1.8t jättää kierrokset päälle

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

1.8t jättää kierrokset päälle

ViestiKirjoittaja Härski gti » 25.10.2008 18:26

Helou! Olisin tarvinnut hiukan apua käyntivian kanssa. Eli kaasuläppä ja ilmamäärämittari on putsattu. vikakoodit luettu (ei ollut), kaasuläppä perussäädetty mutta jättää kierrokset n.1700rpm ja vasta kun auto on täysin seis, lähtee kierrokset laskemaan tosi vaivalloisesti! kiihdytyksen alussa tuntuu myös ihan selkee nykäsy ja kun nostaa jalan kaasulta tuntuu ns.töksähdys! kyseessä on muuten vuoden -99 gti 1.8t (vaijerikaasu)! Mikä siis avuksi, kiitos jo etukäteen!

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 27.10.2008 17:21

Ostat motonetista tjsp. kasan erilaisia letkuja ja klemmareita ja uusit kaikki alipaineletkut. Eiköhän tuo jollainen imuilmavuoto ole. Lisäksi uusisin sinuna tai ainakin tarkistaisin noi aktiivihiilisäiliön letkuissa olevat takaiskuventtiilit, jos niitä on.
Mulla tuli sama oire kaasuläpän putsauksen jälkeen ja vaihtelin ties mitä osia. Vika kuitenkin loppujen lopuksi näyttäisi korjaantuneen kun letkut uusin ja takaiskuventtiilit myös. MAF:n ja kaasuläppäyksikönkin ostin, mutta ne ei korjannu mitään.
Eli ihan perus ilmavuoto taitaa tuon aiheuttaa. Mulla rupes jossain vaiheessa tulemaan koodia kaasuläpästä ja seoksen säädön ylittymisestä tyhjäkäynnillä, eli siis kone kävi laihalla. Sen kyllä pystyi vag-com:llakin toteamaan.

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 27.10.2008 18:06

No perskules täytyypä kävästä motonetissä ostoksilla ja toivoa parasta, meinaan rupes yskittää kun kysäisin mitä mitä kaasuläppäyksikkö maksaa ja kun ei ole varmaa et onko vika siinä!!! Olisko muita juttuja mitä kannaisi huomioida tai mitä mahdollisesti kannattaa vaihtaa samalla kun käy noiden letkujen ja sen taka iskuventtiilin kimppuun? Kiitos vinkistä!

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 27.10.2008 19:38

Klemmareita riittävästi ja oikean kokoisia.
Mulla on myynnissä yksi kaasuläppäyksikkö, jonka pitäisi olla kunnossa johtuen siitä, että vaihdoin uuden tuohon omaani.
Letkujen ja takaiskuventtiilien lisäksi vaihdoin huohotinventtiilin ja toiseen päähän huohotinletkuja sen tatin näköisen paineensäätöventtiilin. Ei vaikutusta mihinkään niilläkään. Ehkä suurin vaikutus oli by-passin letkun uusinnalla, varma en ole kun uusin samalla pari muutakin letkua. 50 euroa suunnilleen meni letkuihin ja klemmareihin. Takaiskuventtiilit on sellasen 30€/kpl suomessa ja mulla niitä oli kaksi autossa(saksasta sai puolella tuosta). Jos on alipainepumppu tjsp. kannattaa testata vaikka noi venttiilit ennen vaihtoa, ettei turhaan vaihtele. Voi kai niitä myös elvyttää paineilmalla ja liuottimilla.
Tuo töksähdys kyllä vois tulla juurikin tuosta by-passin ohjausletkun vuotamisesta. Uusisin sen ehkä ensin. Samalla tsekkaisin toimiiko by-passikään, tuonhan testaa alipainepumpulla helposti.

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 29.10.2008 16:52

Kiitos hyvistä vinkeistä, täytyy vaan ensin kokeilla noita alipaine hässäköiden vaihtamista ja toivoa raajat ristissä et vika ois niissä. Sit varmaan pitää kokeilla sitä kaasu läppää. Onko se sun kaasuläppä vaijerilla vai no, meinaa mulla on vaijerilla!

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 30.10.2008 7:25

Vaijerilla toi mun kaasuläppä on, mutta en tiedä onko se sama kuin sinun autossa.

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 30.10.2008 15:40

hyvä juttu! voidaan vaikka katella sitä uudestaan kun saan vaan selville et onko se vika tosiaan siinä! Kunhan sais vaan itteään niskasta kiinni ja pään pellin alle!

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.10.2008 18:42

Voisikos härskillä olla ohjaustehostimen painetunnistin jumissa. Mikäli se antaa koko ajan moottorille sen tyyppistä signaalia, että tarvitaan täysi tehostuspaine, niin kierrokset ei laske nopeasti.

Ongelman pystyy tiedostamaan moottorin ohjainlaitteen ohjearvokentistä vaikkapa vag comilla.

Voi kai sitä kokeilla ottaa tunnistimelta johdonkin irti ja testata käytöstä siten.

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 30.10.2008 19:18

pystyisköhän ton painetunnistimen testaamaan jotenkin muuten? mikä myöskin ihmetyttää niin viat joista olen valittanut PAHENI kun putsasin sen kaasuläpän ja myös mikä ihmetyttää niin tyhjäkäynti kierrokset on aika korkiat n.900rpm! vai mitä olette mieltä??

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 30.10.2008 19:30

missähän kohti toi painetunnisti muuten noin suunilleen on et tietää mitä räplätä!

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 31.10.2008 9:16

Minä tulin omassani siihen tulokseen, että kaasuläpän sheisset poistaessani ilmaa pääsee sieltä virtaamaan paremmin kiinni ollessaankin, jolloin ne vuodot jossain muualla tulevat paremmin näkyviin. Voin olla kyllä aivan väärässäkin päättelyssäni.

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 2.11.2008 20:09

okei... nyt meni yli hilseen!!! kumma kyllä jostain syystä auto rupes taas toimimaan, kierrokset laskee taas normisti ja nykäykset on pienentynyt ja tietyissä tilanteissa poistunut kokonaan! Mitään en kerenny asian eteen tekemään mutta uskoisin että siellä se vika viel on ja aion käydä läpi kaikki vinkit joita olen täält saanu, kiitos niistä! tietääkö muuten kukaan et mikä on 1.8t:n normaali tyhjäkäyntinopeus, meinaan mulla on noin 900rpm. onko se turhan paljon??

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 3.11.2008 8:02

Audissa tuo on jotain 850rpm kohdilla.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.11.2008 10:35

850rpm +/-25rpm taitaa olla ohjearvo tähänkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa