihen syynä kauko-ohjaimen paristojen jännite (n. 4V, täysinä 6V, eli ei tuo vielä liian alhainen pitäisi olla..)
Sellaista. Hakekaa joku auto pois jos sähköpuolesta ymmärrätte :D ei tuolle muutenkaan käyttöä ole. Muuten toimii mainiosti ja on kaikenmaailman hilavitkutin ja koristusta.
Kuulostaapa oudolta ominaisuudelta... No, joka tapauksessa ominaisuus tai ei, häikkää on siinäkin, sillä tuskin ikkunoiden on tarkoitus aueta joka kerta kun koittaa ovia avata.
No, auto menee tuohon paikalliseen Autosähköön katsottavaksi, maksakoon mitä makso. Jos vilkuilevat ainakin tuon virtalukon pohjan ja startin oikein + takaovien sähköikkunat.
Mutta tuo bensapumpun releen naksutus vielä ihmetyttää, siihen jos saisin vielä ratkaisin?
ABS-jarrujen toimintakin pitää selvittää, mutta taidan jättää myöhemmälle ajankohdalle.
No, auto menee tuohon paikalliseen Autosähköön katsottavaksi, maksakoon mitä makso. Jos vilkuilevat ainakin tuon virtalukon pohjan ja startin oikein + takaovien sähköikkunat.
Mutta tuo bensapumpun releen naksutus vielä ihmetyttää, siihen jos saisin vielä ratkaisin?
ABS-jarrujen toimintakin pitää selvittää, mutta taidan jättää myöhemmälle ajankohdalle.
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Huh. Helpotus kyllä, säikähdin että kaikki sähköt aivan sekaisin.
6000e tuohon käytännössä sijoitin, eli en hirveästi sen alle luovu.
Jos tuo virtalukon pohja korjaa kaikki loput ongelmat, joka hyvinkin mahdollista, niin suurempia vikojahan ei sitten autossa olekaan. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato ja kuoli Uskossa.
Saahan tuosta kysellä tarkemmin tietoja jos oikeasti kiinnostaa, kyllä se pihasta lähtee, koska tarkoitus ei ollut muutenkaan säilyttää. Ajettavuudeltaan hyvä auto, mutta liian kallis itseni pitää ympärivuotisena autona. Joka tapauksessa ensi perjantaina on huoltoaika varattu, toivottavasti ei kovin kalliiksi tulisi.
ABS:stä en osaa sanoa mitään. Siihenkin voi virtalukon pohja vaikuttaa, eli se saattaa toimia moitteetta kun saan sen vaihdettua. Tällä hetkellä ei ainakaan vastaan potki vaikka hiekalla lukkojarrutuksen teenkin. Mutta jos ei toimi tuon pohjan vaihdon jälkeenkään, niin mistähän vikaa kannattaisi lähteä hakemaan?
Tuo jälkeenpäin asennettu varashälytinkin vähän arveluttaa, tai enimmäkseen se käynnistysviritys. Avaimella Ignition ON ja nappulasta käyntiin, toisaalta sillä mitään merkitystä ole, mutta miksei johtoja ole voitu vetää suoraan virtalukolle asti... Huomenna täytyy vähän rassata taas jossei vettä sataisi
6000e tuohon käytännössä sijoitin, eli en hirveästi sen alle luovu.
Jos tuo virtalukon pohja korjaa kaikki loput ongelmat, joka hyvinkin mahdollista, niin suurempia vikojahan ei sitten autossa olekaan. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato ja kuoli Uskossa.
Saahan tuosta kysellä tarkemmin tietoja jos oikeasti kiinnostaa, kyllä se pihasta lähtee, koska tarkoitus ei ollut muutenkaan säilyttää. Ajettavuudeltaan hyvä auto, mutta liian kallis itseni pitää ympärivuotisena autona. Joka tapauksessa ensi perjantaina on huoltoaika varattu, toivottavasti ei kovin kalliiksi tulisi.
ABS:stä en osaa sanoa mitään. Siihenkin voi virtalukon pohja vaikuttaa, eli se saattaa toimia moitteetta kun saan sen vaihdettua. Tällä hetkellä ei ainakaan vastaan potki vaikka hiekalla lukkojarrutuksen teenkin. Mutta jos ei toimi tuon pohjan vaihdon jälkeenkään, niin mistähän vikaa kannattaisi lähteä hakemaan?
Tuo jälkeenpäin asennettu varashälytinkin vähän arveluttaa, tai enimmäkseen se käynnistysviritys. Avaimella Ignition ON ja nappulasta käyntiin, toisaalta sillä mitään merkitystä ole, mutta miksei johtoja ole voitu vetää suoraan virtalukolle asti... Huomenna täytyy vähän rassata taas jossei vettä sataisi
Mä tilasin tuolta http://myworld.ebay.com/powerchips_technology ja siin tulee kyl ohjeet mukaa miten se vaihetaa.
[rahiNa] ootko huomannu minkään näköistä eroa tuolla lastulla tai ilman, kulutus jne? Toisin sanoin oliko tuo kannattava ostos??
Sillee paha sanoo ku oon ajanu sil autol vaa oittaalle ja takas. Kylhän siin tuntu tehoo olevan kivast mut sit ku kakkos autona oli civikki ni toi corrado tuntuu nii tykki vehkeeltä vaik olis 150hp =D Kulutus tais olla sinne oittaalle about 7.2l/100km mitä se ajotietokone ny näytti. Kuha saa ton taas ajokunoo ni vien sen klaukkalaa dynoo ni näkee lastujen erot. Eli joko täs kuus tai ens kuus. Sit voin kertoo miten kävi :)
Tere. Onko teidän vr6:sissanne lämmöt kuinka korkealla? Mikä on semmonen maksimi mihin ne saisi nousta? Itselläni saattaa nousta tuollaisessa 120km/h nopeudessa tämmösellä lämpimällä ilmalla lämmöt jopa 96 asteeseen!! Ei uskalla kovin isoilla kierroksilla pitkiä matkoja ajaa. Talvella tällaista lämpöjen nousua ei tapahdu. Myöskin kyläajossa lämmöt nousevat yli 90 asteen mutta kun laittaa ILMASTOINNIN päälle niin lämmöt laskevat ja pysyvät alle 90 asteessa. Mikä selitys tälle löytyy?? Huomasin myös että termostaattikoppa tiputtaa nesteitä. Onko tämän vuotaminen mahdollinen tähän lämpöjen nousuongelmaan?
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Eipä kai tuo 96 vielä kovin paha ole, oli se sitten veden tahi öljyn lämpö.
Kai sulla kuitenkin flekti lähtee käyntiin (ilman että ilmastointi on päällä). Jos flekti ei toimisi olisi lämmöt vieläkin korkeammalla. Mulla vastaavalla myllyllä vedenlämmöt aina 90C eli viisari pystyssä ja öljy käyntilämpöisellä koneella 90C, kunnon kuormalla 100C tienoilla. Tuo konehan on varustettu vesi/öljy lämmönvaihtimella eli kylmillä öljyillä vesi lämmittää nopeasti öljyt ja kuumalla koneella vesi jäähdyttää öljyä.
Mulla on automaatti-ilmastointi, siis climatronic, ja flekti pyörii mulla aina, kun ilmastointi on päällä, siis yli n. +5C lämpötiloissa. Tämä selittää miksi käy viileämpänä ilmastointi päällä, mulla ei kyllä vaikutusta huomaa.
Kannattaa vaihtaa se termostaattikoppa ja ehkä samalla termostaattikin ja nesteet jos ei niitä ole ikänä vaihdettu. Termostaatti/anturikotelo on yleensä lahohko, jos on vanhempi pirssi kyseessä. Jos vuoto on iso ja päästää paineita pihalle, voi lämpöjen nousua tulla, kun alkaa keittämään.
Juu. ja flektin toiminta ja sulakkeet kannattaa myös tarkastaa.
Kai sulla kuitenkin flekti lähtee käyntiin (ilman että ilmastointi on päällä). Jos flekti ei toimisi olisi lämmöt vieläkin korkeammalla. Mulla vastaavalla myllyllä vedenlämmöt aina 90C eli viisari pystyssä ja öljy käyntilämpöisellä koneella 90C, kunnon kuormalla 100C tienoilla. Tuo konehan on varustettu vesi/öljy lämmönvaihtimella eli kylmillä öljyillä vesi lämmittää nopeasti öljyt ja kuumalla koneella vesi jäähdyttää öljyä.
Mulla on automaatti-ilmastointi, siis climatronic, ja flekti pyörii mulla aina, kun ilmastointi on päällä, siis yli n. +5C lämpötiloissa. Tämä selittää miksi käy viileämpänä ilmastointi päällä, mulla ei kyllä vaikutusta huomaa.
Kannattaa vaihtaa se termostaattikoppa ja ehkä samalla termostaattikin ja nesteet jos ei niitä ole ikänä vaihdettu. Termostaatti/anturikotelo on yleensä lahohko, jos on vanhempi pirssi kyseessä. Jos vuoto on iso ja päästää paineita pihalle, voi lämpöjen nousua tulla, kun alkaa keittämään.
Juu. ja flektin toiminta ja sulakkeet kannattaa myös tarkastaa.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Niinpä, eipä sitä korkkia kannata kauaa ihmetellä, uusi motonetissä:
JÄÄHDYTTIMEN KORKKI VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Pitää jäähdyttimen paineen oikeana
Golf III. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7469 6.80
Ei maksa paljoa. Vaihdoin, kun paisuntasäiliön ympäristössä oli pakkasnesteen turskeita. Motonetin korkki on aivan identtinen alkuperäisen kanssa, VAG-logot puuttuu.
JÄÄHDYTTIMEN KORKKI VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Pitää jäähdyttimen paineen oikeana
Golf III. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7469 6.80
Ei maksa paljoa. Vaihdoin, kun paisuntasäiliön ympäristössä oli pakkasnesteen turskeita. Motonetin korkki on aivan identtinen alkuperäisen kanssa, VAG-logot puuttuu.
No, nyt on sähköt niinkuin pitääkin, ei turhia varashälytinrävellyksiä välissä.
ABS:t eivät toimi, enkä jaksa edes miettiä mikä vikana. Anturi se kai voisi olla, koska merkkivalo ei ainakaan pala. Ei ole sitä rahaa eikä halua uusia.
Vielä ihmetyttää tuo keskuslukitus. Välillä kuskin ovea suljettaessa keskuslukitus ei heti toimi. Lähden vaikka sisälle ja autolle takaisin tullessa ovet ovat lukkiutuneet?? Älkää nyt taas sanoko kyseessä olevan joku outo ominaisuus?
Toinen melko pieni vika on pelkääjän oven ikkuna, aukeaa nimittäin pienen matkan vain kerrallaan sekä kuskin että pelkääjän oven kytkimestä. Kuuluuko olla niin vai joku häiriö jossain?
ABS:t eivät toimi, enkä jaksa edes miettiä mikä vikana. Anturi se kai voisi olla, koska merkkivalo ei ainakaan pala. Ei ole sitä rahaa eikä halua uusia.
Vielä ihmetyttää tuo keskuslukitus. Välillä kuskin ovea suljettaessa keskuslukitus ei heti toimi. Lähden vaikka sisälle ja autolle takaisin tullessa ovet ovat lukkiutuneet?? Älkää nyt taas sanoko kyseessä olevan joku outo ominaisuus?
Toinen melko pieni vika on pelkääjän oven ikkuna, aukeaa nimittäin pienen matkan vain kerrallaan sekä kuskin että pelkääjän oven kytkimestä. Kuuluuko olla niin vai joku häiriö jossain?
tommi_nylund
itsellä 2 vuotta sitten suomeen tuotu 2.9 Corrado..
pohja ja pellit 10:n arvoiset...Sinun kuvaamasi oireet saa epäilemään kilometrejä ja alkuperämaata
pohja ja pellit 10:n arvoiset...Sinun kuvaamasi oireet saa epäilemään kilometrejä ja alkuperämaata
Kuvatunlaiset ongelmat ovat hyvin yleisiä jos autoon on tehty ns. teinivirityksiä. Kannattaa tarkistaa varsinkin kaikki poppikoneasennuksissa mahdollisesti tärvätyt johdot. Pojan '92 VR6:ssa keskuslukitus toimi miten sattui, kattoluukku ei nostanut muutakuin takareunaansa, sähkölasit toimivat satunnaisesti. Auton johtosarja oli tärvätty ovien sisällä ja osittain kojelaudan sisuksissa poppikone asennuksissa. Poistimme kaikki viritykset ja korjasimme johtosarjat tehdasoriginaaleiksi. Nyt kaikki sähkölaitteet toimivat moitteettomasti. Suosittelen myös sinulle ainakin ovipahvien irroitusta ja johtojen tarkistusta. Tarkista myös keskuslukituksen alipaineletkujen kunto ja se, että kaikki letkut ovat kiinni asianmukaisesti.
vr6-93
Terve onko jollain ollut kokemuksia sellasesta viasta se missä on sähkövesi pumppu vuotaa nestettä,uusi t haara vaihdettu, mutta kun avaa paisunta säiliön korkin niin vuoto loppuu? paisunta säiliön korkki on kans uus,vuotaa vai silloin kun moottori on käynissä.vuoto on ala puolella outo juttu apua kaivataan.
Onko jollain kokemusta noista nettivaraosassa olevista siruista? Asentamisen ei pitäisi olla mitenkään ihmeellisempää...
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=467654
Hinta on joku 60e paikkeilla ja tehoja keskimäärin 18hv/25nm mutta sitten taas miten kestää....?
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=467654
Hinta on joku 60e paikkeilla ja tehoja keskimäärin 18hv/25nm mutta sitten taas miten kestää....?
No jos tuon verran tehoa tulee lisää niin varmasti tuon kestää, todellisuudessa jos pari konia irtoo lisää niin on hyvä. Eiköhän tuosta vaparin lastuttamista ole pähkäilty täälläkin aika lailla = turhaa hommaa. Tosin ei tuo nyt pahan hintanen kokeilu ole. Kait ne rahansa voisi huonomminkin tuhlata. :)
Mä olen Hannu2 kanssa samaa mieltä noista lastuista vapareihin,vaikka monet kehuukin niitä maasta taivaaseen! Ois kyllä ihan mielenkiintoista tietää mitä oikee dyno sanoo vakion ja lastutetun eroksi. Jos jollaki ois paperit tommosesta kokeilusta tai aikoo mennä testaamaan ni sitte tänne näytille paperit ni tulee kaikille epätietoisille selväks toi lastutus homma!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa