KR vai PL

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

KR vai PL

ViestiKirjoittaja Jusux » 11.1.2006 22:06

pystyykö joku kuvan perusteella sanomaan onko kyseessä PL vai KR
imusarjan värin perusteella KR
mutta ex omistaja muisteli sen olleen PL
rekisteriotteessa ei ole tehoa, välimatkan takia ei viitsisi turhaan ajaa tutkimaan jos joku tuosta tunnistaa

http://i14.photobucket.com/albums/a302/ ... rk2003.jpg

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 11.1.2006 22:09

Eikös toi lambda anturin johto kerro että se on pl ?jos siis semmonen on.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 11.1.2006 22:13

jaa-a...
kuten sanoin itse en tunnista niitä, pitäis ajaa paikalle ja kattoa sit jonkun osanumeron tai imusarjan perusteella kumpi se on

golfrace

ViestiKirjoittaja golfrace » 11.1.2006 22:27

jos toi kuvan moottori on kysykyksen kohde, niin se on kr koska tossa ruiskujen kyljessä pl koneessa olisi semmoinen sähkömötky..ja kuvasta se puuttuu:)eli terveenä 139 pollea..pienempi pykälä ja sillon mennään..:)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 11.1.2006 22:42

kiitoos, siihen tulokseen itsekin tulin kun kuvia vertailin, puuttui tuo kaasuläpälle menevä putkikin, mikä PL:ssä on?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 11.1.2006 23:02

Pikkuimusarjalla oleva KR.

golfrace

ViestiKirjoittaja golfrace » 12.1.2006 1:57

juu ei mitään:)mikäs se tommonen pikkuimusarjalla oleva kr meinaa??ja mistäs sen oikeen sit erottaa..vaikuttaako tehoihin tai vääntöihin??

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 12.1.2006 8:57

Mulla ainakin tossa omassa KR:ssä näyttäs olevan hieman erilainen imusarja kuin mitä kuvassa. Putket näyttäs mulla vähän "pulleammilta". Mitäs eroa noissa sitten käytännössä on?
(Tai sitten mun silmissä vaan heittää, eikä niissä mitään eroa ole)

edit. Niin ja mites noi sit menee että missä ja millon on ollut pientä ja missä isoa?
Viimeksi muokannut Eemeli, 12.1.2006 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 12.1.2006 10:17

Imusarjan putkien sisähalkaisa 42mm <- pikkuimisarja, isossa on 50mm.

Mitens Scirocot? Onkos niissä ollut 42mm imusarjaa?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.1.2006 10:25

Sciroccon imusarjassahan on kaasuläppä väärällä puolella...

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 12.1.2006 10:52

hmm... eli mihin tuo kone sitten luokitellaan tehoiltaan, jos siinä on pienempi imusarja, mutta muuten on KR?
olisin ostamassa tekniikkaa, omistajalla ei ole siitä mitään hajua PRKL

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 12.1.2006 11:24

Mulla on 50mm Scirocon imusarja ja mietin vaan onko niitä 42millisenäkin.

Scirocon sarja istuu tosi hyvin I-kopan pellin alle, wink wink

Tietäs vaan kuinka harvinainen on että jos sattuis luopumaan niin kuinka kauheasti kehtais pyytää

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 12.1.2006 13:00

kone on numeron perusteella KR, tehoksi vw ilmoitti 102kw
koneessa on kuitenkin 42mm imusarja??
onko sellaisia tehty joskus?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.1.2006 13:51

No suurimmaksi osaksihan tuo tehoero pienenee kun poistaa katin ja loput johtui erilaisesta imunokka-akselista, ja eikös tuolla paksummalla imusarjalla ollu enempi yläkierrostehoa, aavistuksen alaväännön kustannuksella..

Onko sen imusarjan tunnistamiseen apua tuosta tekstin väristä, kun se on sininen kaikissa PL koneissa, ainakin mitä olen nähnyt?

j4pe
-
Viestit: 149
Liittynyt: 25.5.2004 18:27

ViestiKirjoittaja j4pe » 12.1.2006 15:16

Eiköhän se (useimmiten) punanen dohc teksti oo ite tuninkimiehen tekosia ;)

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 12.1.2006 16:15

Kaikki KR koneet on golffissa ollet ilmoitetulta teholtaan 102kW oli ne sitten kummalla tahansa imusarjalla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.1.2006 16:42

Imusarjan teksi oli mullakin sininen vaikka on isompi/uudempi.

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 12.1.2006 16:45

Mulla on konehuoneessa KR ja pienempi versio imusarjasta. Sitten on yksi Sciroccon imusarja hyllyssä, joka on myös samaa kokoa eli 42mm. Ja kummatkin on/oli sinisillä teksteillä jos sillä nyt on jotain merkitystä.

http://walto.pspt.fi/~vt42499/Kuvat/Kuv ... usarja.jpg

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 12.1.2006 20:04

Jostain muistan lukeneeni sellaista, että aluksi 16v lanseerattiin tuolla pienemmällä imusarjalla, mutta se vaihdettiin myöhemmissä malleissa isompaan, että saatiin tehoa ylös enemmän ja huippunopeutta kasvatettua, alapään tehon kustannuksella.

(ja taas markkinamiehet pääsivät mainostamaan)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.1.2006 20:08

Onkos PL:ää ollut kans molemmilla imusarjoilla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa