020-vaihdelaatikon purkuohjeet
Valvoja: ffp jäsenet
020-vaihdelaatikon purkuohjeet
Aloittelin tänään 4-vaihteisen 020-vaihdelaatikon purkua. Tarkoitus olisi vaihtaa kytkinkoppa eli sen puoleinen lohko ehjään. Millä ihmeen ilveellä osat irtoavat toisistaan? Kaikki kiinnityspultit on irti, mutta lohkoihin ei tule kuin sentin rako. En saa räjäytyskuvastakaan selvää, että missä järjestyksessä / mitä muuta pitäisi purkaa. Joku siellä vielä lohkoja toisissaan pidättelee.
Tää on aika hyvä esitys asiasta, tosin 5-vaihteiselle mutta eiköhän päde ainakin sinnepäin.
020 teardown
020 teardown
Nämä 4 XZN-pulttia voi jättää myös paikoilleen jolloin laakeri jää koppaan:
Use a GOOD quality driver to remove the 4 bolts that secure the large bearing clamping plate inside. These bolts are easily stripped, and usually in there VERY tight. If you notice in the pic above, the 2 bolts to the left have been cleaned of any fluid in the head, and the 2 on the right are still full of fluid.
If you do not remove the fluid, the bit will try to compress the fluid in the bolt as it is inserted, and as proven with the hydraulic braking system, fluids do not like to compress. The result is the driver won't fit fully into the bolt, and it'll round the bolt out.
The bolts are XZN bolts (also called triple-sqaure or 12-point) in 6mm size.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa