VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Tapansa kullakin, mutta itse pidän ehdottomasti parhaana kokona noita alkuperäisiä enkä laita yhtään leveämpiä talvirenkaita mitä kirja suosittelee. Jos laitetaan leveämmät renkaat niin huonommin ne nastat purevat jäähän. Eli pito heikkenee. Enkä myöskään pidä kovin positiivisena noin matala profiilisia (205/40/17) talvirenkaiksi. Sehän on jokaisen oma asia minkälaiset haluaa laittaa, tämä oli vain minun mielipide. :)
Jos laitetaan leveämmät renkaat niin huonommin ne nastat purevat jäähän. Eli pito heikkenee. Enkä myöskään pidä kovin positiivisena noin matala profiilisia (205/40/17) talvirenkaiksi
Eipä ole nastan nastaa, eikä taida edes saada nastoilla kyseistä kokoa. Ainut malli mitä löytyi, oli pirellin sottozero, eli siinäkin olivat vaihtoehdot heikoilla. Totuus on se etteivät ne todellakaan ole mitkään huippurenkaat todella liukkaille olosuhteille, mutta myöskin totuus on se että niitä huippuliukkaita kelejä talvesta on vain muutama hassu päivä kuukautta kohden. Kun ajo on pitkälti keskusta-ajoa, ja tiedostaa liukkaat kelit niin renkailla pärjää hienosti.
Oisko kellään räjäytyskuvaa -95 VR6 jakopäästä? kuvia vois laittaa mailiin [email protected]. Oisin kiitollinen kuvista jo etukäteen.
Valurautanenhan se pakosarja on että varmasti aika huonosti kestää.
Mutta yrittänyttä ei laiteta, tosin siihen pitäs olla omat valuraudalle tarkotettu puikot ja varmaankin esilämmittää sitä.
Tavallisella Mig/Mag :illa menee varmaan kans, kaasupillillä kuumaksi ja sitä ennen avaat rälläkällä tai vinkulla niitä halkeamia ja ei muuta kun saumaa ;) Kyllä se varmastui jonkin aikaa kestää ja ratkeaa sitten sauman vierestä
Ei se kauhea homma ole sieltä purkaa, jos ei pulti ole ihan "mätäntynyt".
Mutta yrittänyttä ei laiteta, tosin siihen pitäs olla omat valuraudalle tarkotettu puikot ja varmaankin esilämmittää sitä.
Tavallisella Mig/Mag :illa menee varmaan kans, kaasupillillä kuumaksi ja sitä ennen avaat rälläkällä tai vinkulla niitä halkeamia ja ei muuta kun saumaa ;) Kyllä se varmastui jonkin aikaa kestää ja ratkeaa sitten sauman vierestä
Ei se kauhea homma ole sieltä purkaa, jos ei pulti ole ihan "mätäntynyt".
Tejno yks sivu takas ni löytyy linkki. eli toi http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409
Elikkäs hitsasimme tänään hajenneen pakosarjan. Pakosarja esilämmitettiin ennen hitsausta ja hitsattiin certaniumin valupuikoilla, hitsauksen jälkeen suoritettiin jälki hehkutus ja laitettiin 4h ajaksi uuniin 50c lämpöön jäähtymään. Nyt ois tarkotus asentaa paikalleen tässä illalla ja seurailla miten kestää.
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_1136.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_1138.jpg
siinä pari kuvaa hitsatuista pako sarjoista
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_1136.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_1138.jpg
siinä pari kuvaa hitsatuista pako sarjoista
oisko kellään muuten tollasta osaa?
oisko kellään muuten tollasta osaa?
elis tollasta kytkintä?
http://server3.uploadit.org/files/Tenukki-kytkin.jpg[/img]
elis tollasta kytkintä?
http://server3.uploadit.org/files/Tenukki-kytkin.jpg[/img]
jäähdytysnesteen ilmaus
Onko kukaan muuten ilmannu jäähdytystä? et pitääks siin jotain ilmata?? ja miten se tapahtuu jos?? ku laitoin tuon lohkolämmittimen ni vois ilmata sen jos sitä nyt tarttee...:D
Tejno: paisarista täytät koko järjestelmän. Auto käyntiin korkki auki. Käytät niin kauan kunnes se on kuplinu kaikki ilmat pois järjestelmästä. Ja imasee lohkoon nesteet. Ja sen huomaat siitä kun paisari tyhjenee. Ja jompi kumpi ala vesi letku taih ylävesi letku kuumenee. Ja sisälle tulee lämmintä ilmaa. Puhallin kuumalle sisälle.
taas tosi hankalasti selitetty, mutta yritä poimia tuosta tarpeelliset :D
taas tosi hankalasti selitetty, mutta yritä poimia tuosta tarpeelliset :D
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
VR6 termostaateista
Lueskeltuani VR6 ja muita termostaattikeskusteluita en saanut varmuutta oikein mistään...
Mullakin lakkas reilu viikko sitten koneen lämmöt nousemasta ja päätin uusia termostaatin (väliaikaratkaisuna paffi syylärin edessä). Koska Laakkosella ei ollut hyllystä suoraan myydä uutta, ostin Motonetistä 80C termostaatin ja asensin sen. Todellakin Motonetin termarissa ei ole pikkuista ohitusventtiiliä, kuten alkuperäisessä. Varmuuden vuoksi porasin uuteen termostaattiin 2.5mm reiän, että pientä jäähdytysnesteen kiertoa tapahtuu myös kylmänä. Nyt toimii ja lämpenee vedet 90C ja öljyt 90-95C, ylikin.
Eli:
vanha alkuperäinen termostaatti:
VAG originaali, merkki Wahler, lämpötila 80C, kuulaventtiili ohitukseen
uuden hinta about 44€
Motonetin tarviketermari:
HQ-paketissa, termarin rungossa lukee calorstat ja France, lämpötila 80C, ei mitään ohitusventtiileitä. Hinta about 10€
"Keittelin" tänään vanhaa termostaattia kattilassa tarkan lämpömittarin kera ja totesin että sehän aukenee jo 50C lämpötilassa, vanhuus kai veltostanut... Liekö siitä loukkaantunut lopullisesti kun vaihdoin n. 1kk sitten uudet jäähdytinnesteet.
Minkälaisella aineella uskaltaisi kys. koneen jäähdytysjärjestelmää siivota, huuhtelunkin jälkeen siellä liikkuu vielä ruosteista sakkaa, kai lohkosta peräisin? Ei varmaankaan saa olla mitään silikaattipohjaista eikä syövyttävää, ettei ala vuotamaan mistään. Jäähdytys kyllä toimii, lähinnä kosmeettisista syistä tekis mieli putsata.
Kuinka suuriin kilometrilukuihin on VR6:n vesipumput kestäneet, vai onko senkin vaihto mulla kohta edessä (nyt reilut 200tkm)?
Mullakin lakkas reilu viikko sitten koneen lämmöt nousemasta ja päätin uusia termostaatin (väliaikaratkaisuna paffi syylärin edessä). Koska Laakkosella ei ollut hyllystä suoraan myydä uutta, ostin Motonetistä 80C termostaatin ja asensin sen. Todellakin Motonetin termarissa ei ole pikkuista ohitusventtiiliä, kuten alkuperäisessä. Varmuuden vuoksi porasin uuteen termostaattiin 2.5mm reiän, että pientä jäähdytysnesteen kiertoa tapahtuu myös kylmänä. Nyt toimii ja lämpenee vedet 90C ja öljyt 90-95C, ylikin.
Eli:
vanha alkuperäinen termostaatti:
VAG originaali, merkki Wahler, lämpötila 80C, kuulaventtiili ohitukseen
uuden hinta about 44€
Motonetin tarviketermari:
HQ-paketissa, termarin rungossa lukee calorstat ja France, lämpötila 80C, ei mitään ohitusventtiileitä. Hinta about 10€
"Keittelin" tänään vanhaa termostaattia kattilassa tarkan lämpömittarin kera ja totesin että sehän aukenee jo 50C lämpötilassa, vanhuus kai veltostanut... Liekö siitä loukkaantunut lopullisesti kun vaihdoin n. 1kk sitten uudet jäähdytinnesteet.
Minkälaisella aineella uskaltaisi kys. koneen jäähdytysjärjestelmää siivota, huuhtelunkin jälkeen siellä liikkuu vielä ruosteista sakkaa, kai lohkosta peräisin? Ei varmaankaan saa olla mitään silikaattipohjaista eikä syövyttävää, ettei ala vuotamaan mistään. Jäähdytys kyllä toimii, lähinnä kosmeettisista syistä tekis mieli putsata.
Kuinka suuriin kilometrilukuihin on VR6:n vesipumput kestäneet, vai onko senkin vaihto mulla kohta edessä (nyt reilut 200tkm)?
Aika tehokas puhdistus tulee, kun muutaman kerran vaihtaa nesteet ja joka kerta huolella huuhtelee reilulla vesimäärällä tyhjäksi. Ajelee vaihtojen välillä aina jonkun aikaa niin ehtii skeidat irrota paremmin. ( nimim. kuudennet nesteet ja runsaasti välitäyttöjä jo takana, kenno, termarikoppa, letkuja tms hajonneena )
Hups. Tässä saa sitten varautua itsekkin rallatukseen. Mittarissa on 231tkm ja eikä oo remppaa tehty, tai ainakaan tietääkseni. Mutta eihän tuo vielä mitään rallattele ;)
Itse soitin volkkarille ja kysyin noita jakopään osien hintoja, joita se sitten luetteli. Kaikki hilut yhteensä 352€. Laskeskelin että motonetistä sais melko tarkalleen puolet halvemmalla, eli hinta eroa näyttää olevan. Mutta onhan nuo sellaisia osia että ei välttämättä kannata alkaa hinnasta/laadusta tinkimään.
Itse soitin volkkarille ja kysyin noita jakopään osien hintoja, joita se sitten luetteli. Kaikki hilut yhteensä 352€. Laskeskelin että motonetistä sais melko tarkalleen puolet halvemmalla, eli hinta eroa näyttää olevan. Mutta onhan nuo sellaisia osia että ei välttämättä kannata alkaa hinnasta/laadusta tinkimään.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Ei mulla tullut kait ohjainpulttia vaihdettua. Mulle kaveri hommas jakopään osat jonkin AD-liikkeen kautta, alennettuun hintaan ne meni samoihin kuin Motonetistä vastaavat. Eli kannattaa hankkia motonetistä. Vauhtipyörän pultit täytynee vaihtaa ja hyvä idea laittaa samalla kampiakselille uusi stefa. Myös termostaatti/anturikotelo oli mulla halkeillut, joten sekin vaihdettiin, samoin venttiilikopan tiiviste...
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Vauhtipyörän pultteja on kymmenisen kappaletta, ne ostin Laakkoselta, hintaa en muista, tod.näk. halpaa kuin saippua. Niissä on sitten se 10 boorinen kanta tms torxin näköinen. Ei kai sitä venttillikopan tiivistettä vaihtamisen riemusta kannata uusia. Samaten on muuten spesiaalikanta, joku 12-kanttinen niissä paineasetelman vauhtipyörään kiinnityspulteissa.
Voi olla aiheellista olla varalla se imusarjan välipeltitiivistekin, imusarjan alkuosan kun joutuu irrottaan.
Mun autoon uusittiin silloin kanssa kytkinlevy ja paineasetelma sekä painelaakeri, kilometrejä oli jakopääremontin aikaan vähän alle 200tkm, kytkimessä ei tosin ollut mitään vikaa.
Voi olla teoriassa aiheellista uusimaan myös vetoakselien pultteja, nehän on irrotettava kun vaihdelaatikko otetaan pois...
Voi olla aiheellista olla varalla se imusarjan välipeltitiivistekin, imusarjan alkuosan kun joutuu irrottaan.
Mun autoon uusittiin silloin kanssa kytkinlevy ja paineasetelma sekä painelaakeri, kilometrejä oli jakopääremontin aikaan vähän alle 200tkm, kytkimessä ei tosin ollut mitään vikaa.
Voi olla teoriassa aiheellista uusimaan myös vetoakselien pultteja, nehän on irrotettava kun vaihdelaatikko otetaan pois...
Hinnasta varmaan kannattaa tinkiä, kun nuo motonetin osat on samoja alkuperäisnippeleitä, kuin marmoritiskillä. (molemmista kyseiset kerran ostanut).
No onpas ihmeellistä! Nyt tuntuu jokaisen mielestä että motonetissä on ihan alkuperäisosia ja laatukamaa. Ei oo kuin pari päivää kun lueskelin esim. tulpanjohdoista. Ja hyvin selvää tekstiä se oli, että niillä ei aja kuin pari tuhatta kilometriä! Kummallista! No hyvähän se vaan on jos ne jakopään osat ovat ihan samoja, täytyy olla tyytyväinen että sieltä saa niitä puolet halvemmalla..
Kansiremontissa kansi oikaistiin ja venttiilit hiottiin. Yläpäähän vaihdettiin kaikki tiivisteet. Tietysti kansipultitkin vaihdettiin.
Jakopäähän vaihdettiin kaikki jakopään osat, vetolevyn pultit ja kampiakselin taka stefa.
Myös tulpat, jäähdytinneste ja öljyt vaihdettiin.
Työt maksoi yhteensä 960e.
Ilmeisesti kannen oikaisu maksoi 218e.
Aikaa remontissa meni noin kuukauden verran korjaamon kiireiden takia.
Jakopäähän vaihdettiin kaikki jakopään osat, vetolevyn pultit ja kampiakselin taka stefa.
Myös tulpat, jäähdytinneste ja öljyt vaihdettiin.
Työt maksoi yhteensä 960e.
Ilmeisesti kannen oikaisu maksoi 218e.
Aikaa remontissa meni noin kuukauden verran korjaamon kiireiden takia.
onko vr6 öljynsuodatin jonkun suojan takana vuosi malli 93
Ei vaan siinä on patruuna suodatin. Löytyy aivan koneen etuosasta sellanen möltti jonne menee 2 tai 3 sähköjohtoa..
Palle85: Ei pahan hintainen,itellä oli kansiremppa noin 1000€ ja nyt on vuorossa jakopää ja hinnaksi tulee noin 600€. Itellä kansi oikaistiin,venttiilien hionta,pronssi ohjurit ja uudet venttiilivarren kumit. Koneistuksen osalta tais olla 350€
Nyt on jakopääremontti ja kansiremontti takanapäin. Kallistahan se oli, mutta kannatti. Hinnaksi tuli osineen kaikkineen 1613e. Mittarissa 170 000km
Aika kallista on, pakko myöntää.
Hmm mitäs tolla rahalla sainkaan omaan autoon... nokat, kannen koneistukset, yläpään tiivistesarja, pultit ja nostajat sekä viä jakopään hilut.
Tosin itte tein työt ja kylkiäisiksi sain viä pari kw lisää ;)
^Apukuskin puolelta siinä muovin alla pyyhkijöistä vähän konehuoneeseen päin:) Oliko tarpeeksi vaikeesti selitetty?
Ne työthän tossa maksaakin jo aika paljon:) Eipä ainakaan iteltä taitoja tuohon löydy:(
Aika kallista on, pakko myöntää.
Hmm mitäs tolla rahalla sainkaan omaan autoon... nokat, kannen koneistukset, yläpään tiivistesarja, pultit ja nostajat sekä viä jakopään hilut.
Tosin itte tein työt ja kylkiäisiksi sain viä pari kw lisää ;)
Ne työthän tossa maksaakin jo aika paljon:) Eipä ainakaan iteltä taitoja tuohon löydy:(
Onkos jollain muullakin ilmennyt semmosta vikaa autoa käynnistäessä, kun vääntää avaimesta ns. virrat päälle, niin ei mittaristoon syty mitään merkkivaloja mitkä pitäisi syttyä ja kun koittaa startata niin ei lähde käyntiin. Ja kun odottaa jonkun aikaa (30-40sek.) niin sitten yhtäkkiä merkkivalot syttyy mittaristoon ja taas toimii..?
Ja pari kertaa tehnyt tuon vian ajossa, eli yhtäkkiä auto sammuu.
Ja pari kertaa tehnyt tuon vian ajossa, eli yhtäkkiä auto sammuu.
Saiskohan verkun konetta nostettua poijes niin ettei ilmastoinnista aineet karkais? Eli se kompura pitäs irroittaa siitä koneen kyljestä "alhaalta". Kesällä täytetty ilmastointi ja nyt pitäs kohta tehdä koneremppaa. Niin ei ihan huvikseen tietenkään päästäis kaasuja mutta taitaa olla mahdottomuus, vai onko kukaan onnistunut tässä? :)
2.8 v6 4-motion ?
En tiedä kirjoitankos oikeeseen paikkaan...
Olen aatellut hommata golf/passatin 2.8 v6 4-motionin vm. 00-02.. alle 150 tkm ajettua...
Ja yritin näiltä sivuilta plus muualta etsiä tietoja kyseisistä malleista...
Mut aattelin et, täällä löytyisi immeisiä, jotka tietäisivät näistä enemmän kuin autokauppiaat..
Hieman tietoa kaipailisin maanantai malleista, tyyppi viat, yleisemmät viat jne...
et mitä kandee ottaa huomioon kun menen ostamaan ko. autoa
Vastausket voi myös kirjoittaa spostiini... [email protected]
Todella suuret kiitokset vastauksista...
Olen aatellut hommata golf/passatin 2.8 v6 4-motionin vm. 00-02.. alle 150 tkm ajettua...
Ja yritin näiltä sivuilta plus muualta etsiä tietoja kyseisistä malleista...
Mut aattelin et, täällä löytyisi immeisiä, jotka tietäisivät näistä enemmän kuin autokauppiaat..
Hieman tietoa kaipailisin maanantai malleista, tyyppi viat, yleisemmät viat jne...
et mitä kandee ottaa huomioon kun menen ostamaan ko. autoa
Vastausket voi myös kirjoittaa spostiini... [email protected]
Todella suuret kiitokset vastauksista...
^amek
Elikkä aluksi noista on ihan hyvä tietää että passat on ihan normaalilla v6 koneella kun tuo golf on se sama vr6 kone mikä on vanhemmassa golffissakin, ainut vaan että on 24 venttiilinen, toiseksi passatissa kone on pitkittäin ja siinä on torsen neliveto kun golffissa on kone poikittain ja siinä on taas haldex neliveto. Eli ne malli merkinnät on hiukan harhaanjohtavia.
Elikkä aluksi noista on ihan hyvä tietää että passat on ihan normaalilla v6 koneella kun tuo golf on se sama vr6 kone mikä on vanhemmassa golffissakin, ainut vaan että on 24 venttiilinen, toiseksi passatissa kone on pitkittäin ja siinä on torsen neliveto kun golffissa on kone poikittain ja siinä on taas haldex neliveto. Eli ne malli merkinnät on hiukan harhaanjohtavia.
jos tuota http://www.golfvr6.com.ar/mantenimiento/mante-prin.htm tarkoitat (toiseksi alin kuva) niin öljynlauhdutin. Sieltä usein vuotaa sitte nuo o-renkaat,mutta ei maksa kun jotain 10€
En saanut tuota linkkiä auki. Se voi hyvinkin olla joku öljynlauhdutin. Näyttäis vaan että sieltä jostain öljyä tihkuu. Ja nesteet siellä ainakin kiertää.. Sain äsken rikottua siitä lähtevän pienen nesteletkun (joka on mutkikas) toisen pään liitoksen. Katsokaa vähän kuinka ihanassa paikassa, jos vaan ymmärrätte mistä yritän kertoa :) Nyt on sitten koko keula purettuna ja ilmastoinnista myös piti päästää 90€ taivaan tuuliin :) On siis niin pahassa paikassa tuo letkuliitos että koko keula on pakko purkaa, ja vielä kun osais joskus sen kasata. Nyt ois varmaan hyvä tehä kone remppaa samalla kertaa..
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Tässä threadissa on jossaki aiemmin jauhettu tuosta 'jäähdyttimestä'. Vois ennemminkin puhua öljyn/veden lämpöjen tasaajasta, kylmällä koneella toi mötikkä lämmittää öljyt vedellä ja kuumalla koneella jäähdyttää öljyjä, kai, ainakin mulla...
Öljyvuoto tod.näk. loppuu, kun vaihtaa ne o-renkaat sinne. Itse vaihdoin joku aika sitten, kun o-renkaat oli kovettuneet sekä halkeilleet ja öljyä vuoti lohkon ja mötikän välistä.
Öljyvuoto tod.näk. loppuu, kun vaihtaa ne o-renkaat sinne. Itse vaihdoin joku aika sitten, kun o-renkaat oli kovettuneet sekä halkeilleet ja öljyä vuoti lohkon ja mötikän välistä.
LMK osta tommonen niin eipä hajoo enää se putki. http://www.gruvenparts.com/Order%20Part ... /newcp.htm
http://www.gruvenparts.com/Garys%20DIY' ... lation.htm
Ota toi linkki ja kato sieltä. Ei jostain syystä toimi suoraan tästä.
Kyllä sen putken saa sinne vaihdettua ilman keulan purkua. Termarikotelo irti ja eikun nykäisemällä koko putki pois. Kasaus päinvastoin.
http://www.gruvenparts.com/Garys%20DIY' ... lation.htm
Ota toi linkki ja kato sieltä. Ei jostain syystä toimi suoraan tästä.
Kyllä sen putken saa sinne vaihdettua ilman keulan purkua. Termarikotelo irti ja eikun nykäisemällä koko putki pois. Kasaus päinvastoin.
Joo mulle tuossa jo selviskin että se on lämmön vaihdin, ja toimii juuri noin kuten Rynnäkköpäärynä kertoi. Mulla on koko keula jo purettuna. Olihan se syyläri varsin hyvästi tukossa! Mutta puhdistui melko hyvin painepesurilla:) Eikä sitä tukkoisuutta edes voinut tietää ennenkuin sen ilmastoinnin kennon otti irti..
Tuo linkki oli ihan hyvä!:) Tulee vaan mieleen että miksi nämä putket on alkuperäisenä muovia. Tietäähän sen että se pian haurastuu pilalle. Oli kyllä todella kehnoa tekoa. Että varokaa te muut sitten tuota kun remppaa teette:) Niin ja tuo yksi onko se sitten olevinaan joku tyhjennys proppu samassa putkessa. Siinä on kans varsin tyhmä keksintö. Ei todellakaan aukea ruuvimeisselillä, ja sekin niin mahtavassa syvennyksessä. Täytyy mennä marmoritiskiltä ostamaan se putki ja samalla o-renkaita.
Tuo linkki oli ihan hyvä!:) Tulee vaan mieleen että miksi nämä putket on alkuperäisenä muovia. Tietäähän sen että se pian haurastuu pilalle. Oli kyllä todella kehnoa tekoa. Että varokaa te muut sitten tuota kun remppaa teette:) Niin ja tuo yksi onko se sitten olevinaan joku tyhjennys proppu samassa putkessa. Siinä on kans varsin tyhmä keksintö. Ei todellakaan aukea ruuvimeisselillä, ja sekin niin mahtavassa syvennyksessä. Täytyy mennä marmoritiskiltä ostamaan se putki ja samalla o-renkaita.
Mitäs mieltä olette sellaisesta viasta kun auto käy tyhjäkäynnillä kierrokset hieman ylös alas vaeltaen ja välillä meinaa sammua. Kiihdyttäessä "pätkäisee" vähän väliä, yleensä isolla vaihteella vedätettäessä, mutta myös muutenkin ajossa, esim pintakaasulla. Ite oon ajatellut tulpanjohtoja / tulppia. En tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että vika olisi tullut nyt kun on kosteita kelejä.
Eli onko ehdotuksia viaksi?
Eli onko ehdotuksia viaksi?
siis tarkotin ku on venttiilejä ja ohjureita laitettu uusiks jne....toi kannentiivisteen menehtyminen nyt on iha normaalia tässä vehkees...:D
No ite ainaki laitoin siks ettei tarvi taas hetken päästä uudelleen aukoa. Esim ohjurin kumit on hyvä vaihtaa samalla.
huhhuuh! Onneks tuli otettua niskasta kiinni rupesin tekee remppaa.
Kansipahvi vuotanut! suikulan mallinen kiristäjä raudoilla.
Näin oli myös mun jakopäässä. Ketjut ja muut laahaimet oli hyvässä kunnossa vielä. Toi ylälaahain kyllä vaihdettiin kansirempan yhteydessä. Eli mun vr:n mittarilukema 242tkm kun remppa tehtiin eli suht kauan kestäny.
vr6-93
missä on vika koodin pistoke vr6-93 golfissa ja minkä näköinen se pistoke on? joku on joskus tehnyt sähkö hommia johdot on vähän miten sattuu. kun ovet laittaa lukkoon jääkö sisälle vilkkumaan valo? on siellä tuhkakupin luona pieni punainen lamppu? kiitos vastauksesta jo etu käteen.
vr-6-93
en tiedä onko siinä hälytintä, on ollut joku sähkö insinööri hommissa johtoja irti vähän joka paikasta ,palaako valot siinä keskikonsulissa mihin laitetaan cd levyt?.eikä löydy sitä testerin liitintä mistään on näköjään joku senkin näköjään johonkin hävittänyt,tietääkö joku jolla olis ylimääräinen ilmastointi katkasin voisin ostaa?
Mitäs mieltä olette sellaisesta viasta kun auto käy tyhjäkäynnillä kierrokset hieman ylös alas vaeltaen ja välillä meinaa sammua. Kiihdyttäessä "pätkäisee" vähän väliä, yleensä isolla vaihteella vedätettäessä, mutta myös muutenkin ajossa, esim pintakaasulla. Ite oon ajatellut tulpanjohtoja / tulppia. En tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että vika olisi tullut nyt kun on kosteita kelejä.
Eli onko ehdotuksia viaksi?
Olet ajatellut ihan oikein, kostealla kelillä pätkiminen johtuu virranjakaja/coilpack ja/tai tulpanjohto ongelmista.
Onkos tohon mitään neuvoja miten noita vikoja vois tarkemmin paikantaa? Esim yleismittarilla.
Toi CoilPackin tekohengitys on ihan OK juttu. Tein sen ostaessa Passattiin ja se auttoi, toista vuotta ehti packki olla, ennenkuin varmuuden vuoksi vaihdoin uuden lopulta.
Näin pimeällä vuodenajalla tuo sytkän pätkintä on helppo testata:
Auto käyntiin ja sumupullolla vettä sekä coilpackin päälle että tulpanjohtojen ympärille ja varsinkin sinne juureen koneen sisälle. Katsoo mistä lyö valokaaria. Siellä se vika luuraa :)
Näin pimeällä vuodenajalla tuo sytkän pätkintä on helppo testata:
Auto käyntiin ja sumupullolla vettä sekä coilpackin päälle että tulpanjohtojen ympärille ja varsinkin sinne juureen koneen sisälle. Katsoo mistä lyö valokaaria. Siellä se vika luuraa :)
Mitenkäs tuota verkun hydrauliset nostimet yli 7000rpm kierrätystä?
Tuossa kaverilla olis tarjolla virinokat verkkuun. Mimmoset olisi käytössä?Mahtaakohan tarvita virilastun päivitystä?
Nostoa: 11.2mm
Astetta: 262°
Hyvinkö on motonetin jakopään hilut kestäneet käytössä?
Pitäiskö laittaa suosiolla esim. koivusen tarjoamia osia? Eikös kiristimestä näy tarviiko ketju vaihtaa vai ei? Mitä korjaamokäsikirja antaa maksimiarvoksi?
Mitkä ovat muuten vr6:n bp-paineet?
Tuossa kaverilla olis tarjolla virinokat verkkuun. Mimmoset olisi käytössä?Mahtaakohan tarvita virilastun päivitystä?
Nostoa: 11.2mm
Astetta: 262°
Hyvinkö on motonetin jakopään hilut kestäneet käytössä?
Pitäiskö laittaa suosiolla esim. koivusen tarjoamia osia? Eikös kiristimestä näy tarviiko ketju vaihtaa vai ei? Mitä korjaamokäsikirja antaa maksimiarvoksi?
Mitkä ovat muuten vr6:n bp-paineet?
Motonetin osat on ollut ainakin ihan alkuperäisiä, eikä oo tainnu kellään vielä olla pahaa sanottavaa niistä.
Ketjun kunto on varmaan aika paha mennä toteamaan ennen kuin uusi ja vanha on vierekkäin kourassa. Ketju venyy kun laahaimet alkaa murentua ja pituus on ihan silmin nähtävästi pidempi kun uudessa osassa. Ketjuhan kestää kyllä, ne on ne kiristimet ja laahaimet jotka sanoo työsopimuksen irti ja päästää jaon hyppäämään ja sitä kautta rikkoo koko koneen.
Ketjun kunto on varmaan aika paha mennä toteamaan ennen kuin uusi ja vanha on vierekkäin kourassa. Ketju venyy kun laahaimet alkaa murentua ja pituus on ihan silmin nähtävästi pidempi kun uudessa osassa. Ketjuhan kestää kyllä, ne on ne kiristimet ja laahaimet jotka sanoo työsopimuksen irti ja päästää jaon hyppäämään ja sitä kautta rikkoo koko koneen.
Niin motonetistä näytti maksavan 170€ jakopään osta tuohon -92 vuotiseen verkkuun.
Mutta mistä tiivisteet ja laakerit?
Koivusen hintoja:
Yläpään tiivistesarja 120€(151€)
Alapään tiivistesarja 58€(72€)
Kannen pultit 44e(54€)
Sulkeissa on ovh-hinnat. Laakerin hinnoista ei tietoa.
Mutta tuntuisi olevan hinnat ok-hintaisia?
Onko sikahintaisia, jos hakee laakerit volkkarilta? Vesipumppuhan maksaa volkkarilta n. 70€ ja se nyt vuotaa ainakin.
Ai niin semmoinen juttu vielä, että autodata antaa ohjeajaksi moottorin irrotukselle 8tuntia? Mitä muka tuossa on niin erikoista?
Todennäköisesti on helpoin purkaa keula ja syyläri pois edestä?
Mutta mistä tiivisteet ja laakerit?
Koivusen hintoja:
Yläpään tiivistesarja 120€(151€)
Alapään tiivistesarja 58€(72€)
Kannen pultit 44e(54€)
Sulkeissa on ovh-hinnat. Laakerin hinnoista ei tietoa.
Mutta tuntuisi olevan hinnat ok-hintaisia?
Onko sikahintaisia, jos hakee laakerit volkkarilta? Vesipumppuhan maksaa volkkarilta n. 70€ ja se nyt vuotaa ainakin.
Ai niin semmoinen juttu vielä, että autodata antaa ohjeajaksi moottorin irrotukselle 8tuntia? Mitä muka tuossa on niin erikoista?
Todennäköisesti on helpoin purkaa keula ja syyläri pois edestä?
Tuossa autodatan arviossa on kyllä aika paljon varaa katkoa pultteja sun muuta...
Vaikein operaatio taitaa olla pakosarjan pultit, kaikki muut yleensä lähtee kohtuu helposti.
Keulahan lähtee helposti, kun irrottaa vilkkujen alta neljä pulttia ja etulokarien päästä pari pulttia.
Ensin kannattaa kääntää se iso pyöreä virtaliitin(+ pari muuta) auki, ja löysätä vesiletkut.
Koko hommaan (kone pukeilla) meni n. neljä tuntia ekakertalaisena.
Tiivisteistä yms...
Yläpään sarjan sai ainakin aikanaan edullisemmin osina.
Omaani laakerit sun muut alkuperäisosat hain Raskoneelta(EasyKm).
Vaikein operaatio taitaa olla pakosarjan pultit, kaikki muut yleensä lähtee kohtuu helposti.
Keulahan lähtee helposti, kun irrottaa vilkkujen alta neljä pulttia ja etulokarien päästä pari pulttia.
Ensin kannattaa kääntää se iso pyöreä virtaliitin(+ pari muuta) auki, ja löysätä vesiletkut.
Koko hommaan (kone pukeilla) meni n. neljä tuntia ekakertalaisena.
Tiivisteistä yms...
Yläpään sarjan sai ainakin aikanaan edullisemmin osina.
Omaani laakerit sun muut alkuperäisosat hain Raskoneelta(EasyKm).
eikös verkussa ollu iha normaali toi iskarin ylälaakeri+kumi??
Ei. Veeärrässä (ainakin vm. 92) se laakeri on irrallinen osa, kun taas uudemmassa 1.8ssa oli kumi ja laakeri yhtenäinen mötikkä ja iskarin varsikin taisi tulla eritavalla kiinni.
Ilmesty sinne mittariin se IN 02
Huoltovälimuistit pitää kaikki nollata erikseen. Eli OEL, IN01 ja IN02
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa