Apua kaivataan moottorin tehottomuuteen?? (korjattu)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

Apua kaivataan moottorin tehottomuuteen?? (korjattu)

ViestiKirjoittaja Lipponen » 26.10.2008 14:36

Hyvät VAG:ien moottorivelhot. Nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen. Autona allani on vm. 95 passat 2.0 8-ventiilikoneella. Koneen tyyppi oli muistaakseni AGG. Elikkäs oireet ovat seuraavat: moottori kiertää juuri ja juuri 5000rpm ja 3000rpm:n jälkeen on veto totaalisen hukassa. Lisäksi tuossa 3000 kierrosnopeudessa esiintyy moottorin nykimistä, etenkin jos koettaa hivuttaa vauhtia lisää vähällä kaasun polkemisella. TIedän, että ei tuon pitäisi mikään raketti olla, mutta luulisi että se nyt sentään yli 130km/h kulkee. Käytin potilasta merkkiliikkeessä vikakoodien luvussa ja tuloksena oli sytyksenohjausanturan vikakoodi. Koko virranjakaja vaihdettiin anturoineen päivineen, mutta vika ei hävinnyt. Eli mikä autoa voisi vaivata? Mietteissä on ollut kaiken sorttisia vikoja aina imuilman lämpöanturista pahoihin henkiin, mutta selitystä en ole keksinyt.

Ps. Niin tiedän että tätä aihetta on puitu jo monissa aikaisemmissakin topikeissa, mutta niistä ei varsinaisesti suoraa vastausta ole tullut. Toivoisin että nyt sellaisen löytäisin.
Viimeksi muokannut Lipponen, 28.10.2008 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 26.10.2008 14:48

-Ilmamassamittari rikki, jos otat mittarin töpselin irti muuttuuko moottorin toiminta?
-haitariputki kaasuläpän ja ilmamassamittarin välillä rikki?
-bensanpaineet hukassa, onko imusarjasta suutinkiskossa olevalle kalvolle menevä ohut letku irti/rikki?
-nakutustunnistimen töpseli rikki/johdot hapettuneet? (sylinteriryhmässä virranjakajan vieressä/läheisyydessä)
-reippaanpuoleinen imuvuoto, imusarjasta jarrutehostajalle menevä putki poikki tai hapertunut? (vähiten todennäköistä)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 26.10.2008 16:12

Onhan sytytyksen perusennakko kohdillaan ja ennakonsäätö toimii? Kuullostais oireiden perusteella vähän siltä että sytytysennakko ei kasva riittävän suureksi yläkierroksilla. Esim. nakutusanturi vois tosiaan temppuilla ja vetää ennakkoa pienemmälle.

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

Kiitoksia kiitos.

ViestiKirjoittaja Lipponen » 26.10.2008 18:03

Kiitoksia jo teille jotka ehditte vastata, lisääkin saa asiantuntemustaan jakaa. Niin elikkäs jos noita liittimiä irrottaa niin miten moottori käyttäytyy jos kyseinen antura tai sen johdin on rikki. Etenkin tuohon Unan antamaan ohjeeseen vaikuttanee seuraava oire/ominaisuus. Eli virran jakajaa saa pyöräyttää melkein 180 astetta ennen kuin moottori sammuu. Eli vahvistaako tuo vai kumoaako tuo Unan diagnoosin.

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

Iso kiitos.

ViestiKirjoittaja Lipponen » 28.10.2008 15:20

No voihan jumalauta. Kävin päiväsellä hakemassa varaosaliikkeestä CRC: air sensor cleaneriä ja hyökkäsin alfamerin passatti opuksen kanssa konepellin alle. Kaksi ruuvia irti johdon liitin irti ja sensori kouraan. Kunnon huuhtelu edellä mainostetulla aineella, kasaus käänteisessä järjestyksessä ja johan toimii. Vielä kun saan sytkän kohdalleen niin kierroksetkin nousee hieman. Kiitoksia kaikille ohjeita antaneille. Toivottavasti tästä on apua muillekin vw:n kanssa pähkäileville.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa