mk 1 1,8l kaasutin ongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

disaineri
-
Viestit: 3
Liittynyt: 24.1.2006 0:05

mk 1 1,8l kaasutin ongelmia

ViestiKirjoittaja disaineri » 24.1.2006 0:17

Eli omistan 1,8l mk 1 golffin jonka kaasutin ei toimi oikein pierspurg 2E2 liekkö edes oikea malli?

Kone on siis uudemmasta volkkarista ja auto on alunperin dieseli joten kaasuttimen sähköt hukassa. Löysin kytkentä kaavionkin kyseiseen kaasuttimeen ja sen mukaan kaipaisin jonkin erillisen ohjainyksikön noihin kytkenöihin? Muuten kytkentäkaavion mukaan perus rele, antureita ja venttiilejä jotka tuli kaasuttimen / koneen mukana.

Olisiko jollain tietoa millainen tuo ohjain yksikkö on ja mistä niitä löytäisi? Vai olisiko fiksumpi vaihtaa suosiolla jokin yksinkertaisempi kaasutin, mikä olisi sopiva? Jos joltain löytyisi sopiva kaasutin / ohjainyksikkö sävyisään hintaan olisin hyvin kiitollinen!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 24.1.2006 13:41

Jos se kaasari on 2e2, niin ei sen mitään ohjausyksikköä pitäisi tarvita. Ainoa elektroniikkaosa on sytytyksen katkojayksikkö, mutta se taas ei liity kaasariin mitenkään.

Minkä vuosimallin kulkineesta se kaasari on? Entäpä tuleekos siihen kaasariin vesiletkuja ryypylle vai onko ryyppy sähkökäyttöinen?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 24.1.2006 14:01

Vai olisiko fiksumpi vaihtaa suosiolla jokin yksinkertaisempi kaasutin


Ei ole asiasta omakohtaista kokemusta, mutta jos vaikka tällä foorumilla hakee sanoilla "pierburg" ja "vikaa", saa sellaisen läjän osumia että vaihtaisin suosiolla johonkin toisen merkkiseen kaasariin... :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 24.1.2006 16:13

No jos se kaasari vaan on ehjä, niin ei sitä heti kannata kaivoon heittää. Toimiessaan Pierburg on kuitenkin ihan pätevä kaasari, kuluskin pysyy yleensä melko kohtuullisena.

Vikakeskustelua löytyy paljon siksi, että kaasari on niin yleinen. Suurin osa niistäkin kuitenkin toiminee moitteetta.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 24.1.2006 16:49

Suurin osa niistäkin kuitenkin toiminee moitteetta.

Niinpä, 326tkm mittarissa ja hyvin pelittää. Yleensä niitä haukutaan kun ei itse osata sitä korjata eikä raaskita viedä korjaamolle joka niistä oikeasti ymmärtää...

disaineri
-
Viestit: 3
Liittynyt: 24.1.2006 0:05

ViestiKirjoittaja disaineri » 24.1.2006 23:01

kone on vm.86 löytyisiköhän joltain oikeanlainen kytkentä kaavio tuolle kaasuttimelle? Kun siinä kaaviossa minkä kopioin vastaavan vuosimallin kirjasta löytyi ohjainyksikkö kaasuttimelle.

Huomasin kyllä että kaasuttimella puolustajansa ja vastusjansa. Luulisin kuitenkin, että ovat osanneet suunnitella kaasuttimen koneeseen käypäiseksi kunhan vain nuo kytkennät saisin kuntoon.

Ryyppy on sähkötoiminen


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa