Halpisalustasarjat - onko kokemuksia/tekeekö mitää?
Valvoja: ffp jäsenet
Halpisalustasarjat - onko kokemuksia/tekeekö mitää?
Onko jollain kokemuksia noista halvoista alustasarjoista joita jokatoinen tuningliike kauppaa e-bayssa?
Voiko olla kuinka huonoja kun näyttää olevan suurimmassa osassa kahden vuoden takuu?
Linkki
Voiko olla kuinka huonoja kun näyttää olevan suurimmassa osassa kahden vuoden takuu?
Linkki
ite ostin tommosen satsin ebaystä http://www.formelk.de/Bilder/ebay/gewin ... 9_1995.jpg
ihan hyvin on toiminu, eikä hintakaa ollu paha.
ihan hyvin on toiminu, eikä hintakaa ollu paha.
Supersport
Itse asensin syksyllä Supersportin alustasarjan vm.-00 passat variantiini ja hyvin on pelannut. Hintaa tuli kotiovelle kuljetuksen kera 729€, eli ei ainakaan omasta mielestäni mikään halppis sarja, muttei toki minkään KW:n hintaluokkaakaan.
Auto muuttui kyllä huomattavasti mielekkäämmäksi ajaa. Toki sekin vaikutti asiaan että vaihdoin kaikki etupään tukivarret yms. Auto ei madaltunut liikaa kun korkeus on säädettävä. Perhekäytössä joutuu tätäkin puolta miettimään. :=)
Auto muuttui kyllä huomattavasti mielekkäämmäksi ajaa. Toki sekin vaikutti asiaan että vaihdoin kaikki etupään tukivarret yms. Auto ei madaltunut liikaa kun korkeus on säädettävä. Perhekäytössä joutuu tätäkin puolta miettimään. :=)
Supersportin alustasarjasta
Uskoisin että löytyy. Valmistajan nettiosoite on www.supersport.de
Itse tilasin sarjan suomesta. Palvelu oli hyvää ja mielestäni kaveri tiesi mistä puhuu ja osasi vastata esittämiini kysymyksin. Suosittelen.
Paavo Mäkinen
VARAOSAVARASTO by Quantum Accendo
Palvelevaa nettikauppaa autoharrastajille.
Puhelin ma-la klo 10-18 045 6388506, Lempäälä
ps. tarkoitus ei ole mainostaa
Itse tilasin sarjan suomesta. Palvelu oli hyvää ja mielestäni kaveri tiesi mistä puhuu ja osasi vastata esittämiini kysymyksin. Suosittelen.
Paavo Mäkinen
VARAOSAVARASTO by Quantum Accendo
Palvelevaa nettikauppaa autoharrastajille.
Puhelin ma-la klo 10-18 045 6388506, Lempäälä
ps. tarkoitus ei ole mainostaa
www.mdcomprex.com eli Dopi. Ja tämäkään ei ole mainos.
Keväällä asensin parinsadan euron madallussarjan varianttiin vanhojen orkkissarjan tilalle, joka oli jo pahoin väsähtänyt. Kovasti olen tyytyväinen ollut ajo-ominaisuuksiin ja jousitusmukavuuteen.
Moitetta voi esittää vain siitä, että etujousituksen kuulee narahtelevan liikkeellelähdössä ja takajousitus on yhä n. 20 mm liian korkealla. Edessä madallus on luvattu.
Moitetta voi esittää vain siitä, että etujousituksen kuulee narahtelevan liikkeellelähdössä ja takajousitus on yhä n. 20 mm liian korkealla. Edessä madallus on luvattu.
Quote:
Joo taidan kuitenkin tilata FK:n alustan kun näyttää hintakin olevan sama kuin näissä merkeissä mitä en ole edes ikinä kuullut. On kyllä huomattavasti halvempaa kuin Suomesta. Sarja 189€ plus n.30€ postikulut.
FK satsi 189e? Mistä?
En löytänyt enää FKta 189eurolla mutta kymppiä kalliimmalla näyttäis olevan.
Esimerkiksi tässä
Löyty sittenkin halvemmalla
Mulla nyt ajankohtasta iskarien uusiminen, mutta rupesi tekemään mieli kokonaan uutta alustaa näitä lukiessa. Törmäsin sitten tommoseen supersportin tuotteeseen:
suspension kit
VOLKSWAGEN Golf III (1HXO,1H) 09/91- (09/94-)
Limo Frontantrieb
Engines: 1.6-2.0 (40-128kW)
lower in mm: 35
axle load maximal: 980Kg / 890Kg
License: TÜV §19.3
Expertise: T-60018
226,04 EUR
Price incl. VAT. plus forwarding charges
(item code: SU60N018/1)
Siihen päälle tulee vielä guiding price 36,95 Suomeen. Onkos kellään tästä tavarasta kokemuksia? Madallus on mun mieleen sopivan vähän (edit:eli 35mm).
Ei toi kuitenkaan paljon kalliimmaks tulis ku vakio iskareitten vaihtaminen. Mutta parantuuko ajettavuus huomattavasti?
Entä ton muutoskatsastus, paljonkos kustantaa?
suspension kit
VOLKSWAGEN Golf III (1HXO,1H) 09/91- (09/94-)
Limo Frontantrieb
Engines: 1.6-2.0 (40-128kW)
lower in mm: 35
axle load maximal: 980Kg / 890Kg
License: TÜV §19.3
Expertise: T-60018
226,04 EUR
Price incl. VAT. plus forwarding charges
(item code: SU60N018/1)
Siihen päälle tulee vielä guiding price 36,95 Suomeen. Onkos kellään tästä tavarasta kokemuksia? Madallus on mun mieleen sopivan vähän (edit:eli 35mm).
Ei toi kuitenkaan paljon kalliimmaks tulis ku vakio iskareitten vaihtaminen. Mutta parantuuko ajettavuus huomattavasti?
Entä ton muutoskatsastus, paljonkos kustantaa?
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=545926
Tosta tilasin itelleni tänään 50/35mm, vaihtoetoina oli golf IV:seen 50/35mm ja 40/40mm ja hintaa oli 300e.
Tosta tilasin itelleni tänään 50/35mm, vaihtoetoina oli golf IV:seen 50/35mm ja 40/40mm ja hintaa oli 300e.
En suosittele pelkkiä jousia vakioiskunvaimentimien kanssa :) Mieluummin koko sarja. Alusta vaan madaltuu muttei yhtään jäykisty (no okei, ehkä vähä jäykistyy) mutta eikös madaltaessa olekin tarkotus saada jäykkä alusta? :D
Jep, omalla kohdalla jo löytyy alustasarja sport iskareineen (sachs perf.) , mutta tarkoitus olisi vähän saada lisää mukavuutta ajoon pienemmällä madalluksella :)
Eipä nuo "merkki"sarjatkaan niin kalliita ole. Corradoon laitoin tuossa alkukesästä Weitec Hicon GT:n (vastaava sarja kuin KW Variante 1, ainoa ero on että KW:ssa on tolpat rosteria ja Weitecissä keltapassivoitua terästä)
Pirun hyvä ajaa, toisin kuin Weitecin alustoista yleensä puhutaan, mutta silloin ei varmaankaan puhuta näistä coilover-seteistä.. Eikä oo todellakaan mikää kivireki pienemmissä nopeuksissa, mutta silti riittävän jäykkä, eli voi ajaa mutkia ihan reippaasti.
Ja setti on tosiaankin rakenteeltaan täysin vastaava kuin KW Var 1, eli varaosat (säätölevyt yms) käy KW:ltä suoraan, jos semmosia joskus tarvitsee.
Hintaa 649e ja kyllä, ihan suomesta ostin. Voisin suositella, hinta ei kuitenkaan ole mikään mahdoton (luokkaa 450-650 euroa, riippuen autosta) ja alusta _toimii_.
Nii ja mikä tärkeintä, korkeussäädettävä ;)
Pirun hyvä ajaa, toisin kuin Weitecin alustoista yleensä puhutaan, mutta silloin ei varmaankaan puhuta näistä coilover-seteistä.. Eikä oo todellakaan mikää kivireki pienemmissä nopeuksissa, mutta silti riittävän jäykkä, eli voi ajaa mutkia ihan reippaasti.
Ja setti on tosiaankin rakenteeltaan täysin vastaava kuin KW Var 1, eli varaosat (säätölevyt yms) käy KW:ltä suoraan, jos semmosia joskus tarvitsee.
Hintaa 649e ja kyllä, ihan suomesta ostin. Voisin suositella, hinta ei kuitenkaan ole mikään mahdoton (luokkaa 450-650 euroa, riippuen autosta) ja alusta _toimii_.
Nii ja mikä tärkeintä, korkeussäädettävä ;)
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Mikäs olisi paras/viksuin vaihtoehto; Formel K 390e, Gewinde Fahrwerk saksasta ilmeisesti joku reilu kolme sataa tai sitten tuolta myyntipalstalta Jom 360e??
Mistään kellään kokemuksia? Mihin kannattaisi rahat sijoittaa?:) Ventoon tulossa.
Askartelin tänään nuo"Gewindet" (=FK:n AK:t) Venton alle.
Aiempaan -60 KW:n alustasarjaan verrattuna, yllätyin kun etuiskarit tuntuivat ilmattaessa paljon jäykemmiltä, takaiskarit taas suorastaan löysiltä.
Muuten sarjan osat tuntuivat ihan asiallisilta, odotin tuon hintaluokan säädettävän olevan enemmän "kirveellä veistetty".
Saa nähdä millainen tuntuma tuosta jää kun on enemmän kilometrejä takana. Ainakin kriteerit edullinen ja korkeussäädettävä se täyttää...:)
supersport
juu itelläkii on 4golfissa tuo supersportin korkeussäädettävä alusta, eikä kyllä jäykkyydestä ole tietoakaan... korkeussäätö toimii iha jees hut muuten aika vetelältä tuntuu.
Nyt sitten otti ja losahti Venton Supersport säädettävä. Ihan vetelä ja kyljellään maassa se valutti kaikki mehut pihalle. Edellinen omistaja -Lari- laittanut ne 2004 kesällä. Kilsoja kertynyt 65000km sen jälkeen. Mistäs nytten samanmoiset edullisesti tilalle? En tarvis kuin eteen. Takana vielä toimii. Taino minkähän hintasia tollaset edulliset sarjat mahtaa olla?
Tilalle laitoin äkkihätätseen tosta purkugolffista madalletut mutta mutta... Onhan ne Biltemat.
Tilalle laitoin äkkihätätseen tosta purkugolffista madalletut mutta mutta... Onhan ne Biltemat.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
ja hyvät ihmiset esittäisin kysymyksen? kannattaako alustassa säästää??? itsellä oli pari kuukautta takaperin vielä -40mm eibachin jouset ja olin tyytyväinen.. ei liian kovat eikä liian pehmeät. nyt on fk-korkeussäädettävä alusta enkä ole niin tyytyväinen ku eibachiin... ja vertailun vuoksi -40mm eibachin jouset ovh. 266€ ja noita fk:n korkeussäädettäviä saa nähtävästi autovarusteelta hintaan 449€.
kertokaas ihmiset mistä noin pieni hintaero pelkillä jousilla ja korkeussäädettävällä alustalla?
kertokaas ihmiset mistä noin pieni hintaero pelkillä jousilla ja korkeussäädettävällä alustalla?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
kannattaako alustassa säästää
Kysymys on ihan yhtä asiallinen kuin se, että miksi ostaa uudet halparenkaat, kun kalliimmat ovat turvallisemmat. Peruskäyttöön riittää vaatimattomampikin, ääritilanteet erikseen.
Itse ostin golfiini vuosi sitten keväällä reilun parinsadan alustasarjan ja voin vakuuttaa, että auton ominaisuudet paranivat +300tkm ajettuun alkuperäisasetelmaan verrattuna radikaalisti. Toki, olisin voinut vaihtaa pelkät iskarit laadukkaisiin kaasumallisiin ja olisin ehkä saavuttanut vastaavan ajotuntuman, mutta varmasti olisin joutunut maksamaan näistä enemmän kuin kokonaisesta sarjasta jousineen.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jepjep, kaveri osti ihka uuden Opel COrsan ja kyseli että saiskos sulta jokkut talvirenkaat, mahdollisimman halvat. Jotenkin jäi ihmetyttämään tuo. Ensin ostetaan uusi korkkaamaton auto ja halutaan ostaa mahdollisimman halvat talvirenkaat. Mahdollisimman halvat talvirenkaat on kyllä lähes poikkeuksetta mahdollisimman huonotkin.
Ja minäkin näin kerran rautakaupan pihassa uudehkon coupe mersun, jossa oli 19" kromivanteet ja jotkin pinnoitetut Kumi-K:t alla, ihan mesevä yhdistelmä. Auto pitää olla viimoisenpäälle, mutta mersumies, pihi kun on, ostanut sitten vissiin halvimmat renkaat mitä saa. Likö vanteet olleet auton mukana?
Nyt kun renkaista puhellaan.. niin minä ainakin väittäisin että "halvemmat" renkaat on parantuneet merkittävästi. Mun käsityksen mukaan joskus 15v sitten halppisrenkaat on olleet todella hirveitä, jotka täristäneet sun muuta jo niissä 14-15" vanteissa..
Nykyisin iso osa näistä edukkaammista renkaista tuntuu olevan varsin asiallisia.
Varmaan myös parempi, että ajellaan kohtis pinnalla olevilla renkailla kuin että ajellaan kankaille saakka ne kalliit Dunlopit tms kiukulla.
Nykyisin iso osa näistä edukkaammista renkaista tuntuu olevan varsin asiallisia.
Varmaan myös parempi, että ajellaan kohtis pinnalla olevilla renkailla kuin että ajellaan kankaille saakka ne kalliit Dunlopit tms kiukulla.
Mä tilasin nyt sitten tuohon Supersport alustaan pelkät uudet etuiskarit. vanhat jouset ym hilut kun on vielä ihan ok kunnossa. Muutaman satasen vain köyhtyy tuosta. Pelkää iskaria ei vaan ollut varastoissa niin tilasin sitten, en halvimmalta vaan nopeimmalta toimittajalta. 2 viikkoa ja toimitus kotiovelle.
Mitä noihin halpisrenkaisiin tulee, niin en ole aivan varma onko se kallis rengas enää yhtään sen parempi kuin se halpiskaan kun sama valmistaja tekee tilauksesta kaikille "merkeille".
Toki onhan niissä ääripäissä eroja eli 80€ ja 200€ renkaassa. Itelle kuitenkin normaaliajo on tärkeintä eli riittää halpakin. Pysyttelen alle 17" kokoisissakin ja vaihdan kumit uusiin kun pintaa alkaa olemaan siinä 3-4mm jälellä... niin ei edes ole kovin epämukavaa. Jäykkä alustahan on epämukava ;)
Näiltä osin loppuu mun OT
Mitä noihin halpisrenkaisiin tulee, niin en ole aivan varma onko se kallis rengas enää yhtään sen parempi kuin se halpiskaan kun sama valmistaja tekee tilauksesta kaikille "merkeille".
Toki onhan niissä ääripäissä eroja eli 80€ ja 200€ renkaassa. Itelle kuitenkin normaaliajo on tärkeintä eli riittää halpakin. Pysyttelen alle 17" kokoisissakin ja vaihdan kumit uusiin kun pintaa alkaa olemaan siinä 3-4mm jälellä... niin ei edes ole kovin epämukavaa. Jäykkä alustahan on epämukava ;)
Näiltä osin loppuu mun OT
Terve ittelläni on Supersportin alustasarja muistaakseni tiputti tota normi Gti:n alustaa vielä 25-30mm eli jäi tollaset 12cm maavaraa ja taakse tuli samaan rahaan korkeus säädettävät tolpat. Sekä otin samalla pohjaanlyöntikumit yms. ja hintaa koko satsille tuli n.320e kotiovelle kuljetettuna. Itte olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen tohon alustaan vaikka se aika koville joutuukin Helsingin mukulakiviteillä ym hidastustöyssyissä. Eli mielestäni hinta/laatusuhde on ihan kiitettävä + siinä on 2vuoden takuu.
jiisimula: pakko sanoa asiasta mutta ei ole korttia ollu viel 10 vuotta sitten mutta eniten vaikuttaa renkaiden tasapainotus, ellei sit tosissaan oo niissä pinnoitetuissa ollu niin paljon heittoa.
mut yks esimerkki renkaista: isäntä osti pari kesää sit uudet pinna-renkaat paketti autoon ku halvalla sai (se iänkaikkinen ku halvalla sai) no viime kesänä olivat äitini kanssa etelän reissulla asuntovaunun kanssa. vauhtia about km/h. yhtääkkiä räjähti ja auto (tai no fordi se oli) alko veteleen ihan minne sattuu... eli vuoden verran ehti olla alla ja pinta halusi lähteä omille teille eli pinta repesi renkaan rungosta... renkailla oli ehitty ajaan alta 10tkm.
mut nyt ot loppuu
mut yks esimerkki renkaista: isäntä osti pari kesää sit uudet pinna-renkaat paketti autoon ku halvalla sai (se iänkaikkinen ku halvalla sai) no viime kesänä olivat äitini kanssa etelän reissulla asuntovaunun kanssa. vauhtia about km/h. yhtääkkiä räjähti ja auto (tai no fordi se oli) alko veteleen ihan minne sattuu... eli vuoden verran ehti olla alla ja pinta halusi lähteä omille teille eli pinta repesi renkaan rungosta... renkailla oli ehitty ajaan alta 10tkm.
mut nyt ot loppuu
Mistäköhän mahtaisi saada noita G&M rosteritolppia eli tota rhs sarjaa kun modicarsilla ei ainakaan ollut 1.8T, vai käykö 1.4 ja 1.6l myös toho 1.8t? http://www.modificars.fi/product_catalog.php?c=289
Mitä tossa linkissä toi "Madallus 60mm/60mm" tarkoittaa, eikös tossa sarjassa just etu ja takapää oo korkeusäädettävissä?Vai tarkoittaako se maximimadallusta mitä tolla säädettävällä saa?: http://www.modificars.fi/product_details.php?p=11823
Niin tuli semmonen vielä mieleen että sisältäähän noi madallussarjat myös jouset tossa rhs paketissa, ettei vaan korkeusäädettäviä iskareita.
Mitä tossa linkissä toi "Madallus 60mm/60mm" tarkoittaa, eikös tossa sarjassa just etu ja takapää oo korkeusäädettävissä?Vai tarkoittaako se maximimadallusta mitä tolla säädettävällä saa?: http://www.modificars.fi/product_details.php?p=11823
Niin tuli semmonen vielä mieleen että sisältäähän noi madallussarjat myös jouset tossa rhs paketissa, ettei vaan korkeusäädettäviä iskareita.
Osaiskos kukaan suositella '01 seat leoniin (1,8t 20v) jotakin tuollaista halvahkoa alustasarjaa? säädettävyys olisi tietty plussaa mutta kyllä se kiinteäkin menee. Edellisessä borassa oli -50mm weitecin jouset ja bilsteinin sprintit. Oli mukavan jäykkä riehuessa. Pomputtava ja pintakovahan tuo oli, mutta ei haittaa meikäläistä kun ei pahemmin tarvitse mukulakivillä ajaa. FK:n highsport voisi olla ok, mutta kestääkö se mitään? mikähän sitten mahtaisi olla vastaava sarja?
toiveissa nääs olisi päästä vähän enemmänkin radalla raivoamaan. Boralla se jäi niin vähiin kun sitä tehoa oli vähän. ei tuo seattikaan tykki ole, mutta kyllä sillä nyt eteenpäin jo pääsee =)
toiveissa nääs olisi päästä vähän enemmänkin radalla raivoamaan. Boralla se jäi niin vähiin kun sitä tehoa oli vähän. ei tuo seattikaan tykki ole, mutta kyllä sillä nyt eteenpäin jo pääsee =)
Viimeksi muokannut Taskinen, 14.1.2008 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Mitä tossa linkissä toi "Madallus 60mm/60mm" tarkoittaa, eikös tossa sarjassa just etu ja takapää oo korkeusäädettävissä?Vai tarkoittaako se maximimadallusta mitä tolla säädettävällä saa?: http://www.modificars.fi/product_details.php?p=11823
Niin tuli semmonen vielä mieleen että sisältäähän noi madallussarjat myös jouset tossa rhs paketissa, ettei vaan korkeusäädettäviä iskareita.
Se 60/60 tarkottaa sitä maksimimadallusta TUV-lapun puitteissa. Eli jos ruuvaat matalemmaks, niin TUV-hyväksyntäj takuu raukee. Kyllä sitä saa matalemmaks mitä tuo XXmm/XXmm sanoo. Ja tottakai jouset tulee mukana.
Madallus juosia...
Kyselisin muilta neuvoo/vinkkejä kun pitäs saada oma golffi lähemmäs maata ens kesäks.
Olen katellu kaiken maailman alustasarjoja mutta jotenkii tuntuu kukkarossa aika pahalle...(nuukaks sannoovat...:D)
Tänää kysyin pelkkiä madallus juosia.Merkki oli joku AP. Madallus 40/40mm...
Mietin että ne varmaan sopis gti:n vakio tolppien ympärille.
Ja toinen asia mikä kiinnosti oli hinta 90€!?
Jos jollain kokemuksia tai muuten tietoa valmistajasta niin kertokaapas...
ps...Jos jollain olis ylimääräisenä kakkikseen käypä alusta nii tarjoa privana.
Olen katellu kaiken maailman alustasarjoja mutta jotenkii tuntuu kukkarossa aika pahalle...(nuukaks sannoovat...:D)
Tänää kysyin pelkkiä madallus juosia.Merkki oli joku AP. Madallus 40/40mm...
Mietin että ne varmaan sopis gti:n vakio tolppien ympärille.
Ja toinen asia mikä kiinnosti oli hinta 90€!?
Jos jollain kokemuksia tai muuten tietoa valmistajasta niin kertokaapas...
ps...Jos jollain olis ylimääräisenä kakkikseen käypä alusta nii tarjoa privana.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 16.1.2008 20:53
Weitec Ultra GT:ssä ei taida olla mitään säätöjä kuten Hiconissa?
Mistä noita Hiconeja mukamas Suomesta saa kolmoskorisiin, googlella ei ainakaan löydy muihin kuin nelosiin. Linkkiä kehiin! ;)
Niin ja voiko Varianttiin heittää normi-Golfin alustasarjan vai onko taka-akselille tulevassa painossa kovastikin eroa?
Mistä noita Hiconeja mukamas Suomesta saa kolmoskorisiin, googlella ei ainakaan löydy muihin kuin nelosiin. Linkkiä kehiin! ;)
Niin ja voiko Varianttiin heittää normi-Golfin alustasarjan vai onko taka-akselille tulevassa painossa kovastikin eroa?
Niin ja voiko Varianttiin heittää normi-Golfin alustasarjan vai onko taka-akselille tulevassa painossa kovastikin eroa?
Jos kyseessä on kolmos-Variant, ei voi. Takaiskunvaimentimet ja jouset ovat täysin erilaiset kuin perus-Golperossa.
Lisätty pois jäänyt maininta Mk3-Golffista. Kiitokset Jondelle tarkkaavaisuudesta.
Viimeksi muokannut jii_bee, 18.1.2008 5:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nko kokemuksia noista JOM:n Coilovereista? Autovarusteesta saisi nyt sellaiset 349,- vuoden takuulla. Takapään säätö on Golf IV:ssä sokilla, mitä tarkoittaa käytännössä ja kuinka tarkasti pystyy sillä säätämään?
En haluaisi autosta mitään kivirekeä, joten minkälaisia ajokokemuksia tästä alustasta?
Itseäni kiinostaisi kanssa jos jollain olisi tietoa sarjasta...
MUTU en välttämättä ostais, jotenkin toi JOM on vähän väärä merkki mielestäni auton alustaan, lisäksi vuosi on lyhyt aika auton alustalle.. MUTU
sokka säädöllä tarkoitetaan varmaankin sitä että iskari tolpassa on uria n.11mm välein johon tulee pidätinrengas, joka taas kannattelee jousilautasta, eli pidätinrengasta siirtämällä saadaan jousilautasen paikkaa iskaritolpassa säädettyä. säätö väli siis n.10mm( muistaakseni 11;)
sokka säädöllä tarkoitetaan varmaankin sitä että iskari tolpassa on uria n.11mm välein johon tulee pidätinrengas, joka taas kannattelee jousilautasta, eli pidätinrengasta siirtämällä saadaan jousilautasen paikkaa iskaritolpassa säädettyä. säätö väli siis n.10mm( muistaakseni 11;)
Ei se JOM niitä alustoja valmista... TÜV-lapuissa lukee valmistajan kohdalla Hiltrac. Näytti oikein sivutkin löytyvän. www.hiltrac.com/
Olen tässä muutamia tunteja etsinyt tältä foorumilta kysymystä sellaiseen, että: Millä halvan luokan säädettävällä alustasarjalla auton saa tarpeeksi kenttään? Neloskolffissa kun on aina ollut ongelmana se takapään madaltaminen. Olen kysellyt monilta käyttäjiltä eri alustasarjoista, joita heillä on paikoillaan mutta useimmat sanovat, että perä jää liian korkeaksi vaikkakin säädöt alimpana. Haen madallusta, jolla sellaisen 18" vanteen saa siihen kaaren tasoon/sen sisään?
Nyt paikoillaan -50mm alustasarja. Mitta pyörän navasta kaareen on 34cm sekä edessä että takaa ja tästä olisi tarkoitus saada vielä muutama pari senttiä pois. Nyt olen sulkenut ainakin Jom Rs coiloverin pois luvuista ja FK:n halvimpien sarjojen (Fk Ak..) kohdalla olen huomannut myös saman onnettoman takapään madallussäädön! Nyt siis vielä uudelleen kysymys: Millä helv'''' sarjalla minä saan tämän autoni kenttään?! Ja mielellään hintaluokka saisi olla alle 400euroa..:)
Ja kiitos, älkää ehdotelko KW:n/muiden valmistajien lähemmäs 1000euroa satseja, jotka ovat aivan liian kalliita minun rahapussilleni/kotterolleni. Mielelläni moisen sarjan laittaisin ja joskus aivan varmasti tulen laittamaankin, mutta nyt ei pysty :)
Nyt paikoillaan -50mm alustasarja. Mitta pyörän navasta kaareen on 34cm sekä edessä että takaa ja tästä olisi tarkoitus saada vielä muutama pari senttiä pois. Nyt olen sulkenut ainakin Jom Rs coiloverin pois luvuista ja FK:n halvimpien sarjojen (Fk Ak..) kohdalla olen huomannut myös saman onnettoman takapään madallussäädön! Nyt siis vielä uudelleen kysymys: Millä helv'''' sarjalla minä saan tämän autoni kenttään?! Ja mielellään hintaluokka saisi olla alle 400euroa..:)
Ja kiitos, älkää ehdotelko KW:n/muiden valmistajien lähemmäs 1000euroa satseja, jotka ovat aivan liian kalliita minun rahapussilleni/kotterolleni. Mielelläni moisen sarjan laittaisin ja joskus aivan varmasti tulen laittamaankin, mutta nyt ei pysty :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa