VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 23.10.2006 21:03

Tapansa kullakin, mutta itse pidän ehdottomasti parhaana kokona noita alkuperäisiä enkä laita yhtään leveämpiä talvirenkaita mitä kirja suosittelee. Jos laitetaan leveämmät renkaat niin huonommin ne nastat purevat jäähän. Eli pito heikkenee. Enkä myöskään pidä kovin positiivisena noin matala profiilisia (205/40/17) talvirenkaiksi. Sehän on jokaisen oma asia minkälaiset haluaa laittaa, tämä oli vain minun mielipide. :)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 23.10.2006 22:12

^toiset haluaa että auto näyttää traktorilta toiset jotain muuta, ja suositukset on aina suosituksia...
eikä toi 205 mikään kauheen leveä ole nyky talvirenkaaks.

Tuomas.K
-
Viestit: 7
Liittynyt: 15.10.2006 22:37

ViestiKirjoittaja Tuomas.K » 23.10.2006 22:40

Nyt näyttää siltä ettei minun tule VR6 golffia ostettua.
Pakko laittaa näköjään kymppi rahaa + nykyinen auto ja ostaa tuoreempi tylsempi auto, mutta se ei taida olla VW.
Kiitos kaikille avuliaille foorumilaisille.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 23.10.2006 23:31

Jos laitetaan leveämmät renkaat niin huonommin ne nastat purevat jäähän. Eli pito heikkenee. Enkä myöskään pidä kovin positiivisena noin matala profiilisia (205/40/17) talvirenkaiksi


Eipä ole nastan nastaa, eikä taida edes saada nastoilla kyseistä kokoa. Ainut malli mitä löytyi, oli pirellin sottozero, eli siinäkin olivat vaihtoehdot heikoilla. Totuus on se etteivät ne todellakaan ole mitkään huippurenkaat todella liukkaille olosuhteille, mutta myöskin totuus on se että niitä huippuliukkaita kelejä talvesta on vain muutama hassu päivä kuukautta kohden. Kun ajo on pitkälti keskusta-ajoa, ja tiedostaa liukkaat kelit niin renkailla pärjää hienosti.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 24.10.2006 17:19

eikä toi 205 mikään kauheen leveä ole nyky talvirenkaaks


Näinhän tuo on. Just ruuvattiin vaimon '06 Seat Leonin alle 205 leveet 16" rinkulat, jotka ovat kapein rekisteriotteeseen merkitty koko....

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 27.10.2006 19:32

Nyt myrkyn lykkäs tosa golffissa on nyt pakosarja halki. Mahtasko ne kestää jos hitsais ne halkeamat vai halkeaako heti hitsauksen jälkeenuudestaan?

Tejno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.10.2006 22:11

ViestiKirjoittaja Tejno » 29.10.2006 21:15

Oisko kellään räjäytyskuvaa -95 VR6 jakopäästä? kuvia vois laittaa mailiin [email protected]. Oisin kiitollinen kuvista jo etukäteen.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 30.10.2006 8:53

Valurautanenhan se pakosarja on että varmasti aika huonosti kestää.
Mutta yrittänyttä ei laiteta, tosin siihen pitäs olla omat valuraudalle tarkotettu puikot ja varmaankin esilämmittää sitä.
Tavallisella Mig/Mag :illa menee varmaan kans, kaasupillillä kuumaksi ja sitä ennen avaat rälläkällä tai vinkulla niitä halkeamia ja ei muuta kun saumaa ;) Kyllä se varmastui jonkin aikaa kestää ja ratkeaa sitten sauman vierestä
Ei se kauhea homma ole sieltä purkaa, jos ei pulti ole ihan "mätäntynyt".

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 30.10.2006 12:45

Tejno yks sivu takas ni löytyy linkki. eli toi http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 30.10.2006 18:21

Elikkäs hitsasimme tänään hajenneen pakosarjan. Pakosarja esilämmitettiin ennen hitsausta ja hitsattiin certaniumin valupuikoilla, hitsauksen jälkeen suoritettiin jälki hehkutus ja laitettiin 4h ajaksi uuniin 50c lämpöön jäähtymään. Nyt ois tarkotus asentaa paikalleen tässä illalla ja seurailla miten kestää.

http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_1136.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_1138.jpg
siinä pari kuvaa hitsatuista pako sarjoista

Tejno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.10.2006 22:11

oisko kellään muuten tollasta osaa?

ViestiKirjoittaja Tejno » 2.11.2006 19:39

oisko kellään muuten tollasta osaa?
elis tollasta kytkintä?

http://server3.uploadit.org/files/Tenukki-kytkin.jpg[/img]

Tejno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.10.2006 22:11

jäähdytysnesteen ilmaus

ViestiKirjoittaja Tejno » 6.11.2006 19:16

Onko kukaan muuten ilmannu jäähdytystä? et pitääks siin jotain ilmata?? ja miten se tapahtuu jos?? ku laitoin tuon lohkolämmittimen ni vois ilmata sen jos sitä nyt tarttee...:D

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 6.11.2006 21:36

Tejno: paisarista täytät koko järjestelmän. Auto käyntiin korkki auki. Käytät niin kauan kunnes se on kuplinu kaikki ilmat pois järjestelmästä. Ja imasee lohkoon nesteet. Ja sen huomaat siitä kun paisari tyhjenee. Ja jompi kumpi ala vesi letku taih ylävesi letku kuumenee. Ja sisälle tulee lämmintä ilmaa. Puhallin kuumalle sisälle.


taas tosi hankalasti selitetty, mutta yritä poimia tuosta tarpeelliset :D

Tejno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 28.10.2006 22:11

jeps

ViestiKirjoittaja Tejno » 8.11.2006 22:24

kiitoksia... :D noin teinkin mut ajattelin vaan varmistaa... :D

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

VR6 termostaateista

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 10.11.2006 21:16

Lueskeltuani VR6 ja muita termostaattikeskusteluita en saanut varmuutta oikein mistään...

Mullakin lakkas reilu viikko sitten koneen lämmöt nousemasta ja päätin uusia termostaatin (väliaikaratkaisuna paffi syylärin edessä). Koska Laakkosella ei ollut hyllystä suoraan myydä uutta, ostin Motonetistä 80C termostaatin ja asensin sen. Todellakin Motonetin termarissa ei ole pikkuista ohitusventtiiliä, kuten alkuperäisessä. Varmuuden vuoksi porasin uuteen termostaattiin 2.5mm reiän, että pientä jäähdytysnesteen kiertoa tapahtuu myös kylmänä. Nyt toimii ja lämpenee vedet 90C ja öljyt 90-95C, ylikin.

Eli:
vanha alkuperäinen termostaatti:
VAG originaali, merkki Wahler, lämpötila 80C, kuulaventtiili ohitukseen
uuden hinta about 44€

Motonetin tarviketermari:
HQ-paketissa, termarin rungossa lukee calorstat ja France, lämpötila 80C, ei mitään ohitusventtiileitä. Hinta about 10€

"Keittelin" tänään vanhaa termostaattia kattilassa tarkan lämpömittarin kera ja totesin että sehän aukenee jo 50C lämpötilassa, vanhuus kai veltostanut... Liekö siitä loukkaantunut lopullisesti kun vaihdoin n. 1kk sitten uudet jäähdytinnesteet.

Minkälaisella aineella uskaltaisi kys. koneen jäähdytysjärjestelmää siivota, huuhtelunkin jälkeen siellä liikkuu vielä ruosteista sakkaa, kai lohkosta peräisin? Ei varmaankaan saa olla mitään silikaattipohjaista eikä syövyttävää, ettei ala vuotamaan mistään. Jäähdytys kyllä toimii, lähinnä kosmeettisista syistä tekis mieli putsata.

Kuinka suuriin kilometrilukuihin on VR6:n vesipumput kestäneet, vai onko senkin vaihto mulla kohta edessä (nyt reilut 200tkm)?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 10.11.2006 22:04

Aika tehokas puhdistus tulee, kun muutaman kerran vaihtaa nesteet ja joka kerta huolella huuhtelee reilulla vesimäärällä tyhjäksi. Ajelee vaihtojen välillä aina jonkun aikaa niin ehtii skeidat irrota paremmin. ( nimim. kuudennet nesteet ja runsaasti välitäyttöjä jo takana, kenno, termarikoppa, letkuja tms hajonneena )

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 11.11.2006 17:11

Kertokaas te jotka olette tehneet jakopään remontin että kuinka paljo se on tullut maksamaan? Eli jos osat motonetistä niin oli jotain alle 200€. Mitä muita osia/tiivisteitä pitää vaihtaa? Oman verkun kilsat 242tkm ja nyt vasta rallattaa:)

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 11.11.2006 20:59

Hups. Tässä saa sitten varautua itsekkin rallatukseen. Mittarissa on 231tkm ja eikä oo remppaa tehty, tai ainakaan tietääkseni. Mutta eihän tuo vielä mitään rallattele ;)

Itse soitin volkkarille ja kysyin noita jakopään osien hintoja, joita se sitten luetteli. Kaikki hilut yhteensä 352€. Laskeskelin että motonetistä sais melko tarkalleen puolet halvemmalla, eli hinta eroa näyttää olevan. Mutta onhan nuo sellaisia osia että ei välttämättä kannata alkaa hinnasta/laadusta tinkimään.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 11.11.2006 22:17

Hinnasta varmaan kannattaa tinkiä, kun nuo motonetin osat on samoja alkuperäisnippeleitä, kuin marmoritiskillä. (molemmista kyseiset kerran ostanut).

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 12.11.2006 0:39

Mulle tehtiin tuo kansiremppa noin 230tkm kohdalla ja ei pitäny jakopää silloin mitään ääntä. Päätin sitte että ei jaksa vielä vaihtaa jakopään osia,mutta nyt se sitte pitää tehdä:p Juu oon kans kuullu että motonetin osat on ihan alkuperäis osia vastaavia.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 12.11.2006 10:29

Mulle tulleet Motonetin osat ei olleet vastaavia vaan täysin samoja VW/Audi logoilla olevissa paketeissa varaosanumerot kyljessä.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 12.11.2006 10:42

Sama homma kun Itkosella. Kaveri kävi motonetistä mun veeraan jakopään hilut ja ne oli orkkisosia logoineen päivineen.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 12.11.2006 11:28

^Joo tarkotinkin että ne on alkuperäiset:) Mitä muita juttuja ootte vaihtanu samalla kun ketjuremppa on tehty? Kuulemma joku ylälaahaimen ohjainpultti kannattaa vaihtaa..

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 12.11.2006 13:06

Ei mulla tullut kait ohjainpulttia vaihdettua. Mulle kaveri hommas jakopään osat jonkin AD-liikkeen kautta, alennettuun hintaan ne meni samoihin kuin Motonetistä vastaavat. Eli kannattaa hankkia motonetistä. Vauhtipyörän pultit täytynee vaihtaa ja hyvä idea laittaa samalla kampiakselille uusi stefa. Myös termostaatti/anturikotelo oli mulla halkeillut, joten sekin vaihdettiin, samoin venttiilikopan tiiviste...

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 12.11.2006 13:44

Minä ainakin vaihdoin periaatteessa kaiken rattaita lukuunottamatta. Stefa kannattaa vaihtaa aina kun sinne asti joutuu purkamaan. Vaihdoin kytkimenkin kun yli 200 tkm oli jo pyöriny.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 12.11.2006 14:58

Paljonko noi vauhtipyörän pultit sitte maksaa ja montako niitä on? venttiilikopan tiiviste vaihdettiin kun kansiremppa tehtiin,mutta katotaan nyt jos se vaihdetaan sitte taas.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 12.11.2006 16:01

Vauhtipyörän pultteja on kymmenisen kappaletta, ne ostin Laakkoselta, hintaa en muista, tod.näk. halpaa kuin saippua. Niissä on sitten se 10 boorinen kanta tms torxin näköinen. Ei kai sitä venttillikopan tiivistettä vaihtamisen riemusta kannata uusia. Samaten on muuten spesiaalikanta, joku 12-kanttinen niissä paineasetelman vauhtipyörään kiinnityspulteissa.

Voi olla aiheellista olla varalla se imusarjan välipeltitiivistekin, imusarjan alkuosan kun joutuu irrottaan.

Mun autoon uusittiin silloin kanssa kytkinlevy ja paineasetelma sekä painelaakeri, kilometrejä oli jakopääremontin aikaan vähän alle 200tkm, kytkimessä ei tosin ollut mitään vikaa.

Voi olla teoriassa aiheellista uusimaan myös vetoakselien pultteja, nehän on irrotettava kun vaihdelaatikko otetaan pois...

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 12.11.2006 17:40

Hinnasta varmaan kannattaa tinkiä, kun nuo motonetin osat on samoja alkuperäisnippeleitä, kuin marmoritiskillä. (molemmista kyseiset kerran ostanut).

No onpas ihmeellistä! Nyt tuntuu jokaisen mielestä että motonetissä on ihan alkuperäisosia ja laatukamaa. Ei oo kuin pari päivää kun lueskelin esim. tulpanjohdoista. Ja hyvin selvää tekstiä se oli, että niillä ei aja kuin pari tuhatta kilometriä! Kummallista! No hyvähän se vaan on jos ne jakopään osat ovat ihan samoja, täytyy olla tyytyväinen että sieltä saa niitä puolet halvemmalla..

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 13.11.2006 10:39

Toikin on varmaan täysin kiinni siitä, mitä osia hakee. Noi on alkuperäisiä, niin ei se niitä huononna yhtään, miltä tiskiltä ne ostaa. Ko. paikasta löytyy tarvikkeena kyllä paljon kuraakin.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 13.11.2006 12:30

Ja onpa näissä VAGeissa sellaisiakin alkuperäisosia, jotka tarvikkeena on laadukkaampia kuin marmoritiskiltä ostetut :D

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 13.11.2006 13:16

aijaa kerros tarkemmin mitkä? ei vain itselle ole vielä vastaan kävellyt.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 13.11.2006 13:39

No olisiko vaikka tietyt 1.8T -koneessa olevat Boschin palikat hiukan kyseenalaisessa maineessa kestävyytensä suhteen.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6

ViestiKirjoittaja jarzu » 13.11.2006 20:55

onko vr6 öljynsuodatin jonkun suojan takana vuosi malli 93

Palle85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.11.2006 12:51

ViestiKirjoittaja Palle85 » 14.11.2006 13:00

Nyt on jakopääremontti ja kansiremontti takanapäin. Kallistahan se oli, mutta kannatti. Hinnaksi tuli osineen kaikkineen 1613e. Mittarissa 170 000km

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 14.11.2006 14:32

Kiinnostaisi tietää tarkemmin. Paljonko työt maksoi ja paljonko siinä meni aikaa? Ja käytitkö kantta koneistamolla ja mitä sille mahdollisesti tehtiin? :)

Palle85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.11.2006 12:51

ViestiKirjoittaja Palle85 » 14.11.2006 15:55

Kansiremontissa kansi oikaistiin ja venttiilit hiottiin. Yläpäähän vaihdettiin kaikki tiivisteet. Tietysti kansipultitkin vaihdettiin.

Jakopäähän vaihdettiin kaikki jakopään osat, vetolevyn pultit ja kampiakselin taka stefa.

Myös tulpat, jäähdytinneste ja öljyt vaihdettiin.

Työt maksoi yhteensä 960e.
Ilmeisesti kannen oikaisu maksoi 218e.
Aikaa remontissa meni noin kuukauden verran korjaamon kiireiden takia.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 14.11.2006 16:16

onko vr6 öljynsuodatin jonkun suojan takana vuosi malli 93


Ei vaan siinä on patruuna suodatin. Löytyy aivan koneen etuosasta sellanen möltti jonne menee 2 tai 3 sähköjohtoa..

Palle85: Ei pahan hintainen,itellä oli kansiremppa noin 1000€ ja nyt on vuorossa jakopää ja hinnaksi tulee noin 600€. Itellä kansi oikaistiin,venttiilien hionta,pronssi ohjurit ja uudet venttiilivarren kumit. Koneistuksen osalta tais olla 350€

Palle85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.11.2006 12:51

ViestiKirjoittaja Palle85 » 14.11.2006 16:19

Joo unohtu et mullakin tuli noi kumit ja ohjurit laitatettua.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 16.11.2006 15:00

Nyt on jakopääremontti ja kansiremontti takanapäin. Kallistahan se oli, mutta kannatti. Hinnaksi tuli osineen kaikkineen 1613e. Mittarissa 170 000km


Aika kallista on, pakko myöntää.
Hmm mitäs tolla rahalla sainkaan omaan autoon... nokat, kannen koneistukset, yläpään tiivistesarja, pultit ja nostajat sekä viä jakopään hilut.
Tosin itte tein työt ja kylkiäisiksi sain viä pari kw lisää ;)

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 16.11.2006 15:59

Mistäs löytyy Golfista raitisilmasuodatin? Tuntuu että aika huonosti henkäilee ilmaa näin pakkasilla (kuumaa se kyllä on).

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 16.11.2006 16:29

^Apukuskin puolelta siinä muovin alla pyyhkijöistä vähän konehuoneeseen päin:) Oliko tarpeeksi vaikeesti selitetty?

Aika kallista on, pakko myöntää.
Hmm mitäs tolla rahalla sainkaan omaan autoon... nokat, kannen koneistukset, yläpään tiivistesarja, pultit ja nostajat sekä viä jakopään hilut.
Tosin itte tein työt ja kylkiäisiksi sain viä pari kw lisää ;)


Ne työthän tossa maksaakin jo aika paljon:) Eipä ainakaan iteltä taitoja tuohon löydy:(

-makke-
-
Viestit: 113
Liittynyt: 8.12.2005 23:16

ViestiKirjoittaja -makke- » 16.11.2006 16:48

Onkos jollain muullakin ilmennyt semmosta vikaa autoa käynnistäessä, kun vääntää avaimesta ns. virrat päälle, niin ei mittaristoon syty mitään merkkivaloja mitkä pitäisi syttyä ja kun koittaa startata niin ei lähde käyntiin. Ja kun odottaa jonkun aikaa (30-40sek.) niin sitten yhtäkkiä merkkivalot syttyy mittaristoon ja taas toimii..?
Ja pari kertaa tehnyt tuon vian ajossa, eli yhtäkkiä auto sammuu.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 16.11.2006 18:19

^Toimiiko sulla mikään sähkölaite tuon aikana? Jos toimii niin olisikohan virtalukon pohja menossa. Pyörittääkö starttia kumminkin silloin kun ei lähde käyntiin?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 16.11.2006 18:56

^^ Makke: Todennäköisesti virtalukonpohja. On ollut muillakin ja oireet täsmää.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 16.11.2006 21:20

Saiskohan verkun konetta nostettua poijes niin ettei ilmastoinnista aineet karkais? Eli se kompura pitäs irroittaa siitä koneen kyljestä "alhaalta". Kesällä täytetty ilmastointi ja nyt pitäs kohta tehdä koneremppaa. Niin ei ihan huvikseen tietenkään päästäis kaasuja mutta taitaa olla mahdottomuus, vai onko kukaan onnistunut tässä? :)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 17.11.2006 12:27

Onkos muuten kukaan tehnyt tulpanjohdon irrotin työkalua? Vai onko kaikilla se tallessa? Itte oon aina väsännyt sen mig-langasta. Vois vaikka väsätä semmosen laillisen itte tai sitten ostaa sellasen jos joku tietää missä niitä myydään?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 17.11.2006 12:32

^sellasen tein ku alkuperäsen hukkasin, ja on toi ite tehty toiminu paljon paremmin ku se alkuperänen muovinen. mulla on ehkä koneella viel sellanen piirustus sen tekemistä helpottamaan, voin pistää sen sähköpostiin jos tarvii...

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 17.11.2006 16:33

^^Ei ole tallessa eikä oo koskaan näkynytkään. Mihin lie hukkunut edellisillä omistajilla. Maanantaina saan uudet tulpanjohdot niin ois ihan sopiva aika alkaa tekemään ettei tarvi sadan euron johtoja heti repiä rikki :) Samalla tulee tulpat, jakajankansi ja pyörijä.

N!smO
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 18.11.2006 18:15

ViestiKirjoittaja N!smO » 18.11.2006 18:20

moi.. luin täältä että jakopää olis vr6:sen se "heikoin lenkki"..
noh mites sen huomaa että jakopää vetelee viimesiään??

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.11.2006 21:13

Äänestä, joka kuulostaa samalle kuin kiskoisi kettinkiä metalliämpäristä.

N!smO
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 18.11.2006 18:15

ViestiKirjoittaja N!smO » 19.11.2006 16:20

ok.. paljo näissä on yleensä se vaihtoväli? vaikka ketju onkin..

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 19.11.2006 20:05

Kyllä se siinä 200tkm kohdalla kannattaa viimeistään vaihtaa.
Kaikki laahaimet ja ohjaimet alkaa oleen loppu noilla kilometreillä et kannattaa vaihtaa kaikki sinne jakopäähän.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.11.2006 17:55

Onko teistä kukaan vaihtanut jakopäähän jonkun pultin samalla kun tuo remppa on tehty? Eli Joku ylälaahaimen ohjainpultti tjsp?

Palle85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.11.2006 12:51

ViestiKirjoittaja Palle85 » 21.11.2006 3:16

Ilmeisesti harvemmin tuo ylälaahaimen pultti hajoaa, mutta ainakin itsellä tuo tuli vaihdettua jakopääremontissa.

amek
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 21.11.2006 9:13

2.8 v6 4-motion ?

ViestiKirjoittaja amek » 21.11.2006 9:30

En tiedä kirjoitankos oikeeseen paikkaan...
Olen aatellut hommata golf/passatin 2.8 v6 4-motionin vm. 00-02.. alle 150 tkm ajettua...
Ja yritin näiltä sivuilta plus muualta etsiä tietoja kyseisistä malleista...
Mut aattelin et, täällä löytyisi immeisiä, jotka tietäisivät näistä enemmän kuin autokauppiaat..
Hieman tietoa kaipailisin maanantai malleista, tyyppi viat, yleisemmät viat jne...
et mitä kandee ottaa huomioon kun menen ostamaan ko. autoa

Vastausket voi myös kirjoittaa spostiini... [email protected]

Todella suuret kiitokset vastauksista...

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 21.11.2006 10:13

^amek

Elikkä aluksi noista on ihan hyvä tietää että passat on ihan normaalilla v6 koneella kun tuo golf on se sama vr6 kone mikä on vanhemmassa golffissakin, ainut vaan että on 24 venttiilinen, toiseksi passatissa kone on pitkittäin ja siinä on torsen neliveto kun golffissa on kone poikittain ja siinä on taas haldex neliveto. Eli ne malli merkinnät on hiukan harhaanjohtavia.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 24.11.2006 11:55

Osaisko joku kertoa mikä tuossa öljynsuodattimen oikealla puolella on edestäpäin katsottuna? 24mm avain siihen ainakin sopii. Jotain pieniä vesiletkuja siihen näyttäis menevän mutta ei sen pitäis mikään vesipumppu ainakaan olla :)

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 24.11.2006 14:27

Oisko se öljynjäähdytin? Arvaus vaan...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 24.11.2006 16:13

jos tuota http://www.golfvr6.com.ar/mantenimiento/mante-prin.htm tarkoitat (toiseksi alin kuva) niin öljynlauhdutin. Sieltä usein vuotaa sitte nuo o-renkaat,mutta ei maksa kun jotain 10€

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 24.11.2006 16:39

En saanut tuota linkkiä auki. Se voi hyvinkin olla joku öljynlauhdutin. Näyttäis vaan että sieltä jostain öljyä tihkuu. Ja nesteet siellä ainakin kiertää.. Sain äsken rikottua siitä lähtevän pienen nesteletkun (joka on mutkikas) toisen pään liitoksen. Katsokaa vähän kuinka ihanassa paikassa, jos vaan ymmärrätte mistä yritän kertoa :) Nyt on sitten koko keula purettuna ja ilmastoinnista myös piti päästää 90€ taivaan tuuliin :) On siis niin pahassa paikassa tuo letkuliitos että koko keula on pakko purkaa, ja vielä kun osais joskus sen kasata. Nyt ois varmaan hyvä tehä kone remppaa samalla kertaa..

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 24.11.2006 22:33

Tässä threadissa on jossaki aiemmin jauhettu tuosta 'jäähdyttimestä'. Vois ennemminkin puhua öljyn/veden lämpöjen tasaajasta, kylmällä koneella toi mötikkä lämmittää öljyt vedellä ja kuumalla koneella jäähdyttää öljyjä, kai, ainakin mulla...

Öljyvuoto tod.näk. loppuu, kun vaihtaa ne o-renkaat sinne. Itse vaihdoin joku aika sitten, kun o-renkaat oli kovettuneet sekä halkeilleet ja öljyä vuoti lohkon ja mötikän välistä.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 24.11.2006 22:35

Tossa vaihdossa menee noin kolme minuuttia ja renkaat maksaa volkkarilla muutaman euron. Kannattaa ehdottomasti tehdä eikä suunnitella.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 24.11.2006 23:23

LMK osta tommonen niin eipä hajoo enää se putki. http://www.gruvenparts.com/Order%20Part ... /newcp.htm

http://www.gruvenparts.com/Garys%20DIY' ... lation.htm
Ota toi linkki ja kato sieltä. Ei jostain syystä toimi suoraan tästä.
Kyllä sen putken saa sinne vaihdettua ilman keulan purkua. Termarikotelo irti ja eikun nykäisemällä koko putki pois. Kasaus päinvastoin.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 25.11.2006 18:21

Onko kellään ollut tälläistä ongelmaa VR6:sessa.

Toimii ok tyhmäkäynnillä, mutta kun painaa vähän kaasua niin sammuu. voi sammua tyhjäkäynnilläkin. Mutta yön yli ku venaa toimii ok??? Aina lähtee käyntiin mutta sammuu melkein heti.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 25.11.2006 23:17

Joo mulle tuossa jo selviskin että se on lämmön vaihdin, ja toimii juuri noin kuten Rynnäkköpäärynä kertoi. Mulla on koko keula jo purettuna. Olihan se syyläri varsin hyvästi tukossa! Mutta puhdistui melko hyvin painepesurilla:) Eikä sitä tukkoisuutta edes voinut tietää ennenkuin sen ilmastoinnin kennon otti irti..

Tuo linkki oli ihan hyvä!:) Tulee vaan mieleen että miksi nämä putket on alkuperäisenä muovia. Tietäähän sen että se pian haurastuu pilalle. Oli kyllä todella kehnoa tekoa. Että varokaa te muut sitten tuota kun remppaa teette:) Niin ja tuo yksi onko se sitten olevinaan joku tyhjennys proppu samassa putkessa. Siinä on kans varsin tyhmä keksintö. Ei todellakaan aukea ruuvimeisselillä, ja sekin niin mahtavassa syvennyksessä. Täytyy mennä marmoritiskiltä ostamaan se putki ja samalla o-renkaita.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 26.11.2006 22:57

Joonas: Villi veikkaus; Oisko lämpötila-anturi, toinen niistä termostaattikopassa olevista antureista? Sehän taitaa useinkin olla ongelmana... (kumpiko, ei nyt muista kylmiltään...) Onko sama ongelma edelleen, jos antaa tyhjäkäynnillä käydä lämpimäksi?
Tai toinen vois olla kaasuläppäanturi...

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 27.11.2006 17:17

miks porukka on tehny kansiremontteja?? jotai ääntelyä ilmenny kenties??

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 27.11.2006 17:25

Ei mitään ääntelyitä. Itellä keräs painetta paisariin ja tulvi nesteet sieltä pienestä reijästä ulos. Lisäksi vuoti 1 pytyn kohdalta öljyä lohkoa pitkin maahan.

Minkälaisia oireita muilla on ollut? Mulla ei mennyt nesteet sekaisin...

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 27.11.2006 18:45

siis tarkotin ku on venttiilejä ja ohjureita laitettu uusiks jne....toi kannentiivisteen menehtyminen nyt on iha normaalia tässä vehkees...:D

Cornelius
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.1.2006 10:33

ViestiKirjoittaja Cornelius » 27.11.2006 18:59

Mitäs mieltä olette sellaisesta viasta kun auto käy tyhjäkäynnillä kierrokset hieman ylös alas vaeltaen ja välillä meinaa sammua. Kiihdyttäessä "pätkäisee" vähän väliä, yleensä isolla vaihteella vedätettäessä, mutta myös muutenkin ajossa, esim pintakaasulla. Ite oon ajatellut tulpanjohtoja / tulppia. En tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että vika olisi tullut nyt kun on kosteita kelejä.
Eli onko ehdotuksia viaksi?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 27.11.2006 21:33

Olet ajatellut ihan oikein, kostealla kelillä pätkiminen johtuu virranjakaja/coilpack ja/tai tulpanjohto ongelmista.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 28.11.2006 15:45

siis tarkotin ku on venttiilejä ja ohjureita laitettu uusiks jne....toi kannentiivisteen menehtyminen nyt on iha normaalia tässä vehkees...:D


No ite ainaki laitoin siks ettei tarvi taas hetken päästä uudelleen aukoa. Esim ohjurin kumit on hyvä vaihtaa samalla.

huhhuuh! Onneks tuli otettua niskasta kiinni rupesin tekee remppaa.
Kansipahvi vuotanut! suikulan mallinen kiristäjä raudoilla.


Näin oli myös mun jakopäässä. Ketjut ja muut laahaimet oli hyvässä kunnossa vielä. Toi ylälaahain kyllä vaihdettiin kansirempan yhteydessä. Eli mun vr:n mittarilukema 242tkm kun remppa tehtiin eli suht kauan kestäny.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 2.12.2006 16:46

onko kellään kokemusta jos on ilmastoinin nappeista lamput palanut,pystyykö vaihtamaan vai hommatava uusi katkaisin ja mitä maksaa? auta on vr6-93

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 2.12.2006 17:52

missä on vika koodin pistoke vr6-93 golfissa ja minkä näköinen se pistoke on? joku on joskus tehnyt sähkö hommia johdot on vähän miten sattuu. kun ovet laittaa lukkoon jääkö sisälle vilkkumaan valo? on siellä tuhkakupin luona pieni punainen lamppu? kiitos vastauksesta jo etu käteen.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.12.2006 11:51

Katoppa edelliseltä sivulta. Sielä on kuva mun autosta sisältä ja nuoli osoittaa että missä se pistoke on.. Ei sielä mitään valoja pidä vilkkua. Amis liitokset hus h*lvettiin..

vwnut
-
Viestit: 254
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 3.12.2006 18:19

Äläs vielä Arska. Mulla hälyttimen vilkkuvalo on laitettu juurikin tohon tuhkakupin läheisyyteen ilmastoinnin, takalasinlämppärin ja sähkölasienkatkaisimien väliin. Jarzu onko sulla hälytin autossa?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.12.2006 19:55

uups. Tuli luettua/ymmärrettyä väärin. Mä jotenki ajattelin että sulla vilkkuu joku valo kun oven avaa:) Hälyttimen valo se tosiaan voi olla...

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr-6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 3.12.2006 22:27

en tiedä onko siinä hälytintä, on ollut joku sähkö insinööri hommissa johtoja irti vähän joka paikasta ,palaako valot siinä keskikonsulissa mihin laitetaan cd levyt?.eikä löydy sitä testerin liitintä mistään on näköjään joku senkin näköjään johonkin hävittänyt,tietääkö joku jolla olis ylimääräinen ilmastointi katkasin voisin ostaa?

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 4.12.2006 0:13

Mitäs mieltä olette sellaisesta viasta kun auto käy tyhjäkäynnillä kierrokset hieman ylös alas vaeltaen ja välillä meinaa sammua. Kiihdyttäessä "pätkäisee" vähän väliä, yleensä isolla vaihteella vedätettäessä, mutta myös muutenkin ajossa, esim pintakaasulla. Ite oon ajatellut tulpanjohtoja / tulppia. En tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että vika olisi tullut nyt kun on kosteita kelejä.
Eli onko ehdotuksia viaksi?

Olet ajatellut ihan oikein, kostealla kelillä pätkiminen johtuu virranjakaja/coilpack ja/tai tulpanjohto ongelmista.


Onkos tohon mitään neuvoja miten noita vikoja vois tarkemmin paikantaa? Esim yleismittarilla.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 4.12.2006 8:20

^^ Mulla on ainakin tossa omassa vuoden 93 mallin autossa. Diagnostiikka plugit (2x2 liitin) siinä ilmastointi ja takalasin lämppäri kytkinten ja takalsinnostimen kytkinten välissä olevien tyhjien peitelevyjen takana.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 4.12.2006 10:26

Coilpackin tekohengittämisestä esim. tuolla

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 4.12.2006 11:58

Toi CoilPackin tekohengitys on ihan OK juttu. Tein sen ostaessa Passattiin ja se auttoi, toista vuotta ehti packki olla, ennenkuin varmuuden vuoksi vaihdoin uuden lopulta.

Näin pimeällä vuodenajalla tuo sytkän pätkintä on helppo testata:

Auto käyntiin ja sumupullolla vettä sekä coilpackin päälle että tulpanjohtojen ympärille ja varsinkin sinne juureen koneen sisälle. Katsoo mistä lyö valokaaria. Siellä se vika luuraa :)

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 4.12.2006 12:48

Mitenkäs tuota verkun hydrauliset nostimet yli 7000rpm kierrätystä?

Tuossa kaverilla olis tarjolla virinokat verkkuun. Mimmoset olisi käytössä?Mahtaakohan tarvita virilastun päivitystä?

Nostoa: 11.2mm
Astetta: 262°


Hyvinkö on motonetin jakopään hilut kestäneet käytössä?
Pitäiskö laittaa suosiolla esim. koivusen tarjoamia osia? Eikös kiristimestä näy tarviiko ketju vaihtaa vai ei? Mitä korjaamokäsikirja antaa maksimiarvoksi?

Mitkä ovat muuten vr6:n bp-paineet?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 4.12.2006 13:49

Motonetin osat on ollut ainakin ihan alkuperäisiä, eikä oo tainnu kellään vielä olla pahaa sanottavaa niistä.

Ketjun kunto on varmaan aika paha mennä toteamaan ennen kuin uusi ja vanha on vierekkäin kourassa. Ketju venyy kun laahaimet alkaa murentua ja pituus on ihan silmin nähtävästi pidempi kun uudessa osassa. Ketjuhan kestää kyllä, ne on ne kiristimet ja laahaimet jotka sanoo työsopimuksen irti ja päästää jaon hyppäämään ja sitä kautta rikkoo koko koneen.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 4.12.2006 14:48

Niin motonetistä näytti maksavan 170€ jakopään osta tuohon -92 vuotiseen verkkuun.

Mutta mistä tiivisteet ja laakerit?

Koivusen hintoja:

Yläpään tiivistesarja 120€(151€)
Alapään tiivistesarja 58€(72€)
Kannen pultit 44e(54€)

Sulkeissa on ovh-hinnat. Laakerin hinnoista ei tietoa.
Mutta tuntuisi olevan hinnat ok-hintaisia?

Onko sikahintaisia, jos hakee laakerit volkkarilta? Vesipumppuhan maksaa volkkarilta n. 70€ ja se nyt vuotaa ainakin.

Ai niin semmoinen juttu vielä, että autodata antaa ohjeajaksi moottorin irrotukselle 8tuntia? Mitä muka tuossa on niin erikoista?
Todennäköisesti on helpoin purkaa keula ja syyläri pois edestä?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 5.12.2006 21:32

Tuossa autodatan arviossa on kyllä aika paljon varaa katkoa pultteja sun muuta...
Vaikein operaatio taitaa olla pakosarjan pultit, kaikki muut yleensä lähtee kohtuu helposti.

Keulahan lähtee helposti, kun irrottaa vilkkujen alta neljä pulttia ja etulokarien päästä pari pulttia.
Ensin kannattaa kääntää se iso pyöreä virtaliitin(+ pari muuta) auki, ja löysätä vesiletkut.

Koko hommaan (kone pukeilla) meni n. neljä tuntia ekakertalaisena.

Tiivisteistä yms...
Yläpään sarjan sai ainakin aikanaan edullisemmin osina.
Omaani laakerit sun muut alkuperäisosat hain Raskoneelta(EasyKm).

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 5.12.2006 23:10

Mihinkäs kohti sitä epoxi liimaa pitää laittaa tohon coilpackiin? Toi mun englanti on sen verran surketa ettei tullu mulle selväks.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.12.2006 0:32

Liittimien väliin ja coilpackin reunoille. Ilmeisesti sitä ei siis ole tarkoitus liimata kiinni vaan antaa sen epoksin kuivaa ja vasta sitten pistää paketti takaisin kasaan?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 6.12.2006 10:52

Ja tietenkin niihin paikallistettuihin halkeamiin...

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 6.12.2006 12:41

Aukeeko toi coilpack jotenkin. Kerran yritin sen purkaa osiks, mut ei se pohja mulla lähteny mihinkään?

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 7.12.2006 22:07

eikös verkussa ollu iha normaali toi iskarin ylälaakeri+kumi?? siis et käy kaikkiin kolmoskoppasiin se sama?? erehdyin jo tilaamaa motonetistä sellasen...kyl muistaakseni näin on ku kerran oon jo vaihtanu..mut ajattelin varmistaa.

_Wille
-
Viestit: 21
Liittynyt: 3.12.2006 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja _Wille » 8.12.2006 14:34

Mikähän mahtoi tulla, kun tänä aamuna vaihdeltiin akku veeraan...? Kerkesin ajella noin 10km johon mahtui 3 starttausta, neljännellä ei enää edes yritä startata vaikka kaikki virrat tulee ihan normaalisti päälle.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 8.12.2006 14:42

Oisko akun kengät nyt varmasti kunnolla kiinni?

_Wille
-
Viestit: 21
Liittynyt: 3.12.2006 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja _Wille » 8.12.2006 15:07

Kyllä on. Lisäys vielä: Ilmesty sinne mittariin se IN 02, yritettiin nollata mutta tulee
aina vaan uudelleen se.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 8.12.2006 17:14

Olisko uus akku sökönä? Koita laittaa lataukseen ja yritä 5min päästä startata

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 8.12.2006 18:36

eikös verkussa ollu iha normaali toi iskarin ylälaakeri+kumi??


Ei. Veeärrässä (ainakin vm. 92) se laakeri on irrallinen osa, kun taas uudemmassa 1.8ssa oli kumi ja laakeri yhtenäinen mötikkä ja iskarin varsikin taisi tulla eritavalla kiinni.

Ilmesty sinne mittariin se IN 02

Huoltovälimuistit pitää kaikki nollata erikseen. Eli OEL, IN01 ja IN02

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 8.12.2006 20:05

joo siis mulla on semmone yhtenäine mötiskä mihin ei pysty vaihtamaa laakeria...elikkä 1.8:ssa on sit sama...ja mun on vm.94

s.pajukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.7.2005 11:03

golf

ViestiKirjoittaja s.pajukko » 8.12.2006 22:00

vr6 vilkuttaa öljynpaineen merkkivaloa startattaessa eikä lähde käyntii. Kokemuksia

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 9.12.2006 0:31

Coilpackin tekohengittämisestä esim. tuolla


Eroaako pyöreät coilpackit sitten kestävyydeltään noista kantikkaista?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 9.12.2006 22:39

Minen pyöreetä coilpackkiä oo vielä nähnykkään... Missäs vehkeessä sellanen on?
Normaalit virranjakajan kannet kyllä yleensä kestää ihan hyvin ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa