Bensan seisotus tankissa puolisen vuotta
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Bensan seisotus tankissa puolisen vuotta
Systerillä on semmonen saksalainen perusperus-kiesi joka on niittänyt joskus merkilleen mainetta metallin yhtymisellä happeen.
Nyt auto seisois melko tasalämpöisessä tallissa puoli vuotta ulkomaan komennuksen myötä.
Perimmäinen kysymys kuuluu; Tankki täynnä vai tankki tyhjänä?
Autossa on katalysaattori ja vuosi on jotain -96.
Ja aiheeseen sivuten mitäs kuus vuotta vanha bensa tekee K-jetronicille? Tekeekö jotain peruuttamatonta? On kokeiltu että auto sillä käy korvakuulolta ihan virheettömästi.
Nyt auto seisois melko tasalämpöisessä tallissa puoli vuotta ulkomaan komennuksen myötä.
Perimmäinen kysymys kuuluu; Tankki täynnä vai tankki tyhjänä?
Autossa on katalysaattori ja vuosi on jotain -96.
Ja aiheeseen sivuten mitäs kuus vuotta vanha bensa tekee K-jetronicille? Tekeekö jotain peruuttamatonta? On kokeiltu että auto sillä käy korvakuulolta ihan virheettömästi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyky bensan lisäaineet ovat sellaisia että hajoavat ajanmyötä muodostaen hajotessaan hartsia, pidempään jos säilyttelee vehkeitä kannattaa normi bensa ajaa mahdollisimman vähiin ja täyttää järjestelmä (ei tankkia) pienkone bensalla.
Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että säilytys tankki lähes tyhjänä ja käyttöönotettaessa tankki sit täyteen.
Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että säilytys tankki lähes tyhjänä ja käyttöönotettaessa tankki sit täyteen.
joo tuota omaa ventoani kun käynnistelin tässä yksi päivä, niin huomasin saman. autohan oli kolaroitu joskus heinäkuussa, ja bensaa oli vajaat puoli tankkia.. parin asteen pakkasesta ei tarvinut uneksiakaan, että olisi lähtenyt käyntiin..
hain sitten jäänestoa ja kanisterillisen uutta bensaa, ja naps vaan käyntiin..
hain sitten jäänestoa ja kanisterillisen uutta bensaa, ja naps vaan käyntiin..
No esimerkiksi ruohonleikkurin tankissa on usein talven yli normaalia 95E:tä ja ihan normaalisti se on vielä kesälläkin palanut. Toki leikkuria tulee jonkin verran käyteltyä myös talvella, mutta bensaa ei tarvitse yleensä lisätä.
Tankki täyteen vaan, kyllä se toimii ihan normaalisti. Samalla tienaakin hieman, tankillisen arvohan kohoaa roimasti puolessa vuodessa :)
Tankki täyteen vaan, kyllä se toimii ihan normaalisti. Samalla tienaakin hieman, tankillisen arvohan kohoaa roimasti puolessa vuodessa :)
Tosiaan hyvin vetää hartsiksi nykyaineet talvikauden/kesäkauden aikana, jos on kaasarit jääneet mopoon/kelkkaan täyteen ainetta niin on yleensä 90% varmuudella joutunut pienimmät reijät aukaisemaan suuttimista. Vanha monttopyörä seisoi joskus vuoden samoilla litkuilla, puolen vuoden jälkeen rupesin huomaamaan (tottakai välillä käytettiin) että jos pääsi 'tulppa' kastumaan, niin sitten oli enää turha yrittää käyntiin. Pienkonebensa on kova sana nykypäivänä.
Onhan sitä noi vanhat maamoottori harrasteautot lähtenyt parhaimmillaan varmaan 10vuotta vanhoilla bensoilla käymään, muttei se varmasti sitä meinaa että olisi edelleen ihan timangia tavaraa tankissa.
Onhan sitä noi vanhat maamoottori harrasteautot lähtenyt parhaimmillaan varmaan 10vuotta vanhoilla bensoilla käymään, muttei se varmasti sitä meinaa että olisi edelleen ihan timangia tavaraa tankissa.
Setämies oli säilönyt lähes uuden veroisen pappatunturinsa mummulan vintille. Tankissa oli bensaa jonkin verran, en muista että oliko ihan täynnä. No kuitenkin tankki oli täysin ruosteessa sisäpuolelta korkkia myöden. Tuna oli kait säilötty vintille joskus 70-luvulla ja sitä käyty sitten ehkä joka kolmas vuosi ulkoiluttaan 80-luvulla ja viimein se otettiin käyttöön pojalle 90-luvun lopulla:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa