Venton 1,8 koneen kannen pultit

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

srf
-
Viestit: 123
Liittynyt: 30.9.2003 0:23
Viesti:

Venton 1,8 koneen kannen pultit

ViestiKirjoittaja srf » 4.2.2009 20:02

Tarviiko Venton (-93) 1,8 (66Kw) koneen kannen pultteja uusia kannen irroittamisen yhteydessä? Joku tieto on ettei tarviis, mutta onko eriäviä mielipiteitä?

MiXuLi
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.2.2008 15:30

juu

ViestiKirjoittaja MiXuLi » 4.2.2009 21:57

kyllähän ne varmaan kannattaa samassa rytinässä vaihtaa ni eipähän mene rikki vanhat pultit kiristäessä =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.2.2009 22:08

No ei varmaankaan ole rahasta kiinni...
Motonet kirjoitti:1,8 92--98 Kansipultti (tarve 10 kpl). . . . . . . . . . . 25-1421 1.50 ?

srf
-
Viestit: 123
Liittynyt: 30.9.2003 0:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja srf » 4.2.2009 22:10

Niin, kannattais varmaan ostaa uus autokin, mutta onko nuo mallia "venyvät" tms. jonka takia ne on pakko vaihtaa, vaiko eikö?

srf
-
Viestit: 123
Liittynyt: 30.9.2003 0:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja srf » 4.2.2009 22:14

Juu ei nuo Motonetin ruuvit ole kalliita, katselin niitä itsekin tuossa yhtenä päivänä. Kenellä kokemusta laadusta vs. orggis? Vaikka taitaa ne kiinni pysyä yhtälailla laittaako Motonetin 15,- pultit vaiko volkkariliikkeen n. 50,- € pulttisatsin... (sen veran ne siellä maksaa kun kysyin)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.2.2009 22:29

Silmin ei nähnyt eroa alkuperäisen ja motonetin pultin välillä.

Kolmet laittanut eikä valittamista. Enkä kyllä käsitä missä se laatu noissa näkyisi...

srf
-
Viestit: 123
Liittynyt: 30.9.2003 0:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja srf » 4.2.2009 22:47

No ei se varmaan näkyiskään, vaan materiaalin väsymisenä tms. pidemän päälle. Vaan eipä sillä varmaankaan merkitystä noilla kilometreillä ;o)

Taidan tilata motonetistä joka tapauksessa kun tarvi jotain muutakin pientä sieltä ottaa perushuoltoa varten.

Yläpään tiivistesarjan sorruin ottamaan volkkariliikkeestä, maksaa melkein puolta enemmän kuin motonetissä, mutta kestääpähän varmaan kasassa tuon auton loppuelämän ;o) No lupasivat onneksi VW harrastajahinnan osille kun menen hakee ne ens viikolla...

Tuo laitos hukkaa hieman vesiä ja öljyäkin, ja lämpenee mun mielestä hieman hitaammin kuin vielä alkutalvesta, niin meinasin katsoo kannentiivisteen uusiks ja samalla tarkistaa kannen kunnon muutenkin. Autolla ajettu tähän mennessä n. 309tkm. Kulkupuolessa ei muuten mitään ongelmaa kyllä. Ei ainakaan onneksi näyttäis siltä et kannen tiiviste vuotais kovin pahasti, mutta pienikin riittää, se yleensä siitä vain pahenee... Entisessä käyttiksessä (-88 240 volvo) oireili vastaavasti, siinä oli n. 450tkm ajon jäljiltä vielä orggis kannentiiviste paikallaan, vuoti hieman, mutta onneksi vain öljyjä veden sekaan, muttei pahasti toisinpäin. Paisuntasäiliö oli aika limainen loppuvaiheessa sisältäpäin ;o)

Oliko tossa ventossa muuten paisuntasäiliön korkissa joku juttu mikä tuottaa ongelmia jos on venttiili jumissa tms? Muistan joskus sellaisesat ohimennen lukeneeni, mutta ei nyt muista tarkemmin...

Edit: no niin tuli tilattua ne pultitkin, ja jotain muutakin samalla. Noi vesivolkkarit ei ole ihan niin tuttuja mulle kuin noi vanhemmat ilmavaivaiset, siksikin pitää kysellä tyhmiä välillä. Kiitos kuitenkin vastauksista!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa