VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Sähköinen vesipumppu käy aina kun virrat on päällä.
Jos sammuttaessa/yleensä lisäksi moottorin jäähdytysnesteen lämpötila on yli 107degC, sähköpumppu myös käy ja flekti pyörii kolmosnopeudella. Tämä on nk. after run cooling system ja sen tarkoitus on tasata koneen lämmöt /jäähdyttää, kun kone sammutetaan kuumana esim. kun on ensin vedetty autopahnalla 250km/h ja pysähdytään sitten sen kummemmin jäähdyttelemättä heti kone seis johonkin nakkikioskille. Kaveri on firmassaan vaihtanut moneen saksantuonti(bensa)mersuun kansipaffeja just tän tapaisen käytön takia (tod.näk.), kun ei aiemmat käyttäjät ole malttaneet jäähdytellä. Kai mersuissakin tuo automatiikka on.
Eli siis apuvesipumppu käy kun:
@ Virrat on päällä
vai kun
@ Virrat on päällä ja jäähdytysnesteen lämpötila on yli jonkun tietyn rajan (107?)?
Onko tuosta sitten jotain haittaa jos tuo ei toimi ns oikein(ei käy)? Muuten kuin ettei toimi tuo aftercooling-systeemi.
Käynti ongelmat lämpöisenä
Moikka,
Heittäkääs alanasiantuntijat mahdollisia vika kohteita, kun Ville Risto alkaa nypyttelemään lämpöisenä ja tuntus vievän bensaa aika reilusti. Lambda on uusittu, mutta ei tuntunut auttavan asiaan! Muistaakseni näistä on paljonkin ollut puhetta, mutta ei nyt jaksais selata koko topicii läpi ;)
Entä onko kellään ollut öljynvuoto ongelmia? Itsellä tiputtaa öljyä alle, huollossa pyysin asiaa tutkimaan ja kertoivat sen olleen vain löystynyt öljyroppu, mutta nyt tulee taas lammikkoo alle! Itse en ole alle vielä päässyt kurkistamaan ja ajattelinkin on jollakin toisella ollut ongelma esim. juurikin tuon ropun löystymisen kanssa?
Toivottavasti pysyy tuo Ville Risto kasassa, pitäsi lähtee tuuppaamaan kohti Suomea torstaina ja matkaa on vaivaset 1 000 kilsaa =/
Heittäkääs alanasiantuntijat mahdollisia vika kohteita, kun Ville Risto alkaa nypyttelemään lämpöisenä ja tuntus vievän bensaa aika reilusti. Lambda on uusittu, mutta ei tuntunut auttavan asiaan! Muistaakseni näistä on paljonkin ollut puhetta, mutta ei nyt jaksais selata koko topicii läpi ;)
Entä onko kellään ollut öljynvuoto ongelmia? Itsellä tiputtaa öljyä alle, huollossa pyysin asiaa tutkimaan ja kertoivat sen olleen vain löystynyt öljyroppu, mutta nyt tulee taas lammikkoo alle! Itse en ole alle vielä päässyt kurkistamaan ja ajattelinkin on jollakin toisella ollut ongelma esim. juurikin tuon ropun löystymisen kanssa?
Toivottavasti pysyy tuo Ville Risto kasassa, pitäsi lähtee tuuppaamaan kohti Suomea torstaina ja matkaa on vaivaset 1 000 kilsaa =/
No itellä samankaltaisia ongelmia eli lämpösenä pomppii ja nykii kihdytettäessä eikä rauhotu ennenkuin kaasua löysää. Itsellä vähän auttoi termarin vaihtaminen, eli ennen ei lämmöt nousseet yli 70 ja nyt siellä 85 tuntumassa. Vika on edelleen itselläkin hakusessa.
Öljyä tiputteli itselläkin alle tossa talvella ja syyksi paljastui toinen öljynpaineantureista. Raottappas niitä kumitötsiä niitten antureitten päältä ja jos siellä on öljyä ni silloin anturi o paskana. Helppo vaihtaa vaikka ahdasta onkin. Ite tosin otin silloin koko öljynsuodattimen jalan irti ja vaihdoin sen tiivisteen sen ja lohkon välistä samalla.
Öljyä tiputteli itselläkin alle tossa talvella ja syyksi paljastui toinen öljynpaineantureista. Raottappas niitä kumitötsiä niitten antureitten päältä ja jos siellä on öljyä ni silloin anturi o paskana. Helppo vaihtaa vaikka ahdasta onkin. Ite tosin otin silloin koko öljynsuodattimen jalan irti ja vaihdoin sen tiivisteen sen ja lohkon välistä samalla.
Hihna irti, hinhapyörä irti, sieltä alta kolme pulttia irti ja hemmetinmoinen ähertäminen jotta saa sen alumiiniin junttaantuneen vesipumpun irti.
Searchilla löytyi tommonen sepustus, sieltä topicin keskivaiheilta...
Searchilla löytyi tommonen sepustus, sieltä topicin keskivaiheilta...
Entä onko kellään ollut öljynvuoto ongelmia?
Kannen tiiviste aika yleinen vika nuissa alkupään vehkeissä.
kun Ville Risto alkaa nypyttelemään lämpöisenä ja tuntus vievän bensaa aika reilusti.
Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä. LT-anturin vaihdollakin on kuulema ollut vaikutusta. Tyhjäkäyntimoottorin puhdistus + kaasuläpän puhdistus. Imuvuoto. Maffi vika. Siinä muutamia.
Hihna irti, hinhapyörä irti, sieltä alta kolme pulttia irti ja hemmetinmoinen ähertäminen jotta saa sen alumiiniin junttaantuneen vesipumpun irti.
Joo, kutakuinkin noin. Vesipumppu oli muistaakseni vaihto-osa, eli vanha vaihdossa marmoritiskille. Ei se pumppu mulla ainakaan tiukassa ollut, ongelmia tuli kun moottorinkiinnikkeeseen katkesi pultti.
E. Siis vesipumpun pyörä, kutakuinkin runkoaisan kohdalla mistä sitten johtuukin se, että konetta joutuu nostamaan... Mutta jos onnistuu muuten, niin kerro ihmeessä :)
Viimeksi muokannut eeosva, 13.3.2007 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ Epäilisin sitä apulaitehihnan kiristintä.
Hetken verran oon omastani nyt mettästänyt tuota vuodon aiheuttajaa, nyt kyllä näyttäs vahvasti nesteen olevan Jäähdytinnestettä, öljyn pinta pysynyt maksimissa ja paisuntasäiliöstä kadonnut tavaraa. Näyttäs vaan erehdyttävästi niin öljymäiseltä tuo VW:n neste, eikös se alkuperäistavara ole punaista?
No kuitenkin riskilla kohti suomee huomenna ja pistää sormet ristiin että kestää tuon matkan ajan ;)
Suomeen ku pääsee on taas paikkoja missä tutkia =)
No kerrotoilen lisää ku vika todella löytyy :)
Hetken verran oon omastani nyt mettästänyt tuota vuodon aiheuttajaa, nyt kyllä näyttäs vahvasti nesteen olevan Jäähdytinnestettä, öljyn pinta pysynyt maksimissa ja paisuntasäiliöstä kadonnut tavaraa. Näyttäs vaan erehdyttävästi niin öljymäiseltä tuo VW:n neste, eikös se alkuperäistavara ole punaista?
No kuitenkin riskilla kohti suomee huomenna ja pistää sormet ristiin että kestää tuon matkan ajan ;)
Suomeen ku pääsee on taas paikkoja missä tutkia =)
No kerrotoilen lisää ku vika todella löytyy :)
No niin, nyt se verkku sitten teki temput.. Pari kuukautta on seisonut ja nyt ei lähde käymään enää ollenkaan..
Sen verta kerkisin katsoa, että bp-pumppu pyörii ja suuttimille tulee bensaa, mutta kipinä on todella heikkoa.
Eli vika kohdistuu puolaan, mitä näissä volkkareissa on mennyt. Otin kyllä autodatasta tiedot ulos ja alan testailemaan puolaa.
Volkkariliikkeessä tosin sanoivat ettei puolaa ole kovin useasti VR6:n mennyt?
Kipinää siis tulee silloin tällöin ja jouluna kun katson tulpan johtojen päästä.
Sen verta kerkisin katsoa, että bp-pumppu pyörii ja suuttimille tulee bensaa, mutta kipinä on todella heikkoa.
Eli vika kohdistuu puolaan, mitä näissä volkkareissa on mennyt. Otin kyllä autodatasta tiedot ulos ja alan testailemaan puolaa.
Volkkariliikkeessä tosin sanoivat ettei puolaa ole kovin useasti VR6:n mennyt?
Kipinää siis tulee silloin tällöin ja jouluna kun katson tulpan johtojen päästä.
Tuli hommattua tuommonen 92 vr6 passat 2.8...
Öljynsuodattimen kanssa tuli ongelmia kun ei sopivaa tunnu löytyvän mistään...
nyt on kolme erilaista käyty läpi ja kokeiltu eikä sovi niinkun pitäisi.
Öljynsuodattimen kotelo kun on myöskin aivan erilainen kuin noissa kuvissa mitä olen katsellut... että ehdotuksia mallista ja näinpoispäin... olisi ihan mukava kun ei menisi ihan suodattamatta takaisin kiertoon öljyt.
Kuva oman auton suodattimen kotelosta:
http://img1.ii2.org/016102997_b.jpg
Huono, mutta eipä sinne alle oikein mahdu valokuvaamaan...
Hengs= väljä
Knecht= väljä
ja joku kolmaskin kokeiltiin.. väljä..
suodattimen^^ reikä on 22-23mm ja tappi johon pitäisi olla tiivis on n.20mm...
Apuja!
Öljynsuodattimen kanssa tuli ongelmia kun ei sopivaa tunnu löytyvän mistään...
nyt on kolme erilaista käyty läpi ja kokeiltu eikä sovi niinkun pitäisi.
Öljynsuodattimen kotelo kun on myöskin aivan erilainen kuin noissa kuvissa mitä olen katsellut... että ehdotuksia mallista ja näinpoispäin... olisi ihan mukava kun ei menisi ihan suodattamatta takaisin kiertoon öljyt.
Kuva oman auton suodattimen kotelosta:
http://img1.ii2.org/016102997_b.jpg
Huono, mutta eipä sinne alle oikein mahdu valokuvaamaan...
Hengs= väljä
Knecht= väljä
ja joku kolmaskin kokeiltiin.. väljä..
suodattimen^^ reikä on 22-23mm ja tappi johon pitäisi olla tiivis on n.20mm...
Apuja!
Speedox: Sulla ei lähde käymään mut voitko tarkentaa miten ei lähde. Pyöriikö startti vai ei mitään elämää missään?
Itsellä ollu oma golffi talven seisonnassa ja pari kertaa käyttäny ja ajellu hieman. Viimeksi vain ei meinannu lähtee millään käymään. Virta puolella jotain ei jaksanu edes starttia pyörittää. Lähti kuitenkin apuvirtaa toisesta autosta antamalla vaikka akku (1,5 v) todettiin liikkeessä olevan tikissä.
Mistä voisi miettimään vikaa miksi näin kävi. Hölmö kun olin niin en sit muistanu koittaa enää ajon jälkeen startata omin voimin. Ja akku on ollu pois paikaltaan kun on kylmä talli.
Itsellä ollu oma golffi talven seisonnassa ja pari kertaa käyttäny ja ajellu hieman. Viimeksi vain ei meinannu lähtee millään käymään. Virta puolella jotain ei jaksanu edes starttia pyörittää. Lähti kuitenkin apuvirtaa toisesta autosta antamalla vaikka akku (1,5 v) todettiin liikkeessä olevan tikissä.
Mistä voisi miettimään vikaa miksi näin kävi. Hölmö kun olin niin en sit muistanu koittaa enää ajon jälkeen startata omin voimin. Ja akku on ollu pois paikaltaan kun on kylmä talli.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Stinky: Alkup. varaosien myyjältä varmasti löytyy oikea suodatin, kun on esittää autosta valmistusnumero ja/tai moottorin sarjanumero. Moottorin sarjanumero/yksilönumero löytyy apulaitepäästä venttiilikopan päädyssä olevasta tarrasta, se alkaa moottorityypillä joka on vr6:ssa AAA...
Vaan kun ei löytynyt. Maanantaina Ehkä selviää suodattimen malli... koska sinne se mikä normaali vr6 eli hengst/knecht ei sopinut.
Hei tota missä voi olla vika ku ajotietokone näyttää keskikulutuksesks 99.9? Muistan et jossain tääl oli siit juttuu mut en löydä sitä enää :o Vikakoodit katottu eikä anna mitää koodei.
Kolmoskopasta en ole tutkinut, mutta vanhemmissa ainakin jos ei saa matkatietoa, eli nopeus/matka mittoja on kulutus tietenkin ajotietokoneen mukaan ääretön kilometriä kohden (99.9). Toimiiko keskinopeus/matkapuolet ajotietokoneessa? Jollei, niin mittaristossa nopeusmittarin yhteydessä oleva anturi kait rikki (näin siis vanhemmassa, kolmonen vaikuttaa samalta systeemiltä).
Vr6 mittariston pimeneminen
Hei,
Olen yrittänyt selailla foorumeita ja googlettaa, mutta tuloksetta. Näinköhän apua löytyisi täältä. Eli hommasin tuossa viikko sitten VW Golf 3 koppasen vr6:sen. Ongelmia tuntuu riittävän. Häiritsevin on tällä hetkellä mittariston toimimattomuus virrat päälle laitettaessa. Mittaristo herää henkiin kun kääntää virtaavaimesta virrat pois(kilometrejäkään ei tauluun lisää tule ,että se menee täysin mykäksi). Hieman niinkuin nurinkurisesti. Olisiko kellään ideoita tähän? Toinen ongelma on ,että absit katoaa välillä sytyttäen abs valon. Flekti(t), pitävät käynnissä ollessaan kovempaa ääntä kuin itse moottori suuremmilla kierroksilla. Varmaan jotain hapettuneita piuhoja vaihtamaan ,mutta mistähän kannattaisi aloittaa?
Olen yrittänyt selailla foorumeita ja googlettaa, mutta tuloksetta. Näinköhän apua löytyisi täältä. Eli hommasin tuossa viikko sitten VW Golf 3 koppasen vr6:sen. Ongelmia tuntuu riittävän. Häiritsevin on tällä hetkellä mittariston toimimattomuus virrat päälle laitettaessa. Mittaristo herää henkiin kun kääntää virtaavaimesta virrat pois(kilometrejäkään ei tauluun lisää tule ,että se menee täysin mykäksi). Hieman niinkuin nurinkurisesti. Olisiko kellään ideoita tähän? Toinen ongelma on ,että absit katoaa välillä sytyttäen abs valon. Flekti(t), pitävät käynnissä ollessaan kovempaa ääntä kuin itse moottori suuremmilla kierroksilla. Varmaan jotain hapettuneita piuhoja vaihtamaan ,mutta mistähän kannattaisi aloittaa?
...mittariston toimimattomuus virrat päälle laitettaessa. Mittaristo herää henkiin kun kääntää virtaavaimesta virrat pois(kilometrejäkään ei tauluun lisää tule ,että se menee täysin mykäksi). Hieman niinkuin nurinkurisesti...
Vaihda virtalukon pohja.
Toinen ongelma on ,että absit katoaa välillä sytyttäen abs valon.
Joku Abs-antureista hajalla...
Ja flektit taitaa normaalistikin pitää kohtuullista kohinaa, viisaammat kertonee enemmän...
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Paljonko mr Loordilla on rullattuna kilometrejä golffissa?
Vois olla guugletusta hedelmällisempää nollata autosta vikakoodit ja ajella vähän, lukea koodit uudelleen, jolloin esim. absivikaa voi alkaa paremmin arpoa. Mulla absi ilmoitti vikaa kuskinpuolen etup. pyörimisanturista, mutta anturin todettuani ehjäksi vika löytyikin abs-ohjainboksin isosta liittimestä. Korjaus oli pinnien putsaus+kontaktispray. Hyvin on pelannut vuoden.
Jos golffissasi on ilmastointi, flekti huutaa kolmosnopeudella kompuran käydessä.
Virtalukon pohja ei paljoa maksa ja jos auto on paljon ajettu se kannattaa vaihtaa, ei muistaakseni maksa paljoa. Vika voi olla mittaristossakin, mutta luulis kannattavan tutkia mittariston ja lähiseudun maadoituspisteitä, jos on huono kontakti.
Kannattaa lukea tämä ketju läpi.
En haluaisi provosoida, mutta tätä ketjua lukiessani olen hämmästellyt, kun sama tarina toistaa itseään. Eli ostetaan -92 saksantuontivr6golffi ja ollaan ostohetkellä niin innoissaan kutosen murinasta ja väännöstä, ettei huomata kuinka jakopään ketju rallattaa, ovien johdot on poikki eikä keskuslukko ja sähköikkunat toimi, absit putoo päältä ja ilmastoinnistakin on karanneet kylmäaineet taivaalle. Ja -92 autossahan on oikeasti 120tkm aina mittarissa.. Omaani olen kyllä ollut tyytyväinen, ostohetkellä oli kyllä abs-vika, mutta korjaus oli helppo. Jakopäänremppa tehtiin sitten 8kk myöhemmin...
Myyjäliikettäkin voi kiusata jos vikaa on ollut ostohetkellä. Toki yli 10v vanhassa autossa mun puolesta vikoja jo kuuluukin olla. Jos ei itsellä ole harrastuneisuutta korjailuhommiin, voi rippikouluikää lähestyvän erikoismallin huollattamiseen palaa aluksi paljon rahaa, eikä sitä sitten kannata heti myydä edelleen, kun samanlaisia tuodaan saksasta solkenaan.
Vois olla guugletusta hedelmällisempää nollata autosta vikakoodit ja ajella vähän, lukea koodit uudelleen, jolloin esim. absivikaa voi alkaa paremmin arpoa. Mulla absi ilmoitti vikaa kuskinpuolen etup. pyörimisanturista, mutta anturin todettuani ehjäksi vika löytyikin abs-ohjainboksin isosta liittimestä. Korjaus oli pinnien putsaus+kontaktispray. Hyvin on pelannut vuoden.
Jos golffissasi on ilmastointi, flekti huutaa kolmosnopeudella kompuran käydessä.
Virtalukon pohja ei paljoa maksa ja jos auto on paljon ajettu se kannattaa vaihtaa, ei muistaakseni maksa paljoa. Vika voi olla mittaristossakin, mutta luulis kannattavan tutkia mittariston ja lähiseudun maadoituspisteitä, jos on huono kontakti.
Kannattaa lukea tämä ketju läpi.
En haluaisi provosoida, mutta tätä ketjua lukiessani olen hämmästellyt, kun sama tarina toistaa itseään. Eli ostetaan -92 saksantuontivr6golffi ja ollaan ostohetkellä niin innoissaan kutosen murinasta ja väännöstä, ettei huomata kuinka jakopään ketju rallattaa, ovien johdot on poikki eikä keskuslukko ja sähköikkunat toimi, absit putoo päältä ja ilmastoinnistakin on karanneet kylmäaineet taivaalle. Ja -92 autossahan on oikeasti 120tkm aina mittarissa.. Omaani olen kyllä ollut tyytyväinen, ostohetkellä oli kyllä abs-vika, mutta korjaus oli helppo. Jakopäänremppa tehtiin sitten 8kk myöhemmin...
Myyjäliikettäkin voi kiusata jos vikaa on ollut ostohetkellä. Toki yli 10v vanhassa autossa mun puolesta vikoja jo kuuluukin olla. Jos ei itsellä ole harrastuneisuutta korjailuhommiin, voi rippikouluikää lähestyvän erikoismallin huollattamiseen palaa aluksi paljon rahaa, eikä sitä sitten kannata heti myydä edelleen, kun samanlaisia tuodaan saksasta solkenaan.
Joo, samaa miettinyt, eli alkaa olla keskustelut niin hajallaan kun topicci kasvaa jatkuvasti että pitäisi jotenkin typistää. Tässähän on paljon muutakin kuin vr6 asiaa, eli moottorin ominaisuudet kun kokoaisi johonkin, esim. tekstit osioon niin nämä abs/virtalukko/lämppärinkenno/ilmastointi ym. eivät "tukkisi" topiccia. Yleensäkin aikalailla lapsipuolen asemassa on koko konetyyppi, lähinnä alkupään heikon jakopään vuoksi (joka sattuu vaan olemaan "väärässä" päässä moottoria), niin joku tiivistelmä näistä topicissa käsitellyistä aiheista olisi hyvä. Jos jollakulla olisi energiaa, voisi onkia näitäkin juttuja topicista: jakopää, sytytys, lämmöt, kansipahvi, käyntiongelmat (olikohan muuta?). Eiköhän ne vr6:sen perusomituisuudet jo ala aikalailla läpikäytynä olla.
vwnut: Niin pyörii, mutta mitään ei tapahdu.. Bensapumppu ainakin saa virtaansa ja tekee sen perus alle 1sec käynnin kun pistää sytytysvirran päälle.
En kyllä usko, että vika on akussa kun testasin, että puolan ohjaus on ihan olematonta.
Olli: Kai se legendaarinen ylijännite vaan sen sitten tappaa ? Toisaalta kuten muissakin laitteissa ylijännite aiheuttaa juotoksissa lämpölaajentumista ja tällöin ei juotos ole enää yhdistävä tekijä niin vika voidaan korjata juottamalla juotos uudelleen. Eipä vaan taida saada tuota puolaa hajotettua?
En kyllä usko, että vika on akussa kun testasin, että puolan ohjaus on ihan olematonta.
Olli: Kai se legendaarinen ylijännite vaan sen sitten tappaa ? Toisaalta kuten muissakin laitteissa ylijännite aiheuttaa juotoksissa lämpölaajentumista ja tällöin ei juotos ole enää yhdistävä tekijä niin vika voidaan korjata juottamalla juotos uudelleen. Eipä vaan taida saada tuota puolaa hajotettua?
Tilaa tommonen Bentleyn "Official factory repair manual"
Sieltä löytyy vaikka mitä
Sieltä löytyy vaikka mitä
Sain jonkin näköisen "FAQ:n" tehtyä.. Se ei ole todellakaan täydellinen ja vapaasti muokattavissa.
http://www.nyrkkipaja.1g.fi/VR6.doc
Pistäkää ihmeessä tuosta palautetta ja korjauksia!
http://www.nyrkkipaja.1g.fi/VR6.doc
Pistäkää ihmeessä tuosta palautetta ja korjauksia!
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
FAQista: Loistavaa, että on viitseliäisyyttä väsätä, tuo on hyvä dokumentti. Toivottavasti se päätyy ajastaan FFp-foorumin artikkeleihin.
BTW, onko muuten muista service-manuaaleista kokemusta, kuin tuosta Bentley-publisherista? Mulla on em. ja onhan se vähän jenkkiläisittäin tehty. Parempi kuin ilman kuitenkin.
BTW, onko muuten muista service-manuaaleista kokemusta, kuin tuosta Bentley-publisherista? Mulla on em. ja onhan se vähän jenkkiläisittäin tehty. Parempi kuin ilman kuitenkin.
Käyköhän tuo 92-93 VR6:n, jos ei ole suorasytkää?
III pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan. . . 10-1093 39.90
III puola+moduli jos moduli neljällä ruuvilla puolaan. . . 10-1143 57.50
Käsittääkseni alla oleva on ns. "moduli"
VR6-2,8 Bosch/Telefunken (Pääteaste). . . . . . . . . . . . 10-8417 52.90
III pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan. . . 10-1093 39.90
III puola+moduli jos moduli neljällä ruuvilla puolaan. . . 10-1143 57.50
Käsittääkseni alla oleva on ns. "moduli"
VR6-2,8 Bosch/Telefunken (Pääteaste). . . . . . . . . . . . 10-8417 52.90
Rynnäkköpäärynä:
Mittaristo näyttää jotain 167tkm, mutta kaikesta muusta olettaisin jossain 250tkm paikkeilla. Pinnien putsausta on saanut harrastaa lähestulkoon jokapaikkaan jossa vain liittimiä on löytynyt (osa kivan vihreitä). Jotain apua joihinkin asioihin on tullut ,mutta todella pätevä ohjeen annoit.
On ilmastointi. Flektin ääni muistuttaa lähinnä ,että kone on kajahtamassa kohta.
Mittaristo on nyt välillä pelannut ja välillä ei. Eli kontaktihäiriötä jossain päin sähköjä. Asia edelleen tutkimuksen alla. Abs ongelmaki on toisinaan ja toisinaan ei. Virtalukon pohja voi olla seuraava vaihdon kohde jos pulma vielä jatkuu.
Mittariston kanssa olinkin hieman yhteyksissä liikkeeseen, mutta tällä hetkellä mittaristo pelaa niin huono sitä on korjaamollekkaan viedä. Hieman harraste/leikkikaluksi auton ostin ,jakopään ketjun rahinaa kovasti seuraten kun todellisista kilometreistä ei ole tietoa.
Mittaristo näyttää jotain 167tkm, mutta kaikesta muusta olettaisin jossain 250tkm paikkeilla. Pinnien putsausta on saanut harrastaa lähestulkoon jokapaikkaan jossa vain liittimiä on löytynyt (osa kivan vihreitä). Jotain apua joihinkin asioihin on tullut ,mutta todella pätevä ohjeen annoit.
On ilmastointi. Flektin ääni muistuttaa lähinnä ,että kone on kajahtamassa kohta.
Mittaristo on nyt välillä pelannut ja välillä ei. Eli kontaktihäiriötä jossain päin sähköjä. Asia edelleen tutkimuksen alla. Abs ongelmaki on toisinaan ja toisinaan ei. Virtalukon pohja voi olla seuraava vaihdon kohde jos pulma vielä jatkuu.
Mittariston kanssa olinkin hieman yhteyksissä liikkeeseen, mutta tällä hetkellä mittaristo pelaa niin huono sitä on korjaamollekkaan viedä. Hieman harraste/leikkikaluksi auton ostin ,jakopään ketjun rahinaa kovasti seuraten kun todellisista kilometreistä ei ole tietoa.
Automaattilaatikko
Alkaa näyttää nuo vaihteiston öljyt aika pahalta... Onkos kukaan vaihdattanu Vr6 automaattilaatikkoon öljyjä? Paljonkohan mahtaa kustantaa? Ja minkäs merkkistä öljyä sinne laitetaan?
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
VR6 kahta erilaista maffia tarjolla??
onko kellään hajua vr6 maffeista, kun niitä on kahta erimoista. Yleensä olen nähnyt myytävissä maffeissa Bosch-koodin 0 280 213 021, mutta mulla on koodi 0 280 217 504. Pienen selvittelyn jälkeen sain selville, että 021 loppuinen on mallia "hotwire" ja 504 on "hot film". ilmeisesti vr6:seen käy kumpi vain? Paljonko uudesta tommosesta Boschin maffista on käypä hinta, kun tolle 021 maffille joku boschin hinnasto ilmoitti yli 600 euroa..
edit: Just tossa löysin netistä jotain infoa, että vanhemmissa malleissa on käytetty tota hotwireä, mutta uudemmissa (missä on OBD2 -liitin?), ni on toi "hot film". Tämä muuttui ilmeisesti joskus 94 kieppeillä (mulla -94). hotwiressä on 6pin liitin ja hot filmissä 4 pin liitin.
edit: Just tossa löysin netistä jotain infoa, että vanhemmissa malleissa on käytetty tota hotwireä, mutta uudemmissa (missä on OBD2 -liitin?), ni on toi "hot film". Tämä muuttui ilmeisesti joskus 94 kieppeillä (mulla -94). hotwiressä on 6pin liitin ja hot filmissä 4 pin liitin.
Remmiahdin..
Mistähän sivuilta mahtais löytyä vr6:n remmiahtimia.. tai valmiita kittejä? Jos jollain tietoa niin olisin kiinnostunut. Kiitos vastauksista.
http://www.slstuning.de/eng/leistungski ... /index.php
Tos ainaki yks sivu mul on viel jossain tuol suosikeis noit sivui mut ei nyt äkkiseltää löytyny niit. Ja noi on aika kalliit kitit eikä oo varma et saaks ees auton kilpii ku on toi kiinni autos. Katsastukses kyselin et jos on tuv lappunen tosta remmiahtimesta et meneeks sit läpi, ni sano et riippuu iha mitä siinä lukee ja ake:sta ku kyselin samaa asiaa ni ei oikee siitäkää saanu selvää et tarviiks vtt testejä. Ekassa mailissa vihjas siihen suuntaan et ei tarvii ja toisessa sit oli vähä siihen suuntaa et tarvii sen testin. Ja se vielä et tolla stage 1:llä saa sen 75hp lisää ni onko järkevää maksaa 3900e siitä?
Tos ainaki yks sivu mul on viel jossain tuol suosikeis noit sivui mut ei nyt äkkiseltää löytyny niit. Ja noi on aika kalliit kitit eikä oo varma et saaks ees auton kilpii ku on toi kiinni autos. Katsastukses kyselin et jos on tuv lappunen tosta remmiahtimesta et meneeks sit läpi, ni sano et riippuu iha mitä siinä lukee ja ake:sta ku kyselin samaa asiaa ni ei oikee siitäkää saanu selvää et tarviiks vtt testejä. Ekassa mailissa vihjas siihen suuntaan et ei tarvii ja toisessa sit oli vähä siihen suuntaa et tarvii sen testin. Ja se vielä et tolla stage 1:llä saa sen 75hp lisää ni onko järkevää maksaa 3900e siitä?
joo, tuollahan noita olikin. Niin ku mainitsit tuosta 75hp lisästä tohon hintaan, tarkoitus olisi autoa pitää suht kauan ja rakentaa ihan harraste auto. Vielä vähän kahden vaiheilla pakokaasuahtimen vai remmin kanssa. Parempi hyötysuhde kyllä olis pakokaasuahtimen knssa kuin remmin mut maksaa kyl jonki verran enemmän. Ja rahat täytyy vielä säästää.
Niin ja ton leimaan saamisen kanssa olen kyllä pitkälti sitä mieltä ettei tulisi ihan helposti onnistumaan. Mutta ajeleehan tuolla sellasia autoja mistä monikaan ei tiedä, pellin alla on ihan jotain muuta mitä saisi olla! :)
Niin ja ton leimaan saamisen kanssa olen kyllä pitkälti sitä mieltä ettei tulisi ihan helposti onnistumaan. Mutta ajeleehan tuolla sellasia autoja mistä monikaan ei tiedä, pellin alla on ihan jotain muuta mitä saisi olla! :)
Niin ja ohan toi remmi bolt on kamaa kun taas turbolle joutuu sit teettää pakosarjat sun muut. Eikä sinne mikää kauheen iso ahdin ees mahu. Kyl oisin enemmän ton remmin kannalla mut sit on taas toi hinta. Kannattaa ettii ebaystä jos saa jostain saksasta ehkä halvemmalla. Ite ajattelin kans jos saan joskus 4000e ylimäärästä ni ostan heti ton remmin toho raatoo mut ei se taida iha heti onnistuu :D
VR6 Golf III ja 17" vanteet
VR6 Golf III jossa Lowtechin alustasarja. Meneekö alle 17" vanne 215/40-17 renkaalla, vai raapiiko pahasti. Mikä pitäisi olla vanteen ET?
Se on kyllä totta että kalliiksi tulee, vaparin virittäminen on kallista. Ensiksi ajattelin jos laitattais nokat+sääd.pyörät ja putkiston alusta loppuun sillä päästäisiin liki yli 200hp...mut sitten taas se on edelleen vapari ja varmaan 3000-4000e menisi siihenkin. Joten päädyin sitten ahtamiseen ja sitten tehoja saa irti helpommin jos tahtoo. :)
Ilokaasuja kans meinannut, mutta nekin on suht kalliita siihen nähden miten lyhyt kestosia on tai no riippuen tietenkin pullon tilavuudesta eikä sitä tietenkään jatkuvasti käytetä...ja missä pullon sitten aina täyttää. Piirit pitäisi tietää ja tuntea..
Ilokaasuja kans meinannut, mutta nekin on suht kalliita siihen nähden miten lyhyt kestosia on tai no riippuen tietenkin pullon tilavuudesta eikä sitä tietenkään jatkuvasti käytetä...ja missä pullon sitten aina täyttää. Piirit pitäisi tietää ja tuntea..
Voihan sen ahtimen repäistä katsastuksen ajaksi pois. Kyllä tommosen remmiahtimen parissa tunnissa ottaa pois ja laittaa vakio kalut paikalleen. Cooleri ois hyvä noidenkin remmiahtimien kans. Imulämmöt nousee +60 astetta normaalillakin ajolla ja tällöin joudutaan ajotusta säätämään niin paljon että hevosvoimahäviö on useita kymmeniä hevosvoimia
Onko kellään muulla käyny niin että kulutus ois noussu jakopään/kansi remontin jälkeen?
Itse teetätin tossa helmikuun puoles välis ISON remontin... kansi kävi koneistamolla, seetit hiottiin, uudet: venttiilin ohjaimet, tulpanjohdot, tulpat, oljynsuodatin, vesipumppu ja kiertovesipumppu, kampiakselin stefat, kytkin paketti, käyttöhihna, virranjakajan kansi & pyörijä, kaikki nesteet, sekä kaikki jakopään hilppeet..... oli muuten ylemmän ketjun kiristin/laahain kulunu niin pahasti et pultit pokki ja osat oljypohjassa...!! ;) niin ja teitenkin uudet pultit ja tiivisteet kanteen. ajettu ~232 000 ennen korjausta.
Niin ja autohan oli -92 vuoden VR6 Golffi
Kaiken tuon jälkeen kulutus on ollut n. 2l/100 korkeampi kuin mitä oli ennen... ~9 keski kulutus, nykyään se on pyöriny siellä 10-11l/100.
Onko muilla samantapaisia kokemuksia? Mitään ideoita mistä vois johtuu?
(muita oireita... Kone vuotaa pikkasen öljyy kampiakselin asennon tunnistimen kohalta, välillä ku lopettaa ajamisen ni tulee hyvin lievä palaneen haju ja jostain pakosarjan/ läppärungon läheisyydestä nousee äärimmäisen vähän höyryä/savua)
Kiitoksia jo etukäteen kaikista vastauksista! ;)
Itse teetätin tossa helmikuun puoles välis ISON remontin... kansi kävi koneistamolla, seetit hiottiin, uudet: venttiilin ohjaimet, tulpanjohdot, tulpat, oljynsuodatin, vesipumppu ja kiertovesipumppu, kampiakselin stefat, kytkin paketti, käyttöhihna, virranjakajan kansi & pyörijä, kaikki nesteet, sekä kaikki jakopään hilppeet..... oli muuten ylemmän ketjun kiristin/laahain kulunu niin pahasti et pultit pokki ja osat oljypohjassa...!! ;) niin ja teitenkin uudet pultit ja tiivisteet kanteen. ajettu ~232 000 ennen korjausta.
Niin ja autohan oli -92 vuoden VR6 Golffi
Kaiken tuon jälkeen kulutus on ollut n. 2l/100 korkeampi kuin mitä oli ennen... ~9 keski kulutus, nykyään se on pyöriny siellä 10-11l/100.
Onko muilla samantapaisia kokemuksia? Mitään ideoita mistä vois johtuu?
(muita oireita... Kone vuotaa pikkasen öljyy kampiakselin asennon tunnistimen kohalta, välillä ku lopettaa ajamisen ni tulee hyvin lievä palaneen haju ja jostain pakosarjan/ läppärungon läheisyydestä nousee äärimmäisen vähän höyryä/savua)
Kiitoksia jo etukäteen kaikista vastauksista! ;)
Joo, en nyt ketään tappamaan meinannu ruveta. Ei tule mihinkään ns. revittelyyn. Olis vain kiva että sitä tehoa löytyisi kun sitä joskus on tarvis. Ja todellakin lähes 100% varmasti karala saa ajettuu sen sellasiin arvoihin että läpi menee. Mutta moni ei uskalla lähteä yrittämään kun on niin kallista puuhaa että jos se ei onnistukkaan, niin rahat menee hukkaan.
Se karala on niitä autoja saanut tähänkin päivään mennessä säädettyä jo jonkin verran, mutta ei kummiskaan hirveesti koska jengillä ei ole kanttia lähteä yrittämään!
Se karala on niitä autoja saanut tähänkin päivään mennessä säädettyä jo jonkin verran, mutta ei kummiskaan hirveesti koska jengillä ei ole kanttia lähteä yrittämään!
'92 VR6 Golf III releet
Onko jossain netissä listaa '92 VR6 Golf III releiden järjestyksestä? Sulakekotelon kannessa on ainoastaan sulakkeet listattu, mutta releistä ei ole mitään mainintaa.
Ei varmaan kaikille tuttu, mut allaolevasta linkistä löytyy kaikenlaisia vr6 juttuja/vinkkejä/ohjeita, jos vaan englanninkieli taipuu..
(Vissiin aika wanha linkki, mut ite törmäsin vasta äskettäin)
http://www.gti-vr6.net/library/
(Vissiin aika wanha linkki, mut ite törmäsin vasta äskettäin)
http://www.gti-vr6.net/library/
Releiden järjestys löytyi MikkoN:än suosiollisella avustuksella. Kiitos avusta jälleen kerran.
Monivamma potilaamme edistyy pikku hiljaa. kaikki "teini-viritykset" johtosarjoista on poistettu ja johdot on korjattu sellaiseksi kuin ne ovat olleet tehtaalta lähtiessä. Nyt toimii mm. sähkölasit ja keskuslukitus moitteettomasti. Ennen ne oli vähän sinne päin ja futasivat miten sattuu. käsittämttömiä virityksiä autossa! En jaksa ymmärtää mitä edellisten omistajien päässä on pyörinyt! Tuskin mitään! Toisaalta tämä on ollut juniorille mitä mainioin kohde perehtyä auton korjaamisen saloihin. Uutta osaa on tullut ostettua vähän liiankin paljon, no onhan sitten huolettomia (?) kilometrejä edessä paljon. Autossa on ollut mitä ihmeellisempiä ongelmia käynnissä. Puola on paukkunut ainakin kerran ja muutama anturikin on rentoutunut. Nyt on kaikki koneen anturit vaihdettu, uusi lambda jne.jne.
Edelleenkään kottero ei suostu käynnistymään! Tsekkasimme liittimen tankilta ja havaitsimme, että kun virrat laittaa päälle ei liittimelle tule virtaa. Kun yrittää startata, niin sama juttu. Tilasimme paikallisesta varaosaliikkeestä uuden releen ja vaihdoimme kaikki sulakkeet uusiksi. huomenna saadaan rele ja päästää tsekkaamaan oliko siinä ongelman lähde.Jos ei auta, niin sitten täytyy tsekata johtosarjaa siltäkin osin.
Taitaa tulla rakennettua tekniikka kokonaan uusiksi. Kone sinänsä on hyvä, ajettu vajaa 5000km täyden rempan jälkeen. Välillä vaan meinaa usko pettää. Uskoisin kuitenkin loppupeleissä autosta tulevan hyvän kun sitä on "korjattu" noinkin paljon, mm. jarrut on rakennettu kokonaan uusiksi, satulat on puhallettu ja varustettu uusilla sisuskaluilla; maalattu R32 tyyliin siniseksi. Eteen vaihtuu kohta isommat Porsche satulat levyineen. Alusta menee vielä uusiksi; vajaa vuoden ikäinen Lowtech halpis alustasarja vaihdetaan johonkin coilover tyyppiseen kunhan löydämme sopivan hinta/laatusuhteen omaavan sarjan Saksasta. Tuli hommattua myös kaapelit & VAGCom, jos se helpottaisi hieman tuskaa, eikä tarvitse aina vaivata MikkoN:ää
Monivamma potilaamme edistyy pikku hiljaa. kaikki "teini-viritykset" johtosarjoista on poistettu ja johdot on korjattu sellaiseksi kuin ne ovat olleet tehtaalta lähtiessä. Nyt toimii mm. sähkölasit ja keskuslukitus moitteettomasti. Ennen ne oli vähän sinne päin ja futasivat miten sattuu. käsittämttömiä virityksiä autossa! En jaksa ymmärtää mitä edellisten omistajien päässä on pyörinyt! Tuskin mitään! Toisaalta tämä on ollut juniorille mitä mainioin kohde perehtyä auton korjaamisen saloihin. Uutta osaa on tullut ostettua vähän liiankin paljon, no onhan sitten huolettomia (?) kilometrejä edessä paljon. Autossa on ollut mitä ihmeellisempiä ongelmia käynnissä. Puola on paukkunut ainakin kerran ja muutama anturikin on rentoutunut. Nyt on kaikki koneen anturit vaihdettu, uusi lambda jne.jne.
Edelleenkään kottero ei suostu käynnistymään! Tsekkasimme liittimen tankilta ja havaitsimme, että kun virrat laittaa päälle ei liittimelle tule virtaa. Kun yrittää startata, niin sama juttu. Tilasimme paikallisesta varaosaliikkeestä uuden releen ja vaihdoimme kaikki sulakkeet uusiksi. huomenna saadaan rele ja päästää tsekkaamaan oliko siinä ongelman lähde.Jos ei auta, niin sitten täytyy tsekata johtosarjaa siltäkin osin.
Taitaa tulla rakennettua tekniikka kokonaan uusiksi. Kone sinänsä on hyvä, ajettu vajaa 5000km täyden rempan jälkeen. Välillä vaan meinaa usko pettää. Uskoisin kuitenkin loppupeleissä autosta tulevan hyvän kun sitä on "korjattu" noinkin paljon, mm. jarrut on rakennettu kokonaan uusiksi, satulat on puhallettu ja varustettu uusilla sisuskaluilla; maalattu R32 tyyliin siniseksi. Eteen vaihtuu kohta isommat Porsche satulat levyineen. Alusta menee vielä uusiksi; vajaa vuoden ikäinen Lowtech halpis alustasarja vaihdetaan johonkin coilover tyyppiseen kunhan löydämme sopivan hinta/laatusuhteen omaavan sarjan Saksasta. Tuli hommattua myös kaapelit & VAGCom, jos se helpottaisi hieman tuskaa, eikä tarvitse aina vaivata MikkoN:ää
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Mulla ainakin kun bensapumppuvikaa diagnosoin, hämäsi, kun tankin liittimelle ei oikein tahtonut tulla jännitettä. Johtui lähinnä siitä, että rele antaa sekunnin luokkaa olevan ajan verran sähköä pumpulle jotta nostaa paineen. Mulla vika oli pumpussa, mittarissa oli silloin jotain 190tkm reilut ja pumppu ihan lopussa.
Niin, sehän on tuon turvareleen tarkoitus, että annetaan pumpun käydä hetki ja nostaa paine, kun virrat käännetään päälle, pumppu lähtee jatkuvalla syötöllä käyntiin vasta kun moottori pyörii (tarkoittaa siis kun ruiskuboksi käskee). Tämä järjestely nykyään vissiin kaikissa autoissa.
Multa jäi alkup. pumppu ostamatta kun oli todella kallis. Ja tarvikepumpun (joku italialainen sidat) sai nopeasti ja halvemmin ja on kyllä toiminut.
Toivottavasti Ollilla ja pojalla ei usko saksalaiseen laatuun lopu;)
Niin, sehän on tuon turvareleen tarkoitus, että annetaan pumpun käydä hetki ja nostaa paine, kun virrat käännetään päälle, pumppu lähtee jatkuvalla syötöllä käyntiin vasta kun moottori pyörii (tarkoittaa siis kun ruiskuboksi käskee). Tämä järjestely nykyään vissiin kaikissa autoissa.
Multa jäi alkup. pumppu ostamatta kun oli todella kallis. Ja tarvikepumpun (joku italialainen sidat) sai nopeasti ja halvemmin ja on kyllä toiminut.
Toivottavasti Ollilla ja pojalla ei usko saksalaiseen laatuun lopu;)
Jotenkin tuo VR6:n pumppu tuntuu hassulta.. Pumppu käy tosiaan alle 1sec kun pistää sytytyksen päälle.
Kun starttaa niin ei kuule lähteekö pumppu ollenkaan käyntiin? Virtaa tulee pumpulle kun starttaa kun mittaa liittimen ollessa irti, mutta tuohan ei vaikuta mitään onko liitin siis irti vai ei.
Pumppu käy kun antaa suoraa sähköä akulta, mutta luulisi tuon pumpun pitävän ääntä kun starttaa?
Siis vikana on ettei VR6 lähde käyntiin.
Kun starttaa niin ei kuule lähteekö pumppu ollenkaan käyntiin? Virtaa tulee pumpulle kun starttaa kun mittaa liittimen ollessa irti, mutta tuohan ei vaikuta mitään onko liitin siis irti vai ei.
Pumppu käy kun antaa suoraa sähköä akulta, mutta luulisi tuon pumpun pitävän ääntä kun starttaa?
Siis vikana on ettei VR6 lähde käyntiin.
En huomannut, että pumpulle olisi tullut virtaa edes sekunnin murto-osaa, ainakaan yleismittarin mukaan. Sama juttu startatessa. Ei olisi toisaalta eka kerta kun Motronic systeemissä pumppu olisi rentoutunut. Kaikki Boschin systeemit ovat todella tarkkoja oikeille paineille.
Ilmeisesti VR6:den pumppu on erilainen kuin "normi" Golfissa ? Mistä olette ostaneet noita tarvike pumppuja? Ilmeisesti saa tilaamalla tarvikeliikkeistä?
Vielä ei ole luotto mennyt Saksalaiseen "laatuun" Japsilla en ole ajanut vuoden 1988 jälkeen, vaan autokanta on ollut tiukasti VAG-BMW-Porsche akselilla
Edit:
Mitähän eroa näillä mätänetin pumpuilla on ?
III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1440 49.50
III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1483 79.50
Ilmeisesti VR6:den pumppu on erilainen kuin "normi" Golfissa ? Mistä olette ostaneet noita tarvike pumppuja? Ilmeisesti saa tilaamalla tarvikeliikkeistä?
Vielä ei ole luotto mennyt Saksalaiseen "laatuun" Japsilla en ole ajanut vuoden 1988 jälkeen, vaan autokanta on ollut tiukasti VAG-BMW-Porsche akselilla
Edit:
Mitähän eroa näillä mätänetin pumpuilla on ?
III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1440 49.50
III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1483 79.50
No pumpussa on tuskin vika jos ei pumpulle tule edes virtaa?
Oletkos Olli antanut suoraan akusta sähköä pumpulle?
Ihmettelen suuresti jos 1.4 AEX moottorissa olisi sama pumppu kuin VR6:ssa. Tehoissa on aika paljon eroa :)
EDIT: tarkistin esitronicista asia ja on se piru vaan niin, että 1.4 AEX:ssä on sama pumppu kuin VR6:ssa.
Boschin pumpun numero on F000TE0111 ja hinta esim. Örumista on 211€ verolla.
Eli halpa boschin pumpuksi ja kyllä toimii ;)
Oletkos Olli antanut suoraan akusta sähköä pumpulle?
Ihmettelen suuresti jos 1.4 AEX moottorissa olisi sama pumppu kuin VR6:ssa. Tehoissa on aika paljon eroa :)
EDIT: tarkistin esitronicista asia ja on se piru vaan niin, että 1.4 AEX:ssä on sama pumppu kuin VR6:ssa.
Boschin pumpun numero on F000TE0111 ja hinta esim. Örumista on 211€ verolla.
Eli halpa boschin pumpuksi ja kyllä toimii ;)
Tänään testattua:
Vedin pumpulle piuhat suoraan akusta, pumppu pärähti heti käyntiin. Tsekkasimme myös tuleeko pumpulle virtaa uudella releellä. Meillä oli liittimessä vuoron perään yleismittari ja lamppu; ei mitään eloa kummassakaan. Mittasimme vielä pumpun liittimelle tulevat johdot releen nastoihin asti ja totesimme piuhojen olevan niiltä osin ehjiä.
Eli kun kotterosta lyö virrat päälle ei sähköä pumpulle. Sama juttu kun aletaan starttaamaan. Kaikki sulakkeet tsekattu ja vaihdettu varuiksi uudet. Pitänee tehdä johtopäätelmä, että pumppua ohjaava systeemi, Motronic boxi, on rentoutunut ? Eli jos jollain on '92 mallin boxi ( 0261 200 495, 021 906 258A) irrallaan pääkaupunkiseudulla/keskisellä uudellamaalla, niin lainaisimme mieluusti testiä varten. Tarvittaessa ostokin, jos ei lainaksi löydy. Huomenna lyön vielä VAGComin kiinni, jos se sattuisi vielä saamaan kontaktin boxiin.
Kaikki vinkit tervetulleita vian ratkaisemiseksi !
Vedin pumpulle piuhat suoraan akusta, pumppu pärähti heti käyntiin. Tsekkasimme myös tuleeko pumpulle virtaa uudella releellä. Meillä oli liittimessä vuoron perään yleismittari ja lamppu; ei mitään eloa kummassakaan. Mittasimme vielä pumpun liittimelle tulevat johdot releen nastoihin asti ja totesimme piuhojen olevan niiltä osin ehjiä.
Eli kun kotterosta lyö virrat päälle ei sähköä pumpulle. Sama juttu kun aletaan starttaamaan. Kaikki sulakkeet tsekattu ja vaihdettu varuiksi uudet. Pitänee tehdä johtopäätelmä, että pumppua ohjaava systeemi, Motronic boxi, on rentoutunut ? Eli jos jollain on '92 mallin boxi ( 0261 200 495, 021 906 258A) irrallaan pääkaupunkiseudulla/keskisellä uudellamaalla, niin lainaisimme mieluusti testiä varten. Tarvittaessa ostokin, jos ei lainaksi löydy. Huomenna lyön vielä VAGComin kiinni, jos se sattuisi vielä saamaan kontaktin boxiin.
Kaikki vinkit tervetulleita vian ratkaisemiseksi !
Olli: Niin katsoit että pumpun releelle tulee sähköä siis nastoihin 30 ja 86 tulee sähköä kun sytty on päällä?
Boksissa 6-nasta maadoittaa tuon releen.
Eli jos 30 ja 86 tulee sähkö niin virtalukolta tulevat johdot ovat OK, sitten seuraavaksi kannattaa katsoa että pumpulle menevä johdot ole oikosulussa..
En heti lähtisi boksia epäilemään!
Boksissa 6-nasta maadoittaa tuon releen.
Eli jos 30 ja 86 tulee sähkö niin virtalukolta tulevat johdot ovat OK, sitten seuraavaksi kannattaa katsoa että pumpulle menevä johdot ole oikosulussa..
En heti lähtisi boksia epäilemään!
Eli jos 30 ja 86 tulee sähkö niin virtalukolta tulevat johdot ovat OK, sitten seuraavaksi kannattaa katsoa että pumpulle menevä johdot ole oikosulussa..
En heti lähtisi boksia epäilemään!
Testasimme nuo mainitu navat ja virta tuli niinkuin pitikin, eli OK siltä osin. Ostin uuden moottorinohjausyksikön, saan sen huomenna, joten empiiriset testit jatkuvat silloin. Käytännössä auton koko johtosarja on nyt käyty läpi. Autosta löytyi aivan uskomaton määrä erilaisia virityksiä. Tässä tapauksessa, niin kuin yleensä aina, kaiken pahan alku ja juuri on poppikone asennukset. Autossa on selkeästi ollut kaiken maailman hilavitkuttimia kiinni. Ne on sitten poistettu jossain vaiheessa nopeimmalla mahdollisella tavalla. Nyt kaikki on korjattu tehdasoriginaaliksi, ja systeemit tuntuvat toimivan niiltä osin. Omaan kinneriin en laita enää mitään laululaatikoita kiinni, turhaa painoa ja kuulokin on vanhalla miehellä jo niin huono, että nyt lähtee kaikki turha paino pois, joka noista vermeistä tulee.
Kaikenkaikkiaan juniorin autosta tulee mieleen maininta joka oli tässäkin viestiketjussa: Kyseessä Saksantuonti '92 VR6, jonka makean saundin sokaisemana teimme kaupat.....
Tässäkin autossa on jo niin paljon tekniikaa (sähkö laitteita), että pienmmätkin "lisä-tuunaukset" vasemmalla kädellä generoivat uskomattomia ongelmia. No, meillä ollaan nyt uusittu/korjattu todella paljon näitä potentiaalisia vikakohteita, ja täytyy kaikesta huolimatta olla optimistinen ja uskoa, että hyvä siitä vielä tulee.
Tuota bensapumppuvikaa itsekkin joskus ratkoneena(moottorina tosin tuo 1.4): Vika ei ollut johdossa eikä liittimessä vaan niitten liitoksessa. Eli pumppu pumppasi tuon sekunnin ensiksi, notta järjestelmä paineistui, mutta käyntiinlähdön jälkeen kävi vain muutaman sekunnin. Uusi pumppu kädessä (kallis "OEM"-pumppu) kokeiltiin onneksi, että onko vika pumpussa. Eipä ollut, vaan kun johdonliitintä (en nyt muista kuollaksenikaan,kumpaa) "kiristi" pumpunliittimeen, pumppu rupesi toimimaan normaalisti. Näin meillä ja "OEM-punppu" kelpasi takaisin vielä tiskillekkin, kun ei haissut vielä pensalle, eli ei keritty tankkiin puottamaan.
OMP poikkituki
Tuli tilattua duunista tuollainen omp poikkituki eteen, taakse olisin ottanut samalla mutta ei saanut. Varmaan täytyy jonkun toisen valmistajan tuki hommata taakse. Onko kellään muulla ks. poikkitukea, tuoko koriin sopivasti jäykkyyttä? Tieteenkään normaalissa ajossa eroa ei juurikaan huomaa, mutta sitten kun ajetaan kovaa mutkaisella tiellä?
Samalla katselin omp penkkejä, saisi noi nahkakupit pois...ja kunnon penkit tilalle jotka on varmaan 3kertaa kevyemmät!? Onko kukaan mitannut ikinä paljon vr6 nahkajakkara painaa? Epäilisin itse että varmaan joku 25-30kg!?
Samalla katselin omp penkkejä, saisi noi nahkakupit pois...ja kunnon penkit tilalle jotka on varmaan 3kertaa kevyemmät!? Onko kukaan mitannut ikinä paljon vr6 nahkajakkara painaa? Epäilisin itse että varmaan joku 25-30kg!?
Nyt tartteis apuja. Passatista on kadonnu tehot. Varsinkin maantiellä ohitustilanteessa tuntuu, että ei ole vetoja yhtään. Kulutuskin näyttäis olevan hieman koholla 13.5l/100km. Ekanahan tässä tulee mieleen maffi, mutta voisko olla muita syyllisiä? Kokeilin irrottaa maffin liittimen, mut meno ei muuttunu mihinkään, ainakaan perstuntumalta. Pitää huomenna mittailla tuleeko siihen liittimeen edes virtaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa