Ei tykänny katsastussetä kaverin kolopallosta, ku sitä leimata yritettiin. Auto kaikinpuolin kunnossa, mutta CO-arvot oli aivan liian korkeat. Autoon vaihdettu kaikki sytytysosat (tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi yms.) uusiin, lambda ja ruiskun rikkautta pienennetty, mutta ei vaan mene CO-arvo kohilleen.
Mikä voi olla vikana?
alkaa usko loppumaan tuon kolopallon kanssa.... =(
VW golf mk2 1990 1.3i päästöongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Venttiilivaurio/vuoto tai väärä sytytysennakko aiheuttaa kohonneen HC-pitoisuuden. Korkea CO taas viittaa säätövirheeseen esim. lambda viallinen. Ilmamäärämittarissa plommin alla voi olla seosruuvi, kyllä vaikka onkin kat-auto. Joskus säätö on "ryöminyt" hiukan ja sitä voi koittaa korjata mutta viallista lambdaa säätökään ei korjaa.
Viimeksi muokannut evinrude, 11.12.2008 6:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juuh
mulla samaa vikaa,saa alle ohjearvon mutta hetkeksi vain,vaikka säädettiin kuinka seosta
eli co-arvo heittelee pirusti tasakaasullakin
kone näytti että lampda ym ois ok,kaikki muu menee vihreelle,paitsi co
eli co-arvo heittelee pirusti tasakaasullakin
kone näytti että lampda ym ois ok,kaikki muu menee vihreelle,paitsi co
Mikä kone näytti että lambda olisi OK ? Pakokaasumittari ei sitä tee, vaan mittaa ainoastaan putkesta tulevia kaasuja. Lambda anturi täytyy testata muilla konsteilla.
Anturi saattaa olla "hengissä" mutta säätöalue on kaventunut niin paljon ettei se enään riitä ja silloin uuden vaihto on ainoa lääke.
Anturi saattaa olla "hengissä" mutta säätöalue on kaventunut niin paljon ettei se enään riitä ja silloin uuden vaihto on ainoa lääke.
nyyh
ei saatu edes perus säätöä kohilleen,siis ennen lambdaa mitataessa
on nyt uusi lämpötila anturikin,se sininen
meinasivat että 90 vuonna on 1.3 ruutaan tullut vikamuisti joka pitää lukea,mut ei löydy liitintä mistään,mahtaako edes olla??
hienoa ku golff ivie yhtä paljo bensaa ku passatti,heh,vaik on yli puolta pienempi kone iskutilavuudeltaan
ei saatu edes perus säätöä kohilleen,siis ennen lambdaa mitataessa
on nyt uusi lämpötila anturikin,se sininen
meinasivat että 90 vuonna on 1.3 ruutaan tullut vikamuisti joka pitää lukea,mut ei löydy liitintä mistään,mahtaako edes olla??
hienoa ku golff ivie yhtä paljo bensaa ku passatti,heh,vaik on yli puolta pienempi kone iskutilavuudeltaan
itellä on nyt kans samallainen -90vm 1.3 ruisku golffi. ja tankillisen tuossa ajelin ( 567km) ja kulutus vähän reilu 8.5litraa. vissiin mullakin sytytys perseellään? ite en ole koskaan tuota säätäny. voisko joku vähän neuvoa? muutenkin pitäis varmaan huoltaa tuo sytytys puoli. Mitä kannattaa vaihtaa? tulpat ja tulpan johdot ainakin? muuta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 85 vierailijaa