VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 10.12.2006 0:41

Nyt tarvis tietää että mistä noita ilmamassamittareita kannattaa mennä ostamaan. Onko esimerkiksi nuo motonetin sadan euron hintaiset mimmosta laatua?

Autosähkössä sanoivat että tuo maksaa 350€ kun tuot vanhan vaihdossa, ja muistaakseni yli 400€ jos ei vanhaa anna vaihdossa. Kuulostaa erittäin kalliilta!
Noh, viereisessä volkkarin liikkeessä tuo sama sanottiin olevan 615€. Mitäs siihen sanotte? No sitten motonetissä noita myydäänkin jo 100€ hintaan...

Eli kysymys kuuluu: Mistä noita tietää mennä ostamaan, kun hinta heittelee noin laidasta laitaan? Tuntuisi että noissa voisi olla jo jotain laatueroja, kun hinnat niin vaihtelee...

Itse vähän epäilen että onkohan nuo motonetin ilmamassamittarit laadultaansa hyviä, eli nyt ois kiva kuulla jos jollain on kokemuksia niistä. Ja yleensä että mistä kaikkialta noita saa ja mihin hintaan...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.12.2006 0:41

Mitä porukoilla näyttää VR6:sen mittarilukemat? Ajattelin vaan kysyä että kuinka kauan tolla vielä ajelee.. Itellä on nyt 243tkm jakopää ja kansiremppa tehty..

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 10.12.2006 11:20

Alkupään malleissahan on normaali puola+virranjakaja, coilpackista voi puhua vaan ton suorasytytyksen yhteydessä.

Kysyin tuossa aiemmin, missä kilometreissä on VR6:n vesipumppuja pitänyt vaihdella? Ja onko tuolle joku suositus kilometrimäärä huolto-ohjelmassa (kuten monesti autoissa, joissa vesipumppu pyörii jakoremmillä)?

mulla on 209tkm, jakopää ja kytkin rempattu, suunnitelmissa ajaa tuohon vähintään 100tkm.

Kaipa tuo kone kansi/jakopäärempan jälkeen kestää taas 200tkm.

Kannattaa varmaan käydä siellä moponetin tiskillä tsekkaan, minkä tekemä ilmamäärämittari se on, jos sattuu olemaan vaikka se boschilainen (ja kertoo sitten meille viisaampana)...

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 10.12.2006 13:41

^^ itellä nyt 275tkm mittarissa, jakopää tehty 200tkm kohalla, kansi 220 kohalla. kk ja kampuran laakerit vaihdoin 260 kohilla, kutos pytyn kk laakeri alkoi pitämään pientä melua ja olikin avatessa selvä, muissa laakereissa ei vikaa. kytkintä ei ole vaihdettu, sen vaihto taitaa olla lähiaikoina edessä, muuten tuolla pitäisi kyllä ajella sinne 350tkm kieppeille ilman mitään suurempia murheita (toivottavasti).

^vesipumpun vaihdoin 270tkm kohilla, alkoi pitämään pientä ääntä.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.12.2006 13:46

Tietää vaan että mitä remontteja on vielä edessä:) Laatikon tohon on edellinen omistaja joskus vaihtanu.. Kytkin näytti vielä hyvältä kun jakopäänremppa tehtiin 2.12.06...

jkape
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.12.2006 18:36

vr6 -polttoaineen huohotinventtiili

ViestiKirjoittaja jkape » 11.12.2006 19:15

Kertoisko joku asiasta tietoinen mistä tuommoinen löytyy..? kiitos etukäteen.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

Päivitystä

ViestiKirjoittaja Cornelius » 11.12.2006 21:15

Eli ongelma oli nykiminen kun konetta rasittaa ( iso vaihde, vedätys). Tulpat ja tulpanjohdot on vaihdettu ja tuntui että nykiminen olisi vähentynyt ( tai sitten kuivempi keli vaikuttaa asiaan).Niin ja kierrokset soutaa jonkin verran. Jos ideoita lisää nykimisen poistamiseen niin ehdotuksia otetaaan vastaan.

Mutta sitten asiaan : Vaikuttaako koneen käymiseen mitenkään jos pyörijästä on melkein puolet haljennut pois?? Tavallaan pyörijähän on palkin muotoinen jossa on toisessa päässä se napa joka hoitaa hommat ja toinen päähän on tavallaan ylimääräinen ( kyseinen puoli melkein kokonaan lohjennut pois). Koitin vaihtaa pyörijää uuteen, mutta vanha ei halunnut irrota. Käsittääkseni sen pitäisi tulla vain vetämällä pois?!?!

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 11.12.2006 21:38

^se alkuperänen ei taida lähtee ku palasina irti, on liimattu jotenki kiinni...

^^olisko se huohotinventtiili siinä ilmanputsarikotelon takana, iskaritolpan ihan juuressa

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 12.12.2006 8:48

Se pyörijä on ainakin mulla kuusiokoloruuvilla kiinni (vaarnaruuvi?) eli ei todellakaan lähde vetämällä!!

^^Koitas vaihtaa uus pyörijä ja virranjakajankansi. Vois auttaa.
Jos ei niin sitte sulla voi olla roskia polttoainejärjestelmässä, eli suodatin vaihtoon.

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 12.12.2006 10:30

wergu: Onko se kuusiokolo jotenkin hämärässä paikassa vai ihan selvästi näkyvillä?? Kun en oikein löytänyt. virranjakajankansi on uusittu muutama kuukausi sitten. Lambdaa oon kanssa epäillyt päätellen tuosta kierroksien soutamiseta, kallis osa vaan tuo lambda (marmoritiskiltä 250 e). Miten muuten vapaavirtaussuodattaimen tukkoisuus vaikuttaa koneen käyntiin?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 12.12.2006 10:54

Kyllä se ihan näkyvillä oli, pyöritä sitä pyörijää niin löydät sen. Mutta ei siinä tietty välttämättä sitä ole, sitä on olemassa kahta eri mallia molematta käy eli voi vaihtaa päitäin.
Rauman VW:ssä makso joskus 180€ uus lambda mutta ostin se jostain varaosa liikkeesta. Se vaati kyllä pientä modifikaatiota mutta hyvin on pelannut. Päästöjen takia se sillon joskus vaihdoin. (tyhjäkäynnillä)

e. kyllä se vv-suodin kannattaa aika ajoin pestä. Itte pistin sen fairiveteen likoon yöksi ja seuraavana päivänä hinkkasin sitä vanhalla tiskiharja. Harjauksessa käytin lisää fairia. Sitten huuhtelin sitä pitkän aikaa kuumalla vedellä, niin kauan ettei se enää oikein haissut Fairille. Sen jälkeen paterin läheisyyteen tai päälle kuivumaan. Hiustenkuivaaja nopeuttaa kuivumista. Sitten kun se oli kuiva niin ohjeiden mukaan uudet K&N öljyt päälle.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 12.12.2006 17:18

tota onks kukaa ottanu verkust tota aktiivihiilisuodatinta pois? emt onks ees golffis mut tos corrados on ja kelasin ottaa sen pois. eli jos joku on ottanu ni miten on laittanu noi letkut sit? esim toi mikä tulee imusarjast ja se toinen menee vissii tankkii?

finn-power
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.12.2006 15:58

ViestiKirjoittaja finn-power » 13.12.2006 16:41

Se polttoaineen huohotinventtiili ilmanpuhdistimen alla siinä edes on aktiivihiili suodatin

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 13.12.2006 16:53

kyl mä tiiän missä se on. oon jo ottanu pois mut en tiiä mitä teen noille letkuille mitkä siit jää. eli yks tulee/menee imusarjaa (seki oli ennen palanu pakosarjaa kii ja sulanu rikki mut nyt korjattu) ja sit toinen menee siit aktiivihiilisuodattimest vissii tankille ni seki pitäis sit laittaa jonnekki kii vai tukkii vaa?

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 13.12.2006 21:32

Laita vaan ne putket tukkoon ja venttiili mäkeen. Niin minä tein ja toimii mainiosti.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 13.12.2006 23:14

okei entäs se liitin sit mikä tulee siihen venttiiliin?

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 14.12.2006 16:55

Se liitin on mulla irrallaan. En oo sille tehnyt mitään. Siitä tulee vikakoodi, mutta se ei haittaa mitään.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.12.2006 15:59

Onk0o muilla ongelmaa noitten lämpöjen kanssa? Ei meinaa nousta sinne 90 asteeseen.. Saa ajaa noin 5 kilometriä että viisari alkaa nousemaan. Termostaatti on vaihdettu keväällä orkkis 80 asteiseen. Lämmöt on siinä 70-80 asteen välillä...

Mistäs ootte ostanu veeraan takalaakereita ja paljonko kustantaa?

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 17.12.2006 20:28

On ongelmia lämpöjen kanssa. Nousee max 80 c. On vaihdettu termostaatti ensiksi motonetin 87 c ja sen jälkeen laakkosen alkuperäiseen, ei vaikutusta kummallakaan. Tuntuu että aika monella on ollut vastaavaa, ite en jaksa enään stressata asian kanssa.

Kysymys: mittariston valon himmeninkytkimen ja valojen katkaisijoiden välissä on käsittääkseni sumareiden merkkivalo?!? Onko kellään sellaista ongelmaa että se valo syttyy vilkkujen tahtiin ja jarrua painaessa? Mistäköhän johtuu? puskurissa olevat etuvilkut kyllä puuttuu tällä hetkellä kokonaan, voisikohan johtua siitä? Ehdotuksia?

Edit: Mitkä on muuten päämaadoitukset/maadoituspaikat vr6:ssa ??

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.12.2006 21:49

Ja mulla on ollut tuota merkkivalo vikaa myös:) Otin takasumuvalon polttimon pois ja siihen loppui.. Luulenpa että kosteudesta johtuu tuo. En oo nyt kokeillu kun oon kuivattanu lapun ja vaihtanu koko takalampun uuteen ku vanhassa oli reikä ja pääsi kosteus kosketuspintoihin.. Meni silloin sähköt ihan sekasin:)

PekkaKi
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.11.2004 14:32

ViestiKirjoittaja PekkaKi » 19.12.2006 17:46

Purettiin tommonen -92:sen vr6 jakopää..
Ongelmana on kun ketju jää minusta aika löysälle! Kiristin on ilmattu ja ilmaus vielä kai onnistuikin kun se "mäntä" jäi pohjaan..
Yläketju jää minusta löysälle ja ne löysät on laahaimen puolella eikä kiristimen puolella!
Olen muutaman kerran siirtänyt ketjun löysät kiristimen puolelle..
Sit kun joutuu pyörittämään konetta niin löysät taas on väärällä puolella
Missä vika?
Toivottavasti joku tajusi mitä tarkoitin!

ReDevil
-
Viestit: 21
Liittynyt: 25.11.2006 18:24

ViestiKirjoittaja ReDevil » 19.12.2006 19:51

Onko kellään minkään näköistä tieto, mistä Vr6:sen pakkasnesteen voi päästää pihalle?! Kai sille jonkun näköinen päästöproppu pitäisi olla?! :O

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 19.12.2006 21:08

Päästöproppuna toimii vesiletkut, riippuen paljonko nesteitä haluaa ulos valuttaa :D

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 19.12.2006 23:50

Onko kellään minkään näköistä tieto, mistä Vr6:sen pakkasnesteen voi päästää pihalle?! Kai sille jonkun näköinen päästöproppu pitäisi olla?! :O


On siellä yksi proppu olemassa, tai miksi sitä sitten sanoiskaan. Se on vaan aika ikävässä paikassa. Se on siinä mustassa vesiputkessa joka on vesipumpun ja termostaattikotelon välissä. Itse kun piti laittaa uusi putki niin varaosamyyjä meinas että se on joku ilmaus ruuvi tai jotain. Mutta jokatapauksessa sen kun irroittaa niin tulee vielä paljon nestettä vaikka alempi vesiletku olis jo irroitettu.

immu1982
-
Viestit: 3
Liittynyt: 16.10.2006 8:24

vr6 golf:in laatikko

ViestiKirjoittaja immu1982 » 20.12.2006 8:37

Nyt tarvitsee gurujen apua... Minulla on 92vm vr6 vaihdelaatikko sanoi itsesnsä irti tehtävästään? Onko huhuissa perää että corradosta kävisi laatikko vr6 golffiin?

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 20.12.2006 9:05

Peteboy: Seuraava ei ole sitten mitään varmaa tietoa vaan mutu tietoa. Eli Kiristinhän säätyy öljynpaineella joten se ei käsittääkseni toimi oikein ilman paineita, joten kyseisestä syystä johtuen löysät siirtyy "väärälle" puolelle. Ainakin itsellä oli samaa ongelmaa ja se poistui kun koneen sai käyntiin(tarkistin virranjakajan reiästä sormella yläketjua kokeillen). Mutta tämä siis mutu tietoa, gurut korjatkoon...

Edit: Muista myös että tehty työ kannattaa tarkistaa ainakin pariin kertaan kun mokat on kohtalokkaita siellä päin konetta.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 20.12.2006 9:33

^^ jos on vr corrado ni sitten käy

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

ViestiKirjoittaja necon » 28.12.2006 16:53

Miten teillä on alustan puslat oireillu? Tai oikeastaan mistä tiedän onko vika puslissa, ja missä niissä jos on, vai iskareissa?

Takapää kolahtelee kuopissa/korotetuissa suojateissä yms. ikävästi, ihan kuin takana ei vaimennusta oliskaan. Tuo vaikuttas puslista johtuvalta, mutta perä jää pompottamaan myös kuoppien jälkeen.

Eli oisko vika molemmissa?

Tietääkseni noita takaiskareita on käytetty myös -40mm jousien kans, joten sen puolesta voisivat ollakin paskana. Katsastuksessa ei ollu noista kyllä mitään huomautettu ja katsastuksesta on aikaa 1500km.

Varmaankin Supersportit tulee alle, jos vaihdan. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=15901

t.Matti

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 28.12.2006 19:24

Mulla gölffis on nuo FK:t ja en kyllä suosittele niitä kenellekkään... Liian jäykät ja on sitte niin kivireki...

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 30.12.2006 16:15

Olen laittamassa lämmityksen sisä pistoketta onko konehuoneessa valmiina reikä vai joutuuko poramaan?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 30.12.2006 17:32

vänkärin puolelta löytyy semmoinen iso läpivienti muovi. siihen tekee sopivan reiän sille johdolle niin saa siististi vedettyä sisälle.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr9-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 30.12.2006 21:11

onko se kumi lähellä raitisilma suodatinta kysymys escmk3

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 30.12.2006 23:58

Kumi löytyy alempaa iskaritolpan takaa, eli sieltä konehuoneen puolelta.
Hieman ahdas on se väli, mutta kyllä sen sieltä saa ängettyä.

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

ViestiKirjoittaja necon » 11.1.2007 0:06

Mitäs vaihteistoöljyä ootte käyttäneet ja minkä verran?

t.Matti

PekkaKi
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.11.2004 14:32

ViestiKirjoittaja PekkaKi » 11.1.2007 21:20

Mitä osaisi tehdä kun vr:än kone naputtaa.. Siis todennäköisesti venttiilikoneistosta kuuluu! Eikös noissa ole hydruliset nostajat?
Ääni tuli kun vaihdettiin "uusi" käytetty kansi..

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 11.1.2007 21:49

^Voi kokeilla öljyn sekaan laitettavia puhdistusaineita esim. fortea, se on saanut positiivista palautetta tai sitten vaihtaa ne nostajat, ei ole iso homma sekään.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 13.1.2007 15:27

Onko kukaan putsannut tyhjäkäyntimoottoria? Saako sen koko mötikän laittaa likoamaan bensaan vai miten se putsaus tapahtuu?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 13.1.2007 16:34

^ei kannata kokonaan pistää likoamaan, kaverilla ei tykänny hyvää siitä ku siel oli bensaa sisällä vähä pitempää (noin 15min), hajos jotain sähköosaa sieltä sisältä. Ite oon laittanu bensaa sinne sisää ja sitte heilutellu muutanman kymmenen sekunttia, sitte kaatanu pois, ja ton saman toistanu muutamia kertoja...

Vibbe
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.8.2006 22:40

ViestiKirjoittaja Vibbe » 18.1.2007 22:18

Minä vuonna suorasytkä tuli vr6? Onko suorasytytys ja jakaja koneissa paljon eroa?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.1.2007 22:48

tais tulla 93?

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 18.1.2007 23:05

^Ei ainakaan vielä 93 alkuvuodesta. Voihan se olla loppuvuodesta tullukin.
Millainen savotta olisi vaihtaa suorasytkäksi ja järkevääkään?

Vibbe
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.8.2006 22:40

ViestiKirjoittaja Vibbe » 19.1.2007 14:39

Joo katsoin koulussa autodatasta niin 94 näytti suorasytys tulleen.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 19.1.2007 16:36

Saako kolmoskorisen vergusonin kannen tilalle muuten minkälaisilla muutoksilla istutettua neloskorisen V(R)6:n kantta? Saisi mukavasti lisää venttiilejä :P

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 20.1.2007 10:23

Tohon vaihteiston öljyn määrää niin litrahan sinne menee. Tai sitte kun tarkistus reistä alkaa valua niin on sopivan täynnä sama juttu kun perämoottoreissa.
Ja ainoa öljy mitä sinne voi/kannattaa laittaa on REDLINE!!

Ja tohon IV korisen kansi juttuun: En usko että se sinne kovin helpolla menee, eiköhän se joku olis tehnyt jo??
Ja tuskin sillä pelkästään nyt paljon lisää tehoa tulisi.

Ja sitten viä tohon naputukseen. Eiköhän siellä joku nostaja jumita. Et ei muuta, kun nostajaa vaihtamaan. Ei välttämättä tarvi kaikkia vaihtaa, jos haluaa olla "säästää". Mutta sitten niitä kyllä tarvii vaihtaa vähän väliä, jos vaihtaa yksi kerrallaan.

e. kannattaa ensin koittaa sitä fortea. Tosin se hinnalla saisit jo puolet nostajista. Mutta vähemmällä työllä pääsee forten kanssa jos se auttaa.

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 21.1.2007 11:10

itellä nakutti kone ja kun vaihdoin nostajat ni 200 kilsaa kävi nätisti ja taas alkoi kalkatus...aika kummallista...nyt on sitte alkanu paisarissa nousemaan vedet iteksiään eli peli on selvä?? kannentiiviste menehtyny...muuten kyllä toiminu vergu hienosti. mitä nyt jakopään olen laittanu ja noi nostajat..186 000 km mittarissa..

zoltti
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 23.1.2007 16:26

ViestiKirjoittaja zoltti » 23.1.2007 17:07

Minun VR6:sessa on jotain hullusti käynnistyksen kanssa. Se on todella huono käynnistymään sekä kylmänä että lämpimänä. Siinä oli todella huono starttimoottori, mutta se vaihdettiin äskettäin, ja nyt se pyörittää moottoria todella hyvin mutta kuitenkaan ei tahdo käynnistyä. Jos sen sattuu saamaan käyntiin niin kaikki pelittää todella hyvin. Että mikäköhän tossa olis? :/

Danny85
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.1.2007 20:40

Jakopään remppa pk-seudulla?

ViestiKirjoittaja Danny85 » 23.1.2007 21:41

Terve!

Täältä varmaa löytyy hieman kokeneempia VR6 omistajia!!
Elikkä olis jakopään rempan aika, 234 tkm ajettu eikä konetta aikasemmin avattu...
;)
Onko kukaan muu teettäny jakopään remppaa helsingin alueella, kohtuulliseen hintaan?? Oon itse tuossa vähän soitellu korjaamoille ja kukaan ei joko pysty tekemään remonttia tai sit kiskoo hintaa sellaset 2000€. Oisko kellään tiedossa siis halvempaa paikkaa pk-seudulla jossa vois teettää VR6:seen jakopään remontin??

Ja ittehän en tuota remonttia lähe yksin tekee...on meinaa eka oma auto kysees, enkä muutenkaa oo kovin paljoo ollu korjailemas autoja!
Kiitos paljon vastauksista näin jo etukäteen!

Tai jos ei kukaa tiiä pk-seudulla paikkaa, ni löytyiskö sitte 200km säteeltä paikkaa, esim. Tampereelta?

Kohta tulee kiire, alkaa jakopäästä pikkuhiljaa kuuluu rahinaa!!
Viimeksi muokannut Danny85, 25.1.2007 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 23.1.2007 22:45

^Kylhän se voi olla jo sit aika vaihdella sitä ketjua ja muita hilppeitä sisuksiin.

2000 on aivan älytön hinta. Kyl se pitäs siihen 1000 tietämille mennä. Paikasta en tiedä mut kannattaa jo viedä kauemmas jos ton hintaista. Selvittelet rauhassa ensin mitä muita osia vaihdat/huollat samalla kun kone käytännössä pois paikoiltaan. Motonetistä osat monesti halvimmat ja noi jakopään osat siis aivan samoja kuin merkkiliikkeestä.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 23.1.2007 23:30

siis siinä ketjun vaihdon yhteydessä otetaa laatikko pois et siin ois samal hyvä vaihtaa kytkin jos on loppumaisillaan. :nusnus: eikä oo kone paikoiltaan ;)

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 25.1.2007 0:32

Minun VR6:sessa on jotain hullusti käynnistyksen kanssa. Se on todella huono käynnistymään sekä kylmänä että lämpimänä. Siinä oli todella huono starttimoottori, mutta se vaihdettiin äskettäin, ja nyt se pyörittää moottoria todella hyvin mutta kuitenkaan ei tahdo käynnistyä. Jos sen sattuu saamaan käyntiin niin kaikki pelittää todella hyvin. Että mikäköhän tossa olis? :/

Kun starttaat (ja ei käynnisty), niin palaako mittaristossa varoitusvaloja? Jos ei pala niin virtalukon pohja voi olla vaihtokunnossa. Vaihtamisesta varmaan löytyy search:llä.

s.pajukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.7.2005 11:03

vr6

ViestiKirjoittaja s.pajukko » 25.1.2007 16:05

onko kellää ollu tyhjäkäynnin kans ongelmia Että käy vähän epätasasesti ja joskus jopa sammuu mistä johtuu Kiitos jo etukäteen

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 25.1.2007 18:11

tyhjäkäynti moottori. putsaa se ja koita taas jos ei vielkää ni uutta suolee ku vanha kuolee.

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 25.1.2007 23:12

^Kyllä toi tai sit itellä löyty vika oisko ollu alipaineletku tai joku, en tiedä mikä , mut siinä koneen takana mitä menee ja ja yks t-liitos oli hajonnu.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 27.1.2007 19:15

Pieni vinkki ton tyhjäkäyntimoottorin putsaukseen...

Nimittäin pelkkä bensapesu saattaa pahentaa tilannetta, kun moottorin sisuskalut alkaa kuivana takeltemaan sen jälkeen.
Ongelma korjaantuu ruikkaamalla perään WD-40 tai jotain vastaavaa (kannattaa valuttaa ylimääräiset öljyt kuitenkin pois).
Sen jälkeen pitäisi toimia huomattavasti paremmin, eikä kosteuskaan pääse tekemään tuhojaan niin helposti.

ps. Öljyn ja bensan menemistä sähköosiin ei kannata pelätä, sillä kumpikaan ei tietääkseni johda sähköä.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 28.1.2007 15:03

^Mä tein juuri noin, eli sellasta crc:tä vastaavaa ainetta laitoin sen puhdistamisen jälkeen.. Vika ei siltikään korjaantunut. Kierrokset hyppii entistä enemmän. Imupuolellakaan ei ole vuotoja, mitäs seuraavaksi kannattaa tutkia?
Ja tyhjäkäyntimoottoria testasin irrallaan niin kyllä siellä se "mäntä" pyörähti pikkasen, että se pitäis kyllä toimia..

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 29.1.2007 9:19

mites ku ottaa maf:ista liittimen pois ni pitääks auton jäädä käyntii vai sammuu? ku koitin raadosta ni se alko käymää huonosti ja sit sammu :o

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 29.1.2007 15:34

Kyllä se aluksi kun johdon irrottaa käy vaikeasti, ehkä sammuukin. Kaasulla voi auttaa tai startata aikansa että ymmärtää mennä varaohjelmalle, mutta sitten pitäisi toimia "tasaisesti" kun varaohjelma korvaa lambdan jollain keskiarvolla. Eli pitäisi toimia "hyvin" mutta ei optimaalisesti.

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 29.1.2007 20:12

Juu kyllä se mullakin sammuu aikas äkäseen ku johdon maffista nappasee poies. Ei ees yritä käydä. Tiedä sitten juontasko se juurensa siitä että edelleen on se sama ongelma tyhjäkäynnin ja nykimisen kanssa. Eli tyhjäkäynti heittelee ja joskus kiihdytetäessä nykii ja pomppii ku varsat kesälaitumella. Että oiskos maffi viallinen vai nou. Maffiakaan ku ei vissiin voi mitenkään mitata että oiskos se kunnossa?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.1.2007 20:30

Maffiakaan ku ei vissiin voi mitenkään mitata että oiskos se kunnossa?


Niinpä, paitsi ottamalla sen johdon pois. Jos toimii paremmin, niin maffissa vika.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 29.1.2007 20:46

Maffiakaan ku ei vissiin voi mitenkään mitata että oiskos se kunnossa?


Kyllä se maffin toimivuus voidaan tutkia autosähkö korjaamoissa, oskilloskoopilla. Eikä tule niin kalliiksi kuin uusi maffi:) Hauska tietää että muillakin vastaavia oireita. Ootkos Jappelo mitä kaikkea osaa jo uusinut? Ja mitä epäilet viaksi?
Ensin alkaa hyytymään ja sitten raju nykittäminen, niinkö?

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 29.1.2007 21:44

No uutta tyhjäkäyntisäädintä kokeilin mut ei se auttanut. Samalla lailla kävi kun vanhalla joten jätin vanhan paikoilleen kun vasta sen olin putsannut. Kun joku viisas sanoi että jos sen tyhjäkäyntisäätimen johdon nykäsee irti eikä kone sammu ni silloin on siinä se vika ja itsellä kone käysamalla lailla oli se johto kiinni tai ei. Ja jonkin sortin jännitettäkin sinne tulee. Mitenkäs oottekos mitanneet mimmoista jännitettä sinne pitäs tulla? Oiskos joku 12 volttia lähellä? Ja sit oon putsannut [url=http://i86.photobucket.com/albums/k115/Jappelo/verkkuletku002.jpg]tän[/u] letkun ja se oli paskanen mut ei vaikuttanut. Pitäs varmaan tarkemmin alkaa syynäämään niitä alipaineletkuja ja imupuolta kuha sais aikaseks. K&N vaparisuodin orkkiskotelossa on ja jotenkin sellanen kutina on että oireet alkoi niihin aikoihin kun sen laitoin. Tosin oon kokeillut sitten uutta orkkissuodatintakin mut ei vaikutusta asiaan.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 30.1.2007 14:03

Täällä myös kaivattaisiin tietoa siitä että paljonko sinne tyhjäkäyntimoottorin liittimeen pitäis tulla jännitettä. Voisko joku vähän vaivautua ja käydä mittaamassa sieltä ne voltit? (jos tietää autonsa olevan kunnossa) =D Helppo homma, ei tarvi edes purkaa mitään!

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 30.1.2007 19:01

Bentley Publishers volkkarin servicemanuaali vapaasti suomennettuna käskee diagnosoimaan tyhjäkäyntisolenoidia seuraavasti:

1) moottorin käydessä, tutki suriseeko solenoidiventtiili
2) jos ei surise, irrota liitin ja mittaa käämi, onko se kunnossa. Vastusalueella käämin resistanssi tulee olla 6-12ohm, jos kunnossa.
3) mittaa solenoidin virta (kone tyhjäkäynnillä), se tulisi olla 620 (+/-20) mA

Mun mielestä jännitearvon mittaus ei kerro paljoa, koska solenoidin asentoa ohjataan pulssinleveyssäädöllä, eli yksinkertaistaen annetaan 12V tasajännitepulssia, jonka kestoaika vaihtelee, taajuus on vakio tai se voi vaihdella. Siis sitä leveämpi pulssi mitä enemmän aukaistaan solenoidia.

Em. kirjan mukaan tyhjäkäynnillä pulssinleveys seilaa alueella 30...50%. Pulssinleveys on helpointa mitata oskilloskoopilla. Karkeasti 50% pulssinleveysohjaus 12V jännitteellä antaa yleismittarilla mitaten 6V, ts keskiarvo.

Puhdistuksesta ei kerrota em. opuksessa paljoakaan, itse putsailin bräkleenillä, bensa ajaa myös asiansa.

Tuota tyhjäkäyntisolenoidia tai tyhjäkäyntisäädintä ei mun mielestä kannata kutsua "tyhjäkäyntimoottoriksi" sillä se ei sisällä pyöriviä osia, kuten moottorit yleensä. Se on toimintaperiaatteeltaan kiertyvä solenoidi(venttiili), eng. IAC valve, Idle Air Control.

Kun seurailee tuon tyhjäkäyntimotikan putkia, väliltä löytyy myös hassu pänikkä, jonka merkitystä en tiedä. Voi olla aiheellista tutkia, kuinka hyvin se läpäisee ilmaa, sen sisällä on jonkinlaista vaahtomuovia. Mulla tuo vaahtomuovi oli murennut ja sitä töhnää oli kulkeutunut imusarjaankin, joten heitin em. pönikän lepikkoon, eikä moottori sitä tunnu kaipaavankaan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 30.1.2007 21:13

Kaasarinpuhdistusspray saattaa olla myös käypä aine tuon tyhjäkäyntipotikan puhdistamiseen?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

Peltisarjan vaihto Verkkuun

ViestiKirjoittaja itkonen » 1.2.2007 9:59

Miten iso projekti on VR6 peltisatsin vaihto? Meneekö ihan välistä vai tarviiko mottia liikutella? Eilen moinen kapistus ajautui käsiin, pitäisi varmaan joskus laittaa kiinni. Onko mitään "hyvä tietää" juttuja? Tarviiko muuta kuin pakosarjan tiivisteen uuden?

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 1.2.2007 23:57

Kiitosta vaan Rynnäkköpäärynälle!

Mittailin äsken sen käämin, joka näytti 9 ohmia, elikkä se on ok.
(mut virtaa ei voi mitata jos ei johtoja kuori?)

Myöskin koitin mittailla siihen littimeen tulevaa jännitettä vaikka aiemmin jo mittailin ja ihmettelin sitä pienen pientä jännitettä (jotain 0.8 volttia) Ja tietäähän sen että eihän se voi tuollaisella voltti määrällä edes inahtaa..

Ja tähän voisikin sitten kysyä että mistä tuo tyhjäkäyntimoottori saa virran. Tuleeko se kenties jostain moottorinohjaus boksilta vai mistä se tulee?

Entäs puolan mittaus, et mimmosta ohmia siellä pitäis olla sen kirjan mukaan?

Luulisin että tuo musta mötikkä on olevinaan joku filtteri joka estää enimpien roskien ja pölyjen pääsyn tuonne tyhjäkäyntimoottorille. Ei kait se muutakaan voi olla. Sekin kyllä on aivan puhtaan tuntoinen kun sinne puhaltaa.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

Pipecross intake kits

ViestiKirjoittaja TDIT » 4.2.2007 13:54

Tuli tossa tilattua kyseinen sarja, onko kellään kokemusta samaisesta sarjasta? Onko millasia eroja huomannut..onko esim. alavääntö noussut? Suodattimelle pitäisi vetää jostain puskurin takaa putki että saisi paremmin viileetä ilmaa, kun vr6 konehuone on yleensä poikkeuksellisen kuuma. Ja varsinkin kesällä. mut oon kattonu ettei oikein oo mitään hyvää paikkaa..näyttäis olevan aika ahdasta..!? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 6.2.2007 20:29

Jos jonku on tarvinnut vaihtaa lämpötila-anturia, niin minkäslaisia vikoja on ollut?
Eli miten rikkoontunut lämpötila-anturi yleensä ilmenee?

Ja mites niiden värit, et mitä ne mikäkin ovat? (keltainen, ruskea, ja sininen)
Keltainen taisi olla mittarin anturi, entäs muut?

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 7.2.2007 16:49

vr666 Ota ilmanputsarinkotelo pois ja sen takana on bensahöyryjen keräys pönttö. Se on siellä lokasuojan sisässä. Nakkaa se pönttö pois ja tulppaa siihen tuleva letku. Sinne saat hyvin laitettuu filtterin ja saa varmasti raitista ilmaa.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 13.2.2007 14:08

Eikös kukaan tarvis maffia? :P

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 13.2.2007 15:55

Katoppas LMK siitä uuvesta maffista että saatko jotain yleismittarilla irti siitä et mitkä pitäs olla eri vastusarvot eri napojen välilä? Vai pystyykös siitä edes millään lailla mittaamaan? Ja jos jollakin ois jonkinlaista tietoa siitä mikä mikin nasta on siinä maffissa niin sekin auttas.

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 13.2.2007 19:15

Hei,

Olen uusi palstalla ja mulla on justiinsa menossa jakopään remppa Passatissa. Osat ostin Turun Motonetistä. Muuten ihan OK, mutta antoivat vääränmallisen yläketjun kiristimen laahaimen. Hinnastossa näyttää tuollaiselta:

2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . 25-5428 28.90€

Kyseessä siis pitäisi olla VAG-varaosa no 021 109 509A, eli metallinen laahainkisko. Tuote, jonka sain, oli kuitenkin 021 109 509E, eli MUOVINEN laahainkisko (sopii uudempiin VR6:siin, 9/96-->).

Tuollaisia olivat saaneet tehtaalta koko erän, eli ei ollut yhtään oikeanlaista kiskoa varastossa. Ties kuinka monta ovat jo vääränlaisia myyneet.

Katsokaa siis tarkaan mitä Motonetin tiskiltä saatte.


-DMC-

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 13.2.2007 19:37

Don MC Kyllä sen laahaimen voi sinne laittaa, tarviit vaan sitten uudemman mallisen öljykiristimen. Hyvin on pari "vanhan mallista" konetta uusillakin kaluilla toiminu. Eipähän ole siinä uudemmassa laahainkiristimessä enää niitä popniittejä, jotka hankaa ketjun paskaks.

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 13.2.2007 20:07

Ai jaa? No, palautin kuitenkin vehkeen Motonetiin ja tilasin VV-Autolta uuden. Ei olisi sopinut yhteen tuon vanhemman mallisen öljykiristimen kanssa.
Väliäkö tuolla. Luultavammin kuitenkin auto lahoaa alta ennenkuin tämä uusi laahain on kulunut niitteihin asti. Nyt mittarissa 203000km ja tokkopa enää toista kahta sataa tonnia kestää...


-DMC-

jkape
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.12.2006 18:36

ViestiKirjoittaja jkape » 14.2.2007 9:52

mainitkaas vähän minkätyylistä ääntä koneesta on kuulunut ku nostajia saa alkaa vaihtamaan.

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 14.2.2007 10:48

Kyllä se venttiilinnostinten ääni on sellaista äänekästä nakutusta. Ikäänkuin hätäinen rumpali treenaisi kapuloillaan pöydänlevyyn.

[edit:] Joskus äänen saa häviämään öljynvaihdolla.


-DMC-

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 14.2.2007 10:54

Tää threadi on muuten h-e-l-k-k-a-r-i-n pitkä ja hidas kahlata läpi. Hakutoiminnostakaan ei näin pitkän threadin kanssa ole kauheasti apua. Ehkä omat alakansiot eri moottorityypeille olisi tässä foorumissa paikallaan? Yksi moottorityyppi voi sisältää monenmoista erilaista ongelmaa, joita voi hyvinkin jakaa threadeiksi omaan kansioon.

Samoin alakansiot eri automalleille "Kori ym."-osioon.

-DMC-

[edit:] hieman täsmennystä

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 14.2.2007 18:42

Nyt mittarissa 203000km ja tokkopa enää toista kahta sataa tonnia kestää...


No mikä siinä nyt niin epäilyttää? ;)

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 18.2.2007 11:43

No niin. Mulla pitäs saaha autoon näyttävämpi persuus ja aattelin kohentaa tätä vaihtamalla pakoputkenpäät kromiseksi. En vain tiedä kummin se kannattaa tehdä. Leikata kokonaan entiset putket pois ja hitsata uudet VAI ostaa sellaiset ruuvikiinnityksellä olevat putkenpäät joka tulee entisien putkien päälle? En ole löytänyt vielä käypiä putkenpäitä. Veeran putkenpääthän on noin 60mm halkaisijaltaan. Jos olette vaihtaneet putkenpäät niin miten olette sen tehneet ja mistä olette ostaneet sopivat putket? Osoitteita kaipailisin?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 18.2.2007 22:52

Ite hain Motohelvetistä putkenpäät siinä vaiheessa ku olin saanu tarpeex kuulla kaverilta vittuilua huiluista... Sahasin osan vanhoista pois mutta jätin sen verran entisiä jäljelle että sain sinne uudet isommat kiinni. Jonkun verran joutu modaamaan jotta sain ne asettumaan asiallisesti... Tämmöset niistä nyt sit tuli...

jkape
-
Viestit: 6
Liittynyt: 9.12.2006 18:36

ViestiKirjoittaja jkape » 19.2.2007 9:44

Onko joku hommannu takapyörän laakeria veeärrän synchroon ja mistä ja kuinka paljon maksanu? Moponetis ku nuita ei näyttäis olevan..

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 19.2.2007 11:50

Laakeriliikkeestä varmaan saa halvimmalla. Marmoritiskiltäkin varmasti löytyy.

Pietuvr6
-
Viestit: 4
Liittynyt: 24.4.2006 11:59

ViestiKirjoittaja Pietuvr6 » 20.2.2007 17:04

ostin eteen laakerit örumilta, makso 60e on ainaki alkuperäset.

Pietuvr6
-
Viestit: 4
Liittynyt: 24.4.2006 11:59

ViestiKirjoittaja Pietuvr6 » 20.2.2007 17:06

siis kappale hinta!

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 20.2.2007 18:42

Do dii. Tuli sitten vaihettua termostaatti omaan verkkuun ja voi sanoa että aikas vmäinen homma oli ennen ku hokas miten se tapahtuu. Aluks tuli koitettua ottaa niitä termarin pultteja termarikotelon paikoillaan ollessa pois ja eihä siitä meinannu tulla helsvettiäkään. Se vimonen pultti ku o vähän ahtaassa paikassa. Ja mitään kuvia ei ruvettu kattomaan tyypilliseen tapaan vaan suoraan niinku asiaan :-) Sit ku vagcatista vähän katteli kuvia ni lähtihän se termarihässäkkäkiin pois ja termarin vaihto oli n ½ tunnin homma.

Nyt lämmöt nousee ihan normisti vajaa 90 astetta. Webasto antaa lämmintä sisään. Kihdytettäessä nykiminen katos ja se kuuluisa "persdynokin" ilmaisi että veto palas takaisin. Termari o ihan tarvike ja 87 asteinen ja makso 15 euroo. Vanhaa termaria en jaksanut ruveta keitteleen sen kummemmin ku kerta vika korjaantu. Että jos o nykimishäiriöistä kärsiviä ja lämmöt ei nouse normiin ni suosittelen lämpimästi termarin vaihtoa :)

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 20.2.2007 18:46

Jossakin topicin syövereissä puhutaan siitä että vr6 käy melko lämpimänä, tämä on siis ihan perusominaisuus koneella. Tälle ominaisuudelle onkin kai sitten sukua nämä talviongelmat omalta osaltaan. Kai pikku pahvinpalakin keulilla voisi olla paikallaan talvikeleillä.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 22.2.2007 21:10

Eikö tällä foorumilla kukaan tarvis uutta ilmamäärämittaria? Ottakaa heti yhteyttä tännepäin jos kiinnostaa boschin alkuperäinen maffi, kahden vuoden takuulla!!
Olis kiire, katsokaa mun myynti-ilmoitus, siellä tarkemmin..

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 27.2.2007 21:26

kyllä mulla käy kone lämpimänä...perse on vaahossa koko aja ku kopissa on nii pirun kuuma...87 termari pitää kyllä olla talvella ja menee kyl kesälläki..ei tarvi mitää pahvivirityksiä laitella...

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 27.2.2007 22:17

Mambolius: Pystytkö pitämään 87 asteen termarilla jäähdytysnesteen rajaa paisarin max-min välillä?
Minulla tulee liiat paisarinkorkin kautta pois kunnes nesteen taso vakiintuu. Minäkin olen kyllä ollut tyytyväinen että laitoin silloin viime keväänä 87 asteisen, niin ei ole palellut nyt pakkasilla.

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 28.2.2007 20:32

mul on nykyää paisarissa vedenpinta n.3 senttii max viivasta yli...ja se ei kyl pitäs johtua tosta 87 termarista ku toi vika on ilmenny vasta äskettäin...en tiiä onko kannentiiviste menehtymässä...tai sit oon puusilmä...kyllähä sinne painetta tietysti kertyy mut et noi paljo nostaa vedenpintaa on kyl aika outoo.

jasalo
-
Viestit: 23
Liittynyt: 12.1.2006 14:40

VR6 vaihdelaatikko

ViestiKirjoittaja jasalo » 2.3.2007 9:01

Hei onko kukaan purkanut vaihdelaatikkoa ko. autosta.
Onko vaikea/mahdoton homma?

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 2.3.2007 11:20

^Vaihdelaatikko siinä missä muutkin. Mahdotonta ei ole purkaa mutta helpoksikaan en sanoisi. Ei ole omaa kokemusta muuta puheiden perusteella tämä kommentti. Oma hajosi niin ostin käytetyn tilalle.

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 4.3.2007 12:01

kellää hajonnu lämppärin kennoo?? kyseessä siis ilmastoitu malli ja paljonkoha maksaa ja saaks tosta moponetistä ku ei ota omaan silmään...?! ja on helppo vaihtaa...:D

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 4.3.2007 12:23

Ei tiedä onko niillä eroa, mutta muistaakseni motonetin normaali kenno oli n. 35€. Vaihtaminen on yhtä juhlaa... :)

KSL
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.2.2007 12:15

Ruotsin marmoritiski

ViestiKirjoittaja KSL » 7.3.2007 7:35

Tervehdys,
Ajattelin laittaa aikani kuluksi ja vertailun vuoksi hieman Ruotsin marmoritiskin hintoja ;)

Eli tuli myös hankittua täältä Ruotsin päästä Ville Risto, vanhuksella ikää kertynyt 92 vuodesta asti, mutta ei tuo osto hintakaan kyllä päätä huimannut, vaikkakin osto hetkellä todetiin muutamia vikoja mm. apulaitehihna ja kiristin pitää ehdottomasti vaihtaa (kiristin piti kilkattavaa ääntä). Joten eihän siinä auttanut kuin suunnata kohti paikallista VW liikettä aikaa varaamaan. (Varsinkin täällä etelä ruotsissa suosin mielummin asiointia marmoritiskllä, kuin pikkukorjaamossa, koska pikkukorjaamoissa on iso riski tulla vedätetyksi).
Ennen ajan varausta ehdin ajella noin 150 kilometriä ja totesin mm. seuraavia lisävikoja, Ville Risto vie rutosti enemmän bensaa, kuin pitäsi (itselle tuli heti lambda mieleen ja vielä tätä topicii tavatessani olin varama asiasta, mutta päätin kuitenkin tilata varmuden vuoksi koko järjestelmän tsekkauksen), eli siitä tuli yksi työ lisää tilaukseen. Samalla myös katsoin järkevämmäksi teettää normi huollon, koska tarkkaa ajankohtaa viime huollosta ei ollut selvillä (auto tuotu saksasta ruotsiin ja viimeinen merkintä huoltokirjassa on 81 000 km paikkeilla, autolla ajettu nyt 213 000 km, tosin haalistuineita kuitteja entinen omistaja löi nipullisen mukaan, mutta ota nyt niistäkin selvää, kun jokaisessa lukee vain "varaosa" ja hinta).

Eli marmoritiskillä esitin seuraavat vaatimukset:
- Normaali huolto ja tarkistus
- Apulaitehihnan vaihto ja kiristimen uusinta
- Bensankulutuksen tutkiminen (vei muuten liki 20 litraa sadalla)

Hinta-arvioksi heitettiin 4 000 - 7 0000 Kruunua (1 eurolla saa noin 9 kruunua)

No auto vietti päivän korjaamolla, hihna ja kiristin uusittiin, tehtiin perus huolto, jossa myös katsottiin yleiskunto ja tehtiin diagnostiikka testit kulutuksesta.
Autota hakiessani ilmeni seuraavat:
Perustarkistuksessa todettiin kunnon olenvan ok, mutta suositeltiin takalevyjen vaihtoa ja pakoputkiston uusimista. Diganostiikka testit osoittivat lambdan olevan sökö ja myös löydettiin yksirikkinäinen ABS anturi.
Ensimäiselle käynnille tuli hintaa 4 895 kruunua ja samalla varasin ajan Lambdan ja ABS anturin vaihtoon, jolle annettiin arvioksi 4 500 kruunua.

Eilen kävin uudelleen huollossa, jossa vaihdettiin ABS anturi aj yritettiin vaihtaa Lambda, mutta jo Suomesta itselleni tuttuun tyyliin varaosapuoli olikin toimittanut väärän osan Lambdan sijasta joten jälleen kerran uusi aika torstaille, toivottavasti nyt saadaan Lambda vaihdettua ;)

Että näin Ruotsin maalla =)) onneksi paluu Suomeen on jo edessä ;) ja aika suurella varmuudella myös se kuuluisa jakopään remonttikin, kyllä se vaan niin taitaa tuon Ville Riston kohdalla olla, että kun yksi vika saadaan alta pois todetaan uusi =)
Eli toteaisinkin Ville Ristojen omistajille uuden moton "Halpaa se on kun rahalla selviää" :)

Mutta kiitokset asiantuntijoille tyyppivikojen kartoituksesta ja varmasti tule kyselemään lisätietoja, jos menee sormi suuhun :)

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

Golf VR6 -95 vihellysääni

ViestiKirjoittaja necon » 7.3.2007 23:14

Morjes!

Tuossa kun pakosarjoista luin juttuja, niin tuli mieleeni et millanen ääni kuuluu kun pakosarja on halki?

Nimittäin, kun golfilla ajan ja painan kaasua tasaisen reippaasti, alkaa konehuoneen puolelta kuulua "vihellystä" aivan kuin turbovehkeistä.

Voisko asioilla olla yhteyttä toisiinsa?

Jos löytyy ideoita aiheeseen liittyen, niin kertokaa ihmeessä!

t.masami

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 8.3.2007 0:14

Imuvuodoille on ehkä tyypillisempää tuollainen viheltely. Letkuja heilutellen kokeilla muuttuuko ääni?

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 10.3.2007 19:37

semmonen hienoinen säksätys kuului vedätyksessä kun mulla oli pakosarja halki omasta.

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 11.3.2007 16:40

Mikäs sen sähköisen apuvesipumpun tehtävä on? Koska sen pitäisi käydä ja koska ei? Välillä rupeaa käymään pelkästään laittamalla virrat päälle.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 11.3.2007 18:32

Sähköinen vesipumppu käy aina kun virrat on päällä.

Jos sammuttaessa/yleensä lisäksi moottorin jäähdytysnesteen lämpötila on yli 107degC, sähköpumppu myös käy ja flekti pyörii kolmosnopeudella. Tämä on nk. after run cooling system ja sen tarkoitus on tasata koneen lämmöt /jäähdyttää, kun kone sammutetaan kuumana esim. kun on ensin vedetty autopahnalla 250km/h ja pysähdytään sitten sen kummemmin jäähdyttelemättä heti kone seis johonkin nakkikioskille. Kaveri on firmassaan vaihtanut moneen saksantuonti(bensa)mersuun kansipaffeja just tän tapaisen käytön takia (tod.näk.), kun ei aiemmat käyttäjät ole malttaneet jäähdytellä. Kai mersuissakin tuo automatiikka on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa