öljyt katoaa
Valvoja: ffp jäsenet
öljyt katoaa
Eli Audi a4 1.8t Q b6 eli on kuluttanut öljyä ennen sen verran että vaihdon jälkee ajelee 7000 km (öljystä riippuen) ensin tuli sellanen olo että onkohan kulutus kasvanut kun muistelin ettei siit nyt niinpal aikaa oo kun viimeks lisäisil ja pam alkuviikosta sytty taas öljyvalo ja 0.5l lisäsin ja noin 100km ajettua taas öljyt loppu ! Vuotoja ei konehuoneessa näy ja auto toimii täysin normaalisti.. Ainakaan peileistä ei huomaa savutusta !? Mistä alan etsiä?
Kait nyt kuitenkin tikustakin katsoit että oikeasti vajentunut...
Turbon välykset kannattaisi kokeilla, kun lopuillaan oleva turbo osaa viedä aikalailla öljyä, akselin pituus suunnassa ei juurikaan saisi välystä tuntua, poikittais suuntaan jonkin verran kuuluukin olla -sanovat jotkut kyllä että ollut tapauksia että välykset ok, mutta turbo silti öljyt kuluttanut, mutta ainakin jos välyksiä on niin melko varma tapaus
Homma on helppo eikä varmaan puoltakaan tuntia mene, ainakaan jos on aiemminkin harjoitellut... eli oikea valoumpio ja ilmanoton putki maskista suodatinkotelolle irti niin tulee tilaa ja näkee tehdä homman, imuletkun letkuside vaan auki, letku irti ja vähän syrjään turbon imulta ja sitten vaan sormin akselin päästä kokeileen. Ujeltavissa turboissa siipivauriota epäillessä työntää kameran sitten lähemmäksi ja kuvaa, kun suoraan ei siipiä omin silmin pääse näkemään.
Turbon välykset kannattaisi kokeilla, kun lopuillaan oleva turbo osaa viedä aikalailla öljyä, akselin pituus suunnassa ei juurikaan saisi välystä tuntua, poikittais suuntaan jonkin verran kuuluukin olla -sanovat jotkut kyllä että ollut tapauksia että välykset ok, mutta turbo silti öljyt kuluttanut, mutta ainakin jos välyksiä on niin melko varma tapaus
Homma on helppo eikä varmaan puoltakaan tuntia mene, ainakaan jos on aiemminkin harjoitellut... eli oikea valoumpio ja ilmanoton putki maskista suodatinkotelolle irti niin tulee tilaa ja näkee tehdä homman, imuletkun letkuside vaan auki, letku irti ja vähän syrjään turbon imulta ja sitten vaan sormin akselin päästä kokeileen. Ujeltavissa turboissa siipivauriota epäillessä työntää kameran sitten lähemmäksi ja kuvaa, kun suoraan ei siipiä omin silmin pääse näkemään.
Imusarjaan ja/tai pakoputkeem lykkää rikkinäinen turbo öljyt. Katalysattori pystyy polttamaan suht hulppeita määriä öljyä täysin ilman käryä tai sinistä savua. Kylmänä tietty pitäisi tulla sinistä vähän aikaa.. tietty riippuen myös siitä että alkaako öljykin kulumaan vasta kuumalla koneella kun kattikin on jo kuuma.
Kuulostaa ihan normaaleilta määriltä vielä vaikka vähempikin ois parempi. Oothan tarkastanut ettei kampikammion huohotusputki vuoda juureltaan. Oon nyt kahdesta autosta jo joutunut vaihtamaan kun murtunut ihan sieltä juuresta. Mainitsit kyllä, ettei vuoda ulkoisesti, joten asia lienee jo sillä suljettu pois.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa