vento 94 1.8 cl

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

vento 94 1.8 cl

ViestiKirjoittaja VergO » 26.1.2009 20:58

moro! eli vento vikaa ihmettelen kummasti siinä alle 1000 kierroksissa alkaa öljynpaine valo huutaa ja vilkkumaan.. öjyä on ja ei syö öljyä.. auto toimii moitteettomasti ynm.. joskus vilkkuu joskus ei.. rupesin sit miettimään meneekä toi öljynpaine valon virta systeemi laturin kautta? kuten on minun diiselissä.. voiko vika olla siinä että hiilet on loppu ja joutuu vaihtamaa jännitteen tasaajan.. kuten piti dieselissä myös vaihtaa.. kun oireili samanlailla vuos malli tietty on 97 tiiseli.! kiekkamittari välillä heittelee miten sattuu ainakin kylmänä.. voisiko päästä sillä että alkaa hiilet olla loppu.. miten on noissa 94 bensa vehkeissä tuo?

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 26.1.2009 22:40

Jottei ny öljypumppu kumminkin vetäis viimesiä. Hommaa öpmittari ja seuraa sillä tilannetta.

Laturin hiilien kulumisen voit testata jännitemittarilla, jos kovin paljon jännite putoo tyhjäynnillä verrattuna kierroksiin, niin sitten voi olla hiilten putsaus / vaihto paikallaan.

Siis periaatteessa jos latausjännite vaihtelee, pitäis sen auton käydäkin kummallisesti. Siis ajatuksena, kun jännite muuttuu ecu ei pysy mukana ja menee suihkutusajotukset päin seiniä. Tämä on kyllä HYVIN harvinaista!

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 27.1.2009 7:55

joo no omassa diiseli ventossa ei kyllä ollu mitään huomauttamasta vaikka laturin merkkivalo palo ja kierroslukumittari oli kaput.. alkoi toimimaan kunnes vaihdoin koko paketin sinne laturiin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa