Lohkolämmitin rikki?
Valvoja: ffp jäsenet
Lohkolämmitin rikki?
Huomasin tässä aamulla että sehän on ihan aiheellista laittaa toi mun verggu kaliksiin ku kumminki -10 astetta pakkasta.. Rupesin sitten kuuntelemaan että rupesiko se ääntämään ni paskat..ei ääntäkään päästänyt ja nyt ihmettelenkin että missä vika? Pitääkö kaikki Defan vastukset aina korvan kuultavaa ääntä. Miten voisin selvittää että onko lohkolämmitin epäkunnossa muuten kuin viemällä huoltamoon?
Omassa kikottimessa Defan vastus ainakin alkaa "ratisemaan" heti kun se saa virtaa. Viime talvena kuitenkin vastuksen ja johtosarjan välinen liitos tykkäsi löystyä sen verta useasti (2-3 krt. viikossa), joten tein siihen patentin. Leveää jeesusteippiä liitoksen ympäri niin ei ole tarvinnut sen jälkeen tiukkia liitosta. Kannattaa tarkistaa onko liitos löysässä, ei vaikuttanut kovin tiukkasovitteiselta.
nimim. "Hyvin teipattu on parempi kuin huonosti hitsattu"
nimim. "Hyvin teipattu on parempi kuin huonosti hitsattu"
Ei se konehuoneeseen kaivautuminen välttämättä turhaa ole. Monessa autossa on tänäkin syksynä ollut johtopoikki,liitos hapettunut tai muuten vaan huono kontakti. Eli kannattaa se vastus mitata aina ihan erikseen jos on vastus liian korkea.
Niin ja jos on sisätilalämmitin muista ottaa siitä tepseli irti mittausen ajaksi jos mittaat suoraan pistokkeesta.
Niin ja jos on sisätilalämmitin muista ottaa siitä tepseli irti mittausen ajaksi jos mittaat suoraan pistokkeesta.
Joo..kiitti neuvoista. Pitänee ruveta kopeloimaan sitä "möhkylää" tuossa huomenna. Jos ei ala onastaa ni kaipa pitää sanoo huoltoasemalla että kahteloo samalla ku käyn auraskulmat säätämässä.
Nii ja kysyn vielä yhtä asiaa poiketen otsikon aiheesta. Eli alkaa tunnustamaan että ratti on alkanu vähä löystyä.. Nuo ristausalueella olevat aallot tärisyttää ja vissiin sitten vähä peijakas ruvennu löystymään. Missä siis on kiristys? Pitääkö ratti irrottaa vai mitenkä? Yritän kysellä kaikkee mahdollista neuvoa ettei tarvis tuossa pihalla jäätyä pitkään :)..
kts!
Nii ja kysyn vielä yhtä asiaa poiketen otsikon aiheesta. Eli alkaa tunnustamaan että ratti on alkanu vähä löystyä.. Nuo ristausalueella olevat aallot tärisyttää ja vissiin sitten vähä peijakas ruvennu löystymään. Missä siis on kiristys? Pitääkö ratti irrottaa vai mitenkä? Yritän kysellä kaikkee mahdollista neuvoa ettei tarvis tuossa pihalla jäätyä pitkään :)..
kts!
Olenpa törmännyt muutamassa automerkissä löystyvään rattiin.Toisessa löystyi pultti ratin keskeltä ja toisessa lähti sellainen ohjuriholkki tunnelista josta rattiakseli meni.Kumpikaan ei ollut volkkari.
Tuleeko löysyys siis pelkästään ratista vai antaako rattiakselikn jostain periksi.
ja voin kokemuksesta sanoa,että melkein tulee sonnat housuun tuossa tilanteessa. Olin kääntymässä valtatieltä pois vasemmalle ja flips ratti pyörähti tyhjää... petti boorit minin hammastangosta. Onneksi tyhjä tie,mutta pirun syvä oli oja.
Tuleeko löysyys siis pelkästään ratista vai antaako rattiakselikn jostain periksi.
Se vaan että jos se kesken kurvin irtovaa ni sitähän ollaan petäjässä sitte
ja voin kokemuksesta sanoa,että melkein tulee sonnat housuun tuossa tilanteessa. Olin kääntymässä valtatieltä pois vasemmalle ja flips ratti pyörähti tyhjää... petti boorit minin hammastangosta. Onneksi tyhjä tie,mutta pirun syvä oli oja.
No saimpa kuntoon ton ratin taas.. Ei siinä tarvinnu ku ottaa keskeltä töötti homma vittuun ja siellähän se sisällä kiristyspultti oli. Ja niin löysällä että sormilla pysty pyörittään.
Noh käytimpäs tuota aotoa huoltoasemalla ja sanovat että tuosta sun lohkölämmittimestä on se vastus menny rikki. Johot on ok ja virta kulkee. Nyt tahtoisin tietää suurinpiirtein millaisissa hinnoissa liikutaan noiden vastusten kanssa. Motonetiltä vois tilata mutta en oikein ole varma mikäköhän se osa on mikä mulla pitää tähän vr6:seeni tilata?
Noh käytimpäs tuota aotoa huoltoasemalla ja sanovat että tuosta sun lohkölämmittimestä on se vastus menny rikki. Johot on ok ja virta kulkee. Nyt tahtoisin tietää suurinpiirtein millaisissa hinnoissa liikutaan noiden vastusten kanssa. Motonetiltä vois tilata mutta en oikein ole varma mikäköhän se osa on mikä mulla pitää tähän vr6:seeni tilata?
Motonetistä:
III 2,8VR6 128kW-AAA Defa-elementti. . . . . . . . . . . . 45-9150 69.00 ?
tai
III VR6 Calix-elementti. . . . . . . . . . . . . . . . . . 45-6254 48.77 ?
Pienipistoikkeisessa Defassa pitäisi lukea siinä autossa kiinni olevan suojakannen päällä DEFA isolla. Jos näin ei ole tai kansi on lähtenyt kävelemään niin sitten pitäisi olla vielä toinen konsti.
Ellen nyt ihan väärässä ole, niin tuon Calix vs. Defa eron voit tarkistaa sillä, että vertaat sitä johtoa joka menee keulasta lämmitystolppaan. Jos se suojus siinä johdossa on punainen, on kyseessä Calix:
ja Defa:ssa musta:
Tarkemmin muistavat korjatkoon
III 2,8VR6 128kW-AAA Defa-elementti. . . . . . . . . . . . 45-9150 69.00 ?
tai
III VR6 Calix-elementti. . . . . . . . . . . . . . . . . . 45-6254 48.77 ?
Pienipistoikkeisessa Defassa pitäisi lukea siinä autossa kiinni olevan suojakannen päällä DEFA isolla. Jos näin ei ole tai kansi on lähtenyt kävelemään niin sitten pitäisi olla vielä toinen konsti.
Ellen nyt ihan väärässä ole, niin tuon Calix vs. Defa eron voit tarkistaa sillä, että vertaat sitä johtoa joka menee keulasta lämmitystolppaan. Jos se suojus siinä johdossa on punainen, on kyseessä Calix:

ja Defa:ssa musta:

Tarkemmin muistavat korjatkoon
Voi V***U sanon minä. Käytin autoani paikallisessa huoltoliikkeessä. Käsissäni oli Defan vastus, jonka ajattelin vaihdattaa edellisen ollessa sökö. Jätin auton sinne ja lähin kavelemään. Parin tunnin päästä menin paikalle ja auto odotti jo pihalla. Noh..menin sisään ja työmies sanoi, että ei aika riittänyt tämän vaihtoon. Se on sellainen 4-5 tunnin homma, kun koko keula pitää purkaa etc. Ja kalliiksihan se tulisi. No, korjaaja ehdotti että laitetaan letkulämmitin, kuten siinä olikin ollut. Se ei oo ku plukata paikoilleen. Noh, menin matkahuoltoon ja lähetin vastuksen takasi. Sitten toissapäivänä vein autoni taas huoltoon ja nehän vaihtoivat mulle kiltisti sen letkulämmittimen. Menin kotiin ja laitoin vähän ajan päästä kaliksiin ja hyvinhän se toimi. Noh..tänä aamuna taas laitoin lämpenemään ja kas. Eipäs toimi enää! Ei kuulu minkäänlasta surinaa eikä se mölkky siinä konetilassa lämpene olleskaan. Noh..ei kait se sitten auto, kun viedä TAAS tuo autoni sinne korjaamolle ja kysyä että mikä tässä nyt on. Parempi olis mennä takuuseen tuo korjaus kerta vasta toissapäivänä asentivat?! Mikä ihme tuossa voi olla, että nuin nopeasti menee rikki? Kenties taas vastus paskana?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa