audi 100 2.0i 5-syl turbottaminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kimmo86
-
Viestit: 12
Liittynyt: 16.10.2008 19:10

audi 100 2.0i 5-syl turbottaminen

ViestiKirjoittaja kimmo86 » 16.10.2008 19:20

Elikkä oisko kellään tietoa tai henkilökohtaista kokemusta audi 100 2.0i 5-pyttysen turbottamisesta oma autoni on -88 vuosimallia?
Käykö pakosarja 2.0td 5-pyttysestä audi 100:sta kyseiseen malliin ja onko asennuksessa mitään isompia muutoksia mitä tarvis tehdä ja mikä on tehoraja maksimissaan että saa vielä muutoskatsastettua auton turbolliseksi ja täytyykö taakse tai eteen vaihtaa jarruja ym.. osia..?
kiitos jo etukäteen tiedoista.
Viimeksi muokannut kimmo86, 17.10.2008 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 16.10.2008 19:25

Oisko mitään jos korjaisit otsikon?

kimmo86
-
Viestit: 12
Liittynyt: 16.10.2008 19:10

ViestiKirjoittaja kimmo86 » 17.10.2008 10:40

korjattu on :)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 17.10.2008 11:55

Halvinta, helpointa ja järkevintä on vaihtaa autoa.
Toisiks helpointa ja halvinta on vaihtaa sinne valmis audin turbokiuas ikäänkuin plug&play, noitahan nyt pyörii vähä joka nurkalla.

Mutta jos välttämättä haluaa protoilla vaikeimman kautta, niin voihan sen nykysenkin ahistella. Harrastelu on kuitenkin ihan mukavaa ajanvietettä toisinaan. Asennuksessa ei mitään ihmeellistä, ihan normirojekti: hankit ahtimen ja hankit tai teet sille pakosarjan, keksit jostain öljyt ja vedet ahtimelle, laippoja ja putkia dp:n kolvausta varten, imu- ja ahtopuolen putkitus, perkeleellinen kasa klemmareita ja muuta pikku nippeliä, vaihdat ruiskun, kenties bensapumpunkin ja kaikkee muuta tommosta pikkupuuhastelua. Kun se jossain vaiheessa käy, niin sitten vaan odottelet että kansipahvi korkkaa tai muuta vastaavaa, ja teet koneremontin ja koko homman uudestaan, vähän paremmin kuin ekalla kerralla. Ja sitten vaan sama kaava uudestaan niin monta kertaa että a) kyllästyt, tai b) koneeseen on mennyt ainakin kymppitonni ja se alkaa suunnilleen pysyä nipussa. Jos b), niin sitten voimansiirron kanssa sama jumppa...
:)

kimmo86
-
Viestit: 12
Liittynyt: 16.10.2008 19:10

ViestiKirjoittaja kimmo86 » 17.10.2008 12:05

kuulostaapa tosi mukavalta hommalta :))

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 19.10.2008 15:08

Se turbotukseen kuluva raha kannattaa sijoittaa esim. 200 turboon. Paremmat varusteet, tyylikkäämpi ja kohtalaisen hyvä virityskohde manuaalilaatikolla.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 20.10.2008 7:05

Bonuksena noi manuska 200:t on lähes poikkeuksena quattroja, joka on taas kiva bonus

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 23.10.2008 16:00

Jos kuitenkin pelottelusta huolimatta aiot pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa niin TD:n pakosarja käy, samoin öljypohja, öljynsuodattimen/lauhduttimen tarvikkeet. Laturi vaihtaa paikkaa ja pakosarja on hieman ahdas mutta toimii ja pysyy nipussa kun ei kurkottele tähtiin.

häkis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.12.2004 19:22

ViestiKirjoittaja häkis » 23.10.2008 20:23

Jos kuitenkin pelottelusta huolimatta aiot pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa niin TD:n pakosarja käy, samoin öljypohja, öljynsuodattimen/lauhduttimen tarvikkeet. Laturi vaihtaa paikkaa ja pakosarja on hieman ahdas mutta toimii ja pysyy nipussa kun ei kurkottele tähtiin.

Mutta käyköhän normi ruiskun imusarja enään tuon pakosarjan jälkeen paikoilleen. Ainakaan noissa neloskoneissa ei käy. TD:n imusarja on vähän erilainen malliltaan.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 24.10.2008 14:30

Pakosarja käy ja käy neloskoneisissakin audeissa joissa turbo on pakosarjan alapuolella.

häkis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.12.2004 19:22

ViestiKirjoittaja häkis » 25.10.2008 10:02

Sorry.

Audissa onkin tuo pakosarja erilainen kuin vw:ssä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa