Eli minkälaisilla työkaluvirityksillä ihmiset on saanut sen sokan sinne satulan pohjalle takaisin?
Yritin puristin-hylsy yhdistelmällä painaa jousta kasaan ja samalla pistää sokan paikalleen, mutta kun satulassa ei ole tasaista vastapintaa niin puristin vääntää jousen vinoon. Ei siis onnistunut vaikka kuinka ähelsin. Eli miten taion sen sinne?
Vinkkejä miten kasata takajarrusatula?
Valvoja: ffp jäsenet
Rakenna sellainen työntäjä. :) Siis itse tein kutakuinkin näin: Siihen kohtaan johon ulompi jarrupala asettuu on tasaista pintaa, siis satulan "kouran" sisäpuolella. Siihen poikittain joku sopiva rauta jossa on reikä keskellä. Sitten vaan reiän läpi sopiva pultti/ hylsy/ mutteri yhdistelmä, siis niin että puristus kohdistuu satulan sisäpuolella sitä jousta vasten, ja ulkopuolella sitä pintaa vasten mihin se jarrupala tulee. Aika hyvä selvitys patentista, mutta toivottavasti periaate selviää. :)
Ei siihen mitään kierteitä tarvi tehdä. Kierretankoa tai pitkä pultti vaan läpi siitä poikkiraudasta, ja mutteri raudan sisäpuolelle. Sitä sitten kiertelemään, niin kyllä puristaa... Toiseen päähän vain joku hylsypatentti, että puristaa se puristaa sitä jousta hyvin.
Itse laitoin tuoksi poikkiraudaksi sellaisen kolmisakaraisen ulosvetäjän yhtä sakaraa, ja hyvin pelasi. Oli reikäkin sopivalla kohdalla. Ja ainakin tuolla tavalla näki tarpeeksi... :)
Itse laitoin tuoksi poikkiraudaksi sellaisen kolmisakaraisen ulosvetäjän yhtä sakaraa, ja hyvin pelasi. Oli reikäkin sopivalla kohdalla. Ja ainakin tuolla tavalla näki tarpeeksi... :)
Kaaharin kikka todettu toimivaksi. Kolme rautalankaa per jousi. Noin on tullut kasailtua useamminkin noita. Kun niitä lankoja alkaa repimään pois niin kandee kyl jollain painella sitä lukkorengasta, voi meinaan mulahtaa pois paikoiltaan. Varsinkin kun sitä viimistä lankaa alkaa nyppimään pois paikoiltaan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”