Tulin hommanneeksi öljynpainemittarin autogaugen valikoimasta ja tuon mukana tuli "sender" motikka joka muuttaa painetiedon sähköiseksi. En ole vielä ehtinyt tutkimaan konehuonetta, mutta alustavasti kyselen että minne tuo motikka kannattaisi laittaa tai mihin sen voisi laittaa koneessa...löytyykö jostain valmista paikkaa vai pitääkö haaroittaa jostakin, mistä? Niin, kone on 1.8T AEB
Kyseinen motikka: http://www.autogauge.com.tw/web/product ... rySubID=33
Öljynpaine mittarin asennus, mistä painesignaali
Valvoja: ffp jäsenet
Alkuperisen öljynpaineanturin tilalle. Jos haluaa säilyttää myös sen alkuperäisen anturin, niin pitää hommata T-haara väliin.
HUOM! Tuo mittarin anturi on sitte 1/8 -kierteellä ja volkkarin öljypaineanturi on 10x1 kierteellä, joten ilman välipalaa et tuota autoosi kierteitä hajottamatta saa. Silmämääräisesti nuo kierteet näyttää ihan samalta ja kyllä sen saa siihen ruuvattua, mutta tiivis se ei tuolloin ole.
HUOM! Tuo mittarin anturi on sitte 1/8 -kierteellä ja volkkarin öljypaineanturi on 10x1 kierteellä, joten ilman välipalaa et tuota autoosi kierteitä hajottamatta saa. Silmämääräisesti nuo kierteet näyttää ihan samalta ja kyllä sen saa siihen ruuvattua, mutta tiivis se ei tuolloin ole.
Joo...jotenkin noin arvelinkin homman menevät...pitää poiketa hiflexiltä kattelemassa noita t-haaroja.
Hyvä tietää noista kierteistä...ja nyt kun tutkin, niin näkyy tuossa motikassa olevan itsessään tiheämmät kierteet ja mukaan tuli tuohon päälle ruuvattava "adapteri" jossa sitten harvemmat kierteet....näkyypä kuvassakin tuo "adapteri". Eli kumpiko noista on se lähempänä oikeaa?
Näyttäisi manuaalin mukaan tuo alkup. anturi olevan öljynsuodattimen jalassa...
Hyvä tietää noista kierteistä...ja nyt kun tutkin, niin näkyy tuossa motikassa olevan itsessään tiheämmät kierteet ja mukaan tuli tuohon päälle ruuvattava "adapteri" jossa sitten harvemmat kierteet....näkyypä kuvassakin tuo "adapteri". Eli kumpiko noista on se lähempänä oikeaa?
Näyttäisi manuaalin mukaan tuo alkup. anturi olevan öljynsuodattimen jalassa...
Itse kun Hiflexiltä (kouvolassa) kyselin, niin totes vaan, että ei tällasia meillä ole, mene kyselemään varaosaliikkeistä. Muutoinkin paikan yleisilme ja palvelu tuntui muuttuneen siitä mitä oli ennen uudistusta. Motonetissä on yleensä hyllyssä mittareiden vieressä noita ja tilaamalla saa. Hinta on moisella haaroituksella aika suolainen, jotain 15€ paikkeilla, ja lisäksi tarvitset sen kierresovitteen. Itse löin oman mutikan siihen kierteeseen ilman sovitetta hampun kanssa ja hyvin pitää, laskin sen varaan että ei tarvitse irrotella ja luotin messingin pehmeyteen.
PS. Kotona vasta huomasin, että olivat omalla kohdallani laputtaneet hinnan haaroitukseen väärin ja meni 5€ hintaa jonkin muun osan nimellä, oikea hinta on jotain 15€... sain siis halvalla :-D
EDIT: Ai kappas olit Rovaniemeltä, siellä ei välttämättä ole Motonettiä ihan nurkalla, mutta eiköhän tilaamalla saa, jos et muualta löydä.
PS. Kotona vasta huomasin, että olivat omalla kohdallani laputtaneet hinnan haaroitukseen väärin ja meni 5€ hintaa jonkin muun osan nimellä, oikea hinta on jotain 15€... sain siis halvalla :-D
EDIT: Ai kappas olit Rovaniemeltä, siellä ei välttämättä ole Motonettiä ihan nurkalla, mutta eiköhän tilaamalla saa, jos et muualta löydä.
Se tiheä kierre on lähempänä oikeaa. Toi mittarin mukana tullut sovite on aivan liian iso. Ja ainakin vantaan motonetissä sovite valikoima onneton.
Itse hain kanssa Hiflexiltä T-haaran, mutta sellaista ei löytynyt missä olisvat olleet liitännät 10x1 uros, 10x1 naaras ja 1/8 naaras.
Otin sitten sellaisen missä oli yksi 10x1 uros ja kaksi 10x1 naarasta, ja ruuvasin ton mittarin anturin yhteen naaraaseen vaikka kierteet oli väärät. Liitännästä tuli tiivis kun laittoi teflonteippiä väliin.
Ja tosiaan alkuperäinen anturi on öljynsuodattimen jalassa.
Itse hain kanssa Hiflexiltä T-haaran, mutta sellaista ei löytynyt missä olisvat olleet liitännät 10x1 uros, 10x1 naaras ja 1/8 naaras.
Otin sitten sellaisen missä oli yksi 10x1 uros ja kaksi 10x1 naarasta, ja ruuvasin ton mittarin anturin yhteen naaraaseen vaikka kierteet oli väärät. Liitännästä tuli tiivis kun laittoi teflonteippiä väliin.
Ja tosiaan alkuperäinen anturi on öljynsuodattimen jalassa.
Jep, tulin nyt sitten hakeneeksi t-haaran...ja eihän niitä löytynyt kuin 1/8 kierteellä vaikka kolmesta paikkaa kyselin. Pitää varovaisesti kokeilla teflonteipin kera josko tuon sais pitämään alkup. kierteitä pahemmin murjomatta...mittarinhan anturi menee nyt nätisti. Oispa vain löytynyt edes t-haara noilla 10x1 kierteillä niin ei ois nuo auton kierteet vaarassa, sama se sille mittarille. Kokeillaan nyt noin, kiroillaan sitten joskus...:D
Paljonko muuten tyypillisesti on nuo paineet AEB:ssa?
Paljonko muuten tyypillisesti on nuo paineet AEB:ssa?
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Mites kyseinen anturi soveltuu agu koneiseen golf gti:hin?
Mites kyseinen anturi soveltuu agu koneiseen golf gti:hin? Onko kukaan kyselly autoracingiltä sopivia välikappaleita? Taitaa tosin olla hinnoissaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa