G60 ja voimaa tarvittais! d...
Valvoja: ffp jäsenet
Mitäs muuuta PK sulla siellä koneessa on? Ei kuulosta ihan tavalliselta, että mäntiä ja lohkoja vaihdellaan.
Suht normaalia pg:n omistajan arkea;)
Ei mitään järkevää tällä hetkellä, nurkassa lepää kone kunhan koppa on ensin kondiksessa. Tavis pg-lohko 83mm je:llä, eurospecin 144m h-veiveillä, pg:n kansi schrickin nokalla 34/42 venojen kans. Muut kamat nyt saa nähä mitä loppupelissä tulee kii, ens kesäks vasta takas ajoon.
Tuli testattua rotrexin ahdinta niin suli pari mäntää, eka suutin vian takia ja seuraava mäntä kannen takia. On noita muitakin murheita tuon geen kanssa ollut ihan riittävästi tälle eliniälle...
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.5.2007 16:23
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.5.2007 16:23
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.5.2007 16:23
Tuli mieleen, että kun tuolla aiemmin oli juttua noista muokatuista ilmansuodatinkoteloista, niin omaani tein tällaisen viritelmän:
Alkuperäinen imuputki irti, reikä umpeen, alakulmaan (sen höyrykerääjäsäiliön kohdalle) iiiiso reikä (se säiliöhän on luonnollisesti heivattu jo takavasemmalle aikaa sitten...)
Sitten kaupasta 80mm puruimurin letkua pätkä, toinen pää letkusta koteloon ja pultilla ja suurella prikalla kiinni kotelon pohjaan ("letku" oli aika jäykkääm ja kiinnitin sen pultilla, että saa sen toisen pään letkusta taivutettua alaspäin) ja kotelon pohjan läpiviennin tiivistys. Toinen pää letkusta sen kerääjäsäiliön reijästä lokasuojan sisään (ei liian lähelle maata = letkun katkominen sopivaksi, ettei toimi hiekkaimurina)
Näin pitäisi taata koneelle vain ja ainoastaan viileää ilmaa. Mielessä kävi jarrun jäähdytysputken modaaminen niin, että se puruimurin letku tulisi siihen. Mutta saapa nähdä. Tuntuis ainakin, että hieman piristy laite tuollakin modilla, kun se ilman imureikä on tosiaan nyt 80mm halkaisijaltaan, eikä se ime ainakaan niin lämmennyttä ilmaa konehuoneesta. Imuäänikin tosi hiljainen vrt. vapaavirtaussuodatin konehuoneessa. Melko alkuperäisen kaltainen ääni ainakin sisältä kuunneltuna.
Pitäis vielä vaihtaa panelisuodatin ja käyttää penkissä ja kattoa että montako heppaa sai lisää, vai saiko yhtään.. :) Mutta tosiaan, persdynolla mitattuna ehkä jotain vaikutusta jopa havaittavissa. Tulipa ainaki turattua ja käytettyä luppoaikaa johonkin, jos ei muuta... :D
Alkuperäinen imuputki irti, reikä umpeen, alakulmaan (sen höyrykerääjäsäiliön kohdalle) iiiiso reikä (se säiliöhän on luonnollisesti heivattu jo takavasemmalle aikaa sitten...)
Sitten kaupasta 80mm puruimurin letkua pätkä, toinen pää letkusta koteloon ja pultilla ja suurella prikalla kiinni kotelon pohjaan ("letku" oli aika jäykkääm ja kiinnitin sen pultilla, että saa sen toisen pään letkusta taivutettua alaspäin) ja kotelon pohjan läpiviennin tiivistys. Toinen pää letkusta sen kerääjäsäiliön reijästä lokasuojan sisään (ei liian lähelle maata = letkun katkominen sopivaksi, ettei toimi hiekkaimurina)
Näin pitäisi taata koneelle vain ja ainoastaan viileää ilmaa. Mielessä kävi jarrun jäähdytysputken modaaminen niin, että se puruimurin letku tulisi siihen. Mutta saapa nähdä. Tuntuis ainakin, että hieman piristy laite tuollakin modilla, kun se ilman imureikä on tosiaan nyt 80mm halkaisijaltaan, eikä se ime ainakaan niin lämmennyttä ilmaa konehuoneesta. Imuäänikin tosi hiljainen vrt. vapaavirtaussuodatin konehuoneessa. Melko alkuperäisen kaltainen ääni ainakin sisältä kuunneltuna.
Pitäis vielä vaihtaa panelisuodatin ja käyttää penkissä ja kattoa että montako heppaa sai lisää, vai saiko yhtään.. :) Mutta tosiaan, persdynolla mitattuna ehkä jotain vaikutusta jopa havaittavissa. Tulipa ainaki turattua ja käytettyä luppoaikaa johonkin, jos ei muuta... :D
Ok. Eli ostan siis vaa uuden originaalin.
Toisaalta tuon panelisuodattimen ideanahan ois sen käyttöikä. Kun se on kerta pestävää mallia.. Alle kymmenellä pesukerrallahan se maksaisi ittensä jo takaisin.
Enivei, kiitos jälleen, Mika :)
edit: tästähän muuten oli joskus puhetta, että orkkiskotelossa ei ahdista muu kuin se tötterö, jossa on se about 40-50mm halkojaltaan oleva putki sinne kotelon sisään..
Toisaalta tuon panelisuodattimen ideanahan ois sen käyttöikä. Kun se on kerta pestävää mallia.. Alle kymmenellä pesukerrallahan se maksaisi ittensä jo takaisin.
Enivei, kiitos jälleen, Mika :)
edit: tästähän muuten oli joskus puhetta, että orkkiskotelossa ei ahdista muu kuin se tötterö, jossa on se about 40-50mm halkojaltaan oleva putki sinne kotelon sisään..
Viimeksi muokannut Markku M., 15.6.2007 3:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse inhoa noiden suodattimien pesua/öljyämistä vähän väliä, huoltovälihän on varmaan neljäsosa orginaalin suodattimen käyttöiästä. Kun lasken vielä tuntipalkan itselleni tuosta vittumaisesta työstä, niin saan jopa pelkän öljyttävän suodattimen huoltotyön ajan hinnalla uuden orginaalisuodattimen ja mäyräkoiran kaljaa ;)
Tosiaan itse tuli joskus tehodynamometrissä mittailtua konetehoja vähän eri setupeilla ahtimen imupuolella. Vakio suodatin ratkaisu oli jotain 175heppaa, suodatin pois kotelon sisältä 175heppaa, pelkkä haitariletku ahtimen päässä (eli koko suodatinkoppa pois) ja tehoja oli 160hevosta, kunnon imuputki teräksestä ja tarpeeksi iso kartiosuodatin (öljyttävä, hyi) 180hevosta. Elikkäs tuo alkuperäinen haitariletku kyllä toimii vakiosuodatinkotelon kanssa, mutta kartiosuodatinta siihen päähän ei kannata sovittaa. Kaikki nuo teholukemat on sitten ihan hatusta vedettyjä kun ei tarkkaan muista mitä 4vuotta sitten tuli tehtyä (hyvä kun viime viikon muistaa), mutta karkeesti tuollaisia eroja oli.
Tosiaan itse tuli joskus tehodynamometrissä mittailtua konetehoja vähän eri setupeilla ahtimen imupuolella. Vakio suodatin ratkaisu oli jotain 175heppaa, suodatin pois kotelon sisältä 175heppaa, pelkkä haitariletku ahtimen päässä (eli koko suodatinkoppa pois) ja tehoja oli 160hevosta, kunnon imuputki teräksestä ja tarpeeksi iso kartiosuodatin (öljyttävä, hyi) 180hevosta. Elikkäs tuo alkuperäinen haitariletku kyllä toimii vakiosuodatinkotelon kanssa, mutta kartiosuodatinta siihen päähän ei kannata sovittaa. Kaikki nuo teholukemat on sitten ihan hatusta vedettyjä kun ei tarkkaan muista mitä 4vuotta sitten tuli tehtyä (hyvä kun viime viikon muistaa), mutta karkeesti tuollaisia eroja oli.
Ite oon tullut kanssa siihen tulokseen, etten laita kartiota Geen eteen. Perusteluina ihan se, että autolla ajetaan joka päivä eli tietty huolettomuus on hyvästä (jos sellaisesta ylipäänsä Geen kohdalla voidaan puhua...)
Kuitenkin jotain tekis mieli tehdä tolle imupuolelle. Perus kotelon pohjan reiitys on jo tehty, mutta olen miettinyt josko vaihtais boxin jälkeisen haitariputken johonkin parempaan. Esimerkiksi joku silikoniputkiviritys on käynyt mielessä. Onko MikaJ:llä tai jollain muulla tietoa vaikutuksesta/hyödystä?
Lisänä ajattelin tehdä tollasen putkivirityksen puskurin sisältä boxille, että tulee oikeesti viileetä ilmaa sinne.
E: ^Mitä muuten on nykyään hintaa tolla huollolla?
Kuitenkin jotain tekis mieli tehdä tolle imupuolelle. Perus kotelon pohjan reiitys on jo tehty, mutta olen miettinyt josko vaihtais boxin jälkeisen haitariputken johonkin parempaan. Esimerkiksi joku silikoniputkiviritys on käynyt mielessä. Onko MikaJ:llä tai jollain muulla tietoa vaikutuksesta/hyödystä?
Lisänä ajattelin tehdä tollasen putkivirityksen puskurin sisältä boxille, että tulee oikeesti viileetä ilmaa sinne.
E: ^Mitä muuten on nykyään hintaa tolla huollolla?
Perus kotelon pohjan reiitys on jo tehty
Itse tein tosiaan vähän eri setupilla, koska siellä kotelon pohjan allakin se ilma on todennäkösiesti kymmeniä asteita kuumempaa kuin auton ulkopuolella ja lokasuojan sisällä. Ja sitä ei äkkinäinen uskoisi, miten paljon ilman lämpötila vaikuttaa moottorin hyötysuhteeseen.
E: ^Mitä muuten on nykyään hintaa tolla huollolla?
Villinä veikkauksena: soitto MDComprexille auttanee?
Nii, en tosiaan ole huollattanu omaa ahdintani dopilla, vaan vaihtelin ne stefat, hihnan ja apex-nauhat sinne itse.. Ja hintaahan sillä tiivistesarjalla oli 160e. Laakereita en vaihtanut, kun tuntuivat olevan vielä ihan ok kunnossa. Jos en s talvena sitten vaihtelis nekin.
MikaJ: Olikos se hihnapyörän merkki muuten ykkösen ykk vai se vakio 6 astetta ennen ykk:aa.. kun tuossa sytytystä säädellessä mietin sitä (jostai joskus muistan lukeneeni että se olis mukamas se 6 astetta ennen ykk:aa...?)
MikaJ: Olikos se hihnapyörän merkki muuten ykkösen ykk vai se vakio 6 astetta ennen ykk:aa.. kun tuossa sytytystä säädellessä mietin sitä (jostai joskus muistan lukeneeni että se olis mukamas se 6 astetta ennen ykk:aa...?)
En kyllä muista että miten ennakkomerkit meni, olisiko ollut niin että hihnapyörässä on ihan ykk kohdalla merkki. Muutenkin kun tulee aina säädettyä vehkeet rullilla, niin eipä tuota edes tarvitse tietää kun säädetään aina optimiin.
Vähä paha sanoa että auttaisiko sen haitariputken vaihto, alkuperäinen putsarikotelo ohjaa ilman sen verran hyvin siihen että ei lastutehoilla vielä paljoa ahdista. Ja onko se sitten heikoin lenkki, sitä paha sanoa. S2:sen putsarikotelo voisi ehkä mahtua Corradoon, mikäli haluaa sellaisen mikä varmasti toimii 200heppasessa G60 koneessa ahdistamatta, mutta saattaa olla vähän liian korkea. Väliputken vaatii uuden, mutta suora putki laipalla ahtimeen kiinni + 90asteen kumimutka leikattuna oikeaan pituuteen/kulmaan pitäisi toimia. G60 suodatinkotelo ei välttämättä toimi kunnolla, vaikka olisi tehty isompi ilmareikä pohjaan. Suodatinkotelo on virtausteknisesti aika helvetin monimutkainen laite, muokkauksilla siihen voi helposti saada vain todellisuudessa huonomman ilmamäärän virtaamaan siitä läpi.
Vähä paha sanoa että auttaisiko sen haitariputken vaihto, alkuperäinen putsarikotelo ohjaa ilman sen verran hyvin siihen että ei lastutehoilla vielä paljoa ahdista. Ja onko se sitten heikoin lenkki, sitä paha sanoa. S2:sen putsarikotelo voisi ehkä mahtua Corradoon, mikäli haluaa sellaisen mikä varmasti toimii 200heppasessa G60 koneessa ahdistamatta, mutta saattaa olla vähän liian korkea. Väliputken vaatii uuden, mutta suora putki laipalla ahtimeen kiinni + 90asteen kumimutka leikattuna oikeaan pituuteen/kulmaan pitäisi toimia. G60 suodatinkotelo ei välttämättä toimi kunnolla, vaikka olisi tehty isompi ilmareikä pohjaan. Suodatinkotelo on virtausteknisesti aika helvetin monimutkainen laite, muokkauksilla siihen voi helposti saada vain todellisuudessa huonomman ilmamäärän virtaamaan siitä läpi.
juups, tuli tossa ostettu g60 corrado, kun sai todella edullisesti puolitutulta. auto muuten tip top, mutta ahtimesta remmi katkennut, ja ymmärtääkseni ahtimen voi siinä vaiheessa heittää mäkeen? kaveri jolta ostin ei itse vaivautunut tekemään asialle mitään, eikä halunnut jättää autoa seisoonkaan kun lähti armeijan harmaisiin. nyt rahatilanne siinä vaiheessa ettei tekisi mieli pistää liikoja autoon, ja kun nämä G-laderit tuntuvat olevan aika hinnoissa mietinkin onko järkevää laittaa joku muu ahdin siihen tilalle? luin näitä topicceja ja esiin pomppasi pari vaihtoehtoa. toinen oli Lysholmin ahdin, mutta ymmärtääkseni sekin maksaa maltaita, ja toinen ilmeisesti paljon halvempi vaihtoehto oli Eatonin m45. Nyt kysyisinkin näiltä jotka ovat tuon eatonin siihen iskeneet, että mistä hommasit ahtimesi, ja oliko projekti paha? jos joltain löytyy asennusohjeita taikka nettisivuja missä myytäisiin jonkinlaisia asennussarjoja, niin voisi ilmotella. kaikenlainen muu tieto, esim. hinnoista taikka mitä osia tarvii hommata ahtimen laittoa varten olisivat hyödyksi. kiitokset jo etukäteen... :)
Dopiltahan huollettuja Gay-laadereita taitaa saada sopivaan hintaan. www.mdcomprex.com
toi lysholmi taitaa olla poissuljettu vaihtoehto hintansa takia. ja eikös nää huolletut g-laderitkin pyörii siin 1500e paikkeilla, ni ei ois viel varaa sellaseenkaan. mutta jos joku valistais tästä eatonista vähän, ja bongais mestan missä myytäis kyseinen kapistus, plus ehkä joku asennussarja/-opas, ni se ois upeeta...
No Eatonihan löytyy tämänkin forumin myyntiosastolta pari kappaletta. Sitä millasia noi on ja soveltuuko corradoon en osaa sanoa yhtään kun en noista varsinaisesti mitään ymmärrä.
no jos löytyis joku yksityinen joka luovuttais G-laderinsa sopu hintaan, ni sehän se paras vaihtoehto olisi... mutta ei sitä taida ilman avaamatta tietää millaista helistintä on ostamassa? =D eli mitä alhasempi hinta niin sitä enemmän epäilyttävää... onks kellään teistä kokemuksia noista ahtimien ostoista, et onko mitään katottavissa ilman että avaa koko koppaa?
...mutta jos jollain löytyy ylimääräinen huollettu g hyllystä, ja hinta olis riittävän paljon alle 1000e, ni privana voi huudella..
...mutta jos jollain löytyy ylimääräinen huollettu g hyllystä, ja hinta olis riittävän paljon alle 1000e, ni privana voi huudella..
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.5.2007 16:23
Mulla löyty joku ihme räpellys ahtimesta. Kappale jossa kiristin rulla on oli laitettu lattaraudalla viereen. Eli kiristinjousi ei mennyt suoraan kappaleeseen, vaan kiersi latan kautta eikä päässyt kiristämään hihnaa kunnolla. Ilmeisesti aikaisempi omistaja ei ollut saanut mistään tarpeeksi lyhyttä remmiä ahdinpyörällensä?!?! Se on kaiketi toi 65. Kysymys kuuluukin että kuinka pitkä sen remmin pitää olla? Mitä maksaa ja mistä saa?
BTW! Se kiristinjousen alaosa osui peltiin joka kulkee putsarin alla. Sen takia se ei päässyt kiristämään tarpeeksi ja hihna luisti kiihdyttäessä.
BTW! Se kiristinjousen alaosa osui peltiin joka kulkee putsarin alla. Sen takia se ei päässyt kiristämään tarpeeksi ja hihna luisti kiihdyttäessä.
Kysymys kuuluukin että kuinka pitkä sen remmin pitää olla? Mitä maksaa ja mistä saa?
No itse juuri laitoin eilen 65 ahdinpyörän omaani ja MDComprexilta sai sopivan hihnan sille. Tarkkaa hintaa en tiedä enkä pituutta sen kummemmin mittaillut, mutta eiköhän se soittamalla selvinne.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.5.2007 16:23
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Avasin tuossa ahtimen ja kurjuudeksi sitten oli yksi tiivisteliuska antanut periksi sisäkierukassa, ja koko tiiviste kadonnut sen siliän tien. hiukan oli ihan murtuman kohdalla pieniä jälkiä, että jotain olisi ottanut kiinni, mutta ei sen isompaa. Yksi (Dopinkin) ehdotettu keino on "tulpata" se tiivisterako sellaiselta kohtaa, että ura on ehjä ja lyhentää tiiviste sopivaksi, mutta tuli mieleen, että tuota magneesiumvalua voi myös korjata. Löysin sen aineenkin:
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
Onkohan tuosta mihinkään? Ajatus on juottaa se tiivisteura mahdollisimman alkuperäisen mukaiseksi ja lyhentää tiivistettä vain mahdollisimman vähän. Lisäksi yhdessä kohtaa olin havaitsevinani hiushalkeamaa, jonka vois ajaa auki dremelillä ja juottaa tuolla umpeen, sitten vaan hioa takaisin muotoon. Muuten ahdin oli siistissä kunnossa, mutta ehkäpä se tiivisteliuska on myös aiheuttanut sen yhden halkeaman poikasen.
Onneksi tuli avattua ja tutkittua ennen lopullista hajoamista.
Kirotun työläitä nuo hommat, kun mm. kiilat olivat ruostuneet uriin, hihnapyörät (ne hammashihnan) olivat hirttäneet jumiin ja ulosvetäjää ei saanut mahtumaan, toisen jouduin vetämään lopulta kahden tunnin taistelun jälkeen rälläkällä halki. Nyt vihdoin saa sen leveän hammashihnan vaihdettua, ollut hyllyssä jo hiukan aikaa, mutta paikallaan ei tuota olisi irrottanut Erkkikään.
Se siitä ja sen kestävyydestä, itsellä auto on kuitenkin aika sivistyneessä ajossa, ja en lennätä rajoittajaan ja silti G kulahtaa näin, edellisellä kertaa 40 tkm sitten oli vielä ehjääkin ehjempi.
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
Onkohan tuosta mihinkään? Ajatus on juottaa se tiivisteura mahdollisimman alkuperäisen mukaiseksi ja lyhentää tiivistettä vain mahdollisimman vähän. Lisäksi yhdessä kohtaa olin havaitsevinani hiushalkeamaa, jonka vois ajaa auki dremelillä ja juottaa tuolla umpeen, sitten vaan hioa takaisin muotoon. Muuten ahdin oli siistissä kunnossa, mutta ehkäpä se tiivisteliuska on myös aiheuttanut sen yhden halkeaman poikasen.
Onneksi tuli avattua ja tutkittua ennen lopullista hajoamista.
Kirotun työläitä nuo hommat, kun mm. kiilat olivat ruostuneet uriin, hihnapyörät (ne hammashihnan) olivat hirttäneet jumiin ja ulosvetäjää ei saanut mahtumaan, toisen jouduin vetämään lopulta kahden tunnin taistelun jälkeen rälläkällä halki. Nyt vihdoin saa sen leveän hammashihnan vaihdettua, ollut hyllyssä jo hiukan aikaa, mutta paikallaan ei tuota olisi irrottanut Erkkikään.
Se siitä ja sen kestävyydestä, itsellä auto on kuitenkin aika sivistyneessä ajossa, ja en lennätä rajoittajaan ja silti G kulahtaa näin, edellisellä kertaa 40 tkm sitten oli vielä ehjääkin ehjempi.
Murtuneita lamelleja tosiaan olen nähnyt korjaaman tapittamalla. Eli poraat alikokoreijän lamelliin, sitten lämmität ja pistät terästapin siihen paikalle lämpösovitteella. Mutta tosiaan jos on lamelli lähtenyt jo murtumaan (ei ainostaan se tiivistepesän olake), niin mututuntumalta en antaisi hirveetä ennustetta kestävyydelle.
Tuohon G-ahtimien hintakeskusteluun, niin ulkomailta tuntuu saavan G:tä 1400€ hujakoilla UUTENA OEM osana kahden vuoden takuulla, eli jos nyt summa summarum tilaan osat ja laakeroin vanhan romuni, jossa on riskit jo tiedossa (halkeamaa ja fiksausta), niin niihin uppoa osina ja töinä jo yli 500€.
Tuon Dopin myymän on pakko olla uusi, ei käytettyjä kuten tuosta ymmärsi, mutta käytettyjä ei juuri saa kovin riskittömästi. Itsellä olisi tuollainen 50% kuntoinen ahdin, jossa stefat yms. ajettu 40 tkm ulko-osassa (ahdinpyörän puolen puolikas) on pientä säröä yhdessä kohtaa, lähtöpuolen koppa taas on ehjä ja siisti, sisäkierukassa yksi tiivisteliuska lähtenyt kävelemään.
Täytynee lyödä kasaan vanha ja pörrätä sillä vielä, kunnes on rahaa ostaa uusi. Onko tuo ylläoleva tuote ihan sutta, vai onko tuolla mahdollista korjata tuo ahdin?
Tuon Dopin myymän on pakko olla uusi, ei käytettyjä kuten tuosta ymmärsi, mutta käytettyjä ei juuri saa kovin riskittömästi. Itsellä olisi tuollainen 50% kuntoinen ahdin, jossa stefat yms. ajettu 40 tkm ulko-osassa (ahdinpyörän puolen puolikas) on pientä säröä yhdessä kohtaa, lähtöpuolen koppa taas on ehjä ja siisti, sisäkierukassa yksi tiivisteliuska lähtenyt kävelemään.
Täytynee lyödä kasaan vanha ja pörrätä sillä vielä, kunnes on rahaa ostaa uusi. Onko tuo ylläoleva tuote ihan sutta, vai onko tuolla mahdollista korjata tuo ahdin?
Tuossa totesin, että tuo rungon halkeama saa olla, koska se on vaan hyvin pieni nysä, ja johtunee juurikin ahtimen jauhamasta tiivisteestä, kestää minkä kestää. Itse tuo sisäspiraali pitää vaan tulpata, en ala juottamaan, koska sitä ei oikein uskalla tehdä ja lämpö voi tosiaan vaikuttaa myös halkeamisherkkyyteen.
Koska ahdin on auki, niin surrailin vähän tuota ulostuloa siistimmäksi ja hiukan RS-modauksien tyyliin avarammaksi, mutta edelleen jäi epäselväksi mikä on RS ja mikä taas RS2 modaus, koska netistä ei asiaan selkeää vastausta saa. Ulostulo tuossa lienee se ahdistavin paikka ylipäätään. Spiraalin reikiä en todellakaan uskalla alkaa avartamaan, kuten sellaistakin on tehty, rungon imupuolelta vielä kun tietäisi mistä kannattaa ottaa, niin saisi homman viimeistelyyn.
Onko kukaan tehnyt tai kuvannut RS-modauksia, jotain Leviksen kuvia oli tuolla aikaisemmin. MikaJ mainitsi että RS2 modissa ei olisi järkeä, mutta mitä tällä nyt sitten tarkoitit, sitä ulostuloa, spiraalia, imupuolta vai mitä?
Koska ahdin on auki, niin surrailin vähän tuota ulostuloa siistimmäksi ja hiukan RS-modauksien tyyliin avarammaksi, mutta edelleen jäi epäselväksi mikä on RS ja mikä taas RS2 modaus, koska netistä ei asiaan selkeää vastausta saa. Ulostulo tuossa lienee se ahdistavin paikka ylipäätään. Spiraalin reikiä en todellakaan uskalla alkaa avartamaan, kuten sellaistakin on tehty, rungon imupuolelta vielä kun tietäisi mistä kannattaa ottaa, niin saisi homman viimeistelyyn.
Onko kukaan tehnyt tai kuvannut RS-modauksia, jotain Leviksen kuvia oli tuolla aikaisemmin. MikaJ mainitsi että RS2 modissa ei olisi järkeä, mutta mitä tällä nyt sitten tarkoitit, sitä ulostuloa, spiraalia, imupuolta vai mitä?
Itse olen RS2 modina pitänyt sitä että siinä jätetään ulostuloon vain kolme "siipeä" pitämään keskiötä kiinni, sekä spiraalin painereikiä jyrsitään huolella isommaksi. Vaikuttaa kestävyyteen niin rajusti etten alkaisi moisia tekemään katuautoon.
Tuolla jotain huonoja kuvia, valitettavasti lisäkanavan aukaisu ja ulostulon muokkaukset ovat kyllä puolivalmiista kohteesta.
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/ahdin/
Tuolla jotain huonoja kuvia, valitettavasti lisäkanavan aukaisu ja ulostulon muokkaukset ovat kyllä puolivalmiista kohteesta.
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/ahdin/
Komeelta näyttää tuo RS2, huh.
Itse tässä viilasin lähtöpuolen, sitten vielä nuo imupuolen pykälät pois, magnesiumkiekuran paikkasin ja noin 50 mm joutuu toisesta päästä jättämään tiivisteen lyhyemmäksi, ruuvi meni paikalleen ihan sujuvasti ja sen verran tiukasti kun sen vaan voi. Toiminee ainakin toistaiseksi... uudet tiivistenauhat ja stefat laitan joka tapauksessa. Porttaus meni ihan sujuvasti, kun oli mopoajalta kunnon pitkä jyrsinterä, joka yltää kanavan läpi asti kerralla, lopuksi tarkemmat paikat vielä dremelillä ja pikkuterällä, jolla saa ne laakeripukin tiukimmatkin mutkat siististi sileiksi. Kiillottamisesta en tiedä, koska nuo on nytkin niin hyvät, että taidan kiillotaa vain ihan helpoimmat paikat. Katsotaan, että saako tuolla vielä taas sen reilun baarin lähtöön, vai ei.
Sellainen typerä kysymys, että onko G-ahtimen osat sovitettu toisiinsa, vai voiko osia vaihtaa ristiin? Lähinnä siksi, että jos jostain saisi puoliksi poikineen ahtimen osia, joilla voisi korjata tuon, tai sitten jos saisi ehjän ja ottaisi tuosta sen portatun ulostulon puolikkaan, koska se on täysin ehjä.
Itse tässä viilasin lähtöpuolen, sitten vielä nuo imupuolen pykälät pois, magnesiumkiekuran paikkasin ja noin 50 mm joutuu toisesta päästä jättämään tiivisteen lyhyemmäksi, ruuvi meni paikalleen ihan sujuvasti ja sen verran tiukasti kun sen vaan voi. Toiminee ainakin toistaiseksi... uudet tiivistenauhat ja stefat laitan joka tapauksessa. Porttaus meni ihan sujuvasti, kun oli mopoajalta kunnon pitkä jyrsinterä, joka yltää kanavan läpi asti kerralla, lopuksi tarkemmat paikat vielä dremelillä ja pikkuterällä, jolla saa ne laakeripukin tiukimmatkin mutkat siististi sileiksi. Kiillottamisesta en tiedä, koska nuo on nytkin niin hyvät, että taidan kiillotaa vain ihan helpoimmat paikat. Katsotaan, että saako tuolla vielä taas sen reilun baarin lähtöön, vai ei.
Sellainen typerä kysymys, että onko G-ahtimen osat sovitettu toisiinsa, vai voiko osia vaihtaa ristiin? Lähinnä siksi, että jos jostain saisi puoliksi poikineen ahtimen osia, joilla voisi korjata tuon, tai sitten jos saisi ehjän ja ottaisi tuosta sen portatun ulostulon puolikkaan, koska se on täysin ehjä.
No koska suuttimista on täällä puhuttu, niin jatketaan vielä, vaikka edellinenkin kysymys oli hiukan kimurantti, eli käykö ne "harmaat" suuttimet ihan suoraan vanhalla "Dopin lastulla", vai tarvitaanko muuta, kenties CO säätö, mutta muilta osin sama softa kait käy? Onko tuo seossäätö niin vahvasti ahtopaineen ja lambdan varassa, että se osaa joustaa isommillekin suuttimille pienentämällä aukioloaikaa tms.?
http://www.snstuning.com/ tosin Dopiltakin saattaa löytyä. Huomioitavaa kuitenkin, että luullakseni melkein kaikki corrot on tolla pienemmällä suuttimella.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Kysymyksiä, eli ittellä olis seuraavana projektina corradoon laittaa kireempi nokka ja säädettävä nokkapyörä kun sellanen nyt pyörii hyllyssä, jahka autoa on hiukan ajeltu sisään.
Mutta mitä nyt oon lueskellut niin soppa taitaa loppua kesken siinä vaiheessa kun kaikki muut virit+nokka on laitettu paikalleen.
joten lastu menis vaihtoon sekä bensanpaineen nosto, mut pitääkö vaihtaa paremmat venttiilinnostimet / jouset?
Mutta mitä nyt oon lueskellut niin soppa taitaa loppua kesken siinä vaiheessa kun kaikki muut virit+nokka on laitettu paikalleen.
joten lastu menis vaihtoon sekä bensanpaineen nosto, mut pitääkö vaihtaa paremmat venttiilinnostimet / jouset?
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Sellainen typerä kysymys, että onko G-ahtimen osat sovitettu toisiinsa, vai voiko osia vaihtaa ristiin? Lähinnä siksi, että jos jostain saisi puoliksi poikineen ahtimen osia, joilla voisi korjata tuon, tai sitten jos saisi ehjän ja ottaisi tuosta sen portatun ulostulon puolikkaan, koska se on täysin ehjä.
Osaako joku vastata tuohon tuonne sekaan hukkuneeseen kysymykseen, eli onnistuuko?
Okei, minulla on nyt tuossa odottelemassa korvausahdin, muuten ihan ehjä, mitä nyt aika likainen ja jostain syystä semmosta hiekkamaista törkyä täynnä (öljytahna sisällä kuin käsienpesuainetta, hiekkaista). Autossa ei kuulemma ole ollut vapaavirtaussuodatinta ja hihnapyörä oli vakio, mutta itse spiraali yms. oli semmosta pientä karheutta täynnä, eli ei ollut enää peilikiiltävä. Tosin asian voisi selittää se, että kyseinen on konerikkoautosta, joten se on voinut imaista ehkä sitten sitä kautta huohottimesta jotain.
No kaipa tuon voi sitten liittää siihen vanhan portattuun puolikkaaseen, niin ei tarvitse tehdä toista kertaa.
No kaipa tuon voi sitten liittää siihen vanhan portattuun puolikkaaseen, niin ei tarvitse tehdä toista kertaa.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Mitä mieltä ootte tollasista red top suuttimista:
http://www.pitstopdevelopments.com/chip.htm
ja sit 4bar paineensäädin, eikö niillä pitäs soppa riittää?
http://www.pitstopdevelopments.com/chip.htm
ja sit 4bar paineensäädin, eikö niillä pitäs soppa riittää?
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30.5.2006 14:42
Mulla on itselläni Corrado jossa on ollut G-ahtimen tilalla Eaton 62 ja nyt vaihdoin tilalle 45 joka on juuri sopivan kokoinen 1,8 koneelle. Tilasin ahtimen saksasta, kun se oli suomessa oli kuluiksi kertynyt muutama sata euroa. Laipat sekä kiinnikkeet ahtimeen teetin laserpajassa. Vaikeeta ei ahtimen kiinnittämisessä ole oikestaan mikään. Tällaisesta Roots-ahtimesta sentään lähtee hienot ja miehekkäät äänet. Minulla on siis ahdin kiinni ja nyt pitää vielä saada hitsattua putket laipoista coolerille yms. Voiton puolella siis. Tällä viikolla on kuitenkin vehkeet ajossa.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30.5.2006 14:42
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Kysymys ahtimen rallatuksesta. Eli g60 pitää tyhjäkäynnillä sellasta ihme ääntä "kuorsaus" voisi olla paras kuvaus, about 15 sek normaali käyntiä ja sit 5sek koursaus...
Kierrokset yli 1200 niin lopettaa, ahdot on kuitenkin tallessa ja ahdin on huollettu dopilla sekä samalla vaihdettu leveempi remmi, joten voisiko johtua siitä?
Kierrokset yli 1200 niin lopettaa, ahdot on kuitenkin tallessa ja ahdin on huollettu dopilla sekä samalla vaihdettu leveempi remmi, joten voisiko johtua siitä?
Täältä näyttää löytyvän paljon tietoa g60 tekniikkaan.
Eli autoni (g60 corro) alkoi tuossa jonkin aikaa sitten savuttamaan ja syömään kohtuuttomia määriä. Ajattelin että jos lambda olisi sökönä, mutta ihmetelin kumminkin sitä että lambda oli vaihdettu jo 2 kertaa viimeisen 1,5v aikana.
Eli joku rikkoo lambdan (käy kait vaan liian rikkaalla)
Noh noita pähkäillessäni ja tietoa etsiessäni tuli sitten hommattua uus lambda ja vaihdettua paikoilleen.
Käynnistys. Kaikki toimi ihan hyvin, kunnes kone lämpesi "normaalilämpöalueelle" tuonne 70-80 tietämille, jolloin tyhjäkäynti tippui 750rpm hyppien +/-50rpm, alkoi bensan haju pakokaasujen mukana sekä ahtomittarin neula "tärisee" -0,3/-0,5bar:in tietämillä.
Kylmällä koneella tyhjäkäynti 850+ rpm ja ahtomittarin neula -0,8bar
Samalla tavalla teki vanhallakin lambdalla joten en usko tuosta johtuvan.
Joten vinkkejä/tietoa mistä ettimään ongelmia.
Lämpöanturit(3kpl), ecu, alipaineletkut, bensaletkut, ISV (vai mikäs se olikaan se tyhjäkäyntimoottori tjsp.) yms.?
Olisi kiva jos kohta alkaisi löytymään apuja, itsellä konstit vähissä ja auto tallissa :(
Eli autoni (g60 corro) alkoi tuossa jonkin aikaa sitten savuttamaan ja syömään kohtuuttomia määriä. Ajattelin että jos lambda olisi sökönä, mutta ihmetelin kumminkin sitä että lambda oli vaihdettu jo 2 kertaa viimeisen 1,5v aikana.
Eli joku rikkoo lambdan (käy kait vaan liian rikkaalla)
Noh noita pähkäillessäni ja tietoa etsiessäni tuli sitten hommattua uus lambda ja vaihdettua paikoilleen.
Käynnistys. Kaikki toimi ihan hyvin, kunnes kone lämpesi "normaalilämpöalueelle" tuonne 70-80 tietämille, jolloin tyhjäkäynti tippui 750rpm hyppien +/-50rpm, alkoi bensan haju pakokaasujen mukana sekä ahtomittarin neula "tärisee" -0,3/-0,5bar:in tietämillä.
Kylmällä koneella tyhjäkäynti 850+ rpm ja ahtomittarin neula -0,8bar
Samalla tavalla teki vanhallakin lambdalla joten en usko tuosta johtuvan.
Joten vinkkejä/tietoa mistä ettimään ongelmia.
Lämpöanturit(3kpl), ecu, alipaineletkut, bensaletkut, ISV (vai mikäs se olikaan se tyhjäkäyntimoottori tjsp.) yms.?
Olisi kiva jos kohta alkaisi löytymään apuja, itsellä konstit vähissä ja auto tallissa :(
Selvitystä ja tuloksia
Mo
Laitan tänne, kun täälä porukka lukee näitä viestejä.
Kirjoittelin hieman aikaisemmin oman topicin tekniikka-puolelle omista G60 tekniikan ongelmista Corrassa.
Oireet olivat puutuminen ja tehonpuute.
-Auton käytin autosähköhuoltamolla, jossa säädöt laitettiin kohdalleen. Seokset, tyhjäkäynti ja kaikki.
-uudet tulpanjohdot,virranjakajan kansi, pyöijä
-Bensasuodatin vaihtoon.
-->ja sitten se merkitsevin asia! Bensapumppu tankkiin vaihtoon ja jo rupes Corra liikkuun. Vanha pumppu jaksoi antaa painetta, mutta tuottoon ei enään tehot riittäneet. Siitä nikellys ja haluttomuus mennä..
-Sami the parkkipaikka-asentaja
Laitan tänne, kun täälä porukka lukee näitä viestejä.
Kirjoittelin hieman aikaisemmin oman topicin tekniikka-puolelle omista G60 tekniikan ongelmista Corrassa.
Oireet olivat puutuminen ja tehonpuute.
-Auton käytin autosähköhuoltamolla, jossa säädöt laitettiin kohdalleen. Seokset, tyhjäkäynti ja kaikki.
-uudet tulpanjohdot,virranjakajan kansi, pyöijä
-Bensasuodatin vaihtoon.
-->ja sitten se merkitsevin asia! Bensapumppu tankkiin vaihtoon ja jo rupes Corra liikkuun. Vanha pumppu jaksoi antaa painetta, mutta tuottoon ei enään tehot riittäneet. Siitä nikellys ja haluttomuus mennä..
-Sami the parkkipaikka-asentaja
^Kohtalainen homma.
Pienihän se aukko on mistä pumppu vaihdetaan, joten väkästelyä siinä tulee. Klemmareita menee vaihtoon, joten niitä kannattaa varata etukäteen oikean kokoisia.
Dopilta sain ohjeen katsoa pumpun kohta kunnolla, koska se ikäänkuin kierretään tankin pohjaan kiinni. Uuden kiertäminen paikalleen on helpompaa kun tietää mihin asentoon ja mihin suuntaan kierretään paikalleen.
Tankin kannen kiinni laittamisen kanssa itse painin pienen hetken. Tiivistekumi on nafti ja pitää olla hyvin paikallaan tai mustaa muovista kiristyspantaa ei saa käännettyä kireälle. Kiristyspanta muuten imee kierteille ainoastaan yhdestä kohtaa. (ei siis kuten hillopurkki kahdesta kohtaa).
Pumppu oli aikalailla eri näköinen kuin vanha jonka takia tankin täyttöasteen mittari menee myös uusiksi (tai jollain sovitepalalla).
Ja muuten. Vanha pumppu piti todella voimakkaan äänen kun virrat laittoi päälle. Tämä uusi ei juuri kuin sihise aivan vaimeasti, kuulee vasta kun on pää tankin kohdalla peräkontissa.
-->nyt corra liikahtaa aivan eri tahtiin...
EDIT: JA muuten. Tankki saa olla aikalailla tyhjä, niin helpompaa kaivaa se pumppu ylös sieltä.
Pienihän se aukko on mistä pumppu vaihdetaan, joten väkästelyä siinä tulee. Klemmareita menee vaihtoon, joten niitä kannattaa varata etukäteen oikean kokoisia.
Dopilta sain ohjeen katsoa pumpun kohta kunnolla, koska se ikäänkuin kierretään tankin pohjaan kiinni. Uuden kiertäminen paikalleen on helpompaa kun tietää mihin asentoon ja mihin suuntaan kierretään paikalleen.
Tankin kannen kiinni laittamisen kanssa itse painin pienen hetken. Tiivistekumi on nafti ja pitää olla hyvin paikallaan tai mustaa muovista kiristyspantaa ei saa käännettyä kireälle. Kiristyspanta muuten imee kierteille ainoastaan yhdestä kohtaa. (ei siis kuten hillopurkki kahdesta kohtaa).
Pumppu oli aikalailla eri näköinen kuin vanha jonka takia tankin täyttöasteen mittari menee myös uusiksi (tai jollain sovitepalalla).
Ja muuten. Vanha pumppu piti todella voimakkaan äänen kun virrat laittoi päälle. Tämä uusi ei juuri kuin sihise aivan vaimeasti, kuulee vasta kun on pää tankin kohdalla peräkontissa.
-->nyt corra liikahtaa aivan eri tahtiin...
EDIT: JA muuten. Tankki saa olla aikalailla tyhjä, niin helpompaa kaivaa se pumppu ylös sieltä.
Eihän corradossa ole mitään ilmamassa/määrä mittaria tai anturia.
Ahdinhan hoitaa tuon ilmamäärän mittauksen, tavallaan...
Sitten vielä sellainen ongelma:
Onko kukaan huomannut omasta g60:sestä että jäähytinnesteet loppuisivat yllättävän nopeasti.
Minulla loppui yllättävän nopeasti tuo ja tässä alkaa luulla jo kaiken vaikuttavan tuohon vikaan (päästö, kulutusongelmaan) kun ei keksikkään muuta.
Jos kansipahvi olisi mennyt, minkälaista oireilua kone pitää?
Ahdinhan hoitaa tuon ilmamäärän mittauksen, tavallaan...
Sitten vielä sellainen ongelma:
Onko kukaan huomannut omasta g60:sestä että jäähytinnesteet loppuisivat yllättävän nopeasti.
Minulla loppui yllättävän nopeasti tuo ja tässä alkaa luulla jo kaiken vaikuttavan tuohon vikaan (päästö, kulutusongelmaan) kun ei keksikkään muuta.
Jos kansipahvi olisi mennyt, minkälaista oireilua kone pitää?
g60 koneessa on imuilman lämpömittari (siin muovimutkassa vaihelootan päällä) ja imusarjan painemittari (ecussa). Painemittariin pitäis mennä tasan 1m pitkä letku kaasuläppäkotelon takaa.
Mittaileppa seuraavaks puristuksen autostas. Onko öljyn seassa vaahtoa, onko jäähdytinnesteen seassa öljyä? Kansipahvin meno puhaltais jäähtytysjärjestelmästä nesteet ja voima olisi tiessään. Tosin G60 koneessahan ei ole kansiPAHVIA vaan teräksinen kannentiiviste, epäilen sitä että se helpolla hajoais. Mittaa puristukset.
Onko katti kunnossa?
Mittaileppa seuraavaks puristuksen autostas. Onko öljyn seassa vaahtoa, onko jäähdytinnesteen seassa öljyä? Kansipahvin meno puhaltais jäähtytysjärjestelmästä nesteet ja voima olisi tiessään. Tosin G60 koneessahan ei ole kansiPAHVIA vaan teräksinen kannentiiviste, epäilen sitä että se helpolla hajoais. Mittaa puristukset.
Onko katti kunnossa?
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Oon hankkimassa bensanpaineen säädintä corroon onko kellään kokemusta harisen säätimestä
vai minkälaista suosittelisitte?
vai minkälaista suosittelisitte?
Kehoitan hommaamaan ihan laatumerkkisen kerrasta niin ei tule outoja ongelmia yms.
Tuosta Malpassista(mikä oli samalla harisen sivulla) ainakin on tarpeeksi huonoja kokemuksia, joten ei voi suositella(monen kappaleen voimin) ja hieman epäilyttää tuo esittämäsikin.
Aeromotive ainakin on todettu hyväksi, sekä Barry Grant(hinta on kova) yms.
Ja corradossa G60 versioissa ei mitata kuin imusarjan painetta pelkästään. Ahdin siellä ei mittaile mitään millään lailla vaan työntää ilmaa lävitsee :)
Tuo kuulostaa pahalta jos neste häviää nopeasti ja auto ei varsinkaan allensa tee lätäkköä. Kansitiiviste/lohko/kansi viallinen pahimpia tapauksia.
PG koneessa kansipahvia voi käyttää uudestaan joitamia kertoja joten nykäise se kansi irti siitä ja katso(muista vaihtaa kannen pultit kuitenkin samalla) mitä siellä on tapahtunut.
Ja kyllä se peltinenkin tiiviste sieltä "palaa" tai paremmin voi vaurioitua.
Tuosta Malpassista(mikä oli samalla harisen sivulla) ainakin on tarpeeksi huonoja kokemuksia, joten ei voi suositella(monen kappaleen voimin) ja hieman epäilyttää tuo esittämäsikin.
Aeromotive ainakin on todettu hyväksi, sekä Barry Grant(hinta on kova) yms.
Ja corradossa G60 versioissa ei mitata kuin imusarjan painetta pelkästään. Ahdin siellä ei mittaile mitään millään lailla vaan työntää ilmaa lävitsee :)
Tuo kuulostaa pahalta jos neste häviää nopeasti ja auto ei varsinkaan allensa tee lätäkköä. Kansitiiviste/lohko/kansi viallinen pahimpia tapauksia.
PG koneessa kansipahvia voi käyttää uudestaan joitamia kertoja joten nykäise se kansi irti siitä ja katso(muista vaihtaa kannen pultit kuitenkin samalla) mitä siellä on tapahtunut.
Ja kyllä se peltinenkin tiiviste sieltä "palaa" tai paremmin voi vaurioitua.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
No otetaan härkää palleista (vai miten se menikään :)) ja kurkataan kannen alle.
Milläs varusteilla minun pitää varustautua siihen hommaan jos olen ryhtymässä.
Onkos tuo kuinka vaikea tehtävä, viekö kauan aikaa?
Mitä varaosia tarvitaan jos vaihdattaa jollakin, ja mitä luokkaa ne kustantavat?
Kannen tiivisteen ja pultit kaipaa mutta muuta?
Milläs varusteilla minun pitää varustautua siihen hommaan jos olen ryhtymässä.
Onkos tuo kuinka vaikea tehtävä, viekö kauan aikaa?
Mitä varaosia tarvitaan jos vaihdattaa jollakin, ja mitä luokkaa ne kustantavat?
Kannen tiivisteen ja pultit kaipaa mutta muuta?
Tarviit semmose ZXN sarjan kannen pulttie irroittamiseen, momenttiavain kandeis olla kans. Jakopää menee purkuu, pakosarja pitää irroittaa pakoputkesta, vesiletkut joudut ottaa irti eli nesteet koneesta veke, imuputki irti, johdot, letkut ja vaijeri imusarjasta irti yms. Avaimia tarvii varmaan ainakin 10, 13, 15, 17, sit kuusiokolo avaimia varmaan 5,6, oiskoha se zxn kokoa 12. Tuli kyllä nyt ulkomuistista että ei 100% varmaa.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Pystyykö enää nykypäivänä päättelemään tulpan väristä käykö auto laihalla tai rikkaalla, meinaan vain kun omat bosch w6dpo tulpat on todella valkoiset eikä sellaset suklaan ruskeat niinkuin vanhan kansan mukaan pitäis olla?
ja vielä noista seoksista et pystyykö niitä kuinka säätää corrosta? Ittellä tosi vähän tietoa tuosta bensa/sytty puolesta ja auto lähtee ensi viikolla penkkiin säätöön niin ois mukava tietää etteivät yritä koijata apinaa ja ottaa ylihintaa "ns säädöistä"?
ja vielä noista seoksista et pystyykö niitä kuinka säätää corrosta? Ittellä tosi vähän tietoa tuosta bensa/sytty puolesta ja auto lähtee ensi viikolla penkkiin säätöön niin ois mukava tietää etteivät yritä koijata apinaa ja ottaa ylihintaa "ns säädöistä"?
Ahtime hihna veke, vesipumpu pyörä veke, alahihnapyörä veke, sit saa jakopään esiin -> jakopään hihna veke. Laturi veke, on kiinni kannes. Sit sieltä jakohihna alta yks peltilipare veke. Kannen etuosassa on se vesilähto, mis on termarit, se veke. Kannen sivussa on vesilähtö se veke. Pakosarja kandee ottaa kannen mukana, eli ruuvaa ne 6 pulttia siitä seuraavasta laipasta veke. Imusarjanki ottasin kannen mukana irti, eli imusarjasta kaikki alipaineletkut veke, sähköjohto sieltä kaasuläpältä, kaasuvaijeri, ahtoputki. Sit venakopa kans auki niin pääsee käsiks kanne pultteihi -> kansi irti. Kai siinä vielä jotain tilpehööriä oli kii, mut ne on helppo irrottaa. Sit enne takaslaittoo kandeis varmaa oikasta vielä kansi (pitäs tehä joka kerta ku ottaa irti), makso tos paikallises 50e. Takasi laitettaessa pitää uusii pultit, venakopa tiiviste jossei oo kumine ja ehkä se jakohihnakin kannattaa, varmaan se kannenki tiiviste jos on originaali ja tosiaan pakosarja ja imusarjan tiivisteet.
Kai siinä viikonloppu menee pois lukie kanne koneistus.
Kai siinä viikonloppu menee pois lukie kanne koneistus.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa