Elikkä kolmonen ei mene päälle neloselta päin, jos vauhtia on enemmän kuin 20 km/h, esim. tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa menee upeasti.
Kakkoselta päin vaihdettaessa 3. menee päälle vaivattomasti. Alkaa jo rassaamaan se ainainen kakkosella käyttö, kun on tarvetta 3. vaihteelle nelosen jälkeen.
Laatikkoöljyt on vaihdettu (vika oli siis jo ennen öljynvaihtoa), kepin säädöt tehty ja nivelet rasvattu. Tuon jälkeen kaikenlainen kepin hämmentäminen parantui, mutta tuo itse vika 4.->3. ei poistunut.
Onkohan sieltä nyt kulunut synkronirengas (kuitenkin vaihtaa 2.->3. loistavasti) vai jokin siirtäjä? Laatikko on siis mallia 4+pakki, ei se heikompi 5+pakki.
Myös purkamiseen/kasaamiseen liittyvää infoa voi antaa.
Takatuuppari Transporterin vaihteistovika
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 27.4.2005 1:24
Ensinnäkin se 4 lovinen on yhtä paska kuin 5 lovinen. Samat sisuskalut, vain ykkönen tulee lisää pakin taakse ja samalle siirtäjälle kuin pakki.
Sitten asiaan. Kytkentäpakka on kulunut ja vaatii uusintaa. Pelkkä synkkarenkaan vaihtaminen ei auta. Samalla kun loodan avaat/avautat, niin luultavasti menee jokusia laakereita, ym. pientä vaihtoon.
Purkamisinfoa: ellet ole loota-ammattilainen ja omista erikoistyökaluja, niin jätä homma jollekkin muulle.
Sitten asiaan. Kytkentäpakka on kulunut ja vaatii uusintaa. Pelkkä synkkarenkaan vaihtaminen ei auta. Samalla kun loodan avaat/avautat, niin luultavasti menee jokusia laakereita, ym. pientä vaihtoon.
Purkamisinfoa: ellet ole loota-ammattilainen ja omista erikoistyökaluja, niin jätä homma jollekkin muulle.
Laatikko on nyt lähes atomeina ja vikakin taisi löytyä. Tässä ehjä 4-vaihteen synkroni: http://i44.photobucket.com/albums/f8/Wuzzy_/60EF0086.jpg
Sori kuvien paska laatu, kännykkäkamera.
Kolmosen synkro oli kaikista kehällä olevista kolmesta lovesta rikki tämän kuvan osoittamalla tavalla:
http://photobucket.com/albums/f8/Wuzzy_/?action=view¤t=60EF0086_2.jpg eli mustalla viivalla piirretyt kolmiot kuvaavat paloja, jotka oli synkkarenkaasta hukassa.
Näin ollen synkroni pääsi pyörähtämään pari astetta enemmän samalla nostaen niitä jousen päällä olevia pieniä paloja, jotka sitten kiilasivat sen siirtoholkin siten,ettei se mennyt millään kolmoselle.
Vaihto 2->3 sen sijaan onnistui, koska synkronirengas oli asentonsa toisessa äärilaidassa,jossa se toimii kuten pitääkin. Näin ainakin pääteltiin itse...
Sori kuvien paska laatu, kännykkäkamera.
Kolmosen synkro oli kaikista kehällä olevista kolmesta lovesta rikki tämän kuvan osoittamalla tavalla:
http://photobucket.com/albums/f8/Wuzzy_/?action=view¤t=60EF0086_2.jpg eli mustalla viivalla piirretyt kolmiot kuvaavat paloja, jotka oli synkkarenkaasta hukassa.
Näin ollen synkroni pääsi pyörähtämään pari astetta enemmän samalla nostaen niitä jousen päällä olevia pieniä paloja, jotka sitten kiilasivat sen siirtoholkin siten,ettei se mennyt millään kolmoselle.
Vaihto 2->3 sen sijaan onnistui, koska synkronirengas oli asentonsa toisessa äärilaidassa,jossa se toimii kuten pitääkin. Näin ainakin pääteltiin itse...
No niin, tämä menee jo vähän tuonne projektiosaston puolelle, mutta laitan kuitenkin tämän säikeen loppuun. Eli loota on nyt kasassa ja paikallaan, ja tuntui koeajolla toimivan todella hyvin. Laitettiin rempan yhteydessä myös neloseen uusi synkronirengas sen kolmosen lisäksi, kun koko 3-4 paketti piti purkaa.
Lisäksi siirtäjäakselin pään modifioinnin (kuluneet boorit) ansiosta vaihteet ovat nyt todella eksaktit, kepissä ei tunnu yhtään välyksiä. Tuollainen se varmaan on ollut uutena.
Lisäksi uutta osaa tuli tietenkin laakerirenkaiden o-renkaat, kytkin- ja vetoakselien stefat, yksi laakeri, sekä pienen vetopyörän mutteri, lootan tiivisteet, muutama lukkorengas ja 3-4 siirtäjäholkin lukot.
Pienen vetopyörän hammasvälys oli mittakellolla mitattuna keskellä toleranssiaan.
Parit kuvat:
Loput kuvat selityksineen: http://photobucket.com/albums/f8/Wuzzy_/
Lisäksi siirtäjäakselin pään modifioinnin (kuluneet boorit) ansiosta vaihteet ovat nyt todella eksaktit, kepissä ei tunnu yhtään välyksiä. Tuollainen se varmaan on ollut uutena.
Lisäksi uutta osaa tuli tietenkin laakerirenkaiden o-renkaat, kytkin- ja vetoakselien stefat, yksi laakeri, sekä pienen vetopyörän mutteri, lootan tiivisteet, muutama lukkorengas ja 3-4 siirtäjäholkin lukot.
Pienen vetopyörän hammasvälys oli mittakellolla mitattuna keskellä toleranssiaan.
Parit kuvat:


Loput kuvat selityksineen: http://photobucket.com/albums/f8/Wuzzy_/
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa