VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
No niin, auto on taas liikenteessä. Tosin pesuaineet paisuntasäiliössä. Ens viikolla sitten jatketaan. Jäähdytysjärjestelmän kaikki letkut kuulema harvinaisen tukossa ja niitä nyt yritetään saada auki.
Pajalla vähän pelottelivat et ois kansi sökö kuitenkin, paisuntasäiliössä kupli vähän siihen malliin. Loppui tosin kun saivat nestettä jonkin verran liikkeelle. Yksi letku oli tullut tiensä päähän ja valutti nesteet pakosarjan päälle. Korjattu, nyt ainakin pysyy nesteet sisällä.
Lämmötkin ovat kurissa eikä ne seilaa edestakas. Eli en vieläkään usko et olis kansi sökönä.
Nesteet on tosiaan ihan ruostelitkua. No ei ihme kun katsoo vanhan kannentiivisteen kuntoa. Näppäilin muutaman kuvan mitä koneen uumenista löytyi. http://koti.mbnet.fi/jmt_t/kuvia/
Nykimiselle ei vielä tehty sen kummempaa. Pitää nyt katsoa kuinka paljon rahapussi vielä ratkeaa. Voi olla että menee noiden vikojen metsästäminen joulukuulle.
Ai niin, virtalukon pohja on sökö. Yksi tyyppivika lisää...
Pajalla vähän pelottelivat et ois kansi sökö kuitenkin, paisuntasäiliössä kupli vähän siihen malliin. Loppui tosin kun saivat nestettä jonkin verran liikkeelle. Yksi letku oli tullut tiensä päähän ja valutti nesteet pakosarjan päälle. Korjattu, nyt ainakin pysyy nesteet sisällä.
Lämmötkin ovat kurissa eikä ne seilaa edestakas. Eli en vieläkään usko et olis kansi sökönä.
Nesteet on tosiaan ihan ruostelitkua. No ei ihme kun katsoo vanhan kannentiivisteen kuntoa. Näppäilin muutaman kuvan mitä koneen uumenista löytyi. http://koti.mbnet.fi/jmt_t/kuvia/
Nykimiselle ei vielä tehty sen kummempaa. Pitää nyt katsoa kuinka paljon rahapussi vielä ratkeaa. Voi olla että menee noiden vikojen metsästäminen joulukuulle.
Ai niin, virtalukon pohja on sökö. Yksi tyyppivika lisää...
Omassakin golfissa kierrokset heijaavat joskus kun pysähtyy vaikka liikennevaloihin (400-1000 välissä) mutta rauhoittuu melko nopeasti . Mistähän tuota vikaa kannattas etsiä? Edelliset kirjoittajat laittoivat jo pari vinkkiä mutta on muilla ollut samaa vikaa? Kierrokset rauhoittuvat ilman auton sammutusta. Onko porukalla tietoa ja jos on niin jos joku viitsisi kertoa tuleeko noi sähkölasin nostimet sulakkeen kautta vai miten? Meinaa toi kuskin puoli laskeutua itsestään ajossa ja ovesta alkaa kuulumaan naksutusta. Tulee kylmä talvella ajella ikkuna auki. Pitäs saada kytketty pois päältä ja korjata kun saa kipsin pois jalasta.
Boschilta löytyy koko satsi. Hintaa oli muistaakseni 150e paikeilla. Ebayssa on myynnissä johtosarjoja 60e hintaan, laadusta en tiedä.
Olisko joku halukas vaihtaamaan 6-sylinterin johdon mun kanssa? Piuha on 1kk verran käytössä, mutta kun muut piuhat on punaisia ja tuo yks on musta. Haluisko joku vaihtaa mustan punaseen piuhaan? Edellyttää kyllä että se on suhteellisen uusi.
Olisko joku halukas vaihtaamaan 6-sylinterin johdon mun kanssa? Piuha on 1kk verran käytössä, mutta kun muut piuhat on punaisia ja tuo yks on musta. Haluisko joku vaihtaa mustan punaseen piuhaan? Edellyttää kyllä että se on suhteellisen uusi.
Noista vr6:en ja muidenkin WV, Audi, MB, BMW tulpanjohdoista. Ne johdot maksaa melko paljon sen "kalliin" vastuksellisen ja häiriösuojatun tulpanhatun takia. Niitä EI SAA korvata sellaisilla viri viri silikooni ym johdoilla. Sytytyksen ajoitus voi mennä pieleen jos johdon vastus muuttuu verrattuna alkuperäiseen. Se itse johto on alkuperäisenä tavallista teräsjohtoa joka maksaa noin 1e/m ??. Merteilissä vr6 johtosarja 76e, mutta sen laadusta en tiedä, yleensä siellä hyvää tavaraa.
Sitä teräskaapelia kun saa metritavarana niin ihan hyvä systeemi on ostaa VIALLISEN tulpanhatun tilalle uusi alkuperäinen, ja tehdä itse johdot. Siis niitä vastuksellisia hattuja EI KANNATA vaihtaa ellei ne ole visuaalisesti eikä vastuksen osalta rikki, eikä lyö käydessä maihin hatun rungosta. Maihinlyöntiä vähentää paikkojen puhdistus. Vastuksen voi mitata ainakin karkeasti yleismittarilla (5-10kohm.), en muista nyt oikeaa vastusta, se löytyy varmaan jostain manuaalista, tai vertaa muihin hattuihin.
Ostin kerran -88 1.8 gti golf:iin jotkut tarvike silikoonipiuhat jotka katalookin mukaan olivat tehty juuri kyseiseen autoon. Kestivät vuoden jonka jälkeen auto ei enää kostealla ilmalla lähtenyt käyntiin. Vein auton korjaamolle missä sanoivat että tulpanjohdot paskana, eikä muutenkaan olisi voinut säätää perusennakkoa kun johdossa on vastus eikä hatussa kuten alunperin. Silloin alkuperäinen satsi makso noin 150e, merteilissä näky olleen nyt 220e.
Sitä teräskaapelia kun saa metritavarana niin ihan hyvä systeemi on ostaa VIALLISEN tulpanhatun tilalle uusi alkuperäinen, ja tehdä itse johdot. Siis niitä vastuksellisia hattuja EI KANNATA vaihtaa ellei ne ole visuaalisesti eikä vastuksen osalta rikki, eikä lyö käydessä maihin hatun rungosta. Maihinlyöntiä vähentää paikkojen puhdistus. Vastuksen voi mitata ainakin karkeasti yleismittarilla (5-10kohm.), en muista nyt oikeaa vastusta, se löytyy varmaan jostain manuaalista, tai vertaa muihin hattuihin.
Ostin kerran -88 1.8 gti golf:iin jotkut tarvike silikoonipiuhat jotka katalookin mukaan olivat tehty juuri kyseiseen autoon. Kestivät vuoden jonka jälkeen auto ei enää kostealla ilmalla lähtenyt käyntiin. Vein auton korjaamolle missä sanoivat että tulpanjohdot paskana, eikä muutenkaan olisi voinut säätää perusennakkoa kun johdossa on vastus eikä hatussa kuten alunperin. Silloin alkuperäinen satsi makso noin 150e, merteilissä näky olleen nyt 220e.
No niin, auto taas liikenteessä. Vaihdettiin ylävesiletku, koska mossahti huoltajan vaihdettua uudet nesteet pesunesteiden jälkeen. Maksoi 87,20. Vanha oli ihan tukossa, täynnä ruskeaa mönjää. Ei siellä paljon ole nesteet kiertäny...
Nykiminenkin selvis, 1 pytyn tulpan kärkiväli oli kiinni. Ilmeisesti oli tipahtanut kansirempan tehneeltä tms. Pyörijässä oli löysää akseliin nähden. Korjattiin sekin. Nykiminen hävis kokonaan. Tulpanjohdot mitattiin, olivat vielä ihan ok. Säästypähän ne rahat.
Talvirengas rahat menikin sit "talvihuoltoon". Ajeltava nahkahousujen kitkoilla tää talvi. :)
Nykiminenkin selvis, 1 pytyn tulpan kärkiväli oli kiinni. Ilmeisesti oli tipahtanut kansirempan tehneeltä tms. Pyörijässä oli löysää akseliin nähden. Korjattiin sekin. Nykiminen hävis kokonaan. Tulpanjohdot mitattiin, olivat vielä ihan ok. Säästypähän ne rahat.
Talvirengas rahat menikin sit "talvihuoltoon". Ajeltava nahkahousujen kitkoilla tää talvi. :)
Onko tietoa mikä anturi säätelee tyhjäkäyntikierroksia ? tai siis mitä anturia boxia käyttää nostaakseen kierroksia. On tällä hetkellä sellanen ongelma että tyhjäkäynti seilaaa väillä ja sitten pakokaasu arvot on päin p...tä. Mutta heti jos painaa pikkasen kaasua että kierrokset nousee vähän alle tuhanteen niin arvot on kohdallaan.
Tämä "hässäkkä" siis tyhjäkäynnin säätö vehje löytyi. Se löytyy imusarjan suojamuovin alta, pakosarjan yläpuolelta. Siihen tulee sähköliitin ja kaks kumiletkua. Letkut vain irti ja liitin myös. Vehje lähtee irti kiinnityksestä työntämällä sitä vaihelaatikkoon päin. Kumi panna vain metallikiskon ympärillä.
Itselläni se oli todella paskaanen. Putsasin sitä käynnistyssumulla koska siinä on jotain bensaa seassa ja se liottaa hyvin paskat pois. Ruiskutin suoraan ainetta sisään ja tukin reiät peukaloilla ja ravistelin. Toistin kunnes ei enään tullu sontaa pois.
Alkuun kierrokset paukahti heti 2000rpm, mutta hetken päästä putos 1000rpm kiekoille. Johtuu siitä että vehje kastui sisältä, joten kannattaa antaa sen kuivua.
Ajamassa en ole ollut joten en tiedä vaikuttiko se vielä siihen kierrosten soutamiseen. Mutta erään asentajan jonka kanssa keskustelin tänään sanoi että se todennäköisin syy on siinä laitteessa että tukkeutuessaan siellä oleva läppä ei pääse liikkumaan kunnolla.
Itselläni se oli todella paskaanen. Putsasin sitä käynnistyssumulla koska siinä on jotain bensaa seassa ja se liottaa hyvin paskat pois. Ruiskutin suoraan ainetta sisään ja tukin reiät peukaloilla ja ravistelin. Toistin kunnes ei enään tullu sontaa pois.
Alkuun kierrokset paukahti heti 2000rpm, mutta hetken päästä putos 1000rpm kiekoille. Johtuu siitä että vehje kastui sisältä, joten kannattaa antaa sen kuivua.
Ajamassa en ole ollut joten en tiedä vaikuttiko se vielä siihen kierrosten soutamiseen. Mutta erään asentajan jonka kanssa keskustelin tänään sanoi että se todennäköisin syy on siinä laitteessa että tukkeutuessaan siellä oleva läppä ei pääse liikkumaan kunnolla.
Oikean paikan olette löytäneet. Levis on oikeassa eli mulla oli sama ongelma. Asiaan auttoi tämä ns. "hässäkän" eli tyhjäkäyntimoottorin ja läppärungon puhdistaminen. Keräävät herkästi p**kaa ja aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamista ja välillä koneen sammumista. Putsaaminen auttoi asiaan (ainakin toistaiseksi).
Kävin koestaa variantti pasuunaa. Tomaatilla. Aika lupsakka pirssi. Ja kun kierrokset heilahtaa yli 4tonnin niin aika kivasti vetoja! :)
Tuo tomaatin vaihtamisen mukavuus ei taida olla parhaimmasta päästä? Ainakin tuo kyseinen yksilö nykäs aika selkeesti. Kaupungisa meni ihan sukkasillaan mutta maantiellä se nelosen lykkääminen oli aika nykäys. Että miten tollanen alkaa oireilla sitten jos se menee rikki?
Mitä teitin näytöt antaa kulutuslukemaksi tälleen -6ast talvikelissä?
Tuossa meni aika tovi meni ennekun se putos alle 20litr/100km. Seka ajoa puolisen tuntia, loppuviimein näytti sellasta 15,5litr/100km. Tietysti suorituskyvyn koestamista useampaan kertaan, joten se voi vähän vaikuttaa... Eihän se tietysti mikä säästöpossu ole, mutta miten lie todellisuudessa, kun eikös ole ollu juttua että noi ajotietokoneen lukemat olis vähän optimistisia. No eipä kaikkea voi aina saada samassa paketissa: tuossa oli tilaa, nahkaa, asiallinen perheauton suortuskyky, mukava&hiljainen jne, eli melkolailla kaikki kohdallaan. Joku yksittäinen pikkujuttu, kuten pa talous on sivuseikka, kai...
Tuo tomaatin vaihtamisen mukavuus ei taida olla parhaimmasta päästä? Ainakin tuo kyseinen yksilö nykäs aika selkeesti. Kaupungisa meni ihan sukkasillaan mutta maantiellä se nelosen lykkääminen oli aika nykäys. Että miten tollanen alkaa oireilla sitten jos se menee rikki?
Mitä teitin näytöt antaa kulutuslukemaksi tälleen -6ast talvikelissä?
Tuossa meni aika tovi meni ennekun se putos alle 20litr/100km. Seka ajoa puolisen tuntia, loppuviimein näytti sellasta 15,5litr/100km. Tietysti suorituskyvyn koestamista useampaan kertaan, joten se voi vähän vaikuttaa... Eihän se tietysti mikä säästöpossu ole, mutta miten lie todellisuudessa, kun eikös ole ollu juttua että noi ajotietokoneen lukemat olis vähän optimistisia. No eipä kaikkea voi aina saada samassa paketissa: tuossa oli tilaa, nahkaa, asiallinen perheauton suortuskyky, mukava&hiljainen jne, eli melkolailla kaikki kohdallaan. Joku yksittäinen pikkujuttu, kuten pa talous on sivuseikka, kai...
Työmatkalla ajotietokoneen näyttämä keskikulutus pyörii 9 ja 10 litran välillä. Matkaa n. 20 kilometriä, josta puolet maantietä. Yleensä auto on ollut pari kolme tuntia piuhan päässä ennen lähtöä, jos pakkasta on muutamia asteita. Yli kahdenkympin lukemia en ole saanut pysymään kuin parin kilometrin ajan, jos olen lähtenyt kylmällä koneella liikenteeseen. Ja autoni on manuaali.
Nyt alkoi taas ihmetyttämään. On meinaan tyhjäkäynti jatkuvasti 1100rpm. Oliskos vissiin sittenkin ollu alusta asti vika tuossa tyhjäkäyntimoottorissa. Putsaaminen vain vissiin toi todellisen vian esiin? Oli meinaan aika pahoin paskaanen.
Mahdollista on kans että tuo Imu-ilman lämpötunnistin olis hajalla ? Ehdotettiin mulle tuollaasta viaksi.
Mitenkäs tuon tyhjäkäyntimoottorin pitäis toimia ? Mulla se on jatkuvasti auki se läppä, kun sen ottaa irti ja kurkkaa sisään.
Mahdollista on kans että tuo Imu-ilman lämpötunnistin olis hajalla ? Ehdotettiin mulle tuollaasta viaksi.
Mitenkäs tuon tyhjäkäyntimoottorin pitäis toimia ? Mulla se on jatkuvasti auki se läppä, kun sen ottaa irti ja kurkkaa sisään.
Nyt pitäs laittaa tohon VR6 golffiin lohkolämmitin ja kattelin noita search:lla löydettyjä aiheita mut pari asiaa jäi epäselväksi. Kumpi teistä oli helpompi asentaa Calix vai Defa? Sillä kummatkin löytyy. Miten olette ilmauksen tehneet ja mistä kannattaa noi nesteet laskea pois? Ohjaustehostimen nesteet menee kans vaihtoon mut mikä olisi järkevin/helpoin tapa saada vanhat pois. Kiitokset jo etukäteen
helpoimmalla saa tilaa siihen koneen etupuolelle ku ottaa koko keulan pois.olikohan kuudella pultilla kii ja tietty letkut+johdot irti ni voi nostaa sen sivuun.sit varoo rikkomasta sitä muovista putkea siinä lohkarinpaikan yläpuolella kun laittaa elementtiä paikalleen.on aika lähellä sitä reikää.samalla kun irrottaa ton keulan niin alavesiletkusta laskee nesteet pois.calix ja defa vissiin on samanlaiset "lyömällä" reikään asennettavat.
Laitettiin sitte toi Calix paikalleen. Melkein päivä siinä meni. Oli kyllä melko tiukassa se proppu siinä kannessa. Defassa olisi tosiaan pitänyt purkaa enemmän ja Calix:ssa pääsi vähemmällä vaikka meni siinäkin liikaa aikaa. Seuraava kerta jo helpompi. Miten olette ilmanneet koneet? Tuossa ohjekirjassa ei kerrottu siitä mitään.
Apua kaipaisin.
Elikkäs oisko mitään aavistusta mistä saattaa johtua kun starttaa ei lähdekkään ekalla vaikka starttaisi tunnin. Mutta kun vääntää virrat poies ja starttaa uudelleen lähtee aina hyvin. Mistä voi johtua?
Omia ajattelujani että kansi pahvi olisi mennyt ^(aikaisempi teksti)^ on muitakin oireita.
Elikkäs kun auto seisoo hetken pääsee vettä sylinterien päälle ja ei starttaakkaan heti?? Voisiko olla mahdollista?
Elikkäs oisko mitään aavistusta mistä saattaa johtua kun starttaa ei lähdekkään ekalla vaikka starttaisi tunnin. Mutta kun vääntää virrat poies ja starttaa uudelleen lähtee aina hyvin. Mistä voi johtua?
Omia ajattelujani että kansi pahvi olisi mennyt ^(aikaisempi teksti)^ on muitakin oireita.
Elikkäs kun auto seisoo hetken pääsee vettä sylinterien päälle ja ei starttaakkaan heti?? Voisiko olla mahdollista?
Käyttis VR6:seen
Löytyiskö tältä osastolta VR6-omistajia, jolta vois omistajan käsikirjaa, tai kopioita kysellä. Golf VR6, vm. 1993.
Hajos sitten eilen tuo tyhjäkäyntimoottori. Ei pysy enään millään käynnissä jos päästää jalan kaasulta.
Testasin äsken tuota tuota moottoria. Syötin sille virtaa ja sehän meni täysin kiinni, auki se oli jopa 3mm, kun otti taas virran pois.
Jumissa... Hajalla.
Onneks löyty ebaystä 30e käytetty moottori. Pitää odotella ens viikko sen saapumista.
Oudosti oli taas hajonnut tuo Moottorin LT-anturi. Näytti jälläeen testeri mahtavat +217C moottorin lämpötilaks. =)
Testasin äsken tuota tuota moottoria. Syötin sille virtaa ja sehän meni täysin kiinni, auki se oli jopa 3mm, kun otti taas virran pois.
Jumissa... Hajalla.
Onneks löyty ebaystä 30e käytetty moottori. Pitää odotella ens viikko sen saapumista.
Oudosti oli taas hajonnut tuo Moottorin LT-anturi. Näytti jälläeen testeri mahtavat +217C moottorin lämpötilaks. =)
Minkäs verran on muilla villeristossa ns. normaali koneen lämmöt? Mulla nyt ajossa ja normaalisti valoissa seisoskellessa vähän yli 70 astetta. Jos auto seisoo pitempään tyhjäkäynnillä niin nousee tuonne noin 95 ja sit tippuu flektin pärähtäessä käyntiin tuonne vähän reiluun 70 asteeseen. Ihmettelin vain kun ihmiset puhunu, et 80-90 ? ois normaalitaso.
Koneeseen kyllä vaihdettiin ylävesiletku + muut vesiletkut käytiin kaikki läpi viime huollossa. Termari testattu samalla. Eli johtuskohan vaan et neste kiertää joka paikassa kuten kuuluukin? Se oiskin uutta, että joku toimis kuten pitääkin. ;)
Koneeseen kyllä vaihdettiin ylävesiletku + muut vesiletkut käytiin kaikki läpi viime huollossa. Termari testattu samalla. Eli johtuskohan vaan et neste kiertää joka paikassa kuten kuuluukin? Se oiskin uutta, että joku toimis kuten pitääkin. ;)
LT-anturi löytyy siitä samastapaikasta jossa on mittariston vedenlämpötila anturi (keltainen) ja LT-antuurin värin on sininen. Moottorin etuosasta oikea reuna.
Kun tuo anturi hajoaa niin tyhjäkäynti on todella vaikeaa ja tulpat todellakin ui bensassa kun ottaa ne irti, savuttaa voimakaasti. Kylmänä melkein mahdoton saada auto käyntiin. Todennäköisesti käy vain 4 sylinterillä.
Mulla on noi lämpötilat aivan samassa. Flekti lähtee +100C päälle.
Kun tuo anturi hajoaa niin tyhjäkäynti on todella vaikeaa ja tulpat todellakin ui bensassa kun ottaa ne irti, savuttaa voimakaasti. Kylmänä melkein mahdoton saada auto käyntiin. Todennäköisesti käy vain 4 sylinterillä.
Mulla on noi lämpötilat aivan samassa. Flekti lähtee +100C päälle.
Perkeles.
Nyt rupee vaivaamaan ihan oikeesti toi käynnistys!
Missähän voisi olla vika voisiko vanha bensansuodatin tehdä sellaista?
Kirjoitetaan vika vielä kerran.
Eli kun starttaa niin ei lähde ekalla. Vaikka vääntäisi viikon starttausta mutta kun kääntää virrat poies ja starttaa uudelleen niin lähtee yleensä.
Taidan viedä johonki tukittavaksi.
Nyt rupee vaivaamaan ihan oikeesti toi käynnistys!
Missähän voisi olla vika voisiko vanha bensansuodatin tehdä sellaista?
Kirjoitetaan vika vielä kerran.
Eli kun starttaa niin ei lähde ekalla. Vaikka vääntäisi viikon starttausta mutta kun kääntää virrat poies ja starttaa uudelleen niin lähtee yleensä.
Taidan viedä johonki tukittavaksi.
Olisko virtalukon pohja...?
Palaako noi käynnistyksessä normaalisti syttyvät varotusvalot kun käynnistät? Jos eivät niin virtalukon pohja sökö. Mulla sama vika, jos valot ei pala käynnistäessä, saa sahata vaikka puol tuntia ja mitään ei tapahdu. Sit kun kääntää avainta vähän takaisin päin ja käynnistää et valot palaa niin lähtee kuin palmun alta.
Olikohan tarpeeks vaikeesti selitetty? :)
Palaako noi käynnistyksessä normaalisti syttyvät varotusvalot kun käynnistät? Jos eivät niin virtalukon pohja sökö. Mulla sama vika, jos valot ei pala käynnistäessä, saa sahata vaikka puol tuntia ja mitään ei tapahdu. Sit kun kääntää avainta vähän takaisin päin ja käynnistää et valot palaa niin lähtee kuin palmun alta.
Olikohan tarpeeks vaikeesti selitetty? :)
Hannu2; Kävin kurkkaamassa ja tietenkin laakista käyntiin 3 kertaa :D
Yritän tutkia sitä. Kuullostaisi loogiselta
Ja tutkin sitä vielä kerran! Ja se virtalukonpohja se on varmasti!
Starttasin ja kun mikään valo ei syttynyt käänsin avainta hieman taaksepäin että valot syttyivät ja avot sehän starttasi heti!
Yritän tutkia sitä. Kuullostaisi loogiselta
Ja tutkin sitä vielä kerran! Ja se virtalukonpohja se on varmasti!
Starttasin ja kun mikään valo ei syttynyt käänsin avainta hieman taaksepäin että valot syttyivät ja avot sehän starttasi heti!
Viimeksi muokannut Repe, 22.12.2004 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hannu2
.
Golf VR6 '93
Posted: 2.11.2004 15:53
Mistäs olette tulpanjohtoja hommanneet villeristoon. Volkkarilta sain kappalehinnat per johto ja jo kutospytyn johto yli 60 euroa! Onko tosiaan noin? Vai oliko varaosamyyjä ns. pihalla...
Tarvikejohtoja ei ilmeisesti kannata hommata/onko niitä edes?
Motonetista, 39,5egee, hyvin pelittää...
Hyytyykö kone totaalisesti 4-5000 kierroksen kohdalla kylmänä ja lämpimänä kyseinen ominaisuus poistuu.Jos niin se tukehtuu bensaan.
ainakin minulla VAG-com lokien mukaan.Minulla edellämainitun ominaisuuden lisäksi lämpimänä ylimääräinen kierroksen rajoitin samassa kohtaa.
Minulla ei virhekoodia ja suurin osa antureista vaihdettu.
koneella ajettu n.30tkm missä ei enään yhtään alkuperäistä osaa
ainakin minulla VAG-com lokien mukaan.Minulla edellämainitun ominaisuuden lisäksi lämpimänä ylimääräinen kierroksen rajoitin samassa kohtaa.
Minulla ei virhekoodia ja suurin osa antureista vaihdettu.
koneella ajettu n.30tkm missä ei enään yhtään alkuperäistä osaa
no oot antanu sille kenkää reilummin tietysti ;) on ne tainnu nousta 110 asteeseen parhaimmillaan jos on sattunut hurjistumaan tuo kaasujalka
Sehän tässä just ihmetyttää kun ajoin aivan rauhallisesti maantienopeutta ja öljynlämmöt nousi yli sadan. Tänään ajelin kaupungilla ja öljyjen lämmöt nousi taas ylemmäs kuin normaalisti. Oisko kellään minkäänlaista aavistusta mistä moinen johtuu?
Meni sitten kuskinpuolelta ovesta lukko. Avain pyörii hervottomana lukossa. Onkohan paha ite korjata? Jossain oli juttua vähän aikaa sitten, söörtsillä tulee vaan pirusti noita osumia... Lukko rusahti eilen kotiin tullessa ovia lukitessa. Arvasin heti et jotain meni rikki. Ja pyyhkijän viiksi taitaa vedellä viimesiään, tekee välillä mitä sattuu...
Kiva kun tulee nää Vaggineen perusviat sitten lisäks kun on Villeriston "ominaisuudet" suurin piirtein saanut kuntoon.
Ja noihin öljynlämpöihin, mulla nyt talvella 88 - 92 astetta normaali. Yli sataan en oo talvella päässy edes motarilla. Kesällä pyöri 104 hujakoilla moottoritienopeuksissa, 98 normaalisti kesällä.
Kiva kun tulee nää Vaggineen perusviat sitten lisäks kun on Villeriston "ominaisuudet" suurin piirtein saanut kuntoon.
Ja noihin öljynlämpöihin, mulla nyt talvella 88 - 92 astetta normaali. Yli sataan en oo talvella päässy edes motarilla. Kesällä pyöri 104 hujakoilla moottoritienopeuksissa, 98 normaalisti kesällä.
Nyt menee VilleRisto huoltoon keskiviikkona Käyttöautoon. Saa nähä mikä on vikalista. Vikaa kun löytyy, huono tyhjäkäynti, sammuilee, kuluttaa bensa aivan liikaa, käy epätasaisesti, välillä jopa vain 4-sylinterillä. Tyhkäkäyntimoottorikin on uusittu.
Loppui iteltäni neuvot ja kärsivällisyys, joten varasin ajan. Kerron sitten missä ole vikaa, jos teillä on samanlaisia vikoja.
Loppui iteltäni neuvot ja kärsivällisyys, joten varasin ajan. Kerron sitten missä ole vikaa, jos teillä on samanlaisia vikoja.
Oliskos kellään rojektikuvia lämppärin kennon vaihdosta kolmoskoppaseen kolviin, ryyditettynä ilmastoinnilla? On varmaan samanlainen vaihtaa VR6:seenkin.
Multa huurtuu tuulilasi alareunasta kapeelta kaistalta koko ajan ja hävittää hiukan nestettä. Tai ei minimirajan alle mene, mutta jos vähän lisää nestettä niin varmasti menee johonki pikkuhiljaa se lisätty määrä ja on taas kohta minimissä, jopa vähän allekin. Ei tuoksahda sisäilma jäähkäriltä tosin. Ja auton alla ei vuotoja ole. Ja todella kostealla kelillä, niinku nytkin on ollut, auto on huurtunu ihan täysin esmes kauppareissulla autolle takaisin tullessa.
Vai johtusko tuo jostain muusta? Voisko tuo viileä termari aiheuttaa tuon. Huuru häviää kun pitempää reissua ajaa ja auto kunnolla lämpiää.
On tuo kennon vaihto kuulema tosi kettumainen homma... Ja jos ei itse tee, niin köyhdyttää lompakkoa paljon.
Multa huurtuu tuulilasi alareunasta kapeelta kaistalta koko ajan ja hävittää hiukan nestettä. Tai ei minimirajan alle mene, mutta jos vähän lisää nestettä niin varmasti menee johonki pikkuhiljaa se lisätty määrä ja on taas kohta minimissä, jopa vähän allekin. Ei tuoksahda sisäilma jäähkäriltä tosin. Ja auton alla ei vuotoja ole. Ja todella kostealla kelillä, niinku nytkin on ollut, auto on huurtunu ihan täysin esmes kauppareissulla autolle takaisin tullessa.
Vai johtusko tuo jostain muusta? Voisko tuo viileä termari aiheuttaa tuon. Huuru häviää kun pitempää reissua ajaa ja auto kunnolla lämpiää.
On tuo kennon vaihto kuulema tosi kettumainen homma... Ja jos ei itse tee, niin köyhdyttää lompakkoa paljon.
Mulla kans hävitti pikkuhiljaa jäähdytinnestettä mut syyksi paljastui termostaatin vaihdon yhteydessä termostaattikotelon ja lohkon välinen tiiviste. Mistään ei näkyny ulkopuolelle tulevaa vuotoa. Tiiviste oli aivan hapertunu ja selvästi huomas että siellä on vuoto ollu.
Eikös ilmastoinnin pitäs poistaa kosteutta? Ootko millon huollattanu ilmastoinnin?
Eikös ilmastoinnin pitäs poistaa kosteutta? Ootko millon huollattanu ilmastoinnin?
Hannu2: Ja sit joku memberi tulee taas itkemään VR6:stä kuinka-se-sitä-ja-tätä ja-niin-edespäin...
Onkos kellään muuten tiedossa mistä sais VR:ään paremman, tänne pohjoisen ilmastoon tehdyn/suunnitellun lämppärin kennon? Haeskelen siis parempaa kun se orkkis... Edellisessäkin autossa kun vaihdoin kennon, niin siitähän tuli sillä konstilla "sauna".
Ai nii: Tullos mieleeni että jos/kun vaihtelette/irrottelette niitä termareita, niin tarkistakaapas se termarin kotelon kunto. Se on jotain bakeliitti-muoviseosta ja menee p**kaksi ~10 vuodessa... Mullakin se oli taannoin hajoomassa, vaan onnex huomattiin ajoissa. Ei ois kaiketi enää kauaa kestäny... Ja on kuulemma vakiovikoja toikin.
Onkos kellään muuten tiedossa mistä sais VR:ään paremman, tänne pohjoisen ilmastoon tehdyn/suunnitellun lämppärin kennon? Haeskelen siis parempaa kun se orkkis... Edellisessäkin autossa kun vaihdoin kennon, niin siitähän tuli sillä konstilla "sauna".
Ai nii: Tullos mieleeni että jos/kun vaihtelette/irrottelette niitä termareita, niin tarkistakaapas se termarin kotelon kunto. Se on jotain bakeliitti-muoviseosta ja menee p**kaksi ~10 vuodessa... Mullakin se oli taannoin hajoomassa, vaan onnex huomattiin ajoissa. Ei ois kaiketi enää kauaa kestäny... Ja on kuulemma vakiovikoja toikin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa