VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 11.3.2007 21:45

onkohan tosta menossa vesipumppu kun tulee sillee liruttamalla nestettä päisariin...? ja lämmöt normaalisti 90 ja 100 välissä...

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 12.3.2007 3:02

Sähköinen vesipumppu käy aina kun virrat on päällä.

Jos sammuttaessa/yleensä lisäksi moottorin jäähdytysnesteen lämpötila on yli 107degC, sähköpumppu myös käy ja flekti pyörii kolmosnopeudella. Tämä on nk. after run cooling system ja sen tarkoitus on tasata koneen lämmöt /jäähdyttää, kun kone sammutetaan kuumana esim. kun on ensin vedetty autopahnalla 250km/h ja pysähdytään sitten sen kummemmin jäähdyttelemättä heti kone seis johonkin nakkikioskille. Kaveri on firmassaan vaihtanut moneen saksantuonti(bensa)mersuun kansipaffeja just tän tapaisen käytön takia (tod.näk.), kun ei aiemmat käyttäjät ole malttaneet jäähdytellä. Kai mersuissakin tuo automatiikka on.


Eli siis apuvesipumppu käy kun:

@ Virrat on päällä

vai kun

@ Virrat on päällä ja jäähdytysnesteen lämpötila on yli jonkun tietyn rajan (107?)?

Onko tuosta sitten jotain haittaa jos tuo ei toimi ns oikein(ei käy)? Muuten kuin ettei toimi tuo aftercooling-systeemi.

KSL
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.2.2007 12:15

Käynti ongelmat lämpöisenä

ViestiKirjoittaja KSL » 12.3.2007 10:48

Moikka,

Heittäkääs alanasiantuntijat mahdollisia vika kohteita, kun Ville Risto alkaa nypyttelemään lämpöisenä ja tuntus vievän bensaa aika reilusti. Lambda on uusittu, mutta ei tuntunut auttavan asiaan! Muistaakseni näistä on paljonkin ollut puhetta, mutta ei nyt jaksais selata koko topicii läpi ;)

Entä onko kellään ollut öljynvuoto ongelmia? Itsellä tiputtaa öljyä alle, huollossa pyysin asiaa tutkimaan ja kertoivat sen olleen vain löystynyt öljyroppu, mutta nyt tulee taas lammikkoo alle! Itse en ole alle vielä päässyt kurkistamaan ja ajattelinkin on jollakin toisella ollut ongelma esim. juurikin tuon ropun löystymisen kanssa?

Toivottavasti pysyy tuo Ville Risto kasassa, pitäsi lähtee tuuppaamaan kohti Suomea torstaina ja matkaa on vaivaset 1 000 kilsaa =/

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 12.3.2007 11:33

No itellä samankaltaisia ongelmia eli lämpösenä pomppii ja nykii kihdytettäessä eikä rauhotu ennenkuin kaasua löysää. Itsellä vähän auttoi termarin vaihtaminen, eli ennen ei lämmöt nousseet yli 70 ja nyt siellä 85 tuntumassa. Vika on edelleen itselläkin hakusessa.

Öljyä tiputteli itselläkin alle tossa talvella ja syyksi paljastui toinen öljynpaineantureista. Raottappas niitä kumitötsiä niitten antureitten päältä ja jos siellä on öljyä ni silloin anturi o paskana. Helppo vaihtaa vaikka ahdasta onkin. Ite tosin otin silloin koko öljynsuodattimen jalan irti ja vaihdoin sen tiivisteen sen ja lohkon välistä samalla.

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 12.3.2007 21:42

siis voi herranperse menee järki tohon hakemiseen eli en jaksa hakea enää...elikkä mistä toi vesipumppu nyt sitte vaihdettiin? jostai sieltä alhaalta hihnapyörän luota? ja eikä tarvinnu koko konetta purkaa...?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 13.3.2007 10:29

Hihna irti, hinhapyörä irti, sieltä alta kolme pulttia irti ja hemmetinmoinen ähertäminen jotta saa sen alumiiniin junttaantuneen vesipumpun irti.
Searchilla löytyi tommonen sepustus, sieltä topicin keskivaiheilta...

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 13.3.2007 13:26

Entä onko kellään ollut öljynvuoto ongelmia?


Kannen tiiviste aika yleinen vika nuissa alkupään vehkeissä.

kun Ville Risto alkaa nypyttelemään lämpöisenä ja tuntus vievän bensaa aika reilusti.


Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä. LT-anturin vaihdollakin on kuulema ollut vaikutusta. Tyhjäkäyntimoottorin puhdistus + kaasuläpän puhdistus. Imuvuoto. Maffi vika. Siinä muutamia.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 13.3.2007 14:14

Hihna irti, hinhapyörä irti, sieltä alta kolme pulttia irti ja hemmetinmoinen ähertäminen jotta saa sen alumiiniin junttaantuneen vesipumpun irti.

Joo, kutakuinkin noin. Vesipumppu oli muistaakseni vaihto-osa, eli vanha vaihdossa marmoritiskille. Ei se pumppu mulla ainakaan tiukassa ollut, ongelmia tuli kun moottorinkiinnikkeeseen katkesi pultti.

E. Siis vesipumpun pyörä, kutakuinkin runkoaisan kohdalla mistä sitten johtuukin se, että konetta joutuu nostamaan... Mutta jos onnistuu muuten, niin kerro ihmeessä :)
Viimeksi muokannut eeosva, 13.3.2007 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 13.3.2007 17:03

juuri näin...mää tilasin motonetistä...kai sekin siellä hetken pyörii:D 35 erkkii...

Nii ja olihan se alin hihnapyörä mikä otetaan pois?? ja eihä sitä konetta mitää tarvii nostella?? mukamas syyläriki pois...ja pyh...

Palle85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.11.2006 12:51

joo

ViestiKirjoittaja Palle85 » 14.3.2007 9:20

Mulla on alkanu kone ihmeellisesti sirisemään... Ääni kuuluu jostain hihnan lähettyviltä. Mistähän moinen siritys johtuis? Voisko olla mahdollista, että joku hihnapyörä vetelee viimisiä?

KSL
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.2.2007 12:15

ViestiKirjoittaja KSL » 14.3.2007 9:34

^ Epäilisin sitä apulaitehihnan kiristintä.

Hetken verran oon omastani nyt mettästänyt tuota vuodon aiheuttajaa, nyt kyllä näyttäs vahvasti nesteen olevan Jäähdytinnestettä, öljyn pinta pysynyt maksimissa ja paisuntasäiliöstä kadonnut tavaraa. Näyttäs vaan erehdyttävästi niin öljymäiseltä tuo VW:n neste, eikös se alkuperäistavara ole punaista?

No kuitenkin riskilla kohti suomee huomenna ja pistää sormet ristiin että kestää tuon matkan ajan ;)
Suomeen ku pääsee on taas paikkoja missä tutkia =)

No kerrotoilen lisää ku vika todella löytyy :)

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 16.3.2007 7:21

Kauanko ottaa moottorin vaihto vr6 (passat) noin aikaa tässä kyselen?
Onko erityisen vaikea / erityistä huomioitavaa?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 16.3.2007 14:28

Mitäs tekniikkaa siellä on ennestään??
Pelkkä vaihto VR6 -> VR6 ei kestä päivää enempää.

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

ViestiKirjoittaja jasalo » 19.3.2007 8:24

VR6 tekniikka siellä on ennestään.
Kiva kuulla katselin itsekin konepellin alle ja totesin ettei se niin mahdoton homma pitäisi olla.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 19.3.2007 13:03

No niin, nyt se verkku sitten teki temput.. Pari kuukautta on seisonut ja nyt ei lähde käymään enää ollenkaan..

Sen verta kerkisin katsoa, että bp-pumppu pyörii ja suuttimille tulee bensaa, mutta kipinä on todella heikkoa.

Eli vika kohdistuu puolaan, mitä näissä volkkareissa on mennyt. Otin kyllä autodatasta tiedot ulos ja alan testailemaan puolaa.

Volkkariliikkeessä tosin sanoivat ettei puolaa ole kovin useasti VR6:n mennyt?

Kipinää siis tulee silloin tällöin ja jouluna kun katson tulpan johtojen päästä.

Stinky
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja Stinky » 19.3.2007 19:33

Tuli hommattua tuommonen 92 vr6 passat 2.8...
Öljynsuodattimen kanssa tuli ongelmia kun ei sopivaa tunnu löytyvän mistään...
nyt on kolme erilaista käyty läpi ja kokeiltu eikä sovi niinkun pitäisi.
Öljynsuodattimen kotelo kun on myöskin aivan erilainen kuin noissa kuvissa mitä olen katsellut... että ehdotuksia mallista ja näinpoispäin... olisi ihan mukava kun ei menisi ihan suodattamatta takaisin kiertoon öljyt.
Kuva oman auton suodattimen kotelosta:
http://img1.ii2.org/016102997_b.jpg
Huono, mutta eipä sinne alle oikein mahdu valokuvaamaan...

Hengs= väljä
Knecht= väljä
ja joku kolmaskin kokeiltiin.. väljä..
suodattimen^^ reikä on 22-23mm ja tappi johon pitäisi olla tiivis on n.20mm...

Apuja!

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 19.3.2007 20:07

Speedox: Sulla ei lähde käymään mut voitko tarkentaa miten ei lähde. Pyöriikö startti vai ei mitään elämää missään?

Itsellä ollu oma golffi talven seisonnassa ja pari kertaa käyttäny ja ajellu hieman. Viimeksi vain ei meinannu lähtee millään käymään. Virta puolella jotain ei jaksanu edes starttia pyörittää. Lähti kuitenkin apuvirtaa toisesta autosta antamalla vaikka akku (1,5 v) todettiin liikkeessä olevan tikissä.

Mistä voisi miettimään vikaa miksi näin kävi. Hölmö kun olin niin en sit muistanu koittaa enää ajon jälkeen startata omin voimin. Ja akku on ollu pois paikaltaan kun on kylmä talli.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 20.3.2007 10:44

Volkkariliikkeessä tosin sanoivat ettei puolaa ole kovin useasti VR6:n mennyt?


Puolan yhteydessä oleva sytyksen ohajusyksikkö on kulutustavaraa.Pojan VR6:ssa hajonnut parikin. Olisi mielenkiintoista tietää mikä niitä hajoittaa.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 22.3.2007 23:40

Stinky: Alkup. varaosien myyjältä varmasti löytyy oikea suodatin, kun on esittää autosta valmistusnumero ja/tai moottorin sarjanumero. Moottorin sarjanumero/yksilönumero löytyy apulaitepäästä venttiilikopan päädyssä olevasta tarrasta, se alkaa moottorityypillä joka on vr6:ssa AAA...

Stinky
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja Stinky » 23.3.2007 18:07

Stinky: Alkup. varaosien myyjältä varmasti löytyy oikea suodatin, kun on esittää autosta valmistusnumero ja/tai moottorin sarjanumero. Moottorin sarjanumero/yksilönumero löytyy apulaitepäästä venttiilikopan päädyssä olevasta tarrasta, se alkaa moottorityypillä joka on vr6:ssa AAA...


Vaan kun ei löytynyt. Maanantaina Ehkä selviää suodattimen malli... koska sinne se mikä normaali vr6 eli hengst/knecht ei sopinut.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 27.3.2007 21:47

Hei tota missä voi olla vika ku ajotietokone näyttää keskikulutuksesks 99.9? Muistan et jossain tääl oli siit juttuu mut en löydä sitä enää :o Vikakoodit katottu eikä anna mitää koodei.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 27.3.2007 21:59

Missä olis vika kun eteen laitettu uudet jarrupalat,koetaulussa palaa edeleen valo että palat ois loppu,mihin menee jarrukengän johdot

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 28.3.2007 19:21

Hei tota missä voi olla vika ku ajotietokone näyttää keskikulutuksesks 99.9? Muistan et jossain tääl oli siit juttuu mut en löydä sitä enää :o Vikakoodit katottu eikä anna mitää koodei.

Kolmoskopasta en ole tutkinut, mutta vanhemmissa ainakin jos ei saa matkatietoa, eli nopeus/matka mittoja on kulutus tietenkin ajotietokoneen mukaan ääretön kilometriä kohden (99.9). Toimiiko keskinopeus/matkapuolet ajotietokoneessa? Jollei, niin mittaristossa nopeusmittarin yhteydessä oleva anturi kait rikki (näin siis vanhemmassa, kolmonen vaikuttaa samalta systeemiltä).

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 28.3.2007 19:30

Paha kattoo ku on auto projektina ja pääsee vaa ajaa auton hallist pihalle. Ois siin kyl pikkasen sitä pihaaki mut ei varmaa saa oikee hyvii nopeuksii. Noh tutkitaan asiaa sit ku se romu on ajossa :D

Lordmilou
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.3.2007 22:27

Vr6 mittariston pimeneminen

ViestiKirjoittaja Lordmilou » 29.3.2007 22:51

Hei,

Olen yrittänyt selailla foorumeita ja googlettaa, mutta tuloksetta. Näinköhän apua löytyisi täältä. Eli hommasin tuossa viikko sitten VW Golf 3 koppasen vr6:sen. Ongelmia tuntuu riittävän. Häiritsevin on tällä hetkellä mittariston toimimattomuus virrat päälle laitettaessa. Mittaristo herää henkiin kun kääntää virtaavaimesta virrat pois(kilometrejäkään ei tauluun lisää tule ,että se menee täysin mykäksi). Hieman niinkuin nurinkurisesti. Olisiko kellään ideoita tähän? Toinen ongelma on ,että absit katoaa välillä sytyttäen abs valon. Flekti(t), pitävät käynnissä ollessaan kovempaa ääntä kuin itse moottori suuremmilla kierroksilla. Varmaan jotain hapettuneita piuhoja vaihtamaan ,mutta mistähän kannattaisi aloittaa?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 30.3.2007 11:24

...mittariston toimimattomuus virrat päälle laitettaessa. Mittaristo herää henkiin kun kääntää virtaavaimesta virrat pois(kilometrejäkään ei tauluun lisää tule ,että se menee täysin mykäksi). Hieman niinkuin nurinkurisesti...

Vaihda virtalukon pohja.
Toinen ongelma on ,että absit katoaa välillä sytyttäen abs valon.

Joku Abs-antureista hajalla...

Ja flektit taitaa normaalistikin pitää kohtuullista kohinaa, viisaammat kertonee enemmän...

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 30.3.2007 12:45

Tuosta flektistä: Ei oo vr6, mutta venton flektin mottorista oli lähteny koko flektin puolimmainen laakeri litomaan. Piti jo riittävää meteliä kun flektin kehä paukutti muihin muoveihin. Klappikin tuntu jo ihan käsin :)

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 3.4.2007 18:17

Flekti pitänee normaalisti kyllä aika kovaa mekkalaa...

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 3.4.2007 23:06

Paljonko mr Loordilla on rullattuna kilometrejä golffissa?

Vois olla guugletusta hedelmällisempää nollata autosta vikakoodit ja ajella vähän, lukea koodit uudelleen, jolloin esim. absivikaa voi alkaa paremmin arpoa. Mulla absi ilmoitti vikaa kuskinpuolen etup. pyörimisanturista, mutta anturin todettuani ehjäksi vika löytyikin abs-ohjainboksin isosta liittimestä. Korjaus oli pinnien putsaus+kontaktispray. Hyvin on pelannut vuoden.

Jos golffissasi on ilmastointi, flekti huutaa kolmosnopeudella kompuran käydessä.

Virtalukon pohja ei paljoa maksa ja jos auto on paljon ajettu se kannattaa vaihtaa, ei muistaakseni maksa paljoa. Vika voi olla mittaristossakin, mutta luulis kannattavan tutkia mittariston ja lähiseudun maadoituspisteitä, jos on huono kontakti.

Kannattaa lukea tämä ketju läpi.

En haluaisi provosoida, mutta tätä ketjua lukiessani olen hämmästellyt, kun sama tarina toistaa itseään. Eli ostetaan -92 saksantuontivr6golffi ja ollaan ostohetkellä niin innoissaan kutosen murinasta ja väännöstä, ettei huomata kuinka jakopään ketju rallattaa, ovien johdot on poikki eikä keskuslukko ja sähköikkunat toimi, absit putoo päältä ja ilmastoinnistakin on karanneet kylmäaineet taivaalle. Ja -92 autossahan on oikeasti 120tkm aina mittarissa.. Omaani olen kyllä ollut tyytyväinen, ostohetkellä oli kyllä abs-vika, mutta korjaus oli helppo. Jakopäänremppa tehtiin sitten 8kk myöhemmin...

Myyjäliikettäkin voi kiusata jos vikaa on ollut ostohetkellä. Toki yli 10v vanhassa autossa mun puolesta vikoja jo kuuluukin olla. Jos ei itsellä ole harrastuneisuutta korjailuhommiin, voi rippikouluikää lähestyvän erikoismallin huollattamiseen palaa aluksi paljon rahaa, eikä sitä sitten kannata heti myydä edelleen, kun samanlaisia tuodaan saksasta solkenaan.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 4.4.2007 16:37

Joo, samaa miettinyt, eli alkaa olla keskustelut niin hajallaan kun topicci kasvaa jatkuvasti että pitäisi jotenkin typistää. Tässähän on paljon muutakin kuin vr6 asiaa, eli moottorin ominaisuudet kun kokoaisi johonkin, esim. tekstit osioon niin nämä abs/virtalukko/lämppärinkenno/ilmastointi ym. eivät "tukkisi" topiccia. Yleensäkin aikalailla lapsipuolen asemassa on koko konetyyppi, lähinnä alkupään heikon jakopään vuoksi (joka sattuu vaan olemaan "väärässä" päässä moottoria), niin joku tiivistelmä näistä topicissa käsitellyistä aiheista olisi hyvä. Jos jollakulla olisi energiaa, voisi onkia näitäkin juttuja topicista: jakopää, sytytys, lämmöt, kansipahvi, käyntiongelmat (olikohan muuta?). Eiköhän ne vr6:sen perusomituisuudet jo ala aikalailla läpikäytynä olla.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 8.4.2007 0:41

vwnut: Niin pyörii, mutta mitään ei tapahdu.. Bensapumppu ainakin saa virtaansa ja tekee sen perus alle 1sec käynnin kun pistää sytytysvirran päälle.
En kyllä usko, että vika on akussa kun testasin, että puolan ohjaus on ihan olematonta.

Olli: Kai se legendaarinen ylijännite vaan sen sitten tappaa ? Toisaalta kuten muissakin laitteissa ylijännite aiheuttaa juotoksissa lämpölaajentumista ja tällöin ei juotos ole enää yhdistävä tekijä niin vika voidaan korjata juottamalla juotos uudelleen. Eipä vaan taida saada tuota puolaa hajotettua?

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 8.4.2007 12:34

Olisikohan kellään (tietoa mistä saisi) vr6:n sähkökaavioita? Peruskaaviot löytyy mutta kaikesta moottoriin liittyvästä ois kiva saada kaavio, helpottais vikojen etsimistä.

-makke-
-
Viestit: 113
Liittynyt: 8.12.2005 23:16

ViestiKirjoittaja -makke- » 8.4.2007 16:58

Tilaa tommonen Bentleyn "Official factory repair manual"
Sieltä löytyy vaikka mitä

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 9.4.2007 9:09

Sain jonkin näköisen "FAQ:n" tehtyä.. Se ei ole todellakaan täydellinen ja vapaasti muokattavissa.

http://www.nyrkkipaja.1g.fi/VR6.doc

Pistäkää ihmeessä tuosta palautetta ja korjauksia!

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 9.4.2007 14:40

Loistavaa, pari juttua on mielessä tuohon, mutta siitä vähän myöhemmin sitten lisää.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 9.4.2007 19:48

FAQista: Loistavaa, että on viitseliäisyyttä väsätä, tuo on hyvä dokumentti. Toivottavasti se päätyy ajastaan FFp-foorumin artikkeleihin.

BTW, onko muuten muista service-manuaaleista kokemusta, kuin tuosta Bentley-publisherista? Mulla on em. ja onhan se vähän jenkkiläisittäin tehty. Parempi kuin ilman kuitenkin.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 10.4.2007 14:30

Kertokaahan mistä tuon abs-ohjainboksin löytää?? Searchilla en löytänyt. Minkälainen palikka se oikein on? Nyt olis autoa jo purettu valmiiksi niin jos samalla putsaisi ne pinnit sieltä.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 10.4.2007 15:19

Koptex: eikös se takapenkin alla ole 93-> eteenpäin ja
->92 asti kuskin jalkatilassa.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 10.4.2007 15:45

Käyköhän tuo 92-93 VR6:n, jos ei ole suorasytkää?

III pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan. . . 10-1093 39.90
III puola+moduli jos moduli neljällä ruuvilla puolaan. . . 10-1143 57.50

Käsittääkseni alla oleva on ns. "moduli"
VR6-2,8 Bosch/Telefunken (Pääteaste). . . . . . . . . . . . 10-8417 52.90

Lordmilou
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.3.2007 22:27

ViestiKirjoittaja Lordmilou » 10.4.2007 20:57

Rynnäkköpäärynä:
Mittaristo näyttää jotain 167tkm, mutta kaikesta muusta olettaisin jossain 250tkm paikkeilla. Pinnien putsausta on saanut harrastaa lähestulkoon jokapaikkaan jossa vain liittimiä on löytynyt (osa kivan vihreitä). Jotain apua joihinkin asioihin on tullut ,mutta todella pätevä ohjeen annoit.

On ilmastointi. Flektin ääni muistuttaa lähinnä ,että kone on kajahtamassa kohta.
Mittaristo on nyt välillä pelannut ja välillä ei. Eli kontaktihäiriötä jossain päin sähköjä. Asia edelleen tutkimuksen alla. Abs ongelmaki on toisinaan ja toisinaan ei. Virtalukon pohja voi olla seuraava vaihdon kohde jos pulma vielä jatkuu.

Mittariston kanssa olinkin hieman yhteyksissä liikkeeseen, mutta tällä hetkellä mittaristo pelaa niin huono sitä on korjaamollekkaan viedä. Hieman harraste/leikkikaluksi auton ostin ,jakopään ketjun rahinaa kovasti seuraten kun todellisista kilometreistä ei ole tietoa.

Palle85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.11.2006 12:51

Automaattilaatikko

ViestiKirjoittaja Palle85 » 12.4.2007 19:37

Alkaa näyttää nuo vaihteiston öljyt aika pahalta... Onkos kukaan vaihdattanu Vr6 automaattilaatikkoon öljyjä? Paljonkohan mahtaa kustantaa? Ja minkäs merkkistä öljyä sinne laitetaan?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 12.4.2007 20:55

Vastaan itse itselleni. Vika oli pääteasteessa, jonka ostin paikallisesta varaosaliikkeestä. En motonetistä.

Toimi kyllä enkä joutunut maksamaan sitä 170€ VW:ltä vaan 80€ alennuksineen..
Tosin joutusi kolvaamaan hieman :)

veeärkutonen
-
Viestit: 40
Liittynyt: 25.3.2004 20:03

ViestiKirjoittaja veeärkutonen » 12.4.2007 21:49

-->koptex ainaki omassa 92vm. vr6:ssa abs ohjainboxi on apukuskin jalkatilassa kumimaton alla

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 13.4.2007 18:41

Kiitoksia vinkeistä. Boksi löytyi. Onko teillä muilla ollut se liitini sinetöity siihen boksiin?. Näytti olevan melko mielenkiintoinen irrotaa ko. liitin.

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

VR6 kahta erilaista maffia tarjolla??

ViestiKirjoittaja weke » 17.4.2007 22:46

onko kellään hajua vr6 maffeista, kun niitä on kahta erimoista. Yleensä olen nähnyt myytävissä maffeissa Bosch-koodin 0 280 213 021, mutta mulla on koodi 0 280 217 504. Pienen selvittelyn jälkeen sain selville, että 021 loppuinen on mallia "hotwire" ja 504 on "hot film". ilmeisesti vr6:seen käy kumpi vain? Paljonko uudesta tommosesta Boschin maffista on käypä hinta, kun tolle 021 maffille joku boschin hinnasto ilmoitti yli 600 euroa..

edit: Just tossa löysin netistä jotain infoa, että vanhemmissa malleissa on käytetty tota hotwireä, mutta uudemmissa (missä on OBD2 -liitin?), ni on toi "hot film". Tämä muuttui ilmeisesti joskus 94 kieppeillä (mulla -94). hotwiressä on 6pin liitin ja hot filmissä 4 pin liitin.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 18.4.2007 7:50

weke:

Ainakin molemmat löytyvät vr6:sesta kuten jo tiesitkin. Varmastin vain esitronicsta, katso vielä että pinnimäärä on sama maffin liittimissä.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

Remmiahdin..

ViestiKirjoittaja TDIT » 18.4.2007 20:22

Mistähän sivuilta mahtais löytyä vr6:n remmiahtimia.. tai valmiita kittejä? Jos jollain tietoa niin olisin kiinnostunut. Kiitos vastauksista.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.4.2007 21:24

http://www.slstuning.de/eng/leistungski ... /index.php
Tos ainaki yks sivu mul on viel jossain tuol suosikeis noit sivui mut ei nyt äkkiseltää löytyny niit. Ja noi on aika kalliit kitit eikä oo varma et saaks ees auton kilpii ku on toi kiinni autos. Katsastukses kyselin et jos on tuv lappunen tosta remmiahtimesta et meneeks sit läpi, ni sano et riippuu iha mitä siinä lukee ja ake:sta ku kyselin samaa asiaa ni ei oikee siitäkää saanu selvää et tarviiks vtt testejä. Ekassa mailissa vihjas siihen suuntaan et ei tarvii ja toisessa sit oli vähä siihen suuntaa et tarvii sen testin. Ja se vielä et tolla stage 1:llä saa sen 75hp lisää ni onko järkevää maksaa 3900e siitä?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 19.4.2007 7:17

joo, tuollahan noita olikin. Niin ku mainitsit tuosta 75hp lisästä tohon hintaan, tarkoitus olisi autoa pitää suht kauan ja rakentaa ihan harraste auto. Vielä vähän kahden vaiheilla pakokaasuahtimen vai remmin kanssa. Parempi hyötysuhde kyllä olis pakokaasuahtimen knssa kuin remmin mut maksaa kyl jonki verran enemmän. Ja rahat täytyy vielä säästää.

Niin ja ton leimaan saamisen kanssa olen kyllä pitkälti sitä mieltä ettei tulisi ihan helposti onnistumaan. Mutta ajeleehan tuolla sellasia autoja mistä monikaan ei tiedä, pellin alla on ihan jotain muuta mitä saisi olla! :)

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 19.4.2007 8:20

Niin ja ohan toi remmi bolt on kamaa kun taas turbolle joutuu sit teettää pakosarjat sun muut. Eikä sinne mikää kauheen iso ahdin ees mahu. Kyl oisin enemmän ton remmin kannalla mut sit on taas toi hinta. Kannattaa ettii ebaystä jos saa jostain saksasta ehkä halvemmalla. Ite ajattelin kans jos saan joskus 4000e ylimäärästä ni ostan heti ton remmin toho raatoo mut ei se taida iha heti onnistuu :D

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 19.4.2007 12:18

Totta, mut putkiston kyl joutuis paremmin virtaavaks muuttaa. Mites toi cooleri..sehän ei pakollinen mut kyllä varmaan olis hyvä olla. Suht vähän tilaa on...

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 19.4.2007 13:37

vr666: onkos sulla rahaa pistää VTT:n mittauksiin?
Ajattelin vaan lopettaa ihanat haaveet VR6:n turbottamisesta/ahtamisesta, kun monet ovat sitä harrastaneet kunnes kuulevat VTT:stä.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

VR6 Golf III ja 17" vanteet

ViestiKirjoittaja Olli » 19.4.2007 15:51

VR6 Golf III jossa Lowtechin alustasarja. Meneekö alle 17" vanne 215/40-17 renkaalla, vai raapiiko pahasti. Mikä pitäisi olla vanteen ET?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 19.4.2007 16:20

autoa ei ole välttämätöntä saada leimaan jos kerta jää projekti autoksi..voihan sitä ilman leimaakin tuolla ajella kunhan ei vain satu mitään! :)

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 19.4.2007 17:02

Tossa ei nyt oo mitää järkee ajella ilman leimaa! Tee siitä mielummin sit rata-auto etkä ajele sil tuol liikentees vaarantamassa oman ja muitten henkiä!

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 19.4.2007 19:03

tarkoitin lähinnä sitä jos ei saa leimaan, niin sit siitä tulee täysin projekti auto. ei käyttöauto. eli ei tule julkiseen liikenteeseen...vain ainoastaan radalle.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 19.4.2007 21:00

vr666: väitätkö ihan tosissasi että teet -96 vuotisesta autosta rata-auton?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 20.4.2007 8:55

Tarkoitus on tietenkin se että leimaan yritetään saada...ei tarvitse kuin hyvän säätäjän esim. karala! Autoja tällä hetkellä kaksi, ja toinen vähän turhan panttina joten meinasin laittaa jossain vaiheessa työn alle.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 20.4.2007 9:24

Pakko sun on kuitenki mennä tolla vtt testeihin ku on -96 auto. Jos olis 91 ni ei vältämättä tarvis, en oo iha varma siitä. Ton 75hp takia toi tulis ehkä ihan liian kalliiks . 5000e sen takii et saa 75 lisä heppaa? Osta ilokaasut ni tulee halvemmaks.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 20.4.2007 9:38

Se on kyllä totta että kalliiksi tulee, vaparin virittäminen on kallista. Ensiksi ajattelin jos laitattais nokat+sääd.pyörät ja putkiston alusta loppuun sillä päästäisiin liki yli 200hp...mut sitten taas se on edelleen vapari ja varmaan 3000-4000e menisi siihenkin. Joten päädyin sitten ahtamiseen ja sitten tehoja saa irti helpommin jos tahtoo. :)

Ilokaasuja kans meinannut, mutta nekin on suht kalliita siihen nähden miten lyhyt kestosia on tai no riippuen tietenkin pullon tilavuudesta eikä sitä tietenkään jatkuvasti käytetä...ja missä pullon sitten aina täyttää. Piirit pitäisi tietää ja tuntea..

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 20.4.2007 13:13

Tuli tos äsken vaihdettua mittaristoon uudet polttimot ku oli yks palanut. Samal ajattelin vaihtaa penkinlämmitin katkasimen polttimon, mutta oli aika typerästi tehty. Polttimen langat juotettu kiinni...enpäs sit vaihtanutkaan... :)

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 20.4.2007 15:39

Voihan sen ahtimen repäistä katsastuksen ajaksi pois. Kyllä tommosen remmiahtimen parissa tunnissa ottaa pois ja laittaa vakio kalut paikalleen. Cooleri ois hyvä noidenkin remmiahtimien kans. Imulämmöt nousee +60 astetta normaalillakin ajolla ja tällöin joudutaan ajotusta säätämään niin paljon että hevosvoimahäviö on useita kymmeniä hevosvoimia

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 20.4.2007 16:08

Kunnes tappaa jonkun ja vakuutus ei korvaa mitään ja piste.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 20.4.2007 22:29

Kukas se on ketään käskeny tappamaan. Ei taida vakuutus muutenkaan korvata, jos saadaan osoitettua, että olet ajanut liikennesääntöjä noudattamatta..... Voi sitä ilman ahdintakin kolareita ajaa. Kannattaa se järki pitää päässä tuolla liikenteessä vaikka ajelis "ohjuksella"!

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 20.4.2007 22:48

Koitin lähinnä palauttaa maan pinnalla tätä ideaa, kun näitä on niin moni viljellyt ja pelkkää mutuilua vaan..

Kaikki on innoissaan, että joo joo kova projekti yms... mutta mites käykään loppujen lopuksi.

Danny85
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.1.2007 20:40

ViestiKirjoittaja Danny85 » 20.4.2007 23:15

Onko kellään muulla käyny niin että kulutus ois noussu jakopään/kansi remontin jälkeen?
Itse teetätin tossa helmikuun puoles välis ISON remontin... kansi kävi koneistamolla, seetit hiottiin, uudet: venttiilin ohjaimet, tulpanjohdot, tulpat, oljynsuodatin, vesipumppu ja kiertovesipumppu, kampiakselin stefat, kytkin paketti, käyttöhihna, virranjakajan kansi & pyörijä, kaikki nesteet, sekä kaikki jakopään hilppeet..... oli muuten ylemmän ketjun kiristin/laahain kulunu niin pahasti et pultit pokki ja osat oljypohjassa...!! ;) niin ja teitenkin uudet pultit ja tiivisteet kanteen. ajettu ~232 000 ennen korjausta.
Niin ja autohan oli -92 vuoden VR6 Golffi

Kaiken tuon jälkeen kulutus on ollut n. 2l/100 korkeampi kuin mitä oli ennen... ~9 keski kulutus, nykyään se on pyöriny siellä 10-11l/100.
Onko muilla samantapaisia kokemuksia? Mitään ideoita mistä vois johtuu?

(muita oireita... Kone vuotaa pikkasen öljyy kampiakselin asennon tunnistimen kohalta, välillä ku lopettaa ajamisen ni tulee hyvin lievä palaneen haju ja jostain pakosarjan/ läppärungon läheisyydestä nousee äärimmäisen vähän höyryä/savua)

Kiitoksia jo etukäteen kaikista vastauksista! ;)

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 20.4.2007 23:22

Juu monethan siitä on haaveillu jne. No mä voin ainakin puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä. Ei tarvitse tukeutua mutu tietoon jne... Eihän se remmiahdin kesää tee mutta kyllä se paremmin tota VR6:n kippoa liikuttaa. Kaikkeen tottuu!

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 21.4.2007 8:57

Joo, en nyt ketään tappamaan meinannu ruveta. Ei tule mihinkään ns. revittelyyn. Olis vain kiva että sitä tehoa löytyisi kun sitä joskus on tarvis. Ja todellakin lähes 100% varmasti karala saa ajettuu sen sellasiin arvoihin että läpi menee. Mutta moni ei uskalla lähteä yrittämään kun on niin kallista puuhaa että jos se ei onnistukkaan, niin rahat menee hukkaan.

Se karala on niitä autoja saanut tähänkin päivään mennessä säädettyä jo jonkin verran, mutta ei kummiskaan hirveesti koska jengillä ei ole kanttia lähteä yrittämään!

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

'92 VR6 Golf III releet

ViestiKirjoittaja Olli » 21.4.2007 13:06

Onko jossain netissä listaa '92 VR6 Golf III releiden järjestyksestä? Sulakekotelon kannessa on ainoastaan sulakkeet listattu, mutta releistä ei ole mitään mainintaa.

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 24.4.2007 16:36

Ei varmaan kaikille tuttu, mut allaolevasta linkistä löytyy kaikenlaisia vr6 juttuja/vinkkejä/ohjeita, jos vaan englanninkieli taipuu..
(Vissiin aika wanha linkki, mut ite törmäsin vasta äskettäin)

http://www.gti-vr6.net/library/

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 24.4.2007 17:38

Releiden järjestys löytyi MikkoN:än suosiollisella avustuksella. Kiitos avusta jälleen kerran.
Monivamma potilaamme edistyy pikku hiljaa. kaikki "teini-viritykset" johtosarjoista on poistettu ja johdot on korjattu sellaiseksi kuin ne ovat olleet tehtaalta lähtiessä. Nyt toimii mm. sähkölasit ja keskuslukitus moitteettomasti. Ennen ne oli vähän sinne päin ja futasivat miten sattuu. käsittämttömiä virityksiä autossa! En jaksa ymmärtää mitä edellisten omistajien päässä on pyörinyt! Tuskin mitään! Toisaalta tämä on ollut juniorille mitä mainioin kohde perehtyä auton korjaamisen saloihin. Uutta osaa on tullut ostettua vähän liiankin paljon, no onhan sitten huolettomia (?) kilometrejä edessä paljon. Autossa on ollut mitä ihmeellisempiä ongelmia käynnissä. Puola on paukkunut ainakin kerran ja muutama anturikin on rentoutunut. Nyt on kaikki koneen anturit vaihdettu, uusi lambda jne.jne.

Edelleenkään kottero ei suostu käynnistymään! Tsekkasimme liittimen tankilta ja havaitsimme, että kun virrat laittaa päälle ei liittimelle tule virtaa. Kun yrittää startata, niin sama juttu. Tilasimme paikallisesta varaosaliikkeestä uuden releen ja vaihdoimme kaikki sulakkeet uusiksi. huomenna saadaan rele ja päästää tsekkaamaan oliko siinä ongelman lähde.Jos ei auta, niin sitten täytyy tsekata johtosarjaa siltäkin osin.

Taitaa tulla rakennettua tekniikka kokonaan uusiksi. Kone sinänsä on hyvä, ajettu vajaa 5000km täyden rempan jälkeen. Välillä vaan meinaa usko pettää. Uskoisin kuitenkin loppupeleissä autosta tulevan hyvän kun sitä on "korjattu" noinkin paljon, mm. jarrut on rakennettu kokonaan uusiksi, satulat on puhallettu ja varustettu uusilla sisuskaluilla; maalattu R32 tyyliin siniseksi. Eteen vaihtuu kohta isommat Porsche satulat levyineen. Alusta menee vielä uusiksi; vajaa vuoden ikäinen Lowtech halpis alustasarja vaihdetaan johonkin coilover tyyppiseen kunhan löydämme sopivan hinta/laatusuhteen omaavan sarjan Saksasta. Tuli hommattua myös kaapelit & VAGCom, jos se helpottaisi hieman tuskaa, eikä tarvitse aina vaivata MikkoN:ää

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 24.4.2007 19:05

Mulla ainakin kun bensapumppuvikaa diagnosoin, hämäsi, kun tankin liittimelle ei oikein tahtonut tulla jännitettä. Johtui lähinnä siitä, että rele antaa sekunnin luokkaa olevan ajan verran sähköä pumpulle jotta nostaa paineen. Mulla vika oli pumpussa, mittarissa oli silloin jotain 190tkm reilut ja pumppu ihan lopussa.

Niin, sehän on tuon turvareleen tarkoitus, että annetaan pumpun käydä hetki ja nostaa paine, kun virrat käännetään päälle, pumppu lähtee jatkuvalla syötöllä käyntiin vasta kun moottori pyörii (tarkoittaa siis kun ruiskuboksi käskee). Tämä järjestely nykyään vissiin kaikissa autoissa.

Multa jäi alkup. pumppu ostamatta kun oli todella kallis. Ja tarvikepumpun (joku italialainen sidat) sai nopeasti ja halvemmin ja on kyllä toiminut.

Toivottavasti Ollilla ja pojalla ei usko saksalaiseen laatuun lopu;)

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 24.4.2007 20:51

Jotenkin tuo VR6:n pumppu tuntuu hassulta.. Pumppu käy tosiaan alle 1sec kun pistää sytytyksen päälle.

Kun starttaa niin ei kuule lähteekö pumppu ollenkaan käyntiin? Virtaa tulee pumpulle kun starttaa kun mittaa liittimen ollessa irti, mutta tuohan ei vaikuta mitään onko liitin siis irti vai ei.

Pumppu käy kun antaa suoraa sähköä akulta, mutta luulisi tuon pumpun pitävän ääntä kun starttaa?

Siis vikana on ettei VR6 lähde käyntiin.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 24.4.2007 21:05

En huomannut, että pumpulle olisi tullut virtaa edes sekunnin murto-osaa, ainakaan yleismittarin mukaan. Sama juttu startatessa. Ei olisi toisaalta eka kerta kun Motronic systeemissä pumppu olisi rentoutunut. Kaikki Boschin systeemit ovat todella tarkkoja oikeille paineille.
Ilmeisesti VR6:den pumppu on erilainen kuin "normi" Golfissa ? Mistä olette ostaneet noita tarvike pumppuja? Ilmeisesti saa tilaamalla tarvikeliikkeistä?
Vielä ei ole luotto mennyt Saksalaiseen "laatuun" Japsilla en ole ajanut vuoden 1988 jälkeen, vaan autokanta on ollut tiukasti VAG-BMW-Porsche akselilla

Edit:

Mitähän eroa näillä mätänetin pumpuilla on ?

III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1440 49.50
III Ruiskupumppu MONIpisteruiskut (1,4AEX/2,0-85kW/VR6). . 28-1483 79.50

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 25.4.2007 7:31

No pumpussa on tuskin vika jos ei pumpulle tule edes virtaa?
Oletkos Olli antanut suoraan akusta sähköä pumpulle?

Ihmettelen suuresti jos 1.4 AEX moottorissa olisi sama pumppu kuin VR6:ssa. Tehoissa on aika paljon eroa :)

EDIT: tarkistin esitronicista asia ja on se piru vaan niin, että 1.4 AEX:ssä on sama pumppu kuin VR6:ssa.
Boschin pumpun numero on F000TE0111 ja hinta esim. Örumista on 211€ verolla.
Eli halpa boschin pumpuksi ja kyllä toimii ;)

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 25.4.2007 8:25

Tänään olisi tarkoitus vetää johdot suoraan pumpulle ja tarkistaa toimiiko se ylipäätään. Hämärästi muistan, että viime kesänä juniori valitteli, että on käynti ongelmia kun tankki alkaa olla tyhjempi. Aika mielenkiintoista.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 25.4.2007 8:46

Olli: tuohan kertoo pumpun huonosta kunnosta jos on oireillut tuon verran.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 25.4.2007 17:13

Tänään testattua:
Vedin pumpulle piuhat suoraan akusta, pumppu pärähti heti käyntiin. Tsekkasimme myös tuleeko pumpulle virtaa uudella releellä. Meillä oli liittimessä vuoron perään yleismittari ja lamppu; ei mitään eloa kummassakaan. Mittasimme vielä pumpun liittimelle tulevat johdot releen nastoihin asti ja totesimme piuhojen olevan niiltä osin ehjiä.
Eli kun kotterosta lyö virrat päälle ei sähköä pumpulle. Sama juttu kun aletaan starttaamaan. Kaikki sulakkeet tsekattu ja vaihdettu varuiksi uudet. Pitänee tehdä johtopäätelmä, että pumppua ohjaava systeemi, Motronic boxi, on rentoutunut ? Eli jos jollain on '92 mallin boxi ( 0261 200 495, 021 906 258A) irrallaan pääkaupunkiseudulla/keskisellä uudellamaalla, niin lainaisimme mieluusti testiä varten. Tarvittaessa ostokin, jos ei lainaksi löydy. Huomenna lyön vielä VAGComin kiinni, jos se sattuisi vielä saamaan kontaktin boxiin.
Kaikki vinkit tervetulleita vian ratkaisemiseksi !

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 25.4.2007 18:22

Olli: mitenkäs virtalukko? Voisin huomenna katsoa kytkentäkaaviosta mihin boksin nastoihin pitää tulla virta ja mistä lähtee pumpulle virta...

Toivottavasti saat vian korjattua. Olikos sinulla lastu tuossa?

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 25.4.2007 18:30

On lastu, tosin vaihdoimme orggis lastun empiiristen testien ajaksi. Niin ja meillä oli käytössä myös uusi virtalukon pohja, ei tosin vielä paikalleen asennettuna, mutta sillä tuskin on merkitystä.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 25.4.2007 21:10

"Olli" Miten te sen lastun vaihdoitte? Otitteko Vag-comilla sen käyttöön? Mä kun vaihdan omaani lastun niin se pitää koodata Vag-comilla. Ilman käyttöön ottoo auto ei lähde tulille.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 25.4.2007 22:09

Ei näissä vanhoissa vehkeissä tarvitse mitään VAGComilla tehdä lastun vaihdon yhteydessä. Vanha eprom pois ja uusi tilalle ja kovaa ajoa. Eri asia vehkeet joissa on ajonesto ym. järjestelmiä. Autolla on ajettu molemmilla lastuilla ilman ongelmia.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 26.4.2007 7:30

Olli: Niin katsoit että pumpun releelle tulee sähköä siis nastoihin 30 ja 86 tulee sähköä kun sytty on päällä?

Boksissa 6-nasta maadoittaa tuon releen.

Eli jos 30 ja 86 tulee sähkö niin virtalukolta tulevat johdot ovat OK, sitten seuraavaksi kannattaa katsoa että pumpulle menevä johdot ole oikosulussa..

En heti lähtisi boksia epäilemään!

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 26.4.2007 8:24

Mittasin releeltä pumpulle menevät johdot ja ne on ok.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 26.4.2007 15:40

Eli jos 30 ja 86 tulee sähkö niin virtalukolta tulevat johdot ovat OK, sitten seuraavaksi kannattaa katsoa että pumpulle menevä johdot ole oikosulussa..

En heti lähtisi boksia epäilemään!


Testasimme nuo mainitu navat ja virta tuli niinkuin pitikin, eli OK siltä osin. Ostin uuden moottorinohjausyksikön, saan sen huomenna, joten empiiriset testit jatkuvat silloin. Käytännössä auton koko johtosarja on nyt käyty läpi. Autosta löytyi aivan uskomaton määrä erilaisia virityksiä. Tässä tapauksessa, niin kuin yleensä aina, kaiken pahan alku ja juuri on poppikone asennukset. Autossa on selkeästi ollut kaiken maailman hilavitkuttimia kiinni. Ne on sitten poistettu jossain vaiheessa nopeimmalla mahdollisella tavalla. Nyt kaikki on korjattu tehdasoriginaaliksi, ja systeemit tuntuvat toimivan niiltä osin. Omaan kinneriin en laita enää mitään laululaatikoita kiinni, turhaa painoa ja kuulokin on vanhalla miehellä jo niin huono, että nyt lähtee kaikki turha paino pois, joka noista vermeistä tulee.

Kaikenkaikkiaan juniorin autosta tulee mieleen maininta joka oli tässäkin viestiketjussa: Kyseessä Saksantuonti '92 VR6, jonka makean saundin sokaisemana teimme kaupat.....
Tässäkin autossa on jo niin paljon tekniikaa (sähkö laitteita), että pienmmätkin "lisä-tuunaukset" vasemmalla kädellä generoivat uskomattomia ongelmia. No, meillä ollaan nyt uusittu/korjattu todella paljon näitä potentiaalisia vikakohteita, ja täytyy kaikesta huolimatta olla optimistinen ja uskoa, että hyvä siitä vielä tulee.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 26.4.2007 20:16

Olli: toivottavasti boksin kanssa vika korjaantuu ja sittenhän sinulle jää ylimääräinen boksi itsellesi ja voinet tämän jälken vaikka avata sen ja katsoa mitä se on syönyt siis suomeksi onko kärvähtynyttä kohtaa piirilevyssä.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 26.4.2007 20:40

Boxi on ollut jo auki, koska vaihdoin siihen originaali lastun. Päällisin puolin piirilevyssä ei ollut mitään, mihin olisin kiinnittänyt huomiota; eli silmämääräisesti ei voinut tehdä huomiota, että jokin komponetti olisi kärvähtänyt.

granzy
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 1.5.2007 18:09

ViestiKirjoittaja granzy » 1.5.2007 18:24

Nyt olis edessä koneenvaihto. Auto -94 passat vr6 automaatti. Käykö manuaalivaihteisessa ollut moottori tilalle? Autossa on myös ilmastointi onnistuuko asennus jos uudessa moottorissa moista ei ole?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.5.2007 18:53

moottori käy ja vaihdat ne ilmastoinnin hilut sihen uuteen koneeseen.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 1.5.2007 19:32

Onko joku laittanu verkkuu noit lisämittareita esim vedenlämpötila ja öljynpaine? Voisko joku kertoo et mihin olis järkevintä laittaa ton vedenlämpötilan anturi? Ja sit viel et mihin kohtaa kandee laittaa sen öljynpaineen anturi?

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 2.5.2007 9:17

Öljynpaineanturi kannattaa laittaa öljynsuodattimen jalkaan. Siihen vaan T-kappale yhden vakio anturin tilalle ja T-kappaleeseen kiinni vakio ja uusi öljynpaineanturi .

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 2.5.2007 16:05

Kiitoksia pitää sit laittaa se sinne sit kii kuha saa ton nosturille. Mut entäs se vedenlämpötila? Kellää mitää ehdotuksia?

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 2.5.2007 23:02

Tuota bensapumppuvikaa itsekkin joskus ratkoneena(moottorina tosin tuo 1.4): Vika ei ollut johdossa eikä liittimessä vaan niitten liitoksessa. Eli pumppu pumppasi tuon sekunnin ensiksi, notta järjestelmä paineistui, mutta käyntiinlähdön jälkeen kävi vain muutaman sekunnin. Uusi pumppu kädessä (kallis "OEM"-pumppu) kokeiltiin onneksi, että onko vika pumpussa. Eipä ollut, vaan kun johdonliitintä (en nyt muista kuollaksenikaan,kumpaa) "kiristi" pumpunliittimeen, pumppu rupesi toimimaan normaalisti. Näin meillä ja "OEM-punppu" kelpasi takaisin vielä tiskillekkin, kun ei haissut vielä pensalle, eli ei keritty tankkiin puottamaan.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 8.5.2007 16:24

Vieläkin otetaan ehdotuksia vastaan, että mihin kannattais laittaa toi vedenlämpötila anturi?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

OMP poikkituki

ViestiKirjoittaja TDIT » 9.5.2007 10:13

Tuli tilattua duunista tuollainen omp poikkituki eteen, taakse olisin ottanut samalla mutta ei saanut. Varmaan täytyy jonkun toisen valmistajan tuki hommata taakse. Onko kellään muulla ks. poikkitukea, tuoko koriin sopivasti jäykkyyttä? Tieteenkään normaalissa ajossa eroa ei juurikaan huomaa, mutta sitten kun ajetaan kovaa mutkaisella tiellä?

Samalla katselin omp penkkejä, saisi noi nahkakupit pois...ja kunnon penkit tilalle jotka on varmaan 3kertaa kevyemmät!? Onko kukaan mitannut ikinä paljon vr6 nahkajakkara painaa? Epäilisin itse että varmaan joku 25-30kg!?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 10.5.2007 12:41

vr666: mikset tee itse, miksi pitää kaikki ostaa valmiina ? :D

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 11.5.2007 10:40

No jos olisi talli tai joku muu hyvä tila ja kunnon vehkeet niin tekisin. Mutta kun ei ole... joten täyty tyytyä valmiisiin tuotteisiin! :)

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 25.5.2007 22:09

Terve osaisiko joku neuvoa miten vaihdetaa vr-6 -93 lämmitys nappijen poltin,pitääkö purkaa mitä vai onko helppo vaihtaa?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.5.2007 22:52

keskimmäinen nappula pois, se valomuovi pois ja ohuella kumiletkulla saa polttimon vetästyä pois. onnistuu myös purkamalla se lämppäripaneeli irti, mutta on vähän työläämpää =)

Palle85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.11.2006 12:51

ViestiKirjoittaja Palle85 » 27.5.2007 21:40

Nyt tartteis apuja. Passatista on kadonnu tehot. Varsinkin maantiellä ohitustilanteessa tuntuu, että ei ole vetoja yhtään. Kulutuskin näyttäis olevan hieman koholla 13.5l/100km. Ekanahan tässä tulee mieleen maffi, mutta voisko olla muita syyllisiä? Kokeilin irrottaa maffin liittimen, mut meno ei muuttunu mihinkään, ainakaan perstuntumalta. Pitää huomenna mittailla tuleeko siihen liittimeen edes virtaa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa